Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR

Autor LOVA 
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 02. 2009 21:02
Jo jo taky souhlasím a vidím problém hlavně u starých aut, které jsou plné elektroniky. Tam je procento poruchovosti opravdu vysoké. U nového auta je výhoda, že má asistenční službu, která v případě poruchy snad pomůže. Dnešní auto si už normální člověk sám neopraví, spíš jen dolévá benzín a vodu do ostřikovačů a sem tam nafouká pneu. Spoléhá na to, že když mu autíčko jezdí bez poruch v ČR, tak mu ten týden či dva vydrží i na dovolené.
Kdo svému autíčku nevěří a nebo si sám netroufá odřídit celou cestu do našeho Chorvatska tak volí jiný způsob dopravy autobus, vlak, spolujízdu...
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 02. 2009 21:38
Na tomhle už si sám nic neopravíš. To pamatuju, že se říkalo už i o Favoritu.
Mele se to od doby, kdy se na autech objevil první kousek elektroniky a opakuje se to pokaždé, když jí tam kousek přidaji.

Auto je stále hlavně mechanický stroj a devadesátpět procent věcí se dá udělat se základním vybavením, zručností a znalostma. Na těch pět procent je potřeba diagnostika, ale ani ta není pro nás domácí mechaniky nedostupná. Velkým plusem je dnes internet. Nikdy jsme neměli tak snadný přístup k informacím. Každý typ auta má na webu svůj klub a tam se dá sehnat rozum, dokumentace, SW. Prakticky každá závada se tam již několikrát řešila a tak stačí hledat na webu a nemusí se rozebírat kde co přímo na autě a tápat čím to je.

Neboli na běžném autě si stále vyměníte destičky, kotouče, tlumiče, ložiska, spojku... tak jako před třiceti lety.
Když to nejede, tak je to stejný problém jako v minulosti. Neháže to jiskru, nebo tam nejde benzín (v případě zážehového motoru).

Obecně hlášku "na tomhle už si nic neopravíš" řadím do kategorie jsem líný něco dělat. Ne že by "odborníci" ve značkových autoservisech tuhle tezi nepřiživovali, ale ani se jim nedivím, je to jejich živobytí.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 02. 2009 23:00
O tom bych s Tebou polemizoval - 95 % věcí si opravdu neuděláš - ano ty mechanické práce - výměny opotřebených dílů ano ale to další se opravdu nedá - vždyť ani nevíš jak se do toho dostat - např.při otvírání okna se pohyb zastaví v 1/2 a dál nereaguje - vždyť ani nevím jak demontovat to čalounění. Kdyby se zastavil motor tak akorát dovedu otevřít víko a zjistit že tam motor je! Za 5 let co mám Mazdu 6 a 9 let co jsem měl mazdu 626 se mi to nikdy nestalo. Zato s Favoritem kterého jsem měl 14 let se mi to stalo několikrát - poprvé přestal pracovat po prvních 200 km !!! Takže hláška by měla být - na tomhle autě opravíš 5 % závad - ostatní odborníci !!!
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 02. 2009 23:03
To atnarfus

Já si myslím, že zrovna líný nejsem,ale netroufnu si jít do věcí jako jsou např. brzdy. Vsadím se, že by mi určitě zůstala nějaká součástka, popř. bych dokázal součástku vymontovat, ale ne dát zpět.
A jak se říká co neubrzdíš, to neukecáš.

Spoléhám se na prověřený servis a zatím mě ještě nezklamal, ale taky dost platím.
.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil in0x (15. 03. 2018 00:03).
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 02. 2009 20:13
Mám Octavii 1.9 tdi.Někdo nazývá( Koktávka)Je to rok 2002 a najeto 185000 km.Spotřeba léto s klimou 5.1 a zima 5.5.Zatím se nic nepodělalo a šlape jak má.Výměna pouze opotřebovatelných dílů.A pochopitelně rozvodů.Ani jednou v servisu.Vše jsem udělal sám.Pokud někdo do aut trochu dělá není problém skoro vše opravit.Pokud je chyba v počítači a není k dispozici tak je to na servis.Nedám na ni dopustit.To ale asi každý na své auto.Hlavně v pohodě vždy dojet.smileys with beer
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 02. 2009 21:12
LOVA napsal(a):
-------------------------------------------------------
> To atnarfus
>
> Já si myslím, že zrovna líný nejsem,ale netroufnu
> si jít do věcí jako jsou např. brzdy. Vsadím se,
> že by mi určitě zůstala nějaká součástka, popř.
> bych dokázal součástku vymontovat, ale ne dát
> zpět.
> A jak se říká co neubrzdíš, to neukecáš.
>
> Spoléhám se na prověřený servis a zatím mě ještě
> nezklamal, ale taky dost platím.

