Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

elektromobil

Autor m-i- 
avatar Re: elektromobil
01. 09. 2022 19:44
mdr napsal(a):
-------------------------------------------------------
> .... Nebude, dobíjení 150 kW příkonem bude možné jen
> tehdy, když tam bude jen jedno auto. Když jich
> bude víc, tak se ten příkon demokraticky rozdělí a
> nabíjení bude trvat mnohonásobně déle.
>

Pssst, to by dostalo celou tu šarádu s 800V technologií a +150kW dobíjením do kolen thumbs up smiley
Nicméně, takto to na mnoha místech funguje, že příkon je sdílený.

Mám pocit, že ceny pro Chorvatsko tu někde byly a samozřejmě dobíjení výkonem 25kW bylo za jiné ceny za kWh, než při nabíjení 125kW smoking smiley
Re: elektromobil
01. 09. 2022 20:35
Ok,máme tu len názory ľudí čo nemali elektroauto.tak poprosím niekoho kto reálne má takéto auto a podelí sa o skúsenosť.lebo potom stráca zmysel tento thread. Už od vás viem aké sú samé komplikácie od ľudí čo videli takéto auto maximálne z rýchlika
avatar Re: elektromobil
01. 09. 2022 20:40
Zapomínáš dodat, že také od elektrikářů od opravdového silnoproudu, kteří vědí, o čem je řeč.
Re: elektromobil
01. 09. 2022 21:13
oscil napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Ok,máme tu len názory ľudí čo nemali
> elektroauto.tak poprosím niekoho kto reálne má
> takéto auto a podelí sa o skúsenosť.lebo potom
> stráca zmysel tento thread. Už od vás viem aké sú
> samé komplikácie od ľudí čo videli takéto auto
> maximálne z rýchlika

a není tedy pro tebe lepší hledat info o elektroautíčkách na jiných webech, kde bude plno elektronadšenců? podle mě hledáš přesně tento typ lidí ovšem na fóru primárně určeném pro lidi, kteří rádi jezdili, jezdí a asi dál budou jezdit do Chorvatska navíc v autech na PHM. tedy dokud to bude možné či pohodlnější
avatar
mdr
Re: elektromobil
01. 09. 2022 21:31
Ale tak za takových 20 až 30 let se to nějak utřese. Ale to už mě nebude zajímat. Já těch 10 až 20 let doklepu se spalovákem.
avatar Re: elektromobil
01. 09. 2022 21:39
oscil, nemám to ve zvyku, ale nemám rád ani verbální agresivitu, tak asi takto....

V době kdy soudobí "EV-fans" ani netušili, že se dá jezdit na baterky, tak jsem měl P205 elektro smoking smiley
S i3 jsem po Německu najezdil v totálně idiotském / nevhodném nasazení také celkem dost, cca pár desítek tisíc km. Kvůli jednomu eko-pozér-CEO. Cenná zkušenost o nevhodnosti konkrétních EV do konkrétních podmínek...
O některých dílčích detailech překopávky jednoho GIII... z doby olověné do 21. století, také můj kolega něco tuší...

Tu a tam se samozřejmě i dnes něčím aktuálním svezu...

... a teď do mě thumbs up smiley
avatar Re: elektromobil
02. 09. 2022 09:47
Nechtěl jsem ale budu drobně reagovat, máme na firmě 2 elektromobily a na rychlou dobíjecí stanici (Supercharger) jezdíme jen když jede auto do Chorvatska, jinak jsem nikdy nepotřeboval dobíjet jinde, než z Wallboxu na firmě. Každé ráno je "plná nádrž", denně ta auta otočí tak 100-150km (když nejedou HR) tak kolik potřebujeme dobíjet denně kWh? Pokud to promítnu na spotřebu firmy, tak je to kolik % denní spotřeby? Ta auta 12 hodin denně stojí....
Proč budeme potřebovat miliony rychlodobíjecích stanic, na co? Potřebujeme pomalé nabíjení na sídlištích, v rodinných domech, ve firmách, u obch.domů atd. Rychlodobíjecí stanice jsou třeba tak max u dálnic a podobně, to je ale přece řešitelné....

Já vím, zbytečná reakce. Už to neudělám. smileys with beer
Re: elektromobil
02. 09. 2022 10:52
Jsem jen elektrikář na baterky (autoelektrikář) . To by tedy museli ke každý rychlonabíječce na dálnici museli přivést minimálně 35kV nebo spíš 110kV.
Re: elektromobil
02. 09. 2022 14:16
santy, právě jsi svým příspěvkem potvrdil, že o tom víš úplný ho...o tom nevíš vůbec nic!!!
Neuvědomuješ si jednu zásadní věc. V dnešní době jezdí EV zlomeček v celkovém počtu aut. Díky EU šaškům ale.přijde doba (doufám ale, že nepřijde), kdy těchto vozidel bude třeba polovina z vozidel poflakujících se po silnicích. I kdyby každé z těchto aut mělo obden nacpat do svých baterek pár kW šťávy, vynásob to množstvím aut a vcucne to chladící věže obou JE do země.
Taková sídliště, jako jsou v Praze JM, Ďáblice, Bohnice, Prosek, kde na každém každý den parkuje desítky tisíc aut, která bude nutné nabíjet, co se stane? Až budou dojíždět z práce a připojovat se k nabíječkám, budou ti v obýváku v lepším případě jen zhasínat světla.
Zkus si to představit zjednodušeně třeba na rodiném domku. Máš mnoho zásuvek, do kterých můžeš zastrčit spotřebič. Ale ty máš jen občas někde něco píchnuto, většinou spotřebiče vypnuté. Zkus si do každé zásuvky něco připojit, začni na jednom konci a spotřebiče zapínej. Na konec se nedostaneš, vybaví ti jističe. Pokud bys je neměl, tak se ti to stejně nepovede, protože se ti odtaví přípojka na baráku. Musel bys tu přípojku násobně zesílit. A takhle je to i s těmi EV. Teď se to ještě nějak dá, sem tam se něco připojí, ale na takových sídlištích, ulicích ve městech? Tam už to nebudou násobky, desetinásobky, ale tisíci, desetisíci násobky. Jak tam tu elektřinu dostaneš, aníž bys tahal nový kabel od elektrárny? A když už tam ten kabel dotáhneš, kde sebereš elktřinu?
Když si vemu jen naší vesnici. Máme pár let nové rozvody po vsi. Elektrokotel to mají ve dvou či třech barácích. Ještě jeden až dva a bude tu tma. Síť to neutáhne. Musela by se dát nová trafačka. Když k tomu přičtu EV, musí být ještě silnější trafačka, ale i přívod do vsi. A nejsme jediná vesnice v republice, stejným způsobem by se muselo posílit všude!
Trochu jsem se rozepsal, ale ono je třeba těm EV fandům rozsvítit, zatím to jde elektřinou, později to už budou louče...
avatar Re: elektromobil
02. 09. 2022 14:54
Nebude to fungovat, říkají odborníci - píšu si.... smoking smiley
Kdo měl před 30 lety mikrovlnku, automatickou pračku, kávovar, rychlovarnou konvici, sklokeramickou desku, PC, smart IOT, atd?
Když dnes odpoledne všichni přijedou domů, dají prádlo do pračky, uvaří si kafe, nedejbože oběd/večeři, je blackout? Zhasínaj ti světla v obýváku?
Jak jen jsme to za těch 30 let dokázali, nevím..... eye popping smiley
Schválně jsem koukal na roční spotřebu našeho domu v roce 1989 (2MWh), dnes máme 6,5MWh (děti, rodiče, prarodiče)
Jak je to možné, můžeš mi to jako odborník vysvětlit? Už vím, komunisti byli osvícení a věděli, že maj "udělat silný dráty", protože...
Počkej, ono vlastně né....
Tak já fakt nevím spinning smiley sticking its tongue out
Přece nelusknem prsty a nebudem tu mít miliony EV aut přes noc, vždyť na ně nikdo nemá. Za 30 let tu možná bude polovina, ale kdo to ví?
Já si svoje spalovací auto rozhodně ještě dlouho nechám, ale na firmě mi EV fungují skvěle, takže za mne OK.
Nikdo mne nenutí kupovat si EV, takže s tím nemám problém. smileys with beer
avatar
mdr
Re: elektromobil
02. 09. 2022 16:58
Aha, takže když to zaplatí firma, funguje to skvěle, ale pro sebe si to (zatím) nekoupíš. To bych taky bral.

