Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR

Autor LOVA 
avatar Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 18:54
Prosím Vás, tady si můžeme psát o:
- zrychlení
- pomalých HTP a nízkooběmových motorech
- spotřebě
- důležitých informacích pro motoristy (kde levně koupit pneu, tankovat...)

No prostě nejen chlapských záležitostech

A HLAVNĚ NENÍ POTŘEBA BLOKOVAT JINÁ VLÁKNA!!!
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 19:42
No tak já teda začnu.
Poslední tři roky jezdíme do Chorvatska Suzuki Swiftem který má obsah 997ccm a výkon 39KW a max. rychlost je 145km/h.
První dva roky jsme jeli po „staré“ a snažili jsme se dodržovat všechny nepochopitelné předpisy. Průměrná spotřeba byla 4,7l/100km a 4,8l/100km.
Samozřejmě díky jejím nesmyslným a chybějícím značkám jsem byl brzdou provozu. Tak jsem zastavoval za krajnicemi a pouštěl rychleji jedoucí turisty.
Letos jsme to vzali po dálnici a tu mohu jen doporučit a už bych po staré nejel. Jen jsem nechápal časté omezení rychlosti třeba na 100km/h. Tímto nerespektováním předpisů a nebo kolonami tvořící se před mítnicemi jsem dojížděl a nebo dokonce předjížděl o mnoho silnější auta. Cestovní dálniční rychlost byla 115 – 135km/h
Je pravdou, že kopečky dálnice se musely vyjíždět na 4 rychlostní stupeň, ale myslím si, že jízda s HTP může být docela v pohodě, pokud se neblokuje levý jízdní pruh.
Pro mne jsou nejhorší ti řidiči, kteří jedou v levém pruhu po dálnici 130 a myslí si že to tak má být a tím zdržují provoz a nutí řidiče aby předjížděli v pravém jízdním pruhu.

Na závěr jednu takovou vzpomínku


Nikdy nezapomenu na ten pocit, když jsem poprvé vjel do Chorvatska vlastním autem a poznal ten pocit svobody…
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 19:51
...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil JirkaD (24. 02. 2013 22:51).
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 19:59
JirkaD napsal(a):
-------------------------------------------------------
I v levém pruhu je na většině evropských dálnicích povolena rychlost 130 km/hod, tak nevím proč někoho v tomto pruhu zdržuju a nutím jet v pravém pruhu.
-------------------------------------------------------
no, a právě tento názor plně dokumentuje skutečnost, že průměrný český řidič patří někam úplně jinam než na Evropské silnice sad smiley
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 20:17
...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil JirkaD (24. 02. 2013 22:51).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 20:43
Renault Megane Classic 1,6 spotřeba 5,2 se zapnutou klimatizací. Ostatně zda jede nebo nejede klimatizace není na spotřebě vůbec znát. Tento údaj je při jízdě po staré cestě. Při použití dálnice spotřeba vzroste.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 20:46
No panstvo, na "exkluzívnej" D1 (Brno - Praha a späť) som šiel ,naposledy pred rokom, väčšinou v ľavom pruhu. Aj keď som nevalil viac ako 140. Dôvod jednoduchý - hádzalo to tam menej ako v pravom. Samozrejme, stále pokukovanie do spätného zrkadla. Napriek "kvalite" cesty boli experti so 180km rýchlosťou. Ale to asi poznáte lepšie ako ja. Predsa len ste bližšie.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 21:02
Eifel, jezdím po D1 z Břeclavi do Prahy tento rok asi 2x za měsíc a jako Ty většinou v levém pruhu, kvůli nerovnostem v pravém pruhu, ale hlavně také kvůli přeplněnosti pravého pruhu kamiónama. Samozřejmě uhýbám rychlejším. Počítám, že tak za pět let se bude jezdit stejně stylem - pravý pruh pouze pro náklaďáky, levý osobní a v obou kolony...thumbs up smiley
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 21:57
To: JirkaD
Jen tak pro upřesnění – skutečná rychlost se liší od udávané tachometrem a čím věší rychlost, tím větší odchylka. Proto když pojedete po dálnici 130Km/hod dle tachometru, ve skutečnosti pojedete cca 123Km/hod.

