Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley

Autor StandaM 
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
16. 01. 2010 08:44
AHOJ


Dalniční známka by měla být dle celkové hmotnosti tažneho vozidla, ale ještě loni brali dodavku např 3,3t celková, ted POZOR s namontovaným
tažným zařízením, i když jede bez vozíku , jako když ho táhne , tzn přes 3,5t!!! Snad by se to mělo změnit a bude se brát jen vozidlo.
Tachograf to nevím stopro, určitě musí být ve vozidle když jede za úplatu a bylo 7,5t kdysi a myslím že od 3,5t vozidla.

ale zjistím to přesně a dam vědět, jestli chcete.

bob



Upraveno 3krát. Naposledy upravil bioubi (18. 01. 2010 19:54).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
16. 01. 2010 09:29
bioubi- máš pravdu,já měl starý řidičák do 3,5t vč.Od tý doby ,co mám nový (vyměněný)tak jsem si ho abych řekl pravdu nikdy podrobně neprohlížel.Předpokládal jsem,že mě opsali to co bylo ve starým.Problém jsem nikdy s tímto neměl ,takže jsem se o to nestaral.Budu se na to . muset podívat.Díky.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
16. 01. 2010 20:40
bioubi prosím tě kde jsi se dozvěděl že je e od 450kg, mně na dopravce a i v autoškole tvrdili že je do 750kg netřeba a nepotřebný by mněl být do celkové nejvyší povolené váhy soupravy do 3500kg jen B. Alespoň tak mi to bylo řečeno tak buď tak hodný a dej sem odkaz na tvůj zdroj protože už z toho mám guláš, a myslím že ne jen já. Ono je to totiž trošku stupidní jen mít tažné a už potřebovat papíry BM ale u nás je možný všechno tak prosím o ten odkaz. Já koukal sem a tady nic co píšeš o tažném není ale je tam přívěs zmíněn [www.mytocz.cz] Díky



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Luky (16. 01. 2010 21:07).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
16. 01. 2010 21:35
TO: sslunicko
ano ted se bere jen vaha tazneho vozidla pokud je do 3,5t tak staci "mala" znamka to je v pohode ale
pokud mas T5 na firmu (jako treba ja) tak pokud je na nem namontovana koule tak musi byt dogitalni tachograf ! pokud bude soukroma tak ne !
nekde sem slysel ale neber to za platny ze pokud prokazes ze jedes soukromne tak by ten tachograf byt nemusel ale nekdo zas oponoval ze byt musi pouze v nem nemusi byt karta ridice.... tak jako tak je to poslaneckej vopruz !
zatim ti kontroly moc nejsou ale az cloveka pri ceste na dovoleneou pred Mikuloven zahaltujou tak to bude dost problem...
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 01. 2010 11:55
ahoj

to Luky a ostatní : omlouvám se za ty kg, do 750kg je automaticky se skupinou B a nad musí být BE !!! žadná 3,5t souprava.
pak jsou zminované skupiny CE, C1E atd...

to Ttom: zítra to tu napíši uplně přesně jak je to s tachografem, je tam rozdíl za uplatu pro někoho a jen pro svoji firmu u dodavek.

bob

NENÍ TO TU PŘESNĚ ŘEČENO PARDON, KOUKNI NA NOVĚJŠÍ



Upraveno 1krát. Naposledy upravil bioubi (18. 01. 2010 19:31).
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 01. 2010 15:42
Citace odpovědi z MD ČR

nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12PO BOX 9, 110 15 Praha 1






K uveřejnění na internetových stránkách MD

Váš dopis značky / ze dne Naše značka Vyřizuje / linka Praha
--- / --- 120/2006-160-LEG/1 Kněžínek Jan, JUDr. / 972 231 474 16.10.2006

Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav


S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.


Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).



