Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley

Autor StandaM 
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 12. 2009 21:21
Ahoj

Stamdo hod sem nějaká technická data pro info.
A kde jsi koupil v čr? nebo venku?
a cena by mě taky zajímala, a vlek máš?

díky bob
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 12. 2009 21:55
Ahoj
clun jsem koupil v CZ od dovozce/prodejce, dal me k tomu za prodejku i novy vlek ceske vyroby.
K clunu je jako prislusenstvi persenik, bimini (ty silene drahe nerezove), sonar tohle neni ve standartu.
Ve standartu je: konzole+kabel, polstrovani (i rozsirene polstrovani), zabradli, zebrik, tak jak je to na fotkach.
Po celem clunu je protiskluz a az na male detaily dobre udelany. A hlavne velke ulozne prostory.
Zbytek mas v SZ.


ZÁKLADNÍ PARAMETRY

Celková délka: 4,7 m
Šířka: 1,9 m
Hmotnost bez motoru: 310 Kg
Maximální výkon motoru: 50 HP
Počet osob na palubě: 5

prt
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 12. 2009 10:43
Stando - pěkný dáreček na vánoce
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 12. 2009 14:13
ahoj

Tak tomu rozumím..... gratulace..

bob
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 12. 2009 19:56
Kdyz porovnam gumak (4-5m) s lamin. kylem, tak si nemuzu pomoct, ale zacinam zastavat nazor, ze nez velky gumak, tak radeji celolaminat. Ten prostor se neda srovnavat a vaha neni o moc vetsi a cena je vetsinou i mensi a dalsi vyhody.
Samozrejme to neplati pro gumaky, ktere soupnu do kufru a hotovo.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 12. 2009 20:37
Ano

řešil jsem to taky a nakonec laminat se zabudovaným...
Měl jsem gumaky ale místo uvnitř je daleko menší,
bez kylu to je houpačka a s kýlem je to jak říkáš...

b
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 12. 2009 22:58
Ted to resim taky byl jsem pevne rozhodnut pro laminatovej clun ale, reknete mi chlapi jak to tahete za autem?
Pro mne predstava ze to tahnu 80km rychlosti do HR 1300km tak mne asi jebne, dalsi jsem si rikal uz takhle mam auto dlouhy 5m a jeste s vlekem to budu vsude prekazet, mimo to budu muset udelat tazny a STK.... no tyhle duvody mne vedeu ke koupi gumaku uvazuju tak 4,2m a cca 25hp motor proste ze to nacpu do auta a jedu... no myslite ze je koupe gumaku vyslovena blbost a vyhozeny prachy?
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 12. 2009 10:41
Jak se to vezme. Zalezi co od toho cekas. I kdyz budes mit 4,2m, tak na tom nebudes moct vegetit cely den nebo i 1/2 dne.
Nebo ano, ale bude to i pres delku 4,2m nepohodlne. Burty zaberou hodne mista a oproti laminatu je i vnitrni hloubka polovicni. Ja daval do kufru 2,5m+5HP+ prislusenstvi a zbytek zavazadel musel jit do boxu a to nemam maly kufr. Pak jsem tahal 3,6m(lamin.kyl) + 15HP na vleku, do clunu jsem nasupal lehke a objemne veci. U tohodle clunu o vleku ani nevis, spis je potreba davat pozor na rychlost.....kdyby bylo potreba neco resit na silnici. Na HR dalnicich s timto clunem 130 -140km/hod., samozrejme jen, kdyz to situace dovoluje, coz bylo temer celou cestu.
Laminat co mam ted, tak zde uz vlek je znat (hlavne na spotrebe), ale aspon te to nuti brat na vlek ohled.

Jezdim hodne k nam na prehradu a clun mam na vode za 10min. Kdyz ho budes nafukovat apod. min. ti to zabere 30min. Ja to delal 5x do mesice a opravdu uz me to nebavilo. Kdyz mas clun na vleku, tak ti krasne vyschne.

