Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
avatar Re: auto
20. 01. 2011 07:36
HonzaD : věřím tomu,sám mám 1,9TDi 81KW,normální jízdou po čr okrskách jedu 4,2 až 4,3l(město 5,5l), Chrovatsko loni po dálnici naložený,klima,podle předpisů za 4,8l
Re: auto
20. 01. 2011 07:45
ajaxi, vzdyt pise usek... Ja taky jel jednou Frymburk - Cerna v Posumavi - Cesky Krumlov za 5,1. V Passatu GT blahe pameti. Ono je to totiz siroke, bez zastavovani a skoro porad z kopce :-)



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Jozka (20. 01. 2011 07:46).
Re: auto
20. 01. 2011 08:06
ajax napsal(a):
-------------------------------------------------------
> HonzaD napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > darko: jo jo, když jsem měl Octavii 1.9 TDI 66kW
> a
> > ještě nebyla dálnice, tak s naloženou na
> dovolenou
> > jsem jel úsek chorvatským vnitrozemím pod 4
> litry.
> > A ne jednou.
>
>
> By mě zajímalo za kolik jsi jezdil když jsi jel
> třeba sám. Odhaduji to tak na 2l.


...a při jízdě z kopce se mu tlačila nafta ven z nádrže. Já sem taky dokázal jet po dálnici s Omegou B 2.0 16v az 7.5 l,ale jenom na úplné rovině s tempomatem.Jsou jisté fyz. zákony o zachování energie.A ty nelze nijak obejít
avatar Re: auto
20. 01. 2011 08:20
Je pravda že Octavia 1.9 TDI 66kW má povedený motor který už nikdo nevyrobí,co se týče spotřeby a výdrže je jedinečný.Měl jsem také 66 KW a nechalo se jezdit pod 5 L.Celková byla 5,4 L jak na počítači tak skutečná.Mám Octavii II 2TDI a spotřeba na počítači 5,6 ale ve skutečnosti je 6,6.Tak se nedá vždy počítači věřit.Že by ale někdo s Octavií 66 KW jezdil od 4L je asi nesmysl.smileys with beer
Re: auto
20. 01. 2011 09:06
Podle toho, co tady čtu, tak každý hájí to svoje, do jinýho by nesedl. Ale většinou by nesedl do toho, co nikdy nezkusil.
Z firemním jezdím na benzín, 1.3 obsah, většinou sám a plácám se těsně nad 6l spotřebou (dle měsíčních uzávěrek v knize provozu). Jde to i hodně pod šest, ale člověk u toho musí hodně přemýšlet.
Soukromé mám Xsaru Picasso s 2.0HDi a nemůžu si vynachválit naftu. I když s tím jedu do HR naložený, při 66kW, co mi motor dává, pohodová jízda. Zvuk motoru srovnatelný s benzínem, při dlouhé monotóní jízdě příjemnější, protože to tolik netočí. Zátah odspodu. Spotřeba při klidné jízdě malinko přes pět a když jsem to loni z HR domů hnal, nešla přes 5,6. Hodně dělá na spotřebě, jestli chci za každou cenu držet rychlost. Je to vidět na počítadle okamžité spotřeby. Když budu hrnout kopec pořád 130, mám na kompu 15l, pokud to nechám a nahoře se přehoupnu při 100, komp mi nepřeleze 9l.
Nafťák co se týče údržby není dražší než benzín, i když se tím rádoby odborníci ohánějí. U většího auta je nafta ve velké výhodě se spotřebou.
Toť můj názor a teď hurá do mě.
Re: auto
20. 01. 2011 10:30
hurá do tebe nebude,neboj,já sám pošilhávám po Picassu ale nevím jestli benzin či naftu.Na 2.0 HDi se na jejich foru dost nadává.Lepší je novější 1.6 HDi,ale ta je moc drahá .Tak nevím: Čím mě zlomíš k naftě ? cool smiley
Re: auto
20. 01. 2011 10:42
no já mám MB C 220 CDI automat a spotřeba je za celou dobu, co ho mám 8,0 l nafty. Na dlouhé cestě jsem schopen se dostat tak na 6,9 -7,2 (jezdím 135 dle navigace na tempomat), když jsme jeli do Amstru přes německo 190 Km/h, žralo to asi 7,5 l. Jednou, cestou do Itálie v noci přes Salzbusko, kde je velmi omezená rychlost, jsem se dostal na 6,2 l. Ale za 5 fakt nejezdim a BMW 3,0 D s automatem nejezdí za 7,5 l, ale skoro za 10. Pokud pojedu 90-100 dostanu se na podobné hodnoty, ale to fakt nejsme schopen vydržet smiling smiley. Ono, co Vám ukáže slavný počítač jsou bludy, skutečná spotřeba je , alespoň u MB nebo Renault Megane skoro o litr vetší. Důležité je, abychom dojeli v pořádku a dovolenou si užili, ne.
Re: auto
20. 01. 2011 10:50
Taky když jsem volil motor, chtěl jsem 1.6HDi, ale byl v té době drahý. Každopádně jsem chtěl naftu. V té době byl benzín 1,8 a ty motory byly shit. Žraly olej, závada v těsnění vodítek ventilů a oprava od 20 tis.výše s tím, že se závada znova obnoví.
Mám najeto necelých 200 tis.km a nevím co je servis, jen klasika olej, filtry atd. a to si dělám sám.
1,6HDi 80kW jim v nabídce taky dlouho nevydržel, stáhli výkon na 66kW. Asi byl moc vyšponovanej.
Klidně se ptej, raději přes SZ, ať je tady neprudíme s OT.
Re: auto
20. 01. 2011 11:01
OT to není ,je to forum o autech.U té 1.8 vím že olej šel přes těsnění ventilů,ale na jejich foru oprava stojí údajně cca 5000 kč.
Re: auto
20. 01. 2011 11:25
Ano, ale samo domo. Musí hlava ven a to je rozebrat půl auta. V citroen servisech tam dají to co předtím. Je třeba to nechat udělat jinde, tam kde vědí vocogo, ty to udělají jinak a je to navěky.
Jinak na které fórum koukáš?
avatar Re: auto
20. 01. 2011 11:36
Já se vám divim ,proč furt srovnavate naftu ,benzin ,L PG a hlavně kolik to žere ...důležitější je alespon z mého hlediska vydělat


(je blbý slovo ) ......sehnat tolik peněz, aby mě bylo jedno jak je co drahé. Když VLÁDA zdraží vo to je třeba víc sehnat . Pak neřešíš



kolik ti auto žere, ale jen tak dál bavim se skuste třeba auta na elekriku za kolik jezdí litrů
Re: auto
20. 01. 2011 12:07
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ano, ale samo domo. Musí hlava ven a to je
> rozebrat půl auta. V citroen servisech tam dají to
> co předtím. Je třeba to nechat udělat jinde, tam
> kde vědí vocogo, ty to udělají jinak a je to
> navěky.
> Jinak na které fórum koukáš?


[www.xsara.cz]
Re: auto
20. 01. 2011 15:16
Mám Octavii Combi 1,9TDi, 81 kW, spotřebu sleduji tak, že si píši tankování, na Silvestra natankuji plnou, sečtu ujeté kilometry za celý rok a počet natankovaných litrů. V loňském roce průměr 6,07 l/100km, ale to jezdím hodně po městě. Spočítal jsem i průměr na dovolené -Černá Hora, 4 dospělí, auto naložené téměř po střechu+ rakev na střeše. Spotřeba 5,7 l/ 100km, střídavě dálnice a normální silnice. Určitě by byl průměr ještě příznivější, ale spotřebu hodně ovlivnil fakt, že jsem na místě najel ještě asi 500km více méně popojížděním a jízd do různých kopců a hor. Bez toho by spotřeba byla tak 5,2 l/100 km maximálně.Počítač ukazuje o cca 0,3 litru méně. U benzínové Octávky jsem se dostal se spotřebou tak o 2 litry výše.
Jezdím hodně plynule a předvídavě i když ne pomalu. Co sám nemohu pochopit, že na přední nápravě mám brzdové destičky, na kterých jsem najel cca 85 tis.km a jsou sjeté tak z polovičky.
Re: auto
20. 01. 2011 16:18
to darko: taky to sleduji, už jsem díky tomuto fóru i leccos na autě udělal
Anonymní uživatel
Re: auto
20. 01. 2011 18:31
Meredes Viano 3.0 cdi sekvence + automat 204 ps, sedm míst, krásný vůz - spotřeba dlouhodobý prům. 9,8 na dálnici stále těch 170 - 190 spotřeba prům. kolem 16 lt. Potom se to zase srovná.
BMW jsem měl dost dlouho - 5ka v naftě prům. 9,2 lt a pozor 735 benzin - dokázal jsem jezdit za 9,9 lt. No jezdit ! Plazit se ! Jinak těch 11 bylo normálních. Ale svezl jsem se. No a najednou skočíš do Octavie, rychlé je to jak to dieslové BMW nebo MB , do HR tě dovezlo také, přední sklo bylo za 1000,- kč a spotřeba byla kolem 6 lt. Mohl jsem být spokojen ? Určitě a také jsem byl spokojen. Je jasné, že kdybych ji bral jako tak nějak za pačesy malinko více, tak by spotřeba vylezla na 7,5 . No a co. Tak bych do Gradacu dojel o 450 kč dráže.
A jak tady někdo píše o těch brzdových destičkách - nedivím se a věřím. Také využívám brzd skutečně jen k brždění. Nedojíždím na brzdu ale na motor. Volvo xc70 2,5T 4WD a desky jsem neměnil cca tři roky -100 tis. km ? A ještě jsou dobré. Až zasvítí - vyměním. Každé šlápnutí na brzdu jsou jenom peníze a čas. Než se zase destičky povolejí, znovu to rozjíždět, plynovat, Jeden dávný kamarád tomu říkal pulsační jízda. Tak jsem se naučil jezdit plynule.
Syn má na svém volvu v HK 11,7 a já na horách mám o litr méně. To zase také tak velký rozdíl není.
Re: auto
21. 01. 2011 15:29
ajax napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Když naftu tak jedině novou a na tu nemam. Vím o
> několika případech kdy si koupili jetou naftu a za
> chvíli byli v servisu. No a jeden známí velký
> příznivec nafty je naráz v benzínu. Toš tak. Každý
> si chválí to svoje.

Ani jetého dieslu bych se nebál. Také mám jetou Oktávku a až na drobnosti vše O.K. Je však třeba před koupí se snažit eliminovat možné budoucí potíže,proto alespoň já jsem postupoval následovně ( to však platí i pro benzín):
- v odborných časopisech si najít reference o jednotlivých typech vozů, jsou tam různé testy z kterých se dozvím, jaký který typ vybavený určitým motorem má jaké nedostatky, nejčastější závady po ujetých kilometrech - některé i nové vozy se narodily jako dost problematické a jsou méně spolehlivé, jako ty jeté.Nebo se poptat známých, kteří mají takové auto, nebo ještě lépe, pokud jezdím stejným služebním autem apod.
- pokud si vyberu konkrétní typ s konkrétním motorem, určím, jakou výbavu bych chtěl mít, jakou barvu, provedení, stáří, max. počet ujetých kilometrů, samozřejmě max. cenu apod.
Pak nastává většinou nejdelší období, takové auto vůbec někde najít - na internetu, v bazarech, inzerátech apod.Většinou však takový vůz do puntíku najít nelze, takže v něčem třeba i slevím, např.oželím některý prvek výbavy.
Pokud něco objevím a líbí se mě to alespoň vzhledově, ihned to nekupuji. Domluvím se a přizvu si na pomoc známého automechanika, který provede prohlídku vozu, zjistí, jaké závady ukazuje elektronika - to však nemusí být až tak směrodatné, stačí na chvíli odpojit akumulátor a závady se vymažou z paměti počítače.Prohlídka vozu zespodu by měla být samozřejmostí, při ní se odhalí různé vůle, úniky provozních kapalin, nebo ukryté stopy po možné havárii.Třeba, když jsem kupoval auto z bazaru, nabídli mi zvednout auto na hever nebo projít linkou STK, kterou bazar hradil ze svého. Já jsem se rozhodl pro STK v doprovodu svého mechanika.Ten dokáže mnohdy rozpoznat, zda kilometry na tachometru odpovídají opotřebení auta.Další kontrolou je servisní knížka a věrohodné zápisy v ní - i když i ta se může zfalšovat, ale je to další překážka.A zapomněl jsem na zkušební jízdu pokud možno po horší silnici.Dnes je i běžné, že někteří bazaristé dávají záruku půl roku na všechny závady, je jen dobré si pozorně přečíst smlouvu.A měli by dát záruku i na původ vozu, zda není kradené nebo havarované.
Konstatuji,že přesto, že aut na prodej je opticky hodně, celý takový postup při hledání vhodného auta nemusí trvat týdny ale může trvat i měsíce.Málokteré auto je totiž zcela v pořádku nebo jen s menší závadou,která se dá levně odstranit.Pamatuji, že jsem si kvůli tomu málem "zešoupal" podrážky na botách,na každém autě mě něco vadilo.Jedině tak však snížím riziko budoucích závad a že mě někdo napálí. Opravdu se nevyplatí spěchat.



-
Re: auto
21. 01. 2011 16:41
www.motozurnal.cz tam je sekce autobazar,kde jsou popsány ojetiny snad všech značek a typů aut.Včetně nejčastějších závad,cen ND. typů motorů ,orient.cen v bazarech vše posouzeno znalcem.To je pro mne ten tvůj začátek,hledání recenzí o autě.Jinak s o u h l a s. . .
avatar Re: auto
21. 01. 2011 17:12
...no moje stařenka / r.v. 93 / -Citroen Xantia 1.8 i na benzín průměrně brala 8,5 l , když jsem jel Chorvatsko tak naložení ještě po staré cestě za 6,5 l pohodovou jízdou , co jsem dal sekvenční plyn tak standart 10 l a cesta chorvatsko většinou po dálnici v rámci rychl limitu za 8,5 l plynu , což většinou při polovičních cenách plynu člověka trochu potěšilo yawning smiley , jinak jsem vždy měl v autě benzín a nafty se stále trochu bojím i když služební auto po 6 letech a najetých 180.000 / 1.5 dci Renault Megane / v podstatě bez problému / , no a babo raď..., za rok chci koupit nového mazlíka , určitě ojeté / fordík s max / a co já už proseděl nocí po všech recenzích, fordd clubech...,v hlavě už mi to začíná pěkně vířit-vstřiky , čerpadla , dpf filtry , výměny oleje ... , a jak píše Karel , pokud k tomu chce člověk přistoupit malinko odpovědněji a ne mít z auta po koupi pokladničku tak se budu muset držet zpátky a ,, nezalůbit se do první voňavky ,, eye rolling smiley

tož tak
avatar Re: auto
24. 01. 2011 00:21
V předchozích příspěvcích jsem dvakrát narazil na zajímavou věc.Jednou bylo napsáno, že zvuk dieselu je srovnatelný s benzínem a podruhé, že vevnitř nejde poznat, jestli je to benzín nebo diesel. Hmmmmmm. Ani jedno není pravda ani u šestiválcového BMW, natož pak u Cintroenu, nebo Škodovky. A nebo máte nějaké "zázračné" motory. Ale o tom celkem pochybuju. O smradu, který z dieselu leze se radši zmiňovat nebudu.

Taky tu bylo zmiňované táhnutí od spodu - dokud se neroztočí turbo, tak to přece netáhne vůbec! Turbo se dostane do záběru tak kolem 1800 ot. - a to pouze u motorů, které mají všechno dobře zpočítané a sladěné. Ale už kolem 4000 se většinou už zase nic neděje.

Jediná výhoda dieselu je v nižší spotřebě (ale ono to není jenom o ní, jsou vedleší náklady, které u benzínu nejsou), ale že by denodenní "obšťastňování" typickými projevy dieselu stály za možná ušetřených pár korun, to opravu ne.

Ale češi potřebjí veeeeeeeeeeeeeliký kufr (jak často ho máte opravdu plný?) a pocit nízkých provozních nákladů. A to nesplní nic jiného než octavia f TDI. :-D
Re: auto
24. 01. 2011 06:12
To Petas.thumbs up
Re: auto
24. 01. 2011 07:52
Souhlasím s Peťasem. Alespoň částečně a co se škodovek týká. Měl jsem Octavii 1.9TDI 66kW, pak 1.6 MPI 74kW a teď Superb II Combi 2.0 103kW, takže můžu porovnávat. Benzínový motor na neutrál nebylo slyšet. Naftový je slyšet vždycky. Nesouhlasím, že by smrděl. Benzínová Oktávka oproti naftovým nejede. Musí se ukrutně vytáčet (začíná jet kolem 3500 otáček) a to nemám rád. Takže u mě jednoznačně vedou naftové motory TDI.
Re: auto
24. 01. 2011 08:09
Petas:

S tou "vuni" a turbem mas pravdu mas pravdu, alespon podle zkusenosti s mym autem. Ale s tim zvukem... ano, zvenci a na volnobeh, kdyz stoji vedle poznas. Kdyz to na nizsi rychlostni stupne vytocis, taky taky. Ale v rezime, ve kterem stravi auto nejvic casu je moderni diesel tichy (a ne, vetsina oktavek NEMA moderni diesel, ma jen k dokonalosti dovedenou starou technologii) nebo tissi nez benzinak. Z jednoho prosteho duvodu. S benzinakem jsem pri 130 mel cca 3900 ot/min, pri 90 asi 2800. S dieslem je to asi o 1000 min. Hodne lidi se divilo, ze to auto je pri stale rychlosti po silnici fakt tiche, uvnitr motor v podstate neslysis.

K tomu tahu jeste asi tolik. Je to muj prvni diesel (vlastni), taky jsem se divil, co maji vsichni s tim tahem "vocpodu", na tohle byly benzinaky, ktere jsem mel lepsi. Az pak jsem prisel na jednu obrovskou vyhodu. On ten dieslovy motor je pruznejsi ve velkem rozsahu otacek. Jezdim pres leto casto nalozen a s vlekm a tam, kde jsem u benzinaku 2.2 s papirove stejnym vykonem, jako ma muj dnesni diesel musel podrazovat, to dneska vyjedu v pohode na tu petku aniz bych u toho musel motor nejak trapit. Loni jsme jeli tremi auty, stejne nalozenymi pres Brenner Pass. Ja a kamarad (Fokus combi tdci) v pohode, dalsi kamarad (O combi I benzin) si to odtrpel. Neustale radil trojku a ctyrku, na petku mohl zapomenout.

Je to totiz o tom, co od auta ocekavas. Pokud chces velke letadlo, ktere v pohode rocne najezdi vic kilometru a odveze rodinu, material, tchyni a psa, tak kombi s dieselovym motorem je proste jasna volba. Vzhledem k tomu, ze Cesi (a Moravane a Slezane) preferuji kombiky, je logicky i dieselu u nas dost. Na druhou stranu pokud chces sportak... mno, rekneme, ze se vsem tem vytunenejm oktafkam f tdi na hlinach smeju.
Re: auto
24. 01. 2011 19:08
Čau, pokusím se dotáhnout několik detailů, které načal Peťas,HonzaD a Jozka.
