Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Dopravní předpisy

Autor Karel M. 
avatar Re: Dopravní předpisy
15. 01. 2016 19:33
Psal jsem o světelných křižovatkách. Žádný chodec, žádný autobus. 
Běžný nešvar Prahy v ranních a odpoledních špičkách.

No dyť jo. Píšu taky o světelných křižovatkách. Ti chodci i autobusy jsou mimo ty křižovatky, ale prostě je to ovlivní.

Takže najedu do světelné křižovatky na zelenou a zůstanu tam stát a opouštím ji na červenou...
Re: Dopravní předpisy
15. 01. 2016 22:54
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Psal jsem o světelných křižovatkách. Žádný chodec,
> žádný autobus. Běžný nešvar Prahy v ranních a
> odpoledních špičkách.
> P.S.uživateli nicku alex - vlez mi na hrb!


No nakonec jsem to ještě jednou upravil, aby to nebylo tak osobní a nepůsobilo to agresivně. Neber to tolik osobně, ale myslel jsem, že synek tvého třídního původu je ke společnosti, která vaší rodině tolik dala, daleko více tolerantní. Takže prosím příště bez osobních útoků. Měl jsem nějaký názor a tak jsem ho vyjádřil. Jestli jsem tvůj útok na motoristickou společnost pochopil jinak, tak sorry, ale věcně se na tom nic neměmí, že pravdu mám.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil alex (15. 01. 2016 23:06).
Re: Dopravní předpisy
16. 01. 2016 06:36
JirkaD napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Pan Šatava napsal: Ale myslím si, že osobně jsem
> porušil předpisy mockrát. Dovoluji si podotknout,
> že k dobru věci.
>
> Já si zase myslím, že je zvrácené napsat, že
> porušování pravidel
> (zákonu) je k dobru věci.

JirkaD - jako učitelka. Pan Hradečák něco napsal. Někteří prostě pravidla fóra úmyslně neřeší a porušují je a potom se diví, že to i v dopravě vypadá tak jak to vypadá.

. na př. Zajistit couvání pomocí náležitě poučené osoby. - skutečně vtipné. Kdo to dodržuje ? Co to je poučená osoba? To že někomu řeknu ...mrkni mi na to ať někoho nepřejedu.
při projíždění křižovatkou jsem musel i na "zelenou" zastavit. Jinak bych přejel neukázněného chodce.
Omezení rychlosti - práce na silnici. Toto visí na sloupku několik dní i měsíců !!! než někoho napadne označení sundat, protože je již akce ukončena. Kdyby pan JirkaD denně jezdil, mohl by napsat knihu o blbostech co se dějí na silnicích v naší republice. Denně to vidíme i v TV jak se jezdí do zákazů, jak se zastavuje kde se chce, hlavně abych to měl co nejblíže ke svému cíli. Jak se jezdí rychle, jak se doslova pokouší vraždit ty druhé, různé vybržďování atd. A nejhorší je, že normální smrtelník si to dvakrát promyslí ale jsou tací, kteří vše porušují neustále a úmyslně. Viz stání na místech pro vozy občanů s označením ZTP. I přes hrozbu blokovou pokutou se toto neustále porušuje. No a to by se mohlo psát neustále.
Člověk se musí přizpůsobit dané situaci. Jinak se navzájem pozabíjíme. Jak se také říká - předpisy jsou od toho, aby se porušovaly. Nikoho nenabádám aby předpisy porušoval, ba naopak. Ale děje se mnohdy opak a předpisy se porušují, protože to prostě v tom momentě jinak nejde.
Vzpomínám že i zde byl návod jak projet jedním místem, kam byl dočasně zakázán vjezd. A nepozoroval jsem nějaký rozruch. Asi jsem to nepsal já nebo někdo z mých přátel.spinning smiley sticking its tongue out S úsměvem do nového dne.
Re: Dopravní předpisy
16. 01. 2016 07:50
Alexi, pokud si nerozuměl, je mi líto. Zkusím to v jazyce, které tomuto fóru přísluší - Silazim moj povratak. Pokud sebereš odvahu, v což pochybuji, zastav se a zkus mi to říci do očí. Nebo tvá odvaha opravdu končí u klávasnice?
avatar Re: Dopravní předpisy
16. 01. 2016 11:23
Citaci
Hradečák napsal(a):
...jsou tací, kteří vše porušují neustále a úmyslně. Viz stání na místech pro vozy občanů s označením ZTP. I přes hrozbu blokovou pokutou se toto neustále porušuje. No a to by se mohlo psát neustále.

Vytrhl jsem tento příklad, abych doplnil: máme tu sousedku s průkazem ZTP a symbolem vozíku na autě. A parkoviště pro 30 aut, na něm čtyři stání pro ZTP. Ta sousedka má těžce postižené ruce, v autě upravené řízení, ale chodí normálně. Přesto nikdy nevyužila tato místa - měla by to o 16 -20 metrů dál ke svému vchodu, odjíždí i přijíždí vždy dopoledne, kdy je parkoviště téměř prázdné, tak si parkuje přímo před vchodem. Neexistuje předpis, který by jí nařídil parkovat na vyhrazeném místě, tak zabírá místo někomu jinému. Pak po sídlišti večer krouží nespočet aut, která nakonec zaparkují i na těch místech pro ZTP, protože jedno je dostatečně široké, parkují tam někdy i dvě auta těsně vedle sebe. Fakt je, že ráno v šest už tam zase nejsou. Policajti to řešili jen jednou, ale zjistili, že majitelka vozu s logem ZTP na vyhrazeném místě neparkuje, protože nechce, jiné vozidlo ZTP na sídlišti nenašli, tak to vyřešili domluvou.
Znají to tu, na městě jim potvrdili, že jsme skládali kdysi zálohu na místa v parkovacím domě, ale po 3 letech nám ji vrátili: levá ruka nevěděla, co dělá pravá, tak na tom místě začali stavět něco jiného...