Mám rád technické novinky, ježdění v EV se mi líbí, ale taky si nechám svůj spalovák (letos koupený).

Ale jinak souhlasím, první jezdci se spalováky taky kupovali benzin v lékárně či drogerii, ale jak aut přibývalo, začaly se budovat benzínové pumpy.
avatar Re: elektromobil
02. 09. 2022 17:10
Ve firmě s 5 MW trafostanicí si dvou nabíječek EV energetik pořádně nevšimne, tedy pokud nemá sjednaný nějaký odběrový diagram a nepřekročí zrovna maximum (takových let jsem myslel, že už je to za námi a ejhle - už zase se zase přehazují směny, aby se dalo ve fabrice v určité hodiny denně vypnout všechno, co nutně nemusí běžet - tentokrát sice ne kvůli maximu, ale drahému tarifu).
Ale, když ve městě musím jednosměrkou jedním kolem po chodníku, protože půlku ulice blokuje Tesla připojená do domu na nabíječku, a za oknem má vystavenou výjimku, že může nabíjet na zákazu zastavení, to je opačný extrém a poněkud snižuje můj jinak pozitivní vztah k čemukoli elektrickému na úroveň "něco asi budu muset oželet". Aspoň prozatím. A nemylte se: sice se síť průběžně posiluje a smyčkuje, aby odběratelé nezaznamenali rušivé poklesy napětí při skokových změnách odběru, ale na takové skoky, jaké by vyvolalo jen 15 obsazených nabíječek před panelákem s 60 byty, stále ještě dimenzovaná není. Tím méně na rychlonabíjení.
Čili lze předpokládat, že ještě nějaký rok si ti soudní rozmyslí, jestli už jsou čas (infrastruktura), cena a užitné vlastnosti elektrovozu zralé k tomu, aby jím nahradili dosavadní auto. Jestli a jak bude ten čas využitý k vybudování efektivní infrastruktury, to bude technickoekonomická ekvilibristika, při které budou muset statovat (tedy dělat křoví) i výrobci elektromobilů a jejich obchodníci. Ať udělají, co udělají, stejně budou za blbce.
Něco jiného je totiž prodávat a kupovat energii, kterou lze po určitou dobu skladovat (na to jsme si zvykli u tekutých paliv), než energii, kterou je třeba právě teď vyrobit a dopravit, protože teď si ji někdo žádá. A bude si ji žádat denně, protože i to málo, co se naskládá do baterek elektroauta, v nich nevydrží neomezeně dlouho a musí se čas od času doplnit, ať se s tím jezdí, nebo nejezdí.
Myslím si, že nedůvěra v elektromobily (a zejména u těch, kdo si je ani neosahali, jen o tom něco četli) je vyvolaná právě tím, že vývoj ještě nedošel tak daleko. Ale někomu už to tak vyhovuje.
Konečně - vzpomeňte na natáčení motoru klikou, kdo to ještě pamatujete, ruční sytič, ručně vytahovaná dečka před chladičem, protože ještě nebyly termostaty, každých 14 dní pod autem a seřizovat čelistníky brzd, protože to ještě nemělo samostavy... já to všechno pamatuji, i když tu kliku jen kvůli nefunkčnímu startéru ve Š440.
Proto nehaním elektroauta, taky se na nich musí ještě hodně dodělat.
avatar Re: elektromobil
02. 09. 2022 18:58
santy napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Nechtěl jsem ale budu drobně reagovat, máme na
> firmě 2 elektromobily a na rychlou dobíjecí
> stanici (Supercharger) jezdíme jen když jede auto
> do Chorvatska, jinak jsem nikdy nepotřeboval
> dobíjet jinde, než z Wallboxu na firmě. Každé ráno
> je "plná nádrž", denně ta auta otočí tak 100-150km

> ... Potřebujeme pomalé nabíjení na
> sídlištích, v rodinných domech, ve firmách, u
> obch.domů atd. Rychlodobíjecí stanice jsou třeba
> tak max u dálnic a podobně, to je ale přece
> řešitelné....

