Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Split vlakem

Autor ivak 
avatar Re: Split vlakem
21. 08. 2022 17:27
Hmm, aby to nebyla "demagogie a účelovka", tak se chytneme alespoň něčeho, bez dojmů a průjmů - Takzvaná základní náhrada za používání osobních silničních motorových vozidel pro rok 2022 je 4,70 CZK/km nikoli 6 CZK/km. Debatu, jaká je REÁLNÁ amortizace u nějakého běžného 5 - 10 let starého rodinného vozu (tím jezdí většina střední třidy s dětmi, nepodnikatelského či služebního) s klasickým motorem, při nájezdu 20 000 km/rok, nechám raději stranou.
Samozřejmě u nové Tesly, či u funglovek u důchodců, kteří najedou 5000km ročně jsou to pak jiné počty. Úbytek hodnoty auta, fixní náklady na provoz, závislé náklady na provoz..
Současnou zvrácenou dobu, kdy se dvouleté auto dá prodat dráž než stálo nové, tudíž by amortizace mohla být dokonce záporná, s provozními náklady třeba nulová, nechám raději úplně stranou, byť se tu do toho porovnání také cpou aktuální vysoké ceny PHM.

Pokud budu uvažovat těch cca 1000km za 22 hodin... Plus ty minuty či hodiny navíc cestou na nádraží, z nádraží atd.

Tak cca 900km jezdím celé (vyjma ČR) mimo zpoplatněné úseky za cca 14,5h (Slavkov - Pisak, vč. pár přestávek), jak osobákem, tak s klidem i Transportérem s vlekem smoking smiley Jezdím to tak "sólo a najednou", ostatním řidičům zbývá v porovnání s vlakem minimálně cca 7,5h na případný spánek někde cestou...

Sumasumárum, jsem na těch 2*1000km na cca 15 000 CZK (beru 4,7 amort. + 3 PHM /km, bez poplatků) od domu před AP!
Rozhodně ne 20 000 CZK a to přistupuji na "oficiální" amortizaci 4,7 a cenu nafty 3 CZK na km (to odpovídá spotřebě něco nad 6l/100km při ceně 2€ za litr hot smiley)...
Realně se se starším osobákem určitě vlezu do těch 10 000 CZK (vč, amortizace, při letošních vyšších cenách).
Navíc ten vlak byl běžně také za 1690 * 4(osoby) * 2(cesty) = 13 520 + transfery, že?

Porovnání s vlakem, busem, či letadlem pak narazí třeba v okamžiku, kdy si na té dovolené budu chtít (komerčně) půjčit auto na nějaký výlet (což obvykle dost lidí dělá) a ne všude se dá jet hromadnou dopravou...
avatar Re: Split vlakem
21. 08. 2022 20:50
Slavkov ano máte pravdu
Což je daleko blíže tomu co počítám já a když přidáte poplatky, jste na trochu vyšší ceně - blíže mé přepálené hodnotě a na hony vzdálené údajům oponenta.
Co se týče jízdenky vlakem pro 4 dospělé osoby (jeli jsme 2 dospělé + 2 děti - obě do 5 let), ale protože jsem rezervoval celé kupé, tak cena se počítala za 4 dospělé.
Cena cesty tam: 4872 Kč
Cena cesty zpět: 4872 Kč

a kdyby mne něco stála doprava na nádraží a zpět tak by mne to vyšlo na 308 Kč (7,7*20*2)
Pak jsme platili cestu ze Splitu autobusem 22 HRK ... 22*3,5=77 Kč
Cestu do Splitu při cestě zpět nevím jak počítat, ale kdybychom jeli podle původního plánu autobusem, tak 77 Kč

Celkem 10206 Kč

To byla původní otázka na kolik to vyšlo.

