Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
04. 12. 2011 21:33
No jo. Nafta je nafta. Na LPG jezdím již od roku 1993 a pouze dvakrát mě bouchla nádrž. Asi to nebude taková rana když jsu ještě tady. thumbs up smiley
Re: auto
05. 12. 2011 13:16
Jo ještě jsem zapoměl na hlavní nedostatek LPG, hlavně pro ty z větších měst, zákaz vjezdu do uzavřených parkovišť (podzemní parkoviště, parkovací domy).
Re: auto
05. 12. 2011 19:29
Známý dal plyn do auta s motorem VW 1.8 turbo a když ráno vyjede tak mu plyn přepne automaticky po asi čtyřech kilometrech.
To říkal že mu nevadí,ale do práce to má kilometrů šest.
Mně na druhou stranu připadá lpg.velmi bezpečné,pokud zrovna nedosluhuje v nějakém vraku.
Osobně kdybych mněl benzín tak ho mám v autě též.thumbs up
Re: auto
05. 12. 2011 21:53
Ježíšimarijá,to jsou kraviny!!
1) Kolik z vás má jedno auto 10 let?
2)Nádrž je tak velká,jak velkou chceš.
3)Nádrž můžeš mít pod autem,nemusí překážet v kufru.
4)Tvá rodina /pravděpodobně především děti/ sedí většinou přímo na nádrži benzínu,případně nafty,myslíš,že je to při absenci jakýchkoliv pojistných ventilů /narozdíl od lpg/ bezpečné?
5)Nikdy jsi neslyšel o zařízení,které dávkuje mazadlo a ochranu na ventily?
6)Máš tak slabé auto,že tě ohrozí úbytek cca.5-10 procent výkonu?
7)Zvýšení spotřeby o litr,dva,ůspora 1/2 nákladů na nákupu benzinu,tahle rovnice musí být jasná snad každému.
8)Proč vidět problém v STK?

Karel
Re: auto
06. 12. 2011 05:44
thumbs upKarle za 1
Anonymní uživatel
Re: auto
06. 12. 2011 08:03
Jednoznačný souhlas s Karlem ISthumbs up
Sám jsem na plyn jezdil od r.1994, než jsem své šesté LPG auto prodal před třemi týdny. Jen co se s novým méganem( přijde v pátek) trochu povozím, tak po roce opět- LPG.Když najezdíš 30 tis. km ročně, pak je matematika jiná než při pěti tisících...
Re: auto
06. 12. 2011 19:29
1) Kolik z vás má jedno auto 10 let? - Mnoho, ojetinu s LPG taky nekupuješ s novou nádrží na plyn
2)Nádrž je tak velká,jak velkou chceš. - A čím větší, tím více místa zabere
3)Nádrž můžeš mít pod autem,nemusí překážet v kufru. - A kde? Místo rezervy? A kam dám ji?
4)Tvá rodina /pravděpodobně především děti/ sedí většinou přímo na nádrži benzínu,případně nafty,myslíš,že je to při absenci jakýchkoliv pojistných ventilů /narozdíl od lpg/ bezpečné? - A nádž s plynem nebouchá?
5)Nikdy jsi neslyšel o zařízení,které dávkuje mazadlo a ochranu na ventily? - Slyšel, ale je to zase věc navíc
6)Máš tak slabé auto,že tě ohrozí úbytek cca.5-10 procent výkonu? - Ohrozí každý úbytek výkonu
7)Zvýšení spotřeby o litr,dva,ůspora 1/2 nákladů na nákupu benzinu,tahle rovnice musí být jasná snad každému. - Scestné, při ceně plynu zhruba poloviční oproti benzínu, nemůžou být náklady při vyšší spotřebě plynu oproti benzínu poloviční, montáž plynu určitě taky nebyla zadarmo
8)Proč vidět problém v STK? - Další nezbytný úkon, který něco stojí, jak časově, tak i finnančně

