Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley

Autor StandaM 
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
14. 07. 2011 20:40
Myslím, že je to jinak. Ten pán z Brna mi říkal, že například u Tohatsu to je tak, že 5hp a 6hp jsou stejný objem. Jenom mají jinou tu trysku. Všechno ostatní v motoru je také stejný.
Z toho usuzuji, že podle ofiko stránek Tohatsu a cen motorů je další v řadě 8hp a 9,8hp. Můžeš si koupit buď to a nebo to. Pak to můžeš upravovat jak chceš. A takto bude dle mého názoru i u dalších výrobců.
Prostě laicky řečeno jeden objem válců dvě možnosti nastavení. Ale je to jen můj názor. Možná jsem to vypozoroval špatně.
Tudíž předpokládám, že z pětikoně osmykoně neuděláš.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
14. 07. 2011 20:41
3HP navic uz by jsi poznal, ale nedokazu odhadnout cenu, na mem motoru Yamaha 15HP 4T to take slo dat na 20HP, ale musela by se vymenit vacka + neco par detailu, ale financne se to nevyplati a hlavne se prijde o zaruku coz tobe nevadi. Rozdil ceny u 15HP a 20HP, byl polovicni nez uprava. Jedna se o konstrukcne stejne motory jen z duvodu dorzeni vykonove rady to je omezene na vacce.

vyzkousej p. Valucha marinesport.cz urcite poradi a rekne proc to delat nebo nedelat.

Stenly,jj, tak to byva, ale ne vsichni vyrobci a vykonove rady to takto maji

jeste dodam, kdyz se udela takova (jednoducha) uprava bez zasahu do konstrukce motoru je vykon navysen, ale vetsinou i otacky motoru, takze napr. mam o 1-2HP vice, ale za cenu vyssich otacek.

Suzuki 4HP

Výkon KW 2,9
Výkon PS 4
Počet válců 1
Objem válců ccm 138
Váha Kg 25
Standartní propeller 3 x 7-1/2 x 6-1/2

Suzuki 5HP

Výkon KW 3,7
Výkon PS 5
Počet válců 1
Objem válců ccm 138
Váha Kg 25
Standartní propeller 3 x 7-1/2 x 6-1/2

Suzuki 6HP

Výkon KW 2,9
Výkon PS 4
Počet válců 1
Objem válců ccm 138
Váha Kg 25
Standartní propeller 3 x 7-1/2 x 7


takze se da rict, ze u teto rady je jen rozdil v propelleru a otackach a podavani paliva

4HP vykon pri 4500ot/min.
6HP vykon pri 5250ot/min.

8HP je uz jiny obsah a ma dva valce, je jeste dulezite co je za vykonem za pismeno.
Je pravda, ze zde pisu o 4T, ale bohuzel u 2T informace a zkusenosti nemam.

Ale jsem si vic nez jisty, pokud to motor zvladne tak ve tvem pripade musis zvednout otacky(uprava karbecu) a vymenit propeller, to by melo stacit a nic vic zrejmne vyrobce neudelal u vyssiho vykonu, pri pouziti stejne konstrukce motoru



Upraveno 6krát. Naposledy upravil StandaM (14. 07. 2011 21:18).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
15. 07. 2011 08:10
To Standa Díky za radu, byl jsem přímo v Živogošče, kdyby někdo chtěl, mám kontakt na toho chlapíka z maríny (u něj jsem ale nebydlel). Za 2 týdny jedu znovu na stejné místo, tak to vezmu podle tvé rady trochu níž.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
15. 07. 2011 12:10
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Tak tohle je půlhodina práce a investice 24,- Kč do šňůry. Trubku jsem doma našel. Pak taky radost z výsledku, nikoliv z ušetřených peněz. Na žebřík jsem zkusil zavěsit svých těsně nad dva pytle brambor (102kg) a pohoda. Trubka je klasikavodovodní plast 20x3,8, šňůra 4mm nosnost 250kg.