JUDr. Pavla Horká
ředitelka
Odbor dopravně správní a BESIP

v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r.
zástupce ředitelky

MirekŠi
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 01. 2010 16:37
Takže pokud tomu dobře rozumím tak mám osobní auto o hmotnosti 2000Kg a vozík 1350Kg tak nepotřebuji řidičský prukaz skupiny E ?
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 01. 2010 17:45
Ano,splňuješ podmínky soupravy do 3500 kg a i váhové poměry dle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb. písmene c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit a tak nepotřebuješ řidičský průkaz skupiny E .

MirekŠi
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 01. 2010 21:29
TO: SELVA
tam jde jeste o to jakou mas pohotovostni hmotnost toho auta.....
napr. CITUJI:

d) motorové vozidlo o celkové hmotnosti 2 000 kg a pohotovostní 1 400 kg +
přípojné vozidlo o celkové hmotnosti 1 500 kg = řidičské oprávnění skupiny
B+E (souprava sice nepřesáhla 3,5 t, ale skupina B nestačí, protože celková
hmotnost přívěsu přesahuje pohotovostní hmotnost tažného vozidla)
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
17. 01. 2010 23:11
Děkuji za vysvětlení. To E si s manželem budeme raději dělat.

Ttome,ten tachograf mě dostal.
My měli do ted T5 transportera. Kouli neměl,namontovali jsme ji až při koupi lodě. Jenže jsem se rozhodli ho prodat.
Ted řešíme,co koupíme jiného a po dlouhých výběrech jsme opět došli k T5,tentokrát Multivan.
Tam není třeba nějak určeno zda jde o dodávku či osobní automobil?
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 01. 2010 01:52
No jo no Multivanek je super ja mam jen obyc transportera teda trochu sem ho vylepsil (pomalu delam ze socky luxury car) vyhoda je ze clovek nemusi resit misto v aute zkratka se nalozi co chce a tradaaa .-) Pockej teda co napise bioubi treba to s tim tachografem nebude tak horky ale co ja slysel (a to sem volal na dopr. insp.) tak pokud je auto na ICO tak musi bejt a kdyz se jede soukromne tak stejne musi bejt fyzicky v aute jen v nem nemusi bejt pametova karta ridice.
pokud auto neni na firmu tak bejt nemusi. Ono je tam urceno: - při největší povolené hmotnosti soupravy nad 3,50 t - coz u T5 (a veskerejch dodavek) se dosahne velmi snadno.
ale porad plati pokud to auto koupite na sebe NE NA FIRMU ! tak bejt nemusi jenze zas clovek nedostane DPH zpet....
ALE JAK RIKAM pockej jeste na bioubi-ho
mne taky ten tachograf dostal a kvuli nemu ted vaham jakou koupit lod protoze tazny s tachografem nechci to mne pak nejakej trouba nekde stopne a bude se v tom stourat jestli sem udelal pravidelnou prestavku a kolik sem jel ..... to mne ani nehne!!
Je teda fakt ze vidim spoustu T5,T4,Transitu.... s taznym a cumim jim do auta a jen jednou sem videl ze tam tachograf mel... ale ono to mozna bude jako s prepazkama ta byla taky povinna a ji pokazdy vyhodil z auta jeste ten den co sem ho dovez domu a nikdy ji po mne policajt nechtel :-)
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 01. 2010 09:30
ahoj

to tvsat: MÁŠ PRAVDU
to selva: ANO JE TO TAK

dneska zavolam spravnýmu a napíši to tu večer na tachograf

TAK SE TADY KAJI A NAPRAVÍM TO CO JSEM NAPSAL!!! ONO SE TO ZMĚNILO
MÁM SKORO VŠECHNY SKUPINY A TEDY TO NEŘEŠÍM, V DOBĚ KDY JSEM
PŘIDAVAL SKUPINY TAK TO BYLO JAK JSEM TVRDIL
OMLUVA VŠEM KDO MI VĚŘIL

