Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Hustota provozu

Autor ivos 
Re: Hustota provozu
21. 12. 2015 17:43
Stavba dálnic v HR je opravdu obdivuhodná. Jako příklad při každé příležitosti uvádím jednu osobní zkušenost. Když okolo městečka Novi Marof ještě nebyla hotová dálnice, jel jsem tamtudy koncem dubna. Dálniční most byla akorát hrubá konstrukce, která končila u obrovské rostlé hory. No a koncem června už jsem tam jel po hotové dálnici. V té době na prakticky hotovém obchvatu Olomouce rok řešili vodorovné značení.
avatar Re: Hustota provozu
21. 12. 2015 18:47
Ne že bych se chtěl "Blanenských" zastávat, ale intuitivně bch řekl, že stavět tunel pod městem POD zemí bude komplikovanější než na zelené louce a paradoxně v té skále to může být jednodušší, protože ta díra "nespadne".

Nicméně je to technická intuice, nejsem stavař.
Re: Hustota provozu
21. 12. 2015 19:08
Samozřejmě se nedá srovnávat díra skrz kopec a díra pod městem s mnoha napojeními na okolní komunikace.
Ale můžeme pro porovnání použít třeba tunel Valík u Plzně. Stavěl se ve stejné době jako dálnice v Chorvatsku. Je to také jenom díra skrz kopec.

Valík má 390m a stál 1,7mld. Kč. Jak tohle obhájit proti 2mld Kč za Malou Kapelu, to netuším.

Kdo by si chtěl udělat nějakou statistiku, Sv. Ilija nad Makarskou (4250m) stál cca 1,2mld. Kč.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil atnarfus (21. 12. 2015 19:15).
Re: Hustota provozu
22. 12. 2015 08:21
Pamatuji si, když stavěli, tenkrát ještě Jugoši, barák naproti Park Hotelu v Holešovicích. Jezdili se na ně koukat lidi i z daleka. Stavba mraveniště a stačilo dva dny nejít okolo a člověk byl v šoku, co přibylo.
U nás chybí pořádné sankce za nedodržení termínů a překročení rozpočtu. Firma si vysoutěží stavbu úseku dálnice za nějakou nereálnou cenu, protože ví, že si na více pracích na své peníze přijdou. A že minimálně 20% z ceny zmizí v kapsách na úplatcích? K větší zakázce se menší firma nedostane, ale připtom nakonec práce odvede. Vyhraje to některý z gigantů, ten práci zadá někomu menšímu, ten zase někomu menšímu a ve finále to ta malá firma stejně udělá. Vysoutěžená cena např.1500,- za m2, ale ten poslední jouda to udělá za 700,-. Opravdu bych přál, aby sem na stavbu nějaké dálnice pustili Číňany. To by lidí valilo oči.
avatar Re: Hustota provozu
22. 12. 2015 08:48
zvolili jste špatné téma před Vánoci. Mám z toho depku jako vždy, když přes tunely a mosty jedu v Chorvatsku. To si totiž vždy uvědomím ta fakta s náročnější stavbou, za méně peněz, za daleko rychlejší čas a to to dělali firmy z CZ, jako u nás. Ty Chorvati se nám ohledně našich tunelů a mostů musí hrozně smát. A určitě i úplatky a různé všimné oni měli také. Potom mne vždy dorazí cesta přes zmíněný Valík u Plzně tím, že u tunelu, který je velký jako v Chorvatsku můstek pro zvěř je omezení na 80km/h.
Re: Hustota provozu
22. 12. 2015 08:50
len si treba uvedomit to ze je iny technologicky postup ked sa razi diera do skaly a ina ked je "hlina". Pri "hline" si treba davat pozor na to ked sa vyrazi cast diery tak sa musia okamzite podopriet steny plus strop inak by to padlo. pricom pri skale je v tomto jednoduksie a rychlejsie ako by sa zdalo
Re: Hustota provozu
22. 12. 2015 14:50
Zahajskej- čínani už stavěli v polsku a dopadlo to špatně ,
Na státních zakázkách se kradlo už za první republiky , a kvalita byla snad ještě horší . Rychlost , kvalita cena byla nejlepší za okupace , jelikož za vše hrozily tresty , tábory případně tresty smrti . Co se týče ražby tunelu ve skalách , budování silnic ve skalách , je určitě jednodušší než v obydlené oblasti , nebo tam kde je nestabilí podloží . Používá se trhavina a navíc vytěžený mat. lze dále použít.
Z minulosti jeden příklad , při stavbě hrabyňského pamatniku se rozkradlo tolik mat. že by se dali postavit ještě dva(možná i víc)
Re: Hustota provozu
22. 12. 2015 15:53
Pro mně byly zajímavé dvě skutečnosti:
1. Když Chorvati začali s dálnicí, tendru se, podle našich médií, úspěšně účastnily také české firmy
2. Když byla v našich médiích porovnávána kvalita dálnic u nás a v zahraničí a zdůvodňovány náklady na jejich výstavbu
Uvědomil jsem si, že s tím žádné volby nepohnou a já bych se jenom zbytečně rozčiloval.

Zahajskej: Číňany sem nesmíme pustit!!! Kdepak by asi skončily chudinky žáby a zoufalí křečci?!
Pavelostr: teď se přece nekrade a nestaví se současně chatová osada pro náměstky a kamarády! Dnes už si úředníci staví za své!
Re: Hustota provozu
22. 12. 2015 15:58
ono to asi nema smysl moc resit. Taky jsem sokovan kvalitou chorvatskych dalnic.
Mozna to v mnoha ohledech maji jednodussi ale vemte si v jakem terenu stavi a to taky neni uplne jednoduchy a taky kolik km dalnice postavily za par let a jak dlouho se stavi km dalnice u nas....
Pak uz se ani nedivim kdyz jedu po "nove" dalnici ci silnici ktera vlni jako rozbourene more a dle nasich uradu a stavitelu je vse OK
Re: Hustota provozu
22. 12. 2015 21:06
Toto je bilance stavby nových chorvatských dálnic !!!

Chorvatsko si v minulém desetiletí vzalo velké půjčky, aby dokončilo dálniční síť, která by zahraničním turistům usnadnila cestu do letovisek na pobřeží. Důsledkem je dluhové břemeno kolem čtyř miliard eur, to je v přepočtu 100 miliard korun. Jestliže nepronajme dálnice, spustí se státní záruky na tyto půjčky, což znamená, že stoupne státní dluh, a to si nemůže dovolit. Důsledkem toho jsou různá výběrová řízení na pronájem dálnic. Toto je situace, která je neudržitelná někdy od roku 2013, a provozování chorvatských dálnic je na pokraji bankrotu.

Takže chválit, ale používat u toho mozek.
Re: Hustota provozu
22. 12. 2015 21:33
Stavěli sice lacino, ale jejich mizerná ekonomika na to i tak nemá.
Kdyby stavěli jako u nás, tak mají dálnici ze Záhřebu do Karlovače a dluh dva biliony.
Re: Hustota provozu
23. 12. 2015 09:48
Nerozumiem potom, že keď vyberú toľko miliónov kún za mýto počas sezóny, kam tie peniaze idú?? a to aj mimo sezóny vyberú dosť peňazí, však taká A1 medzi Záhrebom a Karlovacom je vyťažená vkuse, takisto aj A6 nie je prázdna.... krčki most nie je lacný a tam sa áut premele počas roka veľa.... a momentálne nestavajú nič veľké, akurát dostavali konečne kúsok A11 zo Záhrebu do Sisaku, ale to je všetko. Takže všetko mýto môže ísť na pôžičku....
avatar Re: Hustota provozu
23. 12. 2015 10:33
Nějaké kousky dostavěli,mimo ty jmenované,třeba na Istrii,pak Ploče apd. také pěkná fuška takovou hornatou krajinou.Jinak něco stojí určitě celoroční údržba,stále je na ní někdo,když člověk jede.Dále neustálá služba kolem bezpečnosti v tunelech,výběrčí a obsluha kolem mýt a další o kterých člověk ani neví.Ony asi i ty kousky co dokončují něco stojí.

MirekŠi
Re: Hustota provozu
23. 12. 2015 12:01
No nevím přesně kolik stála Via moravica D47ale myslím cca 70 mld.kč a je to děs tady v Ostravě jak nejedeš 80 tak si rozbiješ auto. A samo nikdo za to nemůže , pokud to eurovia neopraví neměla by dostat žádnou státní zakázku ani jako subdodavatel. A vlastně není komplet dokončená.
Re: Hustota provozu
23. 12. 2015 12:06
. Tunel Klimkovice je ražený, délky 1076,826 m a 1088,090 m a byl postaven byl v letech 2004– 2008. Rychlost v něm je omezena pro všechny vozidla na 80 km/h. Celkové náklady na výstavbu tunelu jsou odhadovány na 2,5 miliardy Kč.to je teda mazec ty ceny.
avatar Re: Hustota provozu
23. 12. 2015 12:35
Je to asi tak jak píšete,čemu se divit je to 78 km.Po otevření se vyskytuje jen asi 2000 vad a jejich odstranění bude stát další miliardu.Financovat to bude asi nakonec stát,přece to nebudou chtít po firmách,ty nic nezavinily a držely se projektů. další úsek Lipník-Přerov už začali,po několika letech hromady se objevil první bagr,problém může být,našla se nějaká soška,tak zase možná se to trochu zdrží,než to archeologové prozkoumají,jestli tam ještě něco není.Problém asi nebude jen tak dořešený,poněvadž bude chybět další navazující a spojující úsek,obchvat Přerova na Říkovice,ten se zatím nezačal,poněvadž snad ještě nejsou vykoupeny všechny dotčené pozemky.Tak nevím jestli se osobně k mému věku po této dálnici vůbec projedu,pokud ji snad někdy dokončí a spojí Ostravu /Bohumín/ s Prahou. To když jsem jel poprvé do HR v roce 2000,byl pouze úsek myslím Krapina - Zágreb a Zágreb - Karlovac,tedy z Karlovace směr moře po staré na Plitvice. Dnes je jedno jestli se jede přes Rakousko a nebo Maďarsko,cesta je možná stále po dálnici až skoro k Dubrovníku,tedy přesněji do Ploče.

MirekŠi
Re: Hustota provozu
23. 12. 2015 20:28
Nechci nikoho hanit ani podceňovat. Ale vystřílet dálnici ve skále a pak ji postavit na pevném podloží, je jistě jednodušší, než na geologicky rozmanitém podloží jako u nás. Nicméně to ty naše hňupy úplatkářské zase tolik neomlouvá moody smiley
Re: Hustota provozu
24. 12. 2015 08:35
Schimi to je určitě pravda, ale pamatuji si, že když Maďaři stavěli dálnici z Budapešti na Vídeň, stavěli ji také v poli. Výkop byl tak hluboký, že chlapům byly vidět jenom hlavy. Nevím jak často ji od té doby opravovali. Naši mistři otevřou kousek dálnice, třeba u Kroměříže a za rok a něco už jej opravují. Už začínám věřit tomu, že je cíleně, aby měli co dělat. Úředníci a zainteresované firmy jsou vysmátí, nikdo za nic nemůže a penízky tečou.
avatar Re: Hustota provozu
02. 01. 2016 13:03
... zácpy na chorvatských hraničních přechodech první letošní víkend ... ale i před ním, mimo jiné i proto, že rekordní 1/4 milionu Chorvatsků na konci loňského roku vycestoval za sněhem ... především do Slovinska, Rakouska a Itálie ...
[www.jutarnji.hr]
smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (02. 01. 2016 13:36).
Re: Hustota provozu
02. 01. 2016 13:45
Když koukám na tu přehlídku vozového parku, tak je to úplně jiná kategorie než vidím v létě u domorodců na pobřeží thumbs up
Re: Hustota provozu
02. 01. 2016 17:29
Taková normální směska jako v každém jiném velkoměstě (většina bude ze Záhřebu). Starý Golf, stará Astra, starý Sharan, proložené novým MPV od Citroenu a nějakým tím SUV. Je tam dost aut střední třídy, nebo vyšší střední třídy a to i prémiových značek. Naopak tam ale vykukuje i Logan MCV. Odpovídá to tomu, že do Alp obecně nejezdí žádné socky.

Víc mne zaujal ostnatý/žiletkový drát na některých fotkách.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil atnarfus (02. 01. 2016 17:34).
Re: Hustota provozu
07. 06. 2016 18:48
[youtu.be]

to je hrůza. Furt se mi někdo plete před motorku. spinning smiley sticking its tongue out
avatar Re: Hustota provozu
07. 06. 2016 19:09
Dobrovolný dárce(bohužel to většinou odnesou nevinní).V hlavě naděláno thumbs down
Re: Hustota provozu
08. 06. 2016 08:24
zdravím,v některém vlákně jsem zahlédl,že prý dálnice u Grazu je uzavřená a jezdí se objíždkou po okreskách.Ale na Waze,ani na stránkách Asfinagu jsem nic takového nenašel,maximálně tak omezení a možnost kolon.Pokud se opravdu u Graze sjíždí,tak na celé Rakousko kašlu a vezmu to přes uhry
avatar Re: Hustota provozu
08. 06. 2016 10:45
Tak po deseti letech kdy jsme jezdili ze soboty na neděli a vždy všude bez čekání,letos musíme jet aby jsme tam byli v sobotu ráno.Kdy je nejlepší vyjet?Vyjíždíme od Slavkova.Zpět odjíždíme vždy v sobotu ráno a to je v pohodě ale když vidím ty fronty v protisměru angry smiley V kolik je nejlepší překročit hranice HR?
Re: Hustota provozu
08. 06. 2016 11:08
já vyjíždím z Prostějova v pátek v cca 19 hod. SLO/HR hranice překračuji kolem 1:00 hod. na Lučku jsem mezi 2-3:00 hod. a přespím na odpočívadle poblíž Gospiče kolem 4:00 hod a do cíle dojedu mezi 8-10 hodinou,podle toho kam se jede.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil darko (08. 06. 2016 11:23).
avatar Re: Hustota provozu
08. 06. 2016 12:29
Ja vzdy vychadzam z Leopoldova /60 km od Ba/ o 18tej v piatok. O 19:15 som na cerpacke MOL v Madarsku pred odbockou na Janosmoy..... a dolu po 86 na Stary Gorican. Kde som cca 22:30. Lucko prechadzam +/- 24:00. Nikdy som necakala v "zacpe". Je pravda, ze na mieste som dost zavcasu 6-7:00. Ale mne to nevadi. Dam si s domacim rakiju a tesim sa ako si ten tyzden uzijem. A hodinku dve vyckat na izbu ak je potrebne uz nie je problem. Takze za mna je optimalne prejst lucko o pol noci z piatka a sobotu.
Re: Hustota provozu
15. 06. 2016 07:25
Ahoj.Letos odjíždím do HR v neděli 3.7. pojedu od Nové Bystřice okolo 5 ráno po Grizliho trase s odjezdem Vídně.Jen bych nechtěl objíždět dálnici ve Slovinsku.Jak to zkušení foristé vidí s hustotou provozu na konci dálnice a na Lučku?
avatar Re: Hustota provozu
15. 06. 2016 07:43
... luciask ... jsme ve shodě ...
86ka, pak za Zalabaksou na Lenti ... Tornyiszentmiklos ... podél M70 do Letenye ... starý Goričan ...
náš úsek přes HU dělá od Rakouska po Chorvatsko do 1:30 hod. s tím, že Lučko přejíždíme o něco dříve než Ty ...
smileys with beer
Re: Hustota provozu
15. 06. 2016 08:42
vočko, hlavní prázdninový proud už se bude válet u moře, takže by neměl být problém. Jen budeš koukat na kolony víkendářů, co pojedou proti.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 19
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.