Myslim, ze gumak se skladaci podlazkou o delce 4,2m by na more jit vubec nemel :-) Clun bude uz pres dve vlny a bude se kroutit a trpet cela konstrukce. V loni znamenu vyskakala cela podlazka a to mel dobre natlakovano a sestaveno.
Pokud se rozhodnes pro gumak pocitej, ze ve spici ti nikdo sedet nebude :-) nebo bude, ale bude trpet a prozitek s jizdy bude fuc. I male vlny budou mlatit do kylu jak zbesile:-). Na vlnky to chce trochu tezsi parnik.

Muj gumak mel (lamin. kyl) mel 100kg + 50kg(motor) + 140kg(vlek) a celolaminat ma 410kg + 245kg(vlek), takze i pro prepravu to neni zas tak velky rozdil a manipulace dobra (dokonce to sam soupnu do garaze).

Kdyz uz chces takovou delku tak ja doporucuji celolaminat, kdyz porovnam cenu gumaku co jsem prodal a cenu za co jsem koupil celolaminat, tak 100% celolaminat.

Vse je jen muj nazor, tak me ho nechte :-) at se tady debata neotoci jinam.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 12. 2009 12:14
Ahoj

Standa se rozepsal a souhlasím...
Samozřejmě je to otazka financí. Maly brod - malé starosti, a obraceně.
Prošel jsem si nafukovacím kylem , laminatovým kýlem a mame laminat 980kg.
Tahneme to uplně v pohodě, jezdíme cca 950km, do vody to dam většinou sám,
a ven s pomocí manželky. Rychlost 110-120, a spotřeba se neptej hahah.
A do combi nedaš víc jak 4m člun , měl jsem, a ještě rakev na střeše byla plná.
Lam. kýl je uplně jiný komfort jízdy.Lukáš Vlk má krasný člun, hodně jsem o něm přemýšlel.
No a pak ještě výše koukat, něco jako má Standa, to je už na žití na moři, ale to pro nás
je ještě nedostižné nejenom finančně, ale hlavně časově.
Potřeba si říci kdy kde a jak dlouho budu na lodi.
Vratím se zpět, nepočítám pujčování , ale naš první ZOOM+Tohatsu 5 byl neskutečný sen,
a krasná dovolená... jen s jidlem roste chut...

bob
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 12. 2009 19:08
No tak to ste mi to moc neusnadnili spis naopak :-) no abych to trochu konkretizoval tak mam asi takovou predstavu:
na clunu nehodlam travit ani ten 1/2 den, chci ho jako dopravni prostrek proste zajet na ostruvek naproti vylodit se vykoupat, popojet zas kousek dal... tak jestli na nem pojedu 3x15min a pak zas zpet... to ze je laminatovej lepsi je mi jasny ale jak uz sem psal pro mne by to znamenalo koupit vlek cca 30 000,- nechat udelat tazne cca 10 000,- technickou to netusim kolik ale asi 3000,- tak suma sumarum utratim 40 - 45 tis a nemam nic.
uvazoval jsem gumak se skladaci podlahou v aute mam mista dost (VW T5) tak bych to nacpal dovnitr. no je jasny ze nechci koupit gumak s motorem za 140 000,- a po rroce reknu manzelce hele stoji to za prd prodame to a koupime laminat to by me asi prizabila... .-)
poradte pls. rozumny reseni diky moc.jde mi o to jestli tak gumak neni vyslovena blbost jestli jste ho meli jak to jezdilo ?
gumak jsem myslel tenhle:
[www.boat007.cz]
no a motor BF 20
[www.boat007.cz]
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 12. 2009 20:34
Pokud mas velky kufr v aute a nebudes clun 5x do mesice davat na vodu, tak vlek je zbytecny. Ale clun i motor bude trpet.
Motor 100% skrabnes 50kg se nezda moc, ale osazovat ho i ve dvou na zrdcadlo da pro dva praci, neni ho za co poradne vzit apod. ....to jen na okraj.

Bush je jinak dobra volba, take jsem po nem koukal nez jsem vzal gumak s lamin. kylem. Motor samozrejme take.
Jeste mrkni na Yamahu. Ja mel funglovku 15HP coz je v podstate to same jak 20HP rozdil je jen ve vacce.
Je tichy, usporny, moc pekny. Mel jsem i Hondu, ale mensiho vykonu a byl jsem take spokojen.