Diky za inspiraci, bohuzel jsem to spachal na miste bez el. vybaveni jen rucnim naradim, takze to rozhodne zabralo vice jak avizovane pul hodky. Presto funkcne a esteticky prekvapive skvele. Vynikajici je tez faktor skladnost-vaha. Jen doplnim ze ona trubka je spis standartniho formatu 20x3,4. Snuru jsem dal radeji 6mm, neb zatezove limity pro "levne" 4mm lanka jsou dost slabe, pod 60kg atd. Mozna jeste zkusim v budocnu sprusle polepit protiskluzem, pripadne nekde nastrikat tim protiskluz naterem, kdyz bude prilezitost.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Ugljanista (15. 07. 2011 12:12).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
15. 07. 2011 18:26
Dnes jsem byl u nás v jacht. prodejně, a je docel sranda pozorovat nákupní přípravu vůdců plavidel: tahle vlaječka je moc velká, tahle malá, kšiltovku s nápisem kapitán nebo radši skiper, vodní vak není té "cool" značky ...
Už se to blíží. trosečník poslal jsem ti SZ.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
15. 07. 2011 18:53
Trosečník hlásí že ji dostal a sáhodlouze odpověděl thumbs up smiley . Už stavím na kafe yawning smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
16. 07. 2011 22:58
U dvoutaktů to bylo obvykle tak, že výrobce dělal shodný motor ve dvou i více výkonech (kvůli různým předpisům v různých zemích) a lišily se jen opravdu v detailech jako byly různé restriktory průtoku paliva nebo vzduchu v karburátoru, dokonce někdy jen šroubek, který omezoval maximální otočení plynové rukojeti, v nejhorším případě jiné trysky v karburátoru. K tomu navíc většinou vrtule s různým stoupáním. Tak třeba Yamaha dělala takto shodné 6HP a 8HP, Selva v řadě Izmir 5HP, 6HP a 8HP a v řadě Naxos 6HP, 10HP a 15HP.
Já teď mám asi z třetí ruky právě Selvu Naxos 10HP, který se od 15HP liší jen podložkou s menší dírou mezi karburátorem a blokem. Tu jsem pochopitelně vyndal. Navíc jsem motor už dostal s vrtulí s největším stoupáním a 20L nádrží, které se standardně dodávaly jen k 15HP verzi. Motor mám na člunu Eurovinil RH300 (3m s laminátovým dnem) a jezdí pěkně. Ve skluzu v pohodě jezdí s celou čtyřčlenou rodinou a plážovými proprietami (lehátka, osušky, slunečník, šnorchlovací výbava atd).

U čtyřtaktů to bude v zásadě podobné, opět se vyrábějí shodné motory omezené na různý výkon, ale ta změna může být složitější (jiná vačka apod)



Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 12:01
S rodinkou na člunu jsem jezdil tak na 1/3 plynu, možná méně. Když jsem dal plnej, rychlost se nezměnila, jen to míchalo vodu a více žralo. Zkoušel jsem i měnit trimování motoru a změny jsem nezaznamenal. Otazka, zda otevření motoru bude mít význam, protože jak bylo psáno výše, výkon nabyde ve vyšších otáčkách. Pak je to bezpředmětné. Výkon by musel narůst v nižších otáčkách a dát propeler s větším stoupáním. Pak to smysl bude mít.
Nechtěl jsem větší člun a silnější motor kvůli vinjetě, ale nějakých pár kobylek navíc by to chtělo. Řešenim by byl motor 8-10HP přeštítkovaný na 6 nebo 5HP, tyto motory z druhé ruky jsou už za rozumné peníze. Na jetý a "přihlasitelný" 10HP totiž už nezbudou finance.
Trochu bych chtěl na toto téma rozproudit diskuzi.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 17:39
No ja by som motor nepreštítkoval, lebo nikto neni sprostý a keď sa na to príde môžeš mať problém. Motory ktoré sa dajú prelepiť sú väčšinou len 4-5-6 HP napr. Suzuki, Yamaha, Mercury, ale vieme, že rozdiel medzi 5HP a 6HP je velmi malý. Ostané motory sa líšia hlavne velkosťou a tvarom. Práve tu hrozí najväčšie nebezpečenstvo odhalenia. Kontrolné orgány poznajú motory veľmi dobre, určite majú pravidelné školenia a nikto ich nepresvedčí o tom, že 15 koňová yamaha je vlastne iba 5 koňová. Tudy cesta nevede.
Predávajú sa ale motory priškrtené napr. Selva 9,9 HP sa oficiálne predáva ako Selva 5XS, alebo sa takáto úprava robí aj na Suzuki DF8 na 5HP. Pri kúpe dostaneš certifikát, že máš priškrtený motor na 3,68 kW. Pri mori potom to škrtenie vybereš a máš silnejší motor. Ale takéto motory sú dosť drahé. Selva stojí okolo 1500 a Suzuki okolo 2400 EUR.
Dajú sa kúpiť jazdené dvojtaktné Yamahy 6HP so stítkom 3,68 kW a tento motor sa dá "otvoriť" na 8HP. Sú ale dosť riedké a navyše drahé, lebo ich každý prezentuje ako 8 koňový motor. Sem tam som stretol v inzerátoch aj takéto Tohatsu.
Ja som riešil tiež tento problém. Mal som súpravu Honda T30AE a Honda BF5. Na mori to bolo strašne pomalé. Motor som predal a kúpil som si Suzuki 15DF. Stým trojmetrovým člnom to jazdilo rýchlo, ale plavba nebola stabilná. Tak som predal aj čln a teraz mám Zodiac 340 cadet Solid. Čln je riadne prihlásený a je to veľmi dobré plavidlo. Motor má spotrebu cca 2 litre za hodinu. S 3-mi dospelými je hneď v klze, plavba je kľudná a stabilná. Samozrejme keď sú vlny tak sa trápím aj ja.
Neviem, ale treba stým rátať, že keď si zoženiete silnejší motor potom prídete na to, že Vaše člny nemajú bohvieaké plavebné vlastnosti a potom budete zas riešiť čln. Dobrým riešením sa mi zdá napr. 3 metrový RIB a ktomu 6HP motor označený ako 3,68. Tuším aj Honda vyrábala také motory. Výhoda 6HPHondy je vtom, že je to dvojvalec. Takáto súprava potom jazdí v klze s dvomi osobami bez problémov, ale to už sme opäť u peniazoch.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 18:41
a nedalo by se pro zvýšení stability přidělat na straně ten vyvažovací klacek co používaj domorodci u lodiček? thumbs up smiley Já když to tady čtu, tak nechám ten svůj motůrek 5HP asi doma a vezmu jen pádla.To mám teda vyhlídky.smoking smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 18:41
Právě, že je to o penězích. Rozdíl velikosti člunu 3m nebo 3,4m není dle mne podstatný. Čtyřicet cm nic neřeší. Je pravda, že takový člun má vyšší nosnost a i je možno dát až 15HP motor. Ale i omezen velikostí prostoru v autě. Musí to být všechno skladné.
Také mi nejde o to, abych s tím lítal ve třech ve skluzu. Jen mít výkonovou rezervu. Můj 5HP výkon má, ale není ho schopen přenést na člun. Jak jsem psal, na 1/3 otáček jede stejně rychle jako na plný plyn, akorát že při plném plynu to už jen navíc míchá vodu za člunem a rychleji to nejede. Možná by to jen vyřešil propeler s větším stoupáním.
Na motory SELVA jsem moc chvály neslyšel, ani v inzerátech se neobjevují. Ten 5XS (9,9HP)je jen jednoválec, to už musí mít docela vibrace.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 18:55
Trosečníku,
buď v klidu. 5hp je úplně v poho.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 19:56
Gumák ako taký je tá najhoršia konštrukcia na výtlačnú plavbu. Gumák musí jednoducho plávať v klze. Malý príklad: ako vyššie píšem som mal Hondu BF5 ktorá mala spotrebu 1,5 l za hod. Vo výtlaku som išiel po Malom Dunaji hore prúdom cca 9 kmh. Teraz s 15 HP trasu 9 km spravím vpohode za 30 min. alebo menej a pri spotrebe 2-3 litre to sú tie isté náklady ako pri 5HP. Len ten zážitok sa nedá porovnať. Keď ideš vo výtlaku tlačí pred sebou vodu a tiež za sebou ťahá obrovskú vlnu. Gumák musí z vody von. To že 40 cm neni žiadný rozdiel nie je pravda, ten čln je aj širší o nejakých 20 cm. Chce to skúsiť a potom budeš mať úplne iný názor. Tvôj 5HP motor má výkon presne 5HP, tento výkon sa neprenesie na čln ako píšeš, lebo ten čln pre 5HP je ťažký. Tento výkon stačí na plavbu v klze s jednou osobou a potom už len na výtlačnú plavbu.
Čo sa výkonovej rezervy týka podľa mňa sa musí kúpiť na gumák maximálný povolený motor. Já mám 15 HP a možem mať max 20 HP. Niekedy by sa aj zišla.
Pre Teba by bol optimálný motor napr: Yamaha 6 DMHS. Je to dvojtakt, dvojvalec, 162 cm3, 26 kg, označenie 3,68 kW, proste všetko čo potrebuješ.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 19:56
Panove ono je to take o prijemnejsi plavbe, spise hlavne o prijemnejsi plavbe.

