Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
09. 12. 2011 22:12
[www.autorevue.cz] Nafta se vyplatí.
Re: auto
09. 12. 2011 22:17
Re: auto
10. 12. 2011 06:59
Re: auto
10. 12. 2011 08:48
Ten, kdo dělá přestavbu na LPG ho samozřejmě bude chválit do nebe.Když už nic, tak je v článku přiznáno, že v případě požáru vozidla,aby nedošlo k roztržení nádrže vlivem vysoké teploty, dochází k odpouštění nádrže. To je jako když se hasí benzínem.Nikdo mě nepřesvědčí, že zařízení je zcela dokonalé bez možnosti jakéhokoliv úniku. Proč by byl zákaz vjezdu do podzemních garáží nebo do tunelu - myslím pod La Manchem? Stačí pravděpodobnost jedna k miliardě, pokud jsem to zrovna já a mám smůlu, tak je neštěstí dokonáno.
Jinak předělaná auta na LPG mají stejně další ještě benzínovou nádrž, čímž se riziko ještě zvětšuje v porovnání s autem s čistě benzínovým pohonem.Kdyby nepotřebovala tato auta benzín, nádrž na plyn byla mimo kufr, tak by to bylo úplně něco jiného.Ale protože motory jsou konstruované primárně na benzín a LPG je nedokonalá náhražka, je třeba benzín např.při studených startech. Přirovnám to k člověku, který aby mohl celý den fungovat, tak každé ráno potřebuje dostat infuzi. A i v průběhu dne ho bolí klouby. Jaký je to potom život...
Pokud se týká tříválcového Roomsteru, tak to je příklad špatně zkonstruovaného motoru, nevím, proč se tady prezentuje jako zástupce dieslových motorů.Klidně zde mohu dát pravdivou recenzi o motoru 1,9 TDI, 81 KW, který s plně naloženým autem a se střešním boxem na střeše vezme na dovolenou k Jadranu 5,5 litrů, při jízdě mimo dálnici do 5 litrů.
Ano, nafta je náchylnější k tuhnutí při nízkých teplotách.Ale ani s benzinem to nemusí být úplně terno. Když jsem ještě měl benzínovou Oktávku, tak se mě stalo, že mě při jízdě při -18C zamrzl benzín vlivem zkondenzované vody v nádrži.V obou případě pomůže přidat do paliva aditivum. Ale kolikrát je u nás teplota pod minus 20.To by ani chudák Darko nemohl vyjet se svým benzínovým Piccasem, neboť by mu zamrzlo odvětrání klikové skříně.
avatar Re: auto
10. 12. 2011 11:03
s postupně stoupajícím datumem se zde na fóru asi skutečně přetřásají témata, která za to ani nestojí. On někdy názor protihráče zahřeje víc než dvojka svařenýho vína yawning smiley
Jelikož snad nejsme všichni úplně na hlavu a chováme se přiměřeně ekonomicky, co takhle jen průzkum jaký počet lidí zde má benzín / naftu / LPG ?
Rozum mi říká, že nejlepší by průměrově mělo být to provedení, které bude mít nejvíce lidí ( přece si lidi nebudou kupovat tu horší variantu - předpokládám, že všichni umí při pořízení vozu počítat ).
A abych začal, tak já jsem naftovej ( měl jsem i mnoho benzíňáků a 6 let LPG )
[www.celysvet.cz]
Re: auto
10. 12. 2011 11:31
Teoreticky lze přemýšlet, jak píše Trosečník. Ale velmi také záleží na tom, jak je auto velké. Samozřejmě, že do malých aut se diesel nevyplatí, protože ta jsou poměrně levná a naftová varianta by auto k vzhledem nízké ceně neúměrně prodražilo. Takže u malých aut je podíl naftových motorů nízký. Jinak je tomu u dražších a větších aut, tam je nafta velmi oblíbená, určitě nad 50%. Na LPG jezdí řádově statisíce aut ( mezi 200 až 300 tisíc), což není až tak mnoho. Ta čísla jsem si nevymyslel, nedávno jsem o tom četl článek v novinách ( MF Dnes).
avatar Re: auto
10. 12. 2011 11:40
Souhlas. Nicméně průměr je průměr a statistika věda je.... a má přesné údaje thumbs up smiley ( Teda někdy )

