Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

elektromobil

Autor m-i- 
avatar Re: elektromobil
10. 08. 2022 19:49
Mucik napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Kamatad ho ma ji 3 roky....kypoval starsi....a
> nemuze si vynachvalit...cesta po praze a 100 km na
> chatu...


V čem konkrétně si ho nemuze vynachválit? Ja teda vidím jen samy negativa. Popravde me nenapadá jedinej důvod proc si to kupovat
Re: elektromobil
10. 08. 2022 22:29
Já tomu celkem rozumím, jestli člověk jezdí jen po městě,
na chatu to má jen 100 km, na letiště dojede sockou a má kde dobíjet, tak je EV ideální.
Ale jestli to chce používat jako opravdové auto, tzn. rodinné výlety, dovolená v ČR, dovolená v zahraničí, je možné mít EV pouze jako druhé auto v rodině.
Já to mám na chatu nejkratší cestou 400 km (neřeš, prostě to tak je) a ani na letiště do Práglu bych nedojel na jedno nabití (z Mošnova prostě fakt nic nelítá) a o dovolené v HR nebo u Baltu nemluvě...
Re: elektromobil
11. 08. 2022 23:12
Ony zvěsti o jejich ekologičnosti nutno brát se značnou rezrvou. Vzpoměl jsem si na starý ajznboňácký vtípek: Jaký je rozdíl mezi dieselelektrickou lokomotivou a lokomotivou elektrickou? Ta dieselelektrická má výfuk zpravidla na střeše, ta elektrická v Prunéřově(pro neznalé- elektrárna Tušimice). Tož tak.
Re: elektromobil
12. 08. 2022 09:16
Takze vyhody provoz me velmi levny...po praze kde se pihybuje denne pracovne parking zdarma no a I ta dalnice...na to co to ma super do chorvatska nejezdi..
Re: elektromobil
12. 08. 2022 14:54
elektro v Praze už parkování taky platí
avatar Re: elektromobil
18. 08. 2022 14:04
Tento týden jsem prodal benzíňáka. Už mám jen elektro.
Většina z vás jen kritizuje a ani nedovolí svým negativním a agresivním chováním uživatelům EV psát příspěvky do téma Doprava.
Vaše hloupé názory si můžete psát jinde. Ve vlákně elektromobil píše více hejtrů bez informací než uživatelů s EV, kteří mají zkušenosti a chtěli by se dozvědět více o cestě do HR autem, které nečmoudí a má jistá odlišná specifika než vaše čmoudící továrny na teplo.
Já zatím nemám auto se kterým bych mohl jet do Splitu. Ale za pár let až obměním auto už budu mít.
Kamarád v Chorvatsku má také elektroauto. Ohledně elektroaut jsem mluvil s několika Chorvaty a vůbec mi nepřišlo že by v Chorvatsku lidé tak nenáviděli EV tak jako u nás. Jen si postěžovali že pořizovací ceny jsou vysoké.

___________________________
Baxoid
... vím, že nic nevím ... Platón o Sokratovi
avatar Re: elektromobil
18. 08. 2022 15:34
Baxoid napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Většina z vás jen kritizuje a ani nedovolí svým
> negativním a agresivním chováním uživatelům EV

S kritizováním, pomlouváním a lhaním začali propagátoři elektros*ačů. Jak jsou údajně ekologické, bezemisní, ohledúplné k životnímu prostředí a naopak jak jsou "klasické" auta neekologické, škodlivé atd.

Že ani jedno z toho není pravda a pravdou je pravý opak, tito hejtující zaslepenci nehodlají přiznat.

Ten tvůj příspěvek je přesným obrazem smýšlení jedinců zaslepených údajnou ekologickou (a kdoví jakou jinou ještě) výhodností a ohleduplností těch elektros*ačů.

A pokud bude někdo prosazovat něco násilím s podporou vylhaných údajů, bude proti tomu odpor.

