Měnit olej po 4 tis. mile je úplně nesmysl, to bych tam musel lít kolomaz. Prodlužovat výměnu nad 15 tis. km je také blbost, olej již ztratil vlastnosti, které mu dávají aditiva.
V tom věřím mr. Cimbu, který je uznávaný specialista na motory a který dělá úpravy motorů a jezdil i rally.
A Martine, Ty jsi asi poctivý mechanik, ale pro mě, pokud je v inzerátu na prodej auta uvedeno, že bylo servisováno v autorizovaném servisu, neznamená, že bylo o něj zvlášť pečováno. To byl asi i případ, kdy jsi opravoval motor po 60 tis. km. Že se páni mechanici neobtěžují s výměnou oleje je prý normální ( ten vyfasovaný si samozřejmě vezmou domů), ale co je vrchol, ani ten olej nedolijí.
Takže jezdit jedině k dobře známým mechanikům - raději do menších a dobře vybavených dílen. Přesvědčil jsem se o tom se služební Fábií, která měla jaksi slabší výkon. Zkontrolováno znovu v autorizovaném servisu,kam auto jezdilo na prohlídky - nic nenašli. Poté auto zkontrolováno v soukromé dílně - zjištěn totálně zanesený vzduchový filtr - a najednou jelo auto normálně.
Ale i tak je dobré něco o autech vědět. Asi bych v budoucím životě chtěl být automechanikem. Na Oktávce se mě nevracela ruční brzda, mám kotouče na zadní nápravě.Protože v nedávné minulosti proběhla výměna lanovodů, hledal jsem příčinu jinou. V dílně mě bylo řečeno, že problém je v třmenech, proto se brzda nevrací. Třmen prý stojí přes 5 tisíc, výměným způsobem kolem 2,5 tisíce. Již jsem se na výměnu objednal, vlezl jsem však pod auto a zjistil, že problém není ve třmenu, ale opět v lanovodu. Ten, který měnil lanovody, tak poškodil při montáži jejich izolaci o drátěné držáky , do kterých se lanka usazují pod autem- dělal to prostě násilím. Tak jsem koupil lanka nová, sám je namontoval s citem, kleštěmi jsem povolil jejich sevření a je to bez problémů.A samozřejmě jsem ušetřil i nemalý peníz.Ale kdo to tak dělá?
Upraveno 1krát. Naposledy upravil Karel M. (07. 10. 2011 21:58).