Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

Smart karta - další varianta placení mýta

Autor Jiri.velmez 
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
15. 07. 2017 21:32
Márius, já třeba přes Lučko nejedu, kde jsou ty další 3 místa ? smiling smiley

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
15. 07. 2017 22:32
Pedro66 - není selháním majitele karty, ale systému, když ti karta nekomunikuje s tvou bankou. Anebo když myslíš, že máš dostatečný kredit, ale mezitím ti odešlo nečekané inkaso z účtu a jsi v mínusu. Anebo když ti banka zablokuje kartu, protože zjistí, žes prováděl podezřelé operace (nebo ti kartu někdo zkopíroval, a ty o tom nevíš). To všechno se může stát, a ty na to nemáš vliv. U SMART karty to však nehrozí.


Isekon - určitě není pro tebe problém najít odpověď na internetu: [arz.hr]
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
15. 07. 2017 23:23
Borci, klííííd, ať to Jirka nemusí zbytečně mazat smileys with beer

Smart karta se dá koupit: na těchto místech:

"Kupnja SMART kartice može se obaviti u ovlaštenim prodajnim uredima ARZ-a smještenim na naplatnim postajama Lučko, Grobnik, Rupa i Krk. "

Prodajni ured LUČKO
PON-PET: od 7 do 20 sati
SUB: od 7 do 12:00 sati

Prodajni ured RIJEKA = RIJEKA (GROBNIK)
PON-PET: od 7 do 20 sati
SUB: od 7 do 12

Prodajni ured RUPA
PON-PET: od 7 do 15 sati

Prod. ured MOST KRK
PON-PET: od 7 do 20 sati
SUB: od 7 do 12 sati
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
15. 07. 2017 23:58
Není co ani proč mazat, Slavkove. Borci se zeptali a já jim věcně odpověděl. Nu a když se jim nechce hledat na netu, tak jim to tu naservírujeme polopaticky, ne? drinking smiley
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 01:26
Marius napsal(a):
-------------------------------------------------------
> To Pedro66: žádná blbost, běžné platební karty mohou z různých důvodů "nekomunikovat" s mateřskou
> bankou, mohou být blokované, nemít dostatečný zůstatek na účtu či mohou nemít povoleny internetové platby apod.


Co má "povolení internetových plateb" společného s placením u obchodníka, v tomto případě na mýtnici? Na mýtnici platím fyzicky kartou, tedy naprosto stejně, jako u kterého-koliv jiného obchodníka, rozhodně se nejedná o žádnou platbu přes internet!
Já jenom, aby té vaší informaci náhodou někdo málo znalý neuvěřil a zbytečně si neaktivoval na své kartě platby přes internet, čímž by se zbytečně mohl vystavit vyšším riziku například při ztrátě/odcizení karty apod. (pokud by neměl současně aktivováno např. zabezpečení 3D Secure pro takové platby). Je dost podstatný rozdíl mezi platbou za fyzické přítomnosti karty a platbou přes internet. Když už sem napíšu nějaké informace, tak by měly být pravdivé a nikoliv matoucí.

Pro internetové platby mám běžně všechny karty blokovány a ještě jsem samozřejmě neměl při placení tunelů či mýta nikdy žádný problém. Souhlasím s tím, co napsal Pedro66, že uvedené argumenty jsou většinou selháním držitele a nikoliv karty či systému. Zejména pokud je karta blokovaná nebo nemá dostatek finančních prostředků.

A že běžné platební karty mohou z různých důvodů "nekomunikovat" s mateřskou bankou? Co je to za argument? Stejně tak se přece může stát, že ani ta "vlastní" SMART karta nebude z nějakého důvodu komunikovat s databází ARZ. Nevidím v tom žádný rozdíl, všechno je to jenom technika, která může někdy selhat.

Kartou nezaplatím pouze tam, kde mě řeknou že jim to nefunguje a nebo prostě že karty neberou. Jinak se mě ještě nikdy nestalo, že bych kartou z nějakého jiného důvodu nemohl zaplatit a to platím všechno a všude, kde se dá.
Navíc pokud je někdo zvyklý platit kartou, tak na dovolené většinou nemá pouze jednu, pokud tedy nejede sám. Třeba v mém případě když jedu na dovolenou do zahraničí, máme u sebe karty minimálně tři. Mám debetní i kreditní a druhá polovička má také svoji debetní. A pro úplnou (i když zbytečnou) jistotu mám VISA i MasterCard, kdyby náhodou někde měli s jednou či druhou společností problém. Ale jak píšu, ještě jsem nikdy nepotřeboval jinou kartu než tu, kterou jsem se rozhodl zaplatit. Takže možnosti selhání SMART karty a běžné bankovní karty bych neporovnával, ty jsou podle mého názoru stejné.

