Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

elektromobil

Autor m-i- 
avatar Re: elektromobil
22. 04. 2025 16:07
Peťas, argumentace thumbs up

IMHO, za 350 000 CZK šla v roce 1998 koupit běžně O1 (LX s 1.6 MPI) smoking smiley TDI v GLX za cca 480 000 CZK...
Za 310 000 CZK jsem kupoval v roce 1999 (lehce jeté, r.v. 1996) Vento v TDI, v modré metalíze, s klimou, okny v elektrice atd.
Jen tak mimochodem, o tom, co stála O1 ve verzi Tour raději ani psát nebudu...
Rovněž, že v roce 1999 Fabia 1 (Classic, 1,0 MPI) stála 249 900 CZK... (a to pak ještě existovala totálně očesaná verze Junior).
Za těch cca 380 000 CZK šla běžně koupit F1 ve verzi Comfort v SDI naftě...

380 000 CZK za (byť novou) Feldu bych tenkrát opravdu nedal sad smiley a pouze úcta a respekt mi brání napsat, kdo to dal za auto koncepčně a bezpečnostně (již tenkrát) totálně mimo mísu...
smileys with beer
avatar Re: elektromobil
22. 04. 2025 17:01
Když už vzpomínáme na ceny aut, tak já jsem v r. 1989 kupoval Š125L za 68 000 a rodičům jsem vystál frontu na Favorita za 89 000 (ty ceny nemusí být přesné, ale tak nějak to bylo). To byly ty noční fronty před Mototechnou s tzv. lidovými pořadníky. Když mi tu Š125L 29.12.1992 ukradli, tak jsem od pojišťovny dostal 42 000 a za to jsem dokázal koupit na jaře 1993 už jen hodně ojetou desetiletou Š120L, Favorit už stál kolem 150 000. Pak jsem v r. 1994 kupoval Formana za cca 250 000, jeden z posledních, protože to už se dělaly feldy za ty astronomické ceny.

Zkrátka v devadesátkách ceny všeho vystřelily a pak se začaly ustalovat.
avatar Re: elektromobil
22. 04. 2025 17:29
Ty poslední Formany již byly (bezkarburátorové) "stříkačky" (stejné motory, jako pak dostaly Feldy)...
Jednoho jsem měl a pokud mi GIII v TDI (mimochodem, mám ho jako "youngtimer" stále) "prorážel" cestu, tak jsem byl schopen se ho držet grinning smiley Rychlost raději ani psát nebudu, neboť legálních bylo tenkrát pouze 110 km/h a v dnešních poměrech by to bylo rozhodně "o papíry"... thumbs up smiley

Prostě je pravdou, že cena aut k tehdejším platům byla podstatně vyšší než je dnes...
O dobách komunistickým raději nemluvě vůbec.

P.S. Hlavně, že aktuálně "soudruzi" trpí Fialovou drahotou... hot smiley
avatar Re: elektromobil
22. 04. 2025 17:35
Ano, ten Forman měl nepřímé vstřikování Bosch Monomotronik (nebo tak nějak). Sice jen 40 kW, ale odvezl jsem v něm neuvěřitelné množství materiálu (třeba kancelářský papír, to byla zadní náprava nadoraz). Měl jsem ho až do r. 2007, když jsem ho už prorezlý prodal přes bazar a pak jsem ho viděl s žebříkem na střeše a nějakými dělníky uvnitř.
avatar Re: elektromobil
05. 06. 2025 19:03
Re: elektromobil
06. 06. 2025 19:38
Nedávno jsem se s jedním tím hořlavým číňamem svezl. Zeekr 001 [www.garaz.cz]
400kW jede slušně. Byl jsem překvapený provedením. Perfektní slícování karoserie i interieru, lichoběžníková přední náprava, čtyřpískové brzdy... Provedení na úrovni evropské prémiovky.
Jestli se jim to sem občas podaří dovézt bez požáru, evropské automobilky třeste se.
avatar Re: elektromobil
07. 06. 2025 12:27
Příšerné vevnitř i venku.

