Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
22. 01. 2014 00:20
Když čtu o té úpravě, tak stále sázím na ty klouby !
...ale vtip je v tom, že dokud to nerozděláš, tak jejich stav v podstatě nepoznáš...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Schimi (22. 01. 2014 00:31).
avatar Re: auto
22. 01. 2014 07:58
Ahoj tak mě se stále lehce klepe auto kolem rychlosti 120km/h. několikrát jsem vyvažoval kola ,přehazoval předek na zadek ,kalibroval vyvažovačku a stále nic ? Taky přemýšlím ,že to bude poloosa vnitřní kloub ,ale při rychlosti 140 a výš to již tolik nevibruje . R.Scenic má pravou poloosu nasunutou na hřídeli z převodovky která má drážkování a tam mám lehce vůly v drážkách tak možná tohle je závada?
Když jsem měl letní Alu 15 tak nic ted zimní 14 a vibrace ! možná pneu taky neni nejnovější babo poraď sad smiley
A to do toho dělám každej den ,počkám na přezouvání a pak hold výměna poloosy ,když to nepřestane .
Re: auto
22. 01. 2014 08:09
Je pravda, že napoprvé jednotku upravili blbě (nějaká firma z Prahy - přes místního guru). Táhlo to jak blázen od nízkých otáček, ale brzo se to podělalo (ta jednotka) - auto cukalo a pak už nejelo vůbec (prý byla jednotka špatná od výroby). Takže mi dali novou neupravenou a když udělali úpravy dobře, dali mi i upravenou. Tady mi to vyměnil a mám jednu originální navíc. Je to už dávno a funguje to dobře. Větší tah nastupuje až kolem 2000 otáček, takže to je fakt jen občas.
Ty vnitřní klouby jsou stejně dlouhé, že je jde vzájemně vyměnit?
Je tedy málo pravděpodobné, že se spojka "rozpadne" v Chorvatsku a auto nepojede?
Všem děkuji za názor.
avatar Re: auto
22. 01. 2014 08:43
Já stejně nechápu, proč? Proč si někdo nechává dělat takové úpravy. Co Tě k tomu vlastně vedlo?
avatar Re: auto
22. 01. 2014 09:19
HonzaD, vnitřní klouby jsou zaměnitelné, jak na malém 6q (dvojhřídel, v SII tuším pouze v 1,6TDI), tak na velkém 6q (trojhřídel - asi máš ve svém 2.0TDI).

MotoMoto napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Já stejně nechápu, proč? Proč si někdo nechává dělat takové úpravy. Co Tě k tomu vlastně vedlo?

Ono je to jednoduché, třeba cena a radost z výkonu grinning smiley
Např. soudobý hit 55 kw motory v Rapidu (CAYA a CAYC+) jdou bezproblémově upravit na cca 100kw pouze SW... "železo" je shodné s výkonější verzí atd.
Podotýkám odbržděných kW, reálné zkušenosti na autech cca 50tkm. Rozdíl ceny origo vs. úprava SW je jasná... argumenty o záruce atd. bych nechal stranou... na vstřiky (ty odchází běžně) atd. se v záruce stejně vždy vymluví na palivo thumbs up smiley Jinak jednotku lze uvést do původního stavu včetně počítadla přepisů smoking smiley
Re: auto
22. 01. 2014 11:20
Jednotku museli fyzicky otevřít, takže to na ní je poznat. Proto mi dali (když ta první odešla) úplně novou originální, kvůli záruce. Úprava kromě bezpečnějšího předjíždění i snížila spotřebu o cca 0,5 litru. Líp se s tím jezdí, je to jakoby posunuté o 1 rychlostní stupeň - 6 táhne jako 5 atd. Mě to zkrátka vyhovuje, ale žít bych mohl i bez toho.
Vážím si vašich odpovědí a pokud se podaří závadu odstranit, tak dám vědět. Díky.
Re: auto
22. 01. 2014 11:21
MotoMoto napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Já stejně nechápu, proč? Proč si někdo nechává
> dělat takové úpravy. Co Tě k tomu vlastně vedlo?

Proč vedlo ? Já mám původně 209 ps a již od výrobce je tam přidáno na 257 ps. Syn měl to samé ale jenom 209 ale zase automat a stálé 4x4. . Ono to tenkrát bylo jen u určitého modelu výbavy. Mně to ani nijak nepřišlo. Pro mne bylo přednější - kůže, vyhřívané sedačky a ještě nějaké vylepšení. Ten výkon by mi stačil klidně těch 209 ps. No ale když to bylo nabízeno ? " Nekup to za ty prachy."drinking smiley
avatar Re: auto
22. 01. 2014 13:05
Já nevím, zase nejsem žádný expert na motory, ale pokud má výrobce k dispozici výzkumný ústav a vývojové dílny a jeho snahou je třeba co nejnižší spotřeba aby byl lépe prodejný proti konkurenci a pak někdo přijde s počítačem a rázem je spotřeba nižší? To ten výrobce nedokáže?
Výkon budiž, když to někdo potřebuje, ale co opotřebování na které nejsou ty součástky stavěné?
Nevím zda u Rapida je to skutečně tak, ale je klidně možné. Jen vím že já bych to nechtěl, ani zadarmo. A když bych potřeboval větší výkon tak si koupím od výrobce výkonnější motor.
Prostě nemám rád neodborné bastlení. A zde popisovaný případ je podle mě toho jasným důkazem. A určitě není ojedinělý.
Překvapuje mě že jsou lidé ochotni riskovat spousty peněz (kupní cena auta) a i třeba zdraví, k vůli pár koníkům navíc.
avatar Re: auto
22. 01. 2014 14:56
Vysvětlení nižší spotřeby je naprosto jednoduché... na prvním místě není pouze spotřeba, ale opět ta ekologie... tudíž výrobce ladí kompromis mezi spotřebou a ekologií... např. proto mají v sérii TDI PD vyšší spotřebu než rotačky...
Prostě optimum spalin není ve stejném provozním režimu jako optimum spotřeby smoking smiley

Originál různý výkon z fabriky... stačí, když se podíváš na nejvýkonější OIII RS... řekl by jsi rozumné maximum od výrobce?... a se stejným HW jen jinak naladěným má Seat hned o dalších 30HP víc grinning smiley ... asi stejným "výzkumným ústavem"...
Obecně na ty nejnižší výkony se již (logisticky apod.) nevyplatí více diverzifikovat HW, tak to oproti mainstreamu zaříznou jenom SW...
avatar Re: auto
22. 01. 2014 15:51
Takže ten kdo chipuje motor k vůli spotřebě se tedy chová neekologicky. A my ostatní to odnášíme. Díky za vysvětlení. Ještě že mi ten půl litr na sto nevadí a raději méně spalin do vzduchu.
V každém případě díky moc za vysvětlení.
Jako kluci jsme (ani už nevím proč) cpali do tlumiče výfuku na fichtlu drátěnku na nádobí a také jsme asi měli pocit, že jsme na tom líp.smiling smiley
avatar Re: auto
22. 01. 2014 17:14
Nižší spotřeba je přeci také ekologické opatření. Takže nic neodnášíme, ale měli bychom dotyčnému poděkovat.
avatar Re: auto
22. 01. 2014 17:24
To by přeci udělal ten výrobce.
avatar Re: auto
22. 01. 2014 17:34
Ale vždyť to kolikrát dělá. Prodává identické motory jeden slabší a druhý pouze s upravenou řídící jednotkou samozřejmě že přidá nějaký ty spoilery tzv. aero paket vypalí pěkně cenu a hotovo. No a někdo koupí tu levnější tzv "slabší" udělá upravu ŘJ a má bez aero paketu to samé.
Re: auto
22. 01. 2014 18:28
MotoMoto napsal :
Prostě nemám rád neodborné bastlení.

To neni neodborné bastlení. To je takto koupené nové. Před 43 lety jsem měl FIAT 125 Sp. Byly to 3 typy motor u každého 1608 ccm, 2x OHC a výkony 90 - 100 - 114 ps. O počítačích v té době ? O tom to asi nebude.
A ta drátěnka ve výfuku - u nás to bylo tak, že se vykuchal výfuk. Potom členové SNB začali dělat dusno a tak se tam zase strčila drátěnka na nádobí. Zajímavé bylo, že se trochu zvýšila rychlost. Motor asi nebyl tak přidušen.
avatar Re: auto
22. 01. 2014 18:30
petr70 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ale vždyť to kolikrát dělá. Prodává identické
> motory jeden slabší a druhý pouze s upravenou
> řídící jednotkou samozřejmě že přidá nějaký ty
> spoilery tzv. aero paket vypalí pěkně cenu a
> hotovo. No a někdo koupí tu levnější tzv "slabší"
> udělá upravu ŘJ a má bez aero paketu to samé.


Já v tomto případě nemluvil o případu zvyšování výkonu, ale o chipování za účelem snížení spotřeby. Také to je nabízeno.
avatar Re: auto
22. 01. 2014 18:53
Ale chipování je primárně o zvýšení výkonu a jako vedlejší efekt je snížení spotřeby.
avatar Re: auto
23. 01. 2014 08:46
Hradečák napsal(a):
-------------------------------------------------------
> A ta drátěnka ve výfuku - u nás to bylo tak, že se vykuchal výfuk. Potom členové SNB začali dělat
> dusno a tak se tam zase strčila drátěnka na nádobí. Zajímavé bylo, že se trochu zvýšila
> rychlost. Motor asi nebyl tak přidušen.

Přesně tak, zrychlilo se "vyplachování" 2T motoru smoking smiley
Tom
Re: auto
23. 01. 2014 22:37
Mám druhé auto - VW TDI a CR po chipu a NIKDY se nesnížila spotřeba! Asi je to další ,,vedlejší produkt,,...prostě na to víc šlapeš...
Výkon a krouťák SUPER obrovský nárůst. Skoro neřadím.
Re: auto
24. 01. 2014 08:32
Čipování je dobrá věc,ale musí to dělat odborník.
Spotřeba nejde dolů.
Zdarec
smileys with beer
avatar Re: auto
24. 01. 2014 11:38
dollpa napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Čipování je dobrá věc,ale musí to dělat odborník.

thumbs up To každopádně.
.... u některých "úpravců" jsou turba spotřební materiál thumbs up smiley
avatar Re: auto
24. 01. 2014 15:02
Nevím jaký odborník vám chipoval auta, nebo mluvíte pouze z doslechu, ale mě u Octavie I a Superbu I po chipování spotřeba klesla cca o 0,5l/100km. Samozřejmě když jel na spotřebu a né když tomu šlapal na krk. Obě auta byla koupená nová a chipovaná po ujetí cca 5000km. Motory TDI PD nevím jak CR třeba je to jiný. Současný nemám chipovaný není potřeba.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil petr70 (24. 01. 2014 15:04).
Re: auto
25. 01. 2014 13:10
Já se tedy taky musím přidat, a nesouhlasím s názorem, že po chipu-raději slyším optimalizaci výkonu, neklesá spotřeba. Toto nelze jednoznačně paušalizovat. U Tdi lze dosáhnou snížení spotřeby cca. o 0,5 litru ! Něco jiného bude např. když tam někdo nacpe tuningové trysky se zvýšeným průtokem. Je potřeba aby názor veřejnosti ovlivňovali lidé, kteří o tom něco ví !
avatar Re: auto
25. 01. 2014 14:53
Pánové, to už jsme hodně nad rámec tohoto fóra, nicméně ani trysky s větším počtem nebo průměrem děr zdaleka nemusí zanmenat vyšší spotřebu...
Jako příklad si dovolím základní sériové TDI rotačky 66 a 81kW, kdy s tou 81kW se jezdila lepší spotřeba než s tou 66kW... samozřejmě 66kW meší trysky (např. AGR vs. AFN)...u ALH vs. ASV bylo v podstatě i totožné turbo...smoking smiley
Například ty větší trysky tam mohou dodat stejný objem paliva jako ty menší trysky, ale v kratším a vhodnějším časovém intervalu... tudíž lepší atomizace a efektivita spalovacího procesu...dostat tam víc paliva malými tryskami lze např. prodloužením doby vstřiku, což může zvyšovat teplotu výfukových EGT... a když se to přežene, tak třeba utavit lopatky turba
Větší trysky samy o sobě nic až tak neřeší... kromě sazí grinning smiley... vždy je potřeba mít správný poměr paliva (kvalitně rozprášeného) a vzduchu, který je samozřejmě nezbytný pro spalovací proces. Tudíž přidám-li nafty musím přidat i objem vzduchu... tudíž vyšší plnící tlak z turba nebo/a stlačený vzduch lépe ochladit, aby se ho do válce dostalo víc (lepší mezichladič stlačeného vzduchu IC, FMIC) atd. Zvýšení plnícího tlaku na druhou stranu činí vyšší protiváhu výfukovým plynům (sací a výfukové kolo turbíny) atd.
Je to opravdu komplexní řešení problematiky...

Spotřeba... jako příklad dám své bývalé VW Vento, klasické TDI rotačka upravená (jiné trysky, turbo, FMIC, spodek motoru z PD) na odbržděných cca 210HP a bez problémů se s ním dalo jezdit okolo 6-6,5 litrů, což běžně jezdím i se sériovou 66kW... opravdu neumím/nechci "jezdit" za 4 litry
Za jistých okolností lze opravdu snížit spotřebu paliva, tím myslím měrnou spotřebu na kW/h....

Jinak ta spotřeba našich TDI je vždy skvělá... např. když kluci jezdili s upraveným TDI (na vytrvalost sníženo na cca 225HP) 6 hodin Le Brno, tak spotřeba okolo 12-14 litrů... ani nechtějte vědět, za kolik jezdili srovnatelné časy hoši s benzíny od BMW hot smiley ... samozřejmě to bylo pro ně další depo s tankováním navíc...
Tom
Re: auto
25. 01. 2014 19:06
No.
Nebudu tu nikoho přesvědčovat. Ani nikoho ovlivňovat.Jak jsem napsal - spotřeba se nesnížila.
Trysky jsou původní.
Všem co se spotřeba snížila - gratuluji.
PS prosím ty co o tom něco ví, ať napíšou kolik existuje SW na změnu řídící jednotky u VW. 3 - slovy tři.
Kdejakej studentík s NB a příslušným SW to udělá na parkovišti. Žádná věda.
avatar Re: auto
25. 01. 2014 20:14
OMG, ty ale mluvíš o "nalití nějakých map" z DVD, co dostaneš ke kabelu z Číny za 20USD confused smiley ... to opravdu zvládne každý debil... pokud se nevyskytne zádrhel... pak auto stojí a boreček si neví rady... protože jediné, co umí je to tam naládovat přes OBD zásuvku... programátor nemá a pájet také neumí... Případně studentících, kteří (když to zjednoduším) vezmou mapu nafty a ve WinOLS ji natáhnou o 30% nahoru, tutéž udělají s tlakem turba (bohužel většinou ani neumí odstranit turbolimiter...) atd. Nicméně pokud si to necháváte "nalejt někde u Tesca"...
Já se bavím o slušné práci, o úpravách sw, kdy se třeba vyřadí MAF apod... nebo se s ohledem na tlak musí osadit C-čkové čidlo tlaku a tudíž toho přepsat trochu více... Měří se i EGT atd.
Většinou slušného úpravce poznáš podle toho, že má brzdu.... odbrzdí ti auto před úpravou i po úpravě... je schopen reagovat na změny hw konfigurace atd.. mimochodem dnes se s klidem ladí realtime a teprve nakonec se sw zapíše do ECU smoking smiley
Re: auto
25. 01. 2014 21:55
Teď Tom vůbec neví o čem mluvíš smiling smiley protože on je pouze uživatel řidič yawning smiley
rrn
Re: auto
26. 01. 2014 07:08
Jednoho takového čipa jsem viděl za Karlovacem. Z turba se mu koulel mrak sazí a tuším, že spotřeba PHM byla obrovská. Mě to stačí tak jak má být. papá to kolem 4,5/100km u 110ti, takže není co řešit. Good Chip Tuning.
avatar Re: auto
26. 01. 2014 09:47
Ahoj, když jak koukám je tu tolik odborníků (to je fakt myšleno v dobrém a ne ironicky) nedovedete někdo poradit, čím by mohl být zaviněný problém s řazením automatické převodovky (klasické, ne DSG) u Octavia II 1,6 FSI.
Převodovka škube, mezi přeřazení vytočí občas motor do vysokých otáček.
Jasně vada na převodovce, ale....
Ono to dělá respektive nedělá ve dvou případech. Pokud je motor studený, tedy voda v chlazení má méně jak cca 60 st. tak řadí perfektně, potom začne řadit špatně. Ale aby to nebylo jednoduché, tak pokud plně nabiju novou baterii a nezapnut větší spotřebiče, tak to řadí perfektně i když je motor horký. Jakmile zapnu světla (dálkové) společně třeba s klimatizací a ještě blinkr tak to začne zase špatně řadit.
Třeba jedu po D1 přes den (a výjmečně je průjezdná), tak se před Brnem baterie dobije a začne řadit v pohodě, jakmile se setmí a rozsvítím tak je to zase v ....
V servise na nic nepřišli, baterie OK, dobíjení OK, žádný nápad nemají.
Pokud by někdo měl nějaký tip co by se dalo, budu velmi vděčný.
Díky
avatar Re: auto
26. 01. 2014 11:20
... do odborné diskuze nejdu, na to mám servis ve Vyškově ... jen potvrzuji to, co píše Slavkov ...
25. 01. 2014 14:53

Pánové, to už jsme hodně nad rámec tohoto fóra, nicméně ani trysky s větším počtem nebo průměrem děr zdaleka nemusí znamenat vyšší spotřebu. Jako příklad si dovolím základní sériové TDI rotačky 66 a 81kW, kdy s tou 81kW se jezdila lepší spotřeba než s tou 66kW ...

s VW TDi 81 kW jsem jezdil do 5 litrů a na zkoušku jsem udělal Vyškov ... Lipovec Kojál a zpět ( výškový rozdíl několi set metrů ) za 3,9 litrů, pravda sám a normálně bych tak nejezdil ... kolegové, co měli 66 a 77 kW tvrdili, že mají spotřebu vyšší ...
P.S. u 81ky ani kapka motorového oleje od servisu do servisu ...
smileys with beer
avatar Re: auto
26. 01. 2014 11:44
MotoMoto napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ahoj, když jak koukám je tu tolik odborníků (to je
> fakt myšleno v dobrém a ne ironicky) nedovedete
> někdo poradit, čím by mohl být zaviněný problém s
> řazením automatické převodovky (klasické, ne DSG)
> u Octavia II 1,6 FSI.
> Převodovka škube, mezi přeřazení vytočí občas
> motor do vysokých otáček.
> Jasně vada na převodovce, ale....
> Ono to dělá respektive nedělá ve dvou případech.
> Pokud je motor studený, tedy voda v chlazení má
> méně jak cca 60 st. tak řadí perfektně, potom
> začne řadit špatně. Ale aby to nebylo jednoduché,
> tak pokud plně nabiju novou baterii a nezapnut
> větší spotřebiče, tak to řadí perfektně i když je
> motor horký. Jakmile zapnu světla (dálkové)
> společně třeba s klimatizací a ještě blinkr tak to
> začne zase špatně řadit.
> Třeba jedu po D1 přes den (a výjmečně je
> průjezdná), tak se před Brnem baterie dobije a
> začne řadit v pohodě, jakmile se setmí a rozsvítím
> tak je to zase v ....
> V servise na nic nepřišli, baterie OK, dobíjení
> OK, žádný nápad nemají.
> Pokud by někdo měl nějaký tip co by se dalo, budu
> velmi vděčný.
> Díky
Pročti tohle fórum,je tam toho hodně.
forum škoda
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 235
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.