Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR

Autor LOVA 
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 21:19
f



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Fido (18. 12. 2012 20:54).
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 22:09
Fido napsal(a):
-------------------------------------------------------
> No nechci se moc míchat do diskuze, rozumím klimě
> asi tak jako většina tady spinning smiley sticking its tongue out ,ale v servisu
> mně tvrdili, že výkon kompresor u mé Fabky je
> regulován proměnným zdvihem pístků a že motor
> zatěžuje minimálně. Na výkonu motoru to skutečně
> znát není (klidně se smějte) a spotřeba při zaplé
> klimě je zhruba o 1/2 litru větší. Ještě přiložím
> pod kotel: mám 1,2 HTP (a teď - "odborníci" - to
> rozjeďte) yawning smiley


Tak teda postupně.... proměnný zdih pístků u trvale běžících klimakompresorů začal být používán později, než kompresor spínaný spojkou, protože jeho výhoda je v tom, že odebírá vždy přibližně jenom potřebné množství výkonu - ovšem nějaký výkon odebírá opravdu vždy, i když klima zapnutá není, protože se točí neustále. Kvůli ekologii = spotřebě se opět vracejí kompresory spínané spojkou, které v konečném důsledku dokážou nějaké to deci ušetřit.

A k té fábii - to, že tohle auto nejde ani bez klimy ví všichni, kdo jel i v něčem jiném. A to jestli tohle auto jede se zapnutou klimou je sakra znát jak na výkonu, tak na spotřebě......
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 22:20
no těprsty 1,2 na plyn, jo ? To se vyplatí ? Za jak dlouho se to vrátí ?

A s tím kompresorem, to je jasný, že spíná dle teploty. V tu chvíli to pěkně auto zatáhne za prdel, což je markantní právě u těch slabších motorů a stává se to zpravidla v tom nejnevhodnějším okamžiku. To je pak kupříkladu při předjíždění hromada legrace, zvláště pak, když něco jede proti.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 22:25
Míra11 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Peťas napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > JirkaD napsal(a):
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > I v levém pruhu je na většině evropských
> > dálnicích
> > > povolena rychlost 130 km/hod, tak nevím proč
>
> > > někoho v tomto pruhu zdržuju a nutím jet v
> > pravém
> > > pruhu.
> > > Tu vzpomínku mám stejnou, jen to bylo
> Rakousko.
> >
> >
> > Jak už bylo napsáno výše, Ty na evropské
> silnice
> > rozhodně nepatříš. A pokud nevíš proč někoho
> > zdržuješ, tak si přečti platný zákon. Stále tam
> > je, že jsi povinen uvolnit levý pruh rychleji
> > jedoucímu vozidlu (a to i ve městě), a rohodně
> Ti
> > nepřísluší rozhodovat o tom, jestli to auto za
> > tebou jede podle předpisů. Nejdřív si zameť u
> > svého prahu a potom se dívej na sousedův.....
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++souhlasím
> !!!! názor typu - Peťas - muže napsat jenom
> blb+c.

Ty mě bavíš.... :-D :-D

Asi taky patříš mezi ty "postižené", kteří jediní jezdí správně - pravda je ovšem taková, že zrovna kvůli těmhle "učitelům" vzniká ve skutečnosti plno nehod a krizových situací.

Blbec jsem podle tebe proto, že jsem tady vložil "názor" (ve skutečnoti je to ovšem vlastními slovy napsané platné znění zákona)? Znáš ty vůbec zákon? Asi moc ne co? A pokud aspoň trochu ano, tak si z něj vybereš jenom to, co se ti zrovna hodí do krámu.