Nejhorší je, že tento designový hnus se dnes aplikuje i na normální auta.
avatar Re: elektromobil
07. 06. 2025 13:01
"Design" nechám stranou, to je věc individuální...
Možná bych uvítal nějaké racionální vysvětlení těch čím dál větších středových konzolí mezi sedadly... Pro mě je to utrpení.
Ono i ty recenze "automobilů" hovoří za vše, nejpodstatnější jsou tablety a jejich SW, ambientní osvětlení atd.
K perfektnímu dokreslení zmiňované kvality provedení doporučuji fotografii č. 11 - jak krásně dosedají destičky na kotouč thumbs up smiley

P.S. Ušetřete mě argumentace, že dvoutunový EV mastodont nepotřebuje pořádné brzdy, neboť primárně brzdí rekuperací a podobné EV-fans fantasmagorie...
Re: elektromobil
07. 06. 2025 14:52
To. Slavkoc. S těmi středovími tuneli máš pravdu. Jenom k vuli tomu bych si nové auto nekoupil. Na dlouhé trasy je to utrpení. Nevím co je to za moda.
Re: elektromobil
07. 06. 2025 16:27
U té číny je strašně důležité, že můžu gamesit, nebo surfovat na netu. Hmmm, nakloněn nad střed palubky musí být strašně pohodlné. Za jízdy koukat na net, nebo střilet příserky je velká zábava, hlavně pro okolo jedoucí.
Pan redaktor měl asi jedno auto slíbené za reklamní reportáž.
Udivuje mě u aut vyzdvihovat vlastnosti, které jsou ve své podstatě pro jízdu minimálně zbytečné, pokud ne úplně na h...o. Ale dnešni mladi s founem v ruce takové vlastnosti kvitují, vyhledávají, ale jestli auto brzdí, nebo drží stopu v zatáčce je jim fuk. Design současných aut s jejich future tvary mě neoslovují, mnohdy jsou na blití.. Dříve se jako důležitý údaj uváděl součinitel odporu vzduchu. Chtěl bych tuto hodnotu vidět u nějakého SUV mastodonta, nebo i u blbé ovce.
Ještě že nemám problém jezdit se staršimi auty, naopak vyhledavám auta, která byla ještě auty.
Re: elektromobil
07. 06. 2025 19:36
To auto je obrovské, takže se tam široká středová konzole vejde. Vůbec mi to nepřekáželo. Jsem ale dlouhý a tenký, takže mám dost místa na šířku i ve Fábii.

Koeficient aerodynamického odporu je trochu klamný údaj. I SUV může mít 0.26 (Škoda Enyaq). Dokonce i autobus může mít 0,35, tedy stejnou hodnotu jako spousta malých aut. Problém je, že se to koeficient, ne absolutní hodnota.

Číňan mne překvapil že je to auto jako ze staré školy. Hliníková ramena, vysoká těhlice, pořádné brzdy, dvojitá boční skla. Ne jako současný Passat/SuperB, kam vrazili plechovou nápravu MacPerson jak na Fábii a brzdy splovoucím třmenem.
Ty elektronické kraviny jsem nezkoušel. Zajímalo mne jak to jezdí, jak to brzdí a kolik to žere.
avatar Re: elektromobil
07. 06. 2025 20:24
Franto, jedna z mých výtek byla právě na brzdy (viz. foto č. 11)...
Mimochodem, ten "číňan" nemá plovoucí třmeny? Na plovoucí kotouče to moc nevypadá grinning smiley
K té středovce (s trochou nadsázky), můžeš být dlouhý tenký, ale při šmátrání po šaltru, na kačenu komfortně nedosáhneš... Ani via versa nelze hovořiti přímo k věci...
Nicméně chápu, že to může být individuální, tak se pouze opět pragmaticky zeptám - Proč je tam taková hovadská věc? Účel? Kardan tam není, lanovod ruční brzdy také ne, na tunel vzduchotechniky je to "lehce" předimenzované a na těch pár (tenkých) káblíků pro další ovládací tablet klimatizace (či co to je zač) to asi také nebude potřeba... Je tam snad lednice s mrazákem?
Když je to tak hovadsky velké, proč tam alespoň není 6. místo? Volhu 21 i 24 nechám stranou, ale třeba i Fiat Multipla či Honda FR-V...