Každý si bude obhajovat své. Jezdím s benzínem i naftou. Každé má své klady a zápory. Ale takhle "blbě" obhajovat plyn zavání propagandou.
Palec dolů si dávám předem thumbs down
Re: auto
06. 12. 2011 22:12
To Zahajskej, nechtěl jsem již na toto téma psát, každý si hájí své. Ale nedá mě to, musím Tě podpořit.
Obecně je mě naprosto jedno, kdo na jaký pohon jezdí, třeba ať si pohání auto z vlastní produkce bioplynu.Musím však reagovat na populistickou demagogii od Karla S, neboť představuje LPG jako skoro naprosto neškodný plyn, což je samozřejmě nesmysl. Proč by však byl jinak zákaz vjezdu vozidel do podzemních garáží?
- nádrž má pojistné ventily - samozřejmě, na rozdíl od běžných palivových nádrží je to tzv. tlaková nádoba a ta ventily být musí dle příslušných norem, třeba každý ohřívač vody, to však ještě neznamená, že nemůže dojít k úniku plynu a následnému požáru či výbuchu.
- netrpí motor - trpí např. ventily, které by se měly přimazávat - říká se tomu Flaschlube, vstřikovače LPG se opotřebovávají rychleji než na benzin, nutno měnit LPG filtry a další náklady, což samozřejmě má vliv na rentabilitu provozu. Je to další poměrně složité zařízení, které může být zdrojem nemalých problémů s tím, že je někdy problém diagnostikovat závadu, motoráři se vymlouvají na plynaře, nebo naopak.
- umístit nádrž na LPG místo rezervy je sice možná hezké,ale auta neschválená pro provoz bez rezervy mohou mít skutečně problém na STK, protože deformační zóna je u nich počítána s rezervou a ne s nádrží.
- průměrné stáří aut v ČR je více než 13 let, 30% všech aut je starších 15 -ti let. Takže mluvit o 10 letech ohledně výměny nádrže je relevantní a ne téměř nedosažitelné.
Neskrývám, že není možné při provozu na LPG dosáhnout úspory, avšak to je tak asi jediné a pak následují jen negativa již popsaná výše i v předchozím článku.
Pro mě auto není jen prostředek pro přemístění se z bodu A do bodu B. Dávám přednost tzv. čistým řešením, která jsou vyvinuta v automobilkách.Přesto, že mám v autě nestandartně velký kufr,nesnáším v něm nepořádek a zbytečné věci a již vůbec nádrž přes půl kufru a další hadice a kabely k tomu.To si raději koupím menší s malou spotřebou.A takto znetvořit nové auto,vyvrtat v něm další otvory, to by mě asi utrhlo srdce.Jsem přesvědčen, že každé auto je určeno z výroby na určité použití i druh paliva. To, že se nakonec použije jiné, je pouze kompromis, které nenahradí zcela to původní. Přirovnám to ke kobyle, kterou si koupím, abych se předvedl před jinými, ale neměl peníze zcela na její žrádlo, takže by byla podvýživena. To raději budu jezdit na dobře živeném poníkovi a věřte, že se za to nebudu stydět, jak jsem se nestyděl ještě před nedávnem.
Předem se omlouvám všem, kterým se můj názor nebude líbit.
Re: auto
06. 12. 2011 22:19
Zahajskej o blbém obhajování jsi začal ty,nezbývá než opáčit,že takhle blbě argumentuje jen ten,který o tom ví úplné nic a více slyšet nechce.

