Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
15. 01. 2013 08:09
Mám naftu 81 kW a výfuk jsem ještě také neměnil, prý je údajně u tohoto provedení z nerezu.Mám najeto přes 200 tis. km a co mě nejvíc potrápilo, byl prasklý napínák klínového řemene. Ale nebylo to způsobeno samotným napínákem, ale nefunkční volnoběžkou na alternátoru, která má za úkol tlumit vibrace. Takže doporučují při rozvodech kromě vodní pumpy vyměnit i tuto volnoběžku. Týká se to pouze naftových motorů, u benziňáků to není. Jinak žádné větší problémy se zatím nevyskytly, budu měnit za čas spojku kvůli ložisku, které se občas ozve, ale na to má již nárok.
Hoši škodovkáři - všimli jste si, že my o svých případných potížích veřejně diskutujeme. Pokud však cílíš konkrétní dotazy na jiné tzv. světové značky - odezvou je mlžení a hraní si na mrtvého brouka - viz náš odborník a specialista na škodovky Darko.
Re: auto
15. 01. 2013 08:41
o jakém mlžení mluvíš ? Vloni na jaře jsem napsal že oleje mi trochu vyletělo,ale udělal sem si tam vylepšovák,aby se to už nestalo.Nepochopil jsem ten odkaz,o úniku oleje vím.Jinak přestan se do mě už navážet,jsi už trapný.Pokud jseš fanatickým zastáncem škodovky,tak to tady nemusíš ventilovat.Když ti to Picasso tak leží v žaludku,pošli mi na účet čtvrt mega a já si koupím Fabii v "social verzi",abys mohl dobře spát
Re: auto
15. 01. 2013 08:50
darko napsal(a):
-------------------------------------------------------
> o jakém mlžení mluvíš ? Vloni na jaře jsem napsal
> že oleje mi trochu vyletělo,ale udělal sem si tam
> vylepšovák,aby se to už nestalo.Nepochopil jsem
> ten odkaz,o úniku oleje vím.Jinak přestan se do mě
> už navážet,jsi už trapný.Pokud jseš fanatickým
> zastáncem škodovky,tak to tady nemusíš
> ventilovat.Když ti to Picasso tak leží v
> žaludku,pošli mi na účet čtvrt mega a já si koupím
> Fabii v "social verzi",abys mohl dobře spát


Ty jsi ale nějak nervózní, že by Ti zase vytekl olej? A kolik oleje Ti to bere normálně, aby se poučili ti, co si chtějí koupit stejný stroj?. Jinak já jsem skromnější, nepotřebuji ani čtvrt mega, stačí mě klidně o 100 tis. míň, pokud mi pošleš na účet, koupil bych si jetou Oktávku II. Tož zdar.
avatar Re: auto
15. 01. 2013 09:07
Karel M. napsal(a):
-------------------------------------------------------
Pokud
> však cílíš konkrétní dotazy na jiné tzv. světové
> značky - odezvou je mlžení a hraní si na mrtvého
> brouka - viz náš odborník a specialista na
> škodovky Darko.


Tak Kájo, zase po dalším roce provozu. Najeto zatím 57000km, jedna výměna oleje, filtrů tzv. garančka. Na jaře výměna pneu na letní a na podzim za zimní. Několikrát auto umyté a vyluxované. Porucha žádná. Takže v létě hurá na milovaný jadran.
Re: auto
15. 01. 2013 09:16
Vždyť to nemáš ani zajeté.
Re: auto
15. 01. 2013 09:25
No jo nesmrtelná 1,9. Kamarád koupil před šesti roky boru s najetými 270 tisíci km. teď se mu blíží 400. Do HR tahá přívěs který váží 1300 kg, uvnitř člun s motorem a krámy na dva týdny pro tři lidi. Před třemi roky, když byla ucpaná dálnice u Svetiho Roku, jel po staré, posouval se po jedničce a v tom 13 kilometrovým stoupání mu vyvřela voda, tak v Gospiči dolil a motor šlape dodnes. Mimochodem uvnitř ta bora nemá proseděný, nebo prodřený sicny.
Re: auto
15. 01. 2013 09:33
jirkaa napsal(a):
-------------------------------------------------------
> No jo nesmrtelná 1,9. Kamarád koupil před šesti
> roky boru s najetými 270 tisíci km. teď se mu
> blíží 400. Do HR tahá přívěs který váží 1300 kg,
> uvnitř člun s motorem a krámy na dva týdny pro tři
> lidi. Před třemi roky, když byla ucpaná dálnice u
> Svetiho Roku, jel po staré, posouval se po
> jedničce a v tom 13 kilometrovým stoupání mu
> vyvřela voda, tak v Gospiči dolil a motor šlape
> dodnes. Mimochodem uvnitř ta bora nemá proseděný,
> nebo prodřený sicny.


V době, kdy jsem tu 1,9 kupoval jsem ani nevěděl, že je tak dobrá, jak Ty píšeš nesmrtelná. Jsem rád, že ji mám, ale na druhou stranu je ve dvojkové Octávce zase víc místa vzadu, což není také k zahození. Takže uvidím co dál. Počítám, že ta II teď půjde s cenou ještě níž, protože se objeví za měsíc III a ta je již zase o něčem jiném.
Re: auto
15. 01. 2013 09:48
Je fakt, že v práci má několik kolegů koncernové auta s tímto motorem a všichni jsou spokojeni. Když jsem kupoval O1, tak cenový rozdíl mezi benzínem a naftou byl něco kolem sedmdesáti tisíc a to bylo už moc, na druhou stranu ten benzín jezdí dodnes bez jediné opravy (motor) a do HR není problém jet pod šest litrů.
Re: auto
15. 01. 2013 10:44
Karel M.
Re: auto
15. 01. 2013 08:50
Datum registrace: 5 roky (let) nazpět
Příspěvků: 674


darko napsal(a):
-------------------------------------------------------
> o jakém mlžení mluvíš ? Vloni na jaře jsem napsal
> že oleje mi trochu vyletělo,
>


A kolik oleje Ti to bere normálně, aby se poučili ti, co si chtějí koupit stejný stroj?
avatar Re: auto
15. 01. 2013 16:06
Benzínová Octavia1 též jsem měnil volnoběžku napínák ko . Fabia1 1,9 SDI taky volnoběžka KO a rupne napínák. Akorád ten přístup dělal jsem to jednou v mrazu a necejtil jsem ani prst na noze ani na rukousmiling smileyJe to závada u všech altiků ted jsem na služebnim Trafiku100 najeto víc jak 300000km 1,9 TD taky volnoběžka KO .
avatar Re: auto
15. 01. 2013 20:30
4 roky s Oktavií I TDI 81kW najeto něco přes 270 tis. km a nejhorší byla 2x měnit váhu vzduchu, jinak úžasné auto škoda těch motorů, že je již nevyrábí. Pak 4 roky Oktavie II 1.6 benzin, tam bylo nejhorší dolévat olej. Podle výrobce 1litr na 1000 km. A tak to taky bylo, pohodlné auto v podstatě spolehlivé a bez nutností ježdění do servisu. Jo 2x jsem musel měnit celé přední světlo, vyvikla se mi tam nějaký maly šroubek a opravit to nešlo. S Oktávkami jsem jezdi 35 - 45 tis km ročně. Pak Mitsubisi Carisma 1,6 10 let stará úžasný motor mám ji stále, ten motor je snad pořád o třídu lepší než jakýkoli s kterým jsem v poslední době jel. No a teď Renaul Fluence zatím ho mám jen rok a žádný problém ani s olejem, ale je to krátká doba. Už jezdím jen 10 - 12 tis km ročně tak to asi hned tak neporovnám.
Předtím Trabant 601 Combi, Škoda 125L, Favorit, Felicia 1,3, Renault Clio a pár služebních aut Seat cordoba van, VW Sharan, Opel Vectra a víc si už napamatuju.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Jarda Cimrman (15. 01. 2013 20:31).
Re: auto
15. 01. 2013 20:56
Tak to je pěkný výřad. Se soukr. najedu jen něco kolem 12 tisíc, proto 12 let Škoda 130, 16 let O1 a teď čekám na golfa, objednán 22.11. Služební většinou škodovky, jedno volvo a audina.
Re: auto
15. 01. 2013 21:08
Marťasi, ta volnoběžka na alternátoru se má měnit při rozvodech. Ale většina mechaniků na to neupozorní nebo dokonce o tom ani nevědí. A pak zbytečně odrovnáš napínák za dvojnásobnou cenu.
Jsem rád, že tady přispíváš, jsi přece jenom člověk od fochu. A o tom toto vlákno by mělo být - předávání zkušeností.Kdybych se znovu rozhodoval, co budu dělat, tak bych se zřejmě vyprdl na školy a koníček by se stal mým povoláním.Určitě auto neznamená pro mě jen přemístit se z bodu A do bodu B.
Bohužel někteří, třeba Darko, to berou jako napadání, ačkoliv je jinak kritický vůči jiným, raději v konkrétním případě, který se týká jeho, mlčí...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Karel M. (15. 01. 2013 21:13).
avatar Re: auto
16. 01. 2013 07:50
... jak říká KarelM ... solidní automechanik má klienta upozornit i na další problémy ...
na služebním ... včera rozvody plus velká technická ( 2 letá ) včetně napínáku ( praskliny byly zjevné ) ... ale ukázal mi taky turbo a silný únik oleje ...
to kdyby vám chytlo, tak budete mít co dělat vypnout motor ( na You Tube to zde bylo ) ... takže jdu i do turba eye rolling smiley
Re: auto
16. 01. 2013 08:29
Bessy, přesně jak píšeš. Spousta mechaniků se podbízí cenou, třeba za ty rozvody, ale neřeknou celou pravdu, neboť by to stálo další peníze.
A mám i zkušenosti s dalšími, kteří se zabukovali v garáži někdy v 90. letech v rámci podnikání, bohužel však s dnešní technikou a novinkami již nedrží krok a žijí více méně z tehdejších vědomostí.A i když něco nastudují, tak jim nemá kdo předávat zkušenosti.
