Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Diesel alebo eurodiesel

Autor marcel5 
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
04. 05. 2010 21:41
Ahoj trochu nerozumím tomu jak píšeš ,že ti přibyl olej že nafta šla okolo pístu do oleje!Když při regeneraci jde močovina do filtru pevných částic (katalyzátoru) kde probíhá spalování sazí,takže v motoru by olej mohl přibývat jen kdyby byl nějaký vstřik špatný,tj.když nedokonale rozstřikuje ,kape atd. ,ale to při jakémkoliv provozu nafta se nespálí a steče kolem kroužků dolu do klik.skříně.S funkcí filtru pevných částí to nemá co společného.Martin
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
05. 05. 2010 18:14
Ne všechny automobilky používají pro regeneraci, zcela jistě ekologické a absolutně neškodné, "sračky". Někde se to řeší vstříknutím většího množství nafty, která pak zhoří právě až v tom filtru (taky zjevně zcela ekoligický krok) :-/
Re: Diesel alebo eurodiesel
05. 05. 2010 18:49
peťas: thumbs uphot smileythumbs up a slibuju, že si svoje trable budu řešit na dieselforum a nebudu to tahat mezi vodomily teplomilné.
Re: Diesel alebo eurodiesel
01. 06. 2011 07:16
Ahoj, tak po přečtení vlákna jsem nějak nepochopil co tedy tankovat?? Eurodiesel nebo Eurodiesel BS?
Re: Diesel alebo eurodiesel
01. 06. 2011 07:52
Co chces :-) Tvuj ropak zblafne oboji, jen to s tim "BS" znamena, ze je tam nizsi obsah siry. Provozoval jsem oba druhy nafty a rozdil jsem nepoznal (cca 10 let stary common-rail)

Ze stranek INA:
he new products Eurosuper 95 BS and Eurodiesel BS are the high quality fuels with up to 10 mg/kg of sulphur which comply fully with European standards EN 228 and EN 590.
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
01. 06. 2011 07:59
Už to tu bylo několikrát, ale vyhledávání to skutečně nějak nechce najít, tak tu zopakuji to, co už jsem shrnul o benzínech a další to citovali a potvrdili, že to platí i o naftě, tak to rovnou budu parafrázovat, protože tam nejedím jen soukromě benzíňákem:
Mezi Eurodiesel a Eurodiesel BS je rozdíl asi takový, jako u nás mezi Diesel a Diesel želví pauer, tedy složení v užších tolerancích (i když obě paliva se beztak musí spolehlivě vejít do evropských norem) a ve stopovém množství nějakého "zázračného" aditiva čili opičích kapek - někdo bude přísahat na to, že na BS či BS Class to líp jede (placebo efekt: čím dražší, tím lepší), jiný si rozdílu ani nevšimne, což je častější.
Klidně si hoď kunou, co natankuješ, pojede to na oba druhy a motoru neublíží žádný z nich.

Jezdíme do HR, BiH, MNE 4x až 6x ročně firemními oktávkami, medvědy i pažouty, všechna auta jsou ropáci, přívlastky za nápisem Eurodiesel se nezabýváme. Zatím žádný problém, který by bylo možné dát do souvislosti s palivem, jsme nepozorovali.
Re: Diesel alebo eurodiesel
01. 06. 2011 09:31
Ze stránek Ina.hr:

DIESEL FUEL:

EURODIESEL BS

Bezsumpono motorovou naftu, nebo výrobku se všemi požadavky na kvalitu a aplikační vlastnosti odpovídající současným evropským normám EN 590 a je primárně určen pro vozidla s vysoce efektivní systémy - katalyzátory pro snižování škodlivých složek ve výfukových plynech. Taková vozidla pro homologaci v Evropě musí splňovat požadavky normy Euro V. celkový obsah síry je do 10 mg / kg, a kromě vyhrazených látky poskytuje požadované mazivost. Cetanové číslo minimálně 51.

EURODIESEL BS CLASS

Eurodizel BS třída je vysoce kvalitní palivo, které je založeno na uznávaných trhu pohonných hmot Euro V s aditivy. Jedná se o bezsumponom motorovou naftu, nebo výrobku se všemi požadavky na kvalitu a aplikační vlastnosti odpovídající současným evropským normám EN 590 a je primárně určen pro vozidla s vysoce efektivní systémy - katalyzátory pro snižování škodlivých složek ve výfukových plynech. Celkový obsah síry je do 10 mg / kg.
Přísady do nafty obsahuje součásti, které umožňují:
snížení spotřeby
větší pružnost motoru
Optimální paliva atomizace ve spalovací komoře
tření
Redukce šumu
Čerpací stanice, kde si můžete koupit třídy paliva lze nalézt na hledání čerpacích stanic motor .

INA DIESEL

Tento druh motorové nafty ve všech užitné vlastnosti Eurodizel zápasy, kromě toho má vyšší procento obsahu síry. Mohou být použity starší typy vozů, stejně jako všechna vozidla, která nemají žádný systém výfukových plynů (katalyzátoru).

Odkaz: http://ina.hr/default.aspx?ID=204

Aktuální cena paliva: http://ina.hr/default.aspx?ID=203 (aktualizace cca 1xtýdně)



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kary (01. 06. 2011 09:34).
Re: Diesel alebo eurodiesel
04. 06. 2011 18:25
Keď už som v tomto vlákne rád by som sa spýtal ak to niekto vie, ako je označovaná v chorvátsku bionafta ? nerád by som totiž bionaftu do svojho vozidla natankoval
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
04. 06. 2011 19:21
INA bionaftu v nabídce vůbec nemá, zjednodušeně čím méně přívlastků, tím méně vhodná nafta pro nové motory s nižšími emisemi (více síry).
PETROL nabízí jen EURODIESEL BS vyhovující každému Dieselovu motoru,
TIFON také bionaftu nenabízí.
A u OMV je to stejné.
Jiných společností v Chorvatsku potkáš hodně málo.
Re: Diesel alebo eurodiesel
04. 06. 2011 21:10
Rusky LUKOIL už zde ma 23 benzinek...a v blizke budoucnosti jich chteji mit v HR 100...snad to zvyši kvalitu prodavanych paliv...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil JIRKA Z RI (04. 06. 2011 21:14).
Re: Diesel alebo eurodiesel
05. 06. 2011 07:39
Myslíš, že současná paliva jsou ještě stále méně kvalitní, než v západní Evropě? A jak je to vlastně s OMV? Kupuje to od INy nebo dováží z Rakouska?
Ad Lukoil: v ČR má většinou nižší ceny, ale to mi nezabrání, abych je bojkotoval. Z politickostrategických důvodů.
Re: Diesel alebo eurodiesel
05. 06. 2011 11:41
to: Hill .- ďakujem za radu, takže to vyzerá, že v chorvátsku biodiesel ani nemajú takže sa nemám čoho obávať :-)
Doteraz som mal benzíňáka, takže som to neriešil, ale teraz mám naftáka a tí sú troška na palivo náladovejší preto som sa pýtal
Re: Diesel alebo eurodiesel
05. 06. 2011 19:05
Vzhledem k tomu, že HR neni v Unii, počitam, že obvzlašt INA tu pravou kvalitu ješte nema...nemusi mit...OMV určite od INA-y nenakupuje..od koho to fakt nevim...tady kde bydlim tankuju u soukromniku...jsou o neco dražši nežli INA nebo OMV...ale protože maji jen jednu nebo dve čerpačky, tak si mužu byt jist, že v tom voda nebo nejakej šmejd nebude...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil JIRKA Z RI (05. 06. 2011 20:50).
Re: Diesel alebo eurodiesel
06. 06. 2011 22:39
Pozor, biodisel Ina vede pod názvem INA Dizel Plavi označení DG PLAVI cena 5,42KN!!!
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
06. 06. 2011 22:54
To ano, ale ten ti neprodají do auta, prostě ti bez předložení dokladu o tom, že ty kanystry máš do rybářské lodi nebo do traktoru, nezapnou stojan, protože DIZEL PLAVI má dotovanou cenu a je určený pro tento účel. A také to není bionafta.
Výživné informace o naftě jsou třeba tady.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hill (06. 06. 2011 23:01).
Re: Diesel alebo eurodiesel
07. 06. 2011 21:27
Luky napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Pozor, biodisel Ina vede pod názvem INA Dizel
> Plavi označení DG PLAVI cena 5,42KN!!!
Jo, to by v Chorvatsku jezdily jen starší dieselová auta, nic jiného. Byl by blázen, kdo by jezdil na jiné palivo, o skoro 100% dražší. Viz odpověď Hilla.
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
08. 06. 2011 15:22
Na A1 beru u OMV Nadin Premium Diesel plnou, je to u Zadaru. Protože jezdím na jih, pak už jen v případě nutnosti INA Eurodiesel BS Class, který není pochopitelně na každé INA pumpě.
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
14. 07. 2011 18:34
JIRKA Z RI napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Vzhledem k tomu, že HR neni v Unii, počitam, že
> obvzlašt INA tu pravou kvalitu ješte nema...nemusi
> mit...OMV určite od INA-y nenakupuje..od koho to
> fakt nevim...tady kde bydlim tankuju u
> soukromniku...jsou o neco dražši nežli INA nebo
> OMV...ale protože maji jen jednu nebo dve
> čerpačky, tak si mužu byt jist, že v tom voda nebo
> nejakej šmejd nebude...

