Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

elektromobil

Autor m-i- 
avatar
mdr
Re: elektromobil
20. 08. 2022 10:38
avatar Re: elektromobil
20. 08. 2022 11:31
Klasický článet zaslepeného ekoteroristy, ve kterém je tolik lživých informací, že to překračuje i běžný průměr těchto blafů. Napíšu prostě své zbožné přání (ve skutečností totální nesmysl), aniž bych byl schopný si sečíst pár základních údajů např o tom, jaký okamžitý výkon by takové nabíjení vyžadovalo.

Např:
- vybudování sítí wallboxů na parkovištích u bytových domů není nic složitého, srovnala bych to třeba s výměnou starého vodovodu nebo starého elektrického vedení za nové, spíš to bude míň náročné.

Paní absolutně nemá ani páru silnoproudé elektrice. Výměna starého za nové udělá spoustu bordelu, ale tak nějak se "pouze" vyměni stavající vedení za nové. Což např. u vybudování dobíjení pro každé parkovací místo v domě rozhodně neplatí (např. opět jenom ten potřebný výkon, který bude akumulovaný do večerních hodin).


- pouze když pojedeme někam daleko, budeme potřebovat „čerpací stanice“ s rychlonabíječkami, kde budeme muset auto nechat stát třeba půl hodiny

Kolik stojanů k dobíjení by tam muselo být, aby to obsloužilo srovnatelně velký provoz jako u normální čerpací stanice (a opět s tím spojený potřebný výkon).

A tak by se dalo pokračovat dále.

Už jsem to, i tady, psal několikrát. Kdyby ty "tablety s funkcí auta" byly tak super, tak se prosadily už dávno samy (byly tu dřív, než auta se spalovacím motorem a na provoz byly jednodušší. Ale nestalo se tak! Proč asi?!
Re: elektromobil
20. 08. 2022 12:02
Přesně. Jediné, co dává smysl je cargo-kolo s el. pohonem. Jinak ani normální el. kolo není nic, z čeho by se lidstvo mělo radovat.
Re: elektromobil
21. 08. 2022 13:30
Hill to napísal super.
El. hybrid tu je dávno ponorky, autá dokonca cez II. sv. vojnu aj nem. tanky, lokomotívy v baniach, elektrovozíky dávno v ére socializmu, malo to parádne zrýchlenie. Momentálne to ešte na cestovanie na dlhé trasy nedospelo, chýba infraštruktúra na nejaké masovejšie rozšírenie, ceny energií sú v stave šialenstva a ešte sa len uvidí čo a ako ďalej.
Nie som zástanca dotácií - dôjde k rozšíreniu presadzovanej veci a potom sa deformovaná cena prejaví naplno.
Elektro by sa malo presadiť evolúciou a nie nasilu.
Viem si predstaviť momentálne el. auto na jazdy v blízkom okolí . dať solár na strechu alebo obyčajný alternátor ku blízkej rieke a doma batériový pack a nabíjať aj auto. V súčastnosti sa ešte uvidí ako sa vyvinú ceny energií, tak treba rozmýšľať aby človek neurobil chybu.
avatar Re: elektromobil
21. 08. 2022 23:05
Početl jsem si a pobavil jsem se.
Ti, na které jsem nejvíce sázel se ozvali a předvedli svým chováním a znalostmi to čemu se říká "potrefená husa" thumbs up smiley
Dokonce jedna husa - tedy houser si vyhledává mé příspěvky i v jiných vláknech, aby mne tam slovně napadal. Tomu se říká trefa do černého smiling bouncing smiley

Psal jsem předchozí příspěvek především proto, aby se konkrétní lidé zamysleli. Doufal jsem, že mají více inteligence aby pochopili, že toto vlákno je pro elektromobilisty, aby si předávali své zkušenosti na cestě do oblíbené destinace v Chorvatsku. Místo toho dokáží zpoza klávesnice být agresivní a urážet všechny, kteří si dovolí jejich čmoudící archaické pohybovadla oprávněně kritizovat.

Příspěvek Hilla beru jako přínosný, vlastně jediný, který zde má hlavu a patu. Vyhnul se ekologii a jen popsal užitek různých pohonů pro různé provozovatele.