Na druhou stranu dávat auto někam do velkého značkového servisu je ještě větší riziko, nejen cenou, ale také kvalitou odvedené a někdy i neodvedené práce. Je to tam anonymní a mnozí tamní mechanici se snaží si ulít nějaké náhradní díly ( které nejsou nijak levné) pro své soukromé melouchy. A využívají k tomu především zákazníky, kteří se neorientují nebo ve většině případů je jim to jedno - třeba služební vozy.Jinými slovy v roli zákazníka to není jednoduché nenechat se obelstít.
Taková spojka vč. výměny na Oktávku může stát klidně 30 tis. , ale třeba i 13 tis. Kč a to za stejnou kvalitu. O to je již značný rozdíl.
A proč volím škodovku - kromě kvality a praktičnosti je i dostupnost velkého množství těchto různých služeb vč. nabídky náhr. dílů.
avatar Re: auto
16. 01. 2013 09:01
... kdysi jsem se Seatem Ibiza 1,8 GLXi ... byl 6 x po sobě v průběhu 1 roku ve velkém značkovém servisu Škoda / VW ...
s problémem na imobilizéru ( nějaké dvojité jištění ) ... buď zdechl cestou, nebo nenastartoval u domu ...
pokaždé to bylo s odvozem a při 2. a dalších opravách už jsem dostával náhradní vozidlo ...
... ještě mě trápí jedna věc, protože vím, že mě časem čeká na našem VW Passat 2,0 TDi B6 ... spojka, jestli jít do 1 kotoučové, což mi radí
v servisu, který mě sice nikdy nezklamal ... ale fakt je ten, že stávající typ spojky má 2 kotouče ...
" prý se toho nemám bát " ... tak nevím eye rolling smiley
avatar Re: auto
16. 01. 2013 09:17
Nejedná se o spojku ale o setrvačník.Jednohmotového setrvačníku by jsem se nebál.Dávají se běžně do TAXI.Když na něj dojde tak budu dávat také jednohmotu,zatím mám najeto 185 tis na 2.0 TDI PD a je v pohodě.Vše si dělám sám tak alespoň vím co tam dávám a servis mě neoškube.smileys with beer
avatar Re: auto
16. 01. 2013 09:28
Pavel.R ... ano, jedná se o setrvačník
... já to nechávám na servis, kterému věřím ... takže to jste dva, kteří mě ujišťujete, že 1hmota stačí ... úsporu za každou cenu by mi tento servis nedoporučil smileys with beer
Re: auto
16. 01. 2013 10:13
Samozřejmě, že jednohmota je levnější, ale já mám auta rád a pokud bych si to auto chtěl ještě nějakou dobu nechat, tak bych tam nechal namontovat dvouhmotu. Ta se tam nemontuje jen pro srandu králíkům, ale významně tlumí rázy a zvláště převodovka dostává potom na prdel nehledě na to, že se mohou zvýšit vibrace od motoru a je to znát i při jízdě.
Vím, že spolu s jednohmotou se obvykle montuje odpružená lamela, ale ani tak to není ono. Takže raději originál dvouhmotu bez odpružené lamely, tak jak je to v originálu. Toť můj názor.
A kolik za tu spojku chtějí?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Karel M. (16. 01. 2013 10:15).
Re: auto
16. 01. 2013 10:16
Karle M. ,máš asi krátkou pamětˇ,už jsem tady vloni psal a tedˇ píšu ještě jednou a naposledy : spotřeba oleje u mého Picassa je 1,5 L na 10 tis. km,je to způsobeno opotřebením vodítek ventilů. Únik oleje měrkou se stává POUZE A JEDINĚ ZA SILNÝCH MRAZŮ a to jen za podmínky že auto je provozováno delší dobu na krátkých trasách,kdy se v hadičkách na odvětrávání usadí šlem.Není to problém jen u Citroena,ale i uřady jiných značek (mj. i Škoda),protože se nejedná o vadu motoru ale o fyzikální jev.Řešení je několik a jsou popsány na Citroenáckých forech.Takže si vyprošuju tu "olejničku" a přestanˇ do mě tady rýpat,už mě to nebaví....
Tom
Re: auto
16. 01. 2013 10:23
Taky mně to dělali na Passatoj a ceny? Můžeme o tom diskutovat ale téměř všichni servisáci se drží +- těchto cen Ceník no za práci když to není značkovej je to taky přibližně stejný.
PS dostaneš slevu na díl?Více za práci. Nedostaneš slevu na díl? Tak se pak divíš, jak byla oprava levná za práci smiling smiley
avatar Re: auto
16. 01. 2013 10:42
... Karle ... 13.500,- celá sada včetně odpružené lamely ... plus práce ... pro mě prý cena sakumprdum ... jednohmota / 15ka ...
( originál dvouhmota kolem 28 ... )
Re: auto
16. 01. 2013 10:43
darko napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Karle M. ,máš asi krátkou pamětˇ,už jsem tady
> vloni psal a tedˇ píšu ještě jednou a naposledy :
> spotřeba oleje u mého Picassa je 1,5 L na 10 tis.
> km,je to způsobeno opotřebením vodítek ventilů.
> Únik oleje měrkou se stává POUZE A JEDINĚ ZA
> SILNÝCH MRAZŮ a to jen za podmínky že auto je
> provozováno delší dobu na krátkých trasách,kdy se
> v hadičkách na odvětrávání usadí šlem.Není to
> problém jen u Citroena,ale i uřady jiných značek
> (mj. i Škoda),protože se nejedná o vadu motoru ale
> o fyzikální jev.Řešení je několik a jsou popsány
> na Citroenáckých forech.Takže si vyprošuju tu
> "olejničku" a přestanˇ do mě tady rýpat,už mě to
> nebaví....

