Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Pravidla, povinnosti související s provozem lodí

Autor Míra1 
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
18. 06. 2024 14:45
... takže pozor při rychlé jízdě podél břehu, pod mosty ... za nepojištění lodi ... bez oprávnění při řízení člunu ... atd. atd ...
Kapetania dává pokuty až 6.600 Euro ...

... asi si budu muset dávat pozor na nošení vesty ve člunu ... ta musí být oblečena, nestačí, že je počet vest na počet pasažérů ...
pokud nemáš vestu na sobě .... flastr ... eye rolling smiley

[dnevnik.hr]

smileys with beer



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (19. 06. 2024 07:51).
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
26. 06. 2024 18:19
Můžu se chlapi zeptat,když táhnete za osobním autem člun a souprava má méně než 3,5 tuny kupujete Slovenskou a Madarskou dálniční známku pro vozík? Díky za radu
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
26. 06. 2024 21:59
Pokud máš osobák - M1(G) do 7 míst (vč. řidiče) v TP a celkovou hmotnost soupravy do 3,5 tuny (součet hmotností dle údajů v TP - F.1 největší technicky přípustná hmotnost) , tak:

Slovensko NE.
Maďarsko NE

Na SVK je rozhodující pouze celková hmotnost soupravy do 3,5 tuny (součet dle údajů v TP - F.1 největší technicky přípustná hmotnost), když je to do 3,5 tuny, tak se za vlek neplatí a je jedno, zda je tažné vozidlo M1(G) či N1(G). Je-li celková hmotnost soupravy nad 3,5 tuny, platí se i za vlek.



V HU je to jednoduché pro osobák M1(G) do 7 míst (vč. řidiče v TP) do 3,5 tuny. Za vlek za takovým autem se neplatí (bez ohledu na celkovou hmotnost soupravy). V HU s klidem můžeš mít třeba soupravu takového osobáku (M1(G) do 7 míst (vč. řidiče v TP) do 3,5 tuny) s vlekem třeba do 7 tun celkové hmotnosti soupravy a stále jedeš na známku pro osobák grinning smiley
Samozřejmě s ŘP B+E.

Pokud osobák nesplňuje výše uvedené (M1(G) do 7 míst (vč. řidiče v TP) do 3,5 tuny), tak spadá do kategorie dálniční známky D2 a za takovým autem se platí i za vlek.

Vpodstatě mohou v HU u osobáků/"osobáků" nastat dva zádrhele.
První je, pokud máš "podnikatelský osobák" (taková ta česká prasárna svého času) s N1 v TP, tak pak máš vyšší poplatek za auto (D2) a navíc platíš i za vlek (U).
Druhý možný zádrhel je osobák M1(G), ale s více než sedmi místy (vč. řidiče, bere se údaj v TP, nikoli aktuálně osazené sedačky), to znamená opět vyšší poplatek za auto (D2) i platbu za vlek (U).



Ještě raději doplním jednu "drobnost" - patřičné rychlostní limity pro jízdu s vlekem:
V HU na dálnicích - 80km/h, na silnicích pro motorová vozidla (což je i M86, tak bacha) - 70km/h, mimo obec - 70km/h.


EDIT: Chtěl jsem to původně zbytečně nekomplikovat/zjednodušit, až to mohlo být zavádějící, tak jsem to upřesnil a doplnil...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Slavkov (28. 06. 2024 08:52).
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 06. 2024 21:13
Díky moc za vyčerpávající odpověd thumbs upyawning smiley
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
28. 06. 2024 13:04
... jak píše Slavkov ...

nezapomenout na řidičský průkaz, skupina B,E ... kdy může být přípojné vozidlo do 3500 kg a tažné vozidlo do max. dle techničáku

případně skupina B + kod 96 ... do 4250 kg celé soupravy ...

... přiznám se, že jsem 2 roky jezdil přes Maďary, Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko se soupravou 4500 kg jenom s "Béčkem"
sice mám i "Céčko", i zkoušky na OT ... ale jaksi jsem zapomněl na pro výše uvedené soupravy ... na skupinu E ...
... když jsem se dověděl na jak dlouho by mně za podobný skutek sebrali papíry a kolik by to navíc stálo (včetně zadržení lodi) tak mi bylo úzko ... za pár dnů po "zjištění" ... už jsem měl papíry v pořádku ...

... jen musím kvůli "Cčku" nechat dělat nový řidičák každých 5 roků (tedy pokud to "C" budu chtít mít nadále zapsaný) ...

smileys with beer
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
28. 06. 2024 13:45
Petr to nenapsal, tak to raději napíšu, protože to je pak opravdu těžké rozčarování...

Stačí pokud vás zastaví v ČR, Policie ČR to nemůže řešit na místě pokutou, ale automaticky to jde do správního řízení, neboť se dopouštíte přestupku podle § 125c/ 1e) 1. zákona 361/2000Sb. – Řízení bez řidičského oprávnění.

Následuje 25 000 - 50 000 CZK pokuta, 12 - 24 měsíců bez ŘP a - 4 body thumbs up smiley
avatar
mdr
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
28. 06. 2024 14:42
Bessy, co bylo potřeba udělat k doplnění skupiny E?
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
28. 06. 2024 20:12
Musíš absolvovat autoškolu, teorii včetně jízd a pak závěrečnou zkoušku - test + jízdu. Stejně jako si dělal ŘP na auto. Taky jsem si to před pár lety udělal.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
28. 06. 2024 21:02
Zdravím mořské vlky, tak po 20 letech na moři v Chorvatsku a mojí opatrnosti dnes vyjíždím půjčenou lodí z výjezdu maríny, pochopitelně pomálu jak má být. Vždy to vezmu prostředkem a hlídám 300m od břehu. Prostředkem ovšem jela plachetnice nechtěl jsem jí rozhoupat tak jsem jí objel zleva směrem k pláži po chvilce jízdy slyším sirénu jako když v motoru dochází olej a je to výstraha. Ihned jsem ubral a vedle policie na majákách. Nepomohlo vysvětlování, že jsem vjel blíže ohledně jiného plavidla. První verdikt byl 396 euro ale kartou, když zaplatím ihned tak 265 euro. Nemám li peníze tak odstavit loď a jet s nimi. Moje blbost jsou to jen peníze, ale 6700Kč zamrzí každého.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
28. 06. 2024 21:12
Řešili jsme to na přelomu roku 2022/2023, kdy nějak nevycházel kolegovi minibagr na adekvátním vleku za Passatem, asi o 200kg nad možnostmi ŘP sk. B.
Být to za pokutu 2000CZK (pokud tě chytnou), tak by to asi risknul, ale při těch "flastrech" nebylo co řešit...
Když jsme hledali autoškolu, tak paradoxně dokonce vyšlo levněji a rychleji udělat rozšíření z C (které měl "historicky" ) na C+E v Brně, než z B na B+E ve Slavkově sad smiley

Samozřejmě testy na PC na úřadu, technika a jízdy...
Pokud by někdo chtěl v Brně z C na C+E, UMÍ JEZDIT a je schopen se sám naučit ("vyhlášku" a techniku), tak mám kontakt na AŠ v Brně, kde lze udělat "turborychlokurz".
V AŠ si jízdy odjedete - starší zkušení instruktoři, nic není problém. Pokud spěcháte a pokud opravdu umíte a přesvědčíte schopnostmi, není problém to velmi zrychlit...
Testy z "vyhlášky" se dělají naproti Zvonařce (komisaři MěÚ Šlapanice), technika a jízdy na Lesné...
V roce 2023 z C na C+E za 8000CZK vč. DPH, s možností odpočtu DPH (pokud si to umíte dát do nákladů grinning smiley)

P.S. Tu cenu mají na webu stále... asi bych si tam zavolal, ale je to možné.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
29. 06. 2024 07:31
Já jsem platil B+E 4k peněz, na Mělníku. V Praze chtěli 7k. Ale už je to pár let zpět.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
30. 06. 2024 11:10
Pozor taky na plavbu člunem průlivem. Jel jsem středem ve skluzu v domnění, že jsem 300m od břehu. Zastavili mne a s úsměvem sdělili, že průliv má 550m, tedy jsem nemohl být 300m od břehu. Prostě tam číhají a pokutují. Ale o vestách nepadla zmínka. Dost mne to překvapuje, ještě jsem snad nikoho na gumáku s oblečenou vestou neviděl. Ledaže je to něco nového.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
30. 06. 2024 15:01
... pád z motorového člunu za jízdy do vody sice není častý, ale když ... tak je to dílo okamžiku (u dětí raději nemyslet)
... když loď stojí třeba kvůli koupání ... tak je logický, že posádka nebude skákat do vody ve vestách ...

smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
30. 06. 2024 20:09
Bessy, všechno, co píšeš je pravda, nicméně fakt je, že za 24 let, co brázdím vody Jadranu, jsem ještě posádku v gumáku ve vestách neviděl, občas s výjimkou dětí. Běžné je to u vodních skútrů a na rychlých člunech s komerční přepravou zákazníků. Sám si neumím představit být ve vestě, když je 35°C...
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
01. 07. 2024 00:58
To začali tento rok tak sledovať a pokutovať? Doteraz som to nezažil. Uvidím v auguste keď pôjdeme.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
01. 07. 2024 09:19
Taky jsem v HR nikdy v malých člunech nikoho s vestami jezdit neviděl. Sami jsme je vždy dávali dětem, když byly ještě malé (tak cca do 12 let, i když byly obě výborní plavci), jinak si je oblékal pouze ten, kdo se na něčem tahal za člunem.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
01. 07. 2024 12:49
Povinnost mít vesty je, ale ne na sobě. Až když jdeš ke dnu, tak je rozdáš posádce. Pokud to stihnešsmiling smiley
Mladej bez vesty do člunu nesměl. Pro zbytek jsem měl límce. Jsou skladné a dobře se na nich sedísmiling smiley
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 159
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.