avatar Re: elektromobil
02. 11. 2023 07:13
Ten "Jožin" tam v článku si snad myslel, že vše bude mít zadarmo pořád. "Komunismus" odzvonil klíčema a teď se diví jak prvnička, že po něm chtějí nějaké drobné.
Jen by bylo zajímavé vědět, kdo tu elektřinu dotoval, když jim to dávali zadarmo. Zadarmo přece ani kuře nehrabe.
Už i v Norku je berou u huby a výhody jim ostrouhávají jako mrkev do mrkvového salátu.
avatar Re: elektromobil
02. 11. 2023 08:46
Asi nikdy neměl ani spalovák nebo snad tomuto jednoduchému prosťáčkovi chodila nějaká upozornění, že se u pumpy zdražilo? Také se chudáček u pumpy cítil podvedený? grinning smiley

Měl bych se cítit podvedený, že se neustále zdražuje "povinné ručení", např. kvůli nesmyslným hovadsky drahým světlům nebo kvůli různým senzorům, co se montují do nárazníků kvůli neumětelům, co neumí parkovat ani jezdit? A pak každý "ťukec" do nárazníku, co býval do 20TCZK je rázem minimálně za "kilečko", respektive pokud u toho střelí bagy, tak (u pět let starého auta nižší střední třídy) na "totálku"... smoking smiley
avatar
mdr
Re: elektromobil
02. 11. 2023 10:52
Já jsem dostal slevu na povinném ručení za to, že mám parkovací senzory ;-)

Ale vím, jak jsi to myslel.
Re: elektromobil
02. 11. 2023 11:56
avatar Re: elektromobil
02. 11. 2023 12:58
Ony zrovna ty parkovací senzory nejsou nijak moc drahé. ;-)

A z těch současných aut už není pořádně vidět, kde přesně konční, takže zrovna ty parkovací senzory za nesmyslný systém osobně nepovažuji.
avatar Re: elektromobil
02. 11. 2023 14:09
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------
> A z těch současných aut už není pořádně vidět, kde
> přesně konční...

To jsi vystihl jednu z (idiotských) příčin.
Proč se takové nesmysly (pokusy o auto) vyrábí? Aby se tam pak všude zbytečně plácaly senzory, radary, kamery?
Bohužel (i třeba na Kokodáqu) je za nárazníkem "na ráně" i jednotka atd. Všude samý plastíček se zácvaky... a vše se pak vesele mění.
Samé kecy o ekologii a produkují se ve velkém dvoutunové mastodontní oplastovaná pseudo SUV s aerodynamikou dlažební kostky smoking smiley Kolikpak gumového odpadu z pneumatik podél silnic nadělí přírodě navíc oproti "běžným" autům či autům doby nedávno minulé? A hlavně, proč se to děje, když teda jakože ekologie?

K těm parkovacím senzorům, kde by to bylo potřeba na poslední centimetry to stejně už jenom řve. Nicmoc drahé, v autorizáku, v barvě? Nebude to opět problém dnešní iracionální doby, že se nám význam a funkce nárazníku jaksi přesunula do ...?
avatar
mdr
Re: elektromobil
02. 11. 2023 15:28
Slavkov, úplný souhlas, hlavně s tou funkcí nárazníku (od slova "narazit"winking smiley. Já jsem jezdil ještě s auty, kde bylo možné ťuknout do auta před sebou nebo za sebou při parkování a nic se nestalo. Taky bylo vidět na zadní kapotu, kde to auto končí.
Re: elektromobil
02. 11. 2023 18:47
Mě říkal kdysi, instruktor v autoškole, že kdo neumí couvat, nemá za volantem co dělat. Dopředu umí jezdit každý blbec.
Bohužel doba se změnila, dnes mnoho lidí neumí ani dopředu....
Re: elektromobil
02. 11. 2023 19:46
Ze života elektromobilu [www.facebook.com]
Re: elektromobil
02. 11. 2023 20:10
Tohle je ještě lepší [www.autoforum.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Zahajskej (02. 11. 2023 20:12).
avatar Re: elektromobil
02. 11. 2023 20:28
Mám dobrou paměť, tak si mj. pamatuji i na EU frašku nejfraškovatější...

