Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

elektromobil

Autor m-i- 
avatar Re: elektromobil
22. 01. 2020 22:20
Z tohoto pohledu byl vlastně nejekologičtější Trabant: plošinový rám s kostrou z oceli recyklované ze šrotu, skořepiny z Duroplastu, což byl bavlněný odpad slisovaný s fenolformaldehydovou pryskyřicí, některé chemické složky na to lovili před Heidenau z Labe, které je tam zdarma jako odpad připlavilo už z našeho území, vzácné kovy byly snad jen na několika málo kontaktech, téměř žádná elektronika, jejíž výroba není k životnímu prostředí šetrná dodnes, a to navzdory veškerému technickému pokroku. A těch pár kapek olovnatého cínu v regulátoru dobíjení, tranzistorovém zapalování, případně i v rádiu, přežilo celý vůz. Takovou spolehlivost dnešní bezolovnaté pájky (RoHS) nezaručují, proto mají dodnes dopravní prostředky povolený olovnatý cín.
Hmotnost vozidla něco do 650 kg, to je proti elektromobilům třikrát menší spotřeba materiálu.
Jistě, provoz dvoutaktu vyžadoval spalovat i olej, takže nějaká ta kouřová clona vznikala, v benzínu bylo olovo, ale na to jezdily i čtyřtakty benzíňáky...
Jistě, žádný luxus se od toho nedal čekat, přesto i ten Traboš někdy posloužil jako kočkolap
(a vůbec: mají elektromobily lůžkovou úpravu?).
Majitelé ty vozy hýčkali, aby jim vydržely alespoň 20 let (některé kousky jezdí dodnes a to je jim přes 40 let), ostatně jak by se dřív dostali k něčemu novějšímu? Nebyly problémy s likvidací vraků, opravovalo se všechno, nevyhodilo se skoro nic, nevyrábělo se tolik nových vozů, které by nám stále někdo nutil. Ani nám nikdo nevnucoval nového Trabanta povinně vybaveného všemi možnými asistenty, hlídáním tlaku v pneumatikách, spotřebu ukazoval nanejvýše jen průtokoměr zobrazující, že tam toho teče více, nebo méně, kdepak by někam bonzoval spotřebu na sto...
Ovšem, doba se změnila, aut na silnicích přibylo, častěji se mění za nová. Jen mi pořád vychází, že Traboš, ač ho bylo cítit na dálku, mezi druhým a šestým kilometrem jízdy dělal hustou kouřovou clonu, netopil, dokud nebyl motor v záběru (a špatně topil, i když v záběru byl), klimatizace otevíráním okének atd., ublížil v důsledku životnímu prostředí za 20 let provozu méně, než jeden elektromobil za půl roku, vlastně už během výroby.
Přes sto let vývoje elektromobilu bez trolejového vedení prostě dodnes nepřineslo nic, co by životnímu prostředí v globálu ulehčilo. Že třeba teď a tady ano, to jsou přece klapky na očích, ať není vidět ten průseur s výrobou, nabíjením, omezenou životností akumulátorů a následnou likvidací (jen tak na okraj: tehdy se ve startovací baterce daly vyměnit jednotlivé články, nemusela se měnit celá). Pravda, dnes už bych váhal, zda jet Trabantem na Pelješac, ale v tuzemsku, kde stále přibývají kilometry a kilometry silnic s rychlostním omezením (a ještě měřeným), to už zase může brzy být aktuální...
Ano, úředník od stolu něco nařizuje, aniž by o tom něco věděl, ještě do toho uvrtá nějakou nezletilou, a pak to takhle dopadne...
Promiňte tak trochu OT a (snad i) nadsázky, jako elektrikář a elektronik bych měl elektromobily spíše propagovat, ale pořád mi to ještě nějak nejde, zvlášť, když v úzké jednosměrce se zákazem zastavení musím přes chodník objíždět Teslu, k níž z domu vede kabel. Jistě, to auto má za oknem výjimku, ale, má-li řidič vystoupit, blokuje polovinu jediného jízdního pruhu. Proto ten chodník.
Tady v EU budeme povinně jásat nad tím, jak je elektromobilita čistá, aniž bychom viděli, co to dělá na druhém konci světa, kde se na to vyrábí komponenty za cenu plundrování přírody, zasírání ovzduší, vod povrchových i podzemních... a, kdo viděl a nekorektně vykecal, dostane nálepku nepřítele lidstva.


