Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
18. 02. 2012 20:58
To Zahajskej: A v čem nepíši pravdu. Být Tebou, tak neurážím, myslím, že tenhle jazyk není zde až tak frekventovaný. Jinak bych si Tvou invektivu mohl přeložit všelijak.
Eltone, nikde nepíši, že Oktávka je nejlepší auto světa - ale proti Darkomu bouráku je světová.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Karel M. (18. 02. 2012 21:03).
avatar Re: auto
18. 02. 2012 22:14
a ja som myslel že karel sa na toto téma už vyzúril dosť ale história sa opakuje teraz pevne dúfam že tu o tom ako z picasa dokáže vytiecť olej nebudeme čítať následujúci týźdeň lebo posledne to nemalo konca....
a k tej arktik nafte od OMV raz bola kauza kedy pri -20 všetky auta čo ju mali proste nešli, hold zabudli dať prímes smiling smiley)
Re: auto
18. 02. 2012 22:31
Karel má pravdu s tím fridexem u té strodvacítky.
Mněl jsem jí taky a musím říci že špatně topila,protože přívodní potrubí vedlo pod autem a skutečně toto médium bylo při silných mrazech
velmi schlazováno.Prostě nešťastné řešení.
Picaso nevím,nejezdil jsem,neposoudím.
Olejnička,takto nazýval kamarád 613ku.
Re: auto
18. 02. 2012 23:01
Pro Koperu, u Š120 pod autem vedlo potrubí mezi motorem a chladičem,potrubí topeni vedlo středním tunelem a topilo to špatně,protože v přední části tunelu při přechodu z vodorovné části do svislé k topení ,gumová hadice nešla obloukem ale byla zlomená. Jedna nebo druhá . To auto jsem měl a znal do posledního šroubku. Karel
Re: auto
18. 02. 2012 23:18
Nu dobrá,Karle,topila špatně protože motor a topení bylo vzdáleno přes půldruhého metru.
To vidím jako zásadní příčinu.Honza.
avatar Re: auto
18. 02. 2012 23:20
A víte jak blbě topil Oltcitgrinning smiley
Re: auto
18. 02. 2012 23:30
Boxer.Vzduch,taky topí.A lépe než škoda.
A zase škoda.






Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kopera (18. 02. 2012 23:31).
Anonymní uživatel
Re: auto
19. 02. 2012 10:57
No chlapci, měl jsem 105, žehličku, byly to technika poplatná době a použitým technologiím, auto jednoduché, nepříliš pohodlné, nepříliš bezpečné, ale,nezapomeňte, že konstrukčně 742 pocházela z r. 1971, kdy začaly první práce na vývoji, a celkem se jí vyrobilo přes 2 mil. kusů. Ale sloužila dobře a docela spolehlivě, já osobně jsem měl kousek z r. 1977, nalítal jsem na něm 330 000 km, bez generálky motoru, vždy jsem dojel, i když třeba na 3 válce, nebo na jeden rychl. st. Motor měla ale bezkonkurenčně jednoduchý, konstrukčně pocházel z 50 tých let a v jistých obměnách se používal až do přelomu tisíciletí.
Ale to si všechno můžete najít na netu. Nemá smysl porovnávat tehdejší versus současné ne auta, ale technologie. Neboť to vůbec není o autech, ale o použití výrobních a konstrukčních technologií a prvků. Jinak topila špatně především proto, že náplń byla téměř 12 litrů a to než se ohřálo to trvalo.

Jezdil jsem se 105 až do r. 2006, používal jsem ju hlavně do terénu na ryby a to na ňu nedám dopustit. Vysoká světlost, zadní náhon, zkrátka vždy jsem projel i hlubokým bahnem, tam kde jsem s ochcávou zapadl, kde i jiní neměli nárok projet, jsem vždy profrčel jako nic.
A je to i nostalgie.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil tonasumik (19. 02. 2012 11:00).
avatar Re: auto
19. 02. 2012 11:43
Přidám se k nostalgii. Měl jsem jak Š 105, tak Š 120 do které jsem nakonec dal motor Š 120LS. Vše super jednoduché. Spravoval jsem na cestě jak výměnu ložiska předního kola, tak prasklý obvod topení, prasklé táhlo od řadící páky ( cca 100km jsem řadil dírou ve středovém tunelu jen rychlosti 2 a 4 taháním za zbytek táhla ),... V garáži jsem dělal na ponku jak generálku motoru - výměnu pístů,klikovky,rozvodů,... generálku převodovky,.... Jen vyvařování prahů a třeba dna předního kufru jsem nezvládal. A že ta koroze mrcha makala jak divá. Celej spodek natřenej Tlumexem, Konkorem 2000,....atd.
Jo tahle doba jednoduchých řešení se už nikdy nevrátí. Dneska jsem rád že si vyměním olej, filtry a žárovky a pár dalších blbostí. Je fakt, že dřív člověk pod autem ležel skoro furt. Každou chvíli něco nechodilo, upadlo, zrezivělo....ale dalo se opravit. Dneska na auto nesáhnu z hlediska oprav jak je rok dlouhej a jezdí. Jóó pokrok yawning smiley
Re: auto
19. 02. 2012 11:55
A netlačil jsi moc na hadr?thumbs up smiley
Re: auto
19. 02. 2012 12:50
Taky jsem si něco odjezdil na Š105, 120, i 130tku jsem měl. Tu né moc dlouho, protože mi byla ukradena. Mé první auto byla Š100. Znal jsem každý šroubek, mockrát něco rozebráno. S klínkem, co unášel zadní buben, udělaným ze čtyřhranu z kliky od dveří, jezdil ještě další majitel. A přitom to byla nouzovka, jenom abych dojel domů, protože se starej střihnul. Jezdilo to, bylo to jednoduchý a funkční. Jak píše Trosečník, na generálku auta stačily klíče 13,17,19, kladívko a šroubovák.
avatar Re: auto
19. 02. 2012 19:13
Š-120M na tu dobu dobrá kára a mít za sedačkama svíčky kontakty palec a víčko to snad měl každý kdo ji vlasnil před vpádem západáckých aut na východ.Někdo dělal generálku na 120 v kempu,někomu stačilo na Trabantu vyměnit jen klínový řemen což když jsem dělal poprve a naposled jsem koukal jak je to složité? Jinak jednoduché auto na opravu Citroen kačena ,štělovat ventily na olcitu též opruz,a ty brzd.destičky když jsem viděl to že má zastavit auto? jinak dnes občas porod vyndat jen paliv.filtr nebo žhavící svíčky.pokrok je pokrok a zhýčkanost též. jinak Octávia 1 1,9 TD super auto každá značka má své ,jako Dacia logan R.v. 2005 tak zlatá 120 po 15lety ten už hnije z výroby natož stará z roku 2005 kvalita napohled moody smiley
Re: auto
20. 02. 2012 06:38
Jo taky jsme meli 120 gls a parkrat nesla v zime nastartovat.Tak jsem koupil baterku a za d a dny zase nic :-( tak jsem cely nastvany v minus 10 vlezl pod auto(podotykm bez zvedani) vytahl starter,vycistil zaoxidovany medeny pasek a auto startovalo jako dive :-)mel jsem ohromno
u radost byla to moje prvni oprava :-)topeni bylo trochu horsi,ale porad lepsi nez u skody 100 :-)
Re: auto
20. 02. 2012 08:27
Dovolím si dodatek ke sporu darko vs. Karel:

V eškách jako Karel jsem jezdil asi deset let, byly to 105, 120 a 130 a vcelku v pohodě, jen u té stopětky mi v zimě opravdu zamrzla voda v trubkách pod autem. Auto parkovalo přes noc na návrší kde dost funělo a ačkoli jsem měl namíchaný fridex min. do -25 (na to jsem docela pečlivej), po třech km gejzír páry z motoru as bylo... Jinak ale musím potvrdit, že to byla pohodová auta, pokud měl člověk třináctku a desítku klíč, kladivo, kus drátu a kombinačky, mohl udělat na silnici téměř generálku. Jen jednou mi za Vídní v té Š130 praskla benzínová hadička u nádrže a já ležel skoro hodinu pod autem s prstem na zbytku hadice zachraňujíc tak zbytek paliva, zatímco kolegy šmejdil po servisech a sháněl.

Picassem jako darko jezdím asi tři roky (r.v.2000). Krom spotřebního materiálu jsem na auto nesáhl a ač je to právě k výronu oleje náchylná 1.8 16V, zatím jsem tímto martýriem neprošel, nicméně na xsara.cz je takových lidí spousta. Ovšem odsoudit jakékoli auto kvůli jedné výrobní nevychytávce bych si bez vlastních zkušeností netroufl.
avatar Re: auto
20. 02. 2012 09:39
Já sice mám taky Octu a spokojenost, ale nějak furt nechápu, proč se hanlivě vyjadřovat o přibližovadlech druhejch. Každý má asi to co mu vyhovuje ( jinak by to asi neměl ). Dneska už jsou auta podle mne na podobné technické úrovni ( teda ty o kterých se tu mluví. Nesrovnávám Octávii a BMW X6 ). Osobně mám v posledních letech celkem štěstí, ale pár chybiček se taky vloudilo, ale bylo to spíše nedostatkem při montáži - tudíž chyba jednotlivce.
Tady se mi líbí výpis co se komu kdy stalo a jak se to dalo ( hlavně v dřívějších dobách ) opravit. Na dovču seboui vždycky beru knížku " Jak na to " a modlím se, abych ji nepotřeboval. Nářadí v autě vozím od dob prvního auta a třeba kolega sebou nemá ani šroubovák. Vychytávka s dámskámi punčocháči místo řemenu u Škodovky už se asi nikdy nepoužije, ale byly to krásný doby. Osobně zde spíše napříč fórem vzpomínám, jaké to bylo dřív co se týká vztahů lidí na dovolené i jinak. Doby kdy jsem se v autech zdravili jsou dávno fuč, ale obávám se že i při mávání u krajnice s technickým problémem se dneska člověku ruka víc odkrví než to bylo dříve. Nejde o to že v autech už tolik člověk nevyzná, ale i o různou jinou pomoc.
Re: auto
20. 02. 2012 11:37
trosecnik:

To je jednoduchy, o co vic si je clovek nejisty "tim svym", o to vic se vymezuje proti "tem cizim". Plati to snad u vseho.

Skodovky jsem mel dve, celkem deset let a byly to pekne stavebnice. Zvlast ta prvni byla vrak k pohledani, mela najeto 220tisic pri koupi, najela se mnou dalsich tricet. Tak druha byla prihlasena na papiry te prvni (bo dotazena z NL) a tam to bylo dovedene ad absurdum. Byla to papirove S120L z roku 1980, ve skutecnosti S105S t roku 1985 s vybavou S105L ve ktere se po case uhnizdil motor z S120L z roku 1986 :-) Nedojel jsem jednou, prasnul blok motoru (nesetril jsem ji, kdyz delate barak, nejde to). Jednou mi nastartovala pri minus dvaceti, dodnes nechapu jak. Posledni dva roky uz byla garazovana a to doslova mladla. Lip startovala i jezdila. A olejnicka to teda byla, to zas jo... Ale vzpominam na ne rad. Slouzily.
avatar Re: auto
20. 02. 2012 12:04
Někdy kolem roku 77---78 tak denně s ní továrna dělala test najet 30000 km za měsíc ...tedy 1 000km denně.U nás tady po našem se říkalo 105,120 ...................DODO neboli Dodělej Doma sám ..........neměl jsem čest mít tohoto ...DODA . v garáži ..............tam hrálo piáno M.B.220 D.......Schimi
Re: auto
20. 02. 2012 15:35
Je to reakce na rozpory v jiném vlákně.
Jen přikládám náhled na průměrnéu spotřebu u octavia1 1.9tdi.Toto je údaj běžného ježdění,žádné závodní tempo.
Ale dá se s ní i za míň.
Dnešní průměr.

