Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

elektromobil

Autor m-i- 
Re: elektromobil
15. 07. 2024 17:40
Pokud by se všichni výrobci chovali stejně jako automobilky, už dávno by zkrachovali. Vždyť poslední léta automobilky vyrábějí to, co ony samy chtějí a zákazník je to poslední, co je zajímá. Naštěstí již některé procitají, vracejí se zpět k čudlům místo tabletů, začínají investovat opět do vývoje fosilních motorů, vracejí se k motorům bez turb apod. Prostě oprášili to, že zákazník je pán a ten určuje, jak bude auto vypadat a co v něm bude.
Re: elektromobil
19. 07. 2024 14:08
Peťas a Arlin to píšou pěkně. Zahajskej trošku "zvostřil ne?", asi jak sleduješ ty EV pod oknem smiling smiley
Za mě je vidno, že Ti co teď velí Bruselu, zatáhli za ruční brzdu. Na MG a BYD koncern bude clo 37,5 procenta až. Čímž si chce evropa asi ochránit vlastní investici do vývoje. atd atd atd.

Ale zároveň to psal Zahajda? Kdyby jsme si uvařili a sezřali doma... má to něco do sebe. ta globalizce není všespásná, a také není možné do nekonečna kombinovat tzv. úspory z rozsahu, kvuli tomu, že chci mít modelovou řadu a neuvažuji jak jako manažer správně.

Co si rýpnu do všech po kyčelních kloubech. Jsme národy dementů v tom smyslu, že MPV se přestalo chtít a SUV se už cpe i do malého města v nevzhledných formátech aut. SUV je energeticky, na pneu, na airodynamiku celé módní blbost.

Stejně jako dotovaná TESLA, kdy IM ji stěhuje z Californie kvůli daním do Texasu. Mám rád všechny motoristy, ale pokud potkáte na živo NIO, vživotě si nemůžete chtít koupit Teslukřápa, i kdyby byl za 300 tis novej.

Další hlouposti se prostě dějí napříč trhy aut a dílů ve smyslu "kurvítek" a zbytečností. DPF filtry a podobné do budoucna "plíconičice", budou brzo řešt lékaři.

Ale kdo nepozná na vlastním oku, jak nepříjemné je řídit vůz s displejem (a ne jedním), před sebou...

Za další jíst, telefonovat a kouřit se prý ve voze nesmí a psát email za jízdy na tabletu uprostřed palubovky ano? Mám rád technologie, ale v tomhle jsem velký staromilec. Už pokud máte handsfree a řešíte hodně důležitý manažerský nebo obchodní telefon - většinou řídíte na autopilota. Pokud ovládate hlasem půl auta, taky úplně neřídite... protože mozek porovnává, zda se úkon stal a v jaké míře.
Haptika a jednoduchost v podobě ručiček na taachometru jsou podle mne neprekonatelná věc a proto jsem pochopil i já, co si chce Martin Vaculík koupit do budoucna, aby to trošku ještě bylo "auto" se vším všudy.

Ps na jadrolinii jsem potkal teslu. Když si kupujete lístek, chce to typ vozu. A kvůli délce hlavně. Časem už asi budou platit za kila a takových EV se na trajekt půstí méně, neb by asi trajekt šel ke dnu smiling smiley (to je myšleno ironicky).
avatar Re: elektromobil
19. 07. 2024 16:23
couddy napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ... Na MG a BYD koncern bude clo 37,5
> procenta až. Čímž si chce evropa asi ochránit
> vlastní investici do vývoje. atd atd atd.

