Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Obuté pneu...??

Autor JAVI 
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 17:49
... nebylo to na plavání, ale vody bylo krátce po dešti dost ...
smileys with beer
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 20:46
Bessy, kdyz to takhle celkem sledujes, nemas nahodou osobni zkusenost s tim jaky rozdil ve spotrebe (idealne na tom samem aute) maji vestsi resp mensi kola? (naprikald 17" vs 16", idealne obe letni nebo obe zimni...)

co se tyce spotreby za mokra: rekl bych ze to bude mit negativni vliv, je dalsi hmota (hmotnost) ktera se lepi na kolo, kterou auto musi roztocit, nebo vysplechnout. Take vlhky vzduch bude tezsi, takze i tady je potreba vice prace na "prorazeni" skrz
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 21:17
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------

> A co se týká valivého odporu, tak si teda myslím,
> že je za mokra naopak nižší. Vždyť i brzdná dráha
> je na mokru delší.

To si ale pleteš valivý odpor s přilnavostí. Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při pohybu pneumatiky. Když je na vozovce vrstva vody, musí odpor narůst. Vlítnul jsi někdy do nějaké větší louže? Cítil jsi jak se auto zpomalilo?
Naproti tomu přilnavost je na mokru nižší a proto ta delší brzdná dráha
Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 21:35
patrikHR, spíš než na průměr by bylo dobré se zaměřit na hmotnost kol smoking smiley
avatar Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 21:41
...no ono to s tim souvysi... psal jsem sice "velikost kol", protoze se to tak nejak zaujiziva, ale vim ze ruzne velikosti kol (ruzumnej disku :-) ) budou vicemene co do prumeru celeho kola, stejne (pro jedno auto - kdyz dodrzujes co mas v TP) :-)
Re: Obuté pneu...??
17. 06. 2017 22:35
Přátelé,bylo zde napsáno na téma "mokro"dost názorů a musim říci,že jsou to odpovědi odborné,je vidět že jste znalí.
Mám poznatek ten,pokud jedu po silnici,která je pouze mokrá,na spotřebě se to nijak neprojevuje,ale pokud je na cestě souvislá vodní vrstva,např.vyjeté koleje jde apetit auta i o litr nahoru.
Bylo zde výše napsáno o dalších faktorech,které mají vliv na apetit vozů,je jich hodně a některé neovlivníš.
....např.dnes řídila žena a spotřeba klesla i když byla mokrá cesta....Dunlop Sport Max 225. 45.17 Beskydy smileys with beer

......................................................................................vjerni Adriatic



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kopera (17. 06. 2017 22:37).
avatar Re: Obuté pneu...??
18. 06. 2017 10:12
valeri napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Peťas napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > A co se týká valivého odporu, tak si teda
> myslím,
> > že je za mokra naopak nižší. Vždyť i brzdná
> dráha
> > je na mokru delší.
>
> To si ale pleteš valivý odpor s přilnavostí.
> Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy
> při pohybu pneumatiky. Když je na vozovce vrstva
> vody, musí odpor narůst. Vlítnul jsi někdy do
> nějaké větší louže? Cítil jsi jak se auto
> zpomalilo?
> Naproti tomu přilnavost je na mokru nižší a proto
> ta delší brzdná dráha

Vysvětluješ to sice hezky a máš i pravdu, ale to platí v tom případě, kdy je na cestě opravdu už nějaká vrstva vody. I když by se připustilo, že se o něco odpor zvýší, tak chladný a vlhký vzduch má zase pozitivní vliv na výkon motoru (jak už tu bylo zmíněno), takže by se to stejně asi vynulovalo. ;-)

Když vjedeš do kaluže, tak bude odpor znatelně naroste, to je jasné, proto jsem i zmiňoval, že jiná situace by byla, kdyby na cestě už byla, za silného deště, vrstva vody.
avatar Re: Obuté pneu...??
18. 06. 2017 11:02
[www.autoforum.cz]

... to je síla, co na kolech ovlivňuje jízdní vlastnosti ... a asi i spotřebu ...

