Stáčí se prostě proto, že si to zákazníci žádají. Když budeš prodávat Passata s 300k km, tak ho nikdo nekoupí. Každý chce auto se 110-120k km na tachometru. Taková auta ale na trhu nejsou, tak si k nim bazarnící pomohou, aby uspokojili poptávku.
Který blázen by prodával auto ve třetině životnosti za zlomek pořizovací ceny. Stačí při nákupu auta trochu uvažovat. Lidé ale chtějí být klamáni, tak jim prodejci nabídnou co požadují.
Když vynechám kradená auta, tak nabídku bazarů dělím na tři základní kategorie:
1. špatně opravené bouračky
2. odjeté pelechy (naleštěné s poopraveným interierem)
3. auta s prozatimně opravenou fatální závadou
samozřejmě se najdou i kusy libovolně kombinující předchozí možnosti
Ve výsledku je nejlepší koupit auto třetí kategorie. Stačí do něj vrazit pár desítek tisíc, opravit tu fatální zradu (vyměnit motor, převodovku a pod.) a máte zánovní káru v docela dobrém stavu.
Problém při nákupu jetého auta je opravdu hlavně na straně zákazníka. Zcela naivně se domnívá, že je možné koupit perfektní sotva jeté auto za pár korun. Když by solidní bazarník přiznal všechny závady a nedostatky, tak neprodá ani koloběžku. Musí lhát a mlžit i kdyby nechtěl. Ve skutečnosti ale oblbování zákazníka dělá bazarnickým zmr..m vyloženě potěšení.
Moje rada - Když chcete slušné auto, tak nekupujte ojeté pasti, kupte si nové. Když nemáte na nové, od ojetiny nečekejte zázraky, cenu tlačte k zemi, protože ta plechovka má zanedbatelnou cenu.