Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
avatar Re: auto
20. 06. 2013 23:57
sice to není malá investice, ale zase to nemusíte rozebírat za půl roku znovu když si třeba ta dvouhmota řekne o výměnu
takže ve finále dvojí práce

_______________________________________________________
avatar Re: auto
21. 06. 2013 08:09
... nechal jsem před půl rokem vyměnit spojku u VW Passat 2,0 TDi 103 kW ... ale za dvouhmoťák ... jednohmotu ...
... funguje jak " švýcary " ... zvuky, pazvuky, chvění, vibrace ... nevím co je ...
o změně konfortu nemůže být při jízdě, řazení ani řeč ...
smileys with beer
avatar Re: auto
21. 06. 2013 08:51
Setrvák se samozřejmě měnit nemusí, ale posouzení stavu dvouhmoty není úplně jednoduché...
Nicméně, jak píše Bessy... pokud je vše ostatní OK, tak jednohmota není problém.
Pokud se bavíme o příčných motorech TDI koncernu VW, tak jednohmotou byly standardně osazeny starší O1 AGR, dále např. F1 ATD, O1 Tour AXR atd. To jenom k těm kecům o komfortu...
V případě zvyšování výkonu (čipování), jednohmota dovoluje přenos vyššího kroutícího momentu... případně nechat v Renovaku přeobložit lamelu HDS-em thumbs up smiley
Mám potit, že nová jednohmota sada od LUK-u je cca za 7tkč s daní...
Nebo pokud chceš jít s výkonem nahoru, tak vybrat a koupit nějakou pěknou jetou - těch bořenejch F1 ATD je dost (hlavně pěknej setrvák a přítlačák) cca 2,5 - 4 tkč... případně nechat přeobložit lamelu HDS-em cca 800 Kč... a jedém, budeš mít starou / novou spojku schopnou přenést o dost vyšší krouťák.... Jinak šikovné a spolehlivé mechaniky (posouzení stavu dvouhmoty, zkušenosti s jednohmotou atd.) znám (Praha. Brno,...)

Bavíme se o kombinaci s 5q převodovkou, na 6q bych to nedal ... nicméně, tam se vyrábí pouze race
Re: auto
21. 06. 2013 08:51
Tak jsem se nechal objednat na výměnu spojky na příští týden. Jeden den ji rozeberou, podívají se, zda je nutné měnit dvouhmotu, objednají díly a druhý den to složí. Do autorizáku nejezdím, toto jsou dobří známí hoši. Jeden z nich mě servis dělá pokaždé, takže auto zná. Říkali, že ten dvouhmoťák proměří a podle toho se rozhodne. Orientační cena sady spojky vč. dvouhmoty Octavia I ( LUK) + práce asi 14 - 15 tis. Kč.
Zajímavé je, že spojka neprokluzuje, jen se občas při podřazování ozvalo ložisko kvíknutím. Ale v poslední době zabírá spojka čím dál níž u podlahy, až se to projevilo teď při vedrech a zahřátém motoru, že již zčásti nevypíná, řazení jde tím pádem těžko a zpátečku již řadím přes "zuby".
Teoreticky by mohlo být jen špatné ovládání spojky, tzn třeba hydraulický váleček, ale nepomůže ani opětovné stlačení spojkového pedálu. Prý to může být i zvlněný přítlačák. Ale jinak si nedělám iluzi o stavu spojky - jeto bezmála 220 tis. km.
avatar Re: auto
21. 06. 2013 16:48
Já jsem sice automechanikem jen vyučený ale vyměnit spojku není nic zase tak složitého,aby si za to v servisu řekli 7 až 8 tisíc za práci.třeba jen tady. [www.skoda-dily.cz] je ta sada za 8000 a myslím si že autoservis si ji sežene ještě levněji.toť jen můj názor.
avatar Re: auto
21. 06. 2013 18:57
pavel.k77, o moc levněji ji servis nesežene... navíc třeba preferují bezproblémový Sachs (cca +1tkč)... plus vypínací ložisko (cca 600), většinou i vypínací páka (cca 400) - ty plošky pod ložiskem bývají vydřené, šrouby (setrvák, unašeče, držák převodovky,...),... pokud to chtějí dělat poctivě dle DP... nicméně i tak si za cca 4 hodiny práce řekli dost smoking smiley
Na druhou stranu možná budou také rovnou měnit gufero na klice, vymění olej v převodovce apod. Co se bude a nebude dělat vědí pouze oni a majitel (?) a je těžké tu cenu jen tak odsoudit... nicméně jsme v ČR = oj*b zleva, oj*b zpravasad smiley
Re: auto
21. 06. 2013 22:26
Také víme kulové co je to za auto. Když je motor podél, nebo je to čtyřkolka, tak je to znatelně náročnější.
avatar Re: auto
22. 06. 2013 00:40
atnarfus, ale víme... je to Okta (motor napříč), neboť::

Karel M. napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Orientační cena sady spojky vč. dvouhmoty Octavia I ( LUK) + práce asi 14 - 15 tis. Kč.