To Puamik:
Je to tak, na dálnici se spotřeba zvyšovala. U již výše uvedeného swiště byla dálniční průměrná spotřeba až 5,5l/100km. V celkovém průměru pak 5.0litru.

Autu s malým objemem podle mých zkušeností vyhovuje rychlost cca 85km/hod. To se dá jet již ve zmíněném autíčku za 4,5l/100km a v Oplu Corsa 1.0 za 4,2l/100km.
Pozor, na dálnice taková rychlost nepatří!!!
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
24. 09. 2008 22:06
Letos poprvé novou octavkou 1.8 TSI za7.2 l a že má 160 koní spinning smiley sticking its tongue out zatím tedy zajíždím vašnívy kolista mě poznal .Takže zdravím chlape smileys with beer a díky za pivko -příští rok snad více času drinking smiley
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 00:18
Puamik napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Renault Megane Classic 1,6 spotřeba 5,2 se
> zapnutou klimatizací. Ostatně zda jede nebo nejede
> klimatizace není na spotřebě vůbec znát. Tento
> údaj je při jízdě po staré cestě. Při použití
> dálnice spotřeba vzroste.


Hmmmmm další z řady zázračných aut, u kterých se zapnutá klima neprojeví na spotřebě. A zcela určitě není znát ani na výkonu, co? :-/ Asi jsem měl vždycky nějaké divné aua, když to bylo znát jak na výkonu, tak na spotřebě - a to byly určitě výkonnější než ta 1.6-ka. Dokonce i na současném autě (celkem výkonném) poznám, že je zapnutá klima - i když teda jenom na spotřebě a ještě v celkém zanedbatelné míře......



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (25. 09. 2008 00:25).
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 00:22
JirkaD napsal(a):
-------------------------------------------------------
> I v levém pruhu je na většině evropských dálnicích
> povolena rychlost 130 km/hod, tak nevím proč
> někoho v tomto pruhu zdržuju a nutím jet v pravém
> pruhu.
> Tu vzpomínku mám stejnou, jen to bylo Rakousko.


Jak už bylo napsáno výše, Ty na evropské silnice rozhodně nepatříš. A pokud nevíš proč někoho zdržuješ, tak si přečti platný zákon. Stále tam je, že jsi povinen uvolnit levý pruh rychleji jedoucímu vozidlu (a to i ve městě), a rohodně Ti nepřísluší rozhodovat o tom, jestli to auto za tebou jede podle předpisů. Nejdřív si zameť u svého prahu a potom se dívej na sousedův......
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 06:30
Petas: Taky jsem mival 1.6 a na vykonu to opravdu znat nebylo. Nemit palubni PC, nepoznal bych to ani na spotrebe. Pullitr sem, pullitr tam. Jednou jedu za 7 l, jindy za 10. Ta klima se v tom ztrati.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 07:15
Letos Chorvatsko s Daewoo Espero 2.0. - 77 kW jsem měl průměrnou spotřebu 6,9 litru po dálnici směrem dolů, 7,5 zpátky domů, za celou dovolenou to byl průměr asi 7,6 (s pojížďkama). Plné obsazení a vytížení vozu, rakev na střeše, rychlost - tak jak říkají místní dopravní předpisy.
Před rokem to samé auto, střešní box nebyl dlouhý, ale široký, po staré přes Maďarsko a spotřeba totožná. Klima nefunguje.

Služební Octávka je 1,9 TDi 81 kW. Průměrná spotřeba 5,25 se zapnutou klimou o litr víc. I tak ukazuje palubní počítač. Když jsme měli Filcku Laurinku s klimatizací, tak jsem musel v Bělotíně do kopce v plném obsazením vypáínat klimu a jel jsem sotva na dvojku. Rád bych měl auto, u kterého zapnutá klima nemá vliv na spotřebu a výkon.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 07:54
Zapnuta klima pri stani na volnobeh mi zvedne okamzitou spotrebu z 0.9 l/hod na 1.1. Pri jizde to bude max o pul litru. Verte, neverte, ale ja o klime opravdu nevim, jestli bezi nebo ne.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 08:08
renonous napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Letos poprvé novou octavkou 1.8 TSI za7.2 l a že
> má 160 koní spinning smiley sticking its tongue out zatím tedy zajíždím vašnívy
> kolista mě poznal .Takže zdravím chlape smileys with beer a
> díky za pivko -příští rok snad více času drinking smiley

čus chlape...takové auto ani nejde nepoznat a ještě když z něho kdosi tahá basy piv, tož to bys mohl být leda Tysmiling bouncing smiley...a moja HTP se zaplou klimou z 50% při cestě na Makarskou spotřeba 5,7...a cestou zpátky klima asi 80%..spotřeba 6,2 a rychlosti sem udržoval po dálnicích od 110-130km/h..no a sem tam sem na to šlápl ke 160km/h abych vyhnal pavouky i když už sem vyzkoušel maximku mezi Vyškovem a Kroměříží 180km/hdrinking smiley



Upraveno 3krát. Naposledy upravil vasnivykolista (25. 09. 2008 09:04).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 08:17
Nejhorší jsou tak- zvaní ¨vyučující¨¨ to znamená, já jedu podle předpisů tak ty mě nemáš co předjíždět/ viz výše 130km a trvale v levém pruhu/
Myslím, že to má zřejmně něco se sebevědomím???ale nakopat je, at si učí svoje parchanty.Omlouvám ,se nechal jsem se unést.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 10:46
Já jezdím s klimou celý rok, doporučují to v manuálu, výkon mi neubírá, takže to ani neřeším. Možná je to poznat s velmi slabým motorem, ale i tak bych ji nevypínal. Spotřebu zvyšuje asi jen opět u velmi slabého motoru, ale neškudlil bych. Když už jedu na dovolenou, tak neřeším spotřebu, těch pár deci navíc, maximálně litr, když to poženu je jako kapka v moři..... ke kterému právě mířím....
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 12:42
vasnivykolista napsal(a):
-------------------------------------------------------
> renonous napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Letos poprvé novou octavkou 1.8 TSI za7.2 l a
> že
> > má 160 koní spinning smiley sticking its tongue out zatím tedy zajíždím vašnívy
> > kolista mě poznal .Takže zdravím chlape smileys with beer
> a
> > díky za pivko -příští rok snad více času drinking smiley
>
> čus chlape...takové auto ani nejde nepoznat a
> ještě když z něho kdosi tahá basy piv, tož to bys
> mohl být leda Tysmiling bouncing smiley...a moja HTP se zaplou klimou
> z 50% při cestě na Makarskou spotřeba 5,7...a
> cestou zpátky klima asi 80%..spotřeba 6,2 a
> rychlosti sem udržoval po dálnicích od
> 110-130km/h..no a sem tam sem na to šlápl ke
> 160km/h abych vyhnal pavouky i když už sem
> vyzkoušel maximku mezi Vyškovem a Kroměříží
> 180km/hdrinking smiley
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
kolik km trvá než se naložené HTP rozjede na 180 km ? se divím že si to stihl v úseku Vyškov - Kroměřížhot smiley 0 - 100 km 18.4 vt. - 6500 ot. to muselo žrát i trávu kolem silnice
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 12:47
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------
> JirkaD napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > I v levém pruhu je na většině evropských
> dálnicích
> > povolena rychlost 130 km/hod, tak nevím proč
> > někoho v tomto pruhu zdržuju a nutím jet v
> pravém
> > pruhu.
> > Tu vzpomínku mám stejnou, jen to bylo Rakousko.
>
>
> Jak už bylo napsáno výše, Ty na evropské silnice
> rozhodně nepatříš. A pokud nevíš proč někoho
> zdržuješ, tak si přečti platný zákon. Stále tam
> je, že jsi povinen uvolnit levý pruh rychleji
> jedoucímu vozidlu (a to i ve městě), a rohodně Ti
> nepřísluší rozhodovat o tom, jestli to auto za
> tebou jede podle předpisů. Nejdřív si zameť u
> svého prahu a potom se dívej na sousedův.....
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++souhlasím !!!! názor typu - Peťas - muže napsat jenom blb+c.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 13:11
Klima spotřebu samozřejmě zvyšuje, ale je zajímavý, že třeba u Oct.I 1,9 TDI 81 kW jsem rozdíl ani nepoznal. Dneska mám RS TDI a tam to poznat rozhodně je. K těm spotřebám obecně : protože mám trochu těžší nohu, jezdím v průměru dlouhodobě 6,3 - 6,5 nafty. Kdykoliv si půjčím od manželky auto, tak jedu s 1,2 HTP mezi 8 a 9 litry, protože se ze zvyku snažím udržovat obvyklé tempo, což se mi stejně nedaří. Podotýkám ale, že v obcích jezdím na druhou stranu velmi opatrně. Jezdím i s řadou jiných aut a např. mně velmi nemile překvapil tady také zmiňovaný motor 1,8 TSI. Nedávno jsem jezdil s novým modelem A4 avant s tímto motorem a když jsem chtěl opravdu využít jeho potenciál (pravda, že jsem to tedy chvílema hodně brousil), měl jsem průměr na ujetých cca 300 km mimo město 10,7 litru !!! Myslím, že o papírové hodnotě 6,8 bych si u tohoto motoru mohl nechat jen zdát. Jinak motor se chová velmi živě a kultivovaně, ale musí se točit. Za vůbec asi nejlepší motor všech dob, co se spotřeby týká, považuju 1,9 TDI 66 kW. S tím se nedá jet za víc, než 7 litrů za žádných okolností a jízda do 4 litrů je zcela reálná. Ještě chci upozornit všechny majitele aut koncernu VW, že skutečná spotřeba bývá cca o 0,5 litru vyšší, než ukazuje počítadlo. Někdy to je o něco méně, ale viděl jsem už i rozdíl 0,75 litru.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 13:16
takze, zkusenosti s omegama OA 2,4i 92kW cca 7-8 l benzinu, OB 2,5 125kW 9-10l LPG sekvence (klima litr navrch), OA3.0 147kW 12l LPG nasavany, OA2,0 85kW 9-10 l LPG nasavany rizeny, neni lepsi auto nez omega kombi:-)
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 13:30
> kolik km trvá než se naložené HTP rozjede na 180
> km ? se divím že si to stihl v úseku Vyškov -
> Kroměřížhot smiley 0 - 100 km 18.4 vt. - 6500 ot. to
> muselo žrát i trávu kolem silnice

Já jsem ještě nikdy žádnou HTP na 180 km nerozjel už jen díky tomu, že i ta silnější, 70ti koňová verze, má maximálku myslím 163 km a o moc dál to nepustí omezovač. Včera jsem např. jel s HTP po dálnici do Prahy ve 3 lidech (jen 60 PS) a nejelo to víc, jak 140 ani boha, zato teklo to tam jako do BMW.

Jo a v sobotu jedeme do HR pro loď. Jedu s Toyota Tundra 5,7 litru V8. Výkon 386 PS, max. rychlost 190 a na kouli utáhne 5 t !!! Určitě se spotřebou v místní soutěži zvítězím grinning smiley Po návratu napíšu.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil jirkaK (25. 09. 2008 13:43).
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 14:15
Alfa Romeo 33 Imola, 1351ccm, 90k, 950kg: V roce 2003 ještě po staré cestě předpisově. V Rakousku stabilně 140 až 145km/h. Protože rychloměry proměřují (ověřte si kdo můžete podle GPS), tak opravdově asi 135km/h. Spotřeba 5,5 až 6 l/100km.

Alfa Romeo 146 TS, 1370ccm, 103k, 1250kg, klima: V roce 2004. O 300kg těžší kráva byla znát na spotřebě. 6,5 až 7 l/100km a se zapnutou klimou o půllitr navíc.
Maximálka tachometrově 230km/h. Podle tabulek (pneu, převody, otáčky (7000ot/min)) 218km/h. V roce 2008 maximálka už jen 210 podle GPS. Ten motor už přeci jen začínal být unavený.

Poznatek: Do těžkého auta a na dlouhé dálniční trasy je lepší silnější motor. Ale pozor, nejde jen o koníky, ale důležitý je taky točivý moment. A ten je u vyšších obsahů větší. O dieselech ani nemluvě.