Já tankoval u INA u Splitu plnou a nafta u TDi bez problémů.....
Re: Diesel alebo eurodiesel
10. 10. 2011 22:10
Příští rok to nebude lepší než letos.
Budeme muset použít vlastní rezervy.

[img2chybny-odkaz-rajced5]
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
15. 10. 2011 18:40
Kopera, čo to máš za auto, že Ti to jazdí na perlivú vodu z Billy?
Re: Diesel alebo eurodiesel
15. 10. 2011 18:56
Auto mám to nejběžnější,takže Škoda.
Byly doby kdy byla perlivá za dvanáct (nafta).Ale ty časy jsou pryč.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kopera (16. 10. 2011 20:06).
Anonymní uživatel
Re: Diesel alebo eurodiesel
16. 10. 2011 07:50
PD jezdí klidně i na použitý fritovací či třeba transformátorový olej, není to nic co by bylo k nevidění. Kamarád má Lancii 2.4TD a léta na nic jiného nejezdí. A když je v Lídlu akce na fri´ták a on dojede a skoupí celé kartony a na parkovišti to lije do nádrže , důchodci jen zírají. Pověry že se to zničí atd. naprosto nejsou relevantní. Kdo to praktikuje ví o čem to je. Provozní náklady na polovině. I já jsem tak jezdil s Golfem 1.
Re: Diesel alebo eurodiesel
16. 10. 2011 11:34
Na lehký topný olej se jezdilo i za bolševika. Chtělo to jen vyhřívaný filtr - byl běžně k sehnání nebo čistit normální palivový filtr. On se tam usazoval takový bílý "sajrajt". Něco jako parafin. Však to za bolševika nestálo za nic. Litr nafty za 0,90 kč a toto bylo doslova za hubičku. Benzin do pionýra - plná nádrž za 5,- kč. Takže se ani nedivím, že se dnes jezdí i na rostliný olej. Byl za babku a protože se na tuto vymoženost přišlo, stojí dnes běžně 35,- kč. Ale co s tím naděláš? Mít diesla, určitě bych měl olej doma v sudech. Já bych totiž u marketu na parkovišti nedoléval. A asi koupím opět malé Punto diesel. Na to popojíždění kolem chalupy - ideál.
Jo a věřím, že by na to jezdilo i to volvo coupé/cabrio co jsem s tím byl ve Frýdlantu. Ještě by mlaskalo.
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
16. 10. 2011 12:08
... Václave, Punto nekupuj ...
kamoš, který mi dovezl Passata ... jel před pár dny Tobě známou cestou z Brna na Svitavy ( E 461 ) Fiatem Punto za 3mi vozidly ... před ním jely dva osobáky a první byl tahač s návěsem s asi 20 tunami práškového vápna ...
na křižovatce u Kuřimi usnul protijedoucí řidič v Octavii II a i když tahač uhybal seč mohl a dostal se až na krajnici ... tak mu řidič v oktávce mrskl za kabinu do nápravy návěsu ... ta náprava kamionu nárazem praskla a celý kamion padl na bok ...
oktávka přišla o levé přední kolo, masku i sloupek u řidiče ... ale řidič vyvázl poškrabaný s vyražený dechem od pásu a air bagu ...