Ekofraška podle EU: elektromobily pro ministry dobíjel dieselový generátor thumbs up smiley

P.S. Nicméně chápu, že minimálně pro 30% českých voličů je paměť buď sprosté slovo nebo něco naprosto nepodstatného či naprosto cizího...
Re: elektromobil
03. 11. 2023 13:12
To kabinet
..nevím co myslíš že je berou u huby..?před 3 týdny jsme se vrátili z návštěvy dcery v Norsku a nestačil sem divit-za týden jsem projel 2 auta elektro a jednoho hybrida..(poprvé sem řídil elektro) vše tedy Volvo a jak dcera tak i její přítel mají plně dotované ,,tankování,, u zaměstnavatele který to má jako příspěvek na dopravu k odečtu a přitom její přítel to má do práce 1,5 km...elektro je tam už téměř všude , nebojím se říct 60-70 %.
Je s podivem, jak se to tam rozjelo a elektřinu mají kvůli vlastním bohatým zdrojům vodních elektráren fakt za hubičku , na elektřinu mají téměř všichni celé domácnosti...konkrétně dcera tepelné čerpadlo a krb na dřevo jen na víkendovou pohodu .Je to tam prostě úplně o něčem jiném.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil břeťin (03. 11. 2023 13:13).
avatar Re: elektromobil
03. 11. 2023 13:39
To, že ses dobře projel, tak za to tě chválím.
Proč ne, že?
Ale z tohoto článku mám jiný pocit, samozřejmě se to přímo nevztahuje na "tvé" Volva, ale na elektromobilitu v Norsku a "okolí". Takže si myslím, že je potřeba si vzít "poučení".
Jenže to ví "normální" lidi, ale ne ekoteroristi hlavně ve vládách v Evropě. A těm co mají zbytečné "drobné", těm je to taky u zadku. Hlavně že jezdí ve Volvu.
[www.autoforum.cz]
Re: elektromobil
03. 11. 2023 16:57
to břetin: Až si půjdeš koupir auto v dehtu či benzínu a dáš za něj minimálně o 20% více, než za EV, co si koupíš? A takto to tam mají nastavené. Proto všichni jezdí v EV. Jenže on už na to již přišli, že udělali chybu. Do oprav silnic vrážejí o mnoho více, než dříve, protože jim je těžká EV rozbíjejí více, než konvenční. Začíná se jim nedostávat peněz jinde, protože protěžování EV stojí pořádný balík. A i když vyvážejí ropu i elektřinu, nestačí jim to.
Jak již bylo mnohokráte zmíněno....pokud je to tak dobré, prosadí se to samo. Ale pokud to tlačí vlády, dotují, nebo naopak to sponzorují ti z fosilů, je na tom něco shnilého, hodně shnilého. A nemají mnoho dořešeno, co s mrtvými akumullátory, jak je ekozlikvidovat atd. Ve finále výroba, provoz a likvidace EV nezanechá za sebou malou uhlíkovou stopu, ale deseti proudou dálnici. A o tom to celé je, ekologie pláče, hodně pláče.
Re: elektromobil
03. 11. 2023 17:07
Zahajskej thumbs upthumbs up

... napísané aj z mojej duše!

smileys with beer
Re: elektromobil
06. 11. 2023 13:42
to zahajskej

hovoriš o tom a pritom v Norsku nežiješ a počul si iba y počutia. To je celé, iba kritika a vždy si najsť niečo proti. To je všetko. Len hejtovať, hejtovať a hejtovať



Upraveno 2krát. Naposledy upravil oscil (06. 11. 2023 13:43).
avatar Re: elektromobil
06. 11. 2023 16:52
Ale Norové v Norsku žijí.
Dobrá, mají levnou elektřinu, drahá auta se spalovacími motory, různé sazby silniční daně, to jsou agumenty pro elektromobily. Podobně, jako našicec si spočítají, co je teď vyjde levněji. Na ostatní kritéria se zatím vesměs příliš neohlížejí.
Nespěchal bych ale se soudy ani s nadšením, na to je stále příliš brzy. A čekám, kdy že se k nám dostane výsledek objektivního vyhodnocení, aby, až vyjde, nebylo už příliš pozdě.
Re: elektromobil
06. 11. 2023 18:52
to oscil: no nevím, ale když se o tom zmiňují sami Norové....
Pravděpodobně si psal svou reakci z Oslasmoking smiley
Nebo z osla?smiling smiley
Re: elektromobil
07. 11. 2023 20:47
Opět něco z reálu [www.autoforum.cz] Velmi střízlivý pohled, který ukazuje, že EV v současné podobě je mimo mísu.
avatar Re: elektromobil
08. 11. 2023 13:45
Další kousek smutné reality, jak stresující a nudný život s tím je... grinning smiley

Tragédie Tesly Model 3 na okruhu: 35 procent baterek fuč za jedno pomalé kolo, brzdy fuč po první zatáčce, pneu ještě před startem

P.S. Ano, běžně se tam jezdí pro zábavu i s opravdu obyčejnými auty. Osobně jsem tam jednou jel dokonce i s neupraveným Tranzitem... o G3 a G4 (200+HP) nemluvě. Mlaďoši tam běžně jezdí s obdobně "muzeálními" BMW řady E46 apod., potkal jsem tam dokonce i Matíz/Spark thumbs up smiley
avatar Re: elektromobil
09. 11. 2023 18:32
Kdyby někdo náhodou chtěl jet s EV do Chorvatska jako obvykle s lodí na vleku či obytným přívěsem, aneb co udělá 1300kg na kouli s dojezdem EV ...
To už není jako ty "modelové situace" za ideálních podmínek, jak vždy ukazoval brněnský Electro Blb smoking smiley

P.S. Raději ani nebudu psát, jaký má či nemá vliv 1,5 - 2 tuny na kouli u dvoutunového (což je méně, než má ten EV) VW Transportéru v TDI, neboť by mě EV-fans mohli chtít kamenovat za kacířství thumbs up smiley

P.S.2 Fakt, že za nemálo EV nelze těch 1,3t ani připřáhnout nechme protentokrát stranou...
avatar Re: elektromobil
10. 11. 2023 07:09
Nebud hledat a počítat, jestli je následující komentář, který je pod videem, správně počítaný, ale pokud to tak opravdu je, ty "zelené" vyp*****é" mozky to stejně nikdy nepochopí a budou dál hlásat ty svoje bludy a lži.

-----------------
V energetickém mixu ČR je potřeba 0,5 kg uhlí na 1kW elektrické energie. Pro zjednodušení budu brát průměrnou spotřebu elektromobilu v průměru 20kWh/100km = 10kg uhlí na 100km, normální spalovák má spotřebu v průměru 7l/100km. 1l benzínu/nafty má hmotnost 0,7kg (a také podstatně víc vodíku), takže jezdí ekvivaletně max za 5 kg uhlí (zaokrouhleno hodně nahoru). Otázka zní je ekologie? 4,9kg uhlíku u spalováku oproti 10kg uhlíku u elektromobilu? Elektromobil je dvojnásobnej ropák než spalovák jen při provozu. A pozor beru průměrnou spotřebu uhlí během dne, v noci jsou EL mobily dobíjený pouze z jádra a z uhlí, takže v reálu jsou ještě větší ropácí než výše uvedeno. Neuvažuje se výroba baterií, to je další výrazná stopa na životním prostředí.Takže zelený mozci, buď se naučte fyziku a matematiku základní školy, nebo přestaňte talčit zelený ideologický nesmysly bez základních ználostí ze základní školy. Spalovací motory jsou za více než 100 let vývoje dotažený k dokonalosti. Kdo propaguje elektromobily musí mít závažné poškození mozku, nebo si lže do kapsy.
------------------



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (10. 11. 2023 07:10).
avatar Re: elektromobil
10. 11. 2023 08:33
Jestli to nebude tím, že někteří vidí sotva dál, než na špičku vlastního nosu.
Kde se budou vypouštět emise, je nezajímá, hlavně, když to není tady a teď.

Na druhou stranu se tu rozmáhají plug-in hybridy, jejichž majitelé mají společné znaky: vlastní solární elektrárna s baterií a dojezd do práce do 25 km. Žádný z nich si to auto nekupoval proto, aby omezil uhlíkovou stopu, ale proto, aby ušetřili za palivo.

Příkladem omezeného vnímání reality (tedy omezeného dejme tomu místem) je například výpočet zelených ploch už v územním plánu, počítá se jen na ploše, která je určená pro bydlení. Jestli sousedí se stovkou hektarů luk, remízků, lesů a jiné zeleně, zjevně není podstatné.
Re: elektromobil
11. 11. 2023 06:02
O čom sa nikde nepíše, elektr.. a hybridy sú ťažké, u áut s pohonom 4x4 sa brzdy skúšajú jazdnou skúškou, vyhodnocuje sa celkové zbrzdenie decelomentrom, kvôli hmotnosti majú hlboko podpriemerné hodnoty..čiže dlhšia brzdná dráha..nie trochu ale podstatne dlhšia brzdná dráha...toto vám nikto nepovie.
avatar Re: elektromobil
11. 11. 2023 13:06
To je samozřejmě snadno řešitelné v úrovni brzd, kde 17"+, respektive 19"+ kola umožňují osadit opravdu slušné kotouče slušných průměrů, nedejbože s čtyř či šestipístky smoking smiley Akorát to stojí prachy, což (u i tak prodělečných aut) je velký problém... thumbs up smiley

O více či méně povedené snaze a výsledku, v rámci brždění nejprve (ekologicky) rekuperovat a pak teprve mechanicky brzdit, se nemá smysl moc bavit. O volbě bubnových brzd u některých modelů nemluvě...

Fyzika prostě platí pro všechny stejně, byť si to majitelé různých EV či dvoutunových mastodontních pseudoSUV často nepřipouštějí. O tom, že účinek brzd musí na tu silnici přenést také gumy by se dalo také dlouho debatovat. Nicméně ty různé "eko-galusky" pro EV rozhodně nejsou etalonem dobrého přenosu decelerace vozu vůči vozovce... grinning smiley

Zatím to (asi) není až takový problém, když těch, co s EV jezdí na dálnicích rychleji než cca 110km/h (s ohledem na dojezd) moc není. Neboť kinetická (chcete-li pohybová) energie roste s hmotností (pouze) lineárně, ale s rychlostí roste s druhou mocninou rychlosti a to už je pak sakra rozdíl pro brzdy.
Re: elektromobil
11. 11. 2023 23:25
Ano fyzika platí pro všechny stejně.

Citujme například za materiálu pro základní školu:
"Na čem závisí velikost třecí síly? Třecí síla je přímo úměrná tlakové síle, kterou působí těleso kolmo na podložku (tedy
závisí na hmotnosti tělesa – čím těžší těleso, tím větší třecí síla)"
[www.zs-hluboka.cz]

V případě EV je ku prospěchu i rozložení hmotnosti. Zatímco běžné auto s těžkým naftovým motorem před přední nápravou při plném brzdění skoro zvedne zadní nápravu do vzduchu, EV má těžkou baterii pod podlahou a brzný účinek zadní nápravy je značný.
Z vlastní zkušenisti konstatuji, že EV brzdí velmi dobře.
Re: elektromobil
12. 11. 2023 05:43
Vlastné merania zbrzdenia 4x4.
Úplne najlepšie zbrzdenie dlhodobo dosahuje značka ŠKODA, čo si pamätám.
Škoda Yeti 107 % rekord, obyčajné pneu žiadna prémia , tuning a pod..
Všobecne octávie etc . majú lepšie zbrzdenie ako bmw, mercedes, audi...bežne okolo 95%
Mercedes, bmw a spol 80-90%, niektoré audi modely S keramické brzdy, bmw, mercedes majú zbrzdenie 95% ako bežné octávie alebo suzuky vitara tie sú tiež dobé 95% bežne .
Naposledy tažký Lexus 450 hybrid zbrzdenie 65%..
Škodovky majú z bežných áut úplne najlepšie brzdy, za mňa veľká pochvala, naozaj modely Škoda 4x4 brzdia úplne najlepšie z bežnej sériovej produkcie.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil svantovit (12. 11. 2023 09:46).
Re: elektromobil
12. 11. 2023 08:21
to atnarfus: ano, tak tomu opravdu je. Jenže při brždění jedoucího vozidla je třeba počítat s dopřednou energií, která zatíží při deceleraci právě přední nápravu o hodně více, než zadní. Proto byly vždy přední brzdy na autě účinější, i když byl motor třeba vzadu. Nevím, zda si někdy jezdil na motorce. Na ní se brzdí přední a zadní si jen pomáháš.
Re: elektromobil
13. 11. 2023 14:14
Poznam človeka, ktorý žije v Norsku
Re: elektromobil
13. 12. 2023 20:11
Tak schválně kdo najde nejlevnější EV a kolik tam stojí nabíjení ? Pana Řípu Pardubáci možná znají ,prodává vysokozdvižné vozíky.
[www.youtube.com]
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 299
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.