Jedno z těch míst je s už neplatnou značkou, jen u ní chybí dodatková tabulka s poznávačkou auta, ta tu zůstala po místě, které si kdysi platila sousedka z vedlejšího paneláku, protože mohla jen přímo zajet a pak přímo vycouvat. Pak jí na základě nových předpisů zřídili dvě vyhrazená místa přímo před jejich vchodem, za ta nemusela platit, tak to u nás opustila. Jenže do nich a z nich se musela vytočit, takže jí ani ta dvě místa nestačila.

Pokud jde o křižovatky se semafory u nás, tak mi chybí jedno světlo se šipkou vlevo v protějším rohu křižovatky, používané často v Německu, je to pro odbočování důležitá informace třeba o tom, že chodci na přechodu, přes který odbočuji, nemají co pohledávat, a že běžná opatrnost stačí. Nebo jako v Rakousku blikající zelená, která upozorňuje na to, že do 10 sekund bude oranžová, na kterou už není dovoleno vjíždět do křižovatky...
Máme u nás mnoho křižovatek, které vyžadují mimo znalost předpisů a schopnost bleskově vyhodnotit situaci také jístou dávku řidičského citu. Jenže ten se pěstuje, někomu to jde rychleji, někomu celá desetiletí, někdo se o to ani nesnaží a nahrazuje ho drzostí a agresivitou. Příslušné úřady řeší až následky - dalšími a dalšími omezeními. Příčiny ale zůstávají. S některými úřad nic neudělá proto, že je to v lidech (drzost, bezohlednost až agresivita, absence těch potřebných pár facek do správné výchovy v dětství, nedostatky už z autoškoly a třeba i nevyježdění a absence odhadu a předvídavosti), s některými by mohl, ale stojí to přemýšlení, úsilí a peníze, tak to skončí obvykle tím, že se pořídí radar nebo úsekové měření se záznamem... ale škoda slov, známe to všichni.

A teď zpátky na jih, ať moc neutečeme od tématu vlákna:
ve Slovinsku (a v několika dalších evropských zemích) například při odbočování vlevo na křižovatce řízené světly smí vjet na zelenou do křižovatky jen jedno vozidlo. Druhé odbočující vozidlo musí počkat u čáry nebo na hranici křižovatky tak, aby viděli na semafor, dokud první odbočující vozidlo křižovatku neopustí. Je na to dokonce v sazebníku vypsaná pokuta, ale ani sami Slovinci to nedodržují, snad ještě, kdyby byl v dohledu policajt nebo si všimli kamer. A naši nebo třeba Poláci? Ti se tam nacpou i tři za sebou, ať se jim kolona neroztrhne, policajt nepolicajt. Asi i policajti v tomto případě mají ten práh, kdy to je přestupek, a kdy není, proměnlivý v závislosti na hustotě provozu, tedy, jak moc to momentálně vadí.

O tom a o všem možném kolem toho by se dal stvořit opravdu objemný traktát, ale ani ten by toho nic moc nevyřešil, dokud se od stolu rozhoduje o předpisech a omezeních. Tak se nekonečné kolony plouží dodnes s průměrem čtyřicet přes naše města a vesnice, kde se navrážely nějaké miliardy do ostrůvků, zbytečných kruháků, které byly užitečnější jinde, ačkoli už dávno mohla někde poblíž za ty peníze vést dálnice nebo alespoň obchvat, a nebylo třeba ani tak šíleně řešit emise...
Omlouvám se za každé OT, kterého jsem se teď dopustil v této diskusi, kde si navzájem pobrečíme na ramenou, jací že to blbci rozhodují o dopravním řešení, aniž by ta naše diskuse někoho ze zodpovědných s tím správným kulatým razítkem pohnula k aspoň jednomu rozumnému rozhodnutí a jediného řidiče z těch bezohledných ke změně chování na silnici.[/i]
Re: Dopravní předpisy
16. 01. 2016 14:32
Hille díky za informace ke Slovinsku.
Re: Dopravní předpisy
17. 01. 2016 10:12
...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil JirkaD (21. 04. 2016 17:02).
Re: Dopravní předpisy
19. 01. 2016 23:24
Verim, že to plati i v Česku..ale pripominam: v HR nenechavejte pootevrene sklo kvuli vetrani auta...pokuta 300 kun...ma se za to, že jste neuzavrel vozidlo, a že v pripade kradeže budete otravovat statni uredniky...
Re: Dopravní předpisy
20. 01. 2016 18:49
Trochu jsem sepsal pár základních věcí
Nové řidičské průkazy skupiny B mají platnost 10 let. Zkontrolujte si datum platnosti uvedené v řidičském průkazu. První nové řidičáky vydané od 1.5.2004 se již musí znovu měnit.Jinak výměna je nutná vždy při změně trvalého pobytu do jiné obce nebo změně příjmení.Po výměně se u řidičáků skupiny B získaných do 31.12.1999 objevila skupina A1 a u ní kód 150 - pozor, neznamená to motocykl s obsahem 150 ccm, ale je to pouze harmonizační kód, podle kterého policie pozná, že je to pouze motocykl s obsahem 50 ccm s neomezenou rychlostí a manuální i automatickou převodovkou(=simson, pionýr) U řidičských průkazů dělaných od 1.1.2000 se skupina A1 nepíše, ale lze řídit motocykly s manuální i automatickou převodovkou s obsahem 50 ccm, ale rychlost je omezena na maximálně 45 km/hod.(=babeta). Od 19.ledna 2013 můžou všichni se skupinou B řídit motocykl s obsahem 125 ccm, ale pouze s automatickou převodovkou(=skůtr), ale POZOR POUZE NA ÚZEMÍ ČESKÉ REPUBLIKY.

