No chlapci, měl jsem 105, žehličku, byly to technika poplatná době a použitým technologiím, auto jednoduché, nepříliš pohodlné, nepříliš bezpečné, ale,nezapomeňte, že konstrukčně 742 pocházela z r. 1971, kdy začaly první práce na vývoji, a celkem se jí vyrobilo přes 2 mil. kusů. Ale sloužila dobře a docela spolehlivě, já osobně jsem měl kousek z r. 1977, nalítal jsem na něm 330 000 km, bez generálky motoru, vždy jsem dojel, i když třeba na 3 válce, nebo na jeden rychl. st. Motor měla ale bezkonkurenčně jednoduchý, konstrukčně pocházel z 50 tých let a v jistých obměnách se používal až do přelomu tisíciletí.
Ale to si všechno můžete najít na netu. Nemá smysl porovnávat tehdejší versus současné ne auta, ale technologie. Neboť to vůbec není o autech, ale o použití výrobních a konstrukčních technologií a prvků. Jinak topila špatně především proto, že náplń byla téměř 12 litrů a to než se ohřálo to trvalo.
Jezdil jsem se 105 až do r. 2006, používal jsem ju hlavně do terénu na ryby a to na ňu nedám dopustit. Vysoká světlost, zadní náhon, zkrátka vždy jsem projel i hlubokým bahnem, tam kde jsem s ochcávou zapadl, kde i jiní neměli nárok projet, jsem vždy profrčel jako nic.
A je to i nostalgie.
Upraveno 1krát. Naposledy upravil tonasumik (19. 02. 2012 11:00).