... a pokud je to 4x4, tak max půlhoďka navíc smoking smiley
avatar Re: auto
22. 06. 2013 08:51
.... Slavkov ... v případě zvyšování výkonu (čipování), jednohmota dovoluje přenos vyššího kroutícího momentu ...

... krátce po " velkém " servisu, opravě brzd, opožděném přezutí na letní, po aplikaci letního VIFu ... se při projetí po ( prázdné ) kroměřížské dálnici ... VW B6 6 qalt ( půl roku nová spojka 1 hmota ) choval ochotněji ... než před tím ...
k čipování jsu zdrženlivý, nechci ... jestli to bude těma letníma pneu, nebo OMV MaxxMotion Diesel ... ?
smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (22. 06. 2013 10:07).
Re: auto
23. 06. 2013 09:21
Za kompletní spojkovou sadu vč. šroubů a dvouhmoty vč. ložiska na Oct. I, 1,9 TDI si řekli necelých 11 tis. Kč. Ale jak jsem již psal, posoudí, až se to rozebere, zda tu dvouhmotu bude třeba měnit. A že se ještě podívají, zda by nešla sehnat levnější, s tím, že by preferovali sadu LUK.
Na internetu jsem svého času viděl sadu za cenu něco přes 8 tis. Kč vč. dvouhmoty, ale bez ložiska a upevňovacích šroubů. Ale pouštět se sám do shánění dílů a pak jim je předat, se mě moc nechce.
Uvidíme, až se to rezebere, co řeknou. Sám to také omrknu.Mám výhodu, že do jejich dílny to mám z pracoviště cca 3 minuty chůze, takže se mohu dostavit téměř kdykoliv. Spojka nemusí být až tak ve špatném stavu, jak jsem již psal, ještě neprokluzovala. Bohužel je problém opačný - úplně nevypíná. Ale když se to již rozebere, tak minimálně lamela, přítlačák, ložisko a asi i vypínací hydraulický váleček by se měl vyměnit.
avatar Re: auto
23. 06. 2013 09:38
Karel.M hydraulický váleček jde vyměnit kdykoli bez sundavání převodovky, ale tu vypínací páku (cca 400CZK) zkontroluj, bývají tam vydřené plošky, jak je zacvaklé ložisko...a tu bez sundání skříně nevyměníš. Při výměně toho válečku se bude odvzdušňovat, tak pokud máš i starší brzdouvku (společný zásobník), tak bych to nechal udělat najednou i s brzdama...
avatar Re: auto
23. 06. 2013 10:56
Slavkov ... ahoj vzpomněl jsem si na Tebe, pač s automechanikem čekáme na nějaký komponent od Bayera ze Slavkova ...
mám jeden problém, který se ale doufám příští týden vyřeší ... u VW B6 2,0 TDi 103 kW je elektronická brzda a ta mě zlobila už vloni ... nejhůř když stojíš v tom nejprudším kopci u tunelu Pitve / Zavala ... ale loni to dělala jen občas ... teď už je to častější ...
brzda třeba sepla, či vypla až na po 3tím vymáčknutí, v prudkém světle navíc ta kontrolka r.b. není jasně vidět, jestli je brzda ve funkci a když na po 4 povolí a nejsi na to připraven ( VW Passat pokud má na 1 rychlostní stupeň při zařazení a přidání plynu menší proluku ) takže mít za sebou 1/2 metru Medvěda za 2 mega ... tak je to o nervy ... řeším to tak, že si trošku hraju s plynem ... ale teď čekám na nové kontakty od spínače ruční brzdy ... doufám, že to není někde v systému ... yawning smiley
avatar Re: auto
23. 06. 2013 10:56
Slavkov ... ahoj vzpomněl jsem si na Tebe, pač s automechanikem čekáme na nějaký komponent od Bayera ze Slavkova ...
mám jeden problém, který se ale doufám příští týden vyřeší ... u VW B6 2,0 TDi 103 kW je elektronická brzda a ta mě zlobila už vloni ... nejhůř když stojíš v tom nejprudším kopci u tunelu Pitve / Zavala ... ale loni to dělala jen občas ... teď už je to častější ...
brzda třeba sepla, či vypla až na po 3tím vymáčknutí, v prudkém světle navíc ta kontrolka r.b. není jasně vidět, jestli je brzda ve funkci a když na po 4 povolí a nejsi na to připraven ( VW Passat pokud má na 1 rychlostní stupeň při zařazení a přidání plynu menší proluku ) takže mít za sebou 1/2 metru Medvěda za 2 mega ... tak je to o nervy ... řeším to tak, že si trošku hraju s plynem ... ale teď čekám na nové kontakty od spínače ruční brzdy ... doufám, že to není někde v systému ... yawning smiley
avatar Re: auto
23. 06. 2013 10:56
Slavkov ... ahoj vzpomněl jsem si na Tebe, pač s automechanikem čekáme na nějaký komponent od Bayera ze Slavkova ...
mám jeden problém, který se ale doufám příští týden vyřeší ... u VW B6 2,0 TDi 103 kW je elektronická brzda a ta mě zlobila už vloni ... nejhůř když stojíš v tom nejprudším kopci u tunelu Pitve / Zavala ... ale loni to dělala jen občas ... teď už je to častější ...
brzda třeba sepla, či vypla až na po 3tím vymáčknutí, v prudkém světle navíc ta kontrolka r.b. není jasně vidět, jestli je brzda ve funkci a když na po 4 povolí a nejsi na to připraven ( VW Passat pokud má na 1 rychlostní stupeň při zařazení a přidání plynu menší proluku ) takže mít za sebou 1/2 metru Medvěda za 2 mega ... tak je to o nervy ... řeším to tak, že si trošku hraju s plynem ... ale teď čekám na nové kontakty od spínače ruční brzdy ... doufám, že to není někde v systému ... yawning smiley
avatar Re: auto
23. 06. 2013 11:16
Bessy ... ahoj, držím ti palce, aby to bylo kontakty.a zadařilo se to rychle opravit. Sepnutí těch kontaktů se dá najít někde v bloku měřených hodnot VAG-em... smileys with beer
avatar Re: auto
23. 06. 2013 12:04
Slavkov ... no ... občasné nesepnutí elektronické brzdy se chovalo jako problém, který lze odstranit bez dalších ND
... když se dělal velký servis a uvedl jsem to automechanikovi ... tak konstatoval ... studený spoj ...
po menší úpravě, vyzkoušení a převzetí VW v dílně problém nebyl a brzda fungovala ... když se po asi 2 jízdách problém ozval znovu,
tak jsem jel na kontrolu opravy el. brzdy znovu ... v servisu šel VW na diagnostiku s tím, že to studeňák nevyřešil, že se zkusí vzít nové " fousy " ( spoje ) a na ty čekáme ... zatím se jezdí a auto po 3 ... 4 sepnutí tlačítka el. brzdy ... brzdí
uvidíme ...
smileys with beer
avatar Re: auto
23. 06. 2013 12:15
Pánové,
po výměně ramen a per na VW B5.5 mám předek zvednutý jak u offroadu a volant jde tíž, na výjezdu ze zatáček se nevrací do polohy "rovně"
dle mechanika si to sedne