V rámci celé evropské unie lze se skupinou B táhnout i přívěs a tvořit soupravu o celkové hmotnosti do 3500 Kg. U druhu této soupravy padlo omezení maximální hmotnosti přívěsu do 750 Kg pro všechny řidičáky bez ohledu na datum získání.Důležitá je celková hmotnost uvedená v technickém průkazu.Nelze si myslet, že když táhnu prázdný přívěs a souprava má okamžitou hmotnost do 3500 Kg, tak je to v pořádku. Vždy musíme počítat s celkovou hmotností, jako když je přívěs naložený.Příklad možné soupravy: tažné vozidlo má celkově 2000 Kg, lze připojit přívěs o celkové hmotnosti až 1500 Kg .
Pokud by jste překročili celkovou hmotnost u takové soupravy nad 3500 Kg (např.: tažné vozidlo 2001 Kg + vlek 1500 Kg), tak pokuta minimálně 25 tisíc Kč + 12 měsíců zákaz řízení.

Od 7.11.2014 ještě novinka u skupiny B - lze vytvořit soupravu o hmotnosti do 4250 Kg, ale v tomto případě nesmí celková hmotnost přívěsu překročit 750 Kg = to jest tažné vozidlo maximálně 3500 Kg + přívěs maximálně 750 Kg.



Nově ještě vznikl nový druh řidičského oprávnění " kód B96 " .Je to řidičské oprávnění na soupravy skupiny B také do 4250 Kg, ale přívěs může vážit třeba 2000 Kg. Příklad soupravy: tažné vozidlo má 2250 Kg, lze připojit přívěs o celkové hmotnosti až 2000 Kg.

Tento řidičský průkaz lze získat bez nutnosti učit se testy.

Postup získání skupiny " kód B 96 "

- přihlásím se do autoškoly ( přihlášku nutno potvrdit od praktického lékaře)

- zaplatím kurzovné zhruba 2500 Kč

- absolvuji zhruba 90 minut jízdy v autoškole ( zde není předepsán počet hodin jízd = lze i 0 hodin)

- jdu na zkoušku s komisařem, kterému zaplatím 700 Kč a u zkoušky dělám pouze zkušební jízdu 30 minut

- pak si požádám o vydání nového řidičského průkazu a mohu jezdit po celé EU.


Pozor ještě u nových řidičských průkazů se nezapisují brýle tak jako dřív, ale nově jsou tam harmonizační kódy a řidičáky se nově dělí na řidičáky pouze s brýlemi kód 01.01, řidičák pouze na kontaktní čočky kód 01.02., a řidičáky kdy mohu používat brýle i čočky jak chci kód 01.06.Vždy se musím řídit pouze podle toho kódu.Pokud tam nikdo nemá žádný harmonizační kód, ale brýle při řízení mu lékař předepsal, tak nutno si nechat vystavit nový zdravotní posudek a dojít s ním na odbor dopravy, dle trvalého bydliště a nechat si vystavit řidičský průkaz s harmonizačním kódem, jinak hrozí zákaz řízení.(řešit do 5 dnů od předepsání brýlí).Obráceně to taky musím řešit, mám brýle a kód v řidičáku třeba 01.01., jdu na operaci a brýle už nosit nemusím, tak zas nový zdravotní posudek a dojít na odbor dopravy a nechat si vystavit nový řidičák bez kódu.

Zdravotní posudek musí mít při řízení u sebe nově každý řidič od 65 let = první prohlídka. Další prohlídka v 68 letech a pak pravidelně každé 2 roky, zrušili tu první prohlídku v 60 letech.Tato povinnost platí i mimo ČR=nutno v mít v angličtině.
Jinak pozor při cestě mimo území ČR je nutný souhlas vlastníka vozidla, pokud vlastník necestuje ve vozidle.(viz. příloha).
Pozor na leasingová vozidla. Pokud je v TP jako vlastník leasingová společnost a já jsem tam uveden jako provozovatel, tak to nestačí. Leasingová společnost musí dát souhlas na provozování vozidla mimo ČR.
Povinná výbava vozidla: výstražný trojúhelník, jedna reflexní vesta-umístěna v dosahu řidiče=při nouzovém vystoupení z vozidla mimo obec si jí musí řidič obléct, náhradní žárovky a pojistky-od káždého druhu ve vozidle jedna náhradní, běžné nářadí=šroubovák,..., autolekárnička-pozor, aby nebyla prošlá, hever+klíč na kola+náhradní kolo nebo nově pro všechna vozidla = soupravu pro bezdemontážní opravu vozidla.
Výstražný trojúhelník se musí při poruše umístit za vozidlo: dálnice min.100 metrů, mimo obec 50 metrů a v obci taky min. 50 metrů-pokud není blíže křižovatka.
Jinak trojúhelník se musí použít ještě při vlečení vozidel. Umístí se na zadní část vlečeného vozidla-za okno,na nárazník,...., jinak pokuta 2000 Kč,
je zakázáno při vlečení vozidel zapínat výstražná světla=tak jak to každý dělá. Je to klasifikováno jako zneužití funkce výstražných světel.

