Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Pravidla, povinnosti související s provozem lodí

Autor Míra1 
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
07. 01. 2015 19:25
... Marťas by si měl rychle udělat převoznické zkoušky na Berounku ... přece nebudeme všecko obcházet až k mostům ...
smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
04. 02. 2015 12:32
Tak opět jedna novinka od námi milovaných úřadů. Pokud vás čeká s plavidlem technická, vemte si sebou peněz o něco více. První technická plavidla pětinásobek toho, co se platilo doposud, každá další 60% ceny, tj.trojnásobek stávající částky. Abych nenapínal, první je u běžného plavidla 2500,- Kč, opakovaná 1500,- Kč. Jo, jsme suchozemci s nejpřísnějšími administrativou mezi nesuchozemci.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
04. 02. 2015 19:50
... Michale mám techničák ( přehlášení ke SPS Přerov ) z loňska ... to je na 2 roky ?
smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
04. 02. 2015 21:45
Přihlášení nového člunu na SPS Praha 7.1.2015 platil jsem 1 500,- po 4 letech mi ho bezplatně prodlouží na další 4 roky a potom technická za 2 500,- tak to mě to vysvětlila milá paní na SPS Praha.smiling smiley
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
05. 02. 2015 07:22
... jo jo ... zvedli to na 5ti násobek ... už mi to přišlo i do SZ ...
smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
18. 03. 2015 12:39
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Víte, že by měla platit nová prováděcí vyhláška, v
> jejímž navrhovanemém znění je jak úprava získání
> VMP, tak i úprava stávajících v jejich rozsahu?
> Nově VMP (lépe řečeno VRP, neboli vůdce
> rekreačního plavidla - moře) 1 míle od pobřeží, už
> nebude skupina M100, ale jen M20 a M s tím, že z
> těch, co mají M100 se touto vyhláškou stanou M?
>
Tak, kamoši, pro upřesnění. Dnes jsem byl na PS Přerov zaregistrovat člun a ptal jsem i na příslušném oddělení, kde mi bylo sděleno následující.
Budou se provádět výměny stávajících průkazů VMP a to dle data vydání , výměna bude probíhat do roku 2020. Součástí výměny je i překategorizování, kdy se z M 100 stane M / tedy bez omezení výkonu/, kdo má S do 80 m2 bude mít rovněž oplachtění bez omezení. I a C , M 20 beze změny. Pokud by někdo potřeboval kvůli motorizaci uspíšit, není problém. Výměna je bezplatná, ale v současné době ještě není k dispozici na webu příslušný formulář, měl by se tam objevit do týdne. Stačí stáhnout, vyplnit, fotečku sebe sama a nacupitat na PÚ. Vyřízení do 30 dnů.
Takže pokud někdo potřebuje změnu na letošní dovču, doporučuji sledovat web a zavčas zařídit, neponechával bych na poslední chvíli, pak tam bude hustěji. Již dnes tam bylo dost zájemců s registrací plavidel, no -začíná sezóna, udělalo se hezky.
Snad jsem podal vyčerpávající info, více jsem nepochytil.

Druga domovina Hvar - Zavala.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
19. 03. 2015 13:53
Jojo, vyhláška 42/2015 je platná od 15.března. A i ta 1 míle od břehu tam je. Jen vlastníci starých průkazů 2, 2.0 - 3.0 zabrečí. Postupnou výměnou je degradují na VMP.
edit: Jestě doplním Fouse - nový formulář už je na stránkách SPS



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Zahajskej (19. 03. 2015 13:59).
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
25. 03. 2015 09:25
Tak tu máme opět novinku a tou je vyhláška 46/2015 platná od 15.4.2015. Umožňuje plavbu se spalovacím motorem třeba na Brněnské přehradě a i jiných přehradách, kde to doposud nešlo. Změnou je i nemožnost nočního kotvení mimo určenýá přístaviště. Pro jachtaře, kteří např.na Orlíku či Lipně byli zvyklí na noc zakotvit v libovolné zátoce (pokud to nebylo vyloženě na tom místě zakázané) a přečkat zde noc, už nemůžou. Musí na vyhrazené kotviště.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
25. 03. 2015 14:49
Brněnská přehrada - to je dobrá zpráva thumbs up Nicméně je to dle §2 odst. 1, tzn. pouze "výtlačná plavba" = bez skluzu a motor do 10kW.

EDIT: Teď mi to došlo, nejenom 25HP, ale i 15HP je víc než 10kW sad smiley Jsem zvědav, zda ty 15-ky budou tolerovat při klidné jízdě nebo budou prudit...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Slavkov (25. 03. 2015 15:07).
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
25. 03. 2015 16:41
Super zpráva, mám to za barákem (10 km), doteď jsem jezdil do Dalešic. Co se týká omezení, tak holt budu jezdit jenom na půl plynu.
(3,30 x 2,5hp)grinning smiley
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
25. 03. 2015 21:10
... kurňa ... tak to na prigl nemůžu, to by mě svrběla ruka na plynu ... leda, že bych nechal motor doma a jezdil na prostěradlo ...
smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
25. 03. 2015 21:57
Ti půjčím Hondu 2,3HP... samozřejmě vzduchem chlazenou bez impelleru grinning smiley
To pak může být ruka v klidu, ve třech to do skluzu nedostaneš ani při plným céresu smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
25. 03. 2015 22:42
Neblbni, na použitý lajntuch na prigl.... ne,ne.
Spíše dotaz, kde to tam spustit na vasrůvku. Přístup nic moc, místy dost daleko. Hodím čučku na okolí, ale tahat brodicu kilas daleko, to se mi ekluje.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
26. 03. 2015 12:48
Fousi ... postav ji na kraj hráze, já do ní jako omylem žduchnu ... a je ve vodě natotatatata ... mluvíme o lodi, kapišto ?
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
26. 03. 2015 13:22
Sjížďák má jachtklub, hasiči... ale dá se i jinde smoking smiley
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 03. 2015 10:40
Na té straně, jak píšeš, nevím,ale hasiči to mají oplocené a v jacht klubu Tě asi nepustí do areálu. Co vím, tak kousek dál je takové tábořiště, jsou tam celoročně karavany a mají i molo. Auto se nechá na parkingu na Hrázní, je to kousek před resortem Maximus. Dál až snad u Pampelišky, ale k vodě dost daleko. Spíše bych to zkusil na druhé straně na Rakovecké, nebo pod Chocholou / Kozí horka/. Jsou tam i odstavné plochy.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 03. 2015 11:14
To mi nedošlo, syn je členem TJ... u hasičů jsem byl s SDH, tak vím o sjížďáku, ten přístup nevím. Budeme se muset podívat, ale u hasičů jde obvykle domluvit lecos... včetně např. foukání potápěčských lahví atd. smoking smiley
Na druhou stranu, gumák s 10HP motorem jde hodit na vodu téměř kdekoli... 320 s elektromotorem a akumulátory jsem dával na vodu např. i na Rokli nebo za mostem (vedle kempu) u Veverské Bitýšky (tam doporučuji restauraci na náměstí) smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 03. 2015 20:06
Bitýška dobrá, otázkou je, zdali bude Svratka splavná i v tomto případě. I Avaryacht měl pouze výjimku pro praktické zkoušky v tomto úseku. Ale nestudoval jsem podrobnosti podmínek plavby na tomto revíru.
prt
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
31. 03. 2015 15:50
Brněnská přehrada je splavná od Tejkalova jezu na konci vzdutí po hráz. Tedy aspoň byla v případě člunu s elektromotorem, veslaři dlouzí a hadráři mohou jen po rokli, nahoru proti vodě muže jen veřejná doprava a pramice nebo kanoisti. Dříve nesměl nikdo kromě veřejné dopravy a složek IZS a dalších vyvolených.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
07. 04. 2015 20:36
Po dnešní konzultaci asi budu mít s príglem a jinými nádržemi smůlu. Výkon 11kW je uveden na štítku motoru, jedině by se musela udělat restrikce motoru / papírově/ na 13,5 hp a to by znamenalo zase přepis na SPS. Zde se údajně kontrola PS objevuje 2 x ročně, ale jak budou aktivní s novelizací vyhlášky......to raději plavbu oželím, nebo vyčkám, jak se vše vyvrbí.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
14. 06. 2015 18:16
V Jelse je kapitanat otevřen jen v úterý dopoledne!!! Takže jezdím bez poplatku, dle sdělení Jitky to policie neřeší, protože jiná možnost není.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
15. 06. 2015 12:26
No, ještě můžeš na jinej kapitanát.. ale komu by se chtělo, jestli maj jen úterý tak tam ale stejně bude fronta jak čuně.....
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
03. 07. 2015 22:11
.... zadarská policie dnes na lodi i vrtulníkem naháněla rychlé motorové čluny, jejichž kapitáni se dopuštěli přestupků ...
... jakých, to se nepíše, ale prý padlo 11 flastrů ... [www.slobodnadalmacija.hr]
eye rolling smiley
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
04. 07. 2015 10:07
Máte někdo nějaké nové poznatky o ježdění se spalovákem na Brněnské přehradě?
