Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Nekvalitní benzín v HR

Autor Premek84 
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 11. 2008 19:30
Fido napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Pro Jared:
> po té jedné červené v mých příspěvcích si
> naděloval Ty? A nebo je tu nějakej tajnej
> sledovač? [sirmi.ic.cz]

to nemohl být Jared, to jsem byl já. Máš s tím nějaký problém?
Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 11. 2008 20:15
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Fido (18. 12. 2012 18:55).
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 11. 2008 21:26
milý Fido, jak vidíš je to mnohem jednodušší. Já tě už sleduju tady na fóru delší dobu a zejména v poslední době jsem se cítil tebou ohrožen. Jsem totiž hrdý na to, že jsem největší pako a najednou to vypadalo jinak, jako že bych i o to prvenství mohl přijít.
Měj se
Pako smileys with beer
Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 11. 2008 21:52
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Fido (18. 12. 2012 18:54).
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
07. 11. 2008 02:55
a



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Milan Hubner (07. 11. 2008 16:55).
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
07. 11. 2008 08:17
Milý Fido, neustále se oháníš pojmy sledovačka, kdo dal, či nedal červený palec apod. Že by šlo o toto [cs.wikipedia.org]
Měj se
Pako, které je pako smileys with beer
Re: Nekvalitní benzín v HR
07. 11. 2008 14:55
mám stejný názor jako Jeliman.......
pokud do nádrže nalijeme už jen 95, tak to jde sakra poznat na výkonu, pohotovosti, prostě se mu nechce jet......
Tak jsme prostě vsadili na kvalitu a jistotu a celou dovolenou tankovali jen 100oktan u OMW - jistota je jistota a nějaké ty koruny navíc za to prostě stojí.......
a zůstali jsme u toho i nadále, a měnit to nebudeme (jediné plus je, že musím přiznat, že nemusíme auto používat denně...)



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Marki (07. 11. 2008 14:56).
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
07. 11. 2008 18:29
...když jedu do HR...přece jen to jistím...jak říká Jeliman u Shellu...já v Mikulově...po hrdlo...pak INA nebo OMV...běžně v republice kupuju
u OMV na Slovnaftu nebo u nás ve firmě ( vozí nám z OMV )...smiling smiley
Re: Nekvalitní benzín v HR
08. 11. 2008 09:34
Tak já nevím,jak to stím ONEm je.Jen mám takovou zkušenost že v servisech pokud je něco s autem se mě hned ptají jestli jsem netankoval u ONA.(Naštěstí mám už jiné auto tak do servisu už nejezdím.Tedy zatím:-)) !)Myslím si ,že pověst ONA se zhatila před ?lety (už nevím kolika),když tam prováděli kontroly a objevily nekvalitní benzín.Média z toho udělali takový humbuk že budou mít co dělat se této nálepky zbavit.
Jak už tu ale je psáno mají tolik kontrol ,že si to už nedovolí.Fronty jsou tam úžasné a je tam vidět spousta drahých aut.Já osobně tam taky netankuji ale pokud bych musel nebál bych se toho.
Ještě jedna věc u JZD bych nikdy netankoval,těm nevěřím ty jsou schopný tam nalít cokoli.
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
08. 11. 2008 10:16
...Pavkakral......je vidět, že o těch zem. firmách víš málo...možná to dříve dělali ti co v bývalých zemědělských zkrachovalých areálech...ale bez zemědělské výroby kšeftovali se vším možným ...bych s Tebou souhlasil...ale to platilo i o čerpačkách s " novými logy ", které po 89tém vyrostly jak houby po dešti na všech dopravních tazích...z čeho myslíš...že mohli rychle splácet bez původního kapitálu vysoké úvěry
a úroky z nich...?...
...dnes, kdy každá čerpačka musí provádět roční provozní kontrolu, atesty na stav emisí, rekuperaci, absolvuje několik kontrol ročně jako jsou celníci, FÚ, ČI ŽP, bezpečnostní kontroly, hasiče atd.... si dovolí na čerpačce něco nalít navíc ...jen blázen...pokud dojde k průseru ...tak jedině vinou distributora jako ČEPRO a pár dalších, kteří ale doplňují mnohdy jednou surovinou takřka všechny čerpačky...
...a pokud jde o zemědělské firmy fungující...a to platí i pro dopravní podniky...na rozdíl od zavedených čerpacích stanic by při ztrátě kvality pohonných hmot a tudíž ztráty reklamy...přišly navíc o drahou techniku, která tamtéž tankuje především...
...problém pro neznalé projíždějící zákazníky ČS PHM mohl dříve být ten...že asi nevěděli...co je to za areálovou ČS ....resp. je li ve funkční firmě...
tedy ...to, z čeho jsi mohl mít dříve strach nejen Ty...to chápu jen proto, že po 89tém bylo obecnou normou rozkrást bez právního rámce co se dá a podrazit koho se dá...(až na světlé vyjímky v řadách drobných podnikatelů...nejen v zemědělství...)yawning smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (08. 11. 2008 10:18).
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
08. 11. 2008 10:57
Marki napsal(a):
-------------------------------------------------------
> mám stejný názor jako Jeliman.......
> pokud do nádrže nalijeme už jen 95, tak to jde
> sakra poznat na výkonu, pohotovosti, prostě se mu
> nechce jet......
> Tak jsme prostě vsadili na kvalitu a jistotu a
> celou dovolenou tankovali jen 100oktan u OMW -
> jistota je jistota a nějaké ty koruny navíc za to
> prostě stojí.......
> a zůstali jsme u toho i nadále, a měnit to
> nebudeme (jediné plus je, že musím přiznat, že
> nemusíme auto používat denně...)

