Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

jak bylo na cestě ze středních Čech do severní Dalmácie i opačně yawning smiley

Autor Džerdík 
jak bylo na cestě ze středních Čech do severní Dalmácie i opačně yawning smiley
07. 08. 2009 08:44
Cesta tam: Hradec u Stříbrné Skalice - Mikulov - Vídeň - Graz - Spielfeld/Šentilj - Maribor - Macelj - Záhřeb - Zadar 2 - Bibinje.
Start v úterý 21.7. odpoledne, dohromady 2 auta, 9 lidí, z toho 4 řidiči a 2 vypůjčené TIR vysílačky. Doplnění benzínu již tradičně u benzínky Unicorn v Modřicích u Brna tentokrát za 26,90Kč/litr a hurá na Mikulov. Cesta do Vídně i její večerní průjezd proběhl v pohodě. První zastávka a střídání řidičů za Vídní na odpočívadle Traiskirchen. Nočním Rakouskem se jelo v klidu, možná až moc a tak jsme si trochu zajeli, než jsme si všimli, že i za 188km jedeme pořád po dálnici A2 a ne po chtěné dálnici A9. Dohromady jsme si přidali asi 40km navíc. Aspoň jsme mohli porovnat, že dálnice na Klagenfurt má oproti té na Graz kvalitnější povrch yawning smiley Po loňském placení 35€ za slovinskou půlroční vinjetu jsme letos sjeli z rakouské A9 na 228 km na sjezdu Spielfeld. Dále přes starý, opuštěný, dálniční přechod Šentilj a Pesnicu. Když už se zdálo, že jsme zvládli průjezdy kruhovými objezdy a směřujeme na Ptuj, objevil se na hlavní silnici v přímém směru zátaras se značkou zákazu vjezdu. V důsledku toho jsme se po odbočení vpravo ocitli tam, kde jsme vůbec být nechtěli a to na přivaděči k dálnici. V půl třetí ráno 22.7. jsme se nakonec rozhodli se „sevřenýma půlkama“ vyrazit dál. Dodnes přesně nevíme, jestli nás to nahnalo na dálnici nebo jenom rozpracovaný a zatím nezpoplatněný nový dálniční úsek. V každém případě štěstí stálo tu noc na naší straně a po necelých 2 kilometrech "nervů" na nové silnici mezi svislými směrovými značkami jsme pokračovali dál po staré silnici E59 k Chorvatsku. Na chorvatských hranicích letmá kontrola pasů a pak už jsme uháněli po dálnici na Záhřeb. Následně zjišťujeme, že poplatek za projetí úseku Macelj (Trakoščan) – Záhřeb (Zaprešic) je letos nepatrně vyšší a to 42 Kn namísto původních 39Kn. Platba mýtného kartou VISA bez problémů, stejně tak i za benzín INA EuroSuper95 za 7,44 Kn/litr na odmorišti Plitvice. Další zastávka s přestávkou na spaní v autě přichází na odmorišti Brinje-zapad po projetí tunelu Mala Kapela. Po odpočinku a ranní kávě pokračujeme dál, projíždíme tunel Sveti Rok a v plném slunci začínáme nasávat vůni slané mořské vody. V dopoledních hodinách platíme kartou na sjezdu Zadar 2-Istok 109 Kn a přes Sukošan dorážíme po ujetí cca 1041 km a spotřebě zhruba 70 litrů benzínu do cíle v Bibinje.

Desetidenní pobyt v Bibinje za ideálního počasí a s výlety pěšky do Sukošanu, autem do Zadaru i Biogradu na Moru a na člunu do Kukljice byl úžasný. Pro úplnost uvádím, že jsme při výletech autem do Zadaru a Biogradu na Moru parkovali ve II.zóně od moře za 3Kn/hod.

Cesta zpět: Bibinje - Zadar 2 - Záhřeb - Krapina/Macelj - Maribor - Šentilj/Spielfeld - Graz - Vídeň - Mikulov - Hradec u Stříbrné Skalice.
Start v sobotu 1.8. odpoledne. První zastávka na dočerpání benzínu OMV EuroSuper 95 za 7,50Kn/litr na odmorišti Janjče Istok. Cesta po hladké dálnici i oběma dlouhými tunely Sveti Rok a Mala Kapela bez problémů. Ty začaly až před cestarinou Záhřeb (Lučko), kde se vytvořila asi 9 km kolona k zaplacení 109Kn. My jsme si k našemu nemalému potěšení, z důvodu placení kartou, vystáli k odděleným boxům kolonu zhruba o 2 km kratší oproti autům platícím hotově. Další problémy nastaly vpodvečer před hranicemi se Slovinskem, kde chorvatští policisté z nepochopitelných důvodů vždy část tvořící se kolony odklonili z dálnice na starou krapinskou cestu a část pouštěli dál po dálnici. My jsme se bohužel ocitli na staré krapinské cestě, kde problémy pokračovaly. V důsledku placení mýtného na sjezdu Krapina 21Kn(za zkrácenou cestu po dálnici) a kontroly pasů na hraničním přechodu (byli jsme svědky toho, jak Němci s Audinou museli vyložit celý kufr) a následné objížďce jsme nakonec na 30 kilometrech nabrali zpoždění asi 2 hodiny. Od Ptuje jsme pokračovali na Maribor. Ten jsme opouštěli po silnici pro motorová vozidla a následně na kruháči odbočili na Pesnicu, starý Šentilj a na nájezdu Spielfeld na 228km jsme najížděli na rakouskou dálnici. Jelo docela dost aut, vždyť byla sobota večer, ale cesta Rakouskem ubíhala rychle. Po zahlášení únavy vysílačkou z druhého vozidla jsme k občerstvení a vystřídání posádky zastavili na odpočívadle Loipersdorf. Potom už jsme se s blížící se půlnocí blížili k Vídni, připraveni držet směr A23 Favoriten, což se nám nakonec povedlo, jen jsme málem přehlídli následnou odbočku na Brno. Za Vídní jsme už naposled při letošní cestě tankovali EuroSuper95 u OMV Hagenbrunn za 1,089€/litr a stejně tak naposledy jsme na této trase platili kartou. Následně nás cestou na Poysdorf čekal průjezd řadou omezení rychlosti v důsledku stavby nové silnice. To už byl jenom krůček na naše hranice. Cesta ranní tmou z Mikulova do Brna mi pak z důvodu únavy připadala nekonečná. Po nájezdu na rozřezanou D1 jsme s trochou nadsázky zkonstatovali, že Brno má nejenom autodrom, ale i tankodrom smiling smiley Po projevení přání části posádky na ranní kávu od McDonalda jsme za ranního rozbřesku ještě zastavili na odpočívadle Shell u Velkého Meziříčí. Někteří znavení řidiči této přestávky využili k rychlému spánku a pak už jsme ukrajovali poslední kilometry cesty. Od Jadranu jsme dorazili v neděli 2.8. v časných ranních hodinách po ujetí 981km a se spotřebou okolo 68 litrů benzínu.

Shrnutí: Palivo na cestu do Bibinje a zpět, počítám-li s průměrnou cenou 27,00 Kč/litr, nás vyšlo na 3750,-Kč. Dálniční poplatky a 2 rakouské 10denní známky (letos bez slovinské) nás v obou směrech vyšli na zhruba 1450,-Kč. Celkem nás tedy vyšlo cestování na 5.200,-Kč (tj.1300,-Kč/osobu). Letos se dvěma auty a v rozličném věkovém složení cestujících jsme jeli výrazně pomaleji a daleko častěji stavěli, takže dobou trvání cesty nebudu na tomto místě oslňovat spinning smiley sticking its tongue out Nejlevnější benzín byl letos v Chorvatsku 7,44Kn/litr. Problémy s kolonami přetrvávají na sjezdu z dálnice Záhřeb (Lučko) ve směru z Chorvatska do Slovinska a také na hraničním přechodu Krapina/Macelj. Zprůjezdněním obou tubusů obou šestikilometrových chorvatských tunelů letos odpadly kolony před nimi. Cesta ubíhala klidněji i díky vypůjčeným vysílačkám. Velmi příjemné a rychlé bylo placení na mýtnicích a u benzínek platebními kartami. Jak se ukázalo doma na výpisu z účtu, platby jsou převedeny bez poplatků v aktuálním kurzu 3,60Kč/1Kn (z rakouské benzínky 37,30Kč/1€).

Vrátili jsme se odpočatí a za dobré služby jsme našemu autíčku nezapomněli před domem stejně jako vloni pohladit blatníček smiling smileythumbs upsmiling smiley D.
avatar Re: jak bylo na cestě ze středních Čech do severní Dalmácie i opačně yawning smiley
07. 08. 2009 08:57
Džerdíku, hezké, ale proč zakládat nové téma, když už tu jedno je a velmi dobré? Kdo už jste se letos vrátil? Jaká byla cesta?
Re: jak bylo na cestě ze středních Čech do severní Dalmácie i opačně yawning smiley
07. 08. 2009 09:01
omluva, jak jsem tu rok nebyl, nějak jsem se ztratil. požádám admin, aby to nové téma smázl yawning smiley
Re: jak bylo na cestě ze středních Čech do severní Dalmácie i opačně yawning smiley
07. 08. 2009 12:03
Rosmarine, ty jsi ještě doma? Aha, mam tušení že jedeš až koncem srpna nebo začátkem září. Já to ještě nevím přesně, záleží, jestli dají mojí paní dovolenou. Tak si to užij. jar2004
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 174
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.