V bodu 1/ argumentuješ ojetinou s plynem(tedy jako že nebude nádrž na plných 10 let),proč tedy v 7/ mluvíš o ceně montáže plynu,kterou je třeba započítat do provozních nákladů,když tu montáž u té ojetiny neplatím?Mimochodem,cena nové nádrže je řádově v tisících,takže i v případě výměny nejde o desetitisícové položky.
Bod 2/ a 3/ :mám pod autem nádrž i rezervu,pokud nemáš AUTO,nýbrž jen příměstské přibližovadlo,můžeš nechat rezervu doma (vozy bez rezervy jsou již dávno povoleny).
Nádrž na lpg nebouchá ,je tam nějaký ventil,který odpouští tlak.
Pokud jsi řidič,který nedokáže počítat s malým úbytkem výkonu,jezdi radši na kole.Sériově se totiž vyrábějí některé vozy,které tě mohou ohrozit na životě pro malý výkon výkon jejich motoru.
Jsi fakt takový puntičkář,že za scestné považuješ tvrzení o polovičních nákladech na nákup paliva?Já jezdím v benzinu za 11-12 litrů,v lpg za 13 hodně naloženej,takže to nadpoloviční mi dělá max. 32 kč/100 km,což mi přijde hodně zanedbatelné v poměru benzin za 35 : lpg za 16,50 .Kdyby ti nehrály haléře,tak si to dopočítej.grinning smiley
Jinak,vždycky mě pobaví,jak se lidi nakonec divějí,že jejich čerpadlo bude stát 20.000,- ,vstřik 8.000,- a jsou i dražší,že?

Karel



Upraveno 1krát. Naposledy upravil KarelS (06. 12. 2011 22:21).
Re: auto
06. 12. 2011 22:24
To Karel M. Zákaz do garáží je snad už jen v ČR,právě kvůli demagogům,jako jsi ty!
Pouštíš se do mne kvůli bombě za zády,já ale psal o bombě pod autem!
Stejně tak jsem mluvil o nákladech na palivo a ty do toho motáš náklady na provoz auta.Mimochodem,ten filtr,který musím měnit každých 30 tisíc km stojí 56 kč.Tohle fakt nemá cenu.
Musím to upravit ještě jednou.Otázka zněla,kolik z vás má jedno auto 10 let,proč do toho motat jeho stáří?Kdo je tady asi demagog,který všechno překroutí a uznává jen svou pravdu?Závěrem,lpg opravdu bouchá,to nikdo nezastírá.Otázka je kde a proč.Kdy jsi naposled slyšel o výbuchu lpg v autě?Když jezdily Š 120?To je totiž jedno z aut,které nesmí jezdit bez rezervy!grinning smiley

Karel



Upraveno 2krát. Naposledy upravil KarelS (06. 12. 2011 22:59).
avatar Re: auto
07. 12. 2011 17:43
Krásná debata. Sice jsem nikdy nejezdil s plynem, ale jen s naftou a dávno s benzínem, tak souhlasím s KarlemS. Až jednou v budoucnu budu zase kupovat autí a náhodně to nebude nafťák, tak LPG to jistí.
Re: auto
07. 12. 2011 20:21
a já zase souhlasím s Karlem M. Uvažoval jsem i já kdysi o autě s LPG,popř. CNG , ale přečtěte si fora majitelů vozů s provozem na plyn (na značce nezáleží) a zjistíte že poměrně spolehlivý benzínový motor předělaný na sporák, bytˇ i přímo od výrobce,pošle tento motor brzo do kytek. Jenže český člověk myslí způsobem "hele mámo,ono to stojí jen 15 kč litr". A když si k tomu koupí ještě 15 let staré auto v plynu,aby se ještě víc ušetřilo,stává se z toho bezedná kasička.A mimoto tu krásně dusivou ,propan-butanovou vůni kilometr za takovým střepem fakt nemusím.
avatar Re: auto
07. 12. 2011 20:27
lidé dobří. Vyhlaště klid zbraním. Dyk je to všechno jedno. Kždý si na tom svém najde co chce najít. Hlavně když mu to vyhovuje a vnitřně se přesvědčí o tom, že to jeho řešení je to správné. Osobně jsem měl jak benzíňáka, LPG a momentálně naftu. U LPG jsem měl nádrž místo rezervy. Je to pravda už nějakých 10 let a momentálně už se dělaj jiné generace systému LPG. Přínosy u LPG ? Samozřejmě nižší cena LPG. Jiná výhoda mimo zvýšeného dojezdu .... nenapadá mne. Nevýhody? No těch byl opravdu viděl víc. V první řadě je to nádrž v kufru. Toroid nic moc neřeší. Osobně si nedovedu představit jezdit bez plnohodnotné tezervy. Ohledně bezpečnosti to moc neřeším. Jednak věřím tomu, že to maj už trochu zmáknuté a jednak je tolik jiných možností jak se můžu blbě vybourat či bouchnout, že tímhle hlavu nezaměstnávám. K výčtu Zahájského bych ještě přidal menší síť stanic s LPG. Jako osobní názor jsem si osobně vyhodnotil, že raději budu jezdit s naftou o něco dráž, ale bez spousty omezení, než levněji s LPG. Podotýkám, že mám ale roční nájezd tak 17 000 km. Kdo hodně jezdí, tam už je to o něčem jiném. Tak koho jsem nasr..l a koho potěšil? smoking smiley
Re: auto
07. 12. 2011 20:41
Karel S napsal:
Stejně tak jsem mluvil o nákladech na palivo a ty do toho motáš náklady na provoz auta.