Kdyz jsem mel 5HP 4T a mensi gumak, po par jizdach jsem se vzdy netesil na cestu zpet tj, zase uvidim to same a zase pomalu:-) Kdyz jsem chtel "frcet" chce to vice otacek a tim padem se zvedne hlucnost.
Kdyz jsem sel do 15HP 4T tak jsem si vzdy jen kvedlal vodu nekde kolem 1500 - 2000ot., motor jsem temer neslysel
a frcel jsem 30km/hod., jasne trochu prehanim proste 1/4 plynu, ale na 3/4 mam 45km/h.
Je to opravdu o necem jinem kor, kdyz je clun s lamin. kylem.

Hlavne, pozor!!! neni 15HP jako 15HP, to ze 8, 9HP lze dat na 15HP je pekne, ale porad mame nizky obsah, ktery je spise pro 8HP, pak to neni nic jineho nez vyhoneni otackama.

Proto, kdyz budou penize bezte do motoru znacky kde je sice stejny vykon, ale vetsi obsah nez konkurencni.

Jako priklad uvedu SUZUKI 15HP 302ccm, 2 valce, Yamaha 362ccm, 2 valce, zde je Yamaha vice ticha a s mensi spotrebou. Honda je na tom podobne.

Neberte to jako, ze mam neco proti 5HP, sam jsem zacinal kvedlat vodu Hondou 2,3HP a more 5HP, ale jak jiz bylo mnohokrat napsano je to o necem jinem a taky takove to zradlo :-)
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 20:09
Stým porovnaním máš pravdu. Suzuki 15 HP je určite hlučnejšia ako Yamaha či Honda a viac vibruje na píne. Keď ideme napr v klze dvaja na 1/3 - 1/2 plynu tak je to veľmi tichý a kultivovaný sluha. Hlučný začne byť od 3/4 plynu. Kúpil som si ten motor za nízku váhu a priaznivú cenu. Váží iba 44 kg a bol lacný. Teraz by som kupoval asi Honda BF20, váží 46 kg, ale aj jazdené sú strašne drahé.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 20:18
Je to nemochot smiley

Je to o penězíchthumbs up smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil stenly.stenly (17. 07. 2011 20:19).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 20:22
Ja asi take 20HP 4T Yamahu nebo Hondu. Na mem gumaku 3,6m byla maximalka 25HP, ale vaha motoru cca 61kg. Coz 25HP 4T ma vice kg. Vseobecne bych spise sel o jeden rad nize nez je maximalka, ale zalezi na typu clunu a kolik HP je maximalka :-) Jinak pokud to nebude nutne neprekracovat povolenou vahu motoru, na SPS to sice vezmou, ale za cenu ubrani poctu pasazeru.

S 15HP 4T jsem byl ve skluzu temer okamzite (rodina ve clunu), pak uberu a kvedlam na 1/3 plynu spotreba cca 1-1,5l/hod. Kdyz jsem tahal kruh tak 4litry, ale hlavne ticha a pohodlna jizda.

Resime zde motor, ale pokud je nevhodny clun (kyl, tvar, kratsi nebo delsi nez je vhodne, pomer vaha a vykon, rozlozeni ve clunu), tak ubere nekolik HP.


jj, Stenly, nejprve musis onemocnet a pak vydelat :-)



Upraveno 4krát. Naposledy upravil StandaM (17. 07. 2011 20:31).
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 21:00
hele kuci vy jste asi samej baráčník. Dneska jsem seděl u mne na chatě s Robertem bioubi a tam jsme to zrovna řešili. Kam já jako panelákovej mám dát větší člun s laminátovým kýlem a motor jak almaru? Mám gumáka 3m a motor 5HP a už takhle mám plnej sklep.( nemluvím o tom, že vlek na dovču nikdy tahat nechci ). Moje jediný řešení je jít do maxima co člun povoluje a to je 10HP. Jak tu ale píšete s gumákem 3m to stejně nebude žádná výhra, tak jestli to pak má vůbec cenu něco s motorem řešit. Já mám první cestu s člunem teprve před sebou ( pozejtří hurá hot smiley ) a je mi jasný že po příjezdu budu mít choutky na něco silnějšího, ale asi zůstane jen u choutek.
Nemoc sem , nemoc tam.... rozum mi říká že raději budu v obýváku sedět já, než aby tam ležel pro 14ti denní použití v roce člun. Co nadělám.
[www.celysvet.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil trosečník (17. 07. 2011 21:01).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 21:15
Ono taky, jak bys ho dostal do výtahu grinning smiley
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 21:27
no je fakt, že šestimetrovej koberec jsem táhnul do 12 patra na laně oknem, ale šestimetrovej člun by asi neprošel thumbs up smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 21:32
jj, trosecniku, ja kdybych nemel za "barakem" prehradu tak mam co jsem mel 5HP + gumak, navic to byl hlavni duvod proc sem sel do parniku, ne 14dni v HR.

