Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
07. 10. 2011 14:16
Spotřeba olej - 0W-30 longlife
tak tady to teklo a přitom servis olej doporučoval. Prý vydrží od nalití do výměny. 20 tis. km. Houby. Za 10 tis. jsem litr doléval. No a když stojí litr hnedle tisícovku? Bolí to.
Nyní dávám 5W-30 a je to super. Od - do ani deci a je klídek. Tak mám věřit servisu nebo tomu co vidím?
Čím je číslo viskozitní třídy vyšší, tím je olej více viskózní. U každé viskozitní třídy je definována minimální viskozita při vysoké teplotě 100°C (garance, že olej bude i při vysoké teplotě dostatečně viskózní a udrží se v mazacím prostoru). Písmeno "W"(z anglického Winter) u nižších viskózních tříd upozorňuje na to, že je u viskozitní třídy navíc definována maximální hodnota viskozity při nízkých teplotách (garance, že i při nízkých teplotách mazivo příliš neztuhne). Podle toho, zda viskozita oleje vyhovuje pouze jedné viskózní třídě nebo více třídám, dělíme oleje na jednorozsahové a vícerozsahové. Příkladem jednorozsahového oleje je olej s označením SAE 10W (splňuje nároky pouze jedné viskózní třídy 10W), příkladem vícerozsahového oleje je olej s označením SAE 10W-40 (splňuje nároky viskozitní třídy 10W i viskozitní třídy 40).
Jednoduše - raději olej od dobrého výrobce a mám jistotu.
Nepochopím toho, kdo ráno nastartuje a hned křáp, plný plyn a při -20°c okamžitě letí jak ohnivá čára. Doufám, že každý z Vás motor alespoň nechá chvíli na volnoběh točit. A pozor i převodovka má olej a spousta dílů v autě je také mazaných.
Kdo maže - ten jede. A to nejsem politik.
avatar Re: auto
07. 10. 2011 20:13
Jinak jen napíšu třeba Opel má blbě vyrobené motory Ecotec, píst mají nízkej a většinou motor který má víc než 100000km žere olej jako sviňa.Jinak většinou motory vezmou olej tím ,že okolo dříků ventilů proteče olej do spal.prostoru nebo výfuku viz:Škoda řady 1000 100-120 neměly těsnění ventilových dříků.
Já mám P306 1,9TD najeto asi 260000km a dolejvám jen minimum mezi max a prostředkem mezi měrkama.
Druhé auto Renault Megane Scenic 1,9TD a totéž s olejem.
Jinak dávám Q8 10W40 plus Super Charge od Wynse. spokojenost.
Michale 120 L jsem měl po taťkovi koupil ji novou a měla cca 200000km sežrala oleje tak mezi měrky ,ale většinou že kapal u čerpadla paliva a netěsností na víčku na bloku.Bylo to super auto.akorád ta koroze Dvakrát lakovaná jednou vyvařená pak už to nešlo dál vyvařovat. Potom Fiat Tipo1,4i r.v.88 papírově 90 dovoz D najeto při letošním prodeji 270000 km bezporuchové auto dával jsem mu záhul jak řiká Václav škrtnul jsem a davaj několik let.
Dostával záhul jak motoricky tak zátěží vezl jsem v něm několikrát šamotky vyskládané vzadu do výšky 30cm to auto bylo mezek a dostávalo jen prvotřídní olej a mnoho příměsí do oleje-můj názor adetiva a příměsy do oleje prodlouží životnst motoru a dokáží pomoc při mazání v extrému.
Prodloužené výměny 20-30 tisíc na olej nesmysl již několik motoru jsem opravoval po 60000km přidřené na vačkách a pístech.Kvalitní olej +výměna oleje max po 15000km= dobrý motor.
avatar Re: auto
07. 10. 2011 20:43
Treba BMW doporucuje vymenu oleje jednou za rok nebo 15000 miles...To si myslim ze je uplny silenstvi. Ja jsem menil olej na mem 2010 535i uz po 4000 miles a v prosinci planuju dalsi vymenu a to jeste ani 4000 miles nebudu mit najeto. Podotykam ze planuju si tohle auto nechat co nejdele, ne jako jsem to delal do ted v prumeru kazdy dva roky kupovat jiny.
avatar Re: auto
07. 10. 2011 21:54
Fl.89 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Treba BMW doporucuje vymenu oleje jednou za rok
> nebo 15000 miles...