Opět naivita, neznalost a chybné předpoklady politiků, že čínský byznys bude "stát" na místě a nezareaguje na situaci... Tak BYD bude mít výrobnu (čti třeba finální montovnu) v EU - problem solved grinning smiley Že je to již reálně v procesu nechám stranou...
Re: elektromobil
19. 07. 2024 20:04
Letos jsem jel po nějakém čase za světla. Docela mne překvapilo, jak jsou tunely v chorvatsku černé. Stěny mají umyté do výšky tak čtyř metrů, ale na stropě je centimetr sazí. Tolik asi ke zbytečnosti DPF. Chodím po městě hodně pěšky a fakt ten hnus ze sazometů (motory na naftu) nechci žrát. I proto propaguji elektromobily, protože lokální emise jsou stále problém.
avatar Re: elektromobil
19. 07. 2024 20:37
Nezastávám se všech motorů na naftu, ale konkrétně nám naměřili na emisích v rámci STK čistou nulu. Máme C4, 2017,1.6 BlueHDi yawning smiley
Re: elektromobil
19. 07. 2024 20:43
Když je tam funkční DPF a močivina, tak je to možná nejlepší spalovací motor ohledně emisí.
Re: elektromobil
19. 07. 2024 21:03
Jj ta elektrika je úplně čistá, elektrárna Chvaletice: [m.facebook.com]
Re: elektromobil
19. 07. 2024 21:27
off topic

měl bych nový tip pro zde zmiňovaného pana Vaculíka a už nyní se těším na případný test tohoto auta v jeho podání smiling smiley

1440 kg, manuál, 224 kw, 400 Nm 3,250-4,600 ...

[global.toyota]
Re: elektromobil
19. 07. 2024 21:34
mirekpce napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Jj ta elektrika je úplně čistá, elektrárna
> Chvaletice:
> [m.facebook.com]
> 3102

"lokální emise"
facebook mi nic neukáže, otravuje s přihlášením
Re: elektromobil
19. 07. 2024 21:48
arlin
... vymeniť svetlá a hneď je z toho Peugeot 208 thumbs up smileythumbs up smiley

smileys with beer
Re: elektromobil
19. 07. 2024 22:01
tak Lexus je Lexus smiling smiley

ikdyž tedy jsem žádný zatím nezkoušel

ad sazomety atnarfus - třeba včera jsem stál cestou domů asi hoďku na odmorišti Vukova Gorica. vedle parkoval již delší dobu nějaký šikula s Fiatem tuším Ducato předělaným na obytňák, celou tu dobu nechal puštěný motor a nikde nikdo. odjížděl jsem a dál tam autíčko pěkně v klidu papkalo naftu. tak tohle by mělo být automaticky za výherní lístek v ceně stovek € ...
Re: elektromobil
19. 07. 2024 23:28
arlin

Smiešna pokuta je za to na SK:
Státie na voľnobeh je na Slovensku zakázané. Podľa zákona o cestnej premávke ( 8/2009 §4 Povinnosti vodiča ods. 2 m) hrozí vodičovi, ktorý stojace auto ponechá v chode, pokuta do 20 €. Spadá do toho napríklad aj zohrievanie motora alebo čakanie na pasažiera.
V Rakúsku sú pokuty oveľa vyššie, až 150 €.

smileys with beer
Re: elektromobil
20. 07. 2024 08:57
sazomet.....velmi vtipné. Proč dostávají DPF i benzíňáky? Z legrace?
Nějak jsme zapomněli na dobu nedávnou. Ikarus, škrábající se do kopce někam na sídliště nebyl zezadu vidět kvůli černnému dýmu. Totéž trambus a jiné náklaďáky. Za osobáky taky nebyl rajský vzduch. Běžně žraly olej,.dokonce se i spotřeba oleje uváděla v TP a to nemluvím o dvoutaktech. Co chrlily fabriky z komínů, bylo vidět na lesích okolo hranic, nejenom nad jejich komíny. Pamatuji v Ústí n/L, po dešti klouzaly chodníky jak při náledí, mastný spad.
V řekách mrtvo.
Asi rychle zapomínáme. Že je dopravy více, to je. Ale emisně o mnoho méně, než před 30ti lety. Komíny zmizely, v řekách je živo, lesy jsou zelené(po odmyšlení kůrovce). Sajrajtu je v ovzduší méně než v době, co se tu proháněly ty velké příšery a čmoudily sopky.
Jak jsem již psal, stačí omezit spotřebu, mít ledničku a auto 30 let a neposlouchat Gretusmiling smiley
avatar Re: elektromobil
20. 07. 2024 13:48
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Proč dostávají DPF i
> benzíňáky? Z legrace?