Kdybychom jeli autem, tak 7,7*1097*2=16894 Kč
+ poplatky:
Dálnice CZ...310 Kč
Dálnice A...9,6 EUR (9,6*25=240 Kč) ... to jako Rakouské dálnice jsou levnější???
Dálnice HR... (48+181)*2=458 HRK * 3,5 = 1603 Kč

Celkem s poplatky 19047 Kč

Sekl jsem se tedy o 1000 Kč

Pak ano, někdo by jel služebním elektroautem, nebo služebním nafťákem a v zaměstnání jako traktorista by si našetřil 120 litrů nafty, které by zabalil do kufru ve 2l petkách. Jel by mimo dálnice kromě CZ a tím by jeho cena dopravy se rovnala blízké nule (u EV by to pak bylo o dost dražší než s nakradenou naftou).
Vím, že PHM se smí vozit do 20l, ale ne jednou příbuzný si vezl naftu o objemu větším než malém, kdy mu stačila aspoň na cestu tam. Ale tu naftu měl aspoň hrazenou - i když za cenu, řekněme nižší než nízkou.

Pak je tu ale zásadní otázka: "Potřebuji auto v místě ubytování, nebo ne??? Mě vyšlo především, že ne. S malými dětmi se trmácet někde v horku místo koupání se v moři. Proto jsem psal, že až za několik let tam pojedeme autem. Až pouhé koupání v moři našim dětem nebude stačit.

Popisoval jsem můj konkrétní případ a sekl jsem se o pouhou 1000 Kč a určitý člen fóra mne za to napadá na více vláknech, čímž mimo jiné sám dokázal svou nízkou inteligenci.

Kdybych jel do Chorvatska svým EV (což je nesmysl, to konkrétní mé auto rozhodně není na daleké cesty) tak by mne cena dopravy vyšla na +- stejně jako spalovákem. Palivo výrazně levnější, ale amortizace by se měla počítat vyšší. To je problém, který nyní nelze jednoznačně říci. Protože se u firemních provozovatelů s více EV ukazuje, že jim EV zásadně snižuje celkové náklady na provoz automobilů. Na druhou stranu jim do karet hrají/hráli dotace na pořízení EV. Živím se vyřizování dotací, ale mimo profesi tvrdím, že dotace křiví trh. A nejen to, vyvolávají závist mnoha lidí, což je vidět především v CZ a SK. Dotaci na cokoliv jsem nikdy na nic nedostal a nežádal. Při stavbě RD nebyli podmínky NZÚ pro mne tenkrát výhodné. Možná někdy za pár let požádám na pořízení FVE.

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
avatar Re: Split vlakem
21. 08. 2022 21:18
Baxoid napsal(a):
-------------------------------------------------------
> určitý člen fóra mne za to napadá na více vláknech

Ty jsi opravdu ..... (ne na tvou úroveň neklesnu). Cituj mi tu jedinou větu, kdy jsem napadl přímo Tebe. Doteď jsem se vždy vyjadřoval pouze k napsanému textu a ne k tvé osobě. Jediný kdo tu někoho přímo napadá jsi zatím pouze a jen Ty. A že jsi si to neodpustil ani teď, jenom potvrzuje co jsem již napsal a přesně Tě to vystihuje: inteligentní člověk používá argumenty a ne osobní útoky. A těch si použil opravdu již plno, na rozdíl od nějakých argumentů, což o tvé osobě hodně vypovídá.


>Slavkov ano máte pravdu
>Což je daleko blíže tomu co počítám já a když přidáte poplatky, jste na trochu vyšší ceně - blíže mé přepálené hodnotě a na hony vzdálené údajům oponenta.

Slavkov napsal: "Realně se se starším osobákem určitě vlezu do těch 10 000 CZK (vč, amortizace, při letošních vyšších cenách)."

Takže máme 10000,-Kč palivo + 2153,-Kč poplaty = 12153,- Kč
Tedy dejme tomu 12500,- Kč reálné náklady. Ty jsi napsal 20000,-Kč. Já jsem napsal 7000,-Kč
12500 - 7000 = 5500 (přičtu-li ty poplatky, které jsem neplatil) bude to 7653
20000 - 12500 = 7500

Opradu se to tedy blíž tvé částce než mé. O celých 153,- Kč !!! A to je tedy na hony vzálené mým údajům. grinning smileygrinning smileygrinning smiley
Budu-li držet reálně zaplacené částce, bude rozdíl k částe od Slavkova vypadat jinak a to o 2000,-, ovšem ne v můj neprospěch. Čí údaj je tedy, ve skutečnosti, na hony vzdálen?!