Nové, volně přístupné sjížďáky, tolerují i silnější motory (při rozumnné jízdě), smí se až k mostu u V. Bítýšky?
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
07. 12. 2015 09:33
Víte, že je v přípravě ke schválení vyhláška, v které nebude omezení o stáří motoru na 25 let? Mělo by stačit CE. Jen to bude mít háček, budou moci vyřadit (sebrat technickou) i motor, který bude starý např jen 10 let, protože motor bude již za výrobcem uvedenou životností, danou hodinami provozu. Takže resumé. Bude se moci provozovat závěsný motor starší 25 let, ale současně bude záležet na úředníkovi, zda nesebere papíry již třeba po deseti letech. Je navrhovaná vyhláška lepší či horší, než ta stará?
Další věc z námi milované EU. Týká se spíše větších kocábek. Antifouling budou moci dělat jen firmy, pravděpodobně k tomu certifikované. Žádné samo domo.
Teď ještě zakázat si doma vařit, abychom museli do restaurací či fasfoodů.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 12. 2015 11:43
To je nějaká blbost ne? Jak by se postupovalo u lodí (motorů) který nemaj počítadlo motohodin. Klasicky gumák se závěšákem. Nehledě na to že u lodí co počítadlo mají jde samozřejmě budík jednoduše odpojit.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
12. 12. 2015 12:42
Ono se taky uvažuje i o měření emisí lodních motorů. Ale kdo a jak to bude dělat? Padlo v úvahu i to, že výrobce doloží, že motor má takové a takové emisní hodnoty. Ale papír bude muset předkládat majitel motoru. To si pěkně namastí kapsu zastoupení značek, kteří budou bumážku sprostě prodávat. Další úvaha, že motory, které nemají CE, se při další technické stanou jen druhotnou surovinou.
Vymýšlejí kde co, jen aby lidi kupovali motory nové, u nás předražené. Lobbing jak prase. Ohánějí se legislativou EU, jenže zapomínají, že jinde v EU omezení stáří motoru není a i administrativa třeba s přihlašováním lodí je minimální.
Už jen to, že nově je cena technické kontroly u lodi čí člunu vyšší, než cena technické u auta. Ale dělá se na parkovišti, bez jakéhokoliv technického vybavení, narozdíl od aut. Jo, i v Banánistánu se mají lépe.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
14. 12. 2015 00:11
Jedna kravina předhání druhou mě by zajímalo kdo konkrétně takový návrhy předkládá... Asi nějaký debil.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
17. 12. 2015 14:08
Tak nová vyhláška je na světě viz.zde. Moudrý z toho nejsem. O stáří motoru 25 let nic. Jen, že musí mít motor CE. Takže při další technické, pokud nebude mít motor CE, se z něj stane surovina pro hutě? O vyjímce pro vestavěné motory taky není zmínka. Je tam vícero věcí, které mi nějak nedávají logiku. Je tam třeba i to, že i když máte nově zaregistrované plavidlo, kdy by se mělo jít na další pravidelnou technickou až po osmi letech, tak musíte nejpozději na technickou do 4 let od platnosti této vyhlášky. Pokud dobře rozumím, tak plavidla s výtlakem nad 500kg musí mít lékárničku, do toho spadne kdejaký gumák. Taky k lodním listinám bude patřit crew list!!! Takže se pojedete projet s rodinkou na Baťák a budete muset napřed vyplnit crew list.
Zkušení, čtěte a debatujte, třeba to neuvidíte tak černě, jako já.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
18. 12. 2015 11:31
Další voloviny, které jsem ve vyhlášce našel. Loď s výtlakem nad 500kg bude muset mít přenosný hasičák. Dále přenosná nádrž bude muset být v lodi za provozu spolehlivě upevněna a zajištěna proti pohybu. Pokud by šel člověk do detailů, tak bude muset mít benzínová nádrž uzemnění (nerozlišují totiž vestavenou a přenosnou), hrdlo bude muset být zřetelně označeno (BA95?), odvzdušnění musí být zajištěno proti vnikdutí vody (ten šroubovací bezmek na plastové nádrži to asi neumí). Je tam mnoho povinností i pro neregistrované lodě (např.gumák s 5HP motorem, které dříve nebyly, ale ty se mě netýkají, tak je neřeším.
Je vidět, že je to celé vyráběno od stolu, dotyčný naposledy viděl lodičku papírovou jako kluk, jinak si to nedovedu vysvětlit.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 237
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.