To Zahajskej, nechtěl jsem již na toto téma psát, každý si hájí své. Ale nedá mě to, musím Tě podpořit.
Obecně je mě naprosto jedno, kdo na jaký pohon jezdí, třeba ať si pohání auto z vlastní produkce bioplynu.Musím však reagovat na populistickou demagogii od Karla S, neboť představuje LPG jako skoro naprosto neškodný plyn, což je samozřejmě nesmysl. Proč by však byl jinak zákaz vjezdu vozidel do podzemních garáží?
- nádrž má pojistné ventily - samozřejmě, na rozdíl od běžných palivových nádrží je to tzv. tlaková nádoba a ta ventily být musí dle příslušných norem, třeba každý ohřívač vody, to však ještě neznamená, že nemůže dojít k úniku plynu a následnému požáru či výbuchu.
- netrpí motor - trpí např. ventily, které by se měly přimazávat - říká se tomu Flaschlube, vstřikovače LPG se opotřebovávají rychleji než na benzin, nutno měnit LPG filtry a další náklady, což samozřejmě má vliv na rentabilitu provozu. Je to další poměrně složité zařízení, které může být zdrojem nemalých problémů s tím, že je někdy problém diagnostikovat závadu, motoráři se vymlouvají na plynaře, nebo naopak.
- umístit nádrž na LPG místo rezervy je sice možná hezké,ale auta neschválená pro provoz bez rezervy mohou mít skutečně problém na STK, protože deformační zóna je u nich počítána s rezervou a ne s nádrží.
- průměrné stáří aut v ČR je více než 13 let, 30% všech aut je starších 15 -ti let. Takže mluvit o 10 letech ohledně výměny nádrže je relevantní a ne téměř nedosažitelné.
Neskrývám, že není možné při provozu na LPG dosáhnout úspory, avšak to je tak asi jediné a pak následují jen negativa již popsaná výše i v předchozím článku.
Pro mě auto není jen prostředek pro přemístění se z bodu A do bodu B. Dávám přednost tzv. čistým řešením, která jsou vyvinuta v automobilkách.Přesto, že mám v autě nestandartně velký kufr,nesnáším v něm nepořádek a zbytečné věci a již vůbec nádrž přes půl kufru a další hadice a kabely k tomu.To si raději koupím menší s malou spotřebou.A takto znetvořit nové auto,vyvrtat v něm další otvory, to by mě asi utrhlo srdce.Jsem přesvědčen, že každé auto je určeno z výroby na určité použití i druh paliva. To, že se nakonec použije jiné, je pouze kompromis, které nenahradí zcela to původní. Přirovnám to ke kobyle, kterou si koupím, abych se předvedl před jinými, ale neměl peníze zcela na její žrádlo, takže by byla podvýživena. To raději budu jezdit na dobře živeném poníkovi a věřte, že se za to nebudu stydět, jak jsem se nestyděl ještě před nedávnem.
Předem se omlouvám všem, kterým se můj názor nebude líbit.