je to možný ?

nemáte s tím někdo zkušenost ?
avatar Re: auto
23. 06. 2013 13:42
Tumling, stará péra mohly být unavené (o něco nižší, ale zase to není o tolik)...
Nová péra jsou možná jiná - vyšší, pro jinou motorizaci, z paketu pro špatné cesty apod. nebo jsi tam měl původně nějaký snížený podvozek (sport paket, nějaký tunning apod.) Musel by jsi opsat ty barevné tečky a podívat se do ETKY...

K tomu nevracení do středu. B5, B5.5 má docela komplikovanou a náchylnou nápravu. Ramena jsi nechal měnit všechny nebo jenom něco? Doufám, že jsi koupil nějaký Lemforder a ne čínu, jinak to za 30tkm budeš dělat znova... Geoška proběhla?

Bessy ... ale i když to funguje stejně se s tím v zimě nedá blbnout jako z klasickou ručkou hot smiley
Re: auto
23. 06. 2013 16:39
Bessy, tvůj problém s ruční el.brzdou vyřeší jenom výměna tlačítka ruční brzdy s indexem C.Číslo dílu je 3C0 927 225 C .
Normálně jde koupit u VW, cena cca. 600kč, a výměna samodomo cca. 2min.
V tlačítku ruční brzdy nejsou jenom kontakty ale i elektronika(šváby) a ta odchází.