Tak to je perla největší. Já vždy při svém vzdělání jsem si myslel, že jde vždy jen o náklady na provoz auta. Nikdy jsem si nemyslel, že tam tu bombu někdo montuje jen kvůli tomu, aby natankoval levnější palivo.
Ale teď vážně. Nejsem v rozporu, že lze dosáhnout za určitých okolností celkově levnější provoz. Jak vyplývá z mých předešlých příspěvků, je mě zcela jedno, kdo na co jezdí. Jen jsem vyslovil můj zcela soukromý názor, že já osobně za takovou cenu bych do toho nešel. A tou cenou nemyslím jen peníze, ale i další nevýhody s tím spojené, které nemíním znovu opakovat, jsou uvedeny výše v mých příspěvcích.
A raději zde nepropagujte ty výhody, pokud vás takových bude více a necháte si auto předělat, tak se po vzoru benzínu a nafty i to LPG podle toho zdaní. Nějaká miliarda do státního rozpočtu vždy přijde vhod, takže raději potichu. Kalousek naslouchá...
Re: auto
07. 12. 2011 20:53
už to že zdanění nafty je větší než u benzínu je postavené na hlavu.Dopravcům zvoní umíráček a majitelům "úsporných turbodízlů" zamrzl úsměv. Lepší bude si pořídit auto na Flinstounovský pohon.
Re: auto
07. 12. 2011 20:54
darko napsal(a):
-------------------------------------------------------
> a já zase souhlasím s Karlem M. Uvažoval jsem i já
> kdysi o autě s LPG,popř. CNG , ale přečtěte si
> fora majitelů vozů s provozem na plyn (na značce
> nezáleží) a zjistíte že poměrně spolehlivý
> benzínový motor předělaný na sporák, bytˇ i přímo
> od výrobce,pošle tento motor brzo do kytek. Jenže
> český člověk myslí způsobem "hele mámo,ono to
> stojí jen 15 kč litr". A když si k tomu koupí
> ještě 15 let staré auto v plynu,aby se ještě víc
> ušetřilo,stává se z toho bezedná kasička.A mimoto
> tu krásně dusivou ,propan-butanovou vůni kilometr
> za takovým střepem fakt nemusím.


Darko, díky za podporu. Oni ti montážníci plynu vždy vše vynachválí, pochopitelně, je to jejich kšeft. A kdyby to bylo až tak moc výhodné, tak by jezdila u nás auta předělaná na plyn v řádech milionů, ne zhruba 200 tis. Ono i v tomto platí, že je něco za něco.
Re: auto
07. 12. 2011 21:41
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Např. malá nádrž na plyn - krátký dojezd, nádrž na
> plyn zabírající místo v zavazadlovém prostoru, při
> STK tři kontroly - emise, LPG, STK. Životnost
> nádrže - nutná výměna po 10 letech, vyšší spotřeba
> oproti benzínu, nižší výkon oproti benzínu,
> rychlejší koroze výfuku - hlavním produktem hoření
> LPG je voda.ˇNutná častější kontrola ventlilů -
> plyn je "suchý" a trpí ventily se sedly ventilů.
> To je vše, na co si momentálně vzpomenu. Je toho
> určitě víc. A teď plynaři do mě.