Nesnaž se mě dojmout, že únik oleje je nějaký fyzikální jev. Samozřejmě že kondenzace vodních par a následné zamrznutí je jev fyzikální, ale je to o tom, jak je odvětrání zkonstruované. Proč mě neunikne olej u mého TDI, proč mě neunikl nikdy olej z Favoritu, Felicie, dokonce ze Š. 1000 MB, Š 120 ani nikomu jinému? Nesnaž se mě ani ostatní takovými nesmysly dojmout. A to, že si to amatérsky nějakým způsobem upravuješ, je sice hezké, ale to má dělat fabrika. Mě to celé připadá jako známé "DODO ", čili dodělej doma, nebo jak se říkalo dříve Š 1000MB, či-li tisíc malých bolestí, ale v tomto případě se jedná bohužel o vážnou věc. Takže název olejnička je na místě nehledě na úžasnou těsnost spalovacího prostoru. Ale jinak to chce klid.
avatar Re: auto
16. 01. 2013 10:44
dvouhmota se tam sice nedává pro srandu králíkům, ale aby automobilový průmysl byl o něco napřed s vývojem, u pevnýho setrvačníku tlumí rázy lamela, což na starým autě už ani nepoznáte, koho znám tak vždy dvouhmotu nahrazoval pevnym a nevím, že by to někdo reklamoval, cena je nepatrně menší od dvouhmoty, na svý Galaxyně mám původní a taky časem půjde za jednohmotu....