Nechci se nikoho dotknout a stále opakuji že jsem to auto měl také, ale je předem jasné, že LPG jako vítěz nebude. Není to ale jedno smileys with beer
Re: auto
10. 12. 2011 12:07
Já benzín. Od 1993 LPG. Kdybych měl dost peněz tak možná jdu taky do nafty. Ale pouze do nové.Obsah aspon2litry. Odjedu s tím 100 000km a jde pryč s baráku.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil ajax (10. 12. 2011 12:15).
avatar Re: auto
10. 12. 2011 12:31
no já mám sice jen novou 1,9 Tdi, ale osobně mi o ten obsah ani moc nejde ( teda v určitých mezích ). Taková 1.6 TDI CR DPF 77 kW by mi bohatě stačila. Jinak ten tvůj novej ojetej krasavec byl asi stejně drahej, jak moje nová Tour nafta yawning smiley. Tam se už ale dostáváme k jiným věcem, než je motor.
avatar Re: auto
10. 12. 2011 16:21
Ex-benzín, nyní ňafťa.
avatar Re: auto
10. 12. 2011 17:57
měl jsem benzíňáky např. najeto Fiat Tipo 210000km spokojenost,ted mám dva chrochťáky např. Peugeot306 najeto na nich více než 240000km a spokojenost nevidim problém jezdit na cokoliv co mě odveze z bodu A do bodu B bez problémů všechny auta jsem kupoval ojeté a bez známé minulosti Peugeot byl dalo by se říci vrak oprava motoru a karosérie pořizovací cena 10000kč a vyšel na 40000kč 3 cesty do HR. Je jedno čím jezdíš ,ale starší vozi do roku cca 2000 výroby kvalita novější vozidla s km nad 150-200tisíc čím dál víc problémů (nekvalitní palivo a ekolog.normy) zkracují spolehlivost a náchylnost na poruchy pal.systémů a elektroinstalace zapalování a řízení motoru.
Re: auto
10. 12. 2011 18:36
Pokud kupuji ojeté auto, vždy je to sázka do loterie, ať již je to naftové nebo benzinové provedení. U benzínové Oktávky jsem měl výhodu, že jsem před koupí o ní věděl hodně - naskytla se možnost odkoupení auta z firmy, kde pracuji. Nebyla špatná.
Do firmy se poté koupily i dieslové vozy a po svezení s nimi jsem zjistil, že ta naftová auta nejsou vůbec tak špatná, jak jsem si o nich dříve myslel. Zvláště dynamika jízdy byla úplně někde jinde a samozřejmě také spotřeba. Proto jsem začal shánět ojetou Oktávku s naftovým motorem, až se mě podařila sehnat jedna až z Francie.Obě auta jsem měl současně cca půl roku. Bavilo mě přesedat z jednoho auta do druhého a porovnávat, Bylo to krásné období, auta mě totiž baví. Ta z Francie byla podvozkově v trochu lepším stavu, navíc ještě před koupí jsem si ji nechal prohlédnout od svého mechanika a pro jistotu jsem ji protáhl kontrolou na STK. Všichni svorně konstatovali, že auto je v lepším stavu, než by odpovídalo počtu ujetých kilometrů. Inu ve Francii jsou zřejmě kvalitnější silnice. I přes kladné reference jsem měl stejně nějakou dobu strach, aby třeba motor nebral hodně oleje, neubývala chladící kapalina apod. Naštěstí nic se nevyskytlo a auto mi doteď dobře slouží, za 5 tis. km bude ujeto již 200 tis km. Na samotném motoru se žádná zavada nevyskytla, pokud pominu napínák klínového řemene nebo vadný termostat chladící kapaliny.
Myslím si, že motor by mohl vydržet minimálně ještě jednou tolik kilometrů, neboť nafta je mastná, tudíž nedochází ke zvýšenému opotřebení. Jedinou noční můrou může být třeba turbodmychadlo, které v novotě stojí cca 27 tis. Kč, které se snažím šetřit tím, že po větší zátěži je nechám trochu zchladit tím, že nechám motor chvíli běžet na volnoběh. Jinak taková malá zajímavost - po 12 letech provozu a téměř 200 tis.km je stále původní tlumič výfuku, stále vypadá jak nový, to se u auta běžně nestává.
Uvítám i další zkušenosti.
avatar Re: auto
10. 12. 2011 19:08
Když jsem si pročítal jak zase ublížili ve škodovce roomstru to je hrůzaspinning smiley sticking its tongue out Zlatej můj Renault Megane scenic 1,9TD spotřeba je menší chod motoru kultivovanější a to co Renault dělal v minulém století třeba úložné prostory vyndavací sedačky posunované dopředu atd.se ted škoda snaží nacpat do auta které nemá ani linie pěkného auta (je to jak kabina letadla posazená na normálnim autě) Třeba Yeti se mě líbí celkověthumbs up Tříválce ve škodovkách je jedno jakejch je zločin moody smiley Souhlas s Karlem M. též mam auto z France původem (dovozem ) a spokojenost
Re: auto
10. 12. 2011 20:00
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (07. 01. 2013 22:32).
Re: auto
10. 12. 2011 21:32
Karle,co píše Martin či L.K je pravda.
Mám také octavii diesel r.v 2004 a jsem šokován spotřebou.Mám proveden chiptuning z 66 na 89,najeto po zmněně 50tis.
Jezdím do práce za pět.Na Jadran 4,5l.Tudíž když doma naberu dojedu až třeba na Makarskou.
Také mám kolegu v servisu Škoda a když jsem mu položil otázku co si mám příště koupit?Řekl že na tu spotřebu se už nedostanu.
Tak a ted´ co koupit?confused smileyKdyby