P.S. Na ta čínská hliníková ramena bych se velmi rád podíval po pár letech v české soli, zejména v kontextu styku dalších kovových součástí... (mám strach - předpokládám jistou analogii s čínskými bagry, kde milují různé potenciální "galvanické" články grinning smiley)
P.S.2 Tím rozhodně nechci hanit čínské výrobky - (z jiného soudku) raději budu konfigurovat/servisovat/řešit BS od Huawei či ZTE než od Nokia Siemens Networks...
Re: elektromobil
07. 06. 2025 23:48
Třmeny jsou pevné čtyřpístkové. Nic neklepe, nezatuhnou vodící čepy a hlavně se to nekříží při brutálním brzdění. Všechna sportovní auta mají tento typ brzd. Levná auta mají jednopístkové plovoucí třemeny.
Středová konzole má asi navozovat dojem luxusu. Nevím proč to tam je.
Životnost a odolnost je velký otazník. Vývoj probíhal pod patronací Volva, které patří do koncernu Geely. Zda Švédi dohlédli i na použité matériály poznáme za pár let.

Je to o ceně. To co jsem řidil stálo 1 800 000 Kč. Auto které má stovku pod 4s, se sportovním vzhledem, prémiovým provedením interieru, výborným odhlučněním, bohatou výbavou a opravdu dobrým podvozkem, to nemá v EU konkurenci. Porche Macan stojí minimálně o půl milionu více.

Já bych si nikdy čínské auto nekoupil, tak jako jsem si nikdy nekoupil korejské. Ale musím konstatovat, že umí vyrobit auto na úrovni německé prémie. Šéf koncernu Geely prohlásil, že nebudou v Evropě bojovat cenou, ale kvalitou.

Úplně chápu proč evropské automobilky v Číně skoro nic neprodávají. Až tohle dovezou do USA, vykopou z tamního trhu i Japonce, kteří tam teď vládnou.
avatar Re: elektromobil
10. 06. 2025 10:14
Slavkov napsal(a):
-------------------------------------------------------
> "Design" nechám stranou, to je věc
> individuální...
> Možná bych uvítal nějaké racionální vysvětlení
> těch čím dál větších středových konzolí mezi
> sedadly... Pro mě je to utrpení.

Ty středové konzole to je přece ale taky věc designu.

Jde to samozřejmě napsat i jinak: Tak hnusné a nepraktické interiéry (i exteriery) aut, co dnes dělají to je šílené.

Je to tak lepší? :-D



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Peťas (10. 06. 2025 10:19).
avatar Re: elektromobil
10. 06. 2025 10:18
A ktěm brzdám... pevné brzdové třmeny jsou samozřejmě super co se týka funkčnosti a výkonu. Co se týka ceny (i spotřebních věcí), tam už to bývá horší.

Ale číňan si mohl dát pozor na to, aby nezveřejňoval fotky, kde jsou brzdové kotouče rezvé, když ještě desky nebrzdí po celé ploše, protože nejsou ani trochu zajeté.

A proč má vůbec elektrické auto tak výkonné brzdy, když všichni majitelé tabletů na kolečkách píší, že brzdy vůbec nemění, protože to zvládá VŽDY a všechno ubrzdit motorem? Neodporují si s tímto jejich tvrzením tento typ brzd?!
Re: elektromobil
10. 06. 2025 19:04
Tohle má 530 koní, z nuly na 100 za 4s a maximálku 250km/h. Tomu odpovídají brzdy. Asi si to nekoupí člověk, který bude jezdit pouze na spotřebu. Dělají i verzi která má přes 1000 koní.
avatar Re: elektromobil
11. 06. 2025 09:30
A kolik to tak ujede v řežimu, aby to opravdu potřebovalo a využilo takové brzdy? Třeba na okruhu?

A má tu někdo něco tak podobně výkonného? Jaká je to zábava jezdit se splašenou tramvají? Já jsem na to totiž nepřišel. Před několika lety jsem měl na jeden k dizpozici Teslu S a větší zábava byla i se starším VW Golf III GTI. On ten bzučivý výkon byl možná tak lehce ohromující, ale jinak to bylo příšerně nudné jezdění. thumbs down
Re: elektromobil
11. 06. 2025 12:38
Tesla S - do Chorvatska k moři na jedno nabití? 1000 kilometrůsmileys with beer
avatar Re: elektromobil
11. 06. 2025 15:33
A je k tomuto tvrzení nějaký důkaz? Např. foto z palubního počítače?
Re: elektromobil
11. 06. 2025 17:26
Nabil si mobil, Teslu S vyfotil a dovezl obrázek do Chorvatskagrinning smiley
avatar Re: elektromobil
12. 06. 2025 07:46
Aneb elektrofanatikův vlhký sen. grinning smiley
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 91
Zaznamenaný počet hostů: 5583 během dne 09. 06. 2025
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.