Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR

Autor LOVA 
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
04. 09. 2009 21:30
Mne toho roku vyšla tiež neuveriteľná spotreba... lež som našiel bloček na 37L... Tak 5,7 s klímou, cez Maďarsko (100-130) a Chorvátsko dialnica (130-150) potom nejaké výlety po okolí Makarskej - Biokovo, červené a modré jazero a pod, suma-sumárum 2300km. Motor 2.0 Di, Opel Astra. Max spokojnosť smiling smiley
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 09. 2009 16:08
Asi některé z Vás zklamu. Brát průměrnou spotřebu podle palubního počítače není úplně přesné. Mě osobně podhazuje asi o 0,3 - 0,4 l/100 km, a to dělá i u aut mých známých, a tak to bylo i u mé 1. benzinové oktávky. Letos 5,7 l/100 km, počítač 5,3l, V tom jsou i krátké a náročné na spotřebu pojížďky, např. na Sv. Jure na Biokovu. Jinak Octavia 1,9 TDi, 81Kw, Combi,4 lidi, klima, naložena po střechu.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 09. 2009 21:09
Dnes návrat v jednu ráno, 2750km celkem, tam na noc za 5,4L, zpět přes den s hodně používanou klimou 5,8L. Xsara Picasso 2.0Hdi 66kW. Do zpátečního průměru jsou počítány i místní výlety. Jenom se z Pisaku vyškrábat na magistrálu, to mi pal.počítač ukazoval i přes 17L okamžitou spotřebu.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 09. 2009 21:19
1994km, 134,4litrů tzn. 6.74l/100km Ford Escort 1.6 16V 66kW
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
06. 09. 2009 23:17
Karel M. napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Asi některé z Vás zklamu. Brát průměrnou spotřebu
> podle palubního počítače není úplně přesné. Mě
> osobně podhazuje asi o 0,3 - 0,4 l/100 km, a to
> dělá i u aut mých známých, a tak to bylo i u mé 1.
> benzinové oktávky. Letos 5,7 l/100 km, počítač
> 5,3l, V tom jsou i krátké a náročné na spotřebu
> pojížďky, např. na Sv. Jure na Biokovu. Jinak
> Octavia 1,9 TDi, 81Kw, Combi,4 lidi, klima,
> naložena po střechu.


jestli ti PC keca musis si ho zkalibrovat bud sam nebo to nech na servis....smoking smiley
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 09. 2009 16:17
Nevím, jak se to dělá, jen vím, že většina aut podhazuje, není to úplně přesné. Přesnou hodnotu zjistím při dotankování na plnou při odjezdu, totéž udělám při příjezdu. Vedu si nejen spořebu na dovolené, ale zapisuji si každé tankování, a na konci roku to všechno spočítám. Průměrná spotřeba za loňský rok mé dieslové oktávky asi 6,07l/100km, ale to jezdím většinou přes město a krátké trasy - do práce cca 8 km.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 09. 2009 18:34
to Karel M.
to je jedno, že nevíš. Hlavně, že to vědí v servisu. A tam to ví snad i vrátný spinning smiley sticking its tongue out
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 09. 2009 19:52
Prof.Klaus napsal(a):
-------------------------------------------------------
> to Karel M.
> to je jedno, že nevíš. Hlavně, že to vědí v
> servisu. A tam to ví snad i vrátný spinning smiley sticking its tongue out


Už to vidím, jak to Vám všem přesně ukazuje.
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
07. 09. 2009 19:57
nikoliv, u obou aut co provozuji, to ukazuje shodně o 0,2 až 0,3 míň a nevadí mě to. Kdyby ano, není problém to napojit na note a napravit..... smileys with beer
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
10. 01. 2010 17:01
Dám i sem
Nissan Primera 2,2 DI (samo že to je turbo , japončíci to už asi berou jako samozřejmost , tak to v označení ani neuvádí), 2003, provozní hmotnost 1522-1572 kg , 124 koníků dupe pod kapotou spinning smiley sticking its tongue out, 6-ti kvalt. V HR jsem s ním ještě nebyl , ale Itálie 2009 cca 1200 km, 2+2. děti , plný kufr, spotřeba 6,4l/100 km, palubní počítač mi ukazoval 6,8 l.
A používám na měření spotřeby prográmek Quick Moto .. stojí 350 Kč , a dá se tam nacpat všechno , co do svého miláčka za x let investujete (opravy , náhr. díly atd.) .. no není to sice příjemná podívaná , ale jsem v obraze yawning smiley