I kdyz mam ted kam dat parnik, ver, ze tuto skladacku jsem mel pod posteli :-) a motor 5HP v satne v suchu :-)

Ten dalsi uz byl samozrejme v garazi :-)

jo a ten tvuj 3m jeste snese 10HP toho bych se nebal.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 07. 2011 22:00
Ozzie napsal(a):
-------------------------------------------------------
> No ja by som motor nepreštítkoval, lebo nikto neni
> sprostý a keď sa na to príde môžeš mať problém.
> Motory ktoré sa dajú prelepiť sú väčšinou len
> 4-5-6 HP napr. Suzuki, Yamaha, Mercury, ale vieme,
> že rozdiel medzi 5HP a 6HP je velmi malý. Ostané
> motory sa líšia hlavne velkosťou a tvarom.

Tohle je právě případ těch Selv, o kterých jsem psal. Cca v letech 2000-2006 Selva vyráběla řadu Izmir ve výkonech 5-6-8 a Naxos ve výkonech 6-8-10-15. Všechny tyto motory jsou zvenku naprosto stejné, liší se jen nápisy. Uvnitř mají Izmiry menší obsah (170ccm proti 259ccm u Naxosu), ale všechno jsou to dvouválce. V rámci jedné modelové řady se ale liší jen těmi restriktory v sání. Takže v tomto případě je celkem bezproblémově možné předělat Naxos 6HP na 15HP nebo naopak 15HP přeštítkovat na 6HP (mějte na paměti, že limit pro vinjetu je 5kW, tedy 6HP a nikoli 5HP, takže 6HP pro Chorvatsko není potřeba přelepovat na 5HP, to platí jen pro tuzemsko) Na motoru samotném to nikdo nemá šanci poznat, leda by jej rozebral a podle katalogu náhradních dílů zjistil, kterému výkonu odpovídá ta která podložka v karburátoru.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
22. 07. 2011 20:50
nejak tá diskusia tady zaspala. Raschi prosím Ťa napíš niečo o tých Selvách, lebo tie motory mňa zaujímajú a ako tu čítam skoro každý k nim má negatívný prístup. neviem prečo?
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
23. 07. 2011 18:52
Ozzie
Motory Selva 2T do 25HP nebyly moc dobre motory, ne funkcne, ale dle me amatersky zpracovane. Osobne jsem mel temer novou Selvu 2T 25HP a sla hned pryc. Italove jsou dobre na cluny, ale motory jim moc nejdou (kvalita a preciznost)

Co se tyce motoru 4T, tak od doby co z 10% Selvu vlastni Yamaha se tzv. predekluje, prestitkuje apod.i motor Yamaha vyrobeny v Japoncema, proto jsou i o neco malo levnejsi (neplati se CLO).

Jinak nemam nic proti Selve, ale tak nejak to je.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
24. 07. 2011 13:31
Pan Valúch mi taky nijak nevychválil Selvu. Závady typu přetržená klika, zadřený motor atd. A to ještě problémy s reklamací, dlouho to trvá, nechtějí reklamace uznávat atd. Ty předeklované Yamahy jsou prý OK. Už jsem slyšel i názor, radši Parsuna než Selvu.
K té diskuzi, opravdu to nějak umřelo. Asi budu muset udělat to, co jsem nechtěl. Koupit starší motor 8-10HP, jít to všechno přihlásit na SPS a pak blbnout kvůli HR známce.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
24. 07. 2011 17:07
Po prvom kroku človek urobý veľmi rýchlo ten druhý a je to tak správne. Len do toho Zahajskejthumbs up
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
25. 07. 2011 08:03
Měl jsem kdysi Selvu 6HP a nebyl s ní žádný problém. Pak jsem měl taky Yamahu 10HP - několik závad a nakonec jsem ji zadarmo nechal domácímu, protože už jsem na to neměl nervy.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
25. 07. 2011 19:27
Zahajskej bacha at je prihlaseny na SPS jinak budes mit smulu a budes snim kvedlat vodu nacerno:-)
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
26. 07. 2011 08:16
Jo Stando, toho jsem si vědom, proto pokud něco okukuju, hned vznášim dotaz na přihlášení na SPS. Je neskutečně zajímavé, kolik prodávajících se po takovém dotazu najednou vypaří.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
14. 08. 2011 07:18
Takhle by to nemělo vypadat!

[www.stream.cz]
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 240
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.