Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Rezervační poplatek-vrácení

Autor DanKm 
Rezervační poplatek-vrácení
02. 09. 2021 13:37
Chtěl bych se tu poradit: vždycky si ubytko domluvíme napřímo pomocí Apartmanija.hr, ale to jednáte napřímo s majitelem, to je jen portál ne agentura). Letos už v květnu zarezervováno 11 nocí na srpen, dopředu zaplacena záloha 240 euro za 3 noci jak požadoval majitel. Bohužel jednomu z nás 3 dny před odjezdem nařídila KHS testy a preventivní karanténu (kvůli tomu že byl v kontaktu s někým covid pozitivním), takže jsem s omluvou napsal majiteli že bohužel z tohoto důvodu můžeme přijet o 4 dny později, a jestli to jde tak že klidně i zůstaneme déle - a že teda jak v takovém případě postupovat. Odepsal že déle to nejde že můžeme max. do data co jsme si zarezervovali a že je mu daná situace líto a že nám dá slevu 100 euro z té původní celkové částky - poslal mi k tomu i fotku-vypsaný račun na 11 dní se vším všudy, vč. té slevy tu tam uvedl, a jeho podpisem. Když jsem mu to další den potvrdil že OK, tak úplný obrat že nic není OK, že proč cestujeme po Evropě když nejsme očkovaní atd., jestli máme covid ať radši nejezdíme a zustaneme doma... A viděl jsem na Apartmaniji že ten náš termín tam má teď volný. Tak jsem mu objasnil situaci včetně toho že nikdo z nás není covid positivní (testy to potvrdily) a že očkování není povinné (už vůbec ne pro děti). Na to odepsal že si máme najít něco jiného, že on je očkovaný a všichni jeho hosté taky. A to už jsem v tu chvíli i viděl že to má částečně zarezervované, takže si tam nabral někoho jiného. Tak jsem slušně požádal ať vrátí zálohu když to ze svojí strany zrušil, že žádné pravidlo o očkování nám dopředu neřekl, že žádné takové pravidlo není, jen o testech při vstupu a že děti pod 12 se přece neočkují nikde v Evropě (což na rezervaci viděl od května že přijíždí 2 děti). Na což mi odepsal že nic vracet nebude, protože jsme to zrušili my, a že tím utrpěl ztrátu. A že všichni kdo cestují po Evropě mají být očkovaní.
Tak nevím co mi poradíte, jestli je nárok a nějaká možnost (jaká?) z něj tu zálohu nebo aspoň její část (třeba těch 100) nějak dostat zpátky? Nikdy předtím nám nesdělil požadavek, že bere jen očkované hosty. Po pravdě nevím jakými pravidly se vracení toho rezervačního poplatku řídí. Fakt je, že jsme v nástupním termínu nemohli přijet a dojeli by jsme o 4 dny později (to je pravda jeho ztráta). Na druhou stranu to akceptoval, poslal ten vypsaný účet (i se slevou - takže by původně jen přišel o těch 100 euro co nám sám slevil) - a pak nás poslal někam, podle mne asi sehnal někoho lepšího na kšeft. A zůstává mu celá záloha 240 euro yawning smiley To o očkování je blbost a jeho výmysl samozřejmě - byli jsme pak na 3 ubytkách a nikde nikdo nic o covidu nechtěl. To podle mne napsal jen aby to nějak obhájil.
Díky za vaše názory a rady!



Upraveno 1krát. Naposledy upravil DanKm (02. 09. 2021 14:13).
avatar Re: Rezervační poplatek-vrácení
03. 09. 2021 07:31
Nijak to z něj nedostanete. Pište mu dál a přestane odpovídat. To už tu bylo loni, když chtěl někdo vrátit kvůli covidu zálohu, přestali odpovídat, ikdyž do tý doby reagovali okamžitě. Popravdě ale nechápu proč po něm ty peníze chcete. Kdyby vám to vrátil, tak by opravdu utrpěl ztrátu, na 3 dny by za vás těžko někoho sehnal. Záloha slouží jako taková pojistka pronajímatele proti odstoupení od smlouvy objednavatele. Prostě s tím nic neuděláte. Pokud chcete eliminovat ztráty, najděte si levnější apartmán.
Re: Rezervační poplatek-vrácení
03. 09. 2021 11:32
Tři dny před odjezdem ani cestovka nevrátí. Za tři dny 240 eček je teda dost. To bych mu asi nedal.
Re: Rezervační poplatek-vrácení
03. 09. 2021 12:52
Jak již napsáno, cestovky mají storno 100%, takže se majiteli není co divit. Zkusit to vymáhat po hygieně, pokud rozhodli jen per huba po telefonu.
Re: Rezervační poplatek-vrácení
07. 12. 2021 09:53
Letos ještě přes CK,ale na další rok se už nedohodli." Domáči " mi dal kontakt přímo na něj a tak jsem objednal i ap. pro syna.
Chtěl zálohu 200 euro a i když komplikovaně,jsem mu to odeslal a od té doby je opakovaně email bez odpovědi.
V jedné bance bylo,co kde a kdo platí - SEPA prý mám bez poplatků a u další by to mělo být taky bez.Jenže nakonec to ukázalo popl. 2kč,a navíc ještě +5kč - tj.7kč a další je,že je to platba dělená na odchozí a příchozí či čertví co./ ČS /
Ještě jedno jsem zaznamenal, že - yahoo - je nějak zrušeno ?Na stránkách domáčiho se nic nezměnilo.
Nemůže se stát to,že prostě,že mu to nepřišlo rovných 200 euro na účet a tím mu to platbu neukázalo a tím jsem někde něco poslal do NĚKAM ?
Něco obdobného mělo být i v případě placení pokut do HU.Složenka na 30 000 HUF,ale kdyby se zjednodušeně zaplatilo v eurech,těžko by vyšel kurz a tím,kdyby bylo přes,snad by to prošlo,ale pokud by bylo pod,nedoručilo se to.
Na dotaz vrácení odepsal Engliš,že jen při doložení dokladu,že jsou hranice zavřeny.
Re: Rezervační poplatek-vrácení
29. 03. 2022 07:10
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 71
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.