Edit: oprava překlepů a (doufám) zjasnění formulací.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hill (23. 01. 2020 08:02).
Re: elektromobil
23. 01. 2020 08:54
Hiile. Toto jsi neměl o tem Trabantu. Tedka nevydržíme ze Zahajdou jak bude namyšlený že má eco auto.thumbs up smiley
Re: elektromobil
23. 01. 2020 09:32
Namyšlený kvůli trabantu jsem, protože mám ...Das auto...grinning smiley
Re: elektromobil
23. 01. 2020 09:51
Včera jsem se koukal na tu záškolačku Gretu a poslouchal ty její kecy
Divím se, že některý z těch účastníků fóra např. v Davosu po jejím projevu nevystoupí a nepošle ji vyloženě do zádele a do školy.Samozřejmě pěšky.
A tleskají ji jak dementi.
Tady jsem četl, že za všechno můžou úředníci. Neřekl bych. Za všechno může jen ten, kdo "to vymyslel" a kdo úředníky zaúkoloval, aby ty jeho zcestné myšlenky rozpracovali. A ti kteří je schvalují například v EU parlamentu.
Proti eco Trabíku nic nemám. Určitě je to opečovávaný miláček. A podle Hilla dělá "hustou kouřovou clonu" jen mezi druhým až šestým kilometrem. A to se dá vydržet. A když ne, tak vypnu ventilátor a předjedu ho.
Určitě bych koupil raději auto hybrida než elektromobil.
A ekologii podpořím raději sběrem hliníkových plechovek, sběrem papíru, tříděním odpadu atp.
Re: elektromobil
23. 01. 2020 10:41
Tak asi takto...
Nejsem si vedom nejakeho natlaku ohledne eaut.
Spíš naopak silna pomlouvacna kampan...
Mel.jsem motnost to vyzkouset a je to super
Samozrejme lepsi na blizke pojizdky
Rano obcas jezdim za trabantem kombi do prace
Peknej smradek...
No a greta. Kabinet ji nema rad
Ja ano..ve spouste veci ma pravdu..
A soustu veci rozhybala...
Je mlada nema tolik zkušenosti
Ale dik za ni...vzydt si uvedomte ten rpzdil mezi přírodu u nas a chorvatskem...a i v potravinach...
Jo a pro milovniky hybridu...
Takovej prius...to je skvele auto...
Re: elektromobil
23. 01. 2020 11:26
Nátlak kolem e aut je už i v reklamách například v televizi. Horší je ale nátlak na "zrušení" ostatních typů pohonů v autech.
A Greta s nedokončenou školní docházkou. A "to má hýbat světem a "vést masy"? Ano, je mladá a bez zkušeností, jak tady jeden dotyčný píše. Tak až ty zkušenosti získá, tak potom teprve snad může něco pindat.
V Číně, Indii a jinde, třeba i v jižní Americe na ni určitě zvysoka prdí. Asi jako krávy a bejci, co tam chovají nebo je uctívají. Ti poškozují přírodu mnohem víc než auta. Jen ať řekne Indům, že je potřeba snížit stavy jejich posvátných krav.
Ti ji poženou tak, že ani žádnou uhlíkovou stopu po sobě nezanechá.
Kritizuje například i sázení stromů v Africe. Kolik stromů zasadila sama osobně? Kolikrát byla připoutaná třeba ve "švédské Šumavě" řetězem jako naši ekoteroristé ke smrku aby ho nepokáceli, aby se mohl zdárně rozmnožovat kůrovec?
Kdo ví, jestli vůbec ví, co je to biomasa? Jako nějaká Káča Jaujau, taky se kdysi cpala do politiky. naštěstí skončila a má z ní srandu půlka národa.
Tady v Evropě je ale móda, že nedostudovaní nemakačenkové hýbou masami. Oblečou si kalhoty a košili německé průjmové barvy, napíšou si referátek jak na schůzi SSM, překoktají ho na Letné, pak si nechají proplatit statisícový honorář z netransparentního účtu a vymýšlí další kraviny.
A rozdíl mezi přírodou u nás a v Chorvatsku? Asi je to dané zeměpisnou šířkou a "vyspělostí průmyslu" (i když u nás už 30 let rozkradeného)
A potraviny. Asi to ti komunisti měli vychytané, když stanovovali kolik masa má být například ve špekáčku a co má nebo nemá být v potravinách.
Pak se zákon zrušil a proto si pochutnáváme na tom, co nám teď nabízí. Ale samozřejmě někteří si můžou koupit kvalitní pršut každý den. Ostatní godhaj, taky každý den.
"A vo tom to je. " I když téma je elektromobil.
Re: elektromobil
23. 01. 2020 11:31
Co ty mas porad proti te holcine
Jako jediná upozarnila na zo spatne kolem
Plytvani a bordel...
Ja ji fandim...a takovej fiatek 500 e
Je to bomba...
avatar Re: elektromobil
23. 01. 2020 12:09
… už jsem zde četl, jak je výroba elektřiny nákladná a neekologická … než se dostane do baterie auta … myslím tím klasické zdroje elektráren