Řídil jsi někdy auto v civilizované zemí (ČR se mezi ně, díky takovým jako jsi ty bohužel neřadí)? Téměř všichni tam jednou předepsanou rychlostí a pokud někdo musí, nebo chce jet pomaleji, tak se drží PRAVÉ strany silnice a pokud se za ním i tak tvoří kolony, tak uhne třeba na zastávce, nebo alesoň blikne, kdykoliv je možné jej předjed. A když někdo jede rychleji (i když třeba porušuje předpisy), tak mu nikdo nedělá naschvály typu najíždění do prostřed cesty, zrychlování při předjíždění atd, tak oblíbené u nás lidmi tvého typu.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 22:33
HTP a plyn? Vyplatí spinning smiley sticking its tongue out Tak já ho mám z bazaru, ale při ceně montáže do 30 000 Kč se vyplatí. Na každých 100 km ušetřím cca 80 Kč, což jednoducho matematikou vychází návratnost cca 2 roky....
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 22:54
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Fido (18. 12. 2012 20:53).
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
25. 09. 2008 23:15
Fido napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Už naposled jen dvě věci:
> Dle info od technika ze Škoda servisu:
>
> 1. Maximální zátěž klimou (když je auto vyhřáté a
> zapneš klimu) je 4kW
> 2. Když vypneš klimu s proměnným zdvihem pístků
> tlačítkem, tak se kompresor netočí!
>
> Mějte se a smějte se.smileys with beer

Ad 1 - 10% výkonu je sakra znát......
Ad 2 - a co ho jako vypne, když nemá spojku? ;-) Prostě se točí pořád........



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (25. 09. 2008 23:16).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 00:29
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Míra11 napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Peťas napsal(a):
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > JirkaD napsal(a):
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > > > I v levém pruhu je na většině evropských
> > > dálnicích
> > > > povolena rychlost 130 km/hod, tak nevím
> proč
> >
> > > > někoho v tomto pruhu zdržuju a nutím jet v
> > > pravém
> > > > pruhu.
> > > > Tu vzpomínku mám stejnou, jen to bylo
> > Rakousko.
> > >
> > >
> > > Jak už bylo napsáno výše, Ty na evropské
> > silnice
> > > rozhodně nepatříš. A pokud nevíš proč někoho
> > > zdržuješ, tak si přečti platný zákon. Stále
> tam
> > > je, že jsi povinen uvolnit levý pruh rychleji
> > > jedoucímu vozidlu (a to i ve městě), a
> rohodně
> > Ti
> > > nepřísluší rozhodovat o tom, jestli to auto
> za
> > > tebou jede podle předpisů. Nejdřív si zameť u
> > > svého prahu a potom se dívej na sousedův.....
> >
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
>
> > ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++souhlasím
> > !!!! názor typu - Peťas - muže napsat jenom
> > blb+c.
>
> Ty mě bavíš.... :-D :-D
>
> Asi taky patříš mezi ty "postižené", kteří jediní
> jezdí správně - pravda je ovšem taková, že zrovna
> kvůli těmhle "učitelům" vzniká ve skutečnosti plno
> nehod a krizových situací.
>
> Blbec jsem podle tebe proto, že jsem tady vložil
> "názor" (ve skutečnoti je to ovšem vlastními slovy
> napsané platné znění zákona)? Znáš ty vůbec zákon?
> Asi moc ne co? A pokud aspoň trochu ano, tak si z
> něj vybereš jenom to, co se ti zrovna hodí do
> krámu.
>
> Řídil jsi někdy auto v civilizované zemí (ČR se
> mezi ně, díky takovým jako jsi ty bohužel neřadí)?
> Téměř všichni tam jednou předepsanou rychlostí a
> pokud někdo musí, nebo chce jet pomaleji, tak se
> drží PRAVÉ strany silnice a pokud se za ním i tak
> tvoří kolony, tak uhne třeba na zastávce, nebo
> alesoň blikne, kdykoliv je možné jej předjed. A
> když někdo jede rychleji (i když třeba porušuje
> předpisy), tak mu nikdo nedělá naschvály typu
> najíždění do prostřed cesty, zrychlování při
> předjíždění atd, tak oblíbené u nás lidmi tvého
> typu.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
jednoduše a prostě pokud to tedy pochopíš !!!! pokud tě dožene rachlejší auto tak se nestarej zda jede podle předpisu tak uhni stranou - jasný !!! pokud máš problém že jedeš ve chcípíku kterej ti nejede tak proboha nepřekážej - jak ti to mám jinak říci ???????
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 00:34
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Fido napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Už naposled jen dvě věci:
> > Dle info od technika ze Škoda servisu:
> >
> > 1. Maximální zátěž klimou (když je auto vyhřáté
> a
> > zapneš klimu) je 4kW
> > 2. Když vypneš klimu s proměnným zdvihem pístků
> > tlačítkem, tak se kompresor netočí!
> >
> > Mějte se a smějte se.smileys with beer
>
> Ad 1 - 10% výkonu je sakra znát......
> Ad 2 - a co ho jako vypne, když nemá spojku? ;-)
> Prostě se točí pořád........

