Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Pravidla, povinnosti související s provozem lodí

Autor Míra1 
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
26. 02. 2020 14:47
… no neblázni … to buď v práci o 3 hodiny dýl a máš to zpátky …

smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
26. 02. 2020 19:56
Jo Zahajdo. Každá sranda něco stojí. Proto pouze ležím na pláži.thumbs up smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
26. 02. 2020 22:36
Já vím, že každá sranda něco stojí, pořídil jsem si opici, musím mít na banány. Jenže postupy Státní plavební správy, jí vytvořené zákony a vyhlášky včetně poplatků, jsou pro suchozemský stát v mnohém úplně mimo mísu. Povinou výbavu na gumák máš téměř stejnou, jak pro zaoceánský parník, o povinném 2kg hasičáku, na který praží slunce a hrozící výbuchem, jen abych uhasil případný požár, když mám kolem sebe mraky vody ani nemluvě. Poplatek za první technickou 2500, kterou technik dělá s tužkou, papírem a foťákem na chodníku před barákem. Za vystavení duplikátu dokladu k lodi 500,- i když to je nuzný kousek papíru, oproti např.velkému TP k autu, za který chtějí kilo. Takových věcí je hafo. Dovolání nikde. Není se co divit, že spousta lodičkářů registruje své lodě v jiných zemích. Např.registraci v Holandsku uděláš odsud od stolu a vše pošleš poštou, jen přiložíš pár éček do obálky. O to tady jde. Banánistán jak vyšitý.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 02. 2020 06:55
Když jsem byl před pár lety s gumáken na pravidelné technické prohlídce na SPS v Praze, měl jsem ho v autě daný tak, aby bylo vidět nalepené číslo a i štítek na zrcadle. Paní se asi nevyspala úplně dobře, takže jsem musel gumák vyndat na ulici, kde lilo jako z konve a celý ho rozložit. To ji uspokojilo, nic nekontrolovala a šla zase dovnitř. A já jsem cpal do auta zasviněný gumák.
Naštěstí jsem gumák už prodal a budu mít klid.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 02. 2020 08:31
No registrácia v Holandsku je jednoduchá, keď si Holanďan.
Sú aj horšie kontroly. Napr. v Maďarsku pri technickej prehliadke sa malé plavidlo kontroluje v prevádzkyschopnom stave, vybavené povinným vybavením počas plavby. Pre slabších: loď musíš dať na vodu a ukázať, že funguje. Takže nie sme na tom až tak zle :-)
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
27. 02. 2020 12:56
… a to nesmíš říct, že s tím jedeš do Chorvatska, jinak si před komisí musíš dát dva rumy, abys dosáhl v Chorvatsku povolenou hranici půl promile ... aby na svý voči viděli, že jsi i za tohoto stavu schopen zakotvit u mola …

smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
08. 09. 2020 12:12
Chci se fóra laicky zeptat, má smysl ,tím myšleno, dělat si kapitánský kurz C, který opravdu využiju v Chorvatsku? Mám VRP M . Vím, že někde je hustota ostrovů větší , někde menší. Co jsem se dočetl, tak je nutný i průkaz radisty. Zatím jsem jezdil na gumáku s 6hp, teď už mám neomezený, takže by se šikla i nějaká kajutová mrška. hot smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
08. 09. 2020 14:00
Jezdil jsem dále, než mi povolují pravidla. Tak nějak, pokud neděláš hověziny a nepřeceňuješ síly, poldové si tě nevšimnou a také nevšímali, potkal jsem nejednou. Byl jsem z pevniny na Hvaru, z Pelješace na Korčule apod., se stejnými papíry, co máš ty. Pokud bys to chtěl dát trochu dále, asi by sis měl nějaké lepší papíry udělat. Ale ne naše C-éčko, udělej si HR papíry, ty "došáhnou" dále od břehu.
A zvaž kajutovku, lůžka obnáší další trable, hlavně placení.
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
08. 09. 2020 15:23
... kurs v Chorvatsku je obvykle na týden ... a na 10.000,- CZK se to s cenou pobytu nezastaví ...
ale to by Ti poradili ti, kdo ho dělali, např. Dollpa ad. ...

smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
08. 09. 2020 16:16
Jak to myslíš s těma lůžka? Proč chorvatské papíry? Našinec doporučuje české, uznává je víc států. Tak nevím.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
08. 09. 2020 16:47
Z lůžek se platí, stejně jako z postele v app či hotelu.
Hr papíry můžeš udělat z fleku, pokud se to naučíš, není třeba kurzů.
A tuzemské doklady? Asi jako vše ostatní, co suchozemský stát chce po těch, co chtějí plout. Pruda, zbytečná byrokracie, nesmyslné požadavky.
Nasměruj se na specializovaný web jachting info. Tam se dovíš, co potřebuješ.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
08. 09. 2020 18:19
Já se mrknu na chorvatský papíry. Máš pravdu, že je u nás dost velká pruda a hlavně tahání peněz. Některé firmy chtějí za 3 denní kurz na zkoušky z teorie 6000.- a pak cca 13000 za praxi na moři. Teď to chceme i s manželkou , tak to je fakt pruda. Mrknu na ty Chorvaty. Za určitých okolností by nám stačilo 1 míle od pobřežní linie. Nevím jak se určuje ale asi to tak je.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
08. 09. 2020 22:53
Chorváti to moc neriešia, ja som na kapitanate dával môj preukaz na vnútrozemské cesty a v poriadku. Dokonca mám loď registrovanú na vnútrozemské cesty (SPS ) a aj na námornom úrade. Na kapitanate som im dával z námorného a viac sa im páčil vnútrozemský technicak 😃 osobne si myslím že krajiny ktoré nemajú more by mali dávať jeden preukaz, pravidla sú +- rovnaké. Budúci rok si chcem spraviť na more ale slovenské kvôli väčšej územnej platnosti.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
09. 09. 2020 07:01
Na zkoušku na chorvatské papíry si lidičkové odskakují z plážesmiling smiley
Jak to myslíš s tou mílí? Podle nových pravidel můžeš s českým VRP-M míli od břehu, počítá se od obou břehů, pokud jedeš naoř.z pevniny na ostrov, tjdvě míle mezi oběma břehy.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
09. 09. 2020 07:15
Pro Kikinka
K českému C potřebuješ ještě zkoušky na vysílačku,jinak ti loď nepůjčí.
Řeší to průkaz chorvatský kde tě zkouší z ovládání vysílačky.
Na chorvatský průkaz ti nepůjčí loď v jiných zemí EU
Chorvatské B je 12mil od pobřežní linie.
A C naše je 20 mil a uznávají ho všude .
Zdarec
smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
09. 09. 2020 09:50
Já to zvážím. Fakt je, že každý má jinou zkušenost. Někdo tvrdí, že s našema papírama má problém aby byly např. v italských vodách uznány narozdíl od chorvatských. Nebudu zabíhat do detailů, ale největší problém může nastat v momentě nějaké nehody, kdy asi opravdu může pojišťovna cuknout od plnění z důvodu neplatných chorvatských dokladů třeba v Itálii. Na všechno se sere až do okamžiku, kdy se něco nestane. Pokud se budu pohybovat vyloženě v teritoriálních vodách Chorvatska asi bych šáh po chorvatských papírech. Je zatím čas to zvážit. Pro Zahajdu: před 14. dny jsme s mojó byly ve Velkém Vrbně kvůli rozšíření dokladů na neomezený výkon motoru. Tam jsme s instruktorem právě rozebírali odkud se měří vzdálenost od břehu. Sám říkal, že to diskutovali i v Chorvatsku a tam bylo řečeno, že se měří od pobřežní linie. Já bych řekl, že tato linie musí být na námořní mapě. hot smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
09. 09. 2020 11:25
opravuji, patří České Vrbnéhot smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
09. 09. 2020 11:31
Máš pravdu je to tak.
Posílám na SZ
thumbs up
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
09. 09. 2020 11:31
Instruktor ať zahodí své doklady a jde prodávat zeleninu do stánku. S VRP-M můžeš plout 1NM od břehu. Pokud máš ostrov od pevniny 2NM, můžeš na něj jet, protože se počítá 1NM od obou břehů. Přes to nejede vlak.
A k rozšíření na neomezený výkon - pokud si měl ještě starší kapitánský průkaz s omezením do 100kW, vyměňovali se za nové, kde se změnil výkon na neomezeně a vzdálennost od břehu z 0,75NM na 1NM, jen prostou výměnou.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
09. 09. 2020 11:48
Podívej se do vyhlášky 42/2015, &14, článek 1), odst.b)
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
09. 09. 2020 12:48
To Zahaj. máš pravdu , od břehu ostrova 1 NM a pevniny taky 1 NM. Jen mi teď řekni , když budu vyplouvat z nějaké zátoky. Tak mi taky nemusí 1 NM stačit. Takže pak záleží z kterého místa vyplouvám? A dočetl jsem se, jestli jsem to dobře pochopil, od 2018 musí mít i držitel MRP průkaz radiotelefonisty, který je tedy součástí chorvatského B . hot smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
09. 09. 2020 13:48
Bráno k nejbližšímu břehu. Ale jak jsem psal výše, jezdil jsem i dále. Oni HR poliši dají pokoj, pokud dodržuješ správnou vzdálenost pro jízdu v kluzu a od vyhrazeného prostoru pro plavce atd.Domácí to sami nedodržují, letos jezdila do Drašnice kocábka se zelinářem, na motor to dal až na pláž, ač se to snažil maskovat máváním vesly. Fish piknikové lodě také projížděli méně jak 50m od zóny pro plavce. Jak zde již psal Ajax větu, nemohou chytit každého.
K HR papírům, koukni sem
avatar Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
10. 09. 2020 13:22
... Český průkaz vůdce malého plavidla je národní průkaz pro plavbu s malým plavidlem pouze v České republice a jeho držitel může při splnění podmínek živnostenského zákona s tímto průkazem i podnikat ...
... Mezinárodní průkaz vůdce rekreačního plavidla (vydaný v ČR) je oprávnění vést u nás i v zahraničí rekreační plavidlo (malé plavidlo, kterým není provozována koncesovaná vodní doprava):
v oblasti I t.j. na zahraničních vnitrozemských vodních cestách, na kterých je oprávnění uznáváno (pokud splní podmínky pro získání oprávnění vůdce malého plavidla ...
v oblasti C t.j. příbřežní plavba na moři v pobřežních mořských vodách, na kterých je oprávnění uznáváno, do 1 námořní míle od pevniny (1852 m) nebo pobřežních ostrovů, do 4° Beaufortovy stupnice (pokud splní podmínky pro získání oprávnění vůdce malého plavidla dle níže uvedených kategorií a vykoná navíc teoretickou zkoušku z teorie plavby na moři, ta je i v ČR testech ) ...
... při pronájmu lodi, která je vybavena radiostanicí, je potřeba mít průkaz radiotelefonisty (např. v Chorvatsku je tento průkaz vyžadován zákonem) ...

smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
10. 09. 2020 14:01
Bessy v našem kocourkově vydávají papíry dvě instituce (MDČR a SPS státní plavební správa) a samozřejmě je v tom velký rozdíl pokud jde o oblast C a skupinu C - u skupiny C od MDČR Velitel jachty pobřežní plavby umožní řídit loď do 16 m délky a plout 20 NM od pobřeží. Oblast C u SPS je přesně co jsi napsal ale dělá se v tom hokej tak že půlka lidí neví jaký vlastně dělá papíry ,tak že za mě mám od SPS I,M,S v 2018 průkaz vyměněn za nový , jestli ho máš taky tak koukni co je to I smileys with beer budu si muset udělat C od MDČR

[plavbyprukazylode.cz]
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 09. 2020 08:07
fmodel: příloha je dobře popsaná.
Trochu mě mrzí co píšou o Chorvatském průkazu,zesměšňují lidi co ho získali.
Není to zadarmo a musíš vědět hodně o mořské plavbě.
Pro pocit jistoty na moři jsem si udělal průkaz MDČR C,B a mám ještě B chorvatský.


Bessy o té vysílačce píšeš správně.
Zdarec
smileys with beer
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 09. 2020 08:40
K tomu uznávání dokladů. Pokud pluješ pod vlajkou, platí takové doklady, které uznává stát, kterého vlajku používáš a je jedno, v které zemi pluješ. Něco jiného je, pokud si loď půjčuješ v jiné zemi. Bohužel, neexistuje v rámci Evropy jednotnost, takže záleží na tom, co charterovka chce. A může se lišit i v rámci jedné země. Ve finále o všem rozhoduje stejně pojišťovna, která v případě nutnosti plnění vyrukuje se svými pravidly a plnění odmítne.
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 09. 2020 09:52
Pokud budu mít papíry od MDČR C , Chorvati jsou schopni je zpochybnit nebo tady problém není?hot smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 09. 2020 10:09
Papíry od MDČR nikdo nikde nemůže zpochybnit pokud jsi Čech ,stejně jako nemůže nikdo zpochybnit český řidičák pokud jsi Čech ,pokud jsi cizinec je to jiná situlace .
Chorvati chtějí jen jedno ,pojištění a peníze za provoz a parkování .
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 09. 2020 10:27
Někde jsem právě četl v diskuzi, že byl při půjčování lodě, tuším v Itálii, uplatnit naše papíry, ale s chorvatskými problém nebyl. Asi je to o individuálním příběhu . Jasně u MDČR platí mezinárodní dohody o uznávání našich dokladů ve světě. Teď co napíšu berte prosím jen jako sci-fi ale pokud bych přijal chorvatské občanství, tak můžu s jejich B také všude bez omezení nebo si Chorvati dělají ještě jiné papíry do ostatních moří?
hot smiley
Re: Pravidla, povinnosti související s provozem lodí
11. 09. 2020 12:45
Ono to bude hlavně o tom jestli máš loď svoji nebo si ji půjčuješ ,pokud si ji chceš pujčit tak se ti budou snažit vnutit jejich skippera protože je z toho víc Eur yawning smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil fmodel (11. 09. 2020 12:46).
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 97
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.