Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
avatar Re: auto
12. 07. 2008 18:33
Dělám to podobně jako Tomm, jakmile se ručka palivoměru blíží ke čtvrtině nádrže tak tankuju. Někdy třeba už když je ručka pod polovinou, takže z domova vyjedu s plnou a po cestě na jih tankuji běžně i dvakrát nebo třikrát. Proto jsem taky nikdy žádný problém s nedostatkem paliva neměl, finančně je přeci úplně jedno jestli natankuju celou nádrž najednou (a budu mít nervy jestli na příští pumpě budou mít otevřeno protože jedu na doraz) a nebo natankuji třeba na dvakrát a v klidu. Vyjde to na stejno takže v rámci odpočinkové přestávky dotankuji nádrž i když tam mám ještě polovinu a jedu pak v pohodě a bez nervů dál.

Nedá mě to abych k tomuto tématu ještě něco nenapsal. Peníze si nevydělávám zrovna snadno, rozhodně jich nemám nadbytek a na dovolenou kterou si chci jednou za rok dopřát šetřím skutečně dosti pracně. Když už ale na tu dovolenou jedu a podívám se na celkovou sumu kterou za ni dám tak mě rozhodně v tomto rozpočtu neohrozí pár desetikorun až stokorun které bych ušetřil kdybych si ničil nervy přemýšlením jestli ujedu na celou nádrž až někam kde mají naftu o pár desetníků levnější, nebo abych si zasmradil auto kanystrama a pod.. K Jadranu jedu přes 600km Německem a Rakouskem takže tankuji i tam, pár ušetřených desetikorun mě rozhodně nestojí za nervy které bych měl kdybych dojel do Slovinska s prakticky prázdnou nádrží.

Ceny nafty které jsem letos na dovolené platil (platba kartou takže po přepočtu na Kč dle výpisu z účtu):
ČR (plná nádrž před odjezdem): 35,30Kč / l
Rakousko: 37,90 Kč / l
Chorvatsko: 33,-Kč / l

Když vezmu celou dovolenou (cesta tam i zpět) tak v Rakousku jsem tankoval celkem 41l. Jelikož je tam nafta dražší o 2,60Kč/l než u nás v ČR, prodělal jsem na tomto tankování 41x2,60 = 107,-Kč oproti ceně u nás. Tedy nevím ale taková částka mě rozhodně za nějaké nervy jestli dojedu až do Slovinska nestojí, v celkovém rozpočtu na dovolenou je stovka naprosto mizivá částka.

A ještě jedno srovnání, kolik mě vlastně nafta tankovaná v cizině za celou dovolenou stála:
Rakousko 41l x 37,90Kč = 1554Kč
Chorvatsko 102l x 33Kč = 3366Kč
CELKEM za 143l jsem zaplatil 4920Kč = 34,40Kč za litr což je vlastně méně nebo téměř stejně kolik stojí u nás.

** Petr **
Re: auto
12. 07. 2008 19:22
Mám malou nádrž (42 litrů) tak taky tankuju několikrát.
Natankuju plnou doma, pak doplním ve Znojmě a v pohodě dojedu až do Slovinska. Tam je pokaždé alespoň jedna pumpa otevřená, tak zase ty dvě třetiny nádrže dotankuju a jedu až za tunel Mala Kapela (tam je pumpa INA). Naposledy tankuju kousek před Splitem zase na INA.
Re: auto
13. 07. 2008 08:38
atnarfus napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Mám malou nádrž (42 litrů) tak taky tankuju
> několikrát.
> Natankuju plnou doma, pak doplním ve Znojmě a v
> pohodě dojedu až do Slovinska. Tam je pokaždé
> alespoň jedna pumpa otevřená, tak zase ty dvě
> třetiny nádrže dotankuju a jedu až za tunel Mala
> Kapela (tam je pumpa INA). Naposledy tankuju
> kousek před Splitem zase na INA.
---------------------------------------------------------------------------------------
Když jsme jezdili na Istrii do Lanterny přes Itálii, natankoval jsem v Mikulově a pak až v Novigradu, Mitsubischi dvopulitr v automatu. Nádrž něco přes padesát litrů, km něco okolo 650.

Vloni jsem dotankoval v Blavě Lamači do plné a pak jsem tankoval až někde pod Plitvicema - nádrž okolo 50 litrů Daewoo Espero 2.0. Jsem sice zvyklý dojíždět na doraz (bohužel i u služební Octávky) ale v cizině si sakra hlídám nádrž. No a v Chorvatsku jsme doplňovali pod čtvrtinou nádrže a platili kartou. Navíc je v Chorvatsku benzín levnější, takže "vo co go"
avatar Re: auto
13. 07. 2008 09:34
...naftu jsme dotankovali v Mikulově...PowerShell...zdá se mi to na chodu TDi trochu lepší...
po průjezdu Rakouskem, částí Maďarska...pak znovu, za Goričanem...
...i když není nádrž ani na půlce... chtěl jsem dotankovat někde u Sv. Heleny na INě...ale střídali službu, tak jsem jel dál a dobral na OMV...




Upraveno 3krát. Naposledy upravil Bessy (13. 07. 2008 09:49).
Re: auto
13. 07. 2008 19:28
Trochu jsem ti ten obrázek pošteloval. Podívej se do návodu foťáku, jak ručně přidat na expozici, když fotíš bílou plochu.





Upraveno 6krát. Naposledy upravil atnarfus (10. 01. 2009 15:46).
avatar Re: auto
07. 01. 2009 08:03
...jak Vám to v těch mrazech startuje...?....smiling smiley
avatar Re: auto
07. 01. 2009 08:25
tož já ho mám v garáži, za dveřama zatáhlou deku a téden sem nikde už nebyl..a auto mám napíchlé na oživovačkuspinning smiley sticking its tongue out
avatar Re: auto
07. 01. 2009 08:30
A kliku na protočení motoru v pohotovosti....popřípadě zajištěné sousedy na roztlačení....thumbs up
Re: auto
07. 01. 2009 09:04
Benzín i nafta se zatím drží. Startuje oboje, tak až jedno chcípne, pojedu druhým.
avatar Re: auto
07. 01. 2009 18:47
...příští týden půjde cena za litr tak o kačku nahoru...sad smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (08. 01. 2009 12:12).
avatar Re: auto
07. 01. 2009 19:06
bessy, tys hlava, a jak to bude v např v červenci ?,
jako prognostik jsi se proslavil třeba loni s vývojem HRK...thumbs up smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil jeliman (07. 01. 2009 19:11).
avatar Re: auto
07. 01. 2009 19:36
...Jelimane...přehoď to na vlákno ...o Kunách...a tam Ti odpovím...smiling smiley
Anonymní uživatel
Re: auto
07. 01. 2009 21:27
Ta fába,co má 225 tisíc, stoji na mrazu, nikdy nepoznala garáž, večer, když přijedu, píchnu oživovačku a ráno to vypadá, že startér vyrve motor z auta..
avatar Re: auto
08. 01. 2009 12:12
...Passat (nafta) byl postaven pár dní blízko svahu, nejezdil a z meze mu nafoukal sníh pod kapotu...jak na motor ...tak na baterku na níž byla taky asi 3 cm vrstva sněhu...což dnes ráno bylo asi příčinou že párkrát protočil a prd...sněhu jsem si všiml až byl grogy...včetně vynulovaného palubního počítače (baterka je originál bezúdržbová a nikdy s ní nebyl problém)
...takže smetáček a musela zasáhnout Ibiza která v minus 15 naskočila na první ťuk a svého většího bratra přes kabely roztočila během pár sekund...stačilo cca 4 km a Passat opět startuje ...
...pro sychr jsem na plnou nádrž dal 1/2 deci aditiva a bylo mi u OMV poraděno...abych...pokud by byl problém s naftou vyměnil i palivový filtr, případně odvonil nádrž...ale myslím...že hlavní problém byla po několika denním neježdění souvislá vrstva sněhu na baterce...takