Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
Re: auto
17. 01. 2011 21:09
darko napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Karel M. napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > tomka napsal(a):
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > darko napsal(a):
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > > > ještě na závěr si rýpnu : když jedu za
> > oktávkou
> > > > nebo passatem který zrovna "táhne vodspodu"
> a
> > > má
> > > > načatou váhu vzduchu tak musím zavřít vstup
> > > > vzduchu do auta,abych se z úsporného
> > > turbotraktoru
> > > > neudusil cool smiley
> > >
> > > To budou ty motory TDI ne ? (Ten Dym Ignoruj)
> > hot smiley
> >
> > Je vidět, že nevíš,o čem píšeš.
>
>
> pokud vlastníš turbotraktora,nastartuj,vylez a
> čichni co ti leze z výfuku.Ale nic příjemného to
> není thumbs up smiley

Nevím, i odborníci píší jinak,že je to nejpovedenější motor od VW co do spotřeby , nákladů na údržbu a životnosti. Nechci však dělat ve své skromnosti sám sobě reklamu.Jen vím, že do Chorvatska jedu s plně naloženým autem i se zapnutou klimou něco přes 5 litrů/100 km nafty s využitím povolených max. rychlostí.Ten motor díky velkému kroutícímu momentu z nízkých otáček totiž téměř necítí, zda je auto zatíženo nebo ne, takže spotřeba je téměř stejná, zda jedu prázdný nebo naložený. To se s benziny většinou nedá srovnávat, ty mají většinou max.kroutící moment posunut do daleko vyšších otáček,takže pokud chceš jet alespoň trochu dynamicky, musíš motor víc točit, což se projevuje ve vyšší spotřebě. Sám mohu srovnávat, protože jsem vlastnil i benzinovou Oktávku, která však brala cca o 2 litry více.Je fakt, že jako fanda do aut jsem byl odkojen benzínem, tudíž jsem měl dost nedůvěru k naftě, ale dnes bych již neměnil.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Karel M. (17. 01. 2011 21:14).
Re: auto
17. 01. 2011 22:12
Hmm,a to já zas nedám dopustit na LPG...
Anonymní uživatel
Re: auto
18. 01. 2011 00:01
Tedy pánové, já měl Octaii Com 4x4 TDi r.v. X/2000. Když jsem ji prodával - někdy před rokem měla najeto hodně přes 300 tis. km. Co to je oprava, to nevím. Pouze byla servisována. A myslím poctivě.
Jednou do mne křápla babka s Octavií která si tel. domlouvala rande s milencem. Víme to proto, že když dlouho nejela na uvedenou schůzku, on ji zavolal a její manžel stál již vedle ní. Ona měla telefon na hlasitý reproduktor. Začal manželský box. A jednou jsem se trefil do srnčí zvěře. Za celou dobu - nafta, olej, filtry, doplnění klima a později výměna klima, potom se 2x zbláznila váha, nějaké to ložisko v kole, stahovák okna a jednou jsem se nemohl dostat dovnitř, jinak nic. Jo, syn opravil prosezenou sedačku. Měl jsem kolem 110 kg.
Na těch já nevím asi 370 tis. km nic moc. Když jsem jel HR na úsporu - 4,8 lt/100 km. Ale dlohodobá spotřeba byla 6,2. Motor nezačoudil a makal jak jsem od něj požadoval. V papírech byl napsán výrobce motoru VW Německo. To mne dost štvalo. Prostě byl to super vůz. Nedám na něj dopustit.
po nárazu zezadu
toto domne vrazilo
tato octavia byla jaksi více poškozená než ta moje, nezdá se Vám? Já odejel po svých ona na valníku odtahovky. I za to octavii děkuji. Na sedačce vzadu seděli tři děcka a nic.
avatar Re: auto
18. 01. 2011 20:36
Mára napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Hmm,a to já zas nedám dopustit na LPG...


Jednoznačně LPG. Mám ho už rok a půl a jsem velice spokojen. Jezdím cca 1kč/km.
avatar Re: auto
18. 01. 2011 21:02
stenly.stenly napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Mára napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hmm,a to já zas nedám dopustit na LPG...
>
>
> Jednoznačně LPG. Mám ho už rok a půl a jsem velice
> spokojen. Jezdím cca 1kč/km.


LPG mám cca 10 let a neměnil bych.Jen s tou cenou za km jsem někde jinde cca 1.6/km.
Když koukám na ty ceny benzínu a nafty u čerpaček,tak bych blil velebnosti.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Milan Hubner (18. 01. 2011 21:03).
Re: auto
18. 01. 2011 21:14
No já tam tlačím LPG již 17 let. To stál nějakých 8kč. Momentálně ho mám v P 406.
avatar Re: auto
18. 01. 2011 21:18
Je možné že jsem to trochu přestřelil. Ale víc jak 1,30/km nemám. Vlastním fóbii 1,4 55kw
Re: auto
18. 01. 2011 21:22
U plynu je trochu problém zjistit spotřebu protože každá pumpa tlačí jinak. Jelikož ale jezdím kolem 8l tak to vubec neřeším. Do Gradace mě stačí 2 nádrže po 50l 1060km.
avatar Re: auto
18. 01. 2011 21:29
Ta přesná spotřeba se počítá opravdu špatně. Už jsem jí přestal počítat. Prostě a jednoduše ten plyn vyjde levně. Samozřejmě ty traktory od fauve jsou také úsporné. To by pak bylo o velkém počítání. Musela by se toho zahrnout i jiná spotřeba např: destičky, filtry, oleje, segmety nápravy atd. Nakonec to vyjde prašť jak uhoď.
Re: auto
18. 01. 2011 21:35
No jo ale kolik dáš za benzínáka a kolik za naftu? Mládý si koupil jetého R Trafika no a dnes mu to začlo hlásit problém ze vstřikama. Najeto 105000km. Tak jsu zvědavý co s toho vyleze a za kolik.
Re: auto
18. 01. 2011 22:06
co tu furt řešíte
já dojedu do Puly a zpátky bez toho abych natankoval spinning smiley sticking its tongue out
nádrž 80 litrů
spotřeba 4 a půl
najeto 1700
Re: auto
18. 01. 2011 22:10
Rešíme LPG.thumbs up smiley
Re: auto
18. 01. 2011 22:15
aby jste se nepo... plynaři Dthumbs up smileythumbs up smiley
to ajax - thumbs up smiley
Re: auto
18. 01. 2011 22:19
Rohal napsal(a):
-------------------------------------------------------
> co tu furt řešíte
> já dojedu do Puly a zpátky bez toho abych
> natankoval spinning smiley sticking its tongue out
> nádrž 80 litrů
> spotřeba 4 a půl
> najeto 1700


Tak jsem to počítal a vyšlo mě že jsi jel pořád s kopca na volnoběh.thumbs up smileyhot smileythumbs up smiley
Re: auto
18. 01. 2011 22:45
Je zbytečné se hádat, kdo má pravdu. Kdo nezažil to fascinující zrychlení a dynamiku u TDI z nízkých otáček, ten asi nepochopí výhodu. I nízkou spotřebu . Samozřejmě diesel má pořizovací cenu zase vyšší než benzín, na druhou stranu předělání na plyn u benzínu také něco stojí vč. pravidelné revize, větší spotřeby a lenosti motoru ,zápachu po plynu, zmenšení zavazadlového prostoru. Ekonomika provozu mimo jiné závisí na počtu uj. kilometrů za rok. Takže každý vidíme podle užívání výhodnost jinak.Osobně je pro mě jednička diesel vzhledem k výše popsanému, argumentace, že je to "turbotraktor" neobstojí, pokud nepopojíždím, není poznat podle zvuku v kabině, jestli mám diesla nebo benzín, ale podle jízdních vlastností je to sakramenský rozdíl.
Celková výdrž motoru VW 1,9 TDI 66/81KW je značná pokud se používá kvalitní olej,měnit po max.15 tis. km bez ohledu na možnost flexibilní výměny později,( aditiva ztrácejí účinnost),pravidelná výměna vzduchového filtru sání kvůli "váze", ohled k turbu - po velké zátěži nechat " vydechnout" několik minut, tzn.při jízdě např. po dálnici a odbočení na odpočívadlo nechat motor běžet ještě chvíli naprázdno, aby se turbo trochu ochladilo a nezůstalo při doběhu bez mazání. Pak je motor téměř nezničitelný, v praxi vydrží i půl milionu kilometrů bez větších investic, možná i více, je třeba si také uvědomit, že nafta je "mastná" na rozdíl od benzínu a LPG, takže opotřebení je o hodně menší.
avatar Re: auto
18. 01. 2011 23:21
No já tankuju naftu ....... ale léta už nejezdím na čerpačky a jezdim za polovic a jak to OOOO Q 7 chutná. Plyn taky

mám, ale vštšinou na podlaze..... v motoru ne a km. mam za co ? Za chvilku............
Re: auto
19. 01. 2011 05:21
Dobré časné ráno, vážení přátelé Jadranu a cestování zvlášť,po přečtení polemik co je výhodnější LPG nebo nafta mi to nedalo abych se také nepřipojil.
padají zde údaje o době jezdění na LPG, svého prvního favorita jsem si sám předělal na LPG systém Marini již v roce 1990, samozřejmě na 10kg láhev tj 18 l LPG.
Dojezd byl 245-250 km cena 91 Kč.Zlaté časy.
Pak to šlo v rychlém sledu, další favorit,dlouhé felicie 1,3 jednobod,1,6,1,3 MPi , také jsem nedal na LPG dopustit, přesné počítání nepřesných čísel , fantastické spotřeby,ale ty útrapy, svíčky, kabely,zanesené škrtící klapky, protišlehové pojistky,revize, 2x emise před STK,výměna čerpadel v nádrži,pal. filtrů benzínu, na který jsem nejezdil a jaká byla vlastně užitná hodnota.
Určitě jsem se nijak závratně nesvezl, při zapnutí klimy řadit o stupeň níž,redukce zavazadlového prostoru, naklápění nádrže a změna polohy plováku LPG, abych natankoval co nejvíce,síť čerpaček LPG v ČR a Evropě jsem znal téměř nazpaměť.
Ještě že jsem byl tak trochu z branže okolo aut, jinak bych to vzdal daleko dřív.
V roce 2005 to přišlo, služebák 1,9 TDI, tak kde jsem s plynem jel 125 s TDI to bylo 165,protože služební auta jezdí vždy nejlépe a na tu ekonomiku se nijak nehledělo, rozhodnutí bylo jasné jdu do TDI.
Zkrátím to , nelituji, lituji tak trochu těch promarněných let s LPG, měl jsem to udělat dříve.
Dnes cena LPG 18,5 litr, nafta 31 , ale ta pohoda s nezávislým topením, když se sedá do teplého auta, to je k nezaplacení, když ve 160 potřebuji přidat, tak tam ten výkon vždy najdu, zkrátka na naftovou Škodu nedám dopustit.
Re: auto
19. 01. 2011 06:59
Když naftu tak jedině novou a na tu nemam. Vím o několika případech kdy si koupili jetou naftu a za chvíli byli v servisu. No a jeden známí velký příznivec nafty je naráz v benzínu. Toš tak. Každý si chválí to svoje.
Re: auto
19. 01. 2011 07:35
ja mel po navratu z jihu auto v servisu, ze prej ridici jednotka ABS, nakonec to byl slusnutej kabel ve svazku, trvalo to ctnact dni :-( Po tu dobu jsem mel pujceneho letiteho formana na LPG. Dost mne prekvapilo prvni tankovani. Spotreba vychazela nekam ke 14 litrum. Kdyz by se to spocitalo, oproti nafte uspora veskera zadna. Pak si to teda majitel nechal seridit, ale i tak to bylo za 10-11 litru. Takze nejakou vyraznou usporu jsem tam nenasel... 100km s LPG tenkrat vysel na 10 litru krat 17,90 = 179,00, 100 km s naftou na 6,5 * 30,80 = 200,20. Mozna, ze jsou dneska LPG systemy dokonalejsi, nevim...
avatar Re: auto
19. 01. 2011 11:16
Jozka napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ja mel po navratu z jihu auto v servisu, ze prej
> ridici jednotka ABS, nakonec to byl slusnutej
> kabel ve svazku, trvalo to ctnact dni :-( Po tu
> dobu jsem mel pujceneho letiteho formana na LPG.
> Dost mne prekvapilo prvni tankovani. Spotreba
> vychazela nekam ke 14 litrum. Kdyz by se to
> spocitalo, oproti nafte uspora veskera zadna. Pak
> si to teda majitel nechal seridit, ale i tak to
> bylo za 10-11 litru. Takze nejakou vyraznou usporu
> jsem tam nenasel... 100km s LPG tenkrat vysel na
> 10 litru krat 17,90 = 179,00, 100 km s naftou na
> 6,5 * 30,80 = 200,20. Mozna, ze jsou dneska LPG
> systemy dokonalejsi, nevim...




