kabinet302: ten článek psal někdo, kdo opravdu velmi hodně zarytý fanoušek spalováků
skutečnost je ale jiná.
Co se týče zimního provozu - tak ten je problém, hlavně pro BEV od MB a PSA, protože mají prohřívání baterie, MB to ale oproti PSA má vypínatelné dle potřeby řidiče. Prohřátá baterie se podstatně rychleji nabíjí než studená, jenomže to může rozhodnout o tom, zda dojedu, nebo nedojedu.
Ale třeba na vytápění kabiny jsou ve vozech BEV k dispozici tepelná čerpadla - cena u Enyaq tuším 20000 Kč. Ve shodné technoligii ID.3 se ukazuje, že tepelné čerpadlo je více než 3 x úspornější než odporové topení, ale rozdíl ve spotřebě je stejně tak malý, že investice do tepelného čerpadla nedává smysl pro rodinné použití. To čerpadlo se nezaplatí ušetřenou energií. Spotřeba se u vozidla bez T.Č. pohybovala o 2 kW/100 km vyšší než s T.Č.
Navíc jsou v ČR BEV vozidla s nájezdem vyšším než 200000 km a stáří 10 let. Samozřejmě, že dojezd je u těchto vozidel mizerný, ale to byl už tehdy před 10-ti lety. Navíc ty akumulátory nebyli tak chráněné vůči opotřebení tak jako dnes.
Ale k našemu tématu - cestování do Chorvatska - osobně si myslím, že nikdy nedojde k tomu, že budeme moci pohodlně cestovat do Chorvatska
bateriovým elektrovozem. To je utopie. Vždy ta cesta bude problém, nebo to vozidlo nesmyslně drahé. BEV patří do měst a příměstského provozu - to je maximálně jeho budoucnost.
___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi