Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley

Autor StandaM 
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
11. 01. 2011 21:46
Ahoj

2T Tohatsu 5HP jsem měl jednu sezonu ,
vestavná nadrž, a absolutně bez jediného problému....
Tak proč slabost???
bob
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
11. 01. 2011 23:00
Tak jsem se kouknul co ma marinesport noveho a zde je videt komu staci jen kapat a komu ne:-)

Clun Arimar Top Line 360 (ten jsem mel)

marinesport za 47 000,-
czmarine za 56 500,-
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 09:07
V czmarine ještě pětikilo přidej, protože si nevšimli, že DPH už je hezkých pár pátků vyšší.
Líbil se mi v jejich bazaru motor Selva 6HP. Odpovědi na mé maily byly ve stylu " když máš zájem tak to kup a neotravuj". Pořád mi vnucovali přeštítkování na 5HP. Po dotazu, zda je cena pevná, je už ticho. Mám je trochu z ruky, přes 200km jedna cesta, tak jsem se snažil co nejvíc vysondovat, než bych případně jel. Přitom motor už se jim tam nějakou dobu válí, asi ho nechtějí prodat.
Má s nimi někdo nějaké zkušennosti?
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 09:16
to zahajskej:
czmarine - arogantni pristup, koupis a uz je nezajimas, mel jsem Arimar clun a byl jsem nuceny u nich koupit nejakou vec a uz nikdy. Nastesti tuto znacku Arimar zacina prodavat i vice prodejcu
Do nedavna to bylo ze czmarine byl vyhradni dovozce Arimar a Selva, konecne mu nastala poradna konkurence:-)
Jeste k te cene bude jeste vetsi, protoze ten hnup porad reaguje na euro, ale jen, kdyz stoupa resp. spise ma rezervu tj. pres 30,- za Euro.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 09:21
Stando díky, myslel jsem si zhruba totéž. Jdu se poohlížet jinam.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 15:25
Jak se řeší problém mnásledující problém. Máme 3,6m člun a nechci ho v ČR registrovat (může ho řídít v ČR každý) ostatně s 5hp ani nemohu a nevím jak mi pak daj v HR vinětu. Člun jsem koupil novej takže mám i prohlášení o shodě. Pokud půjdu přes ten registr lodí LIoyd CZ (ty to prej kvuli Chorvatsku delaj) tak tam ale zase chtěj doklady k motoru a já mám jen kupní smlouvu nic víc a nevím zda jim to bude stačit na svejch stránkách lodního registru píšou něco o prohlášení o shodě na motor atd (to samozřejmě nemám jde o starý motor, ale mladší než 23let. Jaké je řešení. Nebo stačí v Chorvatsku ukázat nákupní doklad ke člunu a prodají mi vinětu na nákupní doklad? Samozřejmě vím, že musím mít papíry VMP-C. Jasně je lepší člun do 3m jenže ty nejsou vetšinou pro 5 osob.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 17:35
to boal:

Na registraci do registru lodí to stačit bude, zaregistrujou téměř cokoliv, je to pro ně kšeft, nedělaj problémy. Každopádně bych si tu registraci udělal, je to určitě lepší něž jakejkoliv nákupní doklad.

to trosečník:

S tohatsu 2t 5HP jsi udělal dobře, je to myslím dobrej motor, sám jsem měl tenhle starší model a všichni mořští vlci ho chválili. Je lehkej (bez náplní 17 kilo) a dobře se tedy nasazuje.

Vžydycky se ale divím, že je někdo z prodávajících schopen tvrdit, že např. 8 let starej motor má najeto jen 8 motohodin. To jako, že ho někdo tenkrát koupil za 30.000,- a pak se jel čtyřikrát projet a pak ho měl leta v garáži? Tomu fakt nelze uvěřit a takový prodejci jsou vždycky podezřelý. Momochodem, kdyby byl celou tu dobu bez ježdění v garáži, tak by na tom byl asi o mnoho hůř, než kdyby s ním každej rok vyjel alespoň několikrát. A ta přestříkaná omlácená vrtule - to taky nesvědčí o velký férovosti. Já jsem motor prodal s pěkně omlácenou (mělčina na Slapech...).