_______________________________________________________
avatar Re: auto
16. 01. 2013 10:50
převodovky jsou pořád stejný a představte si, že starý Škodovky měly dokonce i pevnou lamelu a taky to jezdilospinning smiley sticking its tongue out

_______________________________________________________
Re: auto
16. 01. 2013 11:04
Bessy, zkus se podívat na stránky [www.automotivezlin.cz] Jedná se sice o díly na Škodu, ale v Pasatu máš zřejmě obdobný motor. Jsou tam nabízeny i spojky LUK nebo Sachs, třeba pro můj motor 1,9 TDI se jedná o částku něco pře 8 tis. Kč bez ložiska, vč. dvouhmoťáku. U mého motoru by byl rozdíl mezi jednohmotou a dvouhmotou zhruba 4 tis. Kč, což se mě osobně nevyplatí to nějak šidit. U některých aut jen samotná dvouhmota stojí třeba 20 tis., tak se to již vyplatí. Možná by bylo dobré, kdyby nějaký mechanik zavolal na to "Automotive Zlín" a přesně specifikoval, jakou spojku bys chtěl a oni ti to spočítají. Nebo bych se tam mohl zastavit i já, pokud bych přesně věděl, o co jde.
avatar Re: auto
16. 01. 2013 11:07
... Karle ... VW Passat Variant Highline B6 103 kW diesel r.v. 2006 ...
Re: auto
16. 01. 2013 11:26
Bessy napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ... Karle ... VW Passat Variant Highline B6
> 103 kW diesel r.v. 2006 ...

Myslíš, že ten motor je stejný jako v Oktávce 2,0 TDI 103 KW? Z toho musíme vycházet, bojím se, že ten prodejce o VW nebude nic vědět. A ještě převodovka - 6 stupňů ?
avatar Re: auto
16. 01. 2013 12:01
... Karle, motor je stejný jako v Octavia 103 kW ... / 6 rychl. ... děkuji
Re: auto
16. 01. 2013 12:48
u mě to "dodělej doma" spočívá pouze v preventivním profouknutí hadiček odvětrání (práce na 3 minuty). A v popřípadě nasazení límce kolem hrdla měrky oleje (zabrání úniku oleje přes měrku).Tebe čeká zase repase turba,jestli jsem četl správně,což je drahý špás.Já zase nemusím tohle řešit.Nemusíš házet kopky hnoje na moje auto,tvoje je taky jenom stroj se svými mouchami.Zakopej válečnou sekyru a zapomenˇ na mě...
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 241
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.