Jediné pozitivum u SMART karty vidím v poskytované slevě na mýtném, v ničem jiném. A kdybych se v tom chtěl pitvat do detailu, tak i to je diskutabilní, protože díky její jednoúčelovosti tam mám umrtvené na určitou dobu peníze, které nikde jinde nemohu použít. Obzvlášť, jezdím-li do Chorvatska pouze jednou za rok, v takovém případě si raději těch pár Kun navíc zaplatím běžnou platební kartou. Na SMART kartě vždy nějaký kredit zůstane a když tam nebudu moci z nějakého důvodu další rok jet, pak už jsou ty peníze umrtveny na hodně dlouhou dobu, nebo-li nechci slevu zadarmo. Nemluvě o tom co s tím, pokud by Chorvati za ten delší čas zavedli například dálniční známky či jiný způsob úhrady dálničních poplatků... Samozřejmě ale kdo jezdí častěji, 2x či vícekrát za rok, pak je to už pochopitelně o něčem jiném. V takovém případě bych si SMART kartu asi také pořídil.

** Petr **



Upraveno 3krát. Naposledy upravil PetrK (16. 07. 2017 01:33).
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 02:14
PetrK: Takže možnosti selhání SMART karty a běžné bankovní karty bych neporovnával, ty jsou podle mého názoru stejné.

Nejsou stejné. SMART karta je vlastní kartou mýtného systému a komunikuje s ním přímo, zatím co standardní karta je z tohoto pohledu "cizí" a komunikuje přes banku. Tento delší komunikační kanál skýtá více možností poruch.

Jediné pozitivum u SMART karty vidím v poskytované slevě na mýtném, v ničem jiném.

To je hlavní (a zásadní) pozitivum, pro které jsou SMART karty nabízeny. Dalším je pak jejich spolehlivost a bezpečnost.

Na SMART kartě vždy nějaký kredit zůstane.

To záleží na Vás, na jakou částku si SMART kartu nabijete. Můžete na ní mít kredit "tak akorát", aby po návratu z dovolené byl blízký nule.

...když jedu na dovolenou do zahraničí, máme u sebe karty minimálně tři.

Je tedy vidět, že přece jenom svým kartám moc nedůvěřujete thumbs down
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 03:34
Marius napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Je tedy vidět, že přece jenom svým kartám moc nedůvěřujete thumbs down

Že mám u sebe více než jednu kartu, to v žádném případě není o důvěře či nedůvěře. Kartou platím cca 15 let a ještě se mě ani jednou nestalo, že by mě karta z nějakého důvodu nefungovala, takže k nedůvěře nemám sebemenší důvod. Používám více než jednu kartu třeba proto, že každá je od jiného bankovního účtu. A když už je mám, tak nevidím důvod si právě do zahraničí brát pouze jednu. To nemá nic společného s nedůvěrou, prostě nenechávám nic náhodě a beru to jako takovou, řekněme, pojistku. Protože i když jsem nikdy problém neměl, tak jako technik samozřejmě vím, že stát se může cokoliv.

Váš argument mě připadá stejný, jako kdybych řekl že když jsem si sjednal určité pojištění, tak je to známka toho, že sobě (nebo třeba svému autu apod.) nedůvěřuji.

** Petr **



Upraveno 1krát. Naposledy upravil PetrK (16. 07. 2017 03:42).
Tom
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 08:10
OT:
par prikladu.
Francie: v roce 2014 jsem na vyjezdu z dalnice Calais nezaplatil myto ani jedinou kartou CSOB debet a kredit.
CS debet. Az kdyz jsem zarazil cely pruh dosla pani a prinesla wi-fi terminal.Pak OK.Chyba systemu nikoliv karty.
Holandsko: Lidl 2016 a 2 dalsi retezce- nelze zaplatit jakoukoliv ceskou kreditni nebo debetni kartou.
Takze za poslednich 15 let se me to stalo vicekrat.
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 11:26
Rád bych podotknout, že pro platbu mýtného prostřednictvím SMART karty NENÍ nutné použít žádnou další debetní či kreditní kartu, tudíž debaty o tom, co je nákup u obchodníka, co jsou internetové platby, zda MC či Visa, zda embosovanou či nikoli, jakým způsobem účtuje konverzi ta která banka na té které kartě atd.... patří do úplně jiného vlákna.
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 12:03
Někde jsem slyšel, že příští rok už nebudou slevy. Tak nevím, jestli má smysl ještě kartu pořizovat. Nevíte někdo něco o tom?hot smiley
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 12:08
Jj, něco tady na vláknu proběhlo, sleva by měla být stále ale ne již 21% ale mám za to že 11%. Co se týká smart karty, jedinou nevýhodu vidím v nemožnosti použití na ENC pruzích, výhody vidím v menší pořizovací ceně a v nepřítomnosti baterie, jinak mě to přijde plně srovnatelné s ENC krabkou.
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 12:16
Povídá se mnoho věcí... Pořizovací náklady jsou 30kn (+ tzv. náklady obětované příležitosti NOP = tvé úsilí a čas s nákupem, abychom byli ekonomicky korektní).
Pokud je 21,74% z ceny tvého letošního mýtného více než těch 30Kn, tzn. mýtné více než cca 138Kn (NOP si oceň sám), tak se ti to vyplatí i pokud by to bylo pouze letos smoking smiley
Navíc Valeri psal, že i těch 30Kn se mu připsalo na kredit... tudíž by náklady na pořízení byly pouze rovné NOP.
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 12:43
U me to spíš byla chyba toho pracovnika. Sam rikal, ze karta stoji 30kn. To se nemusi opakovat. Jinak k tomu zustatku... Kartou a mozna i ENC lze jit do minusu a doplatit do 15 dni zpetne. Takze i tak se da zajistit co nejnizsi zustatek do dalsiho použití. Z domova po dovolene doplatite jen tolik kolik dluzite



Upraveno 1krát. Naposledy upravil valeri (29. 06. 2018 22:05).
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 13:09
U toho zůstatku do mínusu pozor minimální platba je 100kun a doplatit by se mělo do měsíce.

.
.

_________________________Jirka_________________________



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Jiri.velmez (16. 07. 2017 13:30).
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 13:25
A teď se zeptám asi hloupě, ale pokud budu mít na kartě zůstatek a už teoreticky nikdy nepojedu do Chorvatska, jediná možnost je někomu kartu prodat. Je to tak?hot smiley
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 14:57
To bude asi ta nejjednodušší možnost. Vzhledem k plné přenositelnosti Smart karty (mezi osobami, auty i kategoriemi) ji můžete někomu půjčit, darovat, prodat.
Mimo to můžete také požádat ARZ o vrácení kreditu z karty (při jejím zrušení).
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 15:33
Jenom malou poznámku k tomu mínusovému zůstatku. Nevím kde berete 1 měsíc, nepletete si to náhodou s ENC? . Když jsem četl po výměně baterie v mém ENC obchodní podmínky Smart karty, tak tam byly uvedeny dny.

Teď jsem si je ještě pro ověření otevřel, abych nenapsal blbost a v bodě 4.10 je napsáno, že jseš povinen vyrovnat záporné saldo do 15 dnů!!
Jestli jste to našel někdo v jiném článku, tak ho sem napište, nechce se mi to pročítat celé.
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 18:43
Me se zda ze jsem cetl mesic, ale ruku do ohne za to nedam
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 20:22
Tak jsem se snažil vyplnit žádost o smart kartu a bohužel nic. Chorvatsky neumím a to co mi nabídl překladač je pro mne v některých případech nesrozumitelné. Umí někdo poradit?hot smiley
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 21:24
Nemam pred sebou formular, takze z hlavy. Mozna nebude sedet poradi.
Jmeno příjmení
Adresa
Cislo nějakého dokladu (vypsal jsem cislo OP)
Telefon, email
Podpis, datum

Ten formular je myslim identicky s ENC, jen se nekde nahore zaskrtne smart kartica
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 23:03
V bodě 4.10 Všeobecných podmínek o používání Smart karty je uvedeno, že případné záporné saldo účtu Smart karty je držitel povinen vyrovnat do 15 dnů ode dne vzniku dluhu, jinak bude tento dluh vymáhán.
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 23:13
Formulář žádosti o Smart kartu je zde: [arz.hr]

Jednotlivé body znamenají toto:

1.1 Jméno a příjmení,
1.2, 1.3 a 2.1 nevyplňovat (pouze pro podnikatele)
2.2 Číslo pasu nebo OP, datum a místo vydání
3. Název a sídlo zaměstnavatele
4. Adresa bydliště (ulice, číslo popisné, PSČ, město, stát)
5. Telefon, fax, email
8. Číslo SMART karty (nevyplňovat)
Vlastnoruční podpis
Datum, místo podpisu, (razítko)
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 23:32
To PetrK:
Co má "povolení internetových plateb" společného s placením u obchodníka, v tomto případě na mýtnici?... Je dost podstatný rozdíl mezi platbou za fyzické přítomnosti karty a platbou přes internet. Když už sem napíšu nějaké informace, tak by měly být pravdivé a nikoliv matoucí.



Nenapsal jsem, že k platbám mýtného kartou je nutné mít povoleny internetové platby, pouze jsem v obecné rovině uvedl jednu z možných příčin selhání platby standardní kartou, kdy uživatel karty tuto příčinu nezná. Pokud to někdo pochopil jinak, omlouvám se za nepřesnou formulaci.


Platby mýtného kartou patří do kategorie plateb bez použití PINu, což mají společné právě s platbami přes internet, kde také nezadáváte PIN.
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
16. 07. 2017 23:50
To PetrK:
Že mám u sebe více než jednu kartu, to v žádném případě není o důvěře či nedůvěře.
Váš argument mě připadá stejný, jako kdybych řekl, že když jsem si sjednal určité pojištění, tak je to známka toho, že sobě (nebo třeba svému autu apod.) nedůvěřuji.



Vaše přirovnání k pojištění auta je zcela nepříhodné. U auta mám sjednáno povinné ručení, neboť mi tak ukládá zákon. Mohl bych sice risknout auto povinně nepojistit, ale zcela zjevně se mi to nevyplatí. Na druhé straně mohu si sjednat havarijní pojistku, ale ta se naopak většinou nevyplatí. Mimo to auto pravidelně udržuji v takovém stavu, abych mu mohl důvěřovat. A ač mám vícero platebních karet, vozím sebou jen jednu, výjimečně dvě karty.

Když krátce shrnu Vaše předchozí informace o sobě:
- kartou platíte bez problémů již 15 let, přesto si vozíte do zahraničí nejméně 3 karty,
- kartami platíte všude, kde se dá, přesto máte zablokovány internetové platby,
- nehodláte si koupit Smart kartu, protože se obáváte umrtvení zůstatku na jejím účtu;
mně se to jeví jako přehnané opatrnictví.

P.S. Omlouvám se za OT, měl jsem to poslat jako SZ.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Marius (17. 07. 2017 12:04).
avatar
mdr
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
17. 07. 2017 11:36
Marius napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Formulář žádosti o Smart kartu je zde:
> [arz.hr]
> f
>
> Jednotlivé body znamenají toto:
>
> 1.1 Jméno a příjmení,
> 1.2, 1.3 a 2.1 nevyplňovat (pouze pro
> podnikatele)
> 2.2 Číslo pasu nebo OP, datum a místo vydání
> 3. Název a sídlo zaměstnavatele
> 4. Adresa bydliště (ulice, číslo popisné, PSČ,
> město, stát)
> 5. Telefon, fax, email
> 8. Číslo SMART karty (nevyplňovat)
> Vlastnoruční podpis
> Datum, místo podpisu, (razítko)


K čemu je jim název a sídlo zaměstnavatele? Co když jsem nezaměstnaný?
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
17. 07. 2017 12:03
Napište tam, co chcete, nikdo to neověřuje. Tato rubrika je spíše pro domácí, zřejmě kvůli zdanění nebo příp. vymáhání.
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
17. 07. 2017 13:21
Mdr
Zamestnavatele po me nechtel a to mi primo ukazoval kam co vyplnit
avatar
mdr
Re: Smart karta - další varianta placení mýta
18. 07. 2017 10:36
Já jsem kupoval ENC u HAC a tam taková kolonka vůbec nebyla, zdá se mi být divné, k čemu by jim takový údaj byl. A ty Valeri potvrzuješ, že k ničemu.

Mimochodem při mém nákupu ENC taky nic neověřovali, jen opsali to, co jsem napsal do tiskopisu. Kdybych si vymyslel jméno i adresu, těžko by mě asi hledali.
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
18. 07. 2017 13:03
Marius, mít s sebou min. 2 různé karty považuji za velmi rozumné , naopak 1 karta je nerozum , dělám trochu v oboru a vím, že jakákoli karta může být kdykoli zablokována bankou, těch důvodů je víc a podobných případů jsem zažil něúrekom... a pak budeš dělat co, když budeš mít jen 1 kartu ? Vozíš sebou tolik hotovosti, abys zaplatil plnou nádrž ? Někdy ve 2 ráno třeba ??

Vodice , Martinsicuro, Podgora, Gradac, San Benedetto del Tronto, Drašnice, Podgora, Živogoš?e Blato, Brist
avatar Re: Smart karta - další varianta placení mýta
18. 07. 2017 13:43
Na dojeti domu nebo treba na pokuty mam hotovost vzdycky. Vetsinou kolem 200€. Ale muze se prihodit nejaka oprava, nehoda a bude potreba vic penez. Taky vozim 2 karty. Pro jistotu. Loni mi treba nevzali kartu pri platbe Bosruckyho tunelu v Rakousku.
Promiňte, ale pouze registrovaní uživatelé smí přispívat do tohoto diskusního fóra.

Přihlašte se zde.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 63
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.