smileys with beer
avatar Re: Obuté pneu...??
18. 06. 2017 12:08
Výsledky se liší o 1-2% a to v ideálních podmínkách při závodní jízdě na zkušebním okruhu, to běžný řidič nemá ani šanci poznat. V reálném provozu na běžně rozbitých cestách to nemá smysl řešit. Velikost kol je jen o vzhledu a následně samozřejmě o míře pohodlí na rozbité cestě.
Re: Obuté pneu...??
19. 06. 2017 22:07
Kluci, chlapi. Teď to napíšu jako velkej "dřevák", ale: moje zkušenost kdysi: nebylo nad barumky 2, pak se to rapidně zhoršilo. Nokiany (které obouvám pořád na zimu, protože jsou nejlepší smiling smiley pro horaly) jsou také rozdílné, pokud jsou originál a nebo z ruska. GY eagle mám "made in deutschland" a výborné, ale sjíždí se. Otec jezdil kormorany z rumunska a vydrželi hodně. Například pirela P6 jsěm měl také několikrát a byly v tom rozdíly. A poslední moje zkušenost s 7x za sebou bridgestone turanza er300 na léto a co sada, to jiná země výroby. Například z anglie (eshop z čr, zjistil jsem dle DOT) byly šíleně tvrdé a při aquaplaningu nejevily ty stejné vlastnosti jako ER300 sada před tím. Oficiální dealer mi to vysvětlovat složením a zamýšlenými teplotami pro Británii, pro kterou byly určeny. No holt eshop, cena ... znáte to. Ale umím říct, jaká ta guma je, když ji jezdíte na stejném autě vícekrát... Fakt to jde poznat. Kdo má trošku cit a trošku víc najeto, dovede se v tom orientovat. Komu je to jedno, tomu se to vysvětlit nedá smiling smiley

Doplním moji zkušenost ke spotřebě. Na FoFo1 (ford focus) nebyl přechod z 15 na 16 poznat. 185 vs. 205.
Nyní jsem na astře šel z 16 zima na 17 léto, letní jsou 225 a ta šíře je poznat. Jak na spotřebě, tak při dešti.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil couddy (19. 06. 2017 22:55).
Re: Obuté pneu...??
19. 06. 2017 23:14
No darmo guma je guma. 😂
avatar Re: Obuté pneu...??
20. 06. 2017 10:46
V sobotu jsem obul Continental premiumcontact 5 205 55 R16 tak uvidíme.
avatar Re: Obuté pneu...??
27. 03. 2019 09:00
… tak jsem několik týdnů pozoroval, jak mi z PZ pneumatiky pomalu uniká vzduch … (za týden to dělalo cca 10/15 % hodnoty tlaku), zpočátku jsem si říkal, jestli není v autě špatný čidlo PZ pneu … ale po dofouknutí to ukázalo OK ...
… včera už mi to nedalo, tak jsem zajel do pneuservisu … ve vodě ani bublinka, ani u ventilku, ani na plášti … tak mistr shodil pneumatiku z ráfku, prosahával … až po chvilce našel maliňoučkou špičku uvnitř v plášti, ani se nezdálo, že to bylo propíchlé … nakonec kleštičkami vytáhl asi 7 mm kovovou špičku, která byla celá schovaná v tloušťce pláště … nebozízkem udělal dírku na špunt, zašpuntoval, nafoukl, vyvážil … a od včerejška drží eňuňuňu thumbs up ...
… akorát mi opravář řekl, abych ještě ten ... 1/1,5 mm na zimních pláštích dojezdil, že se na příští zimu novým stejně nevyhnu a teď to nemá smysl sundávat … tyhle Continentaly 235/60 R 18 H XL (107 H EXTRA LOAD m.s) vydržely 2 zimy, cca 40.000 km …
… dotaz zní … je to málo těch 40t. ?
… podle pneuservisu prý dobrý, i když záleží na správným tlaku, způsobu jízdy, druhu silnic atd. …

smileys with beer
avatar Re: Obuté pneu...??
27. 03. 2019 09:33
Tak to je normální náběh. Nyní budu sundávat Goodyear Ultra grip po dvou sezonách 29 000 a ještě jednu dají.

Předtím jsem měl Barum Polaris a daly si říct pá po náběhu 54 300. Slušný výkon, překvapily.
Letní běžně měním někde kolem 40 000. Jezdím svižně, ale nejsem Chiron.
Vše záleží na stylu jízdy, kontrole tlaku a provozních podmínkách. Spíše mi připadne, že po téhle zimě se ozvou tlumiče, děr jak v ementálu a na Vysočině ani nemluvě.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 79
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.