To turbo na Octavii se dá pořídit o dost míň než píšeš.Označení motoru EGR je do r.2002 bez sklopných lopatek.To máš ve svém autě.
Až vyšší ročníky se musí po najetí daných km čistit.(sklopné lopatky)
Takže s turbem si nelam hlavu.Jen kdyby nebylo mazáno,tím se můžou zadřít flujdní ložiska.
Také dlouho nemněněný olej způsobuje nadměrné opotřebení turba.
Bud´ zdráv.Honza.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kopera (10. 12. 2011 21:39).
Re: auto
10. 12. 2011 21:54
Honzo, mám v základu 81 kW, myslíš, že se vyplatí chiptuning, zmenší se spotřeba o tolik, aby se ta úprava vyplatila? Za jak dlouho? U nás ve Zlíně ji nabízejí za 4990 Kč.

Karel
avatar Re: auto
10. 12. 2011 21:57
když tu chlapi probíráte ten chiptunung, tak se zeptám. Mám teď 1,9 TDi Tour s motorem 74kW a přemýšlel jsem o chiptuningu. Zatím mne drží un země to, že je auto necelé dva roky staré, záruku mám prodlouženou na 4 roky a předpokládám, že když do toho hrábnu s tuningem, tak mne v servisu při záruce vyprovodí. To že se to podle montážní firmy dá vrátit do původního stavu je mi houby platné, protože firmy na to ( doporučované ) jsou většinou někde u Brna a Ostravy a tam určitě z Prahy nepojedu, aby mi to před servisem vrátili na původní stav. Nicméně se chci zeptat, jestli je to opravdu takový přínos ten chiptuning. Podotýkám, že výkon mi v podstatě stačí co mám. Nejsem žádný závodník. Dlouhodbou spotřebu mám tak 5,5 litru. Při cestě na dovču se ale na ní s boxem,naloženej a po dálnici určitě nedostanu.( zlatá strará "rotačka" ve staré Octávii z r. 2003 co jsem měl ).
Re: auto
10. 12. 2011 22:06
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (07. 01. 2013 22:32).
Re: auto
10. 12. 2011 22:34
Docela pěkné video k LPG -

Nikomu ho nenutím, ale já na něj jezdím.
Re: auto
10. 12. 2011 22:41
Chip má pár příjemných kladů,nicméně i zápory.
První je zvýšená kouřivost,způsobená vyšším dávkovaním nafty, kdy turbo není schopno dodat víc vzduchu do procesu spalování.
Kolega Marek,který do dnešního dne provedl slabou tisícovku čipů u různých aut,má také oct.čip 100kw a auto nekouří jelikož instaloval větší
turbo z verze pd. 96kw.
Problém dva.Octavia 1.9 je velmi naddimenzována,to dokazuje životnost těchto jednoduchých osmiventilových dieslu.Možnost zvýšování
výkonu je jen na tom jak je majitel šílený,či rozumný.[www.youtube.com]
Nicméně chipem trpí nejvíce spojka.
Klady chiptuningu znají asi všichni,ale pro matku moudrosti:U mého vozu byla průměrna spotřeba snížena o 0,4 l,na průmněr 4,7l(mněřeno plná,prázdná)
a auto fantasticky nastupuje od patnástiset ot.Kamarád Marek mně po dotazu co dál s mou oct...povídá výměna turba , spojky a
trysek a jsme na 120kw.Já na to díky to co mám mi stačí.Nevím jak dlouho s tím budu ještě jezdit.confused smiley
Jo Karle a kvalitní zvýšení výkonu stojí u nás od tří tisíc.Záleží na složitosti přístupu do řídící jednotky.
Někdy stačí připojení kabelem,jindy je nutno otevřít přímo řídící jednotu.Záleží na typu.
Budte zdrávi.smileys with beerHonza