Co se týče ekologie. Jestli pak vy "odborníci na EV, které jste je viděli maximálně někde na parkovišti" víte, že naše rafinérie je největším spotřebitelem elektrické energie? Víte kolik elektřiny je potřeba pro výrobu 1 litru PHM? Je to od 1,5-2 kWh na 1 l PHM.
Tak tedy při naplnění nádrže o objemu 50 litrů spotřebujete 75 kWh elektrické energie.
Má průměrná spotřeba elektřiny mimo zimu - tedy 8 měsíců je 14 kWh/100 km. Což znamená dojezd 500 km (po odečtení ztrát při nabíjení a také má spotřeba je ve skutečnosti nižší než 14 kWh/100 km). V zimě jsem měl průměrnou spotřebu o 20 % vyšší (s tepelným čerpadlem by to bylo mnohem méně), ale jedná se o 4 měsíce v roce.
Čmouďáci ujedou na 50 litrů při spotřebě 5 l/100 km 1000 km.
Emise v ČR jsou zaokrouhleně 0,4 t CO2/MWh, hodnoty pro čistokrevného čmouďáka v laboratorních podmínkách vezmu 100 g CO2/km.
Emise z provozu EV (tedy výfuky elektráren) jsou 0,000056 g CO2/km.
Výroby aut čmoudů a elektro bych nechal shodné (elektroauto má mnohem méně dílů, ale více kabelů).
Problém je baterie. Výroba 1 kWh akumulátoru vyjde na 192 kg CO2. Tedy 64 kWh baterie má emisní stopu 12,3 t CO2.
Což zdánlivě vychází na nějakých cca 130000 km, aby se emisní stopy vyrovnaly.

No jo, jenže ropa se někde musí vytěžit, musí se k nám dopravit tankery (bez emisních regulací, které občas havarují), pak se musí ropovodem přepravit, tlak v ropovodu je poháněn elektřinou. Pak se musí v rafinérii zpracovat. Potom už jen opravdu nepatrná energie slouží k převozu PHM na čerpací stanice a provoz čerpací stanice je zajištěn elektřinou.
Doprava ropy ropovodem odpovídá maximálně 1,4 kWh/1 litr PHM. (malá vsuvka rafinace 1,5 + ropovod 1,4 kWh - EV na to může ujet až 900-1000 km mimo zimní měsíce).
Ropa se na dálném východě těží pomocí elektrických čerpadel a na plošinách používají dieselové agregáty. Započítat tyto emise do 1 litru nafty, nebo benzinu je asi nemožné vzhledem k mixu zdrojů ropy a různému způsobu dopravy.

Na druhou stranu baterie elektromobilů se recyklují s účinností 95 % (a více). Čímž vznikají emise na výrobu elektřiny (pokud nejsou zajištěny obnovitelnými zdroji, ale zase ty obnovitelné zdroje spotřebovali emise při výrobě). Ale už není potřeba těžba kovů.

Zjednodušeně a nejspíš reálně odpovídá, že na výrobu 64 kWh baterie je nutné najet 64000 km, aby elektromobil dosáhl bodu, kdy se emisemi vyrovná se čmoudícím protějškem. Hodnota výpočtu 1 kWh = 1000 km se nedá snadno ověřit, já to nedokážu - což potrefené husy rozhodně také nemohou. Je to zprůměrovaná hodnota. U některých aut to vychází méně a u některých více. Kdysi na webu jsem našel zajímavou kalkulačku, která počítala s konkrétními auty pro provoz v konkrétní zemi.
Já mám auto s baterií o kapacitě 25,6 kWh můj roční nájezd s ním odhaduji na 20000 km. Ohledně emisí od jednoho a půl roku budou mé emise nižší a nižší než kdybych dál jezdil čmouďákem.