udělejme si bilanci o energii a ekologii ... (možná jsem ještě něco zapomněl) ...
… 1) potřeby a nároky dříve "zaostalého" obyvatelstva na různých yawning smiley kontinentech … na teplo, moderní novou výbavu domácností, motorismus a se vším spojené služby …
2) stálý vědecko technický rozvoj vyspělých zemí ... a jeho potřeba energií …
3) nároky na energii u stále masivnější lodní dopravy …
4) energetické nároky na obranný průmysl vyspělých zemí (z větší části raketové a letecké technologie) …

to jsou důvody proč vojensky vyspělé a lidským potenciálem významné státy žadné ekologické limity nezajímají a z výše uvedených důvodů nějaké proklamace ekologů nikdy nepodepíší …

… zvyšující se potřebu na energie … žádné sluneční a větrné energie nezabezpečí (pokud se ovšem nezastaví nárust počtu obyvatelstva … kdo o tom ví, tak z důvodu šíření poplašných zpráv raději nepíše)

… mimo zápis ...
1) i státy, které ekologicko energetické programy podepsaly … mají velké výletní transatlantické lodě pro turisty …
proto je "perličkou" skutečnost, že ... 47 největších plovoucích hotelů světa má větší produkci emisí… než všechna osobní auta v Evropě …
[www.idnes.cz]

2) … rakouská vláda se rozhodla vyhlásit v roce 1978 referendum o zprovoznění jediné hotové jaderné elektrárny v Rakousku u městečka Zwentendorf an der Donau, poměrem hlasů 50,47 : 49,53 % zvítězili odpůrci zprovoznění … potřebu generovaného výkonu rakouská vláda vyřešila vybudováním dvou bloků tepelné elektrárny Dürnrohr, kousek od Zwentendorfu ... aby byly využita již vybudovaná přenosná energetická síť ... pro její zásobování polským uhlím musely být rekonstruovány některé mosty ve Vídni, aby byla zachována potřebná splavná výška …
… z původní rakouské jaderné elektrárny by nebyl ani jediný gram radioaktivního odpadu do ovzduší … obrázek o radioaktivitě z uhlí si můžeme udělat zde … ?
[www.osel.cz]


ekologii zdar … a auta ? … je to o vodíku …

smileys with beer



Upraveno 3krát. Naposledy upravil Bessy (23. 01. 2020 13:15).
Re: elektromobil
23. 01. 2020 12:15
Proti fiátku nic nemám, dokonce bych možná o něm i uvažoval. Kdybych mu fandil a kdyby byly potřeba dvě auta v domácnosti. Ekologicky bych ho nabíjel, kdybych si koupil za 60 000 domácí" nabíjárnu" a pár opět ekologických panelů na střechu.
Na nákupy. Ale zkus s těmi výtvory jet do HR, nebo jen do Krkonoš. Ty vlastně na Capri. Takže pro mne, vyhozené peníze, ale ty si s tím klidně jezdi.
A sám píšeš, mladá nezkušená a bude "velet" sedmi miliardám lidí? Doufám, že se brzo najde někdo, kdo ji pošle do ústavu s dozorem nebo aspoň do školy, samozřejmě to vše spojené s léčením. V Česku by nemusela. tady by to "inkluze" a Valachová se Šabatovou vyřešila za ní. Ale statného asistenta by měla dostat.
Re: elektromobil
23. 01. 2020 14:44
avatar Re: elektromobil
23. 01. 2020 15:46
Ukončil bych tuto diskuzi jestli je elektromobil výhodný nebo není. Na tutu diskuzi jsou jiné servery
S elektromobilem lze dojet do Chorvatska jako s jinými dopravními prostředky sice to chce o dost víc plánování, ale jde to takže kdo elektromobil má tak může vyrazit.
Dál prosím zde jen osobní zkušenosti o cestě k Jadranu s elektromobilem.