VS.

Slavkov napsal(a):
-------------------------------------------------------
> S filosofií, že budeme tankovat EV na ČS jako
> doposud to asi moc reálně nevypadá.


Ono to tak nevypadá, ale v podstatě ve většině ani nejsme v rozporu... eye rolling smiley

Vyjma toho, že ty supernabíječky podél dálnic nebude úplně jednoduché vybudovat... a pokud to bude někde jinde, než stávající ČS, tak opět "ekologicky" na zelené louce, že? To o té jednou ekologické (EV) a podruhé neekologické (elektrokotel) elektrické energii nechme teď stranou...
Kde stojí 95% FVE? Na místě bývalého úrodného pole či pastviny? Superekologie, že?
Pokud bude FVE na každém zastřešeném parkovišti, budově, každá kráva bude mít na střeše chléva "zrcátko", tak celkem OK (třeba až na ty "odlesky" ). Otázku požární bezpečnosti atd. také raději otevírat nebudu.

Jinak souhlas, domácí či firemní FVE (ostatně i ze sítě) a pokrýt denní spotřebu na cestu do práce, děti do školy a zpět... 30 - 100km, cca 5 - 15kWh...
S "běžnou" 10kWp reál i v zimě s 1kW (10%)... Trochu úskalí je u lidí, kteří mají obvyklou pracovní dobu a v době největšího výkonu FVE jsou v práci, tudíž "pytlovat EE do baterek" a pak se ztrátou "přesypat" do EV... a jsme u toho, co jsem tu v minulosti psal "unifikovaný vyměnitelný acu pack", třeba domácí FVE a do hybridu na to "denní popojíždění", třeba jen těch 15kWh v systému "cvak-cvak vyměněno", ale to prostě nebude... Protože byznys a konkurence.
Ano, 5 - 15kWh není nic kritického, stačí si spočítat bojler nebo takový ten přímotopný radiátor 2kW x počet hodin provozu...

A to je podle mého TEN NEJVĚTŠÍ PROBLÉM - KOMUNIKACE A PREZENTACE EV smoking smiley

Dokud budou lidem vykládat totální nesmysly, že to bude fungovat jako běžné spalováky nebo to s nima srovnávat, tak se dostaneme přesně do těch fantasmagií 800V a 200kW rychlonabíjení... (chápáno) pro všechny thumbs up smiley JENOM proto, aby ukázali, že "tankování" je stejně rychlé hot smiley
Samozřejmě i tisíc "obyčejných 230V zásuvek" na sídlištním parkovišti je výzva... Tipneš si kolik pilířových skříní SS100-300 měníme týdně, že do nich nějaký "řidič" nacouval? Představa, že to vynásobím stem mě docela děsí...

Pominu-li vše výše uvedené, tak se dostaneme do "funkčně ekonomického mixu", jaké potřeby, jak dlouho a za kolik to uspokojí... A to už je opravdu velmi individuální smoking smiley
To je přesně to, proč EV nevlastním ani já. Vůbec to není o odmítání nového atd., ba naopak, ale tady se to prostě do mých potřeb, nároků, možností atd. prostě nedostalo.

santy, ruku na srdce, ono argumentovat firemní Teslou(?) s největší(?) baterkou, na fóru, kde se řeší cesta (většinou rodin střední třídy) adekvátním rodinným automobilem do Chorvatska... Je také trochu mimo mainstream, ne?
Pak i to nepochopení většinou je celkem pochopitelné...
smileys with beer
avatar Re: elektromobil
03. 09. 2022 00:05
Slavkov smileys with beer souhlasím. Sice už mám jen EV, v práci spalovák.
Mě se spalovák nevyplatí. Možná za několik let bude něco jiného. Kdoví kam se posune vodík. Něco se v mých potřebách změní a pak třeba se budu muset vrátit ke spalováku.
Jinak u Lidlu jsem v zimě “netankoval” to až na jaře jsem začal. Myslím že teď jak to zpoplatnili ušetřím. Zkrátka nebudu kupovat zbytečně co nepotřebuji. Lidl mám jako menší zajížďku, proto jsem tam začal nakupovat až letos na jaře.
No a má to jednu ekologickou výhodu, nespotřebuji týdně o 3 kWh více než musím a k tomu spotřebu potravin a odpadu.

Teď vážně k nabíjení u Lidlu. To zpoplatnění řekl bych bylo nutné. Opravdu se to dost zneužívalo, na druhou stranu jsem si tam často dobře pokecal, včetně domluvení zakázky. Poznal jsem různé lidi, některé schůzky jsem si domluvil na nabíječce.
Největším problémem zpoplatnění nabíjení je její způsob platby. Cena není problém. Pro mne je problém ta minimální platba 100 Kč. To že mi do několika dnů uvolní zbývající 1900 Kč nějak překousnu. Ale za těch 100 Kč bych musel plánovat abych tam přijel téměř vybitý.
U Lidlu nakoupím až budu mít cestu okolo a nabíjet až zavedou jiný způsob platby což by mělo být příští rok.

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
Re: elektromobil
03. 09. 2022 07:31
Santy. Nevím kolik je ti let. Ale na činžovních domech byla elektrika stavěná maximálně na televizi a svícení. Když jsem koupil manželce v roce 1983 automatickou pračku tak jsme museli přidat samostatný jistič bo ta pračka pořád vyhazovala jističe. Byl to byt z roku 1969. A tak nějak by to dopadlo kdyby si všicni pořídili elektroauta. Ta sít by to prostě nevydržela. Mět zbytečné prachy tak si to ektro auto koupím. Ale pouze kolem komína.
avatar Re: elektromobil
03. 09. 2022 08:47
Kdybych dostal k dispozici služební elektromobil nebo dva, nabíjel ho v práci, servisovala by mi ho včetně vzduchu dopneumatik firma, to by se to jezdilo. To bych byl přehorlivým horlivým propagátorem a zastáncem EV i na fóru o Chorvatsku.
Na "velmi dálkovou" jízdu bych ho nechtěl ani za prase, stálo by doma. Ale kolem komína, jak píše Ajax, tak to by šlo. Kdyby člověk měl zbytečný milion ( kde bych ho ale sebral za těch 70 let života a nekradl, nevím), tak bych si ho pořídil. .
Re: elektromobil
03. 09. 2022 10:07
obávám se, že když elektro nedokázala politicko-ekonomicko-ekologická lobby prosadit silou, bude to za pár měsíců prosazovat ještě větší silou. když se spojí kšeftaři a fanatičtí zastánci jen jediné cesty a jediné pravdy, bůh ví jak to dopadne. těšit se na odpočinkový pobyt v dovolenkové destinaci a řešit přitom navíc problém typu "jak se vůbec racionálně rozumně dopravit tam a zpět" ... stačí ekonom Kovanda, který dokola omílá téma litr benzínu za 100,-

jezdit po okolí se služebním elektrem, jehož servis a spotřebu řeší a hradí firma, tak to se nepočítá
avatar Re: elektromobil
03. 09. 2022 10:39
Všechno se dá nějak řešit, i když se vyrojí další a další omezení. Je to i v lidech.
Bavíme se o cestách dlouhých řekněme 900 - 1500 km.
Dojde na to, že se pobytové turnusy nebudou střídat převážně v sobotu, ale pružně se přizpůsobí do ostatních dnů v týdnu, aby se doprava nekoncentrovala jen do páteční noci až sobotního večera. Dnes na to existují už docela kvalifikované předpovědi, ale, samozřejmě, jsme lidi a nečteme to a nekoukáme na kamery, abychom si udělali vlastní statistiku, kdy jet a kdy nejet (dokud jsme jezdili uprostřed sezóny, tak jsem si ji dělal, ale stačilo se o dvě hodiny zdržet a všechno bylo jinak).
Ono přenocovat cestou a podívat se i jinam, než k moři, se nám už pár let osvědčuje, a to, i když jezdíme převážně na sklonku sezóny. A podle zkušenosti v nějakém domku s jedním dvěma apartmány by to asi nebyl problém už dnes, využít nočního pomalého nabíjení z wallboxu. Samozřejmě na jedné ze zastávek bych uvítal rychlonabíječku.
Za další - internet dává řadu možností najít ubytování třeba od úterý, místo od soboty. Zase záleží na ochotě zaměstnavatelů, kdy umožní vzít si dovolenou, a ubytovatelů, jak moc na té sobotě, jediné a pravé, budou trvat.
To ale není všechno, co bude potřeba organizačně dotáhnout, ale při troše dobré vůle to vždycky nějak půjde.
O technické stránce krmení a pořizovacích a provozních nákladech na elektromobil toho tu bylo rozebráno dost, proto se k tomu nevracím.
Zkrátka za současného stavu elektromobility se toho bude muset změnit víc, aby se auto na baterky rozšířilo rychleji a dobrovolně, než se trh s fosilními palivy dokřiví ještě víc.
avatar Re: elektromobil
03. 09. 2022 17:49
Jen aby nedošlo k mýlce, ta firma je moje, jsou to moje peníze. Jen abychom se pochopili.
Re: elektromobil
03. 09. 2022 19:57
Santy. A proč to nenapíšeš zrovna?
avatar Re: elektromobil
03. 09. 2022 21:46
santy

Další demagogie... (?)

Předpokládám, že zde bude více lidí, kteří mají firmu... Třeba s.r.o. se 100%, jediný jednatel... Přesto rozlišujeme, co je naše soukromé a co je firemní smoking smiley

Nebo budeme např. porovnávat ("moji-firemní" ) svářečku plastů s horkovzdušnou pistolí, co používají doma hobbíci / fóristé?
Budeme porovnávat 10-20kW profi elektrocentrálu s hobby 1-2kW, co mají karavanisté / fóristé?

EV mezi řádky...
- 21% DPH
- (zrychlené) odpisy do nákladů, nikoli pořízeno ze zdaněného čistého zisku

Pořád je to fér zde na fóru?

Nebo, když to máš firemní = soukromé, tak to doufám máš v účetnictví alespoň 50 na 50? thumbs up smiley Asi ne, co?
Re: elektromobil
04. 09. 2022 07:13
i pokud jde o menší firmy je myslím odpověď přímo na ulicích, parkovištích, cestách.... stav se samozřejmě může pomalu či rychleji měnit město od města. v případě santyho mám pocit, že to chtěl zkusit a nechal elektro nakonec pouze na ježdění kolem komína.... na doču do HR by to za současné situace nejspíš nevzal. a o tom je (resp. asi takto byla zamýšlena) tato diskuze. vzít či nevzít do HR apod.
avatar
mdr
Re: elektromobil
04. 09. 2022 09:26
Santy napsal, že s firemním elektromobilem jezdí často služebně do Chorvatska. Ale pro soukromou potřebu má spalovák.
Re: elektromobil
04. 09. 2022 10:43
Prečo riešite nabíjanie pred barakom? Aj spalovakom tankujete pred barakom? Dennodenne nabíjanie vám tiež vadí? Tak prečo vám nevadí dennodenne nabíjanie mobilu? Moja reakcia bola na to aké sú reálne skúsenosti s auto pre jazdu do chorvátska, aj je na to určená téma
avatar Re: elektromobil
04. 09. 2022 11:19
Právě, že je to o cestách do Chorvatska, je tedy samozřejmé, že se bude řešit to pomalé nabíjení před domem, ať už vlastním, nebo u domácích před apartmánem, protože nenechám auto čtyři kilometry od domu s volně přístupným kabelem někde u nabíječky přes noc, a nepůjdu do hajan. Nehledě na to, že po nabití tam to auto bude jen překážet. Doma (i u apartmánu či hotelu) na to můžu aspoň dohlédnout, někteří si i dvorek nějak uzavřou, braňku zamknou, ba i kameru zapnou. A hlavně - je to jejich, nikdo jiný tam na volnou zásuvku nečeká.

Kdekoli jinde, než doma (potažmo u hotelu, apartmánu, na chalupě, prostě tam, kde se dá s wallboxem přiblížit podmínkám doma) totiž postrádá pomalé dobíjení smysl. Tam už to chce dostatek rychlonabíječek, což už místy problém je, a zdaleka ne vždy se dají plně využít, prostě někdo nemá vůz umožňující dobíjet tak rychle. Nebo nabíječka omezí dobíjecí výkon, protože na víc aut najednou nebude mít zdroje. Taková soudobost odběrů je mrcha. Nakonec se stejně asi ujme řešení s přídavnými trvale dobíjenými akumulátory u rychlonabíječek, aby pokryly nároky odběru ve špičce. Ať už je jejich efektivita pochybná, nebo ne, stejně to někdo zaplatit musí. A kdopak to asi bude?
Ale o tom jsme tu se Slavkovem psali.
Jestli někam chci, či dokonce musím, v nějakém termínu dojet (příklad: mám rezervované místo na trajektu nebo v autovlaku, ty na mě čekat nebudou), pak mi pomalé nabíjení (nebo čekání na volnou rychlonabíječku) může naprosto zlikvidovat i značnou časovou rezervu, přivodit dost starostí a nadělat vrásky, jak hlubokou orbu. V lepším případě si budu po zbytek cesty koledovat o předraženou fotku.
Apartmán samozřejmě nikam neujede a zpoždění se dá vyřídit i telefonem. Ale s takovým chabým argumentem mě asi odpůrci elektromobility taky pošlou do patřičných mezí.
Re: elektromobil
04. 09. 2022 11:26
mdr napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Santy napsal, že s firemním elektromobilem jezdí
> často služebně do Chorvatska. Ale pro soukromou
> potřebu má spalovák.

tak to je potom moje nepozornost.každopádně to nevyjasňuje, zda tedy s rodinou jede na dovču elektrem (jako součást jedné ze služebních cest) nebo naopak tím spalovákem (myšleno tím - pro soukromou potřebu). ono jezdit do např. Zagrebu nebo někam kolem Makarské elektrem bude taky docela rozdílná zkušenost vzhledem k počtu km a možnostem dobíjení. taky bude rozdíl, zda člověk jede ve dvojici nebo s uplakanýma prckama( jejichž jedinou otázkou je, kdy už tam budeme) apod. přijde mi to, že zatím v pohodě, ale až těch aut na cestě tam a zpět bude tak 10x víc a nic se nezmění, bude veselo



Upraveno 1krát. Naposledy upravil arlin (04. 09. 2022 11:31).
Re: elektromobil
04. 09. 2022 11:49
Tieto argumenty beriem ale keď sa dostanú elektro auta na slušný dojazd tak ma budúcnosť, dnes v slovenskej televízii predstavovali kiu kde dojazd bol cez 500km.ucinnost týchto áut tiež nie je nie je zlá. Nie som majiteľom takéhoto auta a chápem rozhoecenie" nad príkazom používaním týchto áut-trh by to mal vyriešiť
Re: elektromobil
04. 09. 2022 11:55
oscil napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Prečo riešite nabíjanie pred barakom? Aj
> spalovakom tankujete pred barakom? Dennodenne
> nabíjanie vám tiež vadí? Tak prečo vám nevadí
> dennodenne nabíjanie mobilu? Moja reakcia bola na
> to aké sú reálne skúsenosti s auto pre jazdu do
> chorvátska, aj je na to určená téma


mobil si klidně podle potřeby mohu během uspěchaného dne dobít pohodlně z powerbanky. jinak ti to celé pěkně shrnul Hill 11:19. nejcennější ve tvém životě (pominu rodinu apod.) nejsou peníze, ale tvůj vlastní čas. zvláště v uspěchané chaotické době navíc plné různých větších či menších komplikací a administrativních naschválků. proč si tedy přidělávat další problémy, starosti a komplikace....



Upraveno 1krát. Naposledy upravil arlin (04. 09. 2022 11:56).
avatar Re: elektromobil
04. 09. 2022 12:47
oscil napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ... dnes v
> slovenskej televízii predstavovali kiu kde dojazd
> bol cez 500km.ucinnost týchto áut tiež nie je nie
> je zlá.

Ano, jde to dopředu, ale to jsou počty při spotřebě cca 14kW/100km (to je na dálnici cca 100-110km/h max.)
Při dálničním tempu (140-150km/h) je realita 20+kW/100km.
Fyziku ani EV neobelstí, prostě kinetická energie roste s druhou mocninou rychlosti smoking smiley Ostatně i ta lineární závislost na hmotnosti (při vyšší hmotností EV) dělá své...

Opravdu nechci polemizovat, kolik času člověk naspěchá (rychlejší jízdou) na 1000km spalovákem. Třeba do Chorvatska, i v kontextu úseků s nižší než dálniční rychlostí...
Např. z Prahy do Frankfurtu či Bonnu to budou samozřejmě zcela jiná čísla (směšné počty dálničních nabíječek v DE nechám opět raději stranou). Ostatně, oni ani běžných pump nemají u dálnic tolik, jako v ČR...
Nicméně, pokud bude neustálá snaha o porovnání se spalováky, tak se EV ani této konfrontaci nevyhnou...

Zpět k tomu Chorvatsku, s EV nenaspěchá vůbec nic(?), neboť o co rychleji pojede (14 vs. 20+kw/100km), o to déle bude dobíjet vyšší spotřebu grinning smiley A opět to bude velmi individuální, někdo udělá rychlou zastávku na dotankování a WC (10 minut), někdo si to bez kafíčka, cigaretky, pohodičky atd. nedovede představit (30 minut).

Prostě je potřeba EV brát poněkud jinak, neboť pro maximální efektivitu je prostě potřeba k nim přistupovat jinak.
Asi také nebudeme jaderné elektrárny využívat k vykrývání špiček, ale použijeme vodní...
Re: elektromobil
05. 09. 2022 07:51
Tak již naposledy k tomuto tématu, protože je to házení hrachu na zeď.
Jak napsal Pavel, EV je nutno chápat a je chápáno úplně jinak, než auto se spalovákem. V tom je největší kámen úrazu, snaží se vnucováním EV převychovávat lidi.
Taková představa, že by byly nabíjecí stanice stejně, jako čerpačky PHM. V tom případě by EV bylo skoro nepoužitelné, nebyla by možnost si ho dobít doma, u marketu, v práci a pod., jen u těch čerpaček. Dokažete si představit ten čas u čerpačky s dloubáním se v nose při čekání, až se stojan uvolní a pak než nabiju? Proto se nabíječky cpou, resp.podstrojujou všude možně, aby EV bylo alespoň z části k nějakému užitku.
A teď s EV dojedu do HR. Již mnohokráte jsem tam zažil výpadky elektřiny. Ne proto, že by elektřina nebyla, ale proto, že to rozvodná soustava nezvládá. Lidičkové večer přijdou od vody a první co udělají, zapnou klimu. A je vymalováno. Bavil jsem se s domácí o těchto problémech. Sama říkala, že přípojka do jejího baráku je slabá. Chtěla posílit, ale je v podstatě nemožno, jednak cena řádově tisíce éček, ale není kapacita přívodu do Drašnice. Ale to není jen tam, potýkají se s tím téměř všechny turistické oblasti na pobřeží.
A teď jim tam za sezónu přijede skoro mega Čechů, když budu počítat 3 lidi na auto, odečtu letadla, busy, vlaky a jen každý desátý přijede EV. Je to 25tis.aut? A kde jsou ostatní národy? Bude aut dohromady třeba čtvrt mega. Podotýkám, že čísla jsou jen nástřel. I kdyby každé nacpalo do baterek jen 200kW, násobte. Vyjdou Dukovany, Temelín?
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 47
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.