Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Nekvalitní benzín v HR

Autor Premek84 
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
25. 11. 2008 08:06
taky sem to jednou s mojou fabkou zkusil a narval sem tam 55l..ale už to dělat nebudu...jak je výše popsané skrz to aktivní uhlí ...ale prej kdo má nafťáka tak to nevadí..grinning smiley
Anonymní uživatel
Re: Nekvalitní benzín v HR
25. 11. 2008 15:46
Myslím, že tendence narvat v Čechách benzín či naftu snad pod koberečky je v nás z dob devizových příslibů. Prosím, berteto jen jako názor jednotlivce, který si na hranici prostě naleje plnou a pak se uvidí, ono to nějak dopadne.,..
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
25. 11. 2008 16:07
Zdravím. Klausi, jako skoro vždycky - měl jsi pravdu. A ještě jednou díky. Posílám oficiální odpověď pána od pumpy- po našem dotazu na situaci, kdy jsme nechtíc natankovali o tolik víc benzínu, a bylo nám to divné......

Oficiální deklarovaný objem palivové nádrže u modelu Fabia je 45 l. Pro Vaši informaci dále uvádíme:
z technických a konstrukčních důvodů lze i při překročení této kapacity stále ještě tankovat, neboť palivo se v tomto okamžiku ukládá do postranních „vaniček“, které slouží k zamezení výtoku paliva na zem, např. při převrácení automobilu apod.
V případě, kdy se nádrž zaplní zmiňovanými 45 litry, lze pak ještě díky těmto vaničkám natankovat maximálně cca 9-10 litrů. Pokud ještě připočítáme plnící hadici, může se konečný objem natankovaného paliva pohybovat až kolem 58 litrů.
V Návodu k obsluze je však uveden správný postup čerpání paliva: „ Při prvním vypnutí správně používané automatické čerpací pistole je nádrž naplněna. Nepokračujte v doplňování paliva - naplnili byste prostor nádrže , umožňující roztažení paliva ohřátím a palivo by mohlo po zahřátí vytékat z nádrže“.
Pokud je tento postup dodržen, neměla by být uvedená kapacita nádrže překročena.
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
25. 11. 2008 22:25
Taky zdravím Renáto. Jak bych to řekl, dobré slovo a kladné ocenění vždy potěší. Tož díky.
Upozorňoval jsem, a nejen já, na nedoporučení výrobce využívat tento vzduchový prostor, dokonce zde byly i názory typu, proč to řešit. Přesto v případě potřeby využívám, a to i na služební Fabii a žádný problém. Pochopitelně, jak jsem psal, zásadně když ihned po natankování ten benzín navíc vyjedu.
A na rozdíl od některých, zde napsaných názorů, mám i praktické využití. Často jezdím z Prahy směr Brenner, již dávno na hranicích před Rozvadovem nečerpám (ztráta času), s jistou reservou tak nádrž normálně naplněná vydrží tak akorát na první rakouskou pumpu (v Německu, jak známo je nedobré čerpat). No a jako na potvoru první rakouské pumpy od Německa mívají ceny skoro Německé -). Takže těch pár litříků navíc mě dovolí dojet až na Brenner a tam využít levného paliva (značná konkurence a díky tomu cena téměř česká) co hrdlo ráčí. spinning smiley sticking its tongue out



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Prof.Klaus (25. 11. 2008 22:25).
Re: Nekvalitní benzín v HR
26. 11. 2008 01:49
Prof.Klaus napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Taky zdravím Renáto. Jak bych to řekl, dobré slovo
> a kladné ocenění vždy potěší. Tož díky.
> Upozorňoval jsem, a nejen já, na nedoporučení
> výrobce využívat tento vzduchový prostor, dokonce
> zde byly i názory typu, proč to řešit. Přesto v
> případě potřeby využívám, a to i na služební Fabii
> a žádný problém. Pochopitelně, jak jsem psal,
> zásadně když ihned po natankování ten benzín navíc
> vyjedu.
> A na rozdíl od některých, zde napsaných názorů,
> mám i praktické využití. Často jezdím z Prahy směr
> Brenner, již dávno na hranicích před Rozvadovem
> nečerpám (ztráta času), s jistou reservou tak
> nádrž normálně naplněná vydrží tak akorát na první
> rakouskou pumpu (v Německu, jak známo je nedobré
> čerpat). No a jako na potvoru první rakouské pumpy
> od Německa mívají ceny skoro Německé -). Takže
> těch pár litříků navíc mě dovolí dojet až na
> Brenner a tam využít levného paliva (značná
> konkurence a díky tomu cena téměř česká) co hrdlo
> ráčí. spinning smiley sticking its tongue out


To jezdis do HR pres Brenner? eye popping smiley ale i tak by mela nadrz bez tankovani z Phy stacit nebo kolik to je km z Prahy na levnou brennerskou pumpu 600km?
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
26. 11. 2008 08:00
Ttom:
nikoliv, nejedná se o novátorský přístup ve volbě trasy do HR. Mám prostě více zájmových destinací, navíc se mě dcerka na nějakou dobu přemístila to Itálie.
Z východní části Prahy na první rakouskou pumpu (tu drahou) je to 520 km, což je při dálniční spotřebě tak akorát. Nevím, jak Ty, ale já opravdu nerad v noci a v cizí zemi dojíždím na benzínové páry a s vytřeštěnýma očima k pumpě, která třeba může být i mimo provoz apod. A to celé jsem psal z důvodu, že při cestách do HR, zvláště z určitých lokalit se opravdu může jevit využití přetankování nádrže jako kontraproduktivní, jsou však případy, kdy to něco řešit může a hlavně, při rozumným využití se netřeba toho bát. spinning smiley sticking its tongue out



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Prof.Klaus (26. 11. 2008 08:31).
Re: Nekvalitní benzín v HR
26. 11. 2008 09:01
TO: prof klaus.
ja si to myslel ze v tom bude Italie tu ja taky jezdim ale Praha/Ces.budejivice/Linz/Salzburg/Vilach/Tarvisio... a ja zas mam tu zkusenost ze rakousky pumpy od Salzburgu jsou v oblezeni nemcu ktery na tech pumpach zerou,chrapou a ja nevim co jeste tak nez tam stat frountu tak jsem zvyklej natankovat nekde v CZ pred hranicema (stejne kupuju dal. znamku) ale i kdyz nenatankuju tak pokud vyrazim z Prahy s plnou nadrzi je pravda mam 80l tak musim ujet 900km. Pokud tankuju pred hranicema dojedu do Italie (cca 600km) na pak zpet tankuju v rakousku.Na pary taky nejezdim i kdyz manzelka rika ze jo ale to ona keca protoze tomu nerozumi, (kdyz vidim na PC dojezd tak vim kam az to muzu risknout dojet) jednou se mi teda stalo ze jsem to mel tak nejak akorat protoze sem pumpu prejel a to sem mel strach i jagrinning smiley. Pred ni sem delal ze je to v pohode a vse podle planu thumbs up smiley
Re: Nekvalitní benzín v HR
02. 12. 2008 22:26
Ttome spinning smiley sticking its tongue out sorry ale co máš za auto ? 80 l nádrž a dojezd 900 km ? Renonous dík
Re: Nekvalitní benzín v HR
03. 12. 2008 11:28
Myslel jsem to tak ze kdyz mam plnou nadrz tak se nemusim starat o to kde zas natankovat a tudiz vim ze musim ujet 900km (samozrejme to neni dojejez) a jelikoz taky nejezdim na pary tak pak zas natankuju ale nemusim se starat jestli hned nebo po dalsich 100km jinak no to víš nejsem klasickej osobak VW T5 2,5 170 koni thumbs up smiley vetsi odpor, vaha, ktomu sem nalozej tak si to musi vzit o neco vic jak osobak ale myslim ze v tom velky rozdil nebude.
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
05. 12. 2008 16:51
...cca před 2 měsíci jsem byl rád, že jsem dojel do Brna, kde mj. ...na Slovnaftu tankuji se slevou kvalitní naftu...v techničáku u VW 1,9 TDi je uvedeno plná...62 litrů...já dotankoval 61,4 litru...to bylo na knop...
...co se mohlo stát...?...stát se ...nedojet...?drinking smiley
...asi bych šel pěšky na pivo...nebo volal odtah...?
Re: Nekvalitní benzín v HR
05. 12. 2008 20:51
To :Bessy
Co s tím má společného nekvalitní benzin v HR ???
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 12. 2008 09:00
fando..kritizovat dovede každej..ale napsat nějakej pořádnej příspěvek..viz tvůj nedovede spinning smiley sticking its tongue out



Upraveno 1krát. Naposledy upravil vasnivykolista (06. 12. 2008 09:02).
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 12. 2008 10:58
...fando...máš pravdu...
...ale nechtěl jsem kvůli svému málem problému zakládat " dvatisícešestsetsedmdesátéosmé " téma na foru Chorvatsko...
...tak jsem se ...bez urážení kohokoliv, jen chtěl zeptat...co by to udělalo s dieslovou soustavou s katalyzátorem...tak prosím, jestli s tím máte někdo nějaké zkušenosti, (co by následovalo) pošlete mi to soukromou poštou...nebo přímo zde...( pokud chcete riskovat, že Vám pokazím pověst)...ať se vyvarujeme rizika v případě dojetí ..." na páry "smiling smiley
Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 12. 2008 14:22
to bessy:

nic by se nestalo...proste by ti dosla nafta.5ti litrovy kanystr s rezervou v kufru neni na zavadu:-)
Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 12. 2008 15:40
No nafta nevím co by se stalo,. ale benzín s katalyzátorem by byl problém, protože by si katalyzátor zrušila a škoda tak min. 10000
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 12. 2008 20:06
...pánové...děkuji za informace...kdysi jsem slyšel o tom, co píše Ctirad...tak jsem měl obavu...co katalyzátor u dieselu...smiling smiley
Re: Nekvalitní benzín v HR
06. 12. 2008 20:49
katalyzator ti muze odejit v tomto pripade jen pokud se do katalyzatoru dostane nezhorele palivo a je jedno jestli to je nafta nebo benzin.Tento stav hrozi jen pokud se budes snazit o roztazeni auta.Problem byl kdyz se palivova cesta zavzdusnila, ale
u tveho VW uz nehrozi, protoze mas podavaci cerpadlo, ktere tlaci palivo do filtru kde je prepad zpet do nadrze.
Takze staci cca 3×otocit klickem aby se naplnil filtr a muzes startovat.
Re: Nekvalitní benzín v HR
12. 02. 2009 21:16
atnarfus napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Většina lidí žije v omylu, že oktanové číslo je
> nějaká hodnota výkonnosti benzínu. Tohle numero
> ale označuje pouze detonační odolnost paliva.
> Technicky to znamená to, že podle kompresního
> poměru se určí minimální oktanové číslo paliva,
> aby nedocházelo k detonačnímu spalování. Detonační
> spalování je známé zvonění motoru, kterému se
> chybně říká klepání ventilů.
>
> Mám-li motor s kompresním poměrem 10:1, tak
> prakticky nemá smysl do něj dávat palivo "lepší"
> než 95. Když ale snížím hlavu a tím zvýším
> kompresní poměr, musím začít používat odpovídající
> palivo.
>
> Kapánek to souvisí i s regulací předstihu. Čím je
> větší oktanové číslo, tím větší předstih můžu
> nastavit, aniž by došlo k detonačnímu spalování.
> Proto mnohá auta jezdí lépe na 100 oktanový
> benzín. Zjednodušeně platí, že čím větší předstih,
> tím větší výkon. Většina aut má ale regulaci
> předstihu naprogramovanou tak, že se víceoktanový
> benzín neprojeví. Saab je snad jeden z mála, který
> to zvládá. Přeplňované motory, to je pak úplně
> někde jinde.
>
> PS: fest jsem to zjednodušil
Kdo nevěří, příklad z jiného koutu země: v USA se běžně kupuje 91 (podle amerických počtů je to "87"winking smiley a auta jezdí na tento benzín zcela normálně, jako "evropská" na 95, protože jsou tak konstruována. V Kalifornii se dokonce prodává i benzín o 2 čísla nižší.
Re: Nekvalitní benzín v HR
12. 02. 2009 21:19
Věřte, nevěřte, v Chorvatsku mi studený motor vynechává. Kupuju jen Eurosuper 95, v nouzi, pokud je u něj fronta, tak Eurosuper 98 nebo Super 95, ale toho koupím jen pár litrů a pak to příště "doředím". INA, Petrol. Jel jsem s tím v Česku do servisu, vše v pořádku. Pravděpodobně byl špatný benzín. Další rok to samé. Felicie 1,3, 50 kW, vstřiky. Jsem v Chorvatsku vždy delší dobu.
Re: Nekvalitní benzín v HR
12. 02. 2009 21:21
Prof.Klaus napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ttom:
> nikoliv, nejedná se o novátorský přístup ve volbě
> trasy do HR. Mám prostě více zájmových destinací,
> navíc se mě dcerka na nějakou dobu přemístila to
> Itálie.
> Z východní části Prahy na první rakouskou pumpu
> (tu drahou) je to 520 km, což je při dálniční
> spotřebě tak akorát. Nevím, jak Ty, ale já opravdu
> nerad v noci a v cizí zemi dojíždím na benzínové
> páry a s vytřeštěnýma očima k pumpě, která třeba
> může být i mimo provoz apod. A to celé jsem psal z
> důvodu, že při cestách do HR, zvláště z určitých
> lokalit se opravdu může jevit využití přetankování
> nádrže jako kontraproduktivní, jsou však případy,
> kdy to něco řešit může a hlavně, při rozumným
> využití se netřeba toho bát. spinning smiley sticking its tongue out

Na jednu stranu proč tuto možnost nevyužít, ale na druhou: jaký je rozdíl, jestli se pro plnou zastavím v Praze nebo na Rozvadově? Stejně tam stavím na WC, svačinu a do trafiky. Pak už projedu až na brennerskou dálnici bez zastavování.
Re: Nekvalitní benzín v HR
13. 04. 2009 19:35
Po deseti letech jízdy do Chorvatska a jízdě ve třech různých autech jsem nikdy neměl potíže s nekvalitním benzínem.
avatar Re: Nekvalitní benzín v HR
13. 04. 2009 20:29
Mám stejnou zkušenost, tankování jak u malých tak u velkých pump a vždy bez problémů.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 217
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.