Tak to téma poněkud oprášíme, i když od mýtnice Karamatići asi hned tak plný profil dálnice na Dubrovník nepovede, a hlavním dobrodiním tohoto koridoru se stal most na Pelješac. Vlastně zatím ne tak docela, tranzit ještě brzdí Ston. Slibují, že letos naposledy, tak uvidíme.
Osobní zkušenost kámošky, která jela poprvé na Pelješac, a to hned druhý den po otevření mostu: naprostá spokojenost, na přístupech k mostu ještě sem tam staveniště, ale nijak to neomezuje. Ušetřili 30 km a nejméně 35 minut času (ten čas už pak může jen narůstat, když to na hranicích před a za Neumem bude drhnout).
Horší to bylo, když se jeli podívat do Stonu, tam prý bylo trochu husto a cukali se v koloně.
Nicméně práce na napojení nové silnice u Zatonu finišují a pak by se i tranzitujícím měla cesta dál na jih o nejméně půl hodiny zkrátit.
To ostatně potvrzuje i dnešní článek, který velkoryse opomíjí, že pro ty, kdo jedou na Pelješac, Mljet nebo Korčulu je most bezesporu nejrychlejší variantou cesty.
A, kdo to fotil, si asi přečetl poučku z této knížky, že fotkám krajiny a architektury dodá červený objekt v popředí plastičnost a hloubku. Asi proto většině snímků vévodí červené auto v popředí, je ho tam nápadně moc (že by to byl reklamní výlet? No to už je teď jedno).
Až si to prohlédnu sám, opět se podělím o dojmy a od místních nasáté informace a zkušenosti.