Tak v Evropě je to po cca 30000km (je tam proměnný interval, takže to může být o něco míň, ale i o něco víc), nebo dva roky. Ale stjné nesmyslné intervaly mají i jiné automobilky. Koncern (VW) měl kdysi u některých motoru dokonce až 50000km. :-/



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (07. 10. 2011 21:57).
Re: auto
07. 10. 2011 21:56
Měnit olej po 4 tis. mile je úplně nesmysl, to bych tam musel lít kolomaz. Prodlužovat výměnu nad 15 tis. km je také blbost, olej již ztratil vlastnosti, které mu dávají aditiva.
V tom věřím mr. Cimbu, který je uznávaný specialista na motory a který dělá úpravy motorů a jezdil i rally.
A Martine, Ty jsi asi poctivý mechanik, ale pro mě, pokud je v inzerátu na prodej auta uvedeno, že bylo servisováno v autorizovaném servisu, neznamená, že bylo o něj zvlášť pečováno. To byl asi i případ, kdy jsi opravoval motor po 60 tis. km. Že se páni mechanici neobtěžují s výměnou oleje je prý normální ( ten vyfasovaný si samozřejmě vezmou domů), ale co je vrchol, ani ten olej nedolijí.
Takže jezdit jedině k dobře známým mechanikům - raději do menších a dobře vybavených dílen. Přesvědčil jsem se o tom se služební Fábií, která měla jaksi slabší výkon. Zkontrolováno znovu v autorizovaném servisu,kam auto jezdilo na prohlídky - nic nenašli. Poté auto zkontrolováno v soukromé dílně - zjištěn totálně zanesený vzduchový filtr - a najednou jelo auto normálně.
Ale i tak je dobré něco o autech vědět. Asi bych v budoucím životě chtěl být automechanikem. Na Oktávce se mě nevracela ruční brzda, mám kotouče na zadní nápravě.Protože v nedávné minulosti proběhla výměna lanovodů, hledal jsem příčinu jinou. V dílně mě bylo řečeno, že problém je v třmenech, proto se brzda nevrací. Třmen prý stojí přes 5 tisíc, výměným způsobem kolem 2,5 tisíce. Již jsem se na výměnu objednal, vlezl jsem však pod auto a zjistil, že problém není ve třmenu, ale opět v lanovodu. Ten, který měnil lanovody, tak poškodil při montáži jejich izolaci o drátěné držáky , do kterých se lanka usazují pod autem- dělal to prostě násilím. Tak jsem koupil lanka nová, sám je namontoval s citem, kleštěmi jsem povolil jejich sevření a je to bez problémů.A samozřejmě jsem ušetřil i nemalý peníz.Ale kdo to tak dělá?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Karel M. (07. 10. 2011 21:58).
avatar Re: auto
07. 10. 2011 22:13
Nesmysl??? Treba Infiniti ma interval 3750 miles nebo 3 mesice, coz plati pro extremni podminky velke horko (coz na Floride mame) nebo tuhe mrazy, (ty tady nastesti nejsou). Jinak 7500 miles nebo 6 mesicu za normalnich podminek.....
Re: auto
08. 10. 2011 17:29
Jezdím jedině do značkového servisu VW. Tak dobrého soukromníka na VW, abych k němu jezdil, neznám.

