Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Kvalita benzínu

Autor Jura Klásek 
avatar Re: Kvalita benzínu
21. 07. 2013 19:21
Zdravím cestovatele, máte někdo přehled o cenách benzínu na Chorvatských dálnicích oproti čerpaček ve městech? Musím tankovat co nejblíže Makarské cca 300 L a tak zjišťuji jestli to vyjde levněji ještě na dálnici nebo někde mimo. Je nějáká benzinka mezi Šestanovac a Krvavicí?
avatar Re: Kvalita benzínu
21. 07. 2013 19:49
Benzín na dálnici bývá o malinko dražší, ale opravdu nepatrně. Třeba u INA je std. cena za BS 95 dnes 10,08 a na A1 10,12. Nejvyšší cena bývá na pobřežních ulicích větších měst.
Ceník je zde: [www.ina.hr]
Když pod ceníkem klikneš na "Diferencirane cijene" tak se ukážou místa kde je cena nějak odlišná, ať už nahoru nebo dolů.
avatar Re: Kvalita benzínu
21. 07. 2013 19:55
Nejlevněji jsem tankoval v HR na Luk Oil čerpačce ve Splitu.
Luk Oil
ceny

____________________________________________________
Metajna (Pag), 3x Tučepi, Slatine (Čiovo), Zaostrog, 7x Hvar



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bomiňo (21. 07. 2013 19:57).
avatar Re: Kvalita benzínu
21. 07. 2013 20:13
Citaci
dragon33 napsal(a):
Je nějaká benzinka mezi Šestanovac a Krvavicí?

Je, přímo na náměstí v Zadvarje. Otevřeno víkend nevíkend, svátek nesvátek denně od 6 do 22 hodin.
Je ve směru od Šestanovce na Brely vpravo.
Hele.
Několikrát jsem tam tankoval a dobrý.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hill (21. 07. 2013 20:14).
avatar Re: Kvalita benzínu
21. 07. 2013 22:01
Hmmm, já si myslel, že jsem tam někde benzinku zahlídl, ale nebyl jsem si jistej. To by mohlo být super, je to při cestě, jen abych se tam vytočil...jedu s přívěsem 10 m. Hill, jesti i tušíš, zda tam lze platit kartou, tak tě budu všude chválit :-)
avatar Re: Kvalita benzínu
21. 07. 2013 22:39
Proč se jednoduše nepodíváš na ty odkazy co ti sem dáváme, všechno je tam napsáno....
"Mogućnost plaćanja: INA kartica, AX, DC, EC/MC, VISA, MOL"
avatar Re: Kvalita benzínu
21. 07. 2013 23:16
K benzínce v Zadvarje musíš odbočit asi o 60 metrů dřív, je to vlastně v uličce po pravé straně jakéhosi náměstíčka, takže na hlavní překážet nebudeš. A že tam karty berou, a jaké, ti tu už napsal Pedro66.
Ale opravdu sis to mohl přečíst v odkazu, co jsem ti sem dával. Je to na stánce INA vpravo dole.
avatar Re: Kvalita benzínu
22. 07. 2013 14:29
Tak moc díky, to jsem si fakt nevšiml. Koukal jsem na ten google jak se tam vymotám a nedokouknul jsem odkaz té benzinky. Pak to nemá chybu, naleju loď tady, to mi zbývá už jen pár kilometrů do mariny a to už utáhnu. Nechtělo se mi tankovat na benzince na moři, tam to mají většinou dražší znatelně. Tak ještě jednou díky a dobrou cestu všem co se chystají...
MJ
Re: Kvalita benzínu
22. 07. 2013 19:14
Ahoj všem,

takže nejlevnější benzin na mojí trase k moři je v Chorvatsku a nejdražší v Maďarsku a na Slovensku. Při platbě kartou a ceně 10,15 kun/litr mě vyšel Natural 95 (Eurosuper 95) na cca 35 Kč/litr. Tankoval jsem u INA a LUKOIL.

M.Jan
avatar Re: Kvalita benzínu
22. 07. 2013 20:00
Citaci
dragon33 napsal(a):
...naleju loď tady, to mi zbývá už jen pár kilometrů do mariny a to už utáhnu...

Hlavně, abys tu o čtvrt tuny větší zátěž ubrzdil při sjezdu z Gor.Brely dolů na magistrálu... dole to pak vždycky nějak dojedeš.
Do lodi jsem nikdy netankoval, tak doufám, že pumpaře z toho nešlehne...
Re: Kvalita benzínu
22. 07. 2013 20:21
4 Hill, mam otázku a ty SZ ...diky
avatar Re: Kvalita benzínu
22. 07. 2013 21:39
Hill, při té váze už se to ztratí a courák je bržděnej... Loni jsem to sjel bez problému, sice s prázdnou nádrží, ale v pohodě. Nejhorší to bylo ale při sjezdu do mariny v Krvavici, to je serpentinouzko !!! Tak ještě jednou díky, zítra ráno vyrážím... hot smileythumbs upspinning smiley sticking its tongue out
avatar Re: Kvalita benzínu
22. 07. 2013 22:10
Citaci
Kubajs napsal(a):
4 Hill, mam otázku a ty SZ ...diky

Proč tu otázku zrovna na mne?
Dopravní předpisy v Chorvatsku i v tranzitních zemích tu má zmáknuté kdekdo.
Aktuální informace pro A, SLO a HR najdeš docela slušně zhuštěné na těchto stránkách a je tam nejspíš všechno, co tě zajímá. Pro každou ze zemí zvlášť.
To například. Stránek, kde se to dá vygůglit, je totiž daleko víc.

Edit: mimoto to nepatří do tohoto vlákna...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hill (22. 07. 2013 22:11).
avatar Re: Kvalita benzínu
21. 08. 2013 17:50
Hill tak hlásím, že rada Zadvarje byla super. Sice byl trochu problém protože směrem na Brelu se staví fronta vopravo ve směru kam jsem se nevešel, ale pustili mě do protisměru kde jsem jim vycucnul pumpu :-) Cesta Krvavicí taky bez problémů takže vše klaplo... Jen mě otrávily ceny letos a dost špinavá voda u pobřeží, ale to je o jiném tématu. Ještě jednou díky..
Re: Kvalita benzínu
22. 08. 2013 13:31
Tak zítra vyrážíme,jen pro upřesnění,kvalitnější beznín v Hrv je CLASS EUROSUPER BS 95?
Re: Kvalita benzínu
22. 08. 2013 13:43
Jo:-) Eurosuper BS 95 Class 10,59 KN
a nebo Eurosuper BS 98+ Class 10,83 KN narozdíl od našich pumpařů tam je minimální cenový rozdíl
Re: Kvalita benzínu
23. 08. 2013 14:56
To je,to vezmu asi 98+,to předpokládám bude lepší než Vlacc 95, když ten rozdíl v eceně až tak tomu nenasvědčuje.
avatar Re: Kvalita benzínu
04. 09. 2013 11:28
Cestou ze Stonu jsem nabral na benzince INA u Neumu - litr nafty 2,55 BAM - byl to ten aditivovaný eurodiesel, obchodní jméno si nepamatuju, myslím, že je ale jiné než v HR. V přepočtu na české kocourkokoruny je to 34,283781kč. Auto zatím jede a chrochtá jako obvykle smiling bouncing smiley
Re: Kvalita benzínu
04. 09. 2013 19:01
Benzín jsem kromě plné nádrže u nás a 20 litrů na počátku Chorvatska tankoval pouze v Bosně. Nejnižší cena 2.29KM, v Neumu 2.45KM. Kurz byl okolo 13.20Kč.Průměr cca 31.50kč za litr. Nepocítil jsem žádnou změnu.
Re: Kvalita benzínu
04. 09. 2013 20:17
Já tankoval v Hrv na Ina pumpě BS 98+,mohu říci,že kvalitní benzín to rozhodně není,u nás jsem natankoval Vervu 100 a auto letělo,spotřeba 5,5l,natankoval jsem DB 98+ (měl jsem téměř prázdnou nádrž - cca 5l) a auto bylo líné a pořádně nejelo,spotřeba pod 6l ani náhodou.Bohužel mám motor,který je dost citlivý na kvalitu benzínu a ani Verva,Maxxmotion a V-Power nedosahují kvality,jakou by můj motor měl mít,je stavěn na japonský 105 oktanový benzín. Naopka v německu u Aralu mi vždy auto jelo jak blázen a to i předchozí.
Re: Kvalita benzínu
26. 05. 2014 16:15
Test benzinů z aktuálního Světa motorů 22/2014 (v prodeji do 1.6.)
Re: Kvalita benzínu
10. 07. 2018 13:48
Jaký benzin tankujete do svých benzinových mazlíků z této nabídky
Eurosuper BS 95 ECTO
EUROSUPER BS 95
EUROSUPER BS 95 CLASS PLUS
Q MAX EUROSUPER BS 95
EVO Eurosuper 95 BS

Je mezi benziny nějaký rozdíl v kvalitě. Názvy prodávaného benzinu jsou zkopírovány ze stránek HAK, odstavec Cijene goriva
Neví někdo náhodou, co znamená u benzinu BA 95 to "ECTO", popř.Q MAX či EVO.
Re: Kvalita benzínu
10. 07. 2018 15:39
To nejlevnější, tedy Eurosuper BS 95
Re: Kvalita benzínu
10. 07. 2018 20:30
Ja to beru podle barvy jak to ma zelenou rukojet tak tankuju na nazev se nedivam.smiling smiley
avatar Re: Kvalita benzínu
10. 07. 2018 20:33
kabinet302-

Eurosuper ECTO by měl být pro vozidla euro 5 a výš.U nafty se jedná o lepší čerpatelnost a menší pěnivost.U benzínu je to lepší čistící účinek díky navýšení aditiv atd.
Zbytek z názvů je skoro to samé,akorát pojmenováno jinými distributory.
Suma sumárum-natankovat obyč.-přidat VIF(benzinový či dieslový) a jsme tam,kde většina výšše uvedených názvůsmiling smiley

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PODACA(2001),ZAOSTROG 2x(2002-2003),BAŠKA(Krk-2007),KLENOVICA(2007),GRADAC(2008),BAŠKA(Krk-2009)OREBIČ(2010),GREBAŠTICA(2011),MURTER(2012),STARIGRAD-PAKLENICA(2014),MANDRE(2015),VIR a MANDRE (2015),MANDRE (2016),NOVIGRAD(Istrie-velikonoce 2017),MANDRE(2017),ŽABORIČ- velikonoce(2018),MANDRE 2x-(2018)

-OPEL MERIVA B 1.4i Turbo 88KW(120HP)
-Jinak od Přerova
avatar Re: Kvalita benzínu
10. 07. 2018 22:18
Taky ten Eurosuper BS 95
Re: Kvalita benzínu
06. 11. 2018 11:40
Dnes mi došel email s přílohou. Příloha má asi 6 stránek. Zkopíruji dvě.
Chci se zeptat: Je to šíření poplašné zprávy, nebo je na tom hodně pravdy. Co na to říkají odborníci?
Podepsán pod článkem je Mgr. Jaromír Polášek, předseda Old Fiat Clubu, proto uvádí nejčastěji (asi) vozidla Fiat.

Od 1. 1. 2019 Ze stojanů zmizí nejpoužívanější benzín Natural 95. – PE

Čas bioblaženosti přichází...

Přeji Vám hezký den a dovolím si připomenout, od 1. 1. 2019 přichází další „bič Boží“ na stará auta – zvýšený podíl ethanolu v benzínu. Ze stojanů zmizí nejpoužívanější benzín Natural 95.

Partner ÚAMK, německý automotoklub ADAC, testoval benzín s vyšším podílem etanolu (E10 je již několik let běžně k dostání v Německu) na vozidle Opel Signum 2,2 l vyráběném v letech 2003 až 2008. Výsledkem po ujetí 27 000 km bylo poškození palivového čerpadla. Nejedná se přitom o žádnou výjimku. Značky jako Opel, Ford nebo Mercedes upozorňují, že je riskantní byť jediné natankování E10 do vozidla, které není na toto palivo homologováno jako splňující evropskou normu Euro 4. Jde tedy o benzínové agregáty zhruba do roku výroby 2005. Odborníci doporučují jeho rozředění v nádrži. Další automobiloví výrobci dokonce ani toto nepřipouštějí. Hovoří o nutnosti vyčerpat, po nechtěném použití E10 do starého vozu, celou palivovou nádrž.

Co zavedení E10 od 1. 1. 2019 bude znamenat pro ČR?

Průměrný věk osobních automobilů v Čechách je asi 16 let. Vozy starší 10 let stále představují asi 60 % českého automobilového parku. Z nich je odhadem 2,5 milionu benzinových a takových, které mohou mít problémy do budoucna s novým palivem E10.

Co s tím? Přestat je používat? Nesmysl. Počítat s tím, že je postupně vinou používání nového druhu benzínu zničí a majitelé pak vyřadí? Rozhodně to nebude většina motoristů. Koupit si nový automobil? S tak velkou obměnou se počítat nedá. Používat do starého auta benzín Natural 98, který neobsahuje žádné biosložky? Cena takového paliva je zásadně vyšší a navíc vyšší oktanové číslo znamená vyšší opotřebovávání motoru, vyšší spotřebu oleje atd. Zkrátka ani tohle zdánlivě nejjednodušší řešení není tím pravým. Ideální řešení tohoto problému prostě neexistuje. Je to problém, který velmi rychle zasáhne miliony českých motoristů.

Do přílohy Vám přidávám německý metodický materiál VDIK – VDA z roku 2011, který stanoví vozidla neschopná provozu na benzín Normal E 10 (95 oktanů, 10% ethanolu), Special E 10 (98 oktanů, 10% ethanolu) a Super E 10 (100 oktanů, 10% ethanolu). Např. na tento benzín mohou jezdit Fiaty až po roce výroby 2000 s Euro 3 (s určitými výjimkami) a s

Euro 4 a 5. Na tento benzín nemohou jezdit všechny starší Škody, včetně Felicií a Fabií Euro 3 do roku výroby 2005 a později.

Na E 10 nemohou dlouhodobě jezdit, nebo se provoz nedoporučuje těmto typům vozidel:

Škoda Felicia (typ 791, 795, 797), modelové ročníky 1995-2002

Škoda Favorit, Forman, Pick Up (typ 781, 785, 787) a všechny další modely, vyrobené před rokem 1989

Fiat – všechny modely včetně EURO 2 do roku výroby 2000 s výjimkou Barchetta 1.8 16V, Bravo (typ 182)/ Brava (typ 182)/ Marea/ Multipla/ Palio 1.6 16V, 2.0 16V, Punto (typ 188) 1.8 16V, Sitlo 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 20V. Platí to i pro Fiat 126 BIS a 126p až do ukončení výroby.

Všechny automobily zn. Tatra.

Všechny motocykly Piaggio vyrobené do 1. 1. 2000, včetně dvoutaktních.

Všechny motocykly JAWA, ČZ, Manet, Stadion, Pionýr, Ogar…, všechny Velorexy – nemají palivový systém dlouhodobě odolný účinkům bioložky (leptání a bobtnání hadic, narušování pryžových těsnění a tekutých těsnění na bázi šelaku).

Nikdo netestoval Trabanty a Wartburgy (vzhledem ke stáří a početnímu výskytu), na základě poznatků z provozu je předpoklad rozkladu pryžových těsnění, křehnutí hadic a praskání odkalovacích nádobek.

A tak bychom mohli pokračovat dále – viz tabulka v metodickém VDIK – VDA v příloze.

Řešení?

Jen vybraný segment benzínových stanic bude od 1. 1. 2019 prodávat aditivovaná paliva bez bioložky (ethanolu), např. Benzina Verva 98 a Verva 100 (vozí se z Rakouska).

Shell V Power Nitro – v letním období obsahuje 4% modifikované čistící bisložky ETBE a 3% bioethanolu

Shell V Power Nitro Racing (100) – ethanol neobsahuje

Maxxmotion 100 – ethanol neobsahuje

Verva 98, 100 – ethanol neobsahuje, obsahuje přídavek ETBE

Optimal 95e – ethanol obsahuje

Carrera 100 (ÖMW) – 4,9% bioethanolu + 10% ETBE

Shell V Power Diesel – bio neobsahuje

Maxxmotion Diesel – je bio druhé generace

Verva Diesel – bio obsahuje

Optimal Diesel – bio neobsahuje

E 10 – obsahuje 10% bio složky (etanolu)

Budete ovšem platit větší cenu za tzv. prémiový benzín.

Kdyby někdo chtěl, klidně mu do SZ zkopíruji i zbytek přílohy.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 70
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.