ahoj bob



Upraveno 1krát. Naposledy upravil bioubi (18. 01. 2010 18:31).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 01. 2010 12:59
Bioubi máš v tom guláš. Se soupravou do 3,5t nejvyší povolené celkové hmotnosti soupravy stačí jen B!!!! Ověřeno autoškola a dopravka
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 01. 2010 16:41
Já sice napsal ,že E neřeším,ale v řidičáku mám BE a to bych podle BESIPU mohl až přes 8 tun.Ale na to nemám auto ani loď.V papírech k autu mám celkovou váhu soupravy do 28OO kg a toho stejně nedosáhnu i kdybych naložil auto i člun vším možným.Dík za vysvětlení.Doufám, že se to za chvíli nebude zase měnit.
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 01. 2010 19:26
ahojte

zkusím napsat co jsem dnes zjistil

Tachograf :
Musí být ve vozidle, kde celková hmotnost (např. multivan + přívěs) přesáhne 3,5t
a vozidlo je firemní.IČO.. Mame ve firmě dodávku 3,3t a závěsné zařízení = tachograf.
Nemáme ho tam a nebudeme davat...
Při jízdě bez přivesu nemusí být zapnut, s přívěsem ano. Tzn: na h...o!!!
Investice, každoroční kalibrace, přestavky apod...

Přívěs :
Jak bylo řečeno do 3,5t nepotřebuješ, zminované 750kg u tohoto neplatí. Sorry
příklad: Auto 1500 + příves 1000 stačí B
V případě že přívěs přesáhne hmotnost auta, je nutnost mít E (i do 3,5t celkově).
příklad Auto 900 + přívěs 1000 musí být BE, hmotnost je auto+řidič v tomto případě.
V případě nad 3,5t potřebuješ.
příklad Auto 3300 + přívěs 2000 musí být BE
V případě že auto je nad 3,5t je tam C a přívěs do 750kg, nad 750 C+E.
příklad Auto 3600 + přívěs 700 stačí C
Auto 3600 + přívěs 800 musí být CE

Známka:
Bere se hmotnost vozidla a nesčítá se to, to je změna. Nad 3,5t je už mýtné.
příklad Auto 3300 + přívěs 2000, známka do 3,5t.

To co jsem tady už napsal dříve nebylo uplně 100%, mam všechny skupiny už dlouho, tak to neřeším, zapletl jsem se do diskuze a měl jsem doma staré předpisy...A ono se to mění eye popping smiley tak ještě jednou sorry.
Toto jsou info od zkušebního komisaře a školitele.

A tak přemýšlím jestli "půjdou" po těch tachografech, nebude až taková výhoda kupovat auto na firmu....


bob
avatar Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
18. 01. 2010 22:03
jj není se za co omlouvat.ta známka na soupravu byla fakt ještě do 31.12.2009.Naštěstí asi někdo konečně dostal rozum a změnil to pro nás všechny k dobrému. To B + E také bylo nutné a každý si to vykládal po svém,jak chtěl až to nakonec zase dali do souladu s předpisy v EU.Také jsem ho dělal a věřím,že se možná bude ještě někdy hodit,poněvadž teď mám auto těžší a nemohl bych tím pádem za něj nic zapřáhnout.Člověk si aspoň zopákl předpisy,což není nikdy na škodu,při dnešním provozu a neustálým změnám v dopravě.

MirekŠi
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 01. 2010 10:36
Ttome,my měli ted také Transportera,který měl trochu větší výbavu,ale 5 míst.
Jak píšeš, s tímhle autem nemusíš řešit místo a jakmile si zvykneš,je děs vybrat jiné. My ho prodali a řešili něco jiného,jenže všechno byli jen osobáky s malým prostorem,tak zase řešíme dodávku.
Máme ted v pácu jednoho Multíka,zítra se jedeme podívat.
Tachograf je děs,ale kašleme na něj. cestu do HR zvládneme a navíc ten závěs nepotřebujeme.