Jinak si myslím, že když chce člověk na autě měnit olej dřív než je předepsaný interval tak je to pro to auto lepší než dodržovat předepsaný interval výměny.
Re: auto
08. 10. 2011 18:27
KarleM,
já to dělám raději než tu práci co byla dnes. Malovala se chodba. Fuj.
Zkusil jsem se zašít do dílny a vždy jsem byl objeven.
Syn a snacha, kamarád syna a žena má Eva - ano jim to šlo od ruky. Mně to šlo jenom na nervy.
V jednom máš můj veliký souhlas - co si sám udělám - mám jistotu že to je OK.
A když jsem dal do servisu svůj olej 5W-30 a oni mi prý provedli výměnu, tak nevím proč jsem tam čistě náhodou viděl tu moji 5lt plast. nádobu ještě s mojí dodací adresou. Důvěra v servis je nenávratně v ....Pryč.
Nutil mne stále do té 0W-30 a tak jsem jim dal 5W a stejně mne nějak ojebali. Ptám se - proč. Vždyť měli vždy úhradu v pohodě. Jenže to jejich lhaní bylo již nesnesitelné.
Re: auto
08. 10. 2011 19:20
Přemo, poznal jsem trochu zákulisí, opravdu je lepší si najít někoho, kterému důvěřuješ.Ono je to totiž velký byznys, v převážné většině tomu zákazník vůbec nerozumí, takže lze s ním lze do jisté míry manipulovat. Ve velkých servisech je to moc anonymní, ani se nedozvíš, kdo to dělal a to se lehce dá zneužít. Soukromník - možná jsem to řekl špatně, má taky autorizaci, chodí na školení, vždy víš, kdo to konkrétně dělal, pak mu to omlátíš o hlavu, nebo za nějakou dobu nemá kšeft. Je to velký byznys, vždyť třeba výměna oleje včetně filtru u mé Octávky stojí 2200 Kč, to již stojí za podvod. Pak se nedivme, že Martas74 opravoval motor po 60 tis. km! Když ty servisy nevyměnily olej a dokonce jej třeba ani nedolily. Divil by ses možná, jak takový motor strádá, než se rozsvítí kontrolka mazání oleje.
Václave, jak píši výše, v budoucím životě bych dělal raději automechanika, i když mám určité svědomí, a to by mě nedovolilo tak ojebávat zákazníky.Neříkám, že to dělají všichni, ale je třeba neustále prověřovat.
Re: auto
09. 10. 2011 06:55
Výměna ložiska zadního kola.
Servis -celkem cca 13,5 tis. Kč
Auto tam bylo dva dny.
808,- Kč + DPH !!!!! + cena ložiska.
U soukromníka :
to samé ložisko SKF ale za 2/3 jejich ceny a 350,- za práci. Doma jsem měl asi 9.000,- kč. Tak tady byla spokojenost.
Ložisko koupili v autokelly tak jako já a hned si na něj napálili dalších 1.200,- kč. Proboha proč. Jenom za to vyndání z krabičky? Hrůza.
Re: auto
09. 10. 2011 09:44
A to se maloobchodně prodává v Autokelly a spol. až s 50% marží yawning smiley)
Re: auto
09. 10. 2011 11:03
To Karel M.: V tom VW servisu má mou plnou důvěru jeden mechanik a pouze ten na mém autě dělá, vždy si u auta počkám a když se mi něco u jeho práce nezdá tak ho na to upozorním a zatím tedy maximální spokojenost. Poradil mi třeba fígl jak ušetřit na origo dílech atd.
Re: auto
09. 10. 2011 11:31
Co jde, udělám si doma sám, co nejde, skončí buď u servisáka u nás na vsi, firemní auta na učňáku. Tam aspoň ještě nejsou zkažení a máme 50% slevu na práci.
avatar Re: auto
09. 10. 2011 12:41
Ja teda chodim pouze do znackoveho servisu, BMW a Honda, protoze na obe auta mam zaruku a i kdyz bych nemel tak bych na moje nebo manzelcino auto nenechal nejakeho "Ferdy mravence, prace vseho druhu" sahnout...Jinak ten rozdil v cenach nebude tady ani tak velky kdyz se vezme v potaz ze znackovy servis pouziva pouze znackove nahradni dily, "Ferda mravenec" tam muze dat neco opravovaneho, nebo "aftermarket" nahradni dil (omlouvam se, nemuzu si vzpomenout na cesky vyraz). Jinak za hodinu prace zaplatis ve znackovem service $100+, u Ferdy si myslim ze tak okolo $80, nekde asi min, pochybuju ze by ale nekdo delal za $50 na hodinu, protoze ve sluzbach(servisu) jsou obrovsky penize.
V patek jsem mel doma instalatera, nic velkeho, par malickosti a platil jsem $415, byl tady asi dve hodiny, delal mozna 30 minut, plus jsem koupil dve litr a pul lahve nejake tekutini ktera ma procistovat odpady za $100...:-) tzn. celkove $515....



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Fl.89 (09. 10. 2011 12:46).
Re: auto
09. 10. 2011 15:12
Panjabi Skoda-das auto..... [www.novinky.cz]
Re: auto
09. 10. 2011 18:03
Přema napsal(a):
-------------------------------------------------------
> To Karel M.: V tom VW servisu má mou plnou důvěru
> jeden mechanik a pouze ten na mém autě dělá, vždy
> si u auta počkám a když se mi něco u jeho práce
> nezdá tak ho na to upozorním a zatím tedy
> maximální spokojenost. Poradil mi třeba fígl jak
> ušetřit na origo dílech atd.

No za tu cenu cca 900 Kč/hodinu, možná i vyšší, Ti poradím rád i já.
avatar Re: auto
09. 10. 2011 18:32
Fl.89 napsal(a):
-------------------------------------------------------
>pochybuju ze by ale
> nekdo delal za $50 na hodinu,