Tak zrovna filtr pevných částic pro benzínové motory (GPF) je důsledek tlačení na nízkou spotřebu za jakoukoliv cenu (která v konečném důsledku ani nižší není). Poslední motory s nepřímým vstřikováním a katalyzátorem už neměly tak vysokou spotřebu a výfuky měly krásně čisté (pokud fungovaly jak měly). Saze se ve výfuku benzínových motorů začaly objevovat až s přímým vstřikováním.
Re: elektromobil
20. 07. 2024 14:43
Ahoj,
Cesta nakonec dobra.
Z Hradce Kralove jsme dojeli na prvni 250kW Tesla SCH za viden.
Mel jsem problem to cestou vybit, pod 10%, to jsme jeli fakt svizne, okolo pulnoci a nacpany auto.
Ve vidni jsme nabijeli sami, vsude prazdno, na 60% z 17% nabito za 14 minut, nestihli jsme si dojit ani na zachod na benzinku.
Pak jsme staveli v Mariboru, SCH v2, max 150kW, chtel jsem si tam dat chvili pauzu a trochu zdrimnout, po 35min nabito na 100%, tak jsme jeli. Nabijela s nama jedna TM3 Highland. Pak uz bych to dojel az do Dugopolje na dalsi SCH, ale koukal sem, ze je dost plnej, navic osazenstvo chtelo pauzu a kafe, tak jsme zastavili na SCH v Otocac, plno, ale byl cas na kafe aspon. Kdyz jsme se blizili do splitu, tak jsme meli pred trajektem jeste 45minut cas, nez to stravit u trajektu hranim her, zastavili jsme se na 15min v Dugopolje dobrat jeste 15%.

Na hvaru u domaciho nabijime ze zasuvky, je fanousek, nic za to nechce, presto jsem si nasel, ze prumerna cena el. V chorvatsku je 0,15Eur, tak mu to zaplatim.

Jezdim do chorvatska a na hvar uz asi 15 let, letos poprve EV. A jeli jsme fakt svizne, furt levy pruh, zadny brzdy… a dojeli jsme s TMX za 21kWh. Proste parada. Se zenou jsme se shodli ze to byla zatim nejlepsi cesta, jsme fakt mene unaveni, trvalo nam to vlastne uplne stejne jako spalovakem, mozna o trochu mene, protoze kdyz jsme jeli naposledy 2x superbem, tak jsme vic spali a vic staveli.

Jinak nekdo tady psal vaha EV auta. Doporucuji porovnat, protoze ono napr. BMW x6 s nejsilnejsim motorem, coz by mohlo byt asi +\- alternativa k TMX, tak lehci neni (nebo MB GLS). A s takovym autem bych nejel za 6, ale spis za 10litru cehokoliv.

Jako fakt jsem maximalne spokojeny, nelituju. Jsem rad, ze jsem uprednostnil Teslu pred NIO, autopilot “odridil” 80% cesty. Jen ten tunel Pitve… no, je to sirsi o 10cm jak skodovka, mel jsem trochu vitr. Planovani cesty, vcetne obsazenosti SCH a pripadneho preplanovani jinam probiihalo velmi dobre.
Vlastne jsem cestu neresil. Doma jsem sednul do auta, napsal Ivan Dolac a jel. Se spalovakem jsem resil kde budu tankovat a za kolik atd… tady je cena furt stejna….tak dem to neresil.

Jinak 3 dospeli a 2 lidi a nemuseli jsme sklapet sedacky, vsechno se krasne veslo do predniho frunku a za 3. Radu sedadel.