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
pánové pokud si pořídím auto s klimou tak musím počítat že bude větší spotřeba - u chcípáku typu HTP i rychlost co chcete více řešit ???
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 08:22
to MACH : při určitým nájezdu kilometrů se to snad i vyplatí, ale pro toho, kdo jezdí tak 1000 km měsíčně to nemá smysl. Příliš dlouhá návratnost.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 08:24
Míra11 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Peťas napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Míra11 napsal(a):
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Peťas napsal(a):
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > > > JirkaD napsal(a):
> > > >
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > I v levém pruhu je na většině evropských
> > > > dálnicích
> > > > > povolena rychlost 130 km/hod, tak nevím
> > proč
> > >
> > > > > někoho v tomto pruhu zdržuju a nutím jet
> v
> > > > pravém
> > > > > pruhu.
> > > > > Tu vzpomínku mám stejnou, jen to bylo
> > > Rakousko.
> > > >
> > > >
> > > > Jak už bylo napsáno výše, Ty na evropské
> > > silnice
> > > > rozhodně nepatříš. A pokud nevíš proč
> někoho
> > > > zdržuješ, tak si přečti platný zákon. Stále
> > tam
> > > > je, že jsi povinen uvolnit levý pruh
> rychleji
> > > > jedoucímu vozidlu (a to i ve městě), a
> > rohodně
> > > Ti
> > > > nepřísluší rozhodovat o tom, jestli to auto
> > za
> > > > tebou jede podle předpisů. Nejdřív si zameť
> u
> > > > svého prahu a potom se dívej na
> sousedův.....
> > >
> >
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
>
> >
> > >
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++souhlasím
> > > !!!! názor typu - Peťas - muže napsat jenom
> > > blb+c.
> >
> > Ty mě bavíš.... :-D :-D
> >
> > Asi taky patříš mezi ty "postižené", kteří
> jediní
> > jezdí správně - pravda je ovšem taková, že
> zrovna
> > kvůli těmhle "učitelům" vzniká ve skutečnosti
> plno
> > nehod a krizových situací.
> >
> > Blbec jsem podle tebe proto, že jsem tady
> vložil
> > "názor" (ve skutečnoti je to ovšem vlastními
> slovy
> > napsané platné znění zákona)? Znáš ty vůbec
> zákon?
> > Asi moc ne co? A pokud aspoň trochu ano, tak si
> z
> > něj vybereš jenom to, co se ti zrovna hodí do
> > krámu.
> >
> > Řídil jsi někdy auto v civilizované zemí (ČR se
> > mezi ně, díky takovým jako jsi ty bohužel
> neřadí)?
> > Téměř všichni tam jednou předepsanou rychlostí
> a
> > pokud někdo musí, nebo chce jet pomaleji, tak
> se
> > drží PRAVÉ strany silnice a pokud se za ním i
> tak
> > tvoří kolony, tak uhne třeba na zastávce, nebo
> > alesoň blikne, kdykoliv je možné jej předjed. A
> > když někdo jede rychleji (i když třeba porušuje
> > předpisy), tak mu nikdo nedělá naschvály typu
> > najíždění do prostřed cesty, zrychlování při
> > předjíždění atd, tak oblíbené u nás lidmi tvého
> > typu.
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> jednoduše a prostě pokud to tedy pochopíš !!!!
> pokud tě dožene rachlejší auto tak se nestarej zda
> jede podle předpisu tak uhni stranou - jasný !!!
> pokud máš problém že jedeš ve chcípíku kterej ti
> nejede tak proboha nepřekážej - jak ti to mám
> jinak říci ???????