Jeste mrkni na Crab Bush 4m, je o neco levnejsi, lehci a je jen o 5cm mensi.

Volbu jsi vybral asi podle potreb, ale zeptam se "kolik vas bude jezdit? nestacil by mensi?"

Ja brazdil more, tak jak mnoho dalsich timto a take to slo:




Upraveno 1krát. Naposledy upravil StandaM (19. 12. 2009 20:39).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 12. 2009 21:03
diky za reakci no budem jezdit ve 4 - 2dosp. a deti celkem asi 300kg ja ho vybiral jen kvuli tomu ze si nedovedu predstavit kolik je ve clunu skutecnyho mista (chtelo by to zkousku) taham s sebou 2 slunecniky, pruty na ryby, nejakou tu tasku s jidlem piti.... ploutve brejle no klasicky potrebny veci .-)) tak jsem si rikal ze abychom se ve clunu nemackali a ten nenabiral vodu na kazdy vlne tak radsi vetsi... ale rad budu kdyz poradis
P.S jak si to myslel ze ho 100% skrabnu? a ve dvou ho nenasadim ? ja ho chci kazdej den vyndavat sam na noc... asi BLBOST?!
a ten gumak na fotce jak to jezdilo? nerikej ze spatne? jo a nekde jsem zachytil informaci ze motor vozit v aute je nic moc- ze to trochu smrdi?! ale to bych zavrel do igelitu.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 12. 2009 22:32
Ten co je na fotce tak ma 2,5m a take to slo ve 4 osobach + potrebny veci, ale ses v tom napasovany, zadne pohodli.
Pak jsem mel 3,6m a uz to bylo parada, nikdo se moc nemackal, ale porad to bylo malo na delsi vylety na vode nebo na siestu na vode :-)
4m clun je uz hodne velky a pokud potrebujes clun jen na popojeti k ostruvku nebo na jine osamocene misto bude ti stacit neco malo pres 3m a k tomu potrebny motor i 5HP bude dostatecny (takovy clun ma v HR vetsina).
Jestli ti nebude vadit, ze pojedes na 3m+5HP 15km/hod. a bez skluzu na misto 4m+20HP 35km/hod. je volba jasna.

Ted k tomu skrabnuti
S manzelkou 4m+20HP na vodu nedostanes chce to 4 lidi. Tak budes muset nafouknout clun (dat pod nej podlozku) donest ho na vodu, pak bafnout motor a pridelat ho na zrdcadlo. Motor nepridelas sam a uz vubec ne bez toho aby ti nekdo jistil clun tak aby moc nesoupal kylem. Bude te to nutit davat clun co nejmene do vody aby necestoval a zde se muze stat, ze si skrabnes nohu motoru o nejaky sutr apod.. 20HP je uz dost objemny kousek (neni to pytel cementu).

Samozrejme muzes pouzit prepravni kolecka a clun s motorem dodlacit na vodu, ale pokud bude vstup do vody pisek nebo oblazky, tak na zpet to nevytahnes, na to jsou uz potreba tri(dva musi nadlehcovat zadek), protoze tlacis tzv. do kopce a kolecka se ti budou borit (budou hrnou pisek, oblazky)
Po pevne ceste je to v pohode, ale na plazi.....ja jsem se dost nadrel u clunu 2,5m+5HP. Do vody jsem ho dostal jednou rukou, ale na zpet, kdyz nebyla pomoc, tak jsem bafl motor a pak clun.

Jinak uchyty na clunu pro prepravu jsou urceny jen pro clun ne pro prepravu s namontovanym motorem.

Motor v kufru nesmrdi - plati pro 4-takt. Musis ho tam davat bez paliva (vypustit karbec, filtr apod.) a u nadrze zavrit ventil na prisavani vzduchu. Nejlepsi je vzdy nechat benzin z karbecu vyjet a vypoustakem na karbecu vypustit zbytek benzinu. A hlavne dodrzet prepravni polohu, jinak budes mit o praci postarano (vytece olej, v lepsim pripade natece do motoru do mist kde nema co delat).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 12. 2009 22:54
Chlapi, budu tesnovat vypuste a nerez prvky na parniku a koupil jsem si na to Sikaflex Marine 291. Mam trochu obavu, ze se na nem budou usazovat necistoty z duvodu slozeni tj. Polyuretan, nekdy je potreba tmel neorezavat nebo ocistit kolem vypuste apod. Vzdy jsem pouzival Silikon s UV a rad bych testnul neco noveho.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil StandaM (19. 12. 2009 23:18).
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 00:19
ahoj

to ttom: ještě k tomu výběru, když my jsme řešili člun takový či makový,
pujčili jsem si v chorvatsku ruzné typy a zkoušel i s rodinou zda k tomu budeme.
Tím jsme minimalizovali špatný výběr.
Ale to co jsi si vybral se mi taky líbí.

bob
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 00:56
TO: bioubi
Jo to my sme si pujcily loni a predloni takovou lodku 3-4m nevim presne pujcujou to bez papiru motor to melo snad 4Hp uz nevim ale ucel prepravy to splnilo a to nas v tom jelo 8 :-)
letos sem si tedy udelal VMP a ted resim clun.
a co ty kdyz si mel ZOOM+Tohatsu 5 jelo to: necakala do toho voda?Co kdyz ti mijela vetsi lod co s tim delaj vlny?
o tom BUSHI sem uz skoro presvedcenej ale Standa mne trochu navyklal s motorem pokud tam Hondu 20Hp ma snad 46kg nenasadim sam tak sem v prde*i je dost draha tak ji chci na noc uklizet do baraku....
Jo jeste sem se chtel zeptat jizda ve skluzu neni to hazard s gumakem a detmi na lodi pokud jo tak snad abych uvazoval o slabsim motoru.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 09:57
Bohuzel cim mensi gumak tim mensi nafuk. kyl a tim vice vody. Nejvice trpi ten kdo je ve spici.
4m clun uz bude v pohode, ale vzdy je to na podminkach. Je nutne vlnu pekne rozrazit o pevny kyl, ale bohuzel nafuk. kyl
zapruzi a cast vlnky soupne do clunu. Jak jsem psal zalezi na danych podminkach.

Jizda ve skluzu je mene nebezpecna nez vytlak a tim, ze klouzas po vode nebude ti nic strikat do clunu, ale bude to vice mlatit do kylu. Jakmile se dostanes do skluzu a nasledne uberes a jen budes udrzovat skluzovou jizdu, tak pojedes cca 10 - 15km/hod. coz je dobre. Ale to by jsi musel zustat u silnejsiho motoru.

Jinak vzdy je potreba zabranit tomu aby na tebe nesla vlna z boku a je jedno co mas za parnik.

Pokud to bude mozne a manzelka ti pomuze s motorem tim, ze ponese a bude pak pridrzovat nohu motoru (zde to neni tezke), tak ho tam dostanes. Muzes si to nakonec vyzkouset na prodejne.

Pokud jsi se rozhodl pro 4m gumak, tak opravdu bude lepsi 15HP-20HP, protoze kdyby jsi tam nasadil 5HP, tak s nejvetsi pravdepodobnosti budes chtit silnejsi. Je potreba mit rezervu a to ti 20HP da a nehrozi zde tolik:-), ze by jsi chtel silnejsi.

Testni to u nas na vode a pokud ti to nepujde vzdy muzes dokopoupit vlek. Ten sezenes cca 20 tis., tazne ja mel za 3000,- (ty mas VW, tak cena bude asi vetsi mozna jak jsi psal, ale 10 tis. se me zda hodne) a STK bych asi u noveho vleku neresil.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil StandaM (20. 12. 2009 10:15).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 14:05
Jo jo diky Stando za rady asi to bude nakonec Bush Carb 4m s Hondou 20 Hp je tezky si vybrat, jeste jsem v noci nasel Zodiac Zoom SR ten ma laminatovy kyl pojede asi lepe jak Bush ,ale zase jsem nekde zaslechl ze je lepeny v Cine !! a ma pouze 3,1m ale zas bych ho dal na strechu do boxu.. 42kg bych tam snad nejak soupnul....eye popping smiley urcite zajdu do nejaky prodejny a snad mi to vyber usnadni. jeste jednou diky za rady uz tu nebudu zasi*at forum kecama o clunu .-))
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 15:38
Ahoj