Špatně počítáš
Když jsi tenkrát jezdil půjčeným favoritem tak LPG stál 9.9kč-si se splatl.
Nemohl přece stát 17... jako dnes ne?Nebo tenkrát byl LPG dražší než dnes?
Re: auto
19. 01. 2011 11:32
Já jsem měl plyn ve 3 žigulech a jestli jsem jel 90 nebo 130 spotřeba kolem 10l. Dnešní motory jsou o něčem jiném. V P406 mám sekvenční střikování a v pohodě. Musíme si uvědomit že LPG je alternativní palivo. Když jsem jezdil s žigulem tak ten měl spotřebu benzínu tak 10l za rok. Loni mě začal haprovat motor na P406 no a známý mě poradil at to pořádně protáhnu na benzín. Takže při cestě do Chor. jsem jel 200km na be zín a v pohodě. Po této skušenosti to po ujetí 1000km protáhnu tak 100km na benzín.
Re: auto
19. 01. 2011 14:36
Spatne jsem se vyjadril, pardon. Vse se odehralo na konci zari 2010 po navratu z dovolene, ty ceny skutecne byly takove (17,90 LPG, 30,80 MN). To "dneska" znamenalo, ze ten LPG werk ve formanu z roku 1991 byl mozna jinej, nez se montuje do aut dnes, nesleduji to.
Re: auto
19. 01. 2011 18:16
Karburátor a stříkačka je sto a jedna.
Re: auto
19. 01. 2011 18:24
já jsem zase příznivec čistokrevného benzínu.Měl sem dříve R.Laguna 1.8 16v 83 kw a na dlouhé štreky,bez toho aby se nějak šetříl 6,8 l/100 km.Jediného naftáka kterého by vzal je BMW 530d. Zvuk motoru vůbec nepřipomíná kultivátor,po nastartování sem se musel podívat na kufr jesti tam není napsáno 530i. Zátah brutální a to i s automatem a spotřeba cca 7-8 l.Škoda moje výplata na něj nedosahuje....
Re: auto
19. 01. 2011 18:30
dělám do automobilu a je mi líto že musim rejpat opět.mám rád taky benzín u auta,ale Laguna 1.8 ta spotřeba to je nesmysl a to BMW 3litr to nevim nevim v automatu 7,5litru ..no ty víš sám jestli je to pravdasmiling smiley)
Re: auto
19. 01. 2011 19:18
Já mám lagunu 1,8 16V 88kW,na LPG spotřeba mimo město 8,v městě 9,loni celá cesta do HR i zpět průměr za 9 l plně naložené auto a JSEM SPOKOJEN.Je to po favoritu(kterým jsem na LPG najezdil 200 000 km se spotřebou 9 l) a P406 kterou má k Lagi dnes tedy mé třetí auto na LPG.S plynem mám najeto nějakých 350 000km.Nikdy jsem do těchto aut nemusel kvůli plynu nic investovat do údržby víc,než když by byly v benzínu,(kromě 7.000,- výměna nádrže v P406).S naftou nemám zkušenosti,ale když to čtu,asi žádnou ani mít nebudu.Ale není to jedno na co(palivo)do toho HR vlastně dojedeme?
Re: auto
19. 01. 2011 20:39
karelhorvath napsal(a):
-------------------------------------------------------
> dělám do automobilu a je mi líto že musim rejpat
> opět.mám rád taky benzín u auta,ale Laguna 1.8 ta
> spotřeba to je nesmysl a to BMW 3litr to nevim
> nevim v automatu 7,5litru ..no ty víš sám jestli
> je to pravdasmiling smiley)


musím tě zklamat, je to opravdu tak.Automat neznamená hned větší spotřebu,měl sem taky jeden a v rodině máme další dva a rozdíl ve spotřebě oproti kvedlačce minimální.Co se týče spotřeby u laguny, je to asi správným seštelováním toho mezi sedadlem a volantem.Švagr má Rover 416i 82kw a spořeba běžně 6-7 litrů.Bohužel.... Co se týče toho Bmw přečti si tuto i následujcí recenze [autorecenze.centrum.cz] Já zase nevěřím že traktorová ochcávka jede za 4 litry.
Re: auto
19. 01. 2011 21:28
S tou lagunou... asi se to da. S Nevagou 2.2 bemzin mam rekord prave tech 6.8, ale to bylo solo, bez dalnic v listopadu, takze zadny divoceni, ale citovka. Jinak dlouhdobe 8. Ted mam prave tu Lagunu Grandtour, jen 1.9 dCi a ve dvou jsem dva tydny Balkanu udelal za 5.3, letos ve ctyrech asi za 5.8.
Re: auto
20. 01. 2011 07:03
darko: jo jo, když jsem měl Octavii 1.9 TDI 66kW a ještě nebyla dálnice, tak s naloženou na dovolenou jsem jel úsek chorvatským vnitrozemím pod 4 litry. A ne jednou.
Re: auto
20. 01. 2011 07:30
HonzaD napsal(a):
-------------------------------------------------------
> darko: jo jo, když jsem měl Octavii 1.9 TDI 66kW a
> ještě nebyla dálnice, tak s naloženou na dovolenou
> jsem jel úsek chorvatským vnitrozemím pod 4 litry.
> A ne jednou.


By mě zajímalo za kolik jsi jezdil když jsi jel třeba sám. Odhaduji to tak na 2l.
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 186
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.