darko napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Karle M. ,máš asi krátkou pamětˇ,už jsem tady
> vloni psal a tedˇ píšu ještě jednou a naposledy :
> spotřeba oleje u mého Picassa je 1,5 L na 10 tis.
> km,je to způsobeno opotřebením vodítek ventilů.
> Únik oleje měrkou se stává POUZE A JEDINĚ ZA
> SILNÝCH MRAZŮ a to jen za podmínky že auto je
> provozováno delší dobu na krátkých trasách,kdy se
> v hadičkách na odvětrávání usadí šlem.Není to
> problém jen u Citroena,ale i uřady jiných značek
> (mj. i Škoda),protože se nejedná o vadu motoru ale
> o fyzikální jev.Řešení je několik a jsou popsány
> na Citroenáckých forech.Takže si vyprošuju tu
> "olejničku" a přestanˇ do mě tady rýpat,už mě to
> nebaví....
Nesnaž se mě dojmout, že únik oleje je nějaký fyzikální jev. Samozřejmě že kondenzace vodních par a následné zamrznutí je jev fyzikální, ale je to o tom, jak je odvětrání zkonstruované. Proč mě neunikne olej u mého TDI, proč mě neunikl nikdy olej z Favoritu, Felicie, dokonce ze Š. 1000 MB, Š 120 ani nikomu jinému? Nesnaž se mě ani ostatní takovými nesmysly dojmout. A to, že si to amatérsky nějakým způsobem upravuješ, je sice hezké, ale to má dělat fabrika. Mě to celé připadá jako známé "DODO ", čili dodělej doma, nebo jak se říkalo dříve Š 1000MB, či-li tisíc malých bolestí, ale v tomto případě se jedná bohužel o vážnou věc. Takže název olejnička je na místě nehledě na úžasnou těsnost spalovacího prostoru. Ale jinak to chce klid.