> Sekl jsem se tedy o 1000 Kč

No představ si, že já jsem se ve svém příkladu neseknul a cesta mě na těch 7000,-Kč vyšla (tedy seknul, vyšla na 7250,-Kč). A seknul jsem se tam ještě v něčem - bral jsem průměrnou cenu paliva za dobu, kdy auto mám, ne pouze cenu za cestu. Na druhou stranu bych ovšem musel upravit i tu amortizaci, protože by byla plusová (auto kterým jsem tam jel se nyní prodává cca 3x dráž, než jsem jej koupil a i když odečtu částku na kterou vyšla veškerá údržba a nějaké drobné opravy, byl bych nyní asi 1kč/km v plusu. Takže jsem se taky vlastně sekl o 1000,- Kč a vyšlo mě to fakticky pouze na 6250,-Kč

Zase Tě napadám?



Upraveno 4krát. Naposledy upravil Peťas (21. 08. 2022 22:03).
avatar
cvt
Re: Split vlakem
21. 08. 2022 23:20
Jsou to vše jen zbytečné dohady.
Vyjádřím pouze svůj osobní názor, nikoho nenapadám ani nepodporuji.
Spočítal jsem kompletní cestu do Baška Vody a zpět podle všech účtenek. Není v tom asi 1600,- připojištění.
Kodiaq 20TDi 110kW. Při mém velkém nájezdu za rok je úplně zbytečné počítat amortizaci a údržbu na 2300km.
Cesta se VŠEMI polatky a palivem mě vyšla na 9200,-. Průměrná spotřeba na celou cestu 5,7l, není to 7,7.
To, že rád jezdím a auto mám u apartmánu je a vždy byla prostě velká výhoda, no ale někdo to má možná jinak.
Jinak jsem původně strojvedoucí, jezdil jsem dvacet let na různých loko a různých vlacích. Na těchto nových již ne a jak si tak povídáme s bývalými kolegy asi jsem o nic nepřišel. Já bych ale vlakem určitě tak daleko nejel a určitě bych se tím nechtěl připravit o mobilitu na místě. Možná, kdybych jel sám.
Je tedy fakt, že letos jsme měli sebou vnučku - 4,5 roku a v těch horkách se nám vůbec nikam nechtělo.
No, ale co kdyby....
Re: Split vlakem
21. 08. 2022 23:24
Tyto debaty mně vůbec neberou, ale potěšilo by mne, kdyby mi Baxoid vysvětlil tuto svou větu, kterou jsem nepochopil (už asi stařecká demence), omlouvám se:

Kdybychom jeli autem, tak 7,7*1097*2=16894 Kč
avatar
cvt
Re: Split vlakem
21. 08. 2022 23:27
To mě taky docela zarazilo, nechápu to, možná tu dvojku jako dvě cesty, ale nějak jsem nechtěl rýpat--
avatar Re: Split vlakem
21. 08. 2022 23:40
Baxoid:
Jak už poznamenal Slavkov, je vypocet amortizace u vetsiny domacich stroju dost složitý a hlavně je nižší nez tebou uvedena hodnota a pro většinu aut to neplatí... Proto Ti to cele plave na vodě a tebou uvedena částka je pak mimo...
avatar Re: Split vlakem
21. 08. 2022 23:41
Peťas dobře, tak to je tedy Váš případ.
Amortizace je dost diskutabilní, proto jsem počítal s cenou uvedenou 4,7 Kč/1 km, která je někde uvedena pro účetní (poprvé jsem se chybně domníval, že je vyšší).

Ano, je rozdíl soukromá jízda a služební jízda. Jenomže se nějaké universální sumy musíme chytit, jinak by jeden z nás tvrdil, že má drahé auto, které svou proslulou nespolehlivostí má vysokou amortizaci, a druhý by tvrdil, že jezdí veteránem, který každým rokem nabývá na své hodnotě.

Pak tedy dojdete k úplně jiné ceně, kterou jsem doložil výpočtem.
Rozlítilo Vás, že jsem uvedl cenu 20000 Kč, tak jsem Vám ji rozpočítal přesněji a vyšlo mi 19000 Kč.
Pokud vy nebudete počítat s žádnou amortizací, tak se samozřejmě dostanete na jinou cenu.
Citaci
Zase Tě napadám?
Ne, konečně vedeme rozumnou komunikaci.

cvt spotřebu jsem neuváděl, těch 7,7 je 4,7 Kč (amortizace) + 3 Kč náklady na 1 km za benzín (když jsem to počítal před pár měsíci)
A psal jsem, že to hlavní pro výběr vlaku vs auta je ta otázka, zda nebude auto na dovolené potřeba. Někdo rád cestuje na výlety, někdo táhne loď, někdo zkrátka moc harampádí, které by vlakem s sebou nevzal. Já jen popsal můj názor, za pár let pojedeme zase autem.

Mirus:
7,7 (amortizace + benzín) * 1097 vzdálenost * 2 (dvě cesty: tam a zpět)

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
Re: Split vlakem
21. 08. 2022 23:51
Pokud by:
7,7 byla spotřeba v lit./100 km
1097 ujetá vzdálenost jedním směrem x 2 cesty - tzn. cca 2200 km
a dosadil bych cenu cca 40 Kč/litr
tak by to mohlo vypadat asi takhle:

7,7 x 22 = cca 170lit. x 40 Kč/l = 6.800 Kč

Od svých 18 let až do důchodu jsem se živil jako řidič z povolání, takže jsem tyto počty už párkrát dělal,
tak proč mně sakra vyšlo o těch cca 10.000 KČ MÉNĚ ? !!!
avatar Re: Split vlakem
22. 08. 2022 00:02
pavel72 ta amortizace je jak pro koho, je to daná hodnota pro rok 2022.
A Slavkov těmi 4,7 Kč/1 km tu mou první hodnotu opravil, tedy nemám to očividně ze své hlavy.

Pak si ale pamatuji a docela to mě přímo osobně vychází je 1 Kč/1 km.
Ale to je jen hodnota nákup vs prodej. Což znamená, že když koupím auto za 100000 Kč a prodám jej po 50000 ujetých km, tak prodám za 50000 Kč.
Jenomže v tom nejsou ceny za pneumatiky, kapaliny, brzdy, mytí, pojištění a vše ostatní okolo (případně opravy, což u starších aut je nutností).

Kdyby tomu bylo tak:
4*1097*2+2153=10929 Kč pro cestu tam i zpět.
To už je téměř shodná cena za cestu vlakem.
A kdyby jste nepočítali poplatky, tak by ta cesta trvala čistou jízdou 16 hodin, bez zastávek, bez pauzy. My to autem nikdy nedali rychleji než 15 hodin (včetně zastávek). Bez zastávek bych to měl ujet za 11 hodin bez zastavení. Takže 4 hodiny nám zabraly zastávky a nějaké menší kolony. Tento čas by asi byl nižší, kdybychom jezdili v noci. Párkrát jsme jeli v noci a stejně jsme někde na pár hodin zastavili.

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
avatar Re: Split vlakem
22. 08. 2022 00:09
Mirus psal jsem ti, že těch 7,7 není spotřeba benzínu.

Jinak má dlouhodobá spotřeba benzínu byla 7,2 l/100 km (jízdou po dálnici bych měl blíže k 8 l/100 km). Když budu počítat cenu 45 Kč/1 litr benzínu (takové byli ceny, mnohde i vyšší)
Tak se dostávám na 3,2 Kč/1 km. Já do toho výpočtu počítal se 3 Kč na PHM! Těch 40 Kč/ 1 litr benzínu je u nás teprve týden.

7,2 (spotřeba)*45 (PHM) / 100 = 3,24 Kč/1 km

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
avatar Re: Split vlakem
22. 08. 2022 13:13
Ono ta "amortizace" bude opravdu vycházet VELMI individuálně... smoking smiley

Vezmu-li jednoho z našich "veteránů" poctivých držáků (G4 Variant, TDI), tak jeho cena se snad už hýbe pouze podle obsahu nádrže... grinning smiley Obdobně to bude vycházet u Octávií a Superbů první a druhé generace, jakož i Passatů B5 - B6 s motory 1,9 TDI nebo rozumnými benzíny.

Servis?
Schválně jsem si dal tu práci a nějak to zkusil vyčíslit - dělám si to sám a ocenil jsem svou práci na 300 CZK/h (jako tzv. náklady obětované příležitosti).
Spotřebák beru nový z oficiálních zdrojů (kupuji třeba u ML Parts, MROAuto...).
U "oprav" jsem nakoupil díly různě, něco nového, co se "válelo" po půdach "přemísťovatelů" v okolí MB... Něco jeté, ostatně mnoho lidí servisuje starší vozy díly z vrakáčů, tak mi to přijde i objektivní.

Výměna oleje + všech filtrů (olejový, vzduchový, kabinový) + hodina mé práce = cca (1200 + 300) CZK / 10 000km (částka do amortizace 0,15 CZK/km)
Pneumatiky, cca 4x 1500 CZK + cca 600 přezutí a vyvážení / 40 000km (částka do amortizace 0,17 CZK/km)
Kotouče + destičky, 6000 CZK + 2 hodiny mé práce = cca (6000 + 600) / 40 000km (částka do amortizace 0,17 CZK/km)
Tluniče, 5000 + 2 hodiny mé práce = cca (5000 + 600) / 60 000 km (částka do amortizace 0,1 CZK/km)
Rozvody, cca 5000 + 2 hodiny mé práce = cca (5000 + 600) / 90 000 km (částka do amortizace 0,06 CZK/km)
Řemeny (měním je raději tak nějak preventivně), cca 500 + hodina mé práce = cca (500 + 300) / 40 000 km (částka do amortizace 0,02 CZK/km)

Za posledních 150 000km jsem udělal "menší generálku":
- "zánovní" (40 000km) zadní náprava z vpředu vyhořelé Octavie Tour, 2000 CZK + jsem vyměnil celé brzdové trubky (až od ABS kostky) cca 400 CZK a celkem cca 4 hodiny mé práce, 2000 + 400 + 1200 = 3 600 CZK / 100 000km (částka do amortizace 0,04 CZK/km). Vyšlo mi to lepší a levnější, než repasovat svou starou nápravu...
- nemusel jsem, ale komplet přední nápravnice + ramena + těhlice + brzdiče + poloosy + řízení... vše nové, už si to nepamatuji, ale cca 10 000 CZK a něco z těch demontovaných dílů jsem ještě prodal (řízení 1000 CZK, ramena s "puky" z TT za 500 CZK, těhlice s brzdičema za 500 CZK) + nějaká má práce. Počítejme, že z prodeje starých dílů se zaplatí má práce, tudíž 10 000CZK / 200 000 km (částka do amortizace 0,05 CZK/km)
- výměna předních blatníků + vyvaření předků prahů + lak, 7000 CZK / 100 000km (částka do amortizace 0,07 CZK/km)
- nemusel jsem, ale vyměnil jsem si převodovku za "dlouhou" (jetou) z Fábie (-500 otáček, tudíž to při 140km/h netočí 3000 ot./min) + jednohmota spojka, nájezd převodovky 90 000km, spojka 3000 km po výměně. Paní z Fábie udělala "totálku"... Převodovka + komplet spojka 4500 CZK. Dělal jsem to zároveň s tou nápravnicí atd., tak super přístup - připočtu pouze hodinu mé práce. (4500 + 300) CZK / 100 000km (částka do amortizace 0,05 CZK/km)
Odešla mi volnoběžka na alterátoru... cca 500 + jsem si na to koupil speciální klíč za 200 + hodina mé práce = 1000 CZK / 100 000km (částka do amortizace 0,01 CZK/km)

Sumasumárum:
- amortizace na běžném spotřebáku (olej, gumy, brzdy, tlumiče, rozvody, řemeny...) 0,67 CZK/km
- amortizace na mimořádných servisních výdajích (nápravy, koroze karoserie...) 0,22 CZK/km

CELKEM "servisní" amortizace 0,89 CZK/km

Samozřejmě v servisu si na dílech něco přirazí (třeba 40%) a hodinu práce si také nebudou počítat 300, ale třeba 550CZK(?), kamarád "garážník" bude někde mezi...
Samozřejmě se jedná ještě o spolehlivý držák (klasická TDI rotačka atd.), kde se neřeší problémy s elektrikou apod.
Na druhou stranu bych řekl, že tohle auto má nadstandardní péči, co se techniky týče...

Vezmu-li fixní náklady, tak povinné ručení (+ p. skel atd.) cca 5500 CZK/rok + Autocare 1600 CZK/rok = 7100 / 20 000km (částka do amortizace 0,36 CZK/km)

"Fixní" amortizace při nájezdu 20 000 km ročně 0,36 CZK/km

Rozpočteno na 10 000 km by to samozřejmě bylo už 0,72 CZK/km...
Zase ne všichni mají dvoulitr, neřeší vyšší krytí POV-ka, neřeší další připojištění atd.

AMORTIZACE CELKEM 1,25 CZK/km

Snažil jsem se, samozřejmě né všechno si pamatuji na korunu přesně a snad jsem nic nezapomněl, ale je to velmi přesný kvalifikovaný odhad (pro jedno naše oblíbené auto za daných podmínek provozu).

Když jsem napsal, že se i s amortizací vejdu se starším osobákem cestou do HR (berme 1000 km * 2, ať se to dobře počítá) do 10 000 CZK, vezmu i ty 3 CZK/km jako cenu paliva (6l/100km při ceně 50 CZK/litr), tak to vychází takto:
10 000 CZK na 2000 km, odečtu 2000 * 3 CZK/km na palivo a zbývá mi 4000 CZK na amortizaci na 2000km, respektive 2 CZK/km (vs. těch "tabulkových, účetních" 4,7 CZK/km).

Odečtu-li od 2 CZK/km (co zbylo na amortizaci) těch 1,25 CZK/km (co jsem spočítal výše – amortizaci na servisní náklady, pojištění…), tak mi zbývá 0,75 CZK/km na amortizaci na ztrátu hodnoty auta. Při mých 20 000km/rok to znamená 15 000 CZK.
Ztráta hodnoty 15 000 CZK ročně u auta za cca 50 000 – 100 000 CZK mi přijde docela reálná, ne?

Co z toho plyne? Závěr?

Troufnu si tvrdit, že u obdobného staršího auta lze objektivně počítat s amortizací cca 2 CZK/km při podobných podmínkách používání smoking smiley
Samozřejmě u soudobých aut, kde výměna oleje v autorizáku (+ předepsané úkony) vyjde třeba na 12 000 CZK, má smysl mít a platit havarijní pojištění atd. to budou úplně jiné počty. Nebo při nízkých nájezdech, kdy rapidně rostou měrné fixní náklady...

Opravdu není důvod nepřijmout tvrzení, že 1000km do Chorvatska a zpět lze starším autem pořídit za 10 000 CZK včetně reálné amortizace a nákladů na palivo při cestě MIMO PLACENÉ silnice...
smileys with beer
avatar Re: Split vlakem
22. 08. 2022 15:05
Slavkov souhlas, lze to. Pro někoho bez problému. smileys with beer

U auta obecně vždy platilo, že je výhodnější při plném obsazení, tomu autu je jedno (ta trochu nižší spotřeba je zanedbatelná) jestli veze 1 člověka nebo 4 osoby než vlakem. Platilo to před 17-ti lety, kdy jsem jel vlakem do Splitu poprvé (potom autem zpátky).

Ta amortizace je hodně problematická hodnota.
Jsou lidé, kteří koupí auto, jezdí s ním rok (15000 km) a bez jakýchkoliv dalších nákladů, prodají a koupí jiné. To pak jediné co je provoz stojí je povinné pojištění, PHM a destilka.

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
Re: Split vlakem
22. 08. 2022 16:15
Hmmm, teď si se v tom nějak zamotal. Nižší spotřeba při vyšším zatížení?
Rozdíl litru a více ve spotřebě mezi plným a prázdným autem mi zanedbatelný nepřipadá. 3-4 metráky na spotřebu vliv má značný.
I po roce používání auta je rozdíl mezi prodejní a kupní cenou, kterou je třeba započítat, nehledě na to, že po koupi jetého auta je třeba udělat určitý servis i když má auto prokazatelnou historii. A nové po roce prodá snad nen vůl.
Destilka? Jaksi nerozumím.
Re: Split vlakem
22. 08. 2022 17:55
Já mám klid, rodinné auto mi žere tak 11+ takže si ten vlak obhájím grinning smiley
avatar Re: Split vlakem
22. 08. 2022 17:58
Zahajskej trochu ano, spíš jsem to nedopsal.
Nižší spotřeba samozřejmě při nižším zatížení. Ale 1 litr. Mě to tak nikdy neodpovídalo. Možná proto, že s plným autem člověk musí více myslet na ostatní. Nevím. Nikdy jsem to neměřil, pokud jsem měl vyšší spotřebu se zatíženým autem (to ano, určitě) tak do 0,5 litru.

Destilka do ostřikovačů.

Citaci
I po roce používání auta je rozdíl mezi prodejní a kupní cenou, kterou je třeba započítat, nehledě na to, že po koupi jetého auta je třeba udělat určitý servis i když má auto prokazatelnou historii. A nové po roce prodá snad nen vůl.
naprosto souhlasím, což jsem také psal.

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
avatar Re: Split vlakem
22. 08. 2022 18:00
DavidLC thumbs up
ale ve skutečnosti tě lituji smileys with beer Já měl problémy se svými 7 l

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
Re: Split vlakem
22. 08. 2022 19:04
Baxoid napsal(a):
-------------------------------------------------------
> DavidLC thumbs up
> ale ve skutečnosti tě lituji smileys with beer Já měl problémy
> se svými 7 l


Já to mám jinak hozený, u rodinného, brzy Youngtimera, tam spotřebu neřeším Land cruiser 100 (10-13), nájezd za rok není strašný u druhého, denní ježdění "koukám" na desetiny, Prius (kolem 5ti) smiling smiley Zářný příklad možného automobilového soužití velkého "smradlavého" tdi + hybridu grinning smiley. Ve vedlejším vlákně můžu být na obou stranách barikády grinning smiley
avatar Re: Split vlakem
22. 08. 2022 19:39
Citaci

Jsou lidé, kteří koupí auto, jezdí s ním rok (15000 km) a bez jakýchkoliv dalších nákladů, prodají a koupí jiné.

Tak o těch se tu asi nebavíme, ne?

Jinak třeba můj příklad a takových nás asi bude více (asi více, než těch, co mění auto po roce). O2 mě stála jetá před 9 lety 150 000 Kč + 24 000 plyn. Ujel jsem za dobu, co ji mám asi 90 000 km, z toho 16 000 do Chorvatska. Podle Tvých amortizací bych vlastně měl dát někomu zdarma...
Re: Split vlakem
22. 08. 2022 21:08
Destilku do ostřikovačů? A to proč?
avatar Re: Split vlakem
22. 08. 2022 21:31
Tak ono i ty fixní náklady jako pojištění, STK (na to jsem v tom počítání zapomněl) atd. člověk musí zaplatit Chorvatsko - neChorvatsko, pokud auto má, potřebuje smoking smiley

Těch "nákladových extrémů" na cestu samozřejmě člověk za ty roky poznal dost, např.:

Typu Honza (někde od Pardubic) v Pisaku: "Tchán nám půjčil auto (s plnou nádrží)"... (mezi řádky) vrátíme mu to s prázdnou... Beztak bych se vsadil, že to tchán zaplatil celé včetně ubytka... thumbs up smiley

Jiný borec - nákupčí ze Škodovky (MB ) si dokonce cestu na dovolenou v Chorvatsku "vyprasil" služebákem jako údajnou služebku k jedinému dodavateli z HR thumbs up smiley Kokkt s nadprůměrným platem, kdy i kdyby si to auto vykázal pro soukromé účely, tak za naprosto směšnou cenu (to snad bylo i pod cenou paliva)... Inu, nadutý, hloupý, samolibý nenažranec... Byl "odejit" (bez mého přičinění - raději upřesním, neboť jsme v ČR).

"Podnikatelská" auta nechám stranou...
"Služební" auta s posledním tankováním na hranicích v ČR a totéž s práznou při návratu, už tak nějak beru jako velmi rozšířenou klasiku "zaměstnaneckých firemních benefitů" některých zaměstnanců... grinning smiley

To pak ty individuální reálné náklady na dopravu autem dostává do zcela jiných dimenzí...
smileys with beer
avatar Re: Split vlakem
22. 08. 2022 23:56
Mám nahrubo sečtenou cestu dnes zpět, jen 880 km. Když to spočítám, mám na obě cesty náklady cca 5700 Kč (LPG + známka Sk, Hu + ENC), když to jen vynásobím poměrem k 1097, tedy cca 1,26, dostávám se na cca 7100 Kč... (násobím tím i Sk Hu známku, což je logická blbost, ale moc se to lišit nebude).
Do 20 000 Kč mi zůstává 13 000 Kč a můžu přemýšlet, co na autě vyměním, po pár sezónách asi celé auto :-).

Je to jeden individuální příklad a LPG je zrovna asi z těch levnějších (všechno si uvědomuju), ale jako ukázka nesmyslnosti počítat paušálně 20 litrů na cestu to asi stačí.
avatar Re: Split vlakem
24. 08. 2022 21:19
pavel72 přečti si to celé, asi ti uteklo pár komentářů. Navíc tahle diskuze je už pasé.

Slavkov smileys with beer

Zahajskej vím, že to někdo v létě dělá, třeba tchán, na ten prach to stačí, těch mušek moc nenasbírá

Jinak k tématu, psal jsem to tu už několikrát. Vybral jsem cestu vlakem a tuto dopravu doporučuji jako alternativu. Zároveň ale až budeme mít větší děti a trávit dovolenou jen u moře bude nuda, tak s radostí pojedeme autem. Děti si cestu vlakem užili, autem bych to s nimi nevydržel. Odpočatí jsme přijeli do destinace. A kdybych počítal pouze náklady na PHM a poplatky u auta, tak stejně bych jel vlakem. Rodinná pohoda je důležitější i na cestě. yawning smiley

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
avatar
mdr
Re: Split vlakem
21. 09. 2022 08:21
avatar Re: Split vlakem
26. 09. 2022 14:58
Taký jednoduchší čávo,čo sa moc nekamaráti s gramatikou,ale v pohode...yawning smiley
avatar Re: Split vlakem
12. 02. 2023 14:53
Ahojte,možno niekomu kto sa chystá túto sezónu vlakom k Jadranu pomôže info priamo z RegioJet-u.....spinning smiley sticking its tongue out btw-toho Splitu je škoda...confused smiley

RegioJet potvrzuje, že i v letošním roce spustí provoz vlaků mezi Českou republikou a Chorvatskem. Vlaky pojedou mezi Prahou a Rijekou od 16. června do 30. září v režimu 3x týdně, a to v úterý, pátek a neděli z Prahy a v pondělí, středu a sobotu z Rijeky. Návazné autobusy budou vyjíždět z Ogulinu a Rijeky do destinací po celém pobřeží Jadranu. Je nám líto, pro letošní sezónu byl zrušen Split (do Splitu se bude možné dostat návazným autobusem).

RegioJet bude dávat postupně do prodeje kapacitu dalších vozů do celkové kapacity 15 vozů na vlak. Prodej jízdenek začne během prvního čtvrtletí letošního roku.
avatar Re: Split vlakem
19. 04. 2023 11:21
Tady jsou nějaké aktuality: [www.cestovinky.cz]
avatar
mdr
Re: Split vlakem
03. 05. 2023 22:09
Re: Split vlakem
05. 05. 2023 11:56
mdr napsal(a):
-------------------------------------------------------
> P
> rvý tohtoročný autovlak z Bratislavy do
> Splitu


proč tak složitý odkaz?
[www.zssk.sk]
Re: Split vlakem
05. 05. 2023 14:44
Trochu jsem překvapen z toho, že autovlak, i když se to tak jmenuje, uveze celá dvě auta. 😁
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 20
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.