Několikrát, a do různých aut, jsem zkoušel brát něco s více oktany než 95 a nikdy jsem žádný rozdíl ve výkonu a spotřebě nepoznal. Loni jsem jel celou dovolenou na 98 nebo 100 oktanů (podle toho kde co měli), letos jsem se zase díval hlavně na cenu a jel tedy na 95 oktanů a spotřebu jsem letos měl dokonce o cca 0.7l nižší než loni. Jezdím stejnou trasu a stejným stylem jízdy. Ten rozdíl je sice tak malý, že to může udělat i směr větru, ale protože to bylo v neprospěch "lepšího" benzínu, tak bude asi ještě něco jinak. Prostě benzín vyšším oktanovým číslem jsou jenom vyhozené peníze.
Re: Nekvalitní benzín v HR
08. 11. 2008 16:29
V létě jsem zjistil že v Měcholupech je Tank ono.Po počáteční nedůvěře jsem vzal dvakrát naftu do plné.Vše bylo 0K.Někdy v září při cestě do Prahy opět plná a po dálnici za mnou oblaka dýmu jak z vétřiesky.Takže už jsem vyléčen.
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
08. 11. 2008 17:23
U TANK ONO beru kdykoliv je to možné (bohužel mám nejbližší 200km), a nikdy jsem žádný problém něměl. Je ale fakt že jezdím na normální palivo - benzín :-D
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
09. 11. 2008 09:26
zdravím

ono je to defacto jen o pocitu že tankuji levněji, v případě že nenajedu mraky km se soukr. autem,
tak ta roční úspora je jedna rodinna návštěva pěkné restaurace. Ale jsem taky takový škudlil a " je mi líto "
dávat více , když vedle je levněji.... pak si spočítám když najedu cca doma, tedy má paní, spinning smiley sticking its tongue out
cca 15 tis ročně při spotřebě 5,5-6litru , a úspoře ( kolik ?) 2kč-3kč na litru....vychází mi 1700-2700kč....
Tedy jestli se nepletu,,,
no a jedu tam kde jsem neměl nikdy problém a cenu respektuji
a k tomu ještě davám nějaké ty kapky do nafty.... vyzkoušený připravek 100kč na 500litru nafty!!!
tím se zlepší vlastnosti nafty, mám PD motor
tak mam obavy z rychlejšího opotřebení některých dražších komponentu. (čerpadlo, trysky atd.)
A že rozdíly v naftě jsou, to je jasné, hlavně v aditivech,
které by tam měly dodavatelé přimíchávat, a to se někdy neděje a cena letí dolu

tak zatím
bob
Re: Nekvalitní benzín v HR
09. 11. 2008 10:50
Tenhle problém fabii je docela běžný a není to benzínem,ale konstrukcí.Tabulka hodnot výfukových plynů byla zmenšena tolerance.Zatím co třeba octavie mají hodnoty v tabulce +- 100%,tak u fabie to je přibližně 20%,takže to je běžný problém a ono to samo zmizí po 5nastartováních a otevření dveří u řidiče
Re: Nekvalitní benzín v HR
09. 11. 2008 10:57
No nevím jak furt všichni tvrdí,že jde smíchat voda s benzínem,ale to je blbost.Přece se vám vždycky voda od benzínu oddělí a benzín plave na hladině.takže přece voda s benzínem nejde míchat.Přidávají se různé deriváty uhlovodíků,když už by to chtěl člověk ředit,ale určitě né vodou.A nafta v chorvatsku???Není problém moje TDI to papá úplně v pohodě už 3 roky.
Re: Nekvalitní benzín v HR
09. 11. 2008 14:26
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------

> Několikrát, a do různých aut, jsem zkoušel brát
> něco s více oktany než 95 a nikdy jsem žádný
> rozdíl ve výkonu a spotřebě nepoznal. Loni jsem
> jel celou dovolenou na 98 nebo 100 oktanů (podle
> toho kde co měli), letos jsem se zase díval hlavně
> na cenu a jel tedy na 95 oktanů a spotřebu jsem
> letos měl dokonce o cca 0.7l nižší než loni.
> Jezdím stejnou trasu a stejným stylem jízdy. Ten
> rozdíl je sice tak malý, že to může udělat i směr
> větru, ale protože to bylo v neprospěch "lepšího"
> benzínu, tak bude asi ještě něco jinak. Prostě
> benzín vyšším oktanovým číslem jsou jenom vyhozené
> peníze.

Můžu říct, že mě to přišlo taky jako blbost a vyhazování peněz, ale ono asi fakt nejvíce záleží na značce auta.....my máme doporučeno výrobcem nejmíň 95oktanů - ono to jede, né že né, ale i já ženská jsem poznala, že je tam nalito něco jiného!
Auto je prostě živější a požitek z jízdy úplně o něčem jiném. Kolikrát se stalo, že když jsme po 100 nalili 95, auto to nechtělo přechroustat, motor zdechal, z výfuku se kouřilo.....po návratu k 100 zase pohodička, proto jsme tak i zůstali a to tankujeme jen u Shell a nyní u Omw. A kdo zná SAAB, potvrdí mi, že toto auto si žije svým životem! Stojí nás sice něco víc, ale za tu bezpečnost to stojí (žádné plechy jako z papíru, apod.,,)- švédi jsou prostě švédi...thumbs up smiley
Spousta z Vás se na mě ohradí, možná i červená padne, ale toto je můj názor, i když nejsem žádný expert, ale jen posílám dále své zkušenosti, ne to co jsem jen někde zaslechla....
PS: žravost auta 12l město, 9 mimo........cesta do Chorvatska tam i zpět 9,07l (přes Maďarsko a mimo dálnice - ta jen přes Chorvaty)
Re: Nekvalitní benzín v HR
09. 11. 2008 16:59
Marki
Máš pravdu,že je rozdíl pokud má benzín 95 nebo 100 oktanů,ale už nevěřím citelnému nárustu výkonu ! Ten by odhalila tak možná motorová brzda a ne běžný uživatel co jede pijánko na dovolenou(pokud to není pilot F1) NEBUDE TO JENOM POCIT ?grinning smiley

P.S. Ten SAAB to je dobrýthumbs up



Upraveno 2krát. Naposledy upravil housle (09. 11. 2008 21:48).
Re: Nekvalitní benzín v HR
09. 11. 2008 22:27
Většina lidí žije v omylu, že oktanové číslo je nějaká hodnota výkonnosti benzínu. Tohle numero ale označuje pouze detonační odolnost paliva. Technicky to znamená to, že podle kompresního poměru se určí minimální oktanové číslo paliva, aby nedocházelo k detonačnímu spalování. Detonační spalování je známé zvonění motoru, kterému se chybně říká klepání ventilů.

Mám-li motor s kompresním poměrem 10:1, tak prakticky nemá smysl do něj dávat palivo "lepší" než 95. Když ale snížím hlavu a tím zvýším kompresní poměr, musím začít používat odpovídající palivo.

Kapánek to souvisí i s regulací předstihu. Čím je větší oktanové číslo, tím větší předstih můžu nastavit, aniž by došlo k detonačnímu spalování. Proto mnohá auta jezdí lépe na 100 oktanový benzín. Zjednodušeně platí, že čím větší předstih, tím větší výkon. Většina aut má ale regulaci předstihu naprogramovanou tak, že se víceoktanový benzín neprojeví. Saab je snad jeden z mála, který to zvládá. Přeplňované motory, to je pak úplně někde jinde.

PS: fest jsem to zjednodušil
Re: Nekvalitní benzín v HR
10. 11. 2008 08:31
f



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Fido (18. 12. 2012 18:54).
Re: Nekvalitní benzín v HR
12. 11. 2008 18:09
Další věc je elektronika v dnešních vozech.Většinou podle stylu jízdy časem nastaví a uloží optimální složení směsi atd.Pokud je tedy nastaveno na 100 okt.,nějaký čas to trvá než uloží nové nastavení.Totéž se může stát při pouhém střídání řidičů.

Karel
Re: Nekvalitní benzín v HR
15. 11. 2008 08:41
Já těm odborným debatám moc nerozumím, ale stala se mi taková věc. Před pár lety jsem byl v Chorvatsku dodávkou pro šest lidí. Měli tam dva druhy nafty a kamarád mi říká, náklaďák jak náklaďák, natankuj tu levnější. No, to jsem si dal. Přestalo to táhnout, kouřilo jak blázen, spotřeba jak blázen, no hrůza. Když jsem dohrčel domů, jelo hned auto na nějakou služebku a ti na tu spotřebu teda čuměli. Pak jsem to dovezl k našemu mechanikovi, ten vyndal filtr a řekl mi že až budu chtít tankovat sračku, nemusím jet do Chorvatska, protože on má plnou žumpu. Od té doby to jezdí bez problémů. Dodnes nevím co jsme to natankovali.
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
18. 11. 2008 17:07
Ahojte. Netýká se to přímo kvality benzínu, ale.....nevíte náhodou, kolik benzínu se maximálně vejde do nádrže Fabia combi?
Bylo nám divné - teď jak jsme jeli do Chebu, že jsme měli ještě v nádrži asi 7- 8 l. benzínu asi dejme tomu na 100 km dálnice, a tankovali jsme 49,5 l, a ještě by to dál plnilo, kdyby to manžel nezastavil. Vždy tak doplňujem do plného maximálně 42 l benzínu.
Je to možné, aby nádrž pojala až 56 nebo 57 litrů? Děkuji. R.
Tvrdil nám pumpař, že to možné je - prý.....
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
18. 11. 2008 17:23
ano, je to možné.
Velikost nádrže je 45 litrů, ale dalších více jak 11 litrů je prostor pro vzduch a normálně seřízená pistole čerpací stanice by neměla tento prostor využít. Stačí však náhodně zmáčknout kniflík odvzdušňovacího ventilu a jede to tam. Pro úplnost, často to využívám, zásadně však, když mám před sebeou cestu minimálně 100, radši i více km. Jinak, zvláště na sluníčku se lehce může stát, že přebytek vyteče. Výrobce vozidla to nedoporučuje využívat - riziko defektu nádobky s aktivním uhlím, což se projeví známou kontrolkou elektroniky motoru spinning smiley sticking its tongue out
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
18. 11. 2008 20:27
Děkuji moc. R.
Re: Nekvalitní benzín v HR
19. 11. 2008 12:06
Do Octávky 1.9TDi, 66kW - vleze skoro 90l s využitím oněch výše jmenovaných vzduchových kaps:-)M.
D33
Re: Nekvalitní benzín v HR
24. 11. 2008 12:45
Blbý je když to netušíte a nechtěně ten ventil zmáčknete pak Vás to vyděsí dvakrát jako mě letos.Poprvé u Agipu před přechodem Cz - A, protože vemete tolik benzínu, že to vypadá na spotřebu kolem 15 l/100 km (Fabka bez počítače takže netuším za kolik jedu, ale i tak je to na i Fabku 1.4 MPi která chlastá s tím převrtaným motorem ze Škody 1000 MB víc než já hodně i když veze 3 kola a nákladní vlek s gumákem) a na parkovišti lezete pod autem s baterkou s tím že někde určitě teče benzín podruhé někde kolem Wienner Neustadt tedy cca. po 140 km když vám to stále ukazuje plnou. Kolem 1.30 ráno jsem to neustál a zavolal kamaráda (automechanik co má za úkol spát při mojí cestě do Hr se zapnutým mobilem pod polštářem).Ten mě ujistil, že je to OK, že jsem zřejmě odmáčknul ten ventil takže jsem nebral benzín jako vždy u Mariboru, ale až někde za Ljublaní směrem na Koper.
Re: Nekvalitní benzín v HR
24. 11. 2008 14:24
Co ty červené? Co se komu nelíbí?:-)
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
24. 11. 2008 15:07
...že by těch 90litrů??eye rolling smiley
Re: Nekvalitní benzín v HR
25. 11. 2008 00:59
To teda nechápu co takhle blbnete a mačkáte odvzd. ventilky a rvete tam litry za každou cenu dělám přesně to co psal o pár příspěvků výše "jeliman" v CZ vemu Shell V-Power Diesel plnou a pak znovu doplna v rakousku cena je prakticky stejná tak co budu řešit. To si vemte benzin s sebou ve flaškách od dobrý vody a když ji naplníte až po okraj tak se tam vejde víc než litr a půl ...yawning smiley
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 225
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.