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
10. 01. 2010 18:39
Ford Mondeo combi 2,2 TDCI,117kW,3 dospělí+1 prtě,naloženej,co se vešlo-spotřeba 5,5l při zapnuté klimošce-Celkem 2700km



Upraveno 1krát. Naposledy upravil hanka72 (10. 01. 2010 18:39).
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
10. 01. 2010 21:42
Audi A6 kombi, 2,5 TDI, 110kW, je to stařenka rok 98. Plně naložená 4lidi spotřeba při zapnuté klimě do HR 6,6 a zpátky 6,7.. Je vidět že k moři je to z kopce. smiling smiley
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 08:48
FabiaRS 96kW - tam ( na Pag ) stále po dálnici přes Blavu 145-150 tacho = 5,6l a zpět ta samá trasa = 6,2
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 16:57
f



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Fido (18. 12. 2012 16:05).
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 18:16
no eště já s tím mojím prdítkem 1.2 HTP combi smoking smiley..spotřeba tam 30% klima 5,8 a zpět 70% klima 6,3
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 18:26
...Fido...děláš si samozřejmě srandu... ale mě se v prosinci loňského roku při cestě do Trebišova a Michalovců stala neuvěřitelná věc...
...nechci vysvětlení od vyznavačů " scifi jevů " ale spíš od někoho...komu se stalo něco podobného ( bez legrace )...
po průjezdu tunelem Branisko ( u Prešova ) délka 4975 metrů ...ve směru na Michalovce ...jsem jel z kopce ...bylo přede mnou nějaké rozlehlé údolí a tak jsem do něj sjížděl " bez plynu "...ale auto přestalo táhnout... v hlavě mi začalo šrotovat...co se děje ...a jestli bude problém
kde tam na východě budu shánět opravnu...podřadil jsem...a musel jsem z kopce dát 4ku...aby auto táhlo...
...táhlo...tak jsem pokračoval dál...5ka ....a problém žádný... zkoušel jsem řadit, brzdy...vše OK...
...no prostě někde v okolí toho Braniska působí optický jev...kdy myslíte, že jedete z kopce a zatím je to trochu jinak...
( to jen o té spotřebě...v humoru ...že podle globusu je z Chorvatska zpět domů do pořádného kopce ...)smiling smiley
P.S. omlouvám se všem za odbočení z tématu...
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 20:36
To sem viděl kdysi v televizy. Vypadalo to jako s kopce a ono to bylo do kopce.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 20:50
To 1,2HTP je, že jako HOVNO TO POJEDE?
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 21:13
Nebo taky "Hejno tažných psů" "Hejno tažných psů"
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 21:20
no jasně, že se do HR jede z kopce, když Čechy mají nadmořskou výšku ca 400 m nad mořem, tak tam se jede do nuly....drinking smiley
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 22:37
No já jsem měl teda vždycky lepší spotřebu cestou zpátky. ;-)
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
11. 01. 2010 23:27
... u mě spíše obráceně...nejen z HR... jak koně cítí maštal...jedou domů...tak přidají do kroku ....a spotřeba taky smiling smiley
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
12. 01. 2010 08:50
Bessy: u mě taky tak thumbs up
Se spotřebou svoji Volvo XC 70 2.5 T - nemá cenu komentovat. Průměr - dost. Ale myslel jsem si že 1,2 HTP je nějaká srágorka. Ne není to pravda. Syn ji má jako služební - kombi. A já když s ní jedu, mně to stačí. Jsme sami dva se ženou a myslím že i pro 2 dosp. a dvě děcka je to vyhovující. Má prům asi tak 5,8 ale správně dělá že na spotřebu moc nekouká - jestli 5,2 nebo 6,2 , taky by mi to nevadilo. Na 1000 km zaplatit o 250 kč více? Üplně putna, ale alespoň se svezu.spinning smiley sticking its tongue out
A jak říká kamarád - nejlepší auto ? No přece služební !!!!!!!!!!!!!smileys with beer
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
12. 01. 2010 20:04
k tomu tempomatu - s tempomatem bude vzdy vyssi spotreba nes s lidskou nohou (pokud umite jezdit s lehkou nohou!). tempomat drzi stavajici rychlost, at se deje co se deje, do kopce zrychluje, ale i z kopce drzi rychlost a pousti palivo do palivoveho systemu, tzn. ze tam je prave ta ztrata. Aby byla spotreba tempomat a noha stejne, museli bychom jezdit jen po rovine. Prave z kopce clovek nohu sunda a setri palivo, to tempomat nezna smiling smiley.

