Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
avatar Re: auto
13. 07. 2014 20:56
Tak tak jak píšou kluci nademnou....Tady jsi Darko vedlewinking smiley
avatar Re: auto
13. 07. 2014 21:43
Re: auto
14. 07. 2014 07:38
aha ,tak nemám ve 41 letech vlastní auto..... A v Chorvatsku jsem byl čím ? Na kole ? Podívej se na Rajce,tam jsou fotky,čím jsem jezdil,Kromě toho najezdím dalších cca 200 km denně v práci,takže si doufám tvrdit že mám nacouváno víc,než v dva dohromady najeto.
Ad dízl,když jsou tam větší tlaky,neměl by ten motor být na to dimenzován víc , než na pevnost nafukovacího balonku?
Ještě dodám,na stavbě se nám před lety zbláznil naftový kompresor,jel 5 min. na max až se rozžhavil do ruda.Pak mu došla nafta a zhasl.Nechali jsme ho vychladit,vyměnila se tam jakási součástka a jede dodnes.O dízlech v autech si myslím svoje.



Upraveno 3krát. Naposledy upravil darko (14. 07. 2014 08:10).
Re: auto
14. 07. 2014 11:40
tak dál než do omezovače to snad vytočit nemohl a to by měl motor zvládat bez problému, tedy na technika bych vinu neházel, stalo by se to asi tak nebo tak... a s těma 200 Kč to snad nemyslíte vážně a ještě to brát jako samozřejmost confused smiley
Re: auto
14. 07. 2014 13:10
guzu - proč ne?? 200 za šetření motoru je nic, oproti tomu co je občas na cestách za vraky, nemyslíš si???

Hrvat Mishell

______________________________________________________________________________________________________________________
Krk, Trogir, Makarska, Stupin Čelinne, Podgora, Gradac, Turanj, Pakoštane, Pakoštane (2012 - 2x), Pakoštane, Pakoštane,..
Re: auto
14. 07. 2014 13:31
jaké šetření? zahřátý motor vyšší otáčky musí zvládat bez problémů, to jako motory normálně nevytočíte aspoň ke 4000 ot./min? tak to potom hodně štěstí s turbem a DPF filtrem...
avatar Re: auto
14. 07. 2014 21:12
Také si myslím, že auto by mělo být v dobrém technickém stavu. To znamená že by mělo vydržet takové zacházení. Maximální otáčky jsou hlídané elektronikou. A úplatky nebrat a nedávat. Pak se divíme, jak to tu u nás funguje.

________________________________________________________________________________________________________________________________
Molunat 1986, Novigrad 1990, 4x Crekvenice 1991-1994, 10x Nerezine 1995-2005, Zlarin 1997, Žuljana 1998, Paklenica 2008, Pelješac Luka Dubrava 2011-2015, Fajana 2017, Crekvenica 2019, Lošinj Sveti Jakov 2020, Pag Šimuni 2023
Re: auto
14. 07. 2014 22:40
Tak som si prečítal vaše názory. Neberiem vám ich. Ten technik ale povedal, že motor je studený, to bol, a zahrieval ho tým, že mu dával plné gule za studena, aby ho zohrial. Ja som čumel ako blbý. Tiež som si myslel, že to normálne vydrží. Nevydržal.
Re: auto
14. 07. 2014 23:04
se studeným motorem jet na STK jak vím, že se tam testuje cele spektrum otáček asi není nejlepší nápad a rozhodně bych někomu nedovolil, aby mi to vytáčel



Upraveno 2krát. Naposledy upravil guzu (15. 07. 2014 08:12).
Re: auto
15. 07. 2014 08:19
já když jsem přijel na emise se studeným motorem,technik mě poslal udělat kolečko kolem Prostějova,aby se zahřál motor.Pokud to vytáčel za studena,tak je to fakt prase a na žalobu
Re: auto
15. 07. 2014 08:29
A ten technik tam ještě pracuje? Řekl bych, že vina jde jednoznačně za ním. Oříškem bude mu to dokázat.
avatar Re: auto
15. 07. 2014 11:43
A proč by to jako měla být jeho vina? Dělá pouze to, co je v jeho pracovní náplni. Motor, který je v pořádku, musí to chvilkové vytočení do maxima bez problémů vydržet. Pokud je někdo tak hloupý, že přijede na kontrolu ze studeným motorem, tak si za to může sám.
Re: auto
15. 07. 2014 13:44
A pokud je technik tak hloupý, že ohřívá studený motor vytočením na krev, tak tam nemá co dělat.
avatar Re: auto
15. 07. 2014 14:18
Pořád jsem ale u toho, že tam přijelo auto se studeným motorem. A pokud to nevadí majiteli, tak proč by to jako mělo vadit tomu technikovi?!!