Tak si přečti související příspěvky ještě jednouo, pěkně pomalu od záčatku a třeba potom i pochopíš kdo co psal. A možná ti i časem dojde, že já jsem už reagoval na příspěvek kde je tohle zmiňováno a že mi tohle chování vadí. Pokud to i tak nepochopíš, nevadí...... mezi ostatrníma b... se stratíš....

Taky ti doporučuji nějaké vyšetření u psichyatra - tvé reakce nasvědčují, že by měl s tebou dost práce.
Přáteleé, nybylo by lépe osobní inverktivy a výpad přenechat diskuzím na aktuálně.cz a novinky.cz? Tady bývala pohoda bez konfrontací...
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 09:04
Na spotřebu má vliv nejen zaplé klima, ale i množství zapnutých "el.spotřebičů" v autě. Pokud mám zapnuté stěrače, rádio, ventilátor, světla a kdovíco ještě, altík se může uhnat, díky zvýšeným nárokům na jeho výkon se zvedá i jeho odpor a je třeba vyššího výkonu pro jeho točení. Už na to přišli Rakušáci, zruší celodení svícení, je bez užitku a způsobuje vyšší produkci emisí.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 09:14
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
Rakušáci, zruší celodení svícení, je bez užitku a způsobuje vyšší produkci emisí.
-----------------------------------------------------
no, já bych zrovna Rakušáky neviděl jako vzor.
I když EU taky není to pravé vořechové, přesto je zajímavé její, snad připravované nařízení, že všechna nová auta, tuším od r. 2011 budou muset být vybavena světly pro svícení ve dne. Tedy asi ten užitek tam bude (nechci rozproudit diskuzi zda no, či ne) , ale hlavně to bude řešit tu vyšší produkci emisí. Ony se totiž dělají většinou z LED diod, tedy s minimálním odběrem spinning smiley sticking its tongue out
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 11:13
to jirkaK :

Věc názoru. Hlavní otázkou je, jak dlouho si chceš to auto nechat. Pokud ho chceš měnit každou chvíli, tak je samozřejmě blbost investovat takový pníze, pokud nenalítáš hromadu km. Ale pokud si to auto hodláš nechat třeba 5 let, tak podle mě není co řešit...

Jinak na LPG jezdím už 13 let a maximální spokojenost. Na 120 dneska jen do práce, ale přes prvotní menší nejistotu, kdy nikdo netušil, co s LPG bude, tak to nemá chybu...
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 11:37
Klucí tady vám je sranda. spinning smiley sticking its tongue out Každej hájí své, to je jasný.

Přidám se taky troškou do mlýna.
Ve firmě máme 35 aut většinou domácí provenience. O zbytku nemá cenu se bavit VW - Tuareg, passat atd.
Budu se bavit jen o škodovkách a hlavně HPT (51 kW). Naši technici najezdí ročně v průměru 35 tis. km. Musím říct, že nejlevnejší na servis jsou Oktávky a felicie. Náklady na servis Fabií (většinou combi) jsou o cca 30% vyšší než u Felicií. Felicie a Fabie se prodávají mezi 180 - 220 tis. km podle stavu. Stav auta opravdu záleží na noze řidiče, stylu jeho jízdy a pak i na každém konkrétním autíčku - hold někdo vymete každou díru a někdo se k tomu chová jak k vlastnímu.
Průměrná spotřeba se pohybuje od 7 do 8,5 litru podle řidiče. S feldou se většina vešla do 6,5 litru. Kdo má dostat novou 1.2 HTP (51 kW) radši zůstává u staré dobré 1,4 l (dokud to jde), která aspoň trošku jede, když se šlápne na plyn. Myslím, že HTP je tak trošku nepovedenej 3 válec, který je na kratší jízdy. To, že je to 3 válec je asi největší problém, protože se motor musí držet furt ve slušných otáčkách. Řeknou vám to v každým servisu, pokud se s nima trošku znáte. Pokud chcete někoho předjet po rovině a nedej Bože do kopce, musíte si to sakramentsky rozmyslet. Podřadit na 3 a pokud nejsou otáčky na 5,5 tis., tak to ani nezkoušet. yawning smiley) Nebudu se bavit o tom, že je lepší mít puštěný rádio trošku hlasitějc. Pokud chcete po dálnici udržovat stabilní rychlost 130 km (skutečných ne podle tachometru), tak plyn až na podlahu a povolit mu mužete leda tak z kopce. Po rovině to stejně víc jak 140 nejede. Jinak k rychlosti. Máme carcontroly a nejrychlejší byl jeden se 165 km v hodině s 1,4 u 1,2 HTP (51 kW) je za poslední měsíc nejrychlejší 143 km v hodině.
Takže pokud někdo ze známých řekne, že by si chtěl koupit Fabii, tak první otázka je, kam s tím budeš jezdit.
Dle osobního názoru zlatá 1.6 MPI/75 kW 5-stup. mech. (TOUR) za 390 tis., když chci nový auto.

Jinak k motoru 1,9 TDi 66 kW - jeden z nejlepších motorů, který se kdy dělal. Nízká spotřeba, nežere olej, přijatelný zrychlení i z nízkých otáček a super výdrž 450 tis. km není problém. Už se k nim, myšleno Common raily, opět začaly vracet. yawning smiley

PS: Není to myšleno nijak proti majitelům HTP. Taky jednu doma mám. eye popping smiley Ale klíčky od oktávky 1,9 TDi (66 kW) mám v ruce častějc, řekl bych skoro furt. yawning smiley
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 12:42
Mno,mám Fabku 1,4 74 kW,kombík a zapnutá klima je znát docela dost při rozjezdu-motůrek div chudák nezhasnemoody smiley.Ale jinak na spotřebě to není takřka poznat.Po dálnici při 130 spotřeba něco málo přes 6 litrů.Samozřejmě při větších rychlostech je znát,že je to jen 1,4.(Pro kazatele správné jízdy 170 jezdím za naší západní hranicíyawning smiley)
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 19:04
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Na spotřebu má vliv nejen zaplé klima, ale i
> množství zapnutých "el.spotřebičů" v autě. Pokud
> mám zapnuté stěrače, rádio, ventilátor, světla a
> kdovíco ještě, altík se může uhnat, díky zvýšeným
> nárokům na jeho výkon se zvedá i jeho odpor a je
> třeba vyššího výkonu pro jeho točení. Už na to
> přišli Rakušáci, zruší celodení svícení, je bez
> užitku a způsobuje vyšší produkci emisí.
když začne někdo vyprávět o tom, že svícení je bez užitku, zvedá mi to těžce adrenalín.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 19:28
Frantas to napsal opravdu výstižně a díky mu za to. To opravdu není proti majitelům těch aut, resp. motorů, byť to jistě nesou osobně a úkorně, ale proti technologii 3 válců, která je podle mně dost nešťastná. Rovněž jsem majitelem jednoho HTP (provozovatel je manželka) a za poslední měsíc, kdy jsem s tím byl nucen poměrně často jezdit, mi to zcela stačilo. A měl by si to přečíst hlavně ten nedůvtipa, kterej v tématu "Přes Maďarsko" stále nemohl pochopit, proč HTP nemůže udržet krok s autem 3x silnějším.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 20:18
Octávia 1.9 TDI 66 Kw.5.1I na 100. klima a dálnice 5.3 l na 100 km.A to jí dost honím.smileys with beer
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
26. 09. 2008 22:08
Měl jsem auto(230k) kdy jsem stihl být z Brna u Mekáče v Průhonicích za 50minut a 13,5litrů průměr 198km/h, pak jsem měl taky auto(130k) kdy mě vyšel průměr do Omiše na 5,8l při průměrné rychlosti 110km/h, s fabkou HTP (54k) jsem jezdil po okreskách za 3,8l při průměru 70km/h no a teďka jezdím za 6,5l a chorvatsko za 7,9l....(100k).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 09. 2008 06:38
Osobně mám Oktávku 1,9 TDi, 81 KW, spotřeba nafty na dovolené 5,2 - 5,4 l /100 km, samozřejmě s klimou ( automatickou). Celoroční spotřeba 5,9 litrů, klimu přes rok nevypínám. Spotřebu - tankování - si zapisuji po celý rok, takže spotřebu uvádím absolutně přesně. Kdo to z vás taky dělá?
A ještě jednu poznámku: než novou fábii HTP, tak raději jetou Oktávku TDI, za ještě méně peněz. Více než dvojnásobný výkon, motor nepocítí zapnutou klimu, značný kroutící moment při nízkých otáčkách, prostorné a spolehlivé auto.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 09. 2008 09:44
Karel M. napsal(a):
-------------------------------------------------------
> A ještě jednu poznámku: než novou fábii HTP, tak
> raději jetou Oktávku TDI, za ještě méně peněz.
> Více než dvojnásobný výkon, motor nepocítí
> zapnutou klimu, značný kroutící moment při nízkých
> otáčkách, prostorné a spolehlivé auto.


