Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

elektromobil

Autor m-i- 
avatar Re: elektromobil
05. 09. 2022 08:50
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
I kdyby každé nacpalo do baterek
> jen 200kW, násobte. Vyjdou Dukovany, Temelín?

Můžeš mi to nějak vysvětlit, těch "jen 200kW" ?
Jakože každé z těch aut by si nabilo 200KWh? Nebo to nějak špatně chápu?

A kdy že tam přijede těch 250 000 EV aut? V kterém to bude roce?
avatar Re: elektromobil
05. 09. 2022 09:20
To jsme opět u té celkové změny přístupu. Pokud si dá některý domácí na střechu 10kWp FVE, dalšími panely třeba zastřeší (zároveň zastíní) parkovací stání. Naláká EV klientelu, že je ekologický a "EV ready" thumbs up
Třeba by to byla win-win ekostrategie. smoking smiley

Na druhou stranu, když si vezmu AP, kde jsme kdy byli, tak ani nevyužívají odpadní teplo z klimatizací na ohřev vody...
Re: elektromobil
05. 09. 2022 09:24
santy napsal:
-A kdy že tam přijede těch 250 000 EV aut? V kterém to bude roce?


EU by ráda posunula závazek před rok 2035 ,náklady na posílení sítě všech států si nedokážem představit a hlavně kdo to zaplatí,zvláště když vidíme jak je EU v haji když jí nějakej skřet trochu přivře plyn ,ale třeba je to šance k tomu aby ti co vědí co je pro nás nejlepší byli odejiti ,ikdyž jsou národy co následují svého vůdce až do hořkého konce.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil fmodel (05. 09. 2022 09:28).
avatar Re: elektromobil
05. 09. 2022 09:37
Kolik jich projede přes Macelj za sezónu tam a zpátky? Půl milionu? Rozpočítej to na vlny, kdy je Macelj ucpaný, a zkus je někam rozstrkat, aby se jich moc nenabíjelo na jednom místě.

Ovšem ten návrh s FV panely na apartmánech a nad parkovacími místy bych bral.
Citaci
Jak Slavkov napsal(a):
...Třeba by to byla win-win ekostrategie.
Na druhou stranu, když si vezmu AP, kde jsme kdy byli, tak ani nevyužívají odpadní teplo z klimatizací na ohřev vody...
Na to asi brzy dojde, ceny energií vyskočily i v Chorvatsku, apartmánů rok od roku přibývá, přitom jakkoli významného posilování rozvodné sítě mimo rostoucí počet větrníků na hřebenech jsem si za posledních 20 let nepovšiml, jen náhrady žárovek úsporkami a LEDkovými svítidly.
Čili přinejmenším přímý solární předehřev vody v trubkových kolektorech pro boilery by mohl začít být v blízké budoucnosti populární (a to beru v úvahu i rozdíl mezi tím, co znamená termín "blízká budoucnost" v různých zeměpisných šířkách). Jen to potřebné řezání a vrtání betonu se bude zase dlouho odkládat.
A pro výrobu elektřiny solárními panely je hlavně na pobřeží a ostrovech přímo ideální klima, od jara do podzimu by se něco kilowatthodin vyrobilo...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hill (05. 09. 2022 11:33).
Re: elektromobil
06. 09. 2022 17:55
Vidím že sa tu rozprúdila diskusia. Nejdem tu teoretizovať, pridám reálnu skúsenosť z našej dovolenky na ktorú sme išli elektromobilom.

Prešli sme celkovo 3107 km, 6 krajín, spálili sme 553kWh, priemerná spotreba bola 17,8kWh/ 100km , celkové náklady na nabíjanie : 130,8€.

1. cieľ bola Verona v Taliansku 1058km , vyrážali sme z Dolného Kubína o 15:30 po robote.

Prvú zastávku som plánoval z ohľadom nákupu veci v Avione v Bratislave na Greenway stanici 170kW, nabíjali sme 40min, 54,5kWh, akurát sme stihli vybaviť čo sme potrebovali. Následne ešte vybrať veci v alze v Nivách , tak som to ešte pichol na nabíjačku do 100% , 23min, 10kWh (len tak tak som to stihol)

Druhé nabíjanie sme mali plánované v Grazi po 255km z BA. Stanica 300KW pri dialnici pri Mc Donalde, dali sme niečo pod zub a zatiaľ sa nám nabilo viacej ako sme potrebovali na dalšiu cestu (strašne im to trvalo, som myslel že im pojdem pomôcť grinning smiley ) . 46,18kWh, 26min.