Ovšem tady je jeden problém, pro většinu lidí je elektromobil vhodný i když si to velká část z nich neuvědomuje, ale přes to je zároveň pro mnoho lidí elektromobil nevhodný.
Typicky jsou to lidé s nižším nájezdem za rok a s nízkým příjmem (ovšem to je diskutabilní, kdybych já osobně neměl elektromobil, tak v červnu a červenci bych neměl ani na benzín - nebo bychom nejeli na dovolenou) a lidé, kteří potřebují od auta speciální vlastnosti (terénní průchodnost a tahání těžkých vozíků).
Znám člověka co se svým EV Hyundai Ioniq s baterií o kapacitě 28 kWh už najezdil 260000 km za 5 let. Minulý týden se mi chlubil, že byli na dovolené v Itálii, vzdálenost 900 km, kterou ujel i s nabíjením za 13,5 hodiny a se spotřebou 12,8 kWh/100 km (cesta zpět podobné parametry). Výměnu auta plánuje až ujede 500000 km.
Poté se může baterie v autě vyměnit, nebo bude dál sloužit v bateriovém úložišti.

Ekologičnost EV je ze začátku dost problematická, ale přibývajícími roky se zásadně zvýší.

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
Re: elektromobil
22. 08. 2022 01:51
Je smutné, jak (krom Hilla a pár dalších) nedokážete o věci diskutovat v klidu a věcně. S nadhledem, nikoliv nenávistně napadat druhou skupinu a fanaticky ji hanit, stejně jako nekriticky adorovat svoji variantu. Proč musíte Vy zastánci spalováků nazývat EV elektrošroty (už se mi nechce hledat kdo všechno to byl) a Vy zastánci EV nazývat spalovací auta dehonestujícími názvy "archaický čmouďák" (přestože jsou katalyzátory, filtry, močovina).. že Baixy...

Oba pohony mají svoje.. Na něco se hodí, na něco méně, na něčem nejdou použít.. To neznamená, že jeden je špatný a druhý dobrý...

Problém je, že spalováky prošly stoletým vývojem a mají vybudovanou infrastrukturu, kdežto elektro se prostě nevyvíjelo.. Nyní se EV tlačí přes mrtvoly, ale 100 let vývoje spalováků nelze dohonit nařízením EU... Elektro by mělo projít vývojem a nabídnout lidem tolik, aby si je lidé chtěli kupovat sami jako variantu první volby... A hlavně bez dotací, bez šrotovného, bez odpuštění dálničních poplatků a modrých zón.. Rovné konkurenční podmínky pro spalováky a EV.. Tyto dotace zcela křiví trh a hlavně - dálniční poplatky, odpuštěné modré zóny, daň z PHM - to všechno jsou obrovské příjmy státního rozpočtu... Do jakého počtu EV asi bude stát ochoten se vzdávat přijmu do napjatého státního rozpočtu... Z čeho by asi stát platil svoje náklady, pokud by přišel o příjem z PHM...protože všichni mají EV.. Už Vás dost má EV? Tak fajn, teď vám to zdaníme, protože stát taky potřebuje na provoz...

Současná situace je pro EV naprosto nepřipravená a pokud by se všichni vrhli na EV, stály by podél silnic kolony EV s prázdnými baterkami které by nebylo kde dobít. Nejde o počet míst na dobíjení, (i kdybychom vystavěli odpovídající počet míst) ale nemáme odpovídající kapacitu rozvodné sítě tu energii tam dotáhnout a nemáme ani tu energii... Jsem elekro (nemyslím tím zapojovače zásuvek) vím o čem je řeč..

Mluvil jsem před několika lety s výše postaveným člověkem z vývoje koncernu. Bavili jsme se o alternativních palivech (tehdy to ještě nebyla jen elektrika, tehdy se uvažovalo o mnoha alternativních palivech). Ptal jsem se ho, proč nejde vývoj silněji také směrem alternativních paliv.. Odpověděl mi, že by dokázali během 10 -20 let dostat alternativní paliva na úroveň ropy, ale není pro to politická vůle.. Protože co by se stalo s celým arabským světem.... Přišel by o přijem a stal by se neřízenou střelou schopnou rozvrátit světový řád...