Jen a pouze na toto jsem reagoval. A sice tak ,že vše jde vyřešit a je dávno vyřešeno.Dva ze mne udělají demagoga a vzápětí přiznají,že např. flaschlube na ochranu ventilů znají,čímž přiznají ,že předtím lhali,případně uměle vytvářejí problém tam,kde není. Atd,atd.Je mi fuk kdo a na co jezdí,plynařinu nedělám,jen se vždy nas....,když někdo zasvěceně vykládá bludy.Na současném voze mám najeto cca. 270000km,já prokazatelně 180000 a lpg tam už bylo.Motor vrčí a měnil jsem pouze rozvody a pravidelně měním svíčky a kabely.Ovšem podle všeználků měl být už 200tis.km po smrti.

Karel
avatar Re: auto
07. 12. 2011 22:09
už chápu, proč se lidi střílej, když je rozhodí názor někoho jiného. smiling smiley
[www.celysvet.cz]
avatar Re: auto
08. 12. 2011 08:14
Že vás baví se zabývat takovýma píč......ovina
Re: auto
08. 12. 2011 08:17
slofik napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Že vás baví se zabývat takovýma píč......ovina


a co chceš dělat v zimě ? Do moře daleko,tak si prostě rejpnem a rozčeříme vody... smileys with beer
Re: auto
08. 12. 2011 16:18
darko napsal:

a co chceš dělat v zimě ? Do moře daleko,tak si prostě rejpnem a rozčeříme vody...


Tak tak.Jo a vlastně pokud máš benzín,lpg. či naftu je jedno.thumbs up smiley
Jen to dané palivo musí mít ten kdo ho protěžuje.grinning smiley
avatar Re: auto
08. 12. 2011 18:40
Zde se prývě objevila zpráva jako dělaná pro momentální téma. Obzvláště bych doporučil se soustředit na hodnocení úspor a cenu na najetých 100km.
[www.novinky.cz]

výhody a nevýhody zde byly již probrány.
Re: auto
08. 12. 2011 19:05
trosečník napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Zde se prývě objevila zpráva jako dělaná pro
> momentální téma. Obzvláště bych doporučil se
> soustředit na hodnocení úspor a cenu na najetých
> 100km.
> [www.novinky.cz]
> -octavia-combi-1-6-mpi-lpg-kdyz-chcete-levnejsi-be
> nzin.html
>
> výhody a nevýhody zde byly již probrány.


všecho super,jenže když někde rupne pneumatika,či poškodíte ráfek,opravnou sadou si můžete zalepit akorát tak něco...
avatar Re: auto
08. 12. 2011 19:27
a právě proto jsem již výše uváděl, že si osobně nedovedu představit jezdit bez plnohodnotné rezervy.
Re: auto
08. 12. 2011 20:25
Přesně jak se píše v závěru článku. Proti dieslové oktávce minimální úspora, to LPG nemá v žádném případě smysl instalovat - tomu autu to jenom ublíží na dynamice a není kam dát rezervu.A to ještě nemluvím o možných dalších problémech při provozu na LPG.Jediným smysluplným pohonem je v současné době diesel, je to vidět i na vzrůstajícím prodeji.( samozřejmě u větších aut, u malých se to nevyplatí) A to i v době, kdy je benzin o nějakou korunu levnější jako nafta, to totiž nehraje významnou roli, protože naftová verze vezme cca o 2 litry méně paliva než ta benzínová.Samozřejmě se můj názor nebude všem zamlouvat, jeden čas jsem měl doma obě verze současně, takže si myslím, že dokážu hodnotit objektivně. Tehdy jsem se rozhodoval, které si nechám a které prodám.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Karel M. (08. 12. 2011 20:47).
avatar Re: auto
08. 12. 2011 22:51
darko napsal(a):
-------------------------------------------------------
> už to že zdanění nafty je větší než u benzínu je
> postavené na hlavu.