Tato povinná výbava by měla podle vídeňské úmluvy z roku 1968 stačit i na cesty mimo ČR, ale praxe je jiná.Zejména na Slovensku a Rakousku požaduje policie reflexní vesty pro každého pasažéra ve vozidle,+ tažné lano (v ČR bylo zrušeno). V Polsku u všech vozidel a v Chorvatsku u firemních vozidel hasící přístroj.
Pozor za špatný technický stav vozidel hrozí zákaz řízení na 6-12 měsíců a pokuta 5-10 tisíc Kč.Jsou to zejména tyto závady:
-vzorek u letních pneumatik je menší jak 1,6 mm
-prasklina na čelním okně ve stírané ploše větší jak 2 cm
-únik provozních kapalin(olej, palivo, chladící kapalina)
-prasklý výfuk a tím větší hluk
-nesvití nějaká žárovka za snížené viditelnosti na levé straně
-tmavé folie na čelním okně a na předních bočních sklech (zákon tam nepovoluje žádné dodatečné folie, ani bezpečnostní)

Za propadlou technickou prohlídku je pouze pokuta 2000 Kč, pokud je vozidlo jinak zjevně v pořádku.
Za navigaci přidělanou přísavkou na čelním okně je pokuta 2000 Kč.
Za prošlou dálniční známku na předním okně pokuta 5000 Kč ( nutno odstranit po ukončení platnosti i cízí dálniční známky-rakouské, slovinské,...)
Nezapomenout napsat číslo SPZ na dálniční známku i na kupon.
V Čechách neplatí dálniční pro motocykly, ale pozor v Rakousku motorka musí mít dálniční známku
Za chybějící povinnou výbavu (i třeba jen část) pokuta 2000 Kč.


Od 1.1.2015 se již nevylepuje zelená známka o měření emisí. Staré se nechávají. Pokud se zelená známka odstraní a bude pod ní poškozen povrch registrační značky, tak je nutno značku vyměnit za novou nebo si na emisích koupit bílou známku, ktera má homologaci.

Od 1.1.2016 je možno požádat o třetí registrační značku, pokud používám nosič kol, který se upevňuje na tažné zařízení a zakrývá zadní registrační značku. Ti kteří to doposud řešili zakoupením plastové ( neschválené ) značky, tak mají smůlu.Policie to už nebude tolerovat.
Rovněž pozor na změnu významu některých dopravních značek od 1.1.2016.
U značky " silnice pro motorová vozidla" došlo ke snížení rychlosti ze 130 Km / hod na 110 Km / hod, pokud není dodatkovou tabulkou povoleno více.Dálniční známka u této značky je nově vyžádována jen tehdy pokud je tam dodatková tabulka " s poplatkem ".
Zásadní změna je u značky " zákaz vjezdu nákladních vozidel" , zde byla vypuštěna věta, že tato značka platí pro nákladní automobily od 3500 Kg. Nově platí pro všechna vozidla ( i do 3500 Kg), která mají v technickém průkazu uvedeno: kategorie N1 nebo nákladní automobil.

Pokud nebude přímo ve značce nebo dodatkovou tabulkou vyznačeno, že platí pro vozidla až od 3,5 t, tak je to pro běžné dodávky a všechna vozidla, která mají vzadu přepážku ( mřížku) za pokutu 2000 Kč. Body za to nejsou.

Zde aktuální seznam všech značek platných od 1.1.2016

[www.zakonyprolidi.cz]

U těch vozidel do 3500 Kg kategorie N1 je problém i v zahraničí. V Rakousku musí mít tato vozidla ( i česká) vylepenou rakouskou ekologickou známku na předním skle. Lze jí získat na některých STK v ČR v síti DEKRA za 1200 Kč.Pozor pokud pojedu do Vídně a nebudu mít tuto plaketu, tak pokuta až 2300 EUR.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Tomáš539 (20. 01. 2016 18:54).
Re: Dopravní předpisy
20. 01. 2016 18:56
Tomáši, než jsem došel na konec, zapomněl jsem začátek.
Je to tedy hrůza co nás čeká. Musím oloupat dálniční známky a potom dál a dál a dál ..................
Re: Dopravní předpisy
20. 01. 2016 19:49
Tomáš539 - díky za informaci.
avatar Re: Dopravní předpisy
20. 01. 2016 19:49
Tomáš539
... za propadlou STK jen 2000,- Kč a nic víc ?
smileys with beer
Re: Dopravní předpisy
20. 01. 2016 20:17
Peťo,


Za propadlou technickou prohlídku je pouze pokuta 2000 Kč, pokud je vozidlo jinak zjevně v pořádku. Myslím si, že to malinko mění situaci.
Ovšem co to je za technický výraz zjevně v pořádku. Evidentně tedy záleží na posuzujícím a tedy i kasa-cink bude malinko jiná.
avatar Re: Dopravní předpisy
20. 01. 2016 21:13
Tomáš539, můžeš mi objasnit, co je u sk. B nového u přívěsů? Oproti stavu z roku 2013 (viz. příspěvek) Nebo mi něco uniká?
Re: Dopravní předpisy
20. 01. 2016 23:26
Pro Slavkov a ostatní,

dle tvého odkazu se nic nemění, pouze 7.11.2014 ministerstvo přesně definovalo co je to za řidičák Kód B96, kterému se někdy říká rozšířené B a platí v celé EU.
Ještě tedy co aktuálně platí pro všechny bez ohledu na datum získání řidičáku.Pokud mám pouze B tak jsou tyto dvě varianty:
1.souprava B+E do 3500 Kg a nemusím hlídat hmotnost přívěsu, záleží jen na technických možnostech auta např. auto 2000 Kg+vlek až 1500 Kg.
2.souprava B+E do 4250 Kg, ale již hlídám celkovou hmotnost vleku=max. do 750 Kg. Pokud bych spojil třeba soupravu: auto 2750 Kg+vlek 751 Kg, tak pokuta od soudu min. 25 tisíc a zákaz řízení min.1 rok.

Pokud mám Kód B96 tak mohu řídit soupravy také do 4250 Kg, ale už nemusím hlídat hmotnost přívěsu. Lze tedy např. auto 2800 Kg+vlek až 1450 Kg. Zase záleží pouze na technických možnostech auta.Výhodou Kódu B96 je, že se nemusím učit testy a cena asi 2500 Kč+700 Kč komisař u zkoušky.

Pokud hmotnost soupravy překročí 4250 Kg, tak u zkoušky s komisařem testy+jízdy a cena za autoškolu asi 5000 Kč+700 komisař u zkoušky.
Pokud u zkoušky dvakrát neudělám testy tak odeberou řidičák i na auto a musím dělat znovu celou autoškolu na vše co jsem měl.

K vysvětlení propadlé STK, tak pokuta opravdu max. 2000 Kč=bez bodu a zákazu řízení. Pokud bude mít policie podezření, že auto není zjevně v pořádku, tak rozhodne STK, kam mně můze policie poslat, ale STK nesmí být od místa kontrolování dále jak 4 Km.
Jinak za zjevné závady, kdy rozhodne jen policie je únik provozních kapalin, prasklé okno, nesvítí světlo,sjeté pneu,...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Tomáš539 (20. 01. 2016 23:28).
Re: Dopravní předpisy
21. 01. 2016 09:03
Tady si nějak odporuješ. Souprava B+E jen do max.4250 a pak pokud chceš přes 4250, tak klasik kurz autoškola se vším všudy. Jiná varianta autoškoly pro tento případ není, než zase B+E. Buď platí to první, nebo to druhé. Asi mělo být uvedeno u první varianty B+B96, protože jsem přesvědčen, že B+E je nad 4250kg (to je ta varinta s "plnou" autoškolou na vlek), ale tažné vozidlo nesmí překročit 3500kg.
Neboli věčná debata, jak to je vůbec s B+E. Dělal jsem si to z důvodu, že mám traktor 2t a k tomu vlek s celkovou necelé 2t. K troktoru mohu zapřáhnout až 2,5 násobek váhy traktoru. Teoreticky bych mohl řídit s B+E soupravu o váze 12,25t (traktor 3,5t + vlek 2,5násobek váhy traktoru, tj.8,75t).
Re: Dopravní předpisy
21. 01. 2016 10:51
Pro Zahajskej,

to uvedené B+E uvádím jako příklad, že je to souprava auto+vlek.
Tak se to pokusím ještě upřesnit:
1.Když mám v řidičáku zapsáno pouze B, tak mohu řídit i soupravy B+E= auto+vlek do 3500 Kg a nehlídám hmotnost vleku nebo soupravy B+E do 4250 Kg, ale když je souprava nad 3500 Kg, tak vlek smí být maximálně do 750 Kg.

2.Když mám Kód B96 tak mohu řídit soupravy B+E=auto+vlek do 4250 Kg a nemusím hlídat hmotnost vleku.

3. A pak je to klasické B+E=pokud je souprava nad 4250 tak se dělá v autoškole B+E celé=testy+jízdy. V tomto případě je,ale hmotnost nově omezena na maximálně 7000 Kg. To jest auto max 3500 Kg+ vlek také max 3500 Kg.To samé platí i pro řízení tvého traktoru z hlediska řidičáku.Traktor do 3500 Kg+vlek za traktorem max 3500 Kg. Spojitelnost souprav je dle tecnické vyhlášky.
avatar Re: Dopravní předpisy
21. 01. 2016 11:30
Tomáš539 , díky za info.
Předpokládám, že se v problematice pohybuješ, tak abych to nemusel pracně hledat... a zajisté to bude zajímat i ostatní.
Zmínil jsi: "Za navigaci přidělanou přísavkou na čelním okně je pokuta 2000 Kč." To je nově tak striktně, že zakázali umístění na celé čelní sklo nebo musí být splněna podmínka že braní ve výhledu (zorné pole řidiče) nebo..
Re: Dopravní předpisy
21. 01. 2016 13:52
to Tomáš539: Díky za vysvětlení. Dělal jsem B+E se vší parádou,. Je těžké se v tom orientovat, když to během pár let několikrát změní a i ministerstvo dopravy se v tom plácalo.
Ta navi na skle s pokutou 2k peněz by měla být odstrašukící pro ty, co si např.dají 5" navi pod zrcátko, tak jak bývá dost často zvykem. I 7" tablet jako navi jsem takhle viděl. Jenže kam jí dát, když na skle nesmí být? Čím více zastrčená v autě, tím hůře pro příjem ze satelitu.
Re: Dopravní předpisy
21. 01. 2016 18:54


Vzhledem k tomu, že jsem neabsolvoval školení mi nebyly prodlouženy ktg. autobus. Co kdybych si koupil třeba svůj autobus a jezdil s ním - i bez pasažérů ?
Náklaďáky mi nechali a to nikoho nezajímá.
Mohu mít i svůj náklaďák a jezdit si třeba i jen tak pro radost ? Abych tedy neokrádal st. pokladnu tím že vezu kamarádovi bečky s pivem na narozeniny nebo dřevo na stavbu.
Podotýkám - profesní průkaz nemám ! Ale až jednou a chytnou mne - co mne čeká ?
Jde o ŘP nebo onen průkaz.
Je to asi dva roky jsem jel s Vianem do Francie pro porouchaný vůz Volvo c70. Tam řídil kolega a malinko nás odchytla policie. Někde před Amberg. 400,-€ dostal z fleku protože měl v ŘP jenom ten základ BE myslím že to bylo. Ta holka policajtská spočítala štítky na autě a vozíku v plné váze tedy i s nosností a přes 10 tis. kč bylo v -......řiti. Moc prostoru na protest nebylo. Jen nám řekli že pokud se nám to nelíbí budeme předvedení a druhý den nám jejich soud vyřkne resumé.
Raději jsme jeli po zaplacení dál. Jo a když jsem na požádání předložil svůj ŘP tak mi řekla proč jsem neřídil já. Že prý bych za to mohl být i potrestán že jsem ho nechal jet. Zachránilo mne snad pouze .....Ich kann nicht, ich bin behindert, und das Gift nur als Freund.
Nějaké že nevím nic o jeho ŘP ? To ji bylo k smíchu. Jste přeci kamarádi. To se mi stalo poprvé v životě. Cítil jsem se tam jak Lojza ze mlýna.
Nerad do ciziny a hlavně Německa jezdím. Nakonec jsem ale stejně musel pokračovat v jízdě já. On za volat nesměl. Průkazku ZTP nikdo nechtěl A profesní průkaz také ne. Fakt jsem z toho zmatený do dnes.confused smiley
Re: Dopravní předpisy
21. 01. 2016 20:24
Který předpis se změnil, nebo se nově jinak vykládá, že nemůžeme dát přísavku na sklo? Rád bych si přečetl přesnou formulaci. Díky
avatar Re: Dopravní předpisy
21. 01. 2016 20:29
To řeší § 46 zákona č. 347/2007 Sb. v platném znění, konkrétně odstavec (3), zejména písmena g), h), i), hele:

(3) Povinnost podle odstavce 2 se nevztahuje na řidiče

a) vozidel, jejichž nejvyšší povolená rychlost nepřesahuje 45 km . h-1,
b) vozidel používaných ozbrojenými silami České republiky, Policií České republiky, Celní správou České republiky a zpravodajskými službami České republiky,
c) vozidel Hasičského záchranného sboru České republiky a jednotek dobrovolných hasičů, zdravotnické záchranné služby a Správy státních hmotných rezerv,
d) vozidel používaných při zabezpečování civilní ochrany a báňské záchranné služby,
e) vozidel ve zkušebním provozu,
f) vozidel používaných při výcviku podle částí třetí a páté tohoto zákona a při zkouškách podle částí třetí a čtvrté tohoto zákona,
g) vozidel používaných při přepravě věcí, které řidič využije při výkonu své závislé práce nebo podnikání, pokud řízení není hlavním předmětem výkonu závislé práce nebo podnikání řidiče,
h) vozidel používaných pro vlastní potřeby a
i) zemědělských a lesnických traktorů.

Když řídíš náklaďák a přímo to nemáš jako hlavní povolání (tedy nemáš to v popisu práce jako zaměstnanec nebo nejsi živnostník, který má autodopravu jako předmět podnikání), nemusíš profesní průkaz mít. Pro převoz nářadí a materiálů potřebných pro jinou svou práci nebo pro občasnou sousedskou výpomoc, že jako někomu něco dovezeš či odvezeš, po tobě nikdo nemá právo profesní průkaz požadovat.
Re: Dopravní předpisy
21. 01. 2016 23:10
Ahoj pro Slavkov,Atnarfus,....
technická vyhláška 341/2002 Sb., byla v roce 2014 úplně zrušena a nahrazena novou technickou vyhláškou 341/2014 Sb.,
k tomuto zákonu bylo vydáno několik příloh a v příloze 12 k tomuto zákonu je toto znění:

3. Úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti, je možno provádět pouze při dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43 a musí být schváleny podle této přílohy vyhlášky. Vozidlo v zorném poli řidiče nesmí být vybaveno žádnými předměty, např. okrasné a upomínkové předměty, které by omezovaly výhled řidiče všemi směry, s výjimkou schválených označení určených k umístění na skla vozidla nebo označení či zařízení povinně umisťovaných podle jiných právních předpisů jako například funkční elektronické zařízení pro úhradu mýtného nebo platný kupón prokazující uhrazení časového poplatku. Ustanovení tohoto odstavce neplatí pro zadní skla vozidel kategorie M3. Výhled zadním sklem vozidla kategorie M1 může být částečně snížen schváleným příslušenstvím nebo přepravovanými předměty, avšak jen za podmínky, že je vozidlo vybaveno pravým vnějším zpětným zrcátkem schváleného typu. Výhled předním sklem u vozidel kategorie M3 může být částečně snížen vedle schválených označení určených k umístění na skla jen směrovou tabulkou. Provedení a umístění tabulek na vozidle musí být schváleno podle této přílohy vyhlášky.

Již ve staré vyhlášce č.341/2002 Sb., §34 odst.3 byla většina výše uvedeného popsána včetně toho co lze umístit do zorného pole řidiče. Žádná navigace v ČR pokud je mně známo nemá schválení k umístění na sklo vozidla. Pokud někdo takovou navigaci s atestem vlastní, tak uvítám informaci o značce a typu navigace.Jsou homlogovány krabičky pro ENC mýto. Posouzení zda navigace zasahuje do zorného pole je prakticky na posouzení policie. Na Slovensku mají jasnější definici, tam nelze navigaci a podobné neschválené věci umístit do plochy, kterou stírají předepsané stěrače.

Jinak pokud se týká dotazu na profesní průkaz, tak má Hill pravdu, pouze popletl zákon. Ve skutečnosti to řeší zákon č 247/2000 Sb., § 46 odst.3, zkopírovaný text od Hilla je správný. Problém maximálně může udělat pojišťovna, pokud dojde k nehodě. Ta chce průkazně prokázat, že řídím opravdu jako soukromník.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Tomáš539 (21. 01. 2016 23:14).
Re: Dopravní předpisy
21. 01. 2016 23:33
Ještě pár informací o technickém stavu vozidla, za který můžu být bez řidičáku. Vše je aktuální platné znění:


§ 40
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(2) Závadou podle odstavce 1 je vždy
a) v osvětlení vozidla,
1. nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo na straně přivrácené do středu vozovky,
2. nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
3. způsobují-li světlomety oslnění,
4. jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené, nebo
5. jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny tažného vozidla a přípojného vozidla,
b) v zasklení vozidla
1. prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o délce nebo průměru větším než 20 mm, nebo
2. zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 70 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %,
c) na výfukovém potrubí vozidla je netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla,
d) na karoserii vozidla nebo na jeho podvozku poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
e) zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků,
f) na pneumatikách vozidla je vždy,
1. je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm,
2. obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím vnějším obvodu - v oblasti běhounu, ramene, boku a patky - kostru pneumatiky nebo ji narušují, nebo
3. jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě,
g) překročení největší povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu zvláštního užívání pozemní komunikace podle jiného právního předpisu2),
h) spojení dvou nebo více vozidel do jízdní soupravy, při porušení požadavků na vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.
(3) Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo, například prasklé brzdové hadice, nebo hrubé závady na řídicím ústrojí, například zjevné deformace a nadměrné vůle, jedná se vždy o závadu na vozidle, která bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

[A pro ty co tomu nevěří tak zde platné znění zákona o přestupcích:
Za spáchání dopravního přestupku "Technicky nezpůsobilé vozidlo" je řidičům přičítáno 5 bodů v rámci bodového systému (bodového hodnocení řidičů). Jedná se tedy o "závažnější" přestupek. Tento přestupek nelze řešit v blokovém řízení udělením blokové pokuty, ale po spáchání přestupku je s řidičem zahájeno správní řízení. Ve správním řízení pak hrozí sankce 5.000 – 10.000. Za spáchání tohoto přestupku se udělí i zákaz činnosti (řízení motorových vozidel), konkrétně na 6 měs. - 1 rok.
avatar Re: Dopravní předpisy
22. 01. 2016 07:30
Citaci
Tomáš539
Jinak pokud se týká dotazu na profesní průkaz, tak má Hill pravdu, pouze popletl zákon. Ve skutečnosti to řeší zákon č 247/2000 Sb., § 46 odst.3, zkopírovaný text od Hilla je správný...

Nene, Hill to nepopletl, ten citovaný text je skutečně z platného znění zákona 374/2007 Sb., ten totiž zákon č.247/2000 Sb. nahradil.

Citaci

ZÁKON
ze dne 6. prosince 2007,
kterým se mění zákon č. 247/2000 Sb. , o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 361/2000 Sb. , o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 634/2004 Sb. , o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 111/1994 Sb. , o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů...

V §46 a mnohých dalších ale nedošlo k žádným změnám, ty se týkaly jiné části zákona.
Re: Dopravní předpisy
22. 01. 2016 11:07
Jardo i Tomáši539 skutečně valím očka. Jednotlivé par. si musím alespoň malinko projít. Přeci jenom jak člověk ví o co jde - je king.
Ovšem ta cizina je holt cizina.
Jo a víte že jeden pan kamarád - policajt - mi tvrdil že profesní průkaz mít musíš !!! Toto si najdu, zkopíruji a předložím mu výstřižek s pravdou.spinning smiley sticking its tongue out Bude rád .grinning smiley
Re: Dopravní předpisy
22. 01. 2016 12:53
Ahoj pro Hill,
trošku to pleteš. V prvním emailu uvádíš, že je to zákon č.347/2007 Sb., což je zákon o exekucích. Na to jsem reagoval svojí odpovědí, že se pleteš.
Teď uvádíš, že je to zákon 374/2007 Sb., ten se tématu týká, ale je to předpis, který pouze novelizoval ten zákon na který odkazuji já= to jest platný zákon č.247/2000 Sb.,. Zákon č.247/2000 Sb., nebyl tedy nahrazen jako uvádíš, ale pouze byly novelizováný některé §.Ten zkopírovaný text, který uvádíš ohledně profesního průkazu máš správně, ale je to z aktuálního platného zákona č.247/2000 Sb.,§46 odst.3. Věř, že tyto zákony znám dokonale.

[portal.gov.cz]
avatar Re: Dopravní předpisy
22. 01. 2016 19:13
Jojo, už to vidím, ta trojka poprvé, to byl překlep, samozřejmě šlo o 247/2007. Pořád jsem nechápal, co mi tím chceš sdělit. Tak to pardon.
Jen tedy nechápu, proč se u nás tak plýtvá papírem na to, abych zjistil, že možná většina textu (včetně číslování paragrafů a odstavců) je v zákonu, kterým se mění jiný zákon, s tím původním zákonem do puntíku totožná.
Ale to my tu asi nevyřešíme, tak prosím zpět k tématu.
Re: Dopravní předpisy
25. 01. 2016 13:42
Aktuální povinná výbava vozidel pro rok 2016. Info pro ty, kteří na zdejším vlákně nejsou často:
M1 =osobní auto do 3500 Kg, N1 = v podstatě také osobní auto =s přepážkou..

Technické požadavky na povinnou výbavu vozidel:
1. Vozidla kategorií M = (také M1) a N = (také N1) musí být vždy vybavena:
a) náhradní elektrickou pojistkou, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,
b) po jedné náhradní žárovce výměnného zdroje světla od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,
c) příručním zvedákem o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,
d) klíčem na matice nebo šrouby kol vozidla a
e) náhradní kolem, tedy ráfkem s pneumatikou, které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.
2. Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na
a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M a N s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí,
b) městské autobusy, zásahové požární automobily a komunální vozidla, která jsou provozována na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele,
c) vozidla, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí; u vozidel kategorie N2, N3, M2 a M3 vybavení prostředky pro bezdemontážní opravu může být nahrazeno patřičným smluvním vztahem, na jehož základě bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území České republiky; toto ustanovení platí pro vozidla kategorie M1 a N1 uvedená do provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem výrobce nebo pro vozidla kategorie M1 a N1 stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez náhradního kola v souladu s touto vyhláškou. Toto ustanovení platí obdobně i na přípojná vozidla v jízdní soupravě s vozidly kategorie M a N.
3. Pro vozidla kategorií T a SS platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmen c), d) a e), pro jednonápravové traktory s přívěsy ustanovení odstavce 1 neplatí.
4. Přívěsy a návěsy s výjimkou vozidel kategorií O1 a R1 a požárních přívěsů musí být vybavena náhradním kolem s ráfkem a s pneumatikou předepsaného druhu a rozměru upevněné v držáku, který zajišťuje, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N. Tahač návěsu může mít náhradní kolo umístěno na připojeném návěsu. V provozu může jízdní souprava, v případě stejných rozměrů pneumatik a stejného provedení kola, mít jedno společné náhradní kolo. Tato povinnost se nevztahuje na přívěsy a návěsy kategorie R, které jsou provozovány na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele. Pro povinné vybavení přívěsu a návěsu náhradním kolem platí ustanovení odstavce 2 písm. c) obdobně.
5. Vozidla kategorie L musí být vybaveny minimálně jednou náhradní pojistkou, pokud je v elektrické instalaci používána.
6. Každé motorové vozidlo, kromě mopedu a motokola, jednonápravového traktoru s přívěsem a motorového vozíku, musí být vybaveno příslušným druhem lékárničky pro poskytnutí první pomoci. Pro požární automobily je výbava příslušným druhem lékárničky stanovena jiným právním předpisem4). Obsah lékárničky se ukládá do samostatného pouzdra. Lékárnička se ve vozidle ukládá v takovém prostoru, aby na ni nemohlo dopadat přímé sluneční světlo - záření. Úložný prostor pro lékárničku musí být suchý a čistý a musí být snadno přístupný. U vozidel pro hromadnou přepravu cestujících se lékárnička umísťuje na označeném a přístupném místě v prostoru vozidla určeném pro cestující. Provozovatel vozidla musí lékárničku udržovat v řádném stavu a jednotlivé druhy zdravotnických potřeb obměňovat. Doba použitelnosti jednotlivých druhů zdravotnických potřeb je na nich vyznačena. Druhy lékárniček, jejich obsah a výbava a použití podle druhů vozidel jsou uvedeny v bodu 11 odst. B této přílohy vyhlášky. Použití jednotlivých druhů autolékárniček:
a) vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností více než 80 cestujících velikost III,
b) vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností do 80 cestujících včetně velikost II,
c) ostatní motorová vozidla s nejméně čtyřmi koly velikost I,
pro vozidla městské hromadné přepravy osob je dostačující autolékárnička velikosti II bez ohledu na jejich obsaditelnost.
7. Pro vyznačení nouzového stání vozidla na pozemní komunikaci musí být motorová vozidla, s výjimkou vozidel kategorie L, jednonápravových traktorů s přívěsem, speciálních nosičů pracovních adaptérů, motorových vozíků a vozidel o celkové šířce menší než 1,00 m, vybavena přenosným výstražným trojúhelníkem schváleným podle předpisu EHK č. 27.
8. Autobus, který má nejvýše 22 míst k přepravě osob kromě místa řidiče, musí být vybaven jedním nebo několika hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 21 A nebo 113 B, ostatní autobusy hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 43 A nebo 183 B nebo v souladu s předpisem EHK č. 107. Sanitní vozidlo hasicím přístrojem s hasicí schopností 34 B podle technické normy5) a podle technické normy6),
9. Hasicí přístroje musí mít provedeno posouzení shody výrobku autorizovanou osobou7). Hasicí přístroj se ve vozidle upevňuje do úchytu pro umístění ve směru svislém nebo vodorovném tak, aby spolehlivě odolával zrychlení nejméně 6 g ve směru čelního nárazu vozidla, a umísťuje se na dobře viditelném a snadno přístupném místě, přičemž jeden přístroj se instaluje v bezprostřední blízkosti řidiče vozidla.
10 Motorová vozidla, s výjimkou motocyklů a mopedů, musí být vybavena oděvním doplňkem s označením z retroreflexního materiálu podle jiného právního předpisu8).= 1 x reflexní vesta. V ČŘ si jí musí obléknout řidič při nouzovém zastavení vozidla mimo obec.

Dle Úmluvy Vídeň 1968 by toto mělo stačit pro vozidla registrovaná v ČR na území celé EU, ale občas ( neoprávněně) mohou policisté jiných států vyžadovat počet reflexních vest dle počtu pasažérů ve vozidle.V ČR se momentálně připravuje novela silničního zákona, která by toto měla zavést v ČR také.
Re: Dopravní předpisy
25. 01. 2016 16:24
To Tomáš539: Někde jsem zahlídl, že povinnost mít náhradní žárovky se nevztahuje na xenony. Je to pravda?
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 60
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.