S první částí se dá souhlasit, ale jinak ..... O prostoru v oktavii se dá úspěšně pochybovat, kroutící moment tam sice je, ovšem jeho rozložení a nástup není zrovna ideální (hlavně teda u PD). Než oktávku, tak radši něco jiného... Za stejně peníze budu mít větší výkonnější, líp vybavené.....
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 09. 2008 16:50
> Pokud chcete po dálnici udržovat stabilní rychlost
> 130 km (skutečných ne podle tachometru), tak plyn
> až na podlahu a povolit mu mužete leda tak z
> kopce. Po rovině to stejně víc jak 140 nejede.


Pane Frantas - to, že HTP je slabý motor jistě stvořený spíše pro popojíždění po městě a z práce do práce se jistě s Vámi nikdo přít nebude - nicméně ta Vaše věta o 130km skutečných čili cca 140 tachometrových ( dle GPS ) s tím plynem na podlaze mě vážně pobavila - představte si, že se 4lidma a plně naloženým kufrem to těch 130 skutečných skutečně držím a nemám plyn až na podlaze - to je překvapení, že? Samozřejmé je to vykoupeno spotřebou 10 litrů a nahoru.... Skutečných 150km ( tacho přes 160 ) jsem už jel taky a ono to kupodivu taky vytáhne - ve 3lidech s prázdným kufrem - ale spotřeba je někde kolem 12-13 litrů smoking smiley
Když argumentovat nečím tak jen tím s čím mám zkušenost a né s nečím, že jedna paní povídala - je jasné, že pokud je někdo zvyklý jezdit 1.9 TDI apod tak mu tenhle motor připadne slabý - nehádám se - mě i tenhle motor na porušení rychlostních limitů stačí.... spinning smiley sticking its tongue out
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 09. 2008 18:02
nenech se rozházet jmenovče
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 09. 2008 18:13
V r.1999 jsme byli v Chorvastku s litrovou Ibizou 37kW, plně naloženou, 4 dospělý věci vzadu pod nohama i u spolujezdce a taky jsem to mazal po Rakousku 140-150 pořád, pravda musel jsem chvílu čekat než se to rozjede, ale od čeho jsou kopce, že. No a spotřeba mě vyšla kolem 6 litrů, jo to auto nemělo klimu, nemělo nic než rádio a jeden airbag. No a letos mě v Rakousku předjížděl ve 150 Matiz na pražských značkách...
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 09. 2008 18:16
Karel M. napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Osobně mám Oktávku 1,9 TDi, 81 KW, spotřeba nafty
> na dovolené 5,2 - 5,4 l /100 km, samozřejmě s
> klimou ( automatickou). Celoroční spotřeba 5,9
> litrů, klimu přes rok nevypínám. Spotřebu -
> tankování - si zapisuji po celý rok, takže
> spotřebu uvádím absolutně přesně. Kdo to z vás
> taky dělá?
> A ještě jednu poznámku: než novou fábii HTP, tak
> raději jetou Oktávku TDI, za ještě méně peněz.
> Více než dvojnásobný výkon, motor nepocítí
> zapnutou klimu, značný kroutící moment při nízkých
> otáčkách, prostorné a spolehlivé auto.