PS: to co zde probíráte nemá moc s dopravou do Chorvatska společné.

.
.

_________________________Jirka_________________________



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Jiri.velmez (23. 01. 2020 20:25).
Re: elektromobil
16. 02. 2020 08:32
Sobota cesta fiat 500 e cca 120 km
Moc krasne ticho a klidek...krasna akcelerace
Na zpatecni ceste nabití u dalnicne v mistech kde bych nabijecku necekal...cca hodina
Neni to prijemne , ale tak to u e aut chodi...
Chtel jsem zkousku natur...
Moc se mi to libilo...ale do chorvatska je to maly dojezd...
Timvyjadruji vyse svuj obdiv...
To planovani nic pro blbce...
Re: elektromobil
16. 02. 2020 09:01
Jak jsem se již několikráte poslední dobou přesvědčil, může být přítomnost elektromobilů na dálnici nebezpečná. Dost často jezdím v neděli navečer do Práglu po D10., kdy se vracejí lidičkové z hor. Elektromobily obvykle jezdí 90 - 100 kvůli tomu, aby vůbec dojely domů a ostatní se je jako brzdu provozu snaží předjet kdykoliv, jakkoliv. Díky tomu vzniká dost nebezpečných situací. Ještě jsem neviděl elektromobil, který byjel po dálnici 130. Je úsměvné vidět se takto šourat Teslu.
Re: elektromobil
16. 02. 2020 21:46
Tady máte booster......

[vtm.zive.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil dj_Paul (16. 02. 2020 21:47).
Re: elektromobil
16. 02. 2020 23:21
To je jako bych tahal za autem se spalovákem cisternu. A ten v článku uvedený vozík s elektrocentrálou? Minimálně úsměvné.
avatar Re: elektromobil
17. 02. 2020 00:30
Elektromobily by měli na cestu do HR vagónovat.... samozřejmě na vagóny tažené el. lokomotivou smoking smiley

Ten vozíček je "bóží"... už by jenom měli legislativně odladit možnost zapojit třeba i dva za sebe... jako to mají např. zemědělci, cirkusáci a kolotočáři grinning smiley Pak by ta opičárna byla dokonalá thumbs up

P.S. Berte to jako glosu... abstrahující od snížení dojezdu vlivem přívěsu... a preferující tu absurdní opičárnu...
Re: elektromobil
17. 02. 2020 07:58
No bylo by dobré, v jednom táhnout náhradní baterie a v tom druhém, elektrocentrálu. To by určitě Fiat 500 těch 120 km zvládl i bez dobíjení někde v poli, i když by tam nabíječku nikdo nečekal. No ale zase to má v poli hodinu výhodu, že sem tam se zahlédne zajíc nebo bažant a můžou se vzdělávat netrpělivá vnoučata.
A nemusel by ani dělat plánování pro blbce. Asi by se s tím mělo jezdit jen po městě od baráku do obchoďáku a zpátky. Ani se to nedá doporučit z vesnice do obchoďáku.Náhodou nechá zapnuté "ledky" na parkovišti a už se u obchoďáku nerozjede.To je pak na to, jít se "picnout"".
avatar Re: elektromobil
17. 02. 2020 08:12
Ano, když "nechá puštěné ledky u obchoďáku" tak se může jít picnout....
To úplně vystihuje reálnou inteligenci pisatele.
Pravda, ona ty ledky napájí úplně stejná baterie jako u spalováku (tedy ta 12V), takže když to udělá se spalovákem, taky se půjde picnout, ale nebude blbcem s elektrošrotem.
Tohle jsou neuvěřitelné kecy.
Re: elektromobil
17. 02. 2020 08:54
To víš, že to jsou kecy. V dnešních nových autech a snad i v tom elektro se "vytáhnutím klíčku" zhasnou všechna světla,
Takže to byl jen takový fórek. A že tvoje reálná inteligence to nepobrala, tak to je mi líto.
avatar Re: elektromobil
19. 02. 2020 10:27
Takže ideálně to asi má Audi Q7-etron... baterka stačí tak na 50 km tudíž okolo komína na elektriku v poho .. a do HR 3 litrovej šestihrnek - takže ideál spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
Re: elektromobil
22. 02. 2020 20:04
Tady trochu rozumného čtení o nereálnosti elektromobility čti
avatar Re: elektromobil
23. 02. 2020 19:39
Asi to opravdu nechápu - takže hlupáci v Porsche vůbec nepochopili, že elektro-mobilita je nesmysl a ještě dokonce stavějí nabíjecí stanice? Neskutečné, jak mohou být ti inženýři hloupí, že?
Anebo je napadlo, že vyrobit a prodat statisíce a miliony elektromobilů bude přece jen několik desetiletí trvat, ne?
A zkuste se podívat, kolik el.energie se vyrábělo před 100 lety a kolik se vyrábí dnes?
Víte například to, že v roce 1918 byla spotřeba v ČR celá 1 terawatthodina ročně?
A o sto let později to bylo 74 terawatthodin ročně.
A jsem na 1000000% přesvědčen o tom, že také tenkrát existovali desítky chytrolínů, kteří "věděli jistě" ŽE TO NENÍ MOŽNÉ!

Kde jako tu elektriku budete brát, když budou všechny stroje na elektriku?
A co vlaky, nechtěli byste je taky na elektriku? Ty vago a klimatizace? A počítače? No ty bláho....
Ještě si na mne vzpomenete, já vám to říkal!


NEMOŽNÉ!

smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil santy (23. 02. 2020 19:41).
Re: elektromobil
23. 02. 2020 20:47
Ano, v něčem máš pravdu, jenže to co píšeš, trvalo 100 let. Ale eurovlády do toho chtějí praštit do deseti let, kdy se nebudou moci prodávat auta se spalovacím motorem. K tomu ruší tepelné a atomové elektrárny. Aby bylo možné všechna elektroautí uživit, muselo by se již před pár lety začít stavět pár desítek bloků jaderných elektráren, které by alespoň nahradily do té doby doslouživší tepelné a zastaralé atomové, na uživení elektrokobility bych jich musely být stovky. Právě že se stoupající spotřebou infrastuktury bude již za pár let elektřiny nedostatek i bez elektromobility. Výstavba dobíjecích stanic je kapitola sama o sobě. O dostatku surovin na výrobu akumulátorů taktéž.
Jezdi si ve své el.škatuli a užívej si dokud budeš moci nabíjet. Ale sundej růžové brýle a podívej se na věc trochu reálně, poslechni si pár odborníků a né pitomé politiky, co o elektřině vědí akorát to, že kope.
Re: elektromobil
23. 02. 2020 21:02
Ale voni to maj páni inženýři od Porsche dobře vymyšlený. Pokud chtějí vyrábět supersporty s emisemi nad limit tak musí vyrobit taky pár elektromobilů jako úlitbu EU!
avatar Re: elektromobil
23. 02. 2020 21:39
No, tak podívejme se do umwelt DE... aby byli schopni nějak zelenat, tak musí jít v "přechodném období" do obrovských dodávek ruského plynu... Nicméně proto také již několik let budují roury...
Větrníky se jím nedařilo minulý rok stavět ani na 10% potřebného / plánovaného...
Jejich přenosová soustava obdobně jako naše (ČEPS) již jaksi nemá moc kam jít... Pravda nějaké rezervy v DE mají (např. na stožárech VVN další volné pozice pro další potah vodičů), lepší legislativu pro další vodiče či jinou napěťovou hladinu ve stávající trase apod. (v kontextu "stavebního řízení" )...
U nás se již počítá ve výpočtech přenosovky VVN u křížení, výšek nad zemí atd. s "nadměrnými" přenosy s oteplením vodičů až na +80°C, místo do nedávna používaných +40°C atd.
Prostě představa, že se budou taková kvanta el. energie přenášet na nějaké větší vzdálenosti je docela cesta do pekel... viz. např. reálná úskalí přenosu EE z "farem BMW" u Baltu a Severního moře do Bavorska smoking smiley
Z mého pohledu by měl smysl zdroj energie vždy právě v blízkosti těchto "super mega chargerů", ale co to bude, aby to bylo dostatečně automomní? Větrníky v kombinaci se soláry? Co když bude pod mrakem a bezvětří?
avatar Re: elektromobil
23. 02. 2020 23:01
A, až se to vedení bude o 80°C oteplovat, o dost vzrostou přenosové ztráty. Vyplatí se to? A ke všemu pak podají ochránci practva podnět na životní prostředí, že to musí v době tahu ptactva vypnout, protože se pokaždé poškodí moc vlaštovek, které si na drát sedly. A úřad bude muset konat okamžitě, zatímco s povolením nemusí tak spěchat...
avatar Re: elektromobil
24. 02. 2020 08:12
… v důsledku klimatických změn, stále častěji přetrhané elektrické sítě, bezslunečných dnů, pozastavených větrných elektráren v důsledku silného větru … by elektromobily stály leda tak na dvoře …
vodík to jistí …
yawning smiley

smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (24. 02. 2020 08:18).
avatar Re: elektromobil
24. 02. 2020 09:16
Jardo, samozřejmě oba víme, jak to zákonitě bude se ztrátami na AlFe lanech při 80°C...
Chudáci vlaštovky grinning smileythumbs up

Peťo, vodík? Já si myslím, že jakožto majitelé povozů s TZ bychom mohli na TZ osadit kotel na dřevoplyn - kotel přišroubovat na nosič na kola thumbs up smiley ... nebo v duchu přívěsné baterie za EV, dát rovnou pořádný kotel na přívěs... a na cestu do HR z něj vytáhnout ještě jednu hadici pro napojení kolegova auta jedoucího pěkně ve vláčku za tebou. Jeden kotel, druhé auto v aerodynamickém pytli. Téměř ekodokonalé, ne?
Letos by to bylo efektivní i s tím dřevem - v rámci pomoci likvidace kůrovcové kalamity. Takových much jednou ranou...
avatar Re: elektromobil
24. 02. 2020 10:26
Pavle … dřevoplyn už tu byl, ale kdo by dnes dělal dřevěné uhlí … a vyrábět vodík z fosilních paliv, to by bylo, jistě uznáš poněkud kontraproduktivní při produkci kysličníku uhličitého a jiných škodlivin …
… pravda, takovým Frantikům, i našim předkům (v Böhmen und Mähren) nic jiného kvůli Německé chamtivosti nezbylo, než si v autě zatopit a jezdit aspoň na dřevoplyn …

… ale jezdit na vodu … co ? … navíc s ohledem na účinnost (kJ) je nejvhodnější oceánská voda, té je na naší Matičce asi nejvíc ...
… byť to bude vyžadovat ještě hodně úsilí, jak při výzkumu, tak při aplikaci, mj. s ohledem na bezpečnost, tak asi nejvhodnějším a jistě nejekologičtějším způsobem výroby vodíku pro pohon … bude metoda rozkladu vody na principu elektrolýzy …
na vodík … a ? yawning smiley

smileys with beer
avatar Re: elektromobil
24. 02. 2020 12:21
No s tím vodíkem je to ale zatím bohužel hodně utopie. O bezpečnosti nemluvím, tam se to asi dá řešit.
Ale účinnost (efektivnost) při výrobě je hluboko pod 1, tedy jednoduše - je to naprosto nerentabilní.
To asi všichni ví, ale když pominu převážení tohoto plynu - je první v tabulce prvků, takže prostupuje prakticky všemi "nádržemi" - musí se tedy držet pod obrovským tlakem (zkapalněný a chlazený?) a také neustálé udržování tohoto tlaku na čerpacích stanicích, málokdo už ví, že i taková moderní čerpací stanice dokáže obsloužit jen pár vozů v řadě (tedy podobně jako klasická čerpací stanice), ale pak STOP, pauza, čekáme na natlakování nádob a není to zrovna chvilka, takže další problém k řešení. Zkuste si dohledat, je to zajímavé čtení.
Malý úryvek/příklad česky zde: (zdoj - článek na hytep.cz)

A ani pak není doba tankování úplně pevná. Vodík se neskladuje při takto vysokých tlacích – pro srovnání, ve vodovodním řadu je tlak zhruba 4 bary, ve voze je tak tlak 175x vyšší – ale tlakuje se do mezizásobníku čerpací stanice. Záleží na jejím dimenzování, kolik nádrží/vozů dokáže takto rychle natankovat. Některé dnešní stanice zvládnou třeba jen dva vozy, u dalších se doba plnění bude prodlužovat. Kdyby v řadě stálo třeba osmé auto, klidně si na plnou nádrž počká i hodinu. Jakmile se začne počet vodíkových vozů zvyšovat, bude růst i kapacita čerpacích stanic a cílem je, aby plnění trvalo jednotky minut, ideálně by bylo hotovo do pěti minut (což je i údaj, který u Nexa uvádí výrobce).

A tedy pokud vím, v tom autě se z toho vodíku dělá zase elektrika, tak není jednodušší vyrábět přímo tu elektriku?
Myslím, že vodík bude mít smysl u nákladních aut a podobně, ale osobní doprava? Nevím, zatím mi to nepříjde úplně vyřešené.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 89
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.