Jo a ze srandy jsme zkouseli nabijet na ELEN nekde na dalnici, maji tam 170kW. Ale jedna UFC nabijecka nejela a poprve jsem omylem zajel k 50kW. Ale kazda nabijecka si strhla 50E rezervaci a jeste to nevratili. Proste stejne jak jinde v zahranici je Tesla SCH nejspolehlivejsi.
avatar
mdr
Re: elektromobil
20. 07. 2024 15:17
Co znamená "3 dospeli a 2 lidi"?
Re: elektromobil
20. 07. 2024 17:00
To znamena 3 dospeli a 2 deti smiling smiley)
Re: elektromobil
20. 07. 2024 21:10
Lucano, zatím funguje efekt "rozčarování z nevěsty, proto je u SCH celkem prázdno. Ohledně té "pohody", "zatím dobrý", říkal ten sebevrah po skoku z nejvyššího poschodí mrakodrapu. Superb v dieslu je i při solidní péči hlučný, takže akustickou pohodu beru, ale tu mám stejnou v Oktávce 1.8 TSI, ta je tichost sama a motor slyším jen při vytočení nad 4 tisíce. A spotřebu mám na takové trase hluboko pod 7 l /100 km. Nikde nic nemusím rezervovat a nikdo mi nemusí nic vracet. Mám dobrý a úsporný motor. A propos, Už se Tesly naučily zatáčet tak, aby to alespoň vzdáleně připomnělo sportovní jízdu? Osobně pochybuji, již pro tu hmotnost ingotu o tunu vyšší než moje Oktávka.
Re: elektromobil
21. 07. 2024 08:13
Srovnavate neco, co srovnat nelze. TMX ma konkurenta někde u GLS, konkurent pro octavii bude TM3 Highland.
Zadne rozcarovani se nekona, o EV se zajimam roky. Ale tentokrat sem vybiral opravdu dlouho. Jezdim rocne 50-90tis km a EV mi dle mych rocnich statistik dava uplne nejvetsi smysl a zatim to tak vychazi.

Nevim jestli ma moje TMX nejake sportovni zataceni. Octavie neni sportovni auto, je to obycejnej plechac za docela nekrestansky penize, ale rozhodne neni spatny. Mel jsem octavie vsech generaci a na kazde jsem najel pres 200tis km a nikdy jsem si na to nestezoval.
Ja jezdim jako clovek, nemam potrebu se s nekym pomerovat, a kdyby, tak aby mi nekdo ujel, tak nevim co by musel mit za stroj. Rozhodne to je na silnici stabilnejsi a mam z toho mnohem bezpecnejsi pocit nez ten 3 roky stary superb a nebo Cupra Formentor. To poznam i ja, ale jestli to projede zatacku rychleji ve 150 mi je vlastne jedno. Ale treba se superbem pri 230km/h jsem si nebyl vubec jisty. Tohle drzi az do 250 jako pribity. doma mam 40kWp FVE, takze uspora z nabijeni znacna a na muj najezd, pokud jsem nepocital nabijeni z FVE, tak mam rocni usporu 100tis (nepocitam servis) vs. Obdobne velke spalovaci auto.

Jizda spalovacim autem me absolutne neurazi, mame jeste dve. Ale ceho jsem si vsimnul hned, je cistota vzduchu. Mame deti co jsou trochu astmatici a proste v tom aute pres ten 1,5m sirokej HEPA filtr je ten vzduch lepsi, cistsi… mozna proto neni clovek z toho tak unavenej a kdo vi co jde vsechno z motoru u spalovaku do kabiny a clovek to dycha …

Jinak musim rict, ze to budi pozornost, falcony jsou uzasna vec, hlavne pro deti, rozjezdy bez jakekoliv ztraty trakce… neskutecna dynamika, tech 500kW je az zbytecnych.
Jinak v praci mame jeste od porsche, pres GLS, GT63, az po OIII RS a Mini JWC… a to ceho jsem se nejvice bal je zpracovani. Ale je perfektni. Lepsi jak u superbu a treba mnohem mene vrzajici casti palubovky nez u GLS. Vykonem to na GT AMG 63 nema, jsem o asi 0,3s pomalejsi…. Ale o to prece nejde.

Snazim se k EV pristupovat celmi kriticky a jsou zrovna u Tesly veci, ktere mi vadi a dost. Ale ve srovnani se spalovacim autem to jsou prkotiny, ale spalovakem furt jezdim, nevadi mi to. Jen nove auto bych si uz spalovaci neporidil.
A treba zena a zeny obecne, tak se v EV citi lepe, alespon co jsem mel moznost pujcit / vozit. Dynamika jim dava vetsi pocit bezpeci.

Sorry za offtopic.
avatar
mdr
Re: elektromobil
21. 07. 2024 09:20
Těch 80-90 tis. km ročně najezdíš jen v EV, nebo dokopy se spalováky?
Re: elektromobil
21. 07. 2024 09:47
To je ciste muj najezd, takze s EV.
Za posledni rok jsem otestoval vsechna mozna spalovaci auta, od volvo, bmw, audi, mazdy, dokonce jaguaru. Vzdy jsem si to pujcil minimalne na vikend.
Pak jsem zkousel ruzne EV. - skoncilo to tak jak to skoncilo, jakakoliv jina znacka by byla podle me pouze jenom prestupni stanice.
Jen jsem vedel, ze nechci uz nic od koncernu, se superbem jsem byl od novoty asi 60x v servisu, na 30kkm motor a prevodovka ven, vymenili mi 3x volant, plasty v interieru (chybela tlumici vypln)… dohromady jsem v servisu stravil dny sezenim a cekanim na opravu. Naposledy mi ve 135kkm na dalnici explodoval termostat a malem sem to uvaril.

Jinak ja jsem geek, delam cely zivot v IT, poslednich 10 let jako CyberSecurity architect, takze me technika bavi. A to ze se mi auto neustale vylepsuje je velky benefit a na kazdej update se tesim. Do skodovky jsem jezdil i 2x za mesic na update SW, ktery trval pul dne a nekdy se ani nepovedl… a to byla jen oprava chyb, ktera ve vetsine pripadu tu chybu vubec neopravila.
Re: elektromobil
21. 07. 2024 10:11
Proč furt majitelé EV zapomínají, že elektřina z FVE není zadarmo?
avatar Re: elektromobil
21. 07. 2024 10:12
Lucano napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ... doma mam 40kWp FVE

To lecos vysvětluje smoking smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Slavkov (21. 07. 2024 13:44).
Re: elektromobil
21. 07. 2024 10:29
Lucano napsal(a):
-------------------------------------------------------
doma mam 40kWp FVE, takze uspora z
> nabijeni znacna a na muj najezd, pokud jsem
> nepocital nabijeni z FVE, tak mam rocni usporu
> 100tis (nepocitam servis) vs. Obdobne velke
> spalovaci auto.
>

Tak to nějak nesedí ,nájezd jako kráva a přitom nabíjím doma přes den. To znamená že ten nájezd je v noci ,protože přes den se nabíjí. No nevím, já jedu ráno do firmy a tam bych FV neinstaloval, a doma by mi byla prd platná protože auto stojí ve firmě ,a tak dlouhou prodlužovačku nemám grinning smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil fmodel (21. 07. 2024 11:25).
avatar
mdr
Re: elektromobil
21. 07. 2024 10:41
Re: elektromobil
21. 07. 2024 11:00
V praci wallbox mame, standardne mam najezd okolo 5-8tis mesicne s tim, ze 2 dny jsem v praci, zbytek doma, vikendove cesty s rodinou, ale hodne cest, ac kratsich mam vecer a neco najezdi zena.
Mam 13kWp na zapad, takze z fve sem schopen nabijet rozumne v lete do cca 18:30, pak mam 40kWh v bateriich a cykluju to jak se jenom da. Snazim se trochu “surfovat” na spotovych cenach.
A ikdyby, tak prumerna cena za kWh za posledni mesic vcetne vsech poplatku nepresahuje 4Kc za 1kWh, takze nabijim klidne v noci. 100km = 80 - 90Kc, kdyz nenabijim z FVE. A jeste k tomu si muze firma za moje domaci nabijeni odepsat asi 5Kc / kWh. To je bezkonkurencni.
avatar Re: elektromobil
21. 07. 2024 21:07
Re: elektromobil
21. 07. 2024 22:08
Věra Pohlová - důchodkyně ..... "já bych všechny ty spalovací motory i auta na benzín a naftu zakázala"

no a bude po problému smiling smiley
avatar
mdr
Re: elektromobil
21. 07. 2024 22:50
40 kWp FVE, 40 kWh baterie, všechno zařízení kolem toho, to taky není zadarmo. Za jak dlouho se to vrátí? A jakou to má životnost?
Re: elektromobil
22. 07. 2024 05:56
To mdr: a většina lidí by si to bez dotací ani nepoťídila. Jak mi řekl jeden majitel firmy montující FVE, bez dotace to ani ekonomicky nemá smysl.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 82
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.