nicméně ... jak ten šílený náraz oktávku odhodil a roztočil, tak vletěla mezi ty tři osobáky ( kamion už byl " mimo hru " ... ten ležel v příkopě ) a ti tři řidiči mezi nimi i můj kamoš nevěděli kam dřív uhnout, naštěstí se jim to všem třem podařilo ...
točící se oktávka mezi nimi proletěla do příkopy jak nůž máslem ... ale řidič se nemohl dostat ven ... tak ti tři řidiči z osobáků společnými silami urvali dveře, vytáhli toho raněného ven a dali tomu první pomoc

kamoš, automechanik ... chtěl ještě vypnout baterii v otlučené oktávce, pač prskala elektrika a kouřilo se z airbagů, kterých prdlo víc ... a hrozilo, že auto chytne ... a nikdo z řidičů ani on sám ( odborník ) neměl 10ku klíč na povolení baterky ... tak čímsi urazil kontakty
všude bylo z vápna, jak když se v zimě kouří z dukovanských chladících věží ... a borci, jak mlynáři ...

závěrem kamoš prohlásil ... nikdy Puntem ... trefit mě ta oktávka, tak tady nejsu ...
Re: Diesel alebo eurodiesel
16. 10. 2011 12:54
Na olej se jezdit dá, ale bez úpravy motoru míchat tak max 20% oleje do nafty. Při větším množství se už musí nastavit větší tlak na tryskách a zvětšit předstih,tak aby se olej stihl rozprášit, je hustší než nafta. Předehřev je nutností. Také přidání aditiv, právě kvůli napékání se toho sajrajtu, co rostliný olej obsahuje. Staré nafťáky to sežerou tak jak to je, ale nové už ne. Pokud někdo chce s novým jezdit na čistý olej, je třeba investice. Druhá nádrž, slučovač, předehřev atd. Pak to automatika řídí tak, že se startuje s vyšším obsahem nafty a po zahřátí to naftu postupně ubírá až jí odstaví úplně. Proto dvě nádrže.
Olej si lajsnu třeba do traktoru, ale jen s plným žaludkem, protože kdo má potom čuchat "hranolky" a být hladový?
Anonymní uživatel
Re: Diesel alebo eurodiesel
16. 10. 2011 19:11
Common raily to nechcou, ale starý Golf 1.7 na to lítal jako drak. A jezdil jsem na čistej trnsformátorovej, jen v zimě jsem to ředil 1:1 s naftou, chladem se totiž separuje parafínová frakce. Žčdnej předehřev, nic. A motor šel jak hodinky, ani to tak neklapalo. A když někdy náhodou dostal čistou ropu, klapal jako hamr v králi Šumavy. Ale do Alfice bych to nedal. ta mlsá Vervu, ale taky jede.
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
16. 10. 2011 19:44
Ještě se jezdí na Kerosin akorád míň maže tady manici od správy letišt jezději starejma kárama poněvatž jezději zadarmo jinak jet za hranolkama do kopce to je zážitek zlatá nafta.
Re: Diesel alebo eurodiesel
20. 10. 2011 09:52
martas74 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ještě se jezdí na Kerosin akorád míň maže tady
> manici od správy letišt jezději starejma kárama
> poněvatž jezději zadarmo jinak jet za hranolkama
> do kopce to je zážitek zlatá nafta.

Ano, víme, známe. TDI PD s příměsí plně syntetického 2T oleje a aditiv zvyšujících cetanové číslo to moc chutná. :-)



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Gabriel (20. 10. 2011 09:53).
avatar Re: Diesel alebo eurodiesel
05. 11. 2011 10:09
kerosín 1:1 s naftou alebo 10:1 s motorovým olejom ale nie do turbodízlu! cca do mesiaca odkráča turbo smiling smiley kerosín produkuje viac mastných sadzí
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 183
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.