Nechápu tuhle českou vlastnost svalování viny na druhé, když jsem chybu zjevně udělal já.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (15. 07. 2014 14:19).
Re: auto
15. 07. 2014 14:24
Točíme to pořád dokola. Pokud technik není debil, tak řekne majiteli auta, ať se jde projet (tak jak bylo napsáno výše) a přijede s teplým motorem a určitě ho nebude ohřívat vytáčením na krev. Takže technik v tomto případě debil je. A krom jiného jsem ještě nikdy neviděl na dveřích napsáno, přijíždějte s teplým motorem. V Praze se někdy čeká i více jak hodinu, než přijdeš na řadu. To mám celou dobu sedět v autě s nastartovaným motorem, aby motor zůstal teplý?
avatar Re: auto
15. 07. 2014 14:52
Každý není znalý dané problematiky, tudíž by asi měl technik (jako osoba znalá) pána s vozem odeslat to ohřát...
Nejsem si jist, že je někde ve vyvěšených podmínkách, že máš přistavit vozidlo s motorem na provozní teplotě...
Obdobně jako u některých úkonů diagnostiky, které se mají provádět při 90°C.

edit: Než jsem si dal kafe a odklepnul to, tak Zahajskej byl rychlejší...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Slavkov (15. 07. 2014 14:55).
avatar Re: auto
15. 07. 2014 15:41
---------------------------------------
Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů ze dne 7. srpna 2001 o technických prohlídkách a měření emisí vozidel



Ministerstvo dopravy a spojů (dále jen "ministerstvo"winking smiley stanoví podle § 91 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., (dále jen "zákon"winking smiley k provedení § 44 odst. 6, § 45 odst. 1, 5 a 6, § 47 odst. 4, § 48 odst. 1 a 4, § 53 odst. 2, § 54 odst. 6, § 57 odst. 3, § 58 odst. 1 písm. b) a c), § 60 odst. 3, § 62 odst. 2, § 63 odst. 5, § 66 odst. 3, § 67 odst. 1 písm. b) a c), § 69 odst. 3, § 71 odst. 2, § 72 odst. 3 a § 79 odst. 5 zákona:

ČÁST PRVNÍ

MĚŘENÍ EMISÍ

(K § 44 odst. 6, § 45 odst. 6 a § 53 odst. 2 zákona)

.....

(3) U vozidla se vznětovým motorem se při měření emisí provádí


c)
kontrola seřízení motoru zahřátého na provozní teplotu, zejména volnoběžných otáček motoru, pravidelnosti chodu motoru při volnoběžných otáčkách, maximálních otáček (kontrola regulátoru) a měření kouřivosti motoru metodou volné akcelerace,

--------------------------------------------------------

První klik na googlu..... Neznalost neomlouvá.......
Re: auto
15. 07. 2014 16:16
Dobrý, ale furt tam není napsané, že máš povinnost ohřáté vozidlo přistavit ty. Pokud vím, tak v každé příručce k novému vozidlu je uvedeno, že se studený motor nesmí vytáčet do vysokých otáček a že závady z tohu způsobené jdou na vrub uživatele.
Tímto debatu okolo tohoto tématu končím, je zbytečné se rozčilovat.
avatar Re: auto
15. 07. 2014 17:22
A nikde není napsané, že ho má ohřívat ten technik.... A tak můžeme pokračovat pořád dookola. Nicméně pokud já jako majitel vozidla nejsem naprostý ingnorat a de***l, tak budu snad dělat všechno proto, aby se autu nijak neuškodilo a přečkalo povinnou kontrolu bez újmy.