ttom : Měl jsem 310 Zoom, v tom roce jsme nejeli aby byly větší vlny,
Jednou jsem to zkoušel a když jsem byl sam nešla voda přes,
ale jakmile ve třech a naložení na celý den pamatuji,že to tam občas šouplo,
ale je to jak i jedeš a kam koho posadíš...Od větších lodí to není problém.
A zezačatku jsem sundaval motor a i vynašel člun a chorvati se mi tam smáli
po týdnu jsem to nechával se vším na moři, je fakt že jsem měl 5hp a tím i menší hmotnost
A jak píšeš 3,1m s kýlem laminatovým.... to se mi nezda, je to nafukovací kýl.
4lun do skluzu jsem dostal c 5konákem pouze sam , max s dítětem.
Hazard je když děláš blbosti , jinak není problém , je si občas skočíš a tvrdě dopadneš.

bob
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 18:07
to bioubi:Zoom SR s lamin. kylem se dela v delkach 3,10m a 4m.
to ttom: Ale obavam se, ze nema kyl :-) spis kylecek. Jeste mrkni na Arimar Top Line s 15HP ti to bude frcet slusne a bude levnejsi. Dnes se dela odlehcena verze nez jsem mel ja.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil StandaM (20. 12. 2009 18:19).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 20:55
Ahoj kluci, se zájmem sleduji vaši diskuzi. Osobně jsem mněl stejně jako StandaM i gumák i s laminátovým kýlem a teď mám taky celolaminát Surfuner 4,5m a 40hp tohatsu, je to sportovní člun se zavřenou špicí pro 4 osoby. Jak už tady někdo psal s jídlem roste chuť, být Ttom tak řeš buď gumák a nebo celolaminát. Nepočítej s tím že bys člun s laminátovým kýlem vozil na střeše auta, v reklamách to sice je, ale buďme realisti i když ho tam dostaneš tak abys něco neodřel na autě tak zvaž že pojedeš dlouhou cestu a člun budeš muset mít pevně připásaný k nosiči a tady vzniká riziko že se ti po cestě cvakne a budeš lepit. Osobně jsem vozil na střeše Captivy nafouklý gumák s hliníkovou podlahou 3,1m a můžu ti říct že dát to dolů s manželkou bylo ještě vcelku jednoduché, horší to bylo dát nahoru u toho jsem se málem po.... protože žena váží 62kg i s botama. Motor 10hp 48kg v kufru, jasně že jsem rodil ježky když jsem ho sám vyndával a nesl k vodě cca 20m, od příjezdu po odplutí to bylo vždy na 15-20minut než dáš vše na své místo a musíš být hodně opatrný při nasazování motoru protože ho jinak můžeš utopit. U motoru pokud je máš externí nádrž nějak smrad z benzínu není pokud vyjedeš to co máš v karburátoru tak to v autě neucítíš, ale 4takt musíš převážet pouze v poloze na rukojeti, nikdy ne naopak nebo ti vyteče olej a mohl by být průser. U dvoutaktu je to jedno jak ho převážíš a zase pokud vyjedeš celý karburátor tak je to se smradem z benzínu v poho. Pokud řešíš laminátové dno tak jdi raději opravdu do celolaminátu, na netu třeba na www.plavidla.cz nebo www.lode-bazar.cz vždy nějaké bývají a cenou tě to nepříjde o moc víc, spíše stejně i s vlekem než kupovat nový s lam kýlem + nový motor. Já ten svůj koupil přes plavidla v Českých budějovicích za 30 000kč, udělal jsem mu kompletní renovaci která vyšla na 70 000kč+motor starší rv. 99 dvoutakt za 40 000kč a vlek jsem koupil v polsku a i s přihlášením u nás stál 23 000kč. Za tu cenu jsem mohl sice mít nějaký menší kajuťák ale pro mně zbytečné. Ty budeš s cenou za nový motor+nový člun někde u 100000kč pokud bude s lam. kýlem tak pak i víc a za tuto cenu koupíš pěkný celolaminát po celkové repasi a jízdní vlastnosti budou ale úplně někde jinde. Takže moje rada pokud chceš jen jednou za rok na dovču tak jdi do jakéhokoliv gumáku okolo do 3m a motorem do 5hp (v hr nemusí být na tento komplet vinjeta a u nás nepodléhá registraci) protože tento komplet bude lehoučký a pro posun kousak popojet a kotvit je dostačující.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 21:04
Skus se juknout ječtě tady je to Yachtařsé fórum a na tomto odkazu přímo o gumových člunech [jachting.info]
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 21:38
Jo diky za odkaz a i tam to mam prolezly :-)) celej vikend sedim a hledam a premejslim i sem zkousel zvedat pytel se zrnim jako ze je to motor 40kg no je fakt ze tahat to do aprtmanu po schodech nejde a pak davat to na clun a potecet se mezi kamenama... no nevim nevim jenze dat na 4m clun 10hp motor :-( prodejce mi rikal ze 5hp na osobu je idelni aby to jelo.. nerad bych dopdl takhle:

Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 22:01
Pytel se zrnim je proti tomu hracka :-)

uz pri pomeru 36kg/kW to krasne pojede(mozna az moc), skluz apod.

S manzelkou a detma se ti i clun 2,5m sotva ponori. viz. tvuj obrazek :-) to co je na obrazku je nejaky 2m clun.
Jak jsem psal ja mel 2,5m + 5HP a burty se jen dotykaly vody. Jestli premyslis nad tim zda te 3m+5HP clun bezpecne a pekne poveze, tak 100% ano jen ti pri jizde nebudou vlat vlasy:-)

Zkusim to vzit od zacatku podle toho k cemu clun chces, tak jak jsi popsal.
Vem 3m + peknou Yamahu, Hondu 5HP 4-takt a bude ti to 100% vyhovovat.



Upraveno 3krát. Naposledy upravil StandaM (20. 12. 2009 22:21).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 23:00
Mnělo by to být 1hp na 20kg aby to jelo ve skluzu,ale trosku mně zaráží že na 10min. popojíždění chceš řešit kombinaci za skoro 100 000kč. Pytel se zrním se dá dobře držet to 50kg motor se bude držet trošku hůře. Existují i zámky které se nasadí za packy dotahovacích šrubů takže nic nejde vidět a ani povolit. Já ho letos raději pořídil i když minulý rok jsem měl gumák honda 2,5m a motor yamaha 5hp bez zámku 2*14 dní v chorvatsu v maríně Tučepi a nikdy se mi nic neztratilo. Letos mi ale nějaký chuj ukradl kotvu a pár drobností, naštěstí člun vlny šouply ke břehu takže domácí ho vytáhli na břeh a StandaM mi ho pomáhal dát na druhý den zpátky na vodu. Jinak ta honda 2,5m se nezabořila do vody jak ty ukazuješ ani když jsme na ní jeli čtyři dospělí a dvě děti a bylo to ve vlnách. Osobně bych si ji už nekoupil protože je lepená ze silného materiálu a po čase začne při skládání a rozbalování propouštět právě ve spojích protože jsou pomněrně tvrdé a lámou se, proto se ty čluny přejmenovali na HonWave protože je na ně záruka 2roky a na Honda Maríne byla 5let ale po častých reklamacích to přejmenovali právě na HonWave. A to že je nějaký člun vyrobený v číně ještě neznamená že bude špatný protože se v číně vyrábí 99% člunů. Dělá se tam i Honda a Suzumar i Yam. Dělají se ve stejné fabrice jako ty značkové a dokonce ze stejného materiálu pokud budeme brát klasický materiál a né hapylon. Ale zpátky k věci, pokud mermomocí chceš na 10min. popojíždění tak silný motor tak si kup i přívěs a nemusíš sebou vozit plné auto, ono to není jen bágl s člunem ale motor +pomněrně velká nádrž+nějaký kanystr+ další věci jako schůdky atd. z přívěsu to jen spustíš na vodu a za 5min jezdíš. Každopádně si zvaž všechna pro a proti gumák vs laminát. Pokud tě to totiž chytne tak bys moh být v pr.... a nasázíš do toho víc jak kdybi jsi koupil rovnou dražší celolaminát, a 5hp bude žrát o 4l na mh míň.Věř mi já než letos koupil celolaminát tak jsem vystřídal 4 čluny včetně gumáku s lam. kýlem a dva motory a prodělal jsem na tom cca 70 000kč. A teď jsem se svým parníkem naprosto spokojen a už bych nemněnil. Dvakrát mněř a jednou řež, nekupuješ totiž věc za tisíce ale za desetitisíce.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Luky (21. 12. 2009 02:39).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 12. 2009 23:38
TO: luky no to co pises je taky pravda ale ja uvazuju takle:
do HR jezdim na 14 dni no kvuli par dnim tam tahat vlek tak to jak znam manzelku tak v Brne bude nadavat, V Grazu se budem rozvadet a v Mariboru vystoupi.
no mne by taky slehlo hrabat se 80km/h
jinak resim to proto ze nechci koupit sestavu za 120 000,- a pro roce to za 80 000,- prodat je mi prave i divny to ze ctu inzeraty a je jich dost - novej gumak s motorem koupenu loni jen 14 dni na vode.... tak si rikam proc to asi prodavaj bud je to na prd nebo volil spatne.
proste potrebuju to jen na to abych se opravdu dostal z bodu A do bodu B na osamocenou plaz ale BEZPECNE tam i zpet. jinak pro predstavu o od chlapika jsem si pujcil tohle melo to 5HP motor a jelo to slusne jen ten motor obcas nechtel naskocit.