Ke krádežím v HR: Já jezdím na Rab, nechávám vždy vše nezamčeno na vodě, u mola. Jsem v klidu, protože když vidím, co vše je kolem nezamčeno (nejen motory na lodích - velké jen tak člověk nevezme, ale i malé záložní -, ale i mnhoho volně ložených drahých věcí atd.), tak by si zloděj asi vybral jinde. Mimochodem je pro pocit větší jistoty možné zamknout visacím zámkem motor k zrcadlu. Už to ale nedělám, měl jsem velkou honičku po 14ti dnech zarezlý záměk otevřít.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 17:40
to boal:
kupni smlouva na motor staci, jak to je s CE tebou zminovane firmy bohuzel nevim, ale co vim urcite v HR ti kupni smlouva stacit nebude.
Ale je zde moznost vse udelat na kapitanatu v HR, nekdo to zde popsal a zazil, bude to zde nekde popsane
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 17:48
to začátečník ...
jaký ten motor bude teprve uvidím.Majitel mi tvrdí jak jsem tu psal,že ho vozil jako záložní a použil jen asi 4x. Nějaké odřeniny jsou prý právě z toho věčnýho překládání.Vrtule je prý ojetá někde ze Slap z písku nebo kde to říkal.Na zimu byl motor prý vždy projetý,namazaný a zazimovaný. Jaká je ale skutečnost,to nikdo neví.Na druhou stranu by to takhle klidně asi být mohlo...No ...děj se vůle Boží smoking smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 21:01
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> V czmarine ještě pětikilo přidej, protože si
> nevšimli, že DPH už je hezkých pár pátků vyšší.
> Líbil se mi v jejich bazaru motor Selva 6HP.
> Odpovědi na mé maily byly ve stylu " když máš
> zájem tak to kup a neotravuj". Pořád mi vnucovali
> přeštítkování na 5HP. Po dotazu, zda je cena
> pevná, je už ticho. Mám je trochu z ruky, přes
> 200km jedna cesta, tak jsem se snažil co nejvíc
> vysondovat, než bych případně jel. Přitom motor už
> se jim tam nějakou dobu válí, asi ho nechtějí
> prodat.
> Má s nimi někdo nějaké zkušennosti?

Od nich ruce pryč, já od nich kupoval předminulý rok loď, prý bude stačit drobné přelaminování za cca 1000kč a nakonec sem musel měnit komplet zrcadlo a celý to přelaminovat za cca 6000kč. Nakonec sem zjistil že loď ani neměla tu cenu za kterou sem to koupil. Řepa byl do tel. celkem příjemný dokud jsem loď nekoupil a potom dělal mrtvolu. Motor bych u nich nekoupil ani za fakt dobrou cenu, nabízejí starý plečky co už ani nepřihlásíš za celkem nehorázný peníze. Fuj
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 21:13
Zámek na motor je dobrá věc, já koupil tady tenhle [shop.jachting.info]
Ani jednou za dva roky co jsem ho měl nebyl namazaný a byl skoro 2 měsíce u moře a tady na něj pár měsíců pršelo grinning smiley
vždy šel lehce odemknout a perfektně na šrubech držel a nedrnčel, měl jsem aspoň lepší pocit že je motor zabezpečený grinning smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 21:42
ja mel Hondu 5HP zamcenou obyc. nerezovym zamkem (na packach jsou na to diry)
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
12. 01. 2011 23:02
Jo to sou ale ten zámek tam tak nějak drnčí a klepe. U toho co sem sem dal já je vevnitř tlumící pěna a tak nic nedrnčí a ani neklepe. Jo a odvrtat ho taky neodvrtáš, to by musela být mini vrtačka a skoro žádnej vrták aby ses k tomu dostal. Zamyká se to zespod a drží jak svi.. grinning smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 06:59
No, když běží motor tak přece není slyšet, jestli zámek drnčí a jindy snad sám od sebe nedrnčí smiling smiley
Jinak jsem taky měl honičku odemknout obyčejný zámek po 14ti dnech u moře. Od té doby zámek nepoužívám, protože když budou chtít ukrást, tak stejně ukradnou.
Já mám s czmarine celkem pozitivní zkušenosti. Měl jsem od nich první člun a motor (Allroundmarine 298cm + Selva 6HP), pak další motor (Yamaha 9.9 - ten se časem podělal, ale to asi není jejich chyba) a ještě další člun s motorem (Pischelmarine + Suzuki 55HP). Nikdy nebyl zásadní problém a se servisem jsem byl spokojený.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 14:22
kluci zdejší šikovní SOS thumbs up smiley
přivezl jsem si konečně domů zakoupený motor Tohatsu 2takt 5HP r.v.2003 ,ale nedostal jsem k němu žádnej manuál nebo něco dalšího k údržbě.
Nemáte někdo potuchy kde by se něco takového dalo sehnat ? Potřeboval bych vědět alespoň základní věci : kde a kolik do toho lít náplní,jaký je poměr benzínu a oleje,co se s tím má třeba dělat před zimou a po zimě.Jsem stále doufal, že si s tím něco budu schopnej udělat sám a nechce se mi s každou maličkostí běhat do servisu.
Teda předpokládám,že se k motoru nějaká příručka dodává nebo ne?? confused smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 15:57
to trosečník: manuál si stáhni tady: [www.tohatsu.com] (je to ale v v angličtině). Je to ten M 5B.

to HonzaD: to by ses divil, ten můj zámek předrnčel i motor....
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 16:26
díky jdu na to kouknout...thumbs up
jelikož neumím ale ani zbla Anglicky,tak z toho snad vyzobu alespoň technická data eye rolling smileythumbs down

tak to mám stažený a je to to co jsem si představoval...ale ještě kdyby to bylo česky confused smiley. Lide dobrý,kdyby to někdo měl doma a nechal třeba okopírovat... teda to by bylo bájo smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil trosečník (13. 01. 2011 16:30).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 18:28
Být tebou tak to raději dám Valůchovi. Základ je výměna impeleru+náplň oleje v noze. Nic nepokazíš ani novýma svíčkama/svíčkou. Zjisti si poměr míchání oleje do benzínu a kup si rovnou 1L, u 2T se míchá olej s benzínem růčo a olej se používá maríne.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Luky (13. 01. 2011 18:29).
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 18:59
olej mám asi 3 litry a na stránkách od začátečík je poměr jestli se v tý anglický hatmatilce orientuju 1:50.
Ten manuál chci spíš pro nějakou bežnou údržbu.
Osobně si ale myslím že by neměl být problém na tom udělat cokoliv.Když jsem byl schopnej rozebrat ( a samozřejmě složit tongue sticking out smiley ) do puntíku motor i převodovku od starý škodovky a fichtla nepočítám,tak nějakej motor od Tohatsu by mě neměl rozházet thumbs up smiley
Ale vzhledem k absenci veškeré dokumentace to stejně někam budu muset asi dát.smoking smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil trosečník (13. 01. 2011 19:02).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 20:11
to trosečník: Technickou dokumentaci k tomuto mototru mám v pdf někde v práci, můžu ti ji poslat. Je to v angličtině a japonštině, určitě podle toho servis zvládneš, je tam hodně obrázků...
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 20:16
trosečník napsal(a):
-------------------------------------------------------
> olej mám asi 3 litry a na stránkách od začátečík
> je poměr jestli se v tý anglický hatmatilce
> orientuju 1:50.
> Ten manuál chci spíš pro nějakou bežnou údržbu.
> Osobně si ale myslím že by neměl být problém na
> tom udělat cokoliv.Když jsem byl schopnej rozebrat
> ( a samozřejmě složit tongue sticking out smiley ) do puntíku motor i
> převodovku od starý škodovky a fichtla
> nepočítám,tak nějakej motor od Tohatsu by mě neměl
> rozházet thumbs up smiley
> Ale vzhledem k absenci veškeré dokumentace to
> stejně někam budu muset asi dát.smoking smiley


Ono ta výměna impeleru není nijak složitá když víš jak na to je to práce na cca 1hod.
Ten olej by měl být maríne, má trošku jiné složení než klasický olej do motorové pily. Lodní oleje musí být pro tento účel certifikované, jsou snáze odbouratelné a ve vodě by neměly způsobovat takovou škodu jako klasické oleje do sekaček thumbs up smiley
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 20:57
to začátečník jestli je ten manuál něco jinýho něž jsem stáhnul z těch stránek co jsi psal,tak budu rád když to pošleš( mejla mám uvedenýho ).Sice budu jen koukat na obrázky,ale k něčemo to určitě bude.Už jsem psal do mariny.cz ,která je zástupcem Tohatsu pro ČR jestli se to někde nedá sehnat,tak uvidím.
Jinak olej jsem dostal Yamalube TC-W3 RL což je olej pro vodní dvoutakty od Yamahy,tak předpokládám,že bude dobrej.Mám ho asi 3litry,tak při směsi 1:50 to mám asi na 20 let.tongue sticking out smiley
Mám k tomu i novou svíčku,tak ji tam asi vrazím.Ten olej v noze předpokládám se jen vypustí někde dole a vrchem kontrolní dírou bych tam nalil novej ( jakej se leje do nohy??? převodovej?? )...teda doufám že je to tak dobře.Na výměnu toho plastovýho oběhovýho kola bych musel mít nějakej návod.Zatím nevím jak se do tý nohy leze.Jen na boku jsem našel nějakej zašpuntovanej kontrolní otvor,ale to je asi k ničemu.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil trosečník (13. 01. 2011 21:01).
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 21:35
To Trosečník Olej do převodovky musíš koupit převodový marine olej do nohy uděláš si to sám doma ,ale musíš si koupit pumpu na výměnu ,olej se tam neleje ale pod tlakem tlačí spodním šroubem první musíš olej vypustit spodním šroubem on vykape do poslední kapky až bude noha prázdná tak povol vrchbí šroub u nohy a našroubuj do spodního závitu pumpu na olej a pumpuj až bude noha plná tak to poznáš tak ,že ti zvrchního šroubu začne vytékat olej,neboj jeto taková řidší vazelína tak to jde docela pomalu.Jak to budeš mít tak odšroubuj pumpu a zátáhní šroub jeto naprosto jednoduché určitě to zvládneš .Olej i pumpu koupíš kdekoliv na netu třeba u valucha [www.marinesport.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil SELVA (13. 01. 2011 21:35).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 21:36
trosečník napsal(a):
-------------------------------------------------------
> to začátečník jestli je ten manuál něco jinýho něž
> jsem stáhnul z těch stránek co jsi psal,tak budu
> rád když to pošleš( mejla mám uvedenýho ).Sice
> budu jen koukat na obrázky,ale k něčemo to určitě
> bude.Už jsem psal do mariny.cz ,která je zástupcem
> Tohatsu pro ČR jestli se to někde nedá sehnat,tak
> uvidím.
> Jinak olej jsem dostal Yamalube TC-W3 RL což je
> olej pro vodní dvoutakty od Yamahy,tak
> předpokládám,že bude dobrej.Mám ho asi 3litry,tak
> při směsi 1:50 to mám asi na 20 let.tongue sticking out smiley
> Mám k tomu i novou svíčku,tak ji tam asi
> vrazím.Ten olej v noze předpokládám se jen vypustí
> někde dole a vrchem kontrolní dírou bych tam nalil
> novej ( jakej se leje do nohy??? převodovej??
> )...teda doufám že je to tak dobře.Na výměnu toho
> plastovýho oběhovýho kola bych musel mít nějakej
> návod.Zatím nevím jak se do tý nohy leze.Jen na
> boku jsem našel nějakej zašpuntovanej kontrolní
> otvor,ale to je asi k ničemu.