Když se na to necítíš, tak je opravdu lepší to dát do servisu. Zrovna brzdy ale patří k jednoduchým opravám. Navíc se zásadně neliší, tak se člověk může pustit do kteréhokoli auta. Samozřejmě je nutné dodržet nějaké zásady a chce to trochu zkušeností. Když se do toho ale nikdy nedáš, tak zkušenosti nenasbíráš.

Je mi jasný, že spousta lidí na to nemá podmínky, vybavení, čas, chuť... Já jsem ale reagoval jenom na to, že se už pár let prosazuje zcestná teze, že si na moderním autě nic neopravíš. Když chceš a máš na to čas, tak opravíš stejně jako na starém Favoritu.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil atnarfus (27. 02. 2009 08:43).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 02. 2009 21:16
fanda napsal(a):
-------------------------------------------------------
> O tom bych s Tebou polemizoval - 95 % věcí si
> opravdu neuděláš - ano ty mechanické práce -
> výměny opotřebených dílů ano ale to další se
> opravdu nedá - vždyť ani nevíš jak se do toho
> dostat - např.při otvírání okna se pohyb zastaví v
> 1/2 a dál nereaguje - vždyť ani nevím jak
> demontovat to čalounění. Kdyby se zastavil motor
> tak akorát dovedu otevřít víko a zjistit že tam
> motor je! Za 5 let co mám Mazdu 6 a 9 let co jsem
> měl mazdu 626 se mi to nikdy nestalo. Zato s
> Favoritem kterého jsem měl 14 let se mi to stalo
> několikrát - poprvé přestal pracovat po prvních
> 200 km !!! Takže hláška by měla být - na tomhle
> autě opravíš 5 % závad - ostatní odborníci !!!

Když nevíš jak se do něčeho dostat, tak to opatrně zkusíš sám, nebo si koupíš nějakou literaturu (kniha Jak na to se dá koupit na každé běžné auto), nebo se koukneš na forum o mazdách a určitě to tam najdeš, případně někdo poradí.
Já jsem nedávno sundaval tapec na dveřích u úplně nového Accenta. To auto jsem viděl podruhé v životě a nikdy jsem na něm nic nerozebíral. Jenom za použití logiky jsem tapec bez poškození sundal. Hned jsem pořídil fotky a na foru o těhle autech už je ostatní mají ke stažení.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 02. 2009 21:29
Knihu " Jak na to - Mazda 6 " sháním již od koupě toho auta v roce 2003 a stále nic - víš kde se dá sehnat ??? Budu Ti nesmírně vděčný.Na Mazda clubu jsem samozřejmě registrovaný a již umím demontovat i celou přístrojovou desku , vyměnit olej i filtr vzduchu. Kdyby se auto zastavilo tak jedině servis :
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 02. 2009 22:14
Já jsem škodovkář, tak nejsem zvyklý něco shánět.
Jestli jí vydali, tak ti jí každý knihkupec objedná. Vydává to Kopp. [kopp.cz]
Na škodovky jsou na netu ke stažení i v PDF. Asi se vždycky našel někdo, kdo jí uříznul hřbet a prohnal jí scannerem.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 07. 2009 16:31
volvo V50 110kW thumbs up Mám ho zatím půl roku a průměrná spotřeba 5,9 nafty podle počítače ...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Meny (06. 07. 2009 16:33).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 07. 2009 19:03
Tak ja:

Seat Ibiza 1.9Tdi. V zakladu 96kW, precipovano na cca 130kW + vymena vstrikovacich trysek ze silnejsiho motoru + kalibrace RJ. celkem to ma asi neco malo pres 200k (nebo okolo 200k). (ty tryky mi dodelali asi pred 3mi dnysmiling smiley)

jezdim s tim velmi slusne, ale nekdy se vykon hodi smiling smiley.

nicmene vcera z mesta z kina, po rovne silnici az domu, na 30km s 2ma vesnicema (zbrzdeni na 50), jinak vsude 90 spotreba 4,1l/100km.

ale nefoukal protivitr grinning smiley

jinak prumerne 4,5-5,3l

takovej malej cernej dablik. Pokud jedu svizne a specham, jeste se mi nestalo, abych se na delsi trase 50km+ dostal na 6,3litru.

to TDi je priserne usporny.