jinak ten Bush co by sem libil je svarovanej tak prej i lepsi nez lepenej - nevim
jo na yacht foru jsem prave zachytil info ze klukovi novej motor 5hp z clunu ukradli... nekdo to tam rozebiral ze i u zamknutyho pres ty srouby lze kladivem urazit ten litinovej drzak (jestli jsem to dobre pochopil)
kdyz se vratim k tomu clunu stacil by mi 5Hp relativne levnej motor ale ma strach aby to u gumaku nebylo malo ze budu potrebovat pridat rychlost preci jen to nepojede vlnama jako to na ty fotce a uz nebudu mit kde vzit vykon..... vem to tak ze jsem naprostej laik.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
21. 12. 2009 02:33
Víš ono je to tak že pokud ti ten motor budou chtít šlohnout tak ti ho šlohnou a je jedno kde ho máš, já míval všechny čluny na moři i s motorem a nikdy krom té kotvy a těch pár drobností se nic neztratilo.V HR nekradou domácí ale jen ostatní dementní národnosti. Chorvat ti do člunu nevleze protože je to pro něj jako by ti vlezl bez dovolení do domu.To co máš na té fotce je přesně to o čem jsem mluvil. Něco takovýho si pořiď a 5hp motorem to pojede líp jak gumák s tím samým motorem. Ber to tak že gumák píchneš a jsi v riti, kdežto laminát nepíchneš ale je to složitější přeprava, pokug by ti tady opravovali svařovaný gumák tak ti ho stejně zalepí protože u nás nejni technologie svařování dostupná a ono vlastně nejde ani tak o plnohodnotý svár už z výroby protože je to jen lepené pod teplem teda alespoň tak to říkal na Yacht fóru chlap co se tím ve franciji zabýval a opravuje gumáky a motory v Praze. Pokud bereme přepravu(pokud ho chceš tahat v autě) vyhrává gumák ale ve všem ostatním a hlavně v jízdních vlastnostech vede laminát a to o hódně. Já jel letos do hr s vlekem a na něm 3,3m gumák s laminátovým kýlem a to jsme museli čekat na známé tak cesta tam 1100km trvala i s 400kg vlekem 11hod. a cesta zpět když jsme jeli sami trvala 9hod. ono se dá i s vlekem jet okolo 130km/hod, já jel po poloprázdné hr dálnici i 160. Ten vlek není zase taková hrůza a když vezmu spotřebu s vlekem a bez tak se mi liší cca1L při obsahu Captivy 2.0L VDCI 104kw 150koní, a to je při ceně dovolené zanedbatelné. Jen pokud plánuješ gumák i do vln tak ti na rovinu říkám že já letos pořizoval laminát právě kvůli vlnám a manželce bo odmítala ve vlnách jezdit a ono to tak nějak nešlo protože jsme pořádali cca 20km výety a při cestě nazpět nás posledních 5km ty vlny čekali každý den okolo 4hod. Můžu ti říct že mně to nevadilo já jsem blázen a vysadil jsem vždy rodinku na pláži a jel řádit do vln, parádně to skákalo ale měl jsem lam. kýl takže nic vevnitř nedrnčelo ani se neprohýbalo a krásně to rozbíjelo vlny. PS v Chorvatsku jsou ostré skály a domácí dobře vědí proč mívají takové bárky jaké mají a né gumáky ale to už tě tady vyloženě přesvědčuji o laminátu. Holt je to na tobě, opravdu jedinná výhoda pro tebe je to že ho převezeš v autě. Osobně už bych vozil na vleku i gumák je to strašně pohodlné dojet k vodě a jen to spustit nakopnout a plavit se. Jo a lidi to prodávaj levněj asi z toho samýho důvodu co já a mý známí, protože zjistili že jim to z nějakýho důvodu nevyhovuje a většinou to má co do činění s velikostí a rychlostí plavby a než aby čekali půl roku než to prodají za slušný peníz tak to prodají pod cenou ale mají peníze brzy. Ps: samozřejmě jsou mezi prodávajícíma i vychcá... kteří to prodávají poškozené tak na to bacha, dej zálohu a na pár dní si to půjč vyzkoušet a pěkně kontroluj tlak v buřtech jestli neuchází, ono totiž není milé co druhý den dofukovat. Sákryš mně ty prsty zase ujely
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
21. 12. 2009 08:30
to ttom:
To co popisuje Luky (zavislost) je casty pripad, take jsem tim prosel, ale nelituji, moc jsem neprodelal.

Po prvni dovolene v HR jsem si rekl, ze musim koupit clun.

Koupil novy 2,5m + 2,3HP (to bylo spatne uz i na prehrade), tak jsem prodal motor a koupil novy 5HP, protoze 2,3HP jsem si nedovedl predstavit na mori. Dve sezony jsem s timto jezdil k mori a na prehradu. Po dovelene jsem clun s motorem prodal a na podzim koupil clun r.v. 2005 s lamin.kylem a prepravnikem (uz me nebavilo porad to skladat a naopak). Pak jsem koupil novou Yamahu 15HP a v zari jsem ji prodal a clun s prepravnikem take. Ted zas celolaminat.
Ja jsem celkove na vsem prodelal "jen" 10 tis a take jsem si rikal, ze me to bude stacit.

Tohle vse se ti muze taky stat, tak to zvas.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
21. 12. 2009 09:56
kluci diky za rady je fakt ze v necem mate pravdu a cim vic premyslim a vybiram tak to vypada ze jste mne presvedcily a nekoupim nicgrinning smiley teda zadnej gumak.... a pomalu zacnu ukecavat manzelku ze pojedem s vlekem.....
kdyz to vezmu z druhy strany tak
1.lanimatovej bude bezpecnejsi a lepsi ve vlnach
2.zivotnost laminatu bude delsi to se mi gumovej po 7 letech rozpadne
no jako minus vidim teda furt tu dopravu s tim vlekem.... jo mel jsem za to ze se s vlekem smi jen 80tkou....
no pak takovou tu neobratnost couvat s tim nekde otacet se a tak...
neposlali byste fotky vasich parniku abych vedel co mate? jeste jsem nasel tohle:
[www.boat007.cz]
proti vam asi kocabka ale furt lepsi jak gumak ne?
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
21. 12. 2009 10:28
podle napravy ma vlek povolenou max. rychlost 80km nebo 100km, ale jezdi se 120km :-)

za to co jsi nasel se da koupit v CZ i to co mam ja, vedel jsem o jednom cervenym, ale uz je pryc.
Mrkni na abclode.cz na clun Texas je levnejsi a podobny tve ukazce.

Tak tahle bude vypadat muj az ho vycistim a nalestim :-)


Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 188
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.