S tím dvoutaktem by ten olej mohl být na pár projížděk. Já do Tohatsu 40hp lil 1L oleje na 50L benzínu, to je těch 1:50. Já ten litr oleje měl promotorovanej za den grinning smiley
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 21:48
SELVA díky za typ
a LUky ty taky nemáš normální motor,ale kosmickej pohon proto mě thumbs up smiley ta moje kvrdklačka na to bude jezdit celou sezónu.
To je jako s tím co spotřebuje Standa u toho svýho parníku drinking smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
13. 01. 2011 21:55
No já raději ten svůj Tohatsu prodal a koupil 4T Yamahu 60Hp která si cucne možná míň benzínu jak ten 2T Tohatsu. A hlavně ten olej, to je balada, u Tohatsu na minulé dovči padlo za 21 dní 600L benzínu a 13L oleje s tou Yamahou to s benzínem vidím obdobně nebo i méně a toho oleje tak 1-2L což při ceně oleje 1L-190kč je taky trošku úspora grinning smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
14. 01. 2011 07:19
Než kupovat pumpu na olej, kterou využije 1xročně, tak je určitě lepší ten olej koupit v tubě s takovou špičkou, aby se to z ní dalo vymačkat do díry od šroubu. Do takového malého motoru bude 1 tuba=0,5 litru určitě stačit. Prodávají to v každé prodejně, kde mají lodní motory. Já jsem to tak dělal, když jsem měl malý motor.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
14. 01. 2011 10:14
to HonzaD... už jsem na to mazadlo koukal asi to udělám podobně jak říkáš.Někde mám doma starou mazací pumpu tak to půjde tou jestli ji ještě najdu a když ne,tak to prostě vytlačím nějakým udělátkem.Doma bude o krám míň a já budu mít dobrej pocit,že jsem zas něco ušetřil.yawning smiley Nemůže to být tak těžký...... něco jinýho je ten impeler ...ale dávat do servisu motor jen na výměnu oleje,to bych přišel o poslední kapku svého kutilského ega thumbs up smiley
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
14. 01. 2011 10:49
CZMARINE - já u nich kupoval svůj komplet, musím říct že žádný negativní zkušenosti nemám, vždy my vyšli vstříct jak s pravidelným servisem, tak i při koupi a i při posouvání nápravy na přívěsu, kterej jsem u nich nekupoval - mi loď zvedli jeřábem a seštelovali nápravu dle hmotnosti člunu. takže já mám dobrý zkušenosti
můj komplet zde:
[www.arimarseapioneer430.cz]
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
14. 01. 2011 13:58
Zdravím,
ruším tímto prosbu o manuály na motor Tohatsu.Podařilo se mi je sehnat u zastoupení Tohatsu v ČR. spinning smiley sticking its tongue outthumbs up
Tímto je mohu případně někomu nabídnout já když by byl zájem.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 18
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.