Já mám Felišku kombi r.v.99 , 1.3 MPi, 50kw, kufr byl naložený tak, že při otvírání jsem musel dávat bacha aby něco nevypadlo , posádka v podstatě 4 dospělí, 2100 km (v tom cca 1500km dálnice). Dodržuju rychlostní limity, na dálnici furt 120-130km/h, žádná lehká noha a spotřeba 6.85 l/100km .
Karle M. , já si zapisuju taky tankování u každého auta co jsem měl, spotřeba u této Feldy za 30 tis. kilometrů co ji mám , je 7.12 l/100km - jezdíme většinou krátké pojížďky.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 09. 2008 18:22
CCa pred 8-9 rokmi na dialnici Prešov - Košice havarovalo Tico s 4 dospelými a dieťaťom. Príčina - fúkal solídny bočný vietor a na mieste, kde vyšli spoza protihlukovej bariéry ich to doslova zdvihlo. Vraj šli rýchlo. Viem, že Matiz je "inovovanejší", ale keby pri mne šlo takéto auto 150 tak brzdím nech je čo najskôr ďaleko. Mám sa rád.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 09. 2008 21:29
Frantas napsal(a):

> Jinak k motoru 1,9 TDi 66 kW - jeden z nejlepších
> motorů, který se kdy dělal. Nízká spotřeba, nežere
> olej, přijatelný zrychlení i z nízkých otáček a
> super výdrž 450 tis. km není problém. Už se k nim,
> myšleno Common raily, opět začaly vracet. yawning smiley

Až na ten drobný detail, že 1,9 TDi 66 kW není common rail. Tam je ještě starý dobrý nízkotlaký sdružený vstřikovač. Je velice podobný systému vstřikování ve starých nepřeplňovaných motorech. S common railem začíná VW až teď. V jedničkové oktávce nikdy žádný nebyl.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
27. 09. 2008 21:40
Víte, nechci se vám moc montovat do vaší 100 koňové diskuze, protože mezi vás svým autem jaksi nezapadámgrinning smiley, děsí mě ale jedna věc :
1.Téměř celá cesta do HR dnes vede po dálnici
2.Po dálnici se všude jezdí od 130km do 150km
3.Spotřeba HTP Fóbie je v takovémto režimu (na 5.rychl. st. - 5600ot/min.) okolo 11-12l/100km

Můžete mi zde vy, šťastní majitelé tohoto automobilového výkřiku poslední techniky sdělit, co vás proboha vede k tomu, jezdit s takto žíznivým ořem přes půl Evropy ? confused smiley
Můj vůz při 130km/h točí na 6.převodový stupeň 2650ot/min. (je to benzín!!!) a palubní počítač (alias vylhánekgrinning smiley) říká, že v tempomatovém režimu při ustálené jízdě těch 130km/h žere 7.1 l/100km při plné klimě !
Vyplývá mě z toho jedna věc - Fóbie HTP se asi po tomto konstatování nejeví zas až tak výhodným a provozně levným vozem, co myslíte ? Možná levným při nákupu, ale pak to končí ?
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 166
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.