Ve skutečnosti je to ale přesně naopak. Benzín má daň o cca 2Kč na litr vyšší. Takže v této banánové republice jsou auta, které více znečisťují ovzduší, státem ještě zvýhoďnované. :-/
Re: auto
08. 12. 2011 23:05
Souhlasil bych s článkem,pokud by souhlasily ceny nákupu PHM.Uvádějí LPG za 16,90 já teda na Kolínsku tankuji běžně za 16,50 ale dobře,není to takový rozdíl.Jen tu naftu jsem za pouhých 34 kaček hledal marně.Tím jsou výpočty trochu zkreslené.

Jak psal darko a trosečník,bez rezervy v případě že bouchne guma,ráfek a pod. je problém.Já mám naštěstí pod autem lpg i rezervu,jenže jako asi většina modernějších aut pouze "dojezdovku".A problém byl,když mi ve Francii na dálnici bouchla guma.Do Paříže 300 km,v autě 7 lidí a nějaká bagáž na týden.Na té dojezdovce bych to asi nedal,ve Francii zrovna státní svátek,takže servis ani náhodou.Vyřešeno "počesku".Projeli jsme na dojezdovce několik odpočívadel,odchytli kolegu se stejným rozměrem pneu na plnohodnotné rezervě,za pomoci řidiče českého kamionu (byl ze staré školy a měl nářadí) jsme přehodili pneu na můj disk,tahačem nahustili a tradá na Paříž.Na druhou stranu opravdu dost lidí jezdí i bez té dojezdovky a je jedno z jakého důvodu a problémy řeší pomocí žlutých andělů a pod.

Ještě musím reagovat na darkův příspěvek na předchozí straně,který se týkal problémům lidí na foru o lpg.Darko,lidi,kteří řeší problémy s autem pomocí internetových všeználků namísto kvalitního (pozor značkový neznamená vždy kvalitnígrinning smiley) servisu,pošlou dříve či později do kytek motor s jakýmkoliv typem paliva!

Karel



Upraveno 1krát. Naposledy upravil KarelS (08. 12. 2011 23:34).
avatar Re: auto
09. 12. 2011 13:04
já jen upřesním tu naftu. Momentální cena v Praze u Makra je pro mne 34,20 Kč a další pumpa kousek od baráku za 34,80 a v neděli za 34,30 Kč. To jen pro orientaci. Halíře při téhle ceně je asi zbytečné řešit. Kde jsou ty časy kdy nafta byla za 1 Kčs a s papírem jako topná za 0,50 Kčs eye rolling smiley
Re: auto
09. 12. 2011 14:16
to Karel S: ti internetoví všeználci neopravují auta,ale autoservis.Byl jsem často svědkem toho že ti "všeználci" měli o poruchách a závadách konkretní značky větší znalosti než značkový autoservis.Diskuze jsou od toho,aby si majitelé vyměnili zkušenosti,řešení závad,popř. doporučení na kvalitní,nepředražený servis,či zdroj "nesehnatelných" náhradních dílů.
Spolehlivý,i když neekonomický benzínový motor oddělají právě takoví šetřiví koumáci,kteří přemění motor na plynový sporák,k čemuž není primárně zkonstruován a dříve či později se to musí projevit.
Viz. : [forum.cars.cz] , [forum.skodahome.cz] .Všimni si že většina příspěvků jsou různé problémy provozu na LPG,nikoliv do nebe volajcí chvála.
Re: auto
09. 12. 2011 20:26
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------
> darko napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > už to že zdanění nafty je větší než u benzínu
> je
> > postavené na hlavu.
>
> Ve skutečnosti je to ale přesně naopak. Benzín má
> daň o cca 2Kč na litr vyšší. Takže v této banánové
> republice jsou auta, které více znečisťují
> ovzduší, státem ještě zvýhoďnované. :-/

Nevím, co ve skutečnosti znečišťuje více. To vůbec není jisté. Vždyť jak dlouho se mluvilo, že biopaliva jsou šetrná k životnímu prostředí. A najednou se zjistilo, že je tomu právě naopak. Ale přimíchávají se dále, vždyť byznys je rozjetý. A ta banánová republika je v celém světě, ne jen u nás. I to globální oteplování a boj proti němu je jen obrovský byznys.
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 253
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.