Tak za ty prachy bych šel dělat i na druhý konec republiky. ;-)
Re: auto
09. 10. 2011 19:02
Pánové abychom si rozumněli.
Cena 808,- + DPH tedy 962,- kč účtuje servis za hodinu práce !!!! Tedy pokud je tam auto dva dny a napíšou že se na něm dělalo 14 hod - zaplatíš 13.468,- kč + ND !!!! Že na něm dělal mechanik pouze 4 hod ? Dokaž mu to. Vícepráce, čištění, dokonce mi řekl že si hrál přes hodinu s povolováním zarezlého šroubu s matkou. V dnešní době a s dostupnou chemií !!!
On si hrál a já platil !!!!!
Re: auto
09. 10. 2011 19:20
Jak píši výše, je to velký byznys, znám jednoho, co má plnou garáž dílů, co jako vyměnil a nakonec nevyměnil na autech zákazníků. Myslet si, že když zaplatím tak velkou cenu, že se mě dostane nejlepší péče pro svého "miláčka", tak to je úplná naivita - možná pro někoho sladká do doby, než opravdu přidře auto, jak je psáno také výše.
Re: auto
09. 10. 2011 19:43
Ahoj.
Jak to tak sleduji, tak mám asi štěstí. U nás na dědině má borec servis. Stará se mi o auto (vlastně ženě) komplet. Po jakékoli opravě ukáže staré díly, na faktuře jsou rozepsané jednotlivé nové (porovnával jsem to na netu a takové ceny - nízké- jsem nenašel) a vždy přidá něco navíc (kontrola, umytí apod.). Když jsem se ho ptal, čím, že jsme si to zasloužili, tak mi řekl, že to je snad normální. Holt je to všechno o lidech.
Srečan i siguran put
Mike
Re: auto
09. 10. 2011 20:57
Soukromník si většinou dá bacha, neboť by přišel o živobytí. Ale i tak je dobré, když pozná, že tomu alespoň trochu rozumíš a že nejsi zdechlý se ohnout pod auto. Když uvidí totálního troubu, tak to má snažší.
Ale i tak je problém dokázat, že např. vyměnil olej. Po pár kilometerech má většinou stejnou barvu, jako před výměnou - alespoň u dieslů.
avatar Re: auto
09. 10. 2011 21:38
dnes to nedělám, neboť mám dobrý servis...
ale dříve dáávno ? stačilo si dát na nádržku od olejového filtru nenápadnou značku, zda byl vyšroubován nebo ne, a s výměnou olejového filtru a tedy i s novou náplní oleje....byste se divili, jak to mydlili, zvlášť u nových auťáků, jedna garančka spoléhala na druhou a nakonec se na to vysrali všichni...smiling smiley
Re: auto
10. 10. 2011 07:25
olej jsem si prestal menit ve chvili, kdy jsem zjistil, ze za to v servisu dam skoro to samy. O co vic mne stala prace, o to min olej, kterej jsem nakupoval v krame a jim to vozi po sudech...

A Ferdum mravencum se nevysmnivam od te doby, kdy mi pred vic nez patnacti lety zapojili ve velkem servisu mlhovky na skodovce tak, ze jsem malem vyhorel.
Re: auto
10. 10. 2011 15:02
Jen aby Ti ho vyměnili - viz diskuze výše
avatar Re: auto
10. 10. 2011 19:28
... pánové, jak funguje v praxi " elektronická " brzda místo ruční ... ?
tedy synchronizace spojka, nožní brzda, plyn ... díky ...
avatar Re: auto
10. 10. 2011 20:29
Elektronickou brzdu mám a jsem s ní spokojen. Při vypnutí motoru se automaticky zapne a po nastartování, zařazení jedničky se mě při pouštění spojky sama vypne.
avatar Re: auto
10. 10. 2011 21:34
... dobrá, ale v kopci, když zastavím ... musím zmáčknout spinač el. brzdy ...
chci rozjet ... co dál ?
omlouvám se, ale za takřka 40 let řízení aut jsem neměl možnost tuto brzdu vyzkoušet
jde mi o to, jak v kopci vypínám ruční ( pardon ... elektronickou brzdu ) ... je to tak, že souběžně sešlápnu spojku a nožní brzdu a pak přidávám plyn a ta el. brzda je tak nastavena, že ani po té, co opustím pedál nožní brzdy ... tak auto necouvne ...?
díky ...
avatar Re: auto
10. 10. 2011 21:36
Eltone ... dobrá, ale v kopci, když zastavím ... musím zmáčknout spinač el. brzdy ...
chci rozjet ... co dál ?
omlouvám se, ale za takřka 40 let řízení aut jsem neměl možnost tuto brzdu vyzkoušet
jde mi o to, jak v kopci vypínám ruční ( pardon ... elektronickou brzdu ) ... je to tak, že souběžně sešlápnu spojku pustím nožní brzdu a pak přidávám plyn a ta el. brzda je tak nastavena, že ani po té, co opustím pedál nožní brzdy ... tak auto necouvne ...?
díky ...
avatar Re: auto
10. 10. 2011 21:40
Na rozjezd v kopci mám asistent rozjezdu a ten mě na deset sekund podrží auto abych necouvl, když zapnu el. ruční brzdu tak ona se sama vypne při rozjezdu.
avatar Re: auto
10. 10. 2011 22:02
... díky ... život je změna ...
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 213
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.