E si manžel musí během zimy udělat. Já chtěla také,ale nechám to na déle,jako papíry na lod,asi až příští rok.
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 01. 2010 15:58
Bioubi-píšeš"V případě že přívěs přesáhne hmotnost auta, je nutnost mít E (i do 3,5t celkově)".Já myslel že auto musí být vždy těžší než přívěs,nevím jak bych to potom ubrzdil.???
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 01. 2010 17:20
...



Upraveno 2krát. Naposledy upravil JirkaD (25. 02. 2013 21:18).
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 01. 2010 19:08
to fioma:
v TP mas max. vahu pro nebrzdenym a pro brzdeny vlek.
Tedy pánové to je vidět, že jste šoféři jak já kosmonaut.
ŘP sk. E :
Soupravy vozidel skupiny B,C nebo D (k jejichž řízení je řidič oprávněn) a PŘÍPOJNÝCH vozidel o celkové hmotnosti větší než 750 kg.
Tedy mám skupinu B tedy standartní co má většina z Vás na OA a pokud chci táhnout vlek, jehož celková váha je větší než 750 kg musím mít skupinu E. (přívěsy/návěsy)
No a chci-li tahat, musím vědět celkovou povolenou váhu tahounu a hlavně kolik mám na závěsu. A pochopitelně když vozidlo má na závěsu třeba pouze 1200 kg asi nepotáhnu dvojtou nápravu a na ní třeba auto o váze 1400 kg. Nebo loď. To je jedno. To bývalé "Ečko", to Vám dají na základě praxe. Ale jak píši, v TP je napsáno bržděný/nebržděný - a to je rozhodující. Těžší ani o kg !!!
A brždění, co na tom, musí být nájezdovka. A to má každý větší vlek. smileys with beer Než ty začneš brzdit, tak vlek již dávno přibržďuje. angry smiley
No a tady si to můžete zvětšit a vidíte že mám pravdu. Věnujte se bodu B a bodu E. Ale pozor, jenom tolik, co Vám povolují TP vozu a přívěsu. Jinak se vystavujete velkému nebezpečí v případě nehody. Asi jistě pochopíte, že nemůžete tahat s Fabií o váze asi 1 tuna, tolik co já s Volvem o váze pomalu 2,5 tuny.


smileys with beerhot smileysmileys with beerhot smileysmileys with beer
A pozor, jenom ten ŘP je tak starý, já ne, já jsem ještě o něco víc .....! Hezčí !!!thumbs up smiley
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
19. 01. 2010 20:44
I když mám bržděný přívěs,tak pořád je jeho váha menší jak váha tažného vozidla.Celková 2800/brzd.1300/nebrzd. 650.Nic víc .Sám to na konci svého příspěvku potvrzuješ.FM
Ano, to je pravda. Ty prostě máš přívěs který sám váží 600 kg a jeho nosnost je třeba 2000 kg. Jenže na háku máš jasně - brzda 1800 a končíš.Náklad může mít tedy max 1200 kg.
Prostě tady je asi 5 druhů ŘP a místo aby došlo k ujednocení každý hledá vyjimku. Jenom já sám jsem zažil začátky s 95 zák. a potom další a další.
Upřimně řečeno - kdyby šel někdo z nás - starších na přezkoušení - asi by bylo sbohem a šáteček.

Jo, ještě jsem zapomněl, dnes je ŘP pro vleky BE a je to. Ale těch kategorií a podskupin - fakt, na tom MD v Praze - nevím co si mám myslet. Prostě vymýšlení a vymýšlení takových kravin.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Šatava (20. 01. 2010 15:09).
Re: ... a další radysmoking smiley
20. 01. 2010 20:31
Délka člunu

Poraďte prosím. 420 nebo 470 na 20 HP motor. Je na moři rozdíl v těchto délkách, co se týče jízdních vlastností ve vlnách???

Děkuji Jenda
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 01. 2010 21:05
Jendo685 : jen se chci zeptat jaky mas clun gumak nebo laminat?
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 01. 2010 21:16
Mám 3m gumák a měním ho za větší a váhám, zda jít až na 470 nebo bude stačit 420. Pevná podlaha nafukovací kýl, přepravovat k moři ho chci v autě. Proto váhám zda těch 20kilo navíc bude stát za to potěšění z délky.


Jenda
avatar Re: ... a další radysmoking smiley
20. 01. 2010 21:18
ŠATAVO-to co tady vykládáš platilo asi tehdy když jsi dostal řidíčák ty!!! Dnes můžeš mít praxi třeba 100 roků a nikdo ti na nějaké "prohlášení",že umíš řídit nic do řidičáku nenapíše,to mi věř.A co popisuješ tak platilo asi v tom roce 1971.Bohužel dnes je doba demokracie a byznysu a všichni chtějí na něčem vydělat.Tak dnes E nedostaneš jinak než začít chodit do autoškoly a normálně vše dělat jako kdyby jsi neměl nic,tedy jízdy teorii,zdravotní,technika,zkoušky a jízdy pod komisařem.A cena byla v roce 2005,kdy jsem to po 37 letech praxe musel celé absolvovat znovu byla 3600 Kč.A to jsem našel nejlevnější autoškolu u nás.Jiní chtěli mnohem víc.Jinak co se týká předpisů na tahání přívěsů platí to co jsem tady už dával.A na 100% věř že to tak dnes platí.Je to kopie s Ministerstva dopravy ČR,Tedy za určitých podmínek můžeš řídit z B-éčkem soupravu do 3500 kg. Tedy podle písmena c) uvedené vyhlášky.A nebo soupravu do 4250 kg,podle písmena a). Jsou tam i příklady souprav.Jinak si to můžeš přečíst na internetových stránkách MD ČR. Ten řidičák co máš už nebude platit,nutná výměna myslím do konce roku ??? nevím přesně a platí jen ten EURO ve velikosti kreditky a tam je tolik možností a variant ,že se budeš divit.Já jsem měl ještě ten růžový skládací.Tak že je dobře že ho máš naskenovaný,poněvadž je to muzejní a historický kousek,nevyčíslitelné hodnoty,myslím sběratelský.-jediný problém bude,že ti ho nemilosrdně seberou.Požádej nějakého mlaďocha,který dělal řidičák ať to ho ukáže,je s krásnou modrou vlaječkou EU.A tahat za autem je možné jen to co je v TP napsáno a nic víc-tedy nebrzděný/brzděný i kdyby jsi měl 10 E-ček a těžko ti někdo něco do techničáku bez souhlasu výrobce dnes napíše. Když tam bude 450 kg nebrzděný tak ani kg navíc a věř,že to při kontrole neukecáš ani náhodou.Myslím,že víc k tomu není co dodat.Jediné co změnili od 1.1.2010 je to,že se platí za tažné vozidlo /dálniční známka/ a ne za soupravu.Tedy do 3500kg tažného vozidla.Minulým roce to bylo za soupravu,tedy se váhy sčítaly,a když to bylo nad 3500 kg tak se musela zaplatit známka jako za nákladák.Dnes by to bylo už mýto. Aspoň nějaká úleva. Jinak víš kolik dnes stojí obyčejné B-čko ?? Věř,že 7000 Kč by ti asi nestačilo.Vím to poněvadž naši kluci na učňáku to tam mají vyvěšeno """prvních sedm za sedmičku""" . Maximálně výhodné,autoškola PRIMA. Tak to dnes chodí,nic není zadarmo.

MirekŠi
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 01. 2010 21:26
Jendo..nevim jake mas potreby, ale je to malo koniku na tak velky clun.
20HP tak pro do 380cm.Uber na clunu nebo pridej na motoru.

420cm - 25 - 30HP

hlavne at to neni skladacka:-)
Re: Kotvení,vyvazovaní nejen malých gumových člunů a další radysmoking smiley
20. 01. 2010 21:49
Ale tu skladačku právě chci. Nebudu za tím nic tahat jen ta 3m s 5HP co mám je mala a zoufale pomalá.

Jenda
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 208
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.