Bohužel řada majitelů EV svým neobjektivně adorativním přístupem k EV přispívá k zbytečnému zvyšování napětí nejen ve své baterii, čímž svému milovanénu pohonu prokazují medvědí službu.
avatar Re: elektromobil
22. 08. 2022 08:00
Baxoid napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Početl jsem si a pobavil jsem se.
> Ti, na které jsem nejvíce sázel se ozvali a
> předvedli svým chováním a znalostmi to čemu se
> říká "potrefená husa" thumbs up smiley
> Dokonce jedna husa - tedy houser si vyhledává mé
> příspěvky i v jiných vláknech, aby mne tam slovně
> napadal. Tomu se říká trefa do černého smiling bouncing smiley

Už konečně NELŽI!!!! Jediný, kdo tu přímo slovně někoho stále napadá jsi pouze TY!!! V jiném příspěvku jsem Tě vyzval, aby jsi mi citoval, kde jsem tedy napadl přímo tvou osobu. Proč jsi to neudělal!? Nic jsi nenašel?

Lidé, kteří svou pravdu (byť už několikrát protistranou vyvrácenou) neustále protlačují jako tu jedinou správnou a potom ještě slovně napadají toho kdo jim oponuje (aniž by zaútočil přímo na ně) už nejsou ani k smíchu. Jsou spíš k pláči. Ano je mi vás (stejný typ lidí) líto. Ale jestli s tím sami dokážete žít, žijte si tak. Ovšem neosočujte a NENAPADEJTE slovně ostatní, když už nemáte žádný argument, který by bylo čím, věrohodně, podložit.

Holt, když někomu dojdou (nebo je vůbec nemá) argumenty použije "násilí". Ovšem tvářit se potom, že on je ještě ten komu se ubližuje, to chce opravdu silný žaludek. Mohl by jsi jít, z fleku, do politiky. Měl by jsi tam plno karádů, se kterými by jsi si skvěle rozuměl.
avatar Re: elektromobil
22. 08. 2022 08:34
Peťas napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Baxoid napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Většina z vás jen kritizuje a ani nedovolí svým
> > negativním a agresivním chováním uživatelům EV
>
> S kritizováním, pomlouváním a lhaním začali
> propagátoři elektros*ačů. Jak jsou údajně
> ekologické, bezemisní, ohledúplné k životnímu
> prostředí a naopak jak jsou "klasické" auta
> neekologické, škodlivé atd.
>
> Že ani jedno z toho není pravda a pravdou je pravý


> opak, tito hejtující zaslepenci nehodlají
> přiznat.
>
> Ten tvůj příspěvek je přesným obrazem smýšlení
> jedinců zaslepených údajnou ekologickou (a kdoví
> jakou jinou ještě) výhodností a ohleduplností těch
> elektros*ačů.

>
> A pokud bude někdo prosazovat něco násilím s
> podporou vylhaných údajů, bude proti tomu odpor.
>
> Tak si ty SVÉ hloupé názory piš klidně sem a třeba
> budeš spokojený.



Nikdy jsi ho přímo nenapadl, máš recht.....
avatar Re: elektromobil
22. 08. 2022 09:03
Na té medvědí službě se podepisují i sami konstruktéři a výrobci, kteří si nejen nechají schválit milion různých doplňků, ale prolobují si, aby postupně byly povinné. Jistě, provoz je tak hustý, že některé z funkcí auta nejen zvýší výrazně pohodlí, ale i bezpečnost - pokud fungují správně. A v tom je bolest - každý díl má nějakou střední dobu mezi poruchami a, čím více vybavení bude, tím častěji se může něco projevit. O těch statisících vozů, v nichž všechno funguje, jak má, se nedovíme, však to přece tak má být. Když výrobce zjistí menší spolehlivost některého dílu a spustí svolávačku, dobře, však je to v jeho vlastním zájmu. Humbuk v tisku a na internetu brzy utichne.
Zato z ojedinělé poruchy se udělá pravidlo, nikdo už nezkoumá, jestli si za to nemohl uživatel sám, jsou toho najednou plné magazíny, ať už na papíře, nebo na webech. Objektivita zapláče, protože každý z nás, ať chceme, nebo nechceme, máme na věci svůj pohled, který lze různě snadno ovlivnit. Bohužel je i mnoho takových, kteří vlastní názor nemají, u nich to mají tvůrci takových zpráv nejsnadnější. Zvlášť ten, kdo publikoval jako první, protože kdo by se zdržoval čtením nebo poslechem druhého? Kdo že to vstoupil na Měsíc jako druhý?
Musím některým redaktorům přiznat, že dosáhli v podsouvání vlastního názoru značného mistrovství i rychlosti.

Třeba například příklad:
Povozil jsem se i v Tesle 3 a chvíli mi trvalo, než jsem přišel na to, co mě tam znervózňuje - chyběly mi taktilní ovladače, po kterých je ruka zvyklá naslepo sáhnout, kdykoli je třeba, a cítí mechanickou odezvu. Když se stav zobrazí na přístrojovce, tím líp. To je jedna z těch medvědích služeb poskytovaných konstruktéry. Jistě, zase se na to "pokrokovější" ovládání dá jistě zvyknout, ale zkoumejte za jízdy, jestli se prst trefil na displeji správně, když se vám to nezobrazuje mezi budíky (i když určitě současně vidím, že ostřikovače ostřikují a stěrače stírají)... Třeba to jiní výrobci či Tesla v dalších modelech vyřešili lépe, nevím. Určitě to nebude jednotné a bude potřeba si na to zvykat. Ale není to důvod, abych hned někam psal článek o tom, že auto na baterky stojí za howning a hledal další argumenty na podporu toho tvrzení, ať to stojí za to.
Konečně v trojkové Oktávce jsem jednou taky marně hledal tlačítko na reset tlaků v pneumatikách (v předchozích modelech standardně umístěné na konzoli), ani do menu jsem se nedostal, dokud jsem nezjistil, že si musím napřed zapnout rádio, tedy infotaiment, a proklikat se.


Fandím hybridům s přiměřeným dojezdem na baterky. Že ho sám nemám, je jednak tím, že se držím značky, která mě nezklamala, má u mě tudíž prioritu, ale dělá jen mild-hybridy. Asi bych Swifta koupil, i kdyby byl poháněný jen tradičním čmoudem, ale takový už není. A, když už jsem se zmínil o té kontrole tlaků, taky je to docela opruz, proklikat se k tomu, když přehodím letní/zimní kola. Zvášť, když si to má člověk půl roku pamatovat, kde to našel posledně... Ale i na to už jsem si zvykl.
Jak říkám, mít možnost dobíjení doma, a zlevnit si ho vlastním solárkem, možná se taky budu bít za plně elektrické auto. To ale zatím nemůžu, leda bych měl auta dvě a pro to jedno garáž. Jezdím trasy mezi 20 a 1500 km, na ty delší často mám časovou rezervu jen na tankování a pár krátkých pauz, abych nemusel příliš často překračovat rychlostní limity.

Edit: překlepy opraveny, doufám, že jsem nějaký nepřehlédl.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hill (22. 08. 2022 12:02).
Re: elektromobil
22. 08. 2022 10:29
K tomu napadání. Jsou tu dva ortodoxní "baterkáři". Ti bohužel nepochopili, že výhrady k EV byly směřovány na EV, nikoliv na ně osobně. Kdežto oni napadají osobně právě tyto odpůrce. Zajímavé, že toto se děje na mnohých fórech či diskuzích, kde se řeší EV versus vozidla na fosilní paliva. Úplně přes kopírák, odpůrci EV kritizují tato samotná vozidla a jejich úřední prosazování, kdežto majitelé EV kritizují a napadají přímo osbně tyto odpůrce. A teď, kdo je ten dobrý a kdo ten zlý? I kojenec to musí poznat. Asi plyne frustrace z toho, že majitel EV špatně zvolil?
A teď obecně. I hybrid není všelék a je to šlápnutí vedle. Vozidlo je příliš složité, obsahuje dvě pohonné nednotky s veškerým příslušensrvím pro jejich funkci. Výroba je náročnější s vyšší spotřebou energií a jak je moderní uvádět, i s větší uhlíkovou stopou. Jejich sevis i následná údržba taktéž.
Také padla kritika, že fosilňáci kritizují, aniž by věděli, vocogo. V EV jsem se nejen svezl, ale řídil jsem ho, ne jen pár km, dokonce jsem i neseděl jen v Tesle, ale i Nisana jsem zkusil a Škodnou z MB. Ano, v první chvíli odpich, paráda a pak......nic! Bezduché, radost asi jako z jízdy v autíčku na pouti, taky se svezeš tak 2-3x a dost. Něco jako tramvaj s volantem. Už jenom to, že tam chybí zvuk spalováku. To, o čem psal Jarda, že jsem nemohl po paměti šáhhout po čudlu a řešilo se vše na tabletu, to už znám z jiných aut, neelektrických, je další humus. Jen mimochodem, telefonovat se za jízdy nesmí, resp.držet telefon v ruce, protože to odvádí od řízení, ale proklikávat se na displeji nad středovým panelem k tomu, že chci jen přidat na teplotě topení, od řízení neodvádí?
Velmi dobře napsal Pedro o tlačení EV z Bruselu. Odtud se překopávají fyzikální zákony, objevuje se neobjevitelné. Od stolu se určí, že bude přísnější norma Euro, ale že bez rozbití fyzikálních zákonů to nepůjde, již neřeší. Že tlačí EV, ale kde a čím je bude krmit, také ne. Vím, první auto které překročilo 100km v hodině bylo na elektriku a je to více jak 100 let, co se mu to povedlo. Proč se to nevyvíjelo dál? Proč, když je ježdění na LPG tak výhodné, na to všichni nejezdí? Asi proto, že obojí je ve skutečnosti nevýhodné? Takhle bych mohl psát dále. Ale majitelé EV jsou stejně hluší....
avatar Re: elektromobil
22. 08. 2022 11:20
santy napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Peťas napsal(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Baxoid napsal(a):
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Většina z vás jen kritizuje a ani nedovolí
> svým
> > > negativním a agresivním chováním uživatelům
> EV
> >
> > S kritizováním, pomlouváním a lhaním začali
> > propagátoři elektros*ačů. Jak jsou údajně
> > ekologické, bezemisní, ohledúplné k životnímu
> > prostředí a naopak jak jsou "klasické" auta
> > neekologické, škodlivé atd.
> >
> > Že ani jedno z toho není pravda a pravdou je
> pravý
>
>
> > opak, tito hejtující zaslepenci nehodlají
> > přiznat.
> >
> > Ten tvůj příspěvek je přesným obrazem
> smýšlení
> > jedinců zaslepených údajnou ekologickou (a
> kdoví
> > jakou jinou ještě) výhodností a ohleduplností
> těch
> > elektros*ačů.

> >
> > A pokud bude někdo prosazovat něco násilím s
> > podporou vylhaných údajů, bude proti tomu
> odpor.
> >
> > Tak si ty SVÉ hloupé názory piš klidně sem a
> třeba
> > budeš spokojený.

>
>
> Nikdy jsi ho přímo nenapadl, máš recht.....

A kde je tam ten osobní útok?
"Své hloupé názory" je jako adresný útok na osobu ve smyslu "jsi hloupý"?
"smýšlení jedinců zaslepených.... " je jako adresný útok na osobu "jsi zaslepený"? (navíc zaslepený by se steží dalo nazvat útokem.

Naproti tomu:

"Peťas nemíš číst nebo co? " - tohle je jenom takové lehké, až bezvýznamné.
"Dokonce jedna husa - tedy houser si vyhledává mé příspěvky i v jiných vláknech, aby mne tam slovně napadal." - tady máme dokce již přímý útok a ještě kombinovaný se lží o výslovném napadaní.

Tento tvůj příspěvek opět jenom vykresluje, v pravém světle, smýšlení a vyjadřování podobné skupiny lidí (POZOR, opět na Vás dva osobně ÚTOČÍM, tentokrát jako na skupinu lidí).
Re: elektromobil
22. 08. 2022 13:20
podotýkm že nemám elektromobil, ale zdá sa mi tu že sú tu veľké trenice. Treba si uvedomiť (tak ako to bolo spomenuté vyššie), že aj bežné spalováky majú uhlíkovú stopu, čo si veľa ľudí neuvedomuje - až kým sa benzín (nafta) nedostane do auta. Tým chcem povedať nech sa tu riešia konkrétne skúsenosti z týmto typom auta. Na "iné" autá je tu samostatná sekcia "Auto2".
Vďaka
avatar Re: elektromobil
22. 08. 2022 15:06
santy to je zbytečné

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
Re: elektromobil
23. 08. 2022 17:18
Tak hoši klid vono to nějak dopadne. Mě by spíš zajímalo jak se budou třeba v Praze na velkým sídlišti nabíjet ty stovky a možná tisíce aut. Jo kdo má dům se solárama a dvorek kde může stát tak bude OK. My zase máme za domem ( 40 bytů) dvůr asi pro 10 aut a trafostanici 35kV tak do budoucna nevidím problém s nabíjením.
Re: elektromobil
23. 08. 2022 22:41
Pročetl jsem zdejší diskusi, včetně další v cestování vlakem do Splitu. Upozorňuji všechny zúčastněné, pokud nepřestane napadání a bude diskuse stále mimo název vlákna, bude vše smazáno.
avatar Re: elektromobil
24. 08. 2022 09:00
Co udělá EU teď, když jsou v tomhle "tablety" horší, než normální auta? Dostanou vyjímku?

Britové chtěli vyřešit jeden z řady problémů elektromobilů, jen tím ale upozornili na jeho existenci
Re: elektromobil
24. 08. 2022 09:33
Vždyť je to celý na hlavu! Takový STOP-START sice ušetří pár gramů CO ale baterka je za dva roky KO a na výrobu a likvidaci je potřeba hodně CO a dalšího svinstva. Peťas teď jsem se vrátil z Kauflandu (AKCE)smileys with beer kam jezdím moji špicí Favorit 1992 a z dvacet let starých pneumatik se určitě moc gumy neuvolnilo. Tak kdo šetří životní prostředí? Já nebo ten Offroad na širokých gumách co stál vedle?
Re: elektromobil
24. 08. 2022 10:04
ja mam mild--hybrid suzuki (určite tento system pozna aj Hill), tak tam je (pre mna) super prepracovaný štart-stop system. Čo sa týka rýchlosti nastartovania, ako aj "šetrenia" batérie. Tam totiž berie impulz hybridného systemu, kde sa neustále toči lopatka (?). a nemám pocit že by to baterku nejak zatažoval (teda tu 12V)
avatar Re: elektromobil
24. 08. 2022 12:55
Karel z HK napsal(a):
-------------------------------------------------------

> Tak kdo šetří životní
> prostředí? Já nebo ten Offroad na širokých gumách
> co stál vedle?


Logicky by to byl ten Favorit, ale on by se určitě našel někdo, kdo by Ti "vysvětlil" že na 100% ten Favorit to není. :-D



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (24. 08. 2022 20:23).
Re: elektromobil
24. 08. 2022 16:05
Oni to nejsou jen pneu, ale i vyšší váha elektrosrágor. Norové uź na to přišli, že ta nejich tlačenka elektro jim více ničí silnice.
A abych nehanil jel elektro, móda a i tlačení vozů SUV výrobci, dělají si sami problémy, protoźe u těžkého vozu mají problém s plněním emisních limitů (hlavně po změně metodiky, kdy se měření dělá v terénu) a sami pak tlačí elektro, aby se z toho vykoupili.
avatar Re: elektromobil
24. 08. 2022 18:28
Pozorný "čtenář" si u těch těžkých vozů zajisté všiml, že i pneunaiky jsou najednou třeba 94V (hmotnostní a rychlostní index) a navíc XL smoking smiley Pravda, ještě to nejsou "čistokrevná dodávková C", ale už je ta guma vyztuženější atd. Zbytečně, jenom proto, že se vyrábí těžké "mastodonty".
A teď ty kecy o ekologii thumbs up smiley
K čemu je pak EURO6, když dvoutunové SUV pro "zakomplexovaného pindíka" do města?
Proč EV jsou považovány za megaekologické a elektrokotel má index 3?
Něco na tom "ekoterorismu" fest smrdí... "Sorry jako" hot smiley
Re: elektromobil
24. 08. 2022 18:47
Vrcholem je Mercedes, hybridní, s váhou cca 2.5 tuny, s dehtovým motorem a průměrnou spotřebou 9 litrů na 100! Už o něm zde na fóru byla zmínka. Takové auto přidá majiteli minimálně 2cm...ke stávajícím třemsmiling smiley
avatar Re: elektromobil
25. 08. 2022 06:08
To Slavkov, můžeš mi prosím dát nějaký odkaz na "index 3 elektrokotle", nějak se mi nedaří najít, co to znamená?
avatar Re: elektromobil
25. 08. 2022 09:17
Slavkov a Zahájo ... neserte smiling smiley , taky mám 2tunovýho mastodonta, ale čistě z praktických důvodů, páč do těch nízkejch aut už pomalu nejsem schopen vlézt a zase vylézt, a pohodlí je pro mě nadevše ... a ohledně zvedání sebevědomí a pindíka ...klidně se s váma pánové poměřím , i když jsem o 15 čísel menší a o pár kil lehčí než Zahája , Slavkova jsem neviděl , ale nebojím se ... a Fíhou ... to nejsou osobní útoky, ale výzva na souboj grinning smileygrinning smiley

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
Re: elektromobil
25. 08. 2022 10:49
Myslím si, že do mesta je elektromobil ideálny.
K tým poznámkam na majiteľov mastodontov, nejde o prídavok centimetrov ani komplexy ale o praktické využitie a hlavne bezpečnosť.
Jazdím už iba na 2,2 ton mastodontoch - osobákov som sa zbavil, kto na nich jazdí si väčšinou nepotrebuje nič dokazovať na rozdiel od agresívnych pilotov na malých autíčkach dosť často som musel brzdiť naplno aby ten pilot čo si niečo dokazuje na autíčku vybral zátačku alebo sa stihol zaradiť a nedošlo k čelnej zrážke len toľko k tým komplexom a cm. navyše.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil svantovit (25. 08. 2022 10:51).
Re: elektromobil
25. 08. 2022 11:07
Přesně, majitelé se ohánějí bezpečností. Ale koho? Co zbude právě z toho malého autíčka (tímto si i něco málo o cm prozradil smiling smiley), pokud dojde ke srážce?
Re: elektromobil
25. 08. 2022 11:54
Já jsem si před chvilkou vychutnal jednoho mastodonta s velkým egem. Před domem plný parkoviště a jen malá díra mezi dvěma auty. Velký ego kouká a kouká že se tam nevejde a já s Favoušem šup a byl jsem tam.
Re: elektromobil
25. 08. 2022 11:59
Kamarát mal malé auto, človek čo nepozná ani zákl. fyz. zákony obiehal..teraz má kamarát kríž vedľa cesty..
Videl som XY takýchto stretnutí aj podrobné následky, preto pár cm deformačnej zóny navyše nie je nikdy na škodu.
Re: elektromobil
25. 08. 2022 20:32
Mě se el mobil celkem líbí.
Doma jej nabiji ze slunce,vyrazím na cestu,vybiji zdroj a napojím se znovu ze slunce a doplním baterie.
Jenže baterie mají nějakou životnost.V autě jsou poskládány z jednotlivých článků,je jich mnoho,stačí aby selhal jedinec a bude ten celý paket baterií v hájí.
Obrátím se na prodejce a asi mi bude uznána záruční vada ,neb.se dozvím něco překvapivého co jsem nečekal.
Pak je varianta koupit auto s výfukem,které bude levnější o pár stovek tisíc než to na elektřinu a ten rozdíl použiji na provoz a palivo,za 8 let tento vůz prodám.
Když za 8 let budu prodávat el mobil,koupí ho někdo?
Takže nic co by bylo pro běžné lidi se nekoná,fotovoltaika v městech není,natáhnout kabel z bytu a nabít přes noc?
A když doslouží,co s ním?O tom se motorista při prodeji něco dozví?Nebo nakonec zaplatí znovu za eko likvidaci nebezpečného odpadu?
Psal jsem v úvodu že se mi el mobil líbí,ano ale nesměl bych ho vlastnit,pouze provozovat.

......................................................................................vjerni Adriatic
avatar Re: elektromobil
26. 08. 2022 10:32
santy napsal(a):
-------------------------------------------------------
> To Slavkov, můžeš mi prosím dát nějaký
> odkaz na "index 3 elektrokotle", nějak se mi
> nedaří najít, co to znamená?

Tady máš srozumitelně o co jde, pak si případně dohledáš normy a směrnice v aktualizovaném znění, pokud tě to bude zajímat hlouběji.
smileys with beer
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 48
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.