[img2chybny-odkaz-rajced5] Na dovolenou plně naloženi 4 + 200kg v kufru 5.3L.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kopera (20. 02. 2012 15:45).
Re: auto
20. 02. 2012 15:58
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (07. 01. 2013 21:16).
Re: auto
20. 02. 2012 16:17
Vždy tankuji plnou a vynuluji ukazatel km.Rozdíl dvě desetiny litru do plusu,ale naměřil jsem i opak.
Myslím si že je to ovlivněno jak často startuji.Toto neumí pal.ps.relevantně vypočítat.
Když jedu dálkovou a nastartuji zřídka,spotřeba je ještě nižší než ukazuje počítač.
Re: auto
20. 02. 2012 16:32
Tak s takovým autem se ti bude těžko loučit......Kolega 1,9 tdi obrečel...koupil si nástupce s 2,0 tdi a při stejné jízdě mu to bere min o 1 litr navíc....
Re: auto
20. 02. 2012 16:50
Anthony,je potřeba přiznat ,že krom spotřeby jsou nové octávie ve všech směrech lepší........
Ale Hradečák tu zmiňoval,že má jeho syn novou 1.6tdi,a psal že super spotřeba.Tak nevim.
avatar Re: auto
20. 02. 2012 17:12
no jo, alemladej od Václava má common rail 1.6 TDI CR/77 kW a to je něco jinýho než PD . Já jsem měl hrůzu z novýho motoru PD, protože jsem byl zmlsanej taky starou rotačkou. Na Škodováckém fóru mne kluci strašili,že tam kde jede starej motor za 5 litrů, tak PD jede za 7 litrů. Naštěstí to není tak hrozný i když znatelný rozdíl tam je. Ale i tak 70km cestu na chatu jsem schopnej udělat v plné sestavě za průměrných 4,8 litru ( dálnice cca 50km,20km okresky ). Nic moc si při tom ale člověk nezajezdí thumbs up smiley.
Re: auto
20. 02. 2012 17:21
f.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil L.K. (07. 01. 2013 21:16).
Re: auto
20. 02. 2012 17:28
u medvěda to ukazuje o cca 0,8 míň, je to velmi optimistické, teď jsem byl v Itálii lyžovat 2000 km s rakví a snowboardama (vedle rakve, v tý byly lyže a boty) na střeše při rozumné rychlosti na hranici limitů 132 Km/h, 112 km/h, 150km/h v německu spotřeba 8,2 litrů, a palubák ukazoval 7,4 l, je to 220 CDI 5 st. automat. Spotřeba je prakticky stejná, jako když byl nový, dokonce jezdím o litr menší spotřebu, než měl první majitel. Ale v žádném případě nedosahuji 5, 6 litrů, to fakt ne.
Re: auto
20. 02. 2012 18:04
Mám diesel 1.6 hdi, 6 stupňový automat se spotřebou 5,4 litrů po těch mrazech.Letní spotřebu nevím protože auto mám 6 měsíců,najeto cca9000km.
Re: auto
20. 02. 2012 18:21
Zřejmě slušnej oddíl.! Ten HDI.thumbs up
Re: auto
20. 02. 2012 18:25
To víš Chojkovice Brodhot smiley
Re: auto
20. 02. 2012 22:45
To Kopera: to jo vyssi vykon,kultivovanost atd ale ta spotreba/vykon a vek auta ...
avatar Re: auto
21. 02. 2012 13:34
Dnes telefonát ze servisu Ford kamarád má Ford Mondeo 2,0 TDCI 96 Kw oprava vstřiků výměna hlavy čerpadla 35000kč auto má najeto 54000km jezdilo převážně k ČS Robin oil než ho kamarád dostal od rodičů. To mě známí řekl ,že muže být rád ,že to neni 60000kč .Auto jeden den jelo a druhý den KO
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 195
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.