Takže s lehčím autem a malým obsahem se to dobře a za málo sviští po městě nebo na couračky. Jednaapůltunová kráva s dvoulitrem si pochopitelně při neustálých rozjezdech vezme jako mamut. Na dálnici při 150 km/h už bude mít spotřebu mnohem menší a u malých aut nastane problém se stále sešlápnutým pedálem na zemi. A u té AR 146 to byla vyloženě blbá kombinace. Malej točák u těžkého auta. Ani do města, ani na dálnice. A když jsem z toho chtěl dostat těch 100koní, tak jsem pochopitelně otvíral klapku naplno.
Z toho vyplývá světový trend. Mrňouse na nákupy, hovado na cesty. + ještě něco na sport, ale to se v Česku týká jen některých jednotlivců.thumbs up smiley

Ideál do Chorvatska? Pohodlné kombi, ne moc těžké a zbytečně veliké, 1,6 až 1,8 diesel (skousne se i benzín, nebo lépe LPG), kolem 100koní, klimatizace, běžná značka kvůli opravám, dobrý stabilní podvozek (to vylučuje Korea Chevrolety), bezpečnost, žádná drahota.
A vychází mi Opel Astra nebo Ford Focus.

A proč tato auta nevlastním. Nelíbí se mi, ale to už je druhá stránka mého já.smiling smiley
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 15:32
jeste bych pridal pritomnost 6 rychl. stupne. Vyrazne snizi otacky a tim i spotrebu. S mou OII 2.0 FSI jsem tam i zpet letos dosah prumeru 7,1 l a to jsem se ani moc nesnazil. Neni dulezity kvuli spotrebe jezdit pomalu, ale chytre. Nedavno jsem zkousel na 30 km useku, ktery jezdim casto, jet opravdu podle predpisu a vysledna spotreba byla stejna jako jindy.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil valeri (25. 09. 2008 15:36).
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 15:53
...VW Passat Variant, 1,9 TDi 81 kW...do Chorvatska vč klimatronicu plně zatížené, box....do cca 6 l nafty...
...nyní do práce a zpět (sám, vč. klimy) ...celkem cca 100 km denně...podle toho jak se snažím 4,4 až 5 litrů...(počítač)...podle tankování odpovídá...smiling smiley
P.S.Vyškov...na Kroměříž...jedna z nejrychlejších komunikací v ČR ...když tam prošlápnu Ibizu 1,8 GLXi tak to možná jde přes 15 l benzinu...
z Brna do Vyškova...jeden tankodrom...





malá ukázka ze dne 02.07.2008...jak jede řidič Fabie z Brna na Vyškov...



Upraveno 5krát. Naposledy upravil Bessy (25. 09. 2008 19:51).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 20:10
Petas: o spotřebě s klimou se hádat nebudu, píši to tak jak to je. Nevidím důvod zde uvádět nepravdu. Seděl jsem v oktávce, kde po zapnutí klimy bylo evidentně poznat jak auto zpomalilo. V mém autě to nepoznám ani náhodu. Kamarád má Hondu a také u něho není poznat zapnutí klimy. Asi to funguje u každé značky jinak.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 20:31
To Puamik:
Asi opravdu záleží na značce. Otec má Hyundai Sonatu 2.0, 102KW a zapnutá klima tam jde cítit. Řekl bych tak 10-15% a díky většímu vytáčení stoupne spotřeba cca o 1 litr.



Poprvé když jseme cestovali do Chorvatska bylo to někdy v roce 1997, tak jsme jeli Fordem Scorpio o obsahu 2800ccm a 110KW. S tímto autem nebylo problém v zimě jezdit za 14 litrů a v létě byla spotřeba kolem 10 litrů. Při cestě do Chorvatska klesla na průměr 8,6litru.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 21:09
kompresor klimy se přes spojku dle nastavení teploty v autě odpojuje a zase připojuje - když chci míti v autě nízkou teplotu tak kompresor běží častějc a klade odpor motoru atd. atd. proto není nutno před kopcem klimu vypínat jen stáhnout teplotu - chlazení
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 21:18
Naše HTP s LPG si letos řeklo cestou do Biogradu 7l, přičemž takřka celou cestu byla zaplá klima (a makala, když venku bylo 34°C a v autě nastaveno na 23°C...) a foukal nepříjemný vítr. Jen pro jistotu podotýkám, že spíše pomalejší jízda dálniční jízda kolem 110.

Nazpátek bylo dost omezení kvůli dešti a bez klimy za 6,5l. Ale pokud mám držet rychlost 120-130, tak spotřeba do 6,5 l při plně naloženým autě beru spíše jako utopii.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 63
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.