Pred pol nocou príjazd na samoobslužný Hotel vo Wolsbergu. Nebola možnosť nabiť cez noc.

Sobotu ráno sme vyrazili na cestu a naplánovali raňajky pri nabíjačke 300KW vo Villachu pri Mc Donalde. 35,75kWh, 22minut.

Zastavili sme sa v meke prošuta v meste San Daniele v IT. Kto má rád prošuto tak odporúčam. Dali sme si v meste obed kde bola aj možnosť isť do fabriky a vynikajúco sa najesť. Tu bol free wallbox 11KW kde sme počas návštevy nabili 18kWh za cca 1,5h. Tým nám odpadla potreba stáť po ceste. Prijázd do Verony na hotel cca 15. Bohužial tiež nemali wallbox, tak sme zaparkovali a vyrazili na kolobežkách do mesta. Nabíjanie sme nechali na další deň pred odchodom. Nedeľu sme sa od ubytovali a zaparkovali na mestskej nabíjačke 11kw a išli po pamiatkach a tak... dobité 48kWh, ako bonus za free.

Keď už sme boli blízko Lago di Garda tak sme sa išli pozrieť a okúpať pred presunom do oblasti najlepšieho prosecca Valdobiaddene kde sme strávili 4dni po výletoch v okolí, vinice, vinárstva, reštáurácie , prechádzky a iné....
Sumár nabíjania : 15kWh, 83min, počas obeda , 6,89€.
Pred odchodom do Slovinska sme mali možnosť na hoteli nabiť z 220V zástrčky 41kWh, bezplatne.

Príjazd do Slovinského Bovca , 4dni akčného života- rafting, canoying, zipline. Ubytovanie sme mali v centre bez nabíjačky, ale 50metrov bol wallbox 2x11kw kde sme v noci nabíjali.
12,62€, 49kWh prvý krát sa mi stalo že mi chcel niekto ukradnúť kábel, alebo odpojil zo stojana. (z auta sa nedá odpojiť lebo je zamknutý konektor, ale kábel ležal na zemi vypojený zo stanice).
pred odchodom zo Slovinska do Chorvatska sme nabili ešte do 100% , 32,8kWh, 8,69€ (tu som sa rozprával z nemcami a pomohol im spustiť nabíjanie, keď som im povedal že tu je cena 0,25€za kWh tak sa im rozsvietili oči, že u nich je o dosť drahšie cca od 0,4-0,6€ doma)

Sobota ráno sme vyrazili z Bovca do Kašteli pri Splite, 554km . Tu som mal plánovanú jednu zastávku v Senj 150kw ale mal som lepšiu spotrebu tak som to prehodnotil že bude lepšie potiahnuť a prísť až na odpočívadlo Zir- Zapad kde je 180kw nabíjačka od elen. 50kWh, 26min , Tu sme dali obed, ani sme nepotrebovali toľko nabíjať, lebo do Mariny Kaštela sme prišli ešte s 26%.

Vybalili sme autá a išli na týždňovú plavbu po južnej Dalmácii. Auto aj po týždennom stati malo 26% v baterke. Aj keď je stále pripojené na internet, ale mal som vypnutý sentry mode, lebo som mal plachtu na aute.

Po návrate z plavby som mal naplánované nabíjanie v maríne cez noc pred cestou domov , kde majú pre zákazníkov nabíjanie bezplatne, ale nešlo to spustiť ani po reštarte stanice. Ráno sme boli nakupovať pred odchodom tak som to pichol pri obchode na 50kw rýchlo nabíjačku, kde som nabil 60kWh, 21,24€ za 83min, to bolo jediné neplánované nabíjanie, ale aspoň žena mohla pobehať po obchodoch grinning smiley




Cesta domov z Chorvatska (to bude asi najviac zaujímať )

vyštartovali sme z Kašteli cez Trogir do Dolného Kubína.
1. nabíjanie

auto mi plánovalo o jednu zástavku naviac ale vedel som že je jedna stanica rýchlejšia 180kw na odpočívadle 30 km pred Karlovačom , len mi dávalo 5% dojazd. No ale ako som vyšiel na diaľnicu už písalo cez 15% dojazd na dané odpočívadlo, tak sme to skúsili. Po ceste som zistil že to je ale v opačnom smere a v mojom je len 50kw, tak som dal manuálne až supercharger v Karlovači 150 kw, a auto napísalo že to dá v pohode z 10%, tak sme dali 360km, diaľničnými rýchlosťami 130-140km/h. a tu som si povedal že môžem veriť výpočtu. Príjazd s 9% úplne v pohode, dve auta už nabíjali, 6 bolo voľných. Nabíjali sme 21,48€, 45kWh, 20minut.

2.nabíjanie
supercharger Sormas 250kw , myslím že 12 nabíjačiek (4x150 ktoré delia výkon po dve, a 8x 250kW ktoré nedelia výkon) + tri nabíjačky ne tesla.
Je tam motorest/ hotel kde sme dali večeru, trochu im to trvalo tak dokým sme sa najedli za 40minút sme mali 99% batérie, a zistil som že v Maďarsku je supercharger zadarmo.

3. nabíjanie
supercharger Fot za Budapešťou 250kw príjazd z 28%
pri obchodnom centre, nabíjali sme 20minút do 80%

Príjazd domov 26%.

Celkovo cca 1000km, nabíjanie cesta z Chorvátska domov - 1 hodina a 20minút, kde sme dali 3x WC, obed, večeru počas týchto nabíjaní.

Nabíjanie v BA, Graz, Villach, stanica Elen na Zir som použil kartu od Greenway, kde mám paušal, tieto nabíjania stáli spolu 60€.
Zvyšné nabíjania stáli 70,8€.

Auto bola Tesla model Y LR 2021- mám ešte druhé auto audi Q5 2014 čo je veľkostne porovnateľné ktorým by som šiel kebyže nejdeme EV a som rátal že by palivo vyšlo cca 31*7l*1,8= 390€ a to neviem či by som sa dostal 7l na 100km + audi zožerie litrik oleja na 1000-1500km . Kebyže boli všetky nabíjania platené tak by som bol asi na 180-200€ . Obstarávacie a prevádzkové náklady su +- rovnaké u oboch aut. Toto je len môj ekonomický záver.

Ekológiu nejdem riešiť lebo na plachetnici sme spapkali 140l nafty a to sme šli aj na plachty spinning smiley sticking its tongue out Ekologickosť si nechám na inú debatu...

Ale so ženou sme sa rozprávali po ceste že ak bude viacej aut tak bude musieť pribudnúť viac staníc. Tesla momentálne má výhodu že má 6 a viac stojanov na jednom mieste ale aj to už nebude stačiť, bude musieť ísť v šľapajach nórska kde má 50-80 miest. Len pri Chorvátsku je nevýhoda že je to sezónna záležitosť a zvyšok roka ostanú voľné. Na odpočívadlách sú 50kw prevažne a to je na dnešné nabíjacie výkony málo, dnes už je štandard 150kw+. Rozumiem že to nie je jednoduché vybudovať. Ale možno budú kontajnerové riešenia a budú presúvať stanice podľa sezónnosti, v lete k moru, v zime na hory.... Ale to je len taká úvaha, technológia nato je.


Elen ma výborne pokryté tri odpočívadla so 180kw nabíjačky smerom k moru, hore od mora nemá ani jednu, všetko 50kw.
avatar
mdr
Re: elektromobil
06. 09. 2022 19:34
Laco vďaka za podrobný popis cesty.
Re: elektromobil
07. 09. 2022 08:48
vďaka za príspevok k téme
avatar Re: elektromobil
07. 09. 2022 11:03
laco.bike napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ... pridám reálnu skúsenosť z našej
> dovolenky na ktorú sme išli elektromobilom.

> ... 3107 km... priemerná spotreba bola 17,8kWh/ 100km

> ... Auto bola Tesla model Y LR 2021- mám ešte druhé... Q5

> ... Na odpočívadlách sú 50kw prevažne a to je na dnešné
> nabíjacie výkony málo, dnes už je štandard 150kw+.


Super příspěvek, DÍKY thumbs up

Hezky naplánované, spojeno s obědy, večeří atd. Reálná spotřeba při normálním cestování, nikoli 14kw/100km apod.

Z pohledu běžných cestovatelů... (chápu, že to bereš vůči tvé stávající "nadstandardní" Q5)
Tesla model Y LR 2021 = Long Range, od cca 1,8mega? Nová (rodinná) Octavia combi 2.0 TDI začíná na 600 tisících... To je trojnásobek v pořizovací hodnotě smoking smiley

"Štandard 150kW+", zatím ani např. "mainstreamové"(?) ID3, ID4, Enyaq tak nějak nevyužijí naplno... a budou nabíjet o něco pomaleji, ale nic kritického oproti třeba 11 či 30 kW.

Když je vhodný EV, tak je vidět, že už to jde... Jak jsi psal, než jich bude moc a bude nedostatek nabíječek thumbs up smiley
Další benefit, že ZATÍM je ještě stále někde "tankování" zdarma...

Nicméně ta vhodnost daného EV pro takové trasy je mnohem zásadnější, než u spalováků, např. Q5 vs. Dacia Sandero bude rozdíl zejména v pohodlí a komfortu, jinak "pragmaticky jízdně" to do cíle v HR bude jakžtakž akceptovatelné...
Oproti tomu porovnání EV, např. Tesla Y LR vs. Dacia Spring bude nekompromisně drsné... Neakceptovatelné.
Vezmu-li to v té kategorii rodinných vozů (Octavia combi 2.0TDI, od 600 tisíc), tak ani s třeba E-Berlingem (od cca 850 tisíc?) to nedopadne s cestováním do HR nějak ideálně...

... a to jsme přesně u toho "funkčně ekonomického mixu", kdy ani koupě nové (třeba) Octávie není úplný standard.
smileys with beer
Re: elektromobil
07. 09. 2022 12:00
Pobavilo mě prohlášení jedné dámy, redaktorky Auto Bildu k EV, jímž je fandou........"Je to auto pro ty, kdo auto vlastně vůbec nepotřebují"
S podivem, odborníci s ní souhlasí.
avatar
mdr
Re: elektromobil
07. 09. 2022 19:31
santy napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Já si svoje spalovací auto rozhodně ještě dlouho
> nechám, ale na firmě mi EV fungují skvěle, takže
> za mne OK.
> Nikdo mne nenutí kupovat si EV, takže s tím nemám
> problém. smileys with beer


Můžeš mi prosím tě vysvětlit, proč používáš spalovák (pro osobní potřebu?), když EV fungují tak skvěle, dokonce i při dlouhých cestách do Chorvatska? Jak jsi napsal, firma je tvoje, takže jsou to tak jako tak tvoje peníze.
Re: elektromobil
07. 09. 2022 20:54
Když se chce, evidentně to jde. Elektromobil bych na běžné ježdění bral, ale třináckrát nabíjet za dovolenou, to by mne fakt nebavilo.
avatar Re: elektromobil
08. 09. 2022 09:06
mdr napsal(a):

> Můžeš mi prosím tě vysvětlit, proč používáš
> spalovák (pro osobní potřebu?), když EV fungují
> tak skvěle, dokonce i při dlouhých cestách do
> Chorvatska? Jak jsi napsal, firma je tvoje, takže
> jsou to tak jako tak tvoje peníze.

No, je to jednoduché, EV na firmě jsou v pohybu ještě když já už jsem někde jinde a zatím mi to finančně dává smysl jen na dvě EV (svůj spalovák jsem koupil rok před EV, bohužel), až dojdu do stádia, že mi můj spalovák přeroste přes hlavu (rozuměj - opravy se začnou hromadit, zatím je to 4 leté auto), vyměním to taky za EV. Jen - já nemám takový nájezd, jako ta EV, takže zatím to finančně nedává úplně smysl.
Zatím nám 2 EV stačí, mám jen 7 zaměstnanců, ale občas se stane, že jsou obě EV v HR a tak je prostě nemůžu používat pro osobní potřebu, tedy né nijak pravidelně.
Já nevim, napsal jsem to nějak srozumitelně? Pokud ne, tak se omlouvám.
avatar
mdr
Re: elektromobil
08. 09. 2022 10:15
Děkuji, myslel jsem, že pro osobní potřebu jsi upřednostnil spalovák. Teď je to jasné.
avatar Re: elektromobil
09. 09. 2022 09:37
ČLÁNEK - Elektromobily rychle ztrácí jednu ze svých hlavních předností a výrobci s tím nemohou nic dělat

Tak nevím, zdejší majitelé EV uvádí zcela jiné náklady (pominu-li i nějaké to tankování zdarma).
Opravdu nechci zpochybňovat jejich slova, jenom bych rád pochopil ten rozdíl.
Je to pouze ČEZ (případně ještě fixlé ceny na nějaký další rok) nebo vs. "tankovací karty" jiných společností nebo... ?
Ostatně i ty chorvatské ceny byly jiné na dálničních nabíječkách, plus byly také odstupňované dle připojeného nabíjecího výkonu atd.

Kde je "zakopané jádro pudla"?
Re: elektromobil
09. 09. 2022 10:36
Tým že jazdím na elektromobile už 5 rokov, tak má naučilo ako jazdiť a plánovať a využiť nevýhodu potreby nabíjať vo svoj prospech.
Takže 13 zastávok nebolo problém, keď som auto nepotreboval. Pre mňa boli dôležité tie 3 zastávky cestou do Talianska a z Chorvátska na dlhej trase, tam je dôležité byť čo najrýchlejší a proste táto cesta mi ukázala že sa to dá. To keď spím alebo som na výlete a auto stojí, sa môže nabíjať a nijako ma to neobmedzuje.

Mám ešte hyundai ioniq 1.generácia, ktorý má dojazd 200km, za 4roky používania som najazdil cez 100000km. Na 95% potrieb mi stačil dojazd 200km. Tých 5% som jazdil spaľovacím autom buď dlhšiu trasu cez 400km pokiaľ som potreboval byť s istotou niekde na čas alebo som potreboval ťahať príves nákladný alebo na dovolenku s člnom. Nechal som to auto vo firme a je to druhé najvyťaženejšie auto, aj po 5r má stále batéria svoju kapacitu. Ale nikdy som nešiel s ním do Chorvátska lebo mi to nedávalo zmysel, i keď to niektorí dali.

Keď som vyberal ďalšie auto už som vedel čo presne potrebujem, akú veľkosť baterky aby bolo aj na dlhé trasy a rýchlosť nabíjania. Cieľ bol 70+kWh kapacita. Po zváženiach plusov a mínusov mi proste vyšla Tesla model Y. Cenovo má vyšla Tesla Y (rýchlosť nabíjania 210kw) lacnejšie ako škoda enyaq (125kw) , ID4 (125kw) , keď som vyberal. Teraz mi pokryje 99% ciest. Zvyšné 1% sú jazdy s prívesom nad 1600t a prípadná cesta do Chorvátska s člnom, kde použijem moje najobľúbenejšie auto VW multivan (to si zaťiaľ nechám ako spalováčika, a ostatné spaľováky vo firme v blízkej dobe obmením za EV ).


Čo sa týka spotreby z Chorvatska, som bol milo prekvapený že som mal 17,8kwh na 100km kedže boli 85-90% dialnice, od nova mám za cca 33k km spotrebu 20kwh (je tam aj zima) . Včera som dal Kysuce- Bratislava a späť na jedno nabitie 400km diaľničnou rýchlosťou.


K zdražovaniu elektriny, jediné čím to viem ovplyvniť že vybudujem fotovoltaiku a budem nabíjať zo slnka keď sa bude dať, a keď nebude svietiť dokúpim alebo z virtualnej baterie zoberiem ( platí sa distribúcia) a cestou do Chorvatska kúpim mierne drahšiu šťavu u poskytovateľa.... Ale s istotou viem že keď pôjde hore elektrina, pôjde aj PHM.
avatar Re: elektromobil
09. 09. 2022 10:51
laco.bike napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ... jazdy s prívesom nad 1600t a prípadná cesta do Chorvátska
> s člnom, kde použijem moje najobľúbenejšie auto VW multivan

Tomu rozumím na 100% thumbs up
Předpokládám, že máš ještě starého na Transportérové platformě...
smileys with beer
Re: elektromobil
09. 09. 2022 13:35
Investice do forotovoltaiky určitě do ceny elektřiny potřebné pro EV bude započítána. Kolik bude třeba ujet km s EV, aby se to dostalo na nulu?
Stále zde není započítána absence spotřební daně, kterou jsou zatížena paliva pro auta na fosilní pohon a tím pádem značně znevýhodňována. Určitě bude toto v budoucnu nějakým způsobem řešeno už jenom z důvodu chybějicího toku peněz do státního rozpočtu. Při absenci obsahu v lebeční dutině osob o tom rozhodujících na to půjdou určitě opačným způsobem, tj.doženou to zvýšením daňové zátěže majitelů vozů na fosilní paliva, jak to již některé státy předvádějí.
avatar Re: elektromobil
09. 09. 2022 14:42
Zahajskej napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ... tj.doženou to zvýšením daňové zátěže
> majitelů vozů na fosilní paliva, jak to již
> některé státy předvádějí.

Nechci Ti brát iluze, natož modlu důchodcům, ale agent Bureš (tč. řádně nepracující poslanec v "tlachárně" a "nekandidát" na prezidenta ČR) se pod to již dávno v EU podepsal (v době, kdy byl premiérem ČR)... sad smiley

Tudíž není otázka: "Zda?", ale pouze: "Kdy?". Nejzašší termín je vpodstatě dán... smoking smiley

Takže nejenom, že za 5000CZK "držhubného" přišli o 100 000 z každého uspořeného miliónu, ale ještě si připlatí na dani z fosilních paliv... Jistě za to bude moct zase tzv. "fialovej hnus" thumbs up smiley
Re: elektromobil
09. 09. 2022 20:45
Slavkove, oni tu lidé mají hodně krátkou paměť, nechtějí slyšet fakty podložené informace. Stačí si prohlédnout otevřená data ČSÚ ohledně HDP a růstu státního dluhu v době properity před covidem. Amen.
Re: elektromobil
09. 09. 2022 21:04
Chlapi, nezačínejte tady zase s politikou, díky.
avatar
mdr
Re: elektromobil
10. 09. 2022 11:13
Re: elektromobil
11. 09. 2022 20:57
Ja si myslím ze elektromobil je budúcnosť co sa nám to páči alebo nie plus vodík. Chce to len čas a za 10 rokov to tu máme
avatar
mdr
Re: elektromobil
12. 09. 2022 15:19
Nevím, jestli by toto nemělo být spíš ve vláknu "Umíme se smát?"

Zúfalí Nóri: Kvôli nekvalite svojich Tesiel vyhlásili hladovku
Re: elektromobil
12. 09. 2022 18:50
V chladnom počasí auto nenaštartuje
V teplom počasí auto nenaštartuje

Tak kdy ta Tesla vůbec funguje? Ano, mělo by to být do vlákna Umíme se smát.
avatar
mdr
Re: elektromobil
12. 09. 2022 19:23
Taky mě ta formulace zarazila. A i když je tím zřejmě myšleno, že nechce jet, myslím si, že je to hodně nafouknuté.
avatar Re: elektromobil
12. 09. 2022 20:12
mdr napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Nevím, jestli by toto nemělo být spíš ve vláknu
> "Umíme se smát?"

Pobavila mě reakce Muska...
Pozornost Elona Muska si nakonec získali. Ten na sociální síti na informaci o hladovce zareagoval osobitě, jak jsme již u něj zvyklí. Komentoval ji s tím, že taková přerušovaná hladovka je z hlediska zdraví super a i on sám ji na doporučení známého praktikuje a cítí se mnohem zdravěji.

Jestli bych si, být majitelem takové Tesly, ani teď nepřipadal jako tupá ovce, která naletěla, tak už nevím
Re: elektromobil
14. 09. 2022 15:29
[www.novinky.cz]
Ono už to tady, v této zemičce bylo s plynem a levnou elektřinou k vytápění domů. ( Nejdříve nalákali, pak výrazně zdrahli). Paliva ale zdražení plynu nekopírovala, holt elektřina teď je docela dobrým zdrojem zisku. Když vezmeme v potaz parametry přenosové soustavy, zdroje el. energie ( účinnost tepelné elektrárny je tuším někde kolem 17 -18% procent), množství potřebného Lithia a jiných vzácných a drahých kovů, je elektroauto sice zajímavým řešením, nicméně bez reálné možnosti masivního rozšíření.
Re: elektromobil
14. 09. 2022 22:24
18 % měl parní stroj za průmyslové revoluce. Dnes má tepelná elektrárna účinnost 50 % a to se nezapočítává využití odpadního tepla, ale pouze produkce el. energie.
I tak ale elektromobil v České republice spotřebuje kýbl uhlí na 100km.
Re: elektromobil
15. 09. 2022 09:09
Z článku:. "Veřejné dobíjecí stanice jsou doplňkem pro cesty na delší vzdálenosti."
Velmi úsměvné.
avatar
mdr
Re: elektromobil
15. 09. 2022 11:00
Včera jsem viděl couvat Teslu a znělo to jako Ikarie XB1 (je to slyšet hned na začátku videa):
[youtu.be]

Nevíte někdo, co tam vydává takový zvuk?
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 75
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.