Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Fakta pro cestu do Chorvatska 2016 (FAQ)

Autor Vlada 
Fakta pro cestu do Chorvatska 2016 (FAQ)
17. 08. 2010 13:56
Fakta pro cestu do Chorvatska 2016 (FAQ)

Vážení fóristi a cestovatelé do Chorvatska,

Z počtu návštěv se zdá, že toto vlákno plní účel a proto si dovoluji v něm pokračovat pro rok 2015. Začnu samozřejmě přáním všeho nejlepšího, zdraví, pohodu a mnoho šťastných km u nás i v Chorvatsku.
Nabízím toto vlákno jako soubor faktů, o kterých není třeba diskutovat, ale pomohou při přípravě cesty. Prosím, aby se toto vlákno uchovalo jako informační bez zbytečných komentářů. Doplnění o další fakta je samozřejmě vítáno. Pomůže to zejména méně zkušeným, když se nebudou muset prokousávat velmi rozvitými vlákny plných emocí. Děkuji za pochopení. Fakta budu postupně doplňovat.

Dálniční známky v roce 2016 jsou popsány níže v dalším příspěvku
• Rakouské a slovinské známky jsou nalepovací a jsou k dostání na pumpách v blízkosti hranic a na hraničních přechodech. Rakouské zejména na OMV. Při cestě přes Mikulov nebo Břeclav je možno bez příplatků koupit rakouskou známku např. na pumpě OMV Hobersdorf. Je to na silnici č.7 po pravé straně v mírné levotočivé zatáčce, kousek za křižovatkou na Wilfersdorf a kousek před nájedem na dálnici A5 u Schricku. Slovinskou známku je možno koupit např. na rakouské A9 před Grazem na mýtnici tunelu, dále na benzince Gralla 15 km před hranicí A/SLO (komunikují i česky), pak přímo na hranici (zde bývají fronty). Dále u nás v různých autoklubech, cestovkách a směnárnách, ale tam jsou zpravidla dražší. Místo nalepení je vyznačeno na známce
Na slovinské hranici A/SLO Spielfeld/Šentilj jsou velké výrazné tabule, které směrují auta s nalepenou dálniční známkou (vinjetou) do levého pruhu, auta bez vinjety do pravého pruhu a tam je prodejní místo, kde si známku koupíte a nalepíte. Další pokračování je pak zcela bez rizika. Pokud někdo projede bez známky levým pruhem, riskuje.
• Maďarské známky (matrica) jsou elektronické, platí se
obvykle na hranicích. Nic se nevylepuje, dostanete potvrzení o zaplacení s uvedením SPZ (RZ). Maďarská dálnice se dá u nás zaplatit v některých pobočkách ABA/UAMK a tourist centrech.
• Platnost týdenní známky je 7 dní od prvního vyznačeného dne včetně, např. od soboty platí do půlnoci následujícího pátku. Podobně známky 10-ti denní.

Další informace:
• Slovinská dálnice A1/A4 z Rakouska (Spielfeld) do Chorvatska směr Záhřeb je placená od rakouských hranic po křižovatku Draženci (odbočka na Ptuj). Krátký úsek za touto křižovatkou a krátký úsek před chorvatskými hranicemi nejsou vedeny jako dálnice, ale jako silnice č.9 a proto placené nejsou. Stejně tak není placený sám kruhový objezd u Mariboru, pokud jedete z neplacené na neplacenou silnici. Pozor, dálniční přivaděče a silnice H2 u Mariboru už placené jsou.
• Pro objezd slovinské dálnice existuje několik osvědčených a dobře popsaných tras včetně komentářů o výhodnosti či nevýhodnosti na jiných vláknech.
• Pro průjezd Maďarskem existují 2 základní trasy- delší po placené dálnici M1/M7 kolem Budapešti nebo kratší po neplacené silnici 86 Csorna, Szombathely.
• V Chorvatsku se vybírá mýtné podle ujetých km. Při vjezdu na dálnici si vyzvednete lístek a ten odevzdáte na výjezdu. Je výhodné platit kartou, je tam lepší kurz a nemohou vás okrást. Kartu jsou povinni přijmout na všech mýtnicích. Před Zagrebem ve směru od moře je pro placení kartou vyhrazena celá mýtnice Demerje. Je značena CARD ONLY a je bez čekání na rozdíl od Lučko o 2km dále, které je pro platbu v hotovosti, označené CASH ONLY a bývá zde zdržení. Mýtnice ENC je pro držitele elektronického předplatného (krabička).
• Pozor na vlhké chorvatské dálnice, bývají kluzké. Jinak kvalita všech dálnic SK, H, SLO, HR je vynikající.
• Brno-Vídeň je možno jet přes Mikulov nebo po D2 Břeclav-Poštorná. Obě trasy jsou zhruba rovnocenné. V poslední době se jeví jako výhodnější cesta přes Břeclav, aspoň než bude hotový obchvat Poysdorfu
• Při cestě z Brna na Vídeň je v Rakousku od Schricku v provozu dálnice A5, ta dále pokračuje jako dálniční obchvat Vídně S1, S2, A23, A2 směr Graz. Při zpáteční cestě se před Vídní nenechte zmýlit tabulemi CZ. Nikam neodbočujte a jeďte tvrdošíjně stále rovně po A2, A23, S2, S1 a odbočte až za Vídní na A5. Jinak si pořádně zajedete. Na A23 je už správně uvedena trasa na Brno po S1, A5

V následující tabulce uvádím jako příklad pro srovnání vzdálenosti a čas jízdy dle Google pro trasu Brno-jih – Biograd přes Rakousko a Maďarsko. Trasa Brno-Bratislava-Wien dnes nedává smysl, proto ji neuvádím. Časy jsou orientační, bez případných zdržení. Se zdržením je třeba počítat zejména o víkendech na přechodu SLO/HR.

Brno,Břeclav, Wien, Graz, Maribor dálnice,Zagreb,Biograd = 796km, 7:56 hod
Brno,Mikulov, Wien, Graz, Maribor dálnice,Zagreb,Biograd = 788km, 8:01 hod
Brno,Mikulov, Wien, Graz, objížďka dálnice Mureck-Lenart-Ptuj,Zagreb,Biograd = 794km, 8:34 hod
Brno,Bratislava, Csorna, Szombathely po 86, Zagreb,Biograd = 787km, 9:01 hod.
Brno,Bratislava, Budapest po M1/M7,Zagreb,Biograd = 947km, 8:41 hod.

Tras existují desítky, z různých míst na různá místa, každá má svá pro i proti a jsou popsány v jiných vláknech. Ty typické, osvědčené a prověřené mohu dát sem nebo do samostatného vlákna "Osvědčené trasy". Každý si samozřejmě vybírá trasu, která mu vyhovuje po všech stránkách.

Dovolené rychlosti a pokuty za překročení
obec, mimo obec, rychlostní silnice, dálnice, + (pokuty za rychlost orientačně)
CZ: 50, 90, 130, 130 + (do 30(20 obec)=1000 Kč, do 40(30 obec)=2500 Kč, více=5000Kč
SK: 50, 90, 130, 130 + (10,20,30,40,50,60,70km/h = 50€,100€,200€,300€,400€,500€,650€)
A: 50, 100, 110, 130 + (dálnice 10=20€, 20=30€, max.726€, mimo dálnice 30=70€, nad 30=150€)
SLO: 50, 90, 100, 130 + (v obci 10=250€, 20=500€, mimo 20=120€,30=240€, dálnice 20=100€,40=200€)
HU: 50, 90, 100, 130 + (nad 25 v obci=100€, nad 75 v obci a 110 na dálnici=1000€)
HR: 50, 90, 110, 130 + (do10=300Kn, do30=500Kn, do50=700Kn, nad50=1000Kn)

V Rakousku pozor na kameru na čelním skle. Není to dovolené a s oblibou se pokutuje. Neradi vidí i navigaci na předním skle.

Slovinsko
Odkaz na mapku placených dálnic a silnic ve Slovinsku:

Silnice s vinětou Slovinsko 2014
Placené jsou komunikace s označením A a H. Na nich je zpravidla viněta povinná (nemusí být ovšem povinná v celé jejich délce, to se včas značí na směrových tabulích přešrtnutým symbolem dálnice nebo silnice pro motorová vozidla a znamená to "na této cestě viněty netřeba", i když jí kousek vede po dálnici). Má-li silnice označení G, jedná se o neplacenou, tedy i bez viněty. To je případ silnice dálničního typu č.9 u Ptuje a na hranicích s Chorvatskem.
Objížděk slovinské dálnice,stejně jako cesty přes Maďarsko, je tu popsáno víc, asi nemá smysl je opakovat. Tady uvádím jen základní informace.
Podle poslední informace správce slovinských dálnic (DARS) bude chybějící 15km úsek dálnice A4 Draženci(Ptuj) - hranice HR (Gruškovje) hotov koncem roku 2017 (snad).

K otázce prodeje použitých známek - na stránkách www.dars.si je možno se kromě jiného dočíst, že:
1. Viněta je určena jen pro jedno vozidlo a je mezi vozidly nepřenosná.
2. Viněta musí být přilepena přímo na sklo, používání lepidla, různých folií, lepicích pásek apod. není dovoleno
3. Za porušení zásad používání viněty je pokuta 300-500 EUR. Slovinci začínají způsob přilepení známky kontrolovat a pokutují.
Je na každém, aby zvážil možné riziko a ostudu. Argumentace o předražené známce před zákonem neobstojí.

Chorvatsko
V Chorvatsku je povolen limit 0,5 promile alkoholu v krvi pro řidiče od 25 let, ale pro řidiče do 24 let platí nulový limit. Pokud přítomnost alkoholu v krvi řidiče přesáhne 1,5 promile, může být řidič odsouzen k výkonu trestu odnětí svobody v délce trvání až 60 dnů.
– Povolená rychlost na dálnici je 130 km/hod, na komunikacích pro motorová vozidla 110 km/hod, mimo obce 90 km/hod, v obcích 50 km/hod.
Pozor: pro řidiče mladší 24 let platí maximální rychlostní limity o 10 km/h nižší.
V případě překročení rychlosti o více než 50 km/h může být řidič odsouzen k trestu odnětí svobody v délce trvání až 60 dnů.
Za překročení nejvyšší povolené rychlosti mimo obec lze dostat peněžitou pokutu v rozmezí 500 – 7.000 HRK, za překročení povolené rychlosti v obci lze dostat peněžitou pokutu v rozmezí 300 – 15.000 HRK a v krajním případě, jakož i v případě nezaplacení, může přestupkový soud vyslovit řidiči trest odnětí svobody do 60 dnů.
Během letního času není povinnost používat ve dne tlumená světla.
Při jízdě je zakázáno používat mobilní telefon s výjimkou použití handsfree.
Pro přepravu dítěte mladšího 5 let, je povinné používání dětské autosedačky.
Pro cyklisty mladší 16 let platí povinné používání ochranné přilby.
V Chorvatsku je doporučena zvýšená opatrnost při jízdě za deště, jelikož živičný povrch chorvatských silnic má jiné složení, než na jaké jsou zvyklí čeští řidiči a za deště má vozovka podobné vlastnosti jako při náledí. Zejména zrádné je to při mrholení.
Povinnou výbavou osobního automobilu je výstražná vesta pro všechny cestující.
Provoz čerpacích stanic je většinou od 7 do 17 až 18 hodin, v letní sezóně až do 22 hodin, hlavní čerpací stanice ve větších městech a na mezinárodních silnicích jsou v provozu nepřetržitě.
Na celém území Chorvatska je přísný zákaz nocování ve volné přírodě. To znamená, s výjimkou ubytování v hotelu, kempu, privátu je jiný způsob nocování zakázán. Při nedodržení tohoto nařízení se turisté vystavují policejnímu stíhání, soudnímu řízení, peněžité pokutě nebo vězení

Přehled poplatků na placených úsecích chorvatských komunikací

Ceny pohonných hmot jsou všude zhruba srovnatelné, zdá se, že nejdražší jsou u nás.....

Pro cestu do zahraničí vypůjčeným nebo firemním vozidlem má mít řidič písemný souhlas majitele vozidla (nejlépe v angličtině) s notářsky ověřeným podpisem. U firemního vozidla je to podpis statutárního zástupce. Formuláře jsou k dispozici na www.uamk.cz

[www.uamk.cz]

Budu rád, jestli tenhle přehled pomůže. Aby zůstal opravdu přehledný, prosím vážené fóristy, aby přidávali jen fakta a diskuze přenesli na jiná vlákna.

Šťastnou cestu všem.
Adminovi děkuji za podporu a prosím, aby příspěvky, které nejsou k věci, i nadále mazal yawning smiley



Upraveno 51krát. Naposledy upravil Vlada (24. 02. 2016 18:11).
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2010
20. 08. 2010 12:35
Objezd SLOvinské dálnice:

TRASA PODLE FANKY !
( Budeš nám chybět !!! )

S využitím fotek, které zde byly před rokem od Fanky, jsem si dovolil sestavit přehledný návod objezdu dálnice ve Slovinsku pro ty, kteří tudy ještě nejeli, nebo si to chtějí připomenout. Je to loňská trasa, ale letos 8.5. ji projel MiraR a potvrdil, že k žádné změně nedošlo, takže díky za aktualizaci.
Tuto trasu použil kamarád dne 11.7.2011 při cestě na dovču a 17.7.2011 při zpáteční cestě jel přes Maribor a Pesnicu, ve srovnatelném čase ( 12:00-16:00) s tímto výsledkem:
Exit 226 - Mureck - Lenart - konec dálnice u Ptuje = 56 minut.
Konec dálnice u Ptuje - Maribor - Pesnica - Exit 228 = 61 minut

Takže trasa začíná cca 2km před A / SLO hranicí, na exitu 226, vyjedeš z dálnice a hned na Téčku se dáš vlevo na Mureck.

[www.rajce.net] [www.rajce.net] [www.rajce.net]

Po projetí několika malých vesniček, projedeš Mureck po hlavní a na jeho skoro konci odbočíš vpravo na most přes řeku Mur, která tvoří hranici a na konci mostu (už jsi ve Slovinsku) vpravo na Trate a Lenart. Pořád po hlavní až do Lenártu.

[www.rajce.net] [www.rajce.net] [www.rajce.net] [www.rajce.net]



V Lenártu odboč na první křižovatce vpravo (Maribor, Zagreb) a hned na další (světelná) vlevo směr Ptuj a Zagreb.

[www.rajce.net] [www.rajce.net] [www.rajce.net]


Na okraji Ptuje (první světelná) ostře vlevo po obchvatu přes průmyslovou zónu, (vyhneš se městu) následuje šest kruháčů: první-rovně, druhý-vpravo,třetí-rovně, čtvrtý - nový zase rovně, pátý-vpravo a najíždíš na nový most přes řeku Drava, která tvoří po jeho levé straně Ptujské jezero (mnoho vodních ptáků), potom šestý kruháč-rovně.

[www.rajce.net]

Vloni, když se otevřela dálnice až k Ptuji, tady šly fámy, že dále od kruháče č.6. je potřeba známku, ba dokonce, že někteří platili pokutu. Ano platili ti, co začali zmatkovat a na tom kousku čtyřproudovky nebo na samotném nájezdu na konec dálnice, se začali přes "plnou" otáčet.Proto vymysleli (a celkem zbytečně) na šestém kruháči vpravo a potom obloukem tu čtyřproudovku nadjet po mostě (je vidět na fotu za tou info tabulí) a pokračovat směrem na Tržec a tam se teprve (v době kolon, které zde v sezóně bývají, asi krkolomněji, ale o kousek více vpředu) napojit na silnici č.9 směr hranič. přechod SLO / HR.
Takže šestý kruháč rovně, po čtuřproudovce kolem infotabule, potom nadjedeš dálnici a točíš vpravo 270° a plynule se napojíš na konec dálnice a odtud už se pokračuje po silnici č.9. ještě několik km na hranice SLO /HR.

[www.rajce.net]

Při cestě v sezoně z pátku na sobotu, kdy se tvoří před SLO/HR hranicí mnoha kilometrové kolony i třeba už od Mariboru, tuto větší část kolony předjedeš a plynule se do ní zařadíš na posledních pár kilometrů až u Ptuje.

Po průjezdu Ptujem je možno použít i jiné hraniční přechody a trasy viz. mapka od Hilla ( díky za souhlas s uveřejněním) :

[www.rajce.net]

Pro zpáteční cestu platí úplně stejná trasa, pouze je nutné si změnit směry odbočení !

Snad to někomu pomůže, jelikož původní fota už jsou zapadlá hluboko v historii a je těžko, je vyhledat.

Dnes 27.12.2012 jsem znovu vložil fotky, jelikož při problémech s "Rajčetem" zmizely.
Dnes 21.10.2013 jsem aktualizoval průjezd Ptujem, přibyl jeden kruháč, při jízdě domů (27.9.2013) již plně funkční.



Upraveno 16krát. Naposledy upravil Mirus (04. 05. 2015 10:33).
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
16. 01. 2011 23:30
Zdravím všechny. Cestou do Chorvatska jezdíme od Znojma po A22 a potom odbočíme na A2 na most přes Dunaj. To je pěkně značené a bez problému. Zpátky se ale vždy vracíme odpoledne v neděli, to je dost provoz, tak se raději držíme směrovek na CZ a jezdím po A23. To je ale dost zajížďka. Podle mapy je sjezd na A22 druhý za mostem, ale zajímalo by mě, jaký je to směr na cedulích. Nerad bych sjel špatně a pak se motal někde ve Vídni.
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
17. 01. 2011 16:32
To pavelsl: jel jsem minulý rok přes Vídeň na Znojmo v neděli v půlce září okolo 17.00 hod. Držíš se značení FAVORITEN a A23. Po ukončení A2 a A23 se zakrátko objeví značení BRNO, PRAHA, CZ. Hned jak přejedeš most přes Dunaj je odbočení značeno PRAHA a najedeš na A22. Naprosto bez problémů. Někde je to tady napsáno od Hilla a Petra - od nich jsem si to vytiskl a manželka v roli navigátora si to jen pochvalovala. Mrkni na vlákno "Průjezd Vídní"
Čau Mirek.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil mirekxy (17. 01. 2011 16:37).
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
17. 01. 2011 23:45
Starý Goričan je v provozu pro turisty jen v létě jinak jen pro místní příhraniční styk. Dálnice do prvního sjezdu na HU straně nebyla zpoplatněná tak jako nájezd. Ale to je tady naprosto přesně popsané ve vlákně přes Maďarsko. Tohle vlákno je pouze pro ověřená fakta a ne dotazy. Takže admin to předpokládám smázne.
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
19. 03. 2011 20:24
Dovolím si v jedné věci oponovat Vladovi - v Chorvatsku se opravdu vyplatí platit na mýtnicích kartou. Jednak u platby kartou je brán kurz "střed", tedy nížší než prodej, za jaký nakoupíme kuny. Dále pokud na mýtnici jsou vyhrazené průjezdy jen pro platbu kartou, obvykle je zde menší fronta. Speciálně před Zagrebem (směr od moře) je od loňska nová mýtnice vyhrazená celá jen pro platbu kartou a zatímco u staré mýtnice je mnohdy fronta na 2 km, u nové mýtnice na kartu fronty nejsou a ušetříte půl hodiny zbytečného popojíždění.

Ale pozor - není pravda, že při platbě kartou vás nemohou okrást. Na automatické mýtnici, kde se platí kartou a není tam obsluha, si důsledně kontrolujte částku - vždy po vložení kartičky a platební karty stiskněte ještě tlačítko pro stvrzenku ("račun"winking smiley, protože mně osobně se stalo, že za Felicii kombi mi to naúčtovalo částku za kamion. I když jsem pak mailem reklamaci řešil, reklamaci sice uznali, ale peníze poslat do zahraničí je prý pro ně problém a dostal jsem tedy prd. Jediná šance je řešit případnou reklamaci na místě.

Pavel.
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
03. 04. 2011 15:18
Platit myto jinak nez kartou by znamenalo u Zagrebu kolonu na 2 hodiny podle informacni cedule a jak se tu pise nade mnou, je tam cela mytnice pro platbu kartou. Tam jsem cekali cca 10 minut a pak jsem vlozil listek, vlozil kartu a nic. Obsluha uz mi ukazovala, abych nezdrzoval a odjel, tak jsem mu ukazal, ze bez karty fakt neodjedu. Vlozil ruku do stroje, vytahl kartu a jeli jsme.
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
26. 04. 2011 12:51
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Jak jednoduché, strčím lístek, naskočí cena,
> nelíbí se mi, zavolám obsluhu a necpu tam hned
> kartu. Pokud je cena OK, strčím kartu a stisknu
> račun.


Michal to napsal jasně - lístek který jsi si vyzvedl při vjezdu na dálnici do jedné mezery, odsouhlasit cenu,pak zasunout kartu a zmáčknout Račun (účet. doklad) Kartu samozřejmě vytáhnout a uschovat. Jakýkoliv problém - vylézt z auta a volat obsluhu. V době prázdnin je jich tam dost i na radu co a jak . Způsob, jak to tam strčit je mám taký dojem naznačený na turniketu. Už abych si vyzvedl ten lístek...ale ve směru k moři !!!!
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
28. 04. 2011 08:44
to MiraF:

Slovinská dálniční známka i rakouská se dá koupit v Čedoku. Minulý rok, jsem si koupil v Liberci v Čedoku 10 - ti denní rakouskou dálníční známku a měsíční slovinskou. Cena je samozřejmně o neco vyšší, ale bavíme se tady v rámci deseti korun a za tu plynulou jízdu přes hranice jsem byl rád. Samořejmně, někdo si rád zastaví a jde koupit známku na přechodu nebo na jakékoliv pumpě před hranicema, ale já mám rád ten pocit, že vše je koupeno a že cesta už bude bez případných komplikací.

Hezký den
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
28. 04. 2011 13:22
nebo také v každé směnárně ve velkých nákupních centrech, mají také dálniční kupony pro CZ,A,SK,SLO a CH.smileys with beer
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
16. 05. 2011 18:24
všimol som si že tu niektorí jazdia cez Rozvadov po rakúskej A8. toto mi prišlo mailom od mojho poskytovatela asistenčných služieb.
Vážený člen KLUBU JEFTA

Touto cestou si Vás dovoľujeme informovať o plánovaných stavebných prácach na diaľnici A8 v Rakúsku medzi mestami Wells a Passau.

Informácie nám postúpila Hospodárska komora Horné Rakúsko WKOO.



Stavebné práce sa budú vykonávať v období od 16.5. - 14.7.2011 a môžu spôsobovať rozsiahle dopravné zápchy, nakoľko nebudú k dispozícii odstavné pruhy a bude možné len núdzové odstavenie vozidla. V minulosti pri podobných situáciách vznikli kolóny áut dlhé až 50 km.



V snahe predísť takýmto situáciám informujte prosím Vašich členov prostredníctvom informačných materiálov, ktoré Vám posielame v prílohe.



Podklady sú k dispozícii v slovenskom, nemeckom a anglickom jazyku. Stavebné práce na jeseň 2011:



Na tomto úseku sa budú vykonávať stavebné práce aj na jeseň, keď sa bude inštalovať vozovka v opačnom smere Suben-Nemecko. Predpokladaný termín prác je od polovice septembra do začiatku decembra.
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
16. 05. 2011 19:29
----->mihal306
zajímavé, ale bobky asi není třeba mít.... z Pasova do Welsu už to opravují pár let...letos mi to přijde ještě mírnější.....
je dobré si před cestou pořádně nastudovat tuto mapku Asfinagu....
[www.asfinag.at] (zaškrtnout baustellen)
jsou tam plánované opravy nejen na A8 ale skoro na všech dálnicích v Rakousích...
a navíc, když se to pořádně čte, tak tam na A8 nějaký problém s jedním pruhem dálnice bude, ale budou opravovat směr Pasov, takže po 15.7. se většina z nás bude teprve vracet a to už snad bude opravené...
hlavně to ale nezakřiknout !! a tam jet nejlépe v neděli ....smoking smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil mack (16. 05. 2011 19:35).
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
19. 05. 2011 20:21
V pátek 20.5. jsem po 2 letech jel trasu, zde podrobně popsanou Mirusem. Během zimy se nic nezměnilo, vše je tak, jak Mirus popisuje. V Ptuji přibyly ukazatele, velmi dobře označující cestu na Záhřeb. Kdo tedy zapomene, na kterém je právě kruháči, nic se nestane smiling smiley Od exitu 226 v Rakousku po napojení na silnici č.9 za Ptují mi to trvalo 52 minut při jakžtakž dodržování rychlostí (časně odpoledně, v této době provoz velmi slabý - jediná kritičtější místa byla na semaforech v Lenartu a Ptuji). Zdůrazňuji: nenechte se zmást velkými zelenými cedulemi u mimoúrovňové křižovatky, kde se obchvat Ptuje napojuje na silnici / dálnici směr Macelj / Maribor !!! Jsou na nich i symboly dálnice, ale ve směru na Macelj jsou dočasně přelepené. Dálnice na této mimoúrovňové křižovatce končí a ve směru na Macelj je to normální silnice č.9 bez známky. Když se napojujete na silnici č.9, vidíte značku konec dálnice mírně za sebou, tedy ve chvíli, kdy se na dálnici / silnici Maribor - Macelj připojíte, opravdu nejste na dálnici a ani centimetr této trasy není zpoplatněným úsekem s povinností mít známku. Když na 5.kruháči jedete rovně, pak vás silnice již sama navede směr Macelj, pokud zůstanete v přímém směru a nebude nikde odbočovat.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Globík (22. 05. 2011 11:05).
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
11. 06. 2011 12:49
Já jenom k tomuto z prvního příspěvku "Pozor: pro řidiče mladší 24 let platí maximální rychlostní limity o 10 km/h nižší."

Já to zjišťoval už minulý rok, protože mě to zajímalo jak to je s těmi limity rychlostními a výkonnostními(omezení kW).
Tohle mi napsali přímo z HR Ministerstva vnitra - myslím, že už jsem to zde v nějakém vlákně dával.
Dear Sir,
regulations about young drivers in our law doesn't concern foreigners.
Those regulations concern only drivers with Croatian drivers licence.
However,You have to abide the speed limitations in our country following 
the traffic signs. Also, if there is no sign, Your speed limit is 130 km/h on highway, 
110 km/h on motorway, 90 km/h on other roads and 50km/h inside the settlements.
Kind regards,
Department of Public Relations oft he Ministry of Interior
Děkuji za překland níže, ja ho zapomněl dodat.

Jenom dodám, že jsem se ptal jak na rychlostní limity, tak i na omezení výkonu automobilu pro mladé (do 75kW).



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Tony Stark (11. 06. 2011 20:46).
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
11. 06. 2011 14:39
ja si dovolím preklad pre tých čo nespikujú :
Drahý pane,
obmedzenia ohľadne mladých vodičov v našom zákone sa netýkajú cudzincov.
Tieto obmedzenia sa týkajú len držitelov chorvátskych vodičákov.
Každopádne ste povinný dodržiavať rýchlostne limity v našej krajine podľa dopravného značenia.
Kde značenie nieje, limit je 130 na dialnici, 110 na ceste pre motorové vozidlá, 90 na ostatných cestách a 50 v obci.
s pozdravom bla bla bla smiling smiley
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
16. 06. 2011 13:02
SEDM RAD NA CESTU DO CHORVATSKA
1. Trasu vybírejte s ohledem na hraniční přechody


Stáhněte si návod cesty do Chorvatska včetně tipů na levné benzinky a jídlo a také s výstrahami na dopravní omezení.


Dopravní tepna - z Brna přes Mikulov, Vídeň, Graz, Maribor, Záhřeb, Split a Dubrovník - je o prázdninách nejfrekventovanější.

Místem, kde prakticky vždy hrozí zdržení, je hraniční přechod Macejl ze Slovinska do Chorvatska. Je to výjezd a vjezd do schengenského prostoru, Chorvatsko totiž není v EU. A obě strany nespěchají s kontrolou dokladů, občas probírají i kufry. Ve špičkách, jimiž je třeba sobotní noc, se tady čeká i hodiny. Následuje chvilka úlevy, jenže pak se před tunelem Brezovica dva pruhy dálnice smrsknou do jednoho a řidiče opět čekají kolony. Pokud se něco nestane v tunelech na splitské dálnici A1, jsou až k Jadranu poslední, pak už se jede hladce.

Možností, jak se vyhnout Macejlu, je několik. Lze ještě ve slovinském Ptuji uhnout na silnici číslo 2, z ní na 228 a dojet přes hraniční přechod Zavrč do chorvatského Varaždinu. Cesta má asi 50 km, z Varaždinu pojedete dálnicí A4 na Záhřeb a Split. Celková zajížďka je právě těch zhruba 50 km, může však být zvlášť ve špičce více než vyvážena rychlostí průjezdu.

2. Kde hrozí možné dopravní komplikace na silnicích

Pár omezení je v Rakousku, ale až na jedno zúžení u Grazu je vždy provoz vedený ve více pruzích, byť užších. Průjezd Slovinskem byl po hranici s Chorvatskem plynulý, zádrhele nastávají až u tunelů. My jsme narazili v pátek i v neděli při zpáteční cestě na velkou překážku - šestikilometrový tunel Sveti Rok měl v provozu pouze jediný tubus, takže bylo nutné přejet do protisměru. Lidé z Chorvatského autoklubu nás však 9. června ujistili, že už jsou otevřené oba tubusy a všechna omezení skončí do 15. června.
Na cestě do Dubrovníku se nenechte zmást internetovými plánovači, jež vás nutí nechat auto převézt trajektem na poloostrov Pelješac do Trpanje a odtud jet do cíle. Nic takového není třeba, kromě možného zdržení projedete bez problémů přes desetikilometrový úsek kolem města Neum, patřící Bosně a Hercegovině.

3. Pokuty za nevylepené známky i za rychlost jsou dost vysoké

Během cesty jsme úzkostlivě dodržovali předpisy, měli nalepené potřebné dálniční známky a nepřekračovali povolenou rychlost. Vyplatilo se to, na policejní hlídky jsme narazili několikrát, v Rakousku, Slovinsku i v Chorvatsku. Většinou se měřila rychlost. Slovinci na konci své minidálnice, Chorvaté na dálnici A1 i na silnici z Ploče do Dubrovníku, své přidali i Bosňané před Neumem. Neriskujte, pokuty jsou nemalé.
Za byť jen malé překročení rychlosti v obci (do 10 km/h) vysázíte Chorvatům skoro tisíc korun, Slovinci jsou přísnější: do 10 km/h v obci za 2 000 korun, do 20 km/h už přes šest tisíc! Třemi tisíci korun se pokutuje nejen jízda na oranžovou(!), ale i telefonování během řízení. Minimálně 7,5 tisíce a maximálně 20 tisíc Kč je za jízdu bez dálniční známky. Ani Maďaři soucit s šoféry nemají: třeba za jízdu na červenou nadělují pokutu 9 000 Kč, za jízdu rychlejší o 15 km necelé tři tisíce korun. Jízda bez dálniční známky je prohřeškem bezmála za 10 tisíc korun.

4. Objeďte slovinskou dálnici,


Objížďka slovinské dálnice

Nechcete-li platit 740 korun na cestě tam i zpět za kousek slovinské dálnice, můžete ho objet několika způsoby. Třeba po staré silnici přes Maribor, ale ta je stále přeplněná.

Lepší je odbočit ještě v Rakousku z dálnice A9 na výjezdu číslo 226 (Gersdorf) a po silnici 69 jet na Mureck. Na jeho konci odbočíte doleva podle šipky Slowenien, přejedete hraniční most a na stopce se dáte doprava na Lenart a Ptuj.
Lenartem projedete podle ukazatelů, Ptujem také - na první světelné křižovatce zahnete doprava, pak poslechnete šipku vlevo s nápisem Zagreb. Cesta vás vyvede přímo na konec dálnice, vše je dobře značeno na Zagreb. Po slabé hodince jste na místě, na nějž po dálnici dojedete za poloviční dobu, ale o hodně dráž. Na objížďce nás nečekala žádná komplikace.

5. Dálniční známky v Česku nekupujte, ušetříte

Kupony na zahraniční dálnice nekupujte u českých benzinek, ani ve směnárnách. Mít klid a známku na skle je sice fajn, ale třeba rakouský dálniční kupon na 10 dnů vám na české benzince prodají za 279 korun, přitom za hranicí stojí v přepočtu 195. A mají je všude. Totéž platí o slovinském.
Příznivější ceny má Ústřední automotoklub, který kupony prodává prostřednictvím některých cestovek a pošt (seznam na www.uamk.cz). Rakouský kupon tady stojí 209 korun, což je solidní, slovinský už přeplatíte o 50 korun, slovenský o 30 Kč. Maďarské kupony fyzicky neexistují, jízdu po dálnici musíte "předplatit" na tamních benzinkách.

6. Tankujte v cizině, je to levnější

Léty zažité stereotypy se mění těžce, ale zkuste to. Česko se totiž ukázalo být nejdražší zemí během celé cesty. Levněji je všude, rekordmanem je Bosna a Hercegovina, byť jsme přes ni jeli pouhých 10 km. Čerpací stanice Petrol nabízí bezkonkurenčně levná paliva: v době naší návštěvy stál litr nafty 27 korun, benzinu 29,50 Kč. Platit se dá bez problémů kartou. I síť chorvatských pump Ina má naftu za 29,60 a benzin za 32, tedy za podstatně méně než doma.
A když už se budete vracet, nezapomeňte si nabrat plnou v rakouském Poysdorfu, litr nafty nás stál 32,70. V Praze ho koupíme nejlépe o dvě koruny dráž, v nedalekém Mikulově o 2,50. Na 55litrové nádrži naší octavie jsme ušetřili skoro 140 korun.

7. U dálnice se levně nevyspíte, čím dále od ní, tím je to lacinější

Chcete-li vyrazit v pátek odpoledne s tím, že po osmi hodinách jízdy přespíte někde na trase, budete to mít těžké. Motely kolem dálnice ve Slovinsku i v Chorvatsku jsou drahé a je jich málo.

Ve Slovinsku jsme sjeli z dálnice na předměstí Mariboru a našli penzion, v němž stál dvoulůžkový pokoj 1 350 Kč, v Chorvatsku je to ještě horší. Motel Plitvice u Záhřebu má dvoulůžák za 1 660 Kč, kvalita je poplatná době vzniku před 30 lety. Moderní Marché Ravna Gora pod Záhřebem účtuje totéž. Pak několik set kilometrů nenajdete u dálnice nic, až na odpočívadle Zir zhruba na půl cesty mezi Záhřebem a Splitem je motel Macola, dvoulůžko tady přijde na 1 700 Kč.
Moc si nepomůžete, ani když sjedete kousek z dálnice, třeba v Jodispolu u Zadaru chtějí ve stejnojmenném hotelu za dvoulůžkový pokoj 1 450 Kč. Ale je tady vysloveně pohodová cesta pro nespěchavé, na bývalé hlavní trase číslo 1 kolem Plitvických jezer se vyspíte levněji, od 10 do 20 eur za osobu. V obcích jako Oštarski Stanovi, Rakovica, Grabovac, Irinovac či Korana najdete dost soukromých penzionů, nabízejících "sobe" čili pokoje.
V opačném směru je to ještě horší: motel Petrol v Desinci u Záhřebu je zavřený, ve městě je všude stejně draho, pak už je možné přejet až do Maďarska, kde podél cesty najdete spousty noclehů v cenách od 10 do 20 eur.

Lignano 9/03,
Turanj 9/05,
Trpanj 8/08,7/09,7/10,6/11,6/12,6/14,6/15,6/16,9/16
Radomír



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Radomír (16. 06. 2011 13:09).
jo
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
16. 06. 2011 21:01
Kdyby Radomír vložil odkaz [cestovani.idnes.cz]
tak jednak by ušetřil spoustu textu v tomto vlákně a nemusel by krást!

P.S.
U převzatých textů je dobrým zvakem uvádět původ.
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
17. 06. 2011 09:03
Já se Radomíra musím zastat.
Ano, v Murecku je to skutečně doprava (na most) a ne doleva, ale má tam napsáno: podle šipky Slowenien, takže splést se to dá jen těžko.

I tak to pro mě byl, Radomíre, hodnotný příspěvek. I když už letos pojedu posedmé (a z toho pětkrát přes Mureck)smiling smiley
Třeba mě nenapadlo objet Macelj. Budu o tom ale uvažovat, protože letos poprvé musím jet v pátek sad smiley

Díky, a všem se omlouvám za vstup do "highlight" vlákna.
Ahoj K.
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
13. 07. 2011 14:32
Placení kartou v Demerje:




Objížďka SLO dálnice směrem TAM:




Objížďka SLO dálnice směrem DOMŮ:




Jednoduché smiling smiley

PS: Některým lidem se mnou popisovaná trasa nelíbí, ale jeden člověk už mi za ni poslal 15€ že mi děkuje že ušetřil grinning smiley
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
28. 07. 2011 08:40
ad Radonír.
pokud jedete přes noc můžete mít problémy s natankováním a koupí známky- např na trase Ilz-Feldbach-GornjaRadgona B66 po půlnoci. tankovat se dá až ve SLO Benedikt - automatická pumpa. Známka A se dá na bessyho trase po půlnoci koupit např. u Shell 0-24h a dalších v Kormendu i na kartu. V reichu většina o půlnoci zavírá a musíte hledat.
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
28. 07. 2011 12:27
Doplním Pitrýska: hned nad exitem 138 Ilz je Shellka s nepřetržitým provozem, jen se k ní musí napřed odbočit doleva, přes most přes dálnici, je hned za odbočkou na A2 směr Vídeň. Zajížďka 300m tam a 300m zpátky.
Dále je možné tankovat na platební kartu až v Bad Radkersburgu u Forda. Tyto pumpy mám prověřené. Pak je ještě čerpačka v Halbenrainu, ale nevím, zda je na karty. V každém případě je od půlnoci do pěti bez obsluhy. Stejnou dobu pak je neobsluhovaná pumpa v Gleichenbergu a pod obchvatem Feldbachu (sjezd Mühldorf), ale SB-TANKEN (samoobslužné tankování) na nich je.
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
28. 07. 2011 23:49
Doplňuji ohledně tankování Hilla a Pitríska. Jezdím Ilz, Radkersburg, Radgona, Ljutomer, Ormož, Varaždin (po 230 ce). Hlavně když chcete tankovat ve SLO při zpáteční cestě - bacha ve SLO do 22.OO. I v Ormoži a Ljutomeru (mají přes 10 tis.obyv. ??) u OMV ! Poslední pumpa v HR na objezdu Varaždinu, a potom je celonočně otevřená pumpa až pod křížením s dálnicí A5 (u obce Bučečovci), vč. placení kartou. V A jsem nezaznamenal problem. Jak praví Hill - Shelka na EX 138 otevřená i po půlnoci - pravidelně zastavuji.
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
03. 08. 2011 10:41
koupě dálniční známky přímo na Rakousko-Slovinských hraniciích je možno jen od 7.00 do 23.00 hodin - jel jsem tam před třemi týdny ... takže raději tu čerpačku GRALA asi na km 210 ...
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
22. 08. 2011 11:33
Čau,
celou trasu, která je popsána níže jsem projel v pátek v noci 16.8.2013 tam a v sobotu v noci 24.8.2013 prakticky ve stejných časech jako před dvěma lety. Nikde jsem nečekal (pokud nepočítám cca 2min. na SLO-CHOR hranici v Zavrči a stejný čas při návratu ve 22:30 na Lučku, kde jsem ale platil kartou, což doporučuji všem - zoufalci s peněženkama to měli určitě na hodinku, ne-li více). Pokládám to za jednu z nejplynulejších cest do Chorvatska, které fungují i v těch nejkritičtějších časech. Jen pro zajímavost - při návratu chorvatský autoklub hlásil na Trakoščanu ještě ve 21:30 5km dlouhou kolonu... Cesta z Murecku do Ptuje byla o něco více rozbitá, ale v pohodě sjízdná. Příspěvek jsem zaktualizoval, takže doporučuji přečíst celý.

Původní příspěvek z roku 2011:
Jel jsem celou trasu takto už potřetí, vždy v průběhu nejinkriminovanější noci z Pá na So, ale v roce 2011 poprvé z Ptuje přes Varaždin, jednoznačně jsem byl u moře nejrychleji, přitom už v Rakousku byla dálnice za poslední roky jednoznačně nejvíc nacvakaná (prakticky už z Brna). Trasa má tu výhodu, že zcela objedete slovinskou dálnici, ucpaný SLO-CHOR přechod Macejl + následné zúžení v tunelech, a především zátku na první mýtnici v Chorvatsku a následně při placení mýtného před Zagrebem.

Základní popis cesta tam: v Rakousku sjezd 226 Gersdorf - Mureck - Lenart - Ptuj - Varaždin - Zagreb (cca o 70km delší, celý tento kousek trvá cca 2,5 hodiny, odhadem o 50min více jak po dálnici a přes Macejl (samozřejmě pokud nejsou fronty), navíc z Murecku až do Varaždina a dál na Zagreb je provoz o hodně menší než ze slovinské strany.

1 - Mureck – Lenart – Ptuj – trasa je už notoricky známá, v Ptuji 2 možnosti průjezdu
2a - v Ptuji odbočit na prvních světlech doleva na obchvat Ptuje, první kruháč projet rovně, na druhém odbočit vpravo a na třetím vlevo na Varaždin 3 - z kruháče vedou šipky na Varaždin přes hraniční přechod Zavrč (z Ptuje cca 15 min.), pozor, je nutné cca po 1km odbočit doleva, protože po hlavní byste dojeli na přechod Ormož
4 - za Zavrčem (na hranici zdržení do 10min.) pořád rovně po nově spravené cestě prakticky pořád ve vesnici až před Varaždin, těsně za hranicí je možno natankovat lacinější chorvatské palivo, hned za hranicí je benzinka Lukoil a po pár kilometrech ve směru na Varaždin i INA (obě jely přes celou noc)
5 - před Varaždinem cedule doprava na obchvat (značeno jako Zagreb a logo dálnice), na obchvatu pořád přes všechny křižovatky rovně přes světelné křižovatky a jeden kruháč projet rovně až na mýtnici a najet na Zagreb
6 - před Zagrebem cestarina Sv. Helena (možno jako všude platit v Euro, nebo kartou - bez zrdržení)
7 - za cestarinou ještě dlouho (cca 30km) po dálnici zdarma (na obchvatu Zagrebu se neplatí), a pak odbočit na splitskou dálnici k moři - vše dobře značeno
8 - prakticky hned za tímto nájezdem je mýtnice Lučko (my jsme jen vyzvedli lístek bez zdržení), tady už doprava zase zhoustla, protože se napojili zoufalci z Macelja, co stáli na SLO-CHOR hranici a následně mýtnici

Vyjel jsem z Brna ve 23:15, v Lučku pod Zagrebem jsem po páté vyzvedával lístek, v 6:30 jsem sjížděl na Žlute Lokvi na Senj k moři, kolega vyjel na to samé místo z Brna přes slovinskou dálnici o 1,5 hodiny později (cca v 1:00), k moři zase na to samé místo jako my dorazil o cca 6 hodin později, dálnice stála už před Ptujem, na hraniční přechod Macejl jeli krokem… a pak další zácpy v Chorvatsku.
Zpátky (cesta v noci ze SO na NE) jsem byl u Zabrebu na Demerje ve 21:45, v 0:10 jsem najížděl u Gersdorfu na dálnici – opět zcela bez zdržení a bez nejmenších problémů – JEDNOZNAČNĚ DOPORUČUJI! Chorvatský Autoklub v deset večer hlásil na Trakoščanu 3km dlouhou kolonu, určitě nejméně 1,5 hodiny čekání...

POZOR – Při výjezdu z ČR v SO v ranních hodinách a na SLO-CHOR hranici v Macelji po obědě (cca kolem 14.-15. hodiny) je už cesta bez front, přes týden taky v poho..., celý text se týká těch, kteří jedou z Pá na So

Štastnou cestu!



Upraveno 2krát. Naposledy upravil cramer (25. 08. 2013 19:46).
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
22. 09. 2011 21:17
Ahojky, dovoluji si přidat příspěvek k variantám cest k Jadranu:
Letos poprvé vyzkoušena "zkratka" z Janossomorji na KO na 86 v Maďarsku. Lze se tak vyhnout silnému provozu kamionů na 86. Silnice jsou velmi kvalitní, provoz takřka žádný a trasa je dokonce o pár kilometrů kratší, než přes Csornu:
Pe-Brno-Bratislava- Janossomorja-Andau-Tadten-Walern-Panhagen-Fertöd-Lővö-Sarvar-Vasvar-Bak-Letenye-nový Goričan-Zagreb, dál už je to stejné, furt rovně za nosem po dálnici až do Vrgoracu.
Pe - odjezd 17:20 hod
Blava 19:50hod/245 km
KO na 86 21:30/356 km
Vásvár 22:30/396 km
Zalaegerszeg 22:45/416 km
Letenye/Goričan 24:00 /484 km
Zagreb-Lučko 01:10 / 600 km.
Jen pro pořádek, podle počitadla v autě průměrná rychlost 91 km/h. Předpisy jsme se snažili dodržovat. Lada
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2012 (FAQ)
27. 01. 2012 07:52
Ahojte. Dle mého úsudku dobrý a přehledný odkaz - Na naše cestování 2012 ... [www.dalnicni-znamky.com] Zdraví R.
avatar Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2012 (FAQ)
01. 03. 2012 17:21
Maďarsko- zrušilo 4dňovú dialničnú známku. ostali 2 975 HUF (asi 8,9 eur) na 10 dní
4 780 HUF (asi 14,2 eur) na 1 mesiac.
Rakúsko - od 1.1.2012 platí na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách povinnosť vodičov vytvoriť prejazd pre záchranárov. Pokuta za nerešpektovanie môže byť až 726 EUR, za bránenie prejazdu záchranárov až 2180 EUR.
rrn
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2011 (FAQ)
16. 03. 2012 16:17
pavelsl napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Zdravím všechny. Cestou do Chorvatska jezdíme od
> Znojma po A22 a potom odbočíme na A2 na most přes
> Dunaj. To je pěkně značené a bez problému. Zpátky
> se ale vždy vracíme odpoledne v neděli, to je dost
> provoz, tak se raději držíme směrovek na CZ a
> jezdím po A23. To je ale dost zajížďka. Podle mapy
> je sjezd na A22 druhý za mostem, ale zajímalo by
> mě, jaký je to směr na cedulích. Nerad bych sjel
> špatně a pak se motal někde ve Vídni.

JJ!!! Dejte tam pozor hlavně přijíždějící z jihu dělají chybu a odbočí podle navigačních cedulí na S1 zbytečně. Pak to objíždí a vrací je to zpět na A23.

Tady je to tedy - jedeme pořád po A23.
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2012 (FAQ)
16. 03. 2012 19:42
Značení není blbě, jen Vídeňáci nechtějí, aby jim to všechno jezdilo přes město, proto to nahánějí na obchvat cedulema. Jeďte pořád rovně, cedule ignorovat a teprve za mostem přes Dunaj koukat po cedulích. PRG je na Hatě, Brno na Mikulov. Pokud zapomeneš odbočit na Hatě, nevadí, později je ještě jedna odbočka na Prahu, která tě obloukem vrátí na správnou trasu.
Re: Fakta pro cestu do Chorvatska 2012 (FAQ)
04. 04. 2012 15:36
Kategorie vozidel v HR
[www.hac.hr]
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 46
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 538 během dne 21. 05. 2011
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.