Tak si ty SVÉ hloupé názory piš klidně sem a třeba budeš spokojený.
Re: elektromobil
18. 08. 2022 18:15
Peťas, lépe bych to nenapsalthumbs upthumbs upthumbs up
Jinak je velmi zajímavé, že "hejtující zaslepenci" jen kritizují elektrosrágory, ale Baxoid napadá přímo uživatele tohoto fóra! Přesně jak vystihl Peťas, čiší z nich frustrace ze "špatného" nákupu vozidla.
avatar
cvt
Re: elektromobil
18. 08. 2022 21:23
Tak, tak, souhlasím se čmoudy a nechci si připouštět, že EV je eko...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil cvt (18. 08. 2022 21:34).
avatar
mdr
Re: elektromobil
18. 08. 2022 21:24
avatar Re: elektromobil
19. 08. 2022 07:51
Baxoid ... můj známý před pár lety taky básnil o elektrosráčích , pak si koupil elektrickou motorku .... a dnes už taky říká, že to je hovadina , teda ty auta , ta motorka je do města a okolo komína dobrá, ale auto k ničemu

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
Re: elektromobil
19. 08. 2022 08:47
ja nemam elektoauto, ale auto čo už má dojazd 450km už má potencionál. Len treba doladiť nejaké drobnosti. Mna by tiež zaujímali realne skusenosti s elektroautami a nie len recenzie testermi čo testuju rozne autá , ktoré maju zapozicane
Re: elektromobil
19. 08. 2022 09:24
Auto, které má dojezd 450km nemá potenciál. Tento dojezd je v ideálních podmínkách, které nastavili PR v automobilce. V reálu na to zapomeň. Nalož auto a jeď po dálnici 130, jako jedeš do HR. Pokud dojedeš alespoň polovinu udávaných 450km, budeš rád.
Znám majitele či uživatele elektrosrágor. Ještě jsem ani od jednoho neslyšel, že by jejich další auto bylo na elektřinu. Asi vědí proč.
Re: elektromobil
19. 08. 2022 10:01
Neviem kolko má tesla, ale myslim si že som čital u tejto automobilky je tento dojazd
avatar Re: elektromobil
19. 08. 2022 12:32
No ty bláho - mlátím se tu smíchy.... :-) thumbs up smiley
Jo, někteří lidé jsou prostě trošku jednodušší, no.... smileys with beer

Osvěta kluci, osvěta....

Zkuste třebas toto.....

[www.youtube.com]
[www.youtube.com]
avatar Re: elektromobil
19. 08. 2022 13:37
Když něho baví točit volantem "v tabletu s funkcí auta" a cestu mít naplánovou podle toho jak jeho "tablet" chce, tak ať si to klikdě koupí a jezdí s tím.

Ale přestantě už konečne, pořád dookola, mlít ty svoje nesmysly o ekologičnosti, výhodnosti a všech těch dalších "výhodách".

Elektromobil může být normálně použitelný ve měste (ale určitě ne pro každého - např. jeho noční "tankování"winking smiley.

Super je ten popisek z druhého odkazu: "Pečlivě sestavený průvodce praktickou elektromobilitou vám navrátí ztracené sebevědomí a umožní vám se soustředit na zážitek, který jízda v elektromobilu přináší.". Hlavě toto: "zážitek, který jízda v elektromobilu přináší. Zatím jsem ještě nejel v žádném "tabletu" ve kterém bych měl nějaký zážitek z jízdy (teda měl jsem, tem nejintezivnější by se dal přirovnat ke splašené tramvaji). A jestli tu někdo bude operovat zrychlením na semaforu (častý argument), tak ano v mnoha případech ho "tablet" může mít lepší, ale opravdu to není zážitek z jízdy, je to jen a pouze pocit. Ovšem jak dlou to člověka bude asi tak bavit a hlavně, co vlastně tím v tom městě získá? Bude dřív na dlaší červené. Zážitek z jízdy je opravdu o něčem jiném.
Re: elektromobil
19. 08. 2022 13:37
Úsměvné. Přesně tato videa potvrzují to, co je uvedeno od "odpůrců" výše. Že elktromobil je dobrý tak na motánî se okolo komína. Běžný vůz se spalovákem nenahradí.
Takové přirovnání, vlastní zkušennost....pokukoval jsem po nějaké sekačce v jednom nejmenovaném hobby marketu. Podmínka, netahat za sebou kabel. Prodavač, vedený jako specialista, mi vnucoval akumulátorovou sekačku. Tiché, nesmrdí, kabel netahám. Má protiargumentace. Vyndám sekačku a zjistím, že je akku skoro vybitý, za jak dlouho se nabije? Odpověď, max 2 hodiny. U benzínové škubnu za šňůru a sekám. Pokud je málo benzínu, doliji, cca pár minut. Než by se mi akku dobila, měl bych posekáno nejen svoje, ale i souseda, nejen těch dvou vedle, ale i naproti. Dotaz, co stojí nový akku, až přestane fungovat. Zde jsem způsobil poplach, bylo koukáno do šanonů, počítače a po nalezení údaje mi byla sdělena cena ve výši něco přes 1/3 ceny sekačky. Na životnost akku mi nebylo zodpovězeno vůbec. Dotaz, jak dlouho vydrží sekat na jedno nabití. Odpověď, dle náročnosti sekání, výšky sečené trávy, max 45 minut, ale obvykle do půl hoďky. To by bylo tak tak, na jedno sekání, ale od známého, který ji má vím, že více jak 20 minut ne. Na jednu nalitou nádrž jsem sekal v kuse asi 2,5 hodiny. A teď pořizovací cena. Akku sekačka o cca 25% dražší a bez pojezdu, takže bych ji musel tahat.
Místo sekačky si dosaď auto.
avatar Re: elektromobil
19. 08. 2022 14:18
Máš čistou pravdu, říkáš to totiž člověku, který jezdí 3x měsíčně do HR plně naloženým elektromobilem se třemi dalšími kolegy.
Je to úplně k hov.u, fakt. :-)

Jak říkám, jednodušší lidé, no. Mi to nejde, tak to nejde nikomu. Fertig.
avatar Re: elektromobil
19. 08. 2022 15:14
santy napsal(a):
-------------------------------------------------------

> Jak říkám, jednodušší lidé, no.

To je hezké, jak jsi sebekritický grinning smiley Normální lidé totiž nepotřebují mít od tabletu nadiktovanou cestu kudyma mají jet a kde a kdy mají zastavit, aby vůbec dojeli. Prostě si to naplánují podle sebe.

Jak s vámi někdo nesouhlasí, tak se zmůžete jenom k osobním útokům. Svým způsobem je mi vás i líto. V podstatě by jste mi byli absolutně ukradení, ale, jak už jsem tu psal, pokud (a dokud) bude ty svoje nesmysly prosazovat tak jako to předvátíte doteď, tak mi ukradení nejste a jediné čeho dosáhnete je to, že se proti vám budu ozývat a asi začnu volit váš útočný způsob vyjadřování.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Peťas (19. 08. 2022 15:16).
avatar Re: elektromobil
19. 08. 2022 16:31
Santy .. a co mi , budoucí důchodci, když 1-2/rok jedem k moři a jinak 2x týdně cca 6km nakupovat - pro nás je tablet ideální že ?? Akorát že bude baterka za 5 let v pérdeli (pane hrábě). A navíc máš zkušenost ze současné doby, kdy tabletů je minimum a nabíječky přibývají, ale pokud by těch tabletů jezdilo 50% , tak se u těch nabíječek pomlátíte ....pochybuji, že ti tablet ukáže, že za rohem stojí dalších 10 tabletů na dobíjení ...

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
avatar
mdr
Re: elektromobil
19. 08. 2022 16:52
Nevím, jak v ČR, ale na Slovensku Lidl končí s nabíjením zdarma.
avatar Re: elektromobil
19. 08. 2022 17:05
Isekon napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Santy .. a co mi , budoucí důchodci, když 1-2/rok
> jedem k moři a jinak 2x týdně cca 6km nakupovat -
> pro nás je tablet ideální že ?? Akorát že bude
> baterka za 5 let v pérdeli (pane hrábě). A navíc
> máš zkušenost ze současné doby, kdy tabletů je
> minimum a nabíječky přibývají, ale pokud by těch
> tabletů jezdilo 50% , tak se u těch nabíječek
> pomlátíte ....pochybuji, že ti tablet ukáže, že za
> rohem stojí dalších 10 tabletů na dobíjení ...


Už fakt mne nebaví odpovídat na stále stejné NEUVĚŘITELNÉ nesmysly.
ANO, musíme ty naše dvě Tesly už vyhodit, protože mají právě 3 roky a to už jsou tedy celkem v háji, počkej ony mají degradaci baterie 3%, aha.....
ANO, bohužel mi Tesla normálně řekne kde je volno a kde ne.
ANO, až bude v roce 2065 jezdit těch "tabletů" 50%, určitě bude stejný počet dobíjecích míst, jako dnes.
A ANO, všude se budou válet použité a nefunkční baterie.

Neuvěřitelné. Kurňa, jak ta Tesla mohla vloni vyrobit více aut než Škodovka, asi s něma dlážděj Wall Street.

Ach jo.
avatar
mdr
Re: elektromobil
19. 08. 2022 17:07
Volkswagen stojí na križovatke. Pôjde ďalej slepou cestou?

Volkswagen bude musieť pomerne rýchlo opustiť predstavu, že sa stane európskou Teslou. Zároveň musí vrátiť stratené renomé svojim spaľovacím autám.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil mdr (19. 08. 2022 17:08).
avatar Re: elektromobil
19. 08. 2022 19:37
Hádáte se tu o blbosti. Shrnou-li se všechny současné výhody a nevýhody (cena auta, užitné vlastnosti, dojezd, doba tankování versus doba na dobíjení, ceny paliv versus ceny elektrické energie atd., využití, délka a povaha obvyklé trasy..) na jednu hromadu, nezbude, než si stanovit, který parametr je pro koho důležitější, a jaké má kdo nároky, a jaké má podmínky v místě.
- Pro převážně městský provoz a nakonec i dálkové jízdy, pokud příliš nevadí nabíjecí časy, ale upřednostňuje se komfort během jízdy, je dnes už elektromobil dobře použitelný. Zájemce ale často odrazuje vysoká cena, proto budou ještě dost dlouho hledat i zástupné důvody, proč elektromobil znectít.
- Plugin hybrid se jeví jako univerzální řešení - dojezd na baterku nějakých 50 km po městě obvykle stačí, jsou dost inteligentní na to, aby si za jízdy nastartovaly spalovací motor, když baterka potřebuje dobít, případně z motorgenerátoru jsou živené jen elektromotory a baterie se udržuje na nějakých 70 % energie, aby pomohla, kdyby spalovací motor musel do méně ekonomického režimu. Ono těch konstrukčních řešení je víc, ale ty rozdíly nejsou pro uživatele důležité - pro jízdy po městě i do dálek neomezující řešení. O ceně bohužel platí totéž, co jsem napsal výše.
- Pak jsou mild-hybridy, které na samotnou baterku nejedou, ale rekuperují do ní při dojíždění a rychleji během brzdění (místo jinak obvyklého brzdění motorem) a elektromotorem si nechávají krátkodobě zvednout krouticí moment až o 50 % při rozjezdech a ve stoupáních, aby spalovací motor nebylo třeba nadměrně zatěžovat. Spotřebu paliva mají o 20 - 30 % nižší, než se samotným spalovacím motorem bez mild-hybridu, ale jsou celkem univerzální: jak po městě, tak k moři, přitom stále dostatečně komfortně a za rozhodně přijatelnější ceny.
- Samotný spalovací motor je vlastně konzervativní záležitost (proč to najednou měnit, když to dodnes funguje?) Auta s ním jsou za přijatelnou cenu, za kterou jim většina lidí ráda odpustí vyšší spotřebu, ale hlavně - nemusí se cítit omezení nějakým dojezdem ani v zimě. Dost podstatným faktorem je spousta udržovaných až hýčkaných ojetin se slušnou výbavou v autobazarech, jejich údržbu a opravy zvládne spousta automechaniků, leckdo si s nimi poradí doma v garáži, aniž by se značkovým servisem měli kdy co společného. Tím vším se dá argumentovat při ospravedlňování vyšší spotřeby a nervů před měřením emisí, jestli ještě projde.

Nechci stranit žádné z kategorií (a to jsem ještě full hybrid vynechal, mimoto s žádným jsem ještě nejel). Sám mám mild hybrida, dojíždím s ním do práce i "na chalupu" na Pelješac. Jsem v penzi a s povinností nechat si na zdravotní techničák dát co dva roky štempl, oblíbil jsem si jednu značku, které dávám přednost, proto samozřejmě volba padla na auto, které nové stojí čtvrtinu toho, co stojí plugin hybrid, a doufám, že už to spolu nějak doklepeme. Nemám možnost dobíjet na ulici před panelákem, nemám kam umístit solární panely.
Tento hendikep netrápí kolegu, jehož Eclipse Intense nejmenované značky mě nadchla cestou do Krkonoš a zpět (trochu mi chybělo řazení, ale na to se dá rychle zvyknout). Hladká a plynulá jízda, na dobití cestou tam prvních 30 km na baterky, pak startoval motor. Na zhruba 100 km nespotřeboval ani celé 2 litry z nádrže, pravda, když jsme vyjížděli, měl nabito. Zpět se jelo zase převážně jen na baterky, protože častěji rekuperoval. A doma to zapojil do zásuvky a dobíjel z toho, co mu 10 kWp solárko naskládalo do baterie přes den, možná, že z distribuční sítě ani nic neodebral. To se poměrně dost z provozních nákladů (nota bene se zárukou na baterku 8 let nebo 160 tisíc km) zapatí samo.
Suma sumárum: nezatracuji žádný pohon (tedy až na ty sekačky na trávu, co jedou maximálně 45 km/h zrovna tam, kde se pár kilometrů nedají předjet...), a to do toho všeho koukám netahat fakt, že jsem celoživotní elektrotechnik zvyklý na všem elektrickém hledat slabiny, aby se odstranily dřív, než něco vyvedou.

Kdo jste dočetli až sem, odpusťte ten dlouhý špalek, ale nevydržel jsem: to vaše dohadování se fakt nedalo číst.
Určete si vlastní priority, zapasujte je do vlastních možností, můžete to přisolit nějakou rozvahou či přáním, ale nehádejte se, prosím.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Hill (19. 08. 2022 19:43).
avatar
mdr
Re: elektromobil
19. 08. 2022 20:27
Právě se chystáme kupovat nové auto, se kterým to také už asi doklepeme. Kvůli ceně padla volba na benzin a manuální převodovku. Vzhledem k tomu, že jsem odkojený benzinem a manuálem (řidičák mám od r. 1975, takže to byly Škodovky 1000 MB, 110, 120, Forman... pak jsem přešel na Peugeot 308, vzhledem k tomu, že jsem pracoval ve firmě, která kupovala do své flotily Peugeoty ve velkém a tak i jako zaměstnanec této firmy jsem měl u Peugeota slevu).
Naše nové auto teď bude Peugeot 2008, chtěli jsme trochu vyšší podvozek, když jezdíme v Chorvatsku i do míst, kde vedou kamenité cesty a s tou třistaosmičkou jsem občas nějaký ten šutr chytil.

Kdybych byl o deset let mladší, tak bych asi uvažoval o plugin hybridu, protože to byla většina cest do práce cca 15 km. Teď jako důchodce jezdím převážně delší trasy.

Jako důchodce taky nechci kupovat auto na lízink, takže i suma, kterou na auto máme, rozhodla.
Jako odkojenci benzinových čtyřválců mi trochu vadí, že je to jen tříválec 1,2 litru, ale díky turbu má o 10 koní víc než náš současný čtyřválec 1,6 litru, takže snad to nebude sekačka na trávu, co jede maximálně 45 km/h zrovna tam, kde se pár kilometrů nedá předjet.
avatar Re: elektromobil
20. 08. 2022 08:45
Santy ... je vidět , že víš kulový o vybíjení akumulátorů, tak že jsi samozřejmě nereagoval... stačí aby elektrosráč stál v bazaru 3 měsíce a baterka jde do kytek

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
avatar Re: elektromobil
20. 08. 2022 08:46
My uvažujeme, že ten benziňák vyměníme za něco, kde se bude dát využít elektřina na popojíždění kolem bydliště a normální motor na ty cesty s "dálkovým" charakterem.
Nejvíce najedeme na zahradu, skoro každý den od jara do podzimu 10 km na zahradu, sem tam nákup v řetězcích. Chorvatsko už nejspíš taky nebude, takže by to bylo výhodné.
Navíc malá elektrárnička na střeše by v odpoledních hodinách pomohla auto na to popojiždění "natankovat" elektronama.
No ale jde o to dožít se, než ke koupi dojde. Zatím je to jen výhledový plán.....Musím začít razantněji přesvědčovat drahou polovičku, jako například snídani do postele, kytičku fialek (ty se ještě trhat smějí), umytí nádoby když vyplivne myčka apod.
Re: elektromobil
20. 08. 2022 09:51
upřímně, když vidím jak někdo jede v průměru nějakých 1.100 km do HR čistě v elektro, tak má můj obdiv (viz i nedávný test Němců o reálném dojezdu při rychlosti 130 km/hod na dálnici). já osobně bych to v současné době neudělal ani kdyby mi tohle auto někdo jen tak půjčil. když vidím tu snahu některých, jak se zuby nehty snaží parkovat a blokovat dobíjecí místo u hotelu, nevím co si o tom myslet. zajede si 4 km na "výlet" a šup zpět na nabíjecí parkovací místo (pokud ho mezi tím ovšem někdo podobný neobsadil). nevím, jak to potom hotel řeší, když má max. 1-2 taková místa. přece jen rok od roku těchto aut pomaličku přibývá. ti co jedou podobným vozem do soukromí to budou mít s dobíjením zřejmě mnohem víc komplikovanější. majitelé apartmánů na to připravení nejsou. pokud někdo jezdí s elektro jen tzv. "kolem komína" a má finance i chuť na nákup takového auta, proč ne. hybridy a plug in nehodnotím, pořád je tam možnost okamžitě doplnit PHM a jet.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil arlin (20. 08. 2022 10:00).
avatar Re: elektromobil
20. 08. 2022 09:52
2Hill - Lepšie sa to napísať už nedá. Nie je tam ani jedno slovo, s ktorým by sa dalo nesúhlasiť. A k tomu tiež ako bývalý elektrikár, ktorý prešiel vývojom od elektronky, tranzistoru, ... mikroprocesu až k PC. Jednoducho vývoj nezastavíš a mňa lákajú nové veci. Mám Hybrida a benziňák a som s oboma maximálne spokojný. Takéto články by mohli mať aj "meter", pohladia a ukľudnia (mali by) emócie na oboch stranách.

2kabinet302 - benziňák si nechaj na ryby a neboj, hybrid ťa do Chorvatska zavezie bez problému ... a ako som už vyskúšal, mám v ňom ďalšieho pomocníka pre mňa, dôchodcu nad .... Mám vodičský ako "mdr", tak nejaké skúsenosti by som už mal mať, ale pomoc nie je tiež na zahodenie.

Každý má svoju pravdu, ale mala by sa zakladať hlavne na vlastných skúsenostiach a nie "jedna pani povedala". Jedno pravidlo tu určite platí a to "STO ĽUDÍ, STO CHUTÍ". Všetkým prajem veľa kilometrov bez nehody a nech sa hlavne o svoje autká riadne starajú !!!
avatar
mdr
Re: elektromobil
20. 08. 2022 10:36
Tie skúsenosti ťažko nadobudnem, kým s tým nejazdím dlhšiu dobu. Ja som si elektromobil vyskúšal na cca 10 kilometroch pred niekoľkými rokmi, jazda sa mi páčila, ale čo z toho, keď som si nevyskúšal praktické používanie?

Keby sme boli ekonomicky činná rodina s dvoma a viac autami, jedno z nich by zrejme bol elektromobil a na našej obrovskej streche obrátenej na juh by už bola elektráreň. Druhé auto by bol plugin hybrid.

Ale keďže sme už penzisti, tak veľkú rolu hrajú peniaze. Usúdili sme, že máme zrejme poslednú šancu v živote kúpiť nové auto za peniaze, ktoré máme (zadĺžiť sa už nechceme), tak to (aj) kvôli cene vyhral benzín.

Ako som už napísal, celý život som zvyknutý na benzín a šaltpáku do ruky. Len 4 roky som mal diesel - dvojliter, jazdil parádne, ale keďže väčšina ciest bola do práce 15 km, ďalším autom pred 11 rokmi bol zase benzín.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 165
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.