S tím přístupem který se tu začíná objevovat to bude i u nás za chvilku vypadat jako v Americe.... Nesmysné upozornění na každé pí****ě, jako že káva je horká (tohle zrovna už dorazilo i do našich končin), že se nesmí kočka sušit v mikrovlnce, soudní spory s s výrobci čehokoliv, na kdejakou logickou věc jenom proto, že to nebylo výslovně uvedeno v návodu atd... No jen tak dál a budeme se divit.
avatar Re: auto
15. 07. 2014 17:37
avatar Re: auto
15. 07. 2014 18:04
Asi trochu přitroublá debata lidí,kteří jezdí spoustu km na dovolenou,myslím,že toto se dá považovat za mlácení prázdné slámy...jistě každý uzná"normální řidič",že nelze jakýkoli motor za studena točit na max otáček...
Re: auto
15. 07. 2014 18:07
guzu napsal(a):
-------------------------------------------------------
> jaké šetření? zahřátý motor vyšší otáčky musí
> zvládat bez problémů, to jako motory normálně
> nevytočíte aspoň ke 4000 ot./min? tak to potom
> hodně štěstí s turbem a DPF filtrem...


Vytočím, ale ne na volnoběh, mám své auto (auta) rád.
Re: auto
15. 07. 2014 18:09
Z tejto diskusie mi vyplýva, že technik-mladý chalan, keď videl že motor je studený, a to videl, ma mal poslať zohriať ho (bol fakt studený, ja to mám do STK 300 metrov), tak to zobral do svojich rúk a zahrieval ho týmto nešetrným spôsobom. Mal som mu v tom zabrániť, no neurobil som to.Nechal som to na jeho odborných znalostiach. Bol som za šéfom STK, skúsime to riešiť cez ich poistku. Záleží to na poisťovákovi. Takže asi tak. Ale som rád aj vašim názorom.
Re: auto
15. 07. 2014 18:52
tak snad to nějak dobře dopadne, motor je asi na výměnu...
a co to bylo za auto, nebyla to octavia ll s motorem BXE?
a na krev to asi vytačet nemohl, to nejde je tam omezeni, aby se motoru nic nestalo



Upraveno 1krát. Naposledy upravil guzu (15. 07. 2014 18:55).
Re: auto
15. 07. 2014 20:00
OT: Jakej je rozdil vytacet motor na miste ci za jizdy na 4500ot + ???
Re: auto
15. 07. 2014 21:19
Za jízdy mu kladeš odpor, kdežto jen tak na místě ne, proto se může stát, že se něco urve. U benzínu by se teoreticky nemělo nic stát, jenže diesel má větší kompresní poměr (méně místa) a prakticky po každé se potkáš s ventilem. Studený diesel + debil, co ho točí až do sraček = průser. Taky mi na STK tohle nedělají (mají strach, že by právě něco mohli pokurvit. Navíc mě znají a nestojím o zkurvené rozvody apod.).
Re: auto
15. 07. 2014 22:07
agent007 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Za jízdy mu kladeš odpor, kdežto jen tak na místě
> ne, proto se může stát, že se něco urve.

Geniální myšlenka! Zatížený motor je méně namáhaný než nezatížený (při stejných otáčkách)... zkus patentový úřad, třeba by se to dalo zapsat eye rolling smiley .
Re: auto
15. 07. 2014 22:23
agent chtěl říci jinými slovy, že je potřeba si uvědomit, že pokud je auto v pohybu a vytáčí se, tak téměř veškerá energie motoru se převádí do pohybu auta, kdežto při stojícím voze a vytáčeni motoru do extremnich otaček k ničemu podobnému nedocházi a veškerá enegie zůstavá "na motoru"a není nikam vyvedena. Což tedy neni úplne idealní.
Re: auto
15. 07. 2014 22:26
Napsal jsem to dost stručně, dalo by se to rozepsat, ale nemám na to chuť. Když se točí do sraček na volnoběh, vlivem setrvačné síly (síla je jenom na motoru) může něco uletět. Prostě to berte tak, že vytáčet motor k rudému poli na volnoběh ničemu neprospívá...
Když je to teda blbost, hoď svoje vysvětlení winking smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil agent007 (15. 07. 2014 22:27).
Re: auto
15. 07. 2014 22:28
Schimi napsal(a):
-------------------------------------------------------
> agent chtěl říci jinými slovy, že je potřeba si
> uvědomit, že pokud je auto v pohybu a vytáčí se,
> tak téměř veškerá energie motoru se převádí do
> pohybu auta, kdežto při stojícím voze a vytáčeni
> motoru do extremnich otaček k ničemu podobnému
> nedocházi a veškerá enegie zůstavá "na motoru"a
> není nikam vyvedena. Což tedy neni úplne idealní.


Přesně tak
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 157
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.