Relativně moderní TDI použité v Škoda Fabia 1,9 TDI PD 74 Kw a jiné mají katalyzátor, novější motory CR mají ještě lapač pevných částic, proto tvrdím, že to s tím smradem z výfuku není až zase tak strašné.Ano, když je -20 pod nulou, je to trochu o něčem jiném, proto rád obětuji cca 0,2 l MN abych si přitopil, ohřál motor a měl v interieru teploučko.
Hlučnost ohřátého TDI , není zase tak velký rozdíl oproti benzínu, někdy může zkreslit hlučnější vývěva na podtlak brzd, odhlučnění interieru je také uplně někde jinde , než bývalo v začátcích používání nafty.
Táhnutí od spodu: 1,9 TDI má při 2000ot/min výkon 50KW, což je ve většině případů průměrný výkon předcházející škodovácké provenience a zbytek benzínového vozového parku v ČR tuto hodnotu nijak výrazně nepřevyšuje.O to je zajímavější fakt, že točivý moment je při těchto otáčkách na hodnotě 240 N.m, benzínová verze Octavia 1,6 75Kw má maximum na 142 Kw, tedy o 100 N.m méně a ty jsou potom znát v dynamice
Je pravdou, že 1,9 končí s max výkonem 74Kw na 3500 ot/min, ale to je tachometrová rychlost někde mezi 170-180km/hod. a hranice 4000 ot/min rychlostně atakuje rychlost okolo 200km při výkonu cca 68 Kw.Toto ovšem platí v bezvětří a nejlépe trochu z kopce!! V těchto parametrech zase tak zázračná tato auta nejsou.
Ovšem stojím si za tím, že cestovní pohoda při takových 150 km/hod snese srovnání s jakoukoliv značkou v této třídě- nižší střední!
Proč kombi, protože nemusím přemýšlet, zda jsem v kufru náhodou něco nezapoměl od minulé jízdy a nebo zda se tam s případným nákupem vůbec vejdu o pohodě na dovolené ani nemluvě.
Pro cestující rodinu s dvěmi dětmi je kombi životní nutnost,nechápal jsem kamaráda, že do kratké Felicie nabalil vše potřebné na pobyt a ještě tam měl plato!!!
Ne nadarmo byla Škoda Fabia Combi před lety a lety vyhlášena jako nejkrásnější "dcera" mladoboleslavské továrny.
Závěr je jasný : kombi TDI + 16 palců Al kola a hurá na letiště, protože se jako vloni a předloni do Chorvatska zase nepojede!!!
Re: auto
24. 01. 2011 19:35
Můžu se taky přidat?
Po několika desetiletích strávených v autech poháněných benz. motorem od loňského listopadu jezdím s ropákem 2l CR a nemůžu si
stězovat ani vnejmenším. Auto má dostatek výkonu, přijatelnou spotřebu a vážně nesmrdí.
Moji dva synátoři (automechnici) razí heslo, nafta patří do traktoru. Oba jezdí Japonce, honda civic a prelude.
Jsou tu asi dobrá auta co se týče motorů, ale pohodlí Yetiho nedosahuje ani jedno.
Benziňáci nafťáci, to je jak horňáci nebo dolňáci, podle gusta každého sudruha.
Souhlasím.....TDI + 16" AL kola a hurá na Jadran.
Zdrvím...D.
Re: auto
24. 01. 2011 20:17
drahoslav:

Na tohle synatorum odpovez, ze na naftu se jezdi, benzin patri do zapalovacu a na plynu se vari ;-)

Kazde ma neco do sebe a torchu jiny zpusob pouziti. Budu shanet auto pro mamu, ta jezdi vetsinou kratke trasy do 10 km a rocne maximalne 10-12 tisic, tam vubec nema o nafte smysl uvazovat.
Re: auto
24. 01. 2011 20:41
Jozka napsal(a):
-------------------------------------------------------
> drahoslav:
>
> Na tohle synatorum odpovez, ze na naftu se jezdi,
> benzin patri do zapalovacu a na plynu se vari ;-)
>
> Kazde ma neco do sebe a torchu jiny zpusob
> pouziti. Budu shanet auto pro mamu, ta jezdi
> vetsinou kratke trasy do 10 km a rocne maximalne
> 10-12 tisic, tam vubec nema o nafte smysl
> uvazovat.
Tak na to se vyplatí opravdu benzín jak píšeš max 10-12 tis., ale za korun českých! Já jsem to tak udělal pro choť již před několika lety k naprosté spokojenosti a to je co říct!!!
Re: auto
24. 01. 2011 21:30
Nenapsal jsem tady ani v minulém příspěvku, že bych nevěděl, zda jedu s benzínem nebo s naftou podle zvuku v kabině. Pochopitelně je to poznat při nízkých otáčkách, při rozjezdu zvláště když je motor chladný. Ale při běžné jízdě podle zvuku v kabině málo kdo pozná, že jede v dieslu.A jaké jsou další provozní náklady dieslu oproti benzínu vyšší, dost dobře nechápu.( kvalitní olej, palivový filtr po 60 tis. km?) Měl jsem Octavii benzín, teď diesel a stojí mě to stejně na údržbu, avšak diesel je o 2 litry úspornější, na dnešní dobu asi o 66 korun/100km levnější, tedy 660 korun/1000km, 6600Kč/10000km, cca 10 tis.Kč na pohonných hmotách/15000 km/rok, které ujedu zhruba za rok.
Takzvaný turboefekt, tj, zpožděná reakce motoru na sešlápnutí plynu,se vůbec u těchto motorů nevyskytuje.Měl jsem v práci Superba přečípovaného, zvuk motoru byl ještě víc tlumen, tam musel člověk hodně naslouchat, zda je nafťák, bohužel ta úprava asi nebyla dokonalá, neboť turboefekt byl hodně znát, ale následná akcelerace neměla chybu, ta mě zamáčkla do sedadla.
Samozřejmě u přeplňovaných dieslů může být drahá výměna turba, ale při používání kvalitního oleje a ohleduplného chování k němu( viz můj příspěvek výše), je životnost většinou hodně přes 200 tis. km. Píši o motoru VW 1,9 TDi 66/81 kW ( tzv. nezničitelný motor), u ostatních nedám ruku do ohně.Některé diesly jsou problematické bohužel již jako nové.
A proč se kupují kombi nebo hatschbacky? Protože do sedanů prd naložíš (zvláště něco rozměrnějšího), přesto, že papírově mohou mít stejný objem kufru.A ještě jej zmenšovat nádrží na LPG mě připadá nesmyslné, zvláště že je to hybrid, který také nejede jen na plyn, může mít a také má další vedlejší náklady a problémy a zkracuje životnost motoru, který na to není zcela konstruován a jede tak říkajíc na sucho.
A nedělám si iluze o jiných značkách, viz třeba německý TÜV, škodovky si drží dlouhodobě průměr, dokonce jedničková verze Oktávky je po této stránce lepší než II, samozřejmě v užitných vlastnostech( třeba prostoru vzadu, ergonomii, jízdních vlastnostech) je na tom zase lépe.Nejlépe jsou na tom dlouhodobě Japonci a některé sportovní vozy ( o něž se zase majitelé více starají a víc si jich váží, proto jsou v lepším stavu), doporučuji všem, prostudovat si uvedenou statistiku a možná se budete divit, v čem vlastně jezdíte.A že preferujete třeba hezčí tvářičku ( design), je již jen na vás.
Re: auto
24. 01. 2011 21:51
A tom to je. Musíš si spočítat kolik km za rok najezdíš. Je dokázané že 70 procent se najezdí ze studeným motorem to znamená většinou krátké vzdálenosti kdy se motor pořádně nezahřeje. No a když je motor studený tak je spotřebe v háji.Mladý před vánocemi musel koupit dodávku no a díval se po benzínu ale žádná není. Vše v naftě. Přitom jezdí většinou po městě kde by byl lepší benzín.
Re: auto
24. 01. 2011 22:25
Máme dvě malé děti,tak kombi je asi opodstatněné,nadruhou stranu kufr zaplním(tedy i využiji) jeh dvaktát ročně.A to když jedu na dovču.Jezdím na LPG a rezerva mi v kufru taky nepřekáží.Do HR nevozím jídlo,proč když je tam draho zhruba jako u nás(možná lehce dráž)?Kufr zaplním tak,že ještě vidím zadním oknem ven.Tak tedy 2x do roka využiji velký kufr,zbytek roku vozím pár kylo železa(karoserie kombi)navíc.
avatar Re: auto
24. 01. 2011 22:26
Karel M. napsal(a):
-------------------------------------------------------
> A jaké
> jsou další provozní náklady dieslu oproti benzínu
> vyšší, dost dobře nechápu.( kvalitní olej,
> palivový filtr po 60 tis. km?) Měl jsem Octavii
> benzín, teď diesel a stojí mě to stejně na údržbu,
> avšak diesel je o 2 litry úspornější, na dnešní
> dobu asi o 66 korun/100km levnější, tedy 660
> korun/1000km, 6600Kč/10000km, cca 10 tis.Kč na
> pohonných hmotách/15000 km/rok, které ujedu zhruba
> za rok.

Podstatný výdaj, který se na dnešních dieselech musí provést, je výměna filtru pevných částic. A není to částka zrovna malá. Samozřejmě to jde o....t, ale je to prasárna a ptom ten diesel smrní ještě víc a kouří i bez čipu.

Samozřejmě, že ten, kdo auto koupí nové, tak auto možná prodá dřív, než bude čas to měnit. V tom případě zase příšel o celkem slušnou částku mezi pořízovací a násednou prodejní cenou. ;-) (Ale tohle platí i pro benzín).
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 191
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.