Jinak doma VV Golf Plus 77kW a ten jezdi za 4,9-5,8l. je holt o dost tezsi...
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 07. 2009 19:55
Když jsem jezdil Felicií tak v benzínu jsem Chorvatsko dělal 7,5litru . Po přestavbě na plyn LPG tak to bylo za 8,5 litru. Poslední jízdy jsem absolvoval Octavia 1.9TDI /66kW to bylo i s klimatizací 5,3litru nafty dle počítadla, dle lístků za palivo 5,5 litru. nafty . Jízda po dálnici 130-140km/hod.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 07. 2009 20:16
uvadim prumer za cesty tam a zpet(jelikoz tam je to za dara ale zpet je to vzdy horsi) , pri cestovni rychlosti 130-140km/h , klima atd. se bere za samozrejmost yawning smiley

Zivogosce - Skoda Octavia TDi 66KW 5l/100km
Gradac A3 1.8 20V 92KW 9l/100km (deset hodin po ceste zpet v kolonach na HR dalnicich)
Gradac BMW 318i 87KW 8l/100km

Letos na Brac a jsem zvedav BMW 330d Touring 135Kw. Mam ho asi rok a motam se tak okolo 7 prumerne.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Tehu (06. 07. 2009 20:17).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 07. 2009 20:43
Opel omega B 2.0 10,5 litrů LPG na cestě domů 1060 km za 10 hodin i s přestávkamy (a vůbec mi to nevadí při ceně plynu)
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 07. 2009 21:24
má spotřeba na Hondě Civic i-vtec 1,8l benzín - cesta tam 1 200 km cca 11 hod spotřeba pr. 8,8l/100 km dle PP, cesta zpět 1 100 km cca 12 hod. spotřeba dle PP pr. 9,2 l/100 km - vše pochopitelně s přestávkama, takže se spotřebou jsem spokojen,dříve s autem o obsahu 1,6 l (Seat Leon) spotřeba řádově o 0,5 - 0,8 l vyšší.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 07. 2009 22:39
Kolegové, když vidím, jak si měříte spotřebu ... Nemáte někdo změřeno o kolik se zvedne spotřeba když jedete s "rakví" na střeše??
Díky za odpověď
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 07. 2009 23:56
to fill
nemas tu spotrebu nejakou vysokou? Ja mam u 2.0 FSi OII 7,3 l a to na spotrebu rozhodne nejezdim. Svagr ma OI 1.6 spotrebu 6,5 l.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 00:41
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------

>
> Hmmmmm další z řady zázračných aut, u kterých se
> zapnutá klima neprojeví na spotřebě. A zcela
> určitě není znát ani na výkonu, co? :-/ Asi jsem
> měl vždycky nějaké divné aua, když to bylo znát
> jak na výkonu, tak na spotřebě - a to byly určitě
> výkonnější než ta 1.6-ka. Dokonce i na současném
> autě (celkem výkonném) poznám, že je zapnutá klima
> - i když teda jenom na spotřebě a ještě v celkém
> zanedbatelné míře......

Klíma je samozrejme na spotrebe a aj výkone poznať. Ibaže keď ju vypneš, tak nič neušetríš. Pretože keď vypneš klímu, tak musíš otvoriť okná aby si sa v aute neuvaril a otvorené okná na aute znamenajú totálnu degradáciu aerodynamiky auta. Následkom toho je vyššia spotreba a aj výkon klesá, takže si na tom rovnako ako so zapnutou klímou. Samozrejme toto neplatí, ak vypínaš klímu len na chvíľku, keď potrebuješ dočasne zvýšiť výkon.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil koscj (07. 07. 2009 17:24).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 03:13
nevim,mozna nejsem dostatecne citlivej, ale ja to na vykonu nepoznam. Spotreba se mi zvedne tak o pul litru
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 07:23
Dobré ránko, asi budu mít nejžíznivější auto : Nissan Murano, 3,5 l benzínV6, přečipováno na 288 k, Praha - Igrane cca 1200 km, jedu v poklidu s přestávkami cca 15 hod, rychlost na dálnici od 130-160km/h, průměrná spotřeba tam 9,5l/100, zpět jsem se dostal pod 9l/100km, ale tankoval jsem 100 oktanový benzín, v případě standardní 95 bych se pohyboval okolo 11 l/100km.
Což je docela úspěch, neboť tady doma, i hodně po městě se pohybuji okolo 13-14 l/100 km.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 12:26
to Lucano:
je mi líto motoru, ten je dělanej na těch původních 96kW plus mínus nějaký procento. Nelekej se, až ti vyběhne ojnice blokem motoru, v lepším případě to vyrazí těsnění pod hlavou. Každopádně si ke každému ujetému kilometru připočítej další čtyři, pak ti to dá odpovídající stav motoru, tj. pokud ujedeš 20 tis.km, jako by motor ujel 100.tis. Tak nějak to na motor působí.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 13:38
92671 napsal(a):
-------------------------------------------------------
>.... ale ja to na vykonu nepoznam.Spotreba se mi zvedne tak o pul litru

No to se ani nedivím,když má Tvé FSI 110 kW....smiling bouncing smiley
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 14:07
o to nemam zase tak velky strach. TDi motory jsou hrozne poddimenzovany, takze bych to zas tak neresil. Na zimni upravu planuju novy turbo a zrejme i kovane pisty + klikovku...

delali mi to specialisti na TDI v CR, verim jim, sami mi rekli, ze to jak to je ted je unosna uroven, ale dal by uz nesli, pak uz to muze byt ko.

tak uvidime smiling smiley


Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> to Lucano:
> je mi líto motoru, ten je dělanej na těch
> původních 96kW plus mínus nějaký procento. Nelekej
> se, až ti vyběhne ojnice blokem motoru, v lepším
> případě to vyrazí těsnění pod hlavou. Každopádně
> si ke každému ujetému kilometru připočítej další
> čtyři, pak ti to dá odpovídající stav motoru, tj.
> pokud ujedeš 20 tis.km, jako by motor ujel
> 100.tis. Tak nějak to na motor působí.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 16:42
Lucano napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Tak ja:
>
> Seat Ibiza 1.9Tdi. V zakladu 96kW, precipovano na
> cca 130kW + vymena vstrikovacich trysek ze
> silnejsiho motoru + kalibrace RJ. celkem to ma asi
> neco malo pres 200k (nebo okolo 200k). (ty tryky
> mi dodelali asi pred 3mi dnysmiling smiley)
>
> jezdim s tim velmi slusne, ale nekdy se vykon hodi
> smiling smiley.
>
> nicmene vcera z mesta z kina, po rovne silnici az
> domu, na 30km s 2ma vesnicema (zbrzdeni na 50),

> jinak vsude 90 spotreba 4,1l/100km.
>
> ale nefoukal protivitr grinning smiley
>
> jinak prumerne 4,5-5,3l
>
> takovej malej cernej dablik. Pokud jedu svizne a
> specham, jeste se mi nestalo, abych se na delsi
> trase 50km+ dostal na 6,3litru.
>
> to TDi je priserne usporny.
>
> Jinak doma VV Golf Plus 77kW a ten jezdi za
> 4,9-5,8l. je holt o dost tezsi...


Cau, ako si zisťoval ten momentálny výkon (200PS)? A pri akých otáčkach ho asi dosahuješ?
Bol si s tým na výkonovej brzde?
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 16:53
to stamar
No jen ze nekteri se srovnatelnym vykonem ten rozdil pociti
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 17:08
Těžko říct,když jsem měl 1,4 (74kW),tak to bylo při rozjezdu docela znát.Teď mám 1,6 (77kW) a už to není tak hrozný.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 17:40
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 07. 2009 18:50
Tak já jezdím Kuřim-Gradac cca 1000km Seat Toledo 1,8 20v 92 kw za 7,5 -8,0 rychlost 130-160km/hod,klimu používám průběžně,naloženo přiměřeně( 3 osoby).Jinak jezdím přes léto i za 7, ale s velmi lehkou nohou,město to už jej jiný kafe za 9l.
Hlavní je ale dojet v pořádku,takže všem šťastnou cestu a taky návrat.-smiling smiley
.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil in0x (05. 08. 2018 22:23).
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

mdr
Hosté: 173
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.