Tumling,jak píše slavkov viděl bych to na jiné pružiny z jiné motorizace a to si časem nesedne,bohužel .
avatar Re: auto
23. 06. 2013 19:54
Tak jsem se s mechanikem domluvil na výměně pružin, tak snad to dopadne dobře.
Díky za názory.
avatar Re: auto
23. 06. 2013 20:21
.. Tosiko, díky ... tak nějak to automechanik říkal ... " počkáme, až nám pošlou od Bayera ... šváby ... "
ale jestli je to i s tlačítkem za 600 ... a nic víc ... tak super ...

a teď pozor ... dnes jsem jel od pátku, kdy byl VW na druhé kontrole v servisu a kde šel VW znovu na diagnostiku ( i tlačítko bylo venku ) ... po prvé ... a světe div se ... asi 8x zastavení plus ruční brzda ... odbrždění a rozjetí ... a pokaždé to sepnulo a vypnulo na první zmáčknutí ...
to mně nejde do hlavy ... smoking smiley
Re: auto
27. 06. 2013 06:40
Tak nám přibylo další auto do rodiny. Je to první osobní nafták.



Upraveno 3krát. Naposledy upravil ajax (27. 06. 2013 06:45).
Re: auto
27. 06. 2013 06:41
a



Upraveno 1krát. Naposledy upravil ajax (27. 06. 2013 06:43).
Re: auto
27. 06. 2013 11:32
ajax napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Tak nám přibylo další auto do rodiny. Je to první
> osobní nafták.

To máš odvahu, vzhledem k tomu, že to auto je staré min. 13 let. Já jsem se loni zbavil 306 a frantíka bych už nebral, ale i tak přeji hodně šťastných kilometrů.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil jirkaa (27. 06. 2013 11:33).
avatar Re: auto
27. 06. 2013 12:07
Mám Frantíka stáří 16 let a druhého stáří 19 let a myslím ,že tech stav je super když přijede auto staré třeba 5let a bál bych se jet 20km do práce grinning smiley
Re: auto
27. 06. 2013 12:19
Je to samozřejmě otázka peněz. Soused měl do loňska rencka 25, stejného stáří a technické ho stály čím dál víc nervů, tak to odvez do Barka (šroťák) a koupil starší fábku combi a řekl, že už to měl udělat dávno. Čas ničím nezastavíš, i když mám dojem, že to auto používal i francouzský prezident.
avatar Re: auto
27. 06. 2013 12:41
... Karle, neboj, mám Seat Ibiza 1,8 r.v. 1993 ... a taky by nebyl problém s ním kdykoliv frčet do HR a zpět ... až na to, že nemá klimu ...
přece jsi nekupoval zajíca v pytlu ...
smileys with beer
avatar Re: auto
27. 06. 2013 13:52
ajax... ty dieselové motory Peugeot jsou dobré (měl jsem legendární 1,9 XUD v P405 a dal půlmega), předpokládám, že tam máš tu osvědčenou 2,1... akorát bacha, má to hliníkový blok (narozdíl od litiny u 1,9 TDI koncernu VW), tudíž to v žádném případě nesmíš uvařit.... pak se zkroutí i blok a je to... Prostě hlídat vodu, vodní pumpu, termostat.... a jakmile ručička začne lézt nahoru, tak rychle řešit...

jirkaa fr. prezidenti jezdili Citroenem ať již krásným DS... či XM (cca v době P605)...
Re: auto
27. 06. 2013 14:28
Kdyby to nebyla pravda, tak to sem nepíši. Citace z stránek Renaultu "Vlajkovou lodí Renaultu byl v roce 1992 Renault 25, s nímž tehdy jezdila většina francouzské politické reprezentace včetně prezidenta.Více na: [www.autorevue.cz];.
avatar Re: auto
27. 06. 2013 15:04
Pánové apeluji na důslednost při uložení adetiv do nafty ve vozidle!!! Dnes jsem se pustil do vyčištění kufru manažera u nás ve firmě (né ,že bych musel ,ale vyměnil jsem destičky a ten smrad z auta byl na omdlení ) vylité VIF vyčistil jen co uviděl a tak jsem vymontoval plasty koberce a ta sračka naleptá i tmel mezi plechama .Prolil jsem benzín.čističem na brzdy ,pak tepování a nakonec růčo kartáčem a jarem síla ! Když se ti vyleje nafta tak to smrdí ,ale tohle je 1000krát horší zasmrděl jsem celou dílnu.
To jen pro info bávejte si pozor počítám ,že ruce mě budou smrdět tak tejden grinning smiley
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 25
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.