Co se tyce tech aut tak Ti francouzi.... jako, nic proti nim nemam, ale nechtel bych ho.. Ty R19 byly drzaky. Otec mel sluzebni se skoro 500,000 1.9D a bomba. auto teda strasne chrastilo, skripalo, ale v lete, v zime, furt jezdilo... nicmene ty motory HDi jsou taky docela ok, jen je problem, jak se tam neco posere, tak se to sere furt... a to nemluvim jen ze sve zkusenosti, opravdu. Benziny neznam, o ty se nezajimam smiling smiley.

Co se tyce skodovek - tam zase znam ty benziny.. Mel jsem cest jezdit dlouho s 1.2HTP (Honem To Predjed grinning smiley) a spotreba hrozna na to kolik to vazi a kolik to jede, ale hlavne..!! na 30,000 odesly svicky, pak kotouce (a to zadne sprinty - plynula jizda - ekonomicka!), pak cidlo zadniho svetla, ci co to je (zkratka to EPC).. jedinou vyhodu co to auto ma je ta, ze se tam lehce menej zarovky. Motor by se da schovat do krabicky od sirek, tekze se vsude dostanete. V zime auto docela naprd, pac ma lehkej predek a mockrat jsem se zahrabal, zatimco ostatni jeli dal a to i na novy gumach sad smiley.

Co se tyce fordu - muj mechanik dela ve znackovem servise a je to zarytej fordak, ale casto mi rika, ze se to sere cim dal vic... ze jim tam jezdej auto, co maji namotano par tisic, kde jim treba chytl olej v turbu, apod.. jenze tohle bude u vsech. Proste prazdninovy auto vyrobeny v patek vecer...ale zase je u novyho auta zaruka...

Par tydnu jsem jezdil i s VW Passat (nejnovejsi typ) a musim rict, ze parada.. oproti Superbu se mene naklani, lepe se s tim jede... mnohem lepe... jenze prusery s elektrikou. Prijdu k autu a otevreny okynka... za jizdy mi prestaly svitit budiky, pak mi najednou sly budiky ale neslo radio.. Slo to do servisu, za 2 dny prislo zpatky, ze to je ok. Jdu od auta, zamknu, prijdu, auto odemceny a zadni okynka do pulky stazeny.. zase do servisu.. zase prislo... prestala fungovat klimatizace a to zrovna paraky jak hova**.. opet do servisu a pak mi ho vzali, tak nevim, co se s nim stalo dal... A prave, kdyz jsem ho nemel, tak jsem mel novyho Superba (Vzdy, nez prisel ze servisu) a dobry.. ale markantni rozdil.. opravdu markantni. clovek, aby se s tim bal strihnout zatacku... takze to radsi octavii 4x4, levnejsi a priplatit si vybavu a budu na tom snad lip jak se superbem smiling smiley.

No a nakonec doma jezdim se Seatem Ibiza 1.9TDi 74kW. takze tech 100koní, jak se tady pise v topicu. Auto mam od cca 80tisic a dle servisni knizky na tom nebylo delano NIC krome kotoucu na 77,000km, rozvody, kdyz jsem o koupil a meneni filtru a oleje. Ted mam namotano 180,000Km a jezdi jak drak. Mam načipováno na 140k od snad nejlepsi firmy v cr smiling smiley okamžitě, když jsem to koupil, tak jsem zaslepil EGR ventil, protože mě hrozně štve, když se turbo zasírá bordelem sad smiley. software je tedy delany presne na miru. na 155,000km jsem menil spojku a to asi hlavne z toho duvodu, ze jsem na slovensku jednou couval do prudkeho kopce a tam mi hrozne, ale hrozne zasmrdela... doma zacla klepat, tak sla nova. na 160,000km meneny tlumice. a stale jen kapaliny, prip. zarovky a filtry. Olej jsem interval zkratil z 15,000km na 12,000km, palivovy, vzduchovy a olejovy filtr menim taky po 12,000Km, ackoliv se to nemusi (krome olej.), dle vyrobce muze byt i 30,000km a naprosta bomba. Auticko jezdi porad jako novy. Sice vymenovani zarovek je trochu porod, ale nemuzu si stezovat.

Pred 5ti mesici jsme koupili jeste starsiho Golf V Plus - absolvoval jsem s nim cestu na Hvar, preci je jen trochu pohodlnejsi nez Seat a taky Ok. ma ted 140,000km. Okamzite dostal taky zaslep EGR ventilu a zrusil jsem Long Life oleje a meni se take po 12,000km, tzn. jina norma. Filtry a ost. jakbysmet. Nalitano na nem mame 141,000km, s tim, ze my ho mame od 115,000km a taky drzi. na nic si nestezuje.

Vzdy po zime a po lete.. jak se mi moc chce - 2x do roka - obe auta vezmu, napichnu na VAG, udelam zkusebni jizdu, loguju grafy, zkontroluju pomery tlaku v turbu co udava RJ a co turbo tlaci, zkontroluju, zda je OK Vaha vzduchu a nemam problem.

Verim, ze se mi muze neco vymstit, ale... pokud mam vzdy dojet zdarne domu, snazim se proto delat maximum..

Jeste mame VW T4 - s tim byly trochu problemy - pri koupi nam jeden mechanik rekl, ze tam jsou rozvody menene (jako jediny nema servisku sad smiley ) a tak jsme mu uverili. nicmene mi to po 20,000km ruplo a zrovna na volnobeh na krizovatce. Pist v prcicich, vacka, 4 ventily.. celkova oprava okolo 25,000 a to z replik.. original byl moc drahej. vymeneno -> dalsich 2000Km OK a opet to ruplo a to z duvodu, ze se na napinaci kladce vysypalo lozisko a remen sklouzaval az se odrhnul o plech a sjel uplne. Oprava to same a zase stesti, ze pri cekani na prejezdu.. stat se to v 3,000ot, motor na kasi.. mechanik to vzal na sebe (protoze to nejde vyreklamovat, svedou to na spatnou montaz sad smiley ) a zacvakal to ze sveho. na 180,000 jsme na T4 menily tlumice, jinak vse puvodni. ted ma skoro 280,000 a ok. Pouze pri ceste z vysokych tater nam to zacalo chcipat. oblezl jsem auto co a jak a na nic jsme neprisli a zrovna pred Zilinou na dalnici zacpa jak.. a museli jsme popojizdet, po chvili jsme uvarili starter, tak jsme zavolali na global assistance, ti nas odtahli na dilnu a rekli nam, ze je v haji RJ.. nejak jsem se o to nestaral, protoze jsem si nedokazal predstavit, ze nas potahnou domu a byl jsem docela na prasky sad smiley. 4 lidi museli vlakem, 3 jeli na pathfinderu, za nama nalozena T4. prijeli jsme domu, zacvakali 18,000 za odtah (sakra draha dovolena) a dotahl jsem to jeste vecer k mechanikovi. za pul hodiny volal. "mas to spraveny, dones mi petikilo". tak jsem tam prijel a na palivovym filtru je zespoda vypustni ventilek, odkud odkapava voda a ten byl praskly, takze to tam nasavalo falesny vzduch. Rikal mi, ze mu to bylo na 1. pohled jasny, stacilo se na to podivat. starter opraven u elektrikare za 3 stovky a jezdilo se dal. filtr byl od MANN...a doted nevim, jak to mohlo rupnout.. (taky patecni vyroba?)

takze..

nez se budete hadat, jaky auto chcete kupovat... ve vysledku to vyjde asi nastejno.. dneska je auto delany jako spotrebni zbozi, aby vydrzelo zaruku a pak se to rozsypalo. Kde jsou ty doby, kdy OI vydrzela v pohode namotat 700,000km. videl jsem hafo rozsypanejch OII sotva na polovine...

pokud nekupujete chevrolet nebo tu nejlevnejsi fabii (muj nejhorsi pripad, opravdu), tak to nema smysl resit.

Vse je poruchovy a vzdy zalezi na kusu. Jeden na tom namota 10,000 a je to v cudu, druhej milion a vychvaluje si, ze jiny auto by uz nikdy nechtel.

100 lidi, 100 chuti, 100 nazoru, je to kazdeho vec...

Jen u me plati jedno - francouze - itala nebrat. Uz jen kvuli diagnostice (shanet neco jineho, nez VAG? navic silne omezena!) dily jsou, ale neni jich tolik a to zpracovani... Nova C3 mi o proti me ibe prijde jako takove orezavatko..

dlouho premyslim, ze az budu jednou ibu prodavat, pujdu bud do nove Cupry v nafte nebo leona 125kW... jedine co me tam trapi je ten zpropadenej common rail.. dalsi vec, ktera se dost casto sere a nestoji male penize.. PDcka a rotacky jsou dle me k nezaplaceni...

asi to je nudny cist, ale mel jsem "potrebu" prispet do diskuze grinning smiley

howgh smiling smiley
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
12. 01. 2010 20:27
Dobrý přehled,jak píšeš novější auta jsou náchylnější na poruchy.Víc elektroniky a tím problém common rail toť náchylné na špatné levné palivo .
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
13. 01. 2010 09:08
Také se připojím.
Mám R. Scenic 1,9 DCi. najeto 170 000 km . Při cestách po ČR spotřeba dle počítače 5,9-6,2L Při cestě do Chorvatska (PAG) 860 km spotřeba klesne na 5,2L při návratu domů 4,8L. Jezdím navečer takže klima je zapnutá cestou max 5 hodin
Přemek
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
13. 01. 2010 13:03
... Lucano... pokud není auto dobře zajeté ( vychy\tané muchy ) tak naprostý souhlas...
našeho Passata B5ku před 4 roky dovezl dobrý známý i IT...kde má sestru provdanou za majitele autosalonu...nikoliv autobazaru...
...brali jsme jej po italce...132.000 km která si vzala výměnou nové Audi... byla servisní knížka a doporučení...jak auto chodí...
...jinak je to z autobazaru hrozný risk...
...a spotřeba na tak velké auto ( Variant ) ...pod 5 litrů... bez komentáře...
...od doby dovozu se dělala komplet ramena a alternátor... smiling smiley
avatar Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
13. 01. 2010 21:29
Dobrý den, přispěji taky svými poznatky. Do HR jezdíme vždy někam zhruba pod Makarskou(jen předminulý rok pod Dubrovník). Jezdím variantu přes Maďarsko - tzn. Uherské Hradiště - Sudoměřice - Bratislava - Gyor - Szombathely - Lendava a pak po dálnici k Zagrebu, Karlovac a po staré až do destinace. První cesty byly s Octavkou 1,6 benzin 55kW (1998) - spotřeba tak 7 - 8 litrů, žádná klima - nic smiling smiley, dynamika nic moc, kopce tomu autu vyloženě nesvědčily. Po dálnici max 140km/h tacho. Poslední dvě léta s Passatem B5,5(2004) 1,9 TDI 96kW naprosto jiná káva. Musím se přiznat, že zcela nezodpovědně přes Maďarsko po 86 se jelo hodně přes 100, v dědině jsme to prášili se slovenským autobusákem i 90(tam kde je povolených 30 -40...). Po dálnici tempo kolem 160 od Goričanu po Karlovac (přes Slovince už nejezdím - už jednom se mi hrabali v autě-passat smiling smiley ) Uherské Hradiště - Živogosce 12 hodin - spotřeba dle pp 6,2L- reál asi víc - je to permanentní 4x4, klima jela pořád.
Re: Nejlepší je 100 koní ale co ta spotřeba při cestě do HR
13. 01. 2010 21:35
Tož vitaj na foru.thumbs up smiley Veselí nad......



Upraveno 1krát. Naposledy upravil ajax (13. 01. 2010 21:37).
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 50
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.