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Kopera (10. 12. 2011 23:15).
avatar Re: auto
11. 12. 2011 00:45
Souhlasím s Koperou že načipováním trpí spojka pokud se využívá výkon naplno. Sám mám na 1,9Tdi PD ze 74kw na zhruba 90kw a je to Fabie 1 generace no u mne šla kouřivost dolů, spotřeba asi podle stylu jízdy o 0,3-0,7l dolů. Letos byla spotřeba na celé Chorvatsko (2500km) 5,1l měřeno to co jsem do auta nalil.Jinak do načípovaní bych šel zas teď to mám necelý rok.
Re: auto
11. 12. 2011 08:26
Spotřebu počítám podle ujetých kilometrů a natankovaných litrů, vedu si totiž evidenci. A pokud jedu k Jadranu, tak ještě zvlášť pro tuto cestu. Palubní počítač mi ukazuje o cca 0,2 - 0,3l méně.Plně naložené auto i s rakví na dovolené vezme kolem 5,5 litrů, celoroční spotřebu ale mám na hranici 6 litrů, jezdím totiž víceméně po městě, do práce to mám 8 km a to se nastačí motor ani pořádně zahřát.
Ještě k tomu chiptuningu - poznají to na STK nebo emisích? Výkon 81 kW mě bohatě stačí, spíše mě láká snížit ještě spotřebu. Na kolik KW by bylo optimální zvýšit výkon, podle mě tak kolem 100 kW?
Honzo, trochu nechápu tu vyšší kouřivost a současně snížení spotřeby.
Re: auto
11. 12. 2011 09:46
Pokud by jsi zvyšoval výkon jen proto že snížíš spotřebu,tak ta investice se ti vrátí kdoví kdy?Takže musíš zapojit i faktor,kterým je lepší
jízdní průběh.
Ta kouřivost se projevuje jen u aut s menším turbem,kdy zvětšená dávka paliva nemá současně dostatek vzduchu.V mém autě se toto
projeví až když s motoru požaduji maximum.Při plynulé jízdě se to neděje.
Jinak rozumné zvýšení u tovární 81 je na těch 100kw a zhruba 310Nm.
Ještě k emisím:Tam to nepoznají protože motor zkouší bez zatížení na stojícím voze.
Pokud tu svou octávii někdy vymněním tak nové načipuji taky,ale k tomu ještě zruším filtr pevných částic.
avatar Re: auto
11. 12. 2011 10:06
Není chip jako chip,je hodně lidí co dokáží načipovat auto,je otázkou jak.Před čipováním je potřeba dát auto na brzdu a po načipování také.Nejlépe to dělá [www.tdifun.cz] (Ostrava) pro Prahu [www.mereni-vykonu.cz] mají i pobočky. Je poměrně dost programu na čipování ale většina neodpovídá požadavkům.Neodborný chip může vážně poškodit motor.Ukázka grafu.




Upraveno 1krát. Naposledy upravil Pavel.R (11. 12. 2011 10:48).
Anonymní uživatel
Re: auto
11. 12. 2011 11:20
Já mám 147 KW , to je cca 200 koníků, mám to taky čipnót? hot smiley
Re: auto
11. 12. 2011 11:32
tonasumik,pokud máš pocit že ti něco po kapotou chybí,tak do toho.Ještě taky prozrad´ kolik váží tvůj vůz.
Záleží i na tom jakou váhu musí těch 147kw uvést do pohybu.smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kopera (11. 12. 2011 11:54).
Anonymní uživatel
Re: auto
11. 12. 2011 12:24
Ne nechybí mi nic, to byl jen trochu hec, provozní hmotnost mého tátoše je 1510-1599kg, takže ty vraníci s tím docela hýbou spinning smiley sticking its tongue out, nenechte se chlapi hecovat, je to trochu povídání stále dokola.

kdyby tě zajímalo tak moje CCV je "

[www.facebook.com]
avatar Re: auto
11. 12. 2011 13:06
Souhlas s Pavel.R je jen pár firem kteří to umějí a mají vybavení na VW concern lze koupit program a kabel za pár tisíc a mnoho firmiček nedokáže zda to opravdu načipovali když ukážou jen nějakej graf před a po a nemaj brzdu tak je to divné. jinak nechci házet všechny do jednoho pytle brzda neni nutnost. Musí tomu hlavně člověk co to dělá rozumět yawning smiley
avatar Re: auto
11. 12. 2011 18:31
avatar Re: auto
12. 12. 2011 19:08
Slušnej mazec

na co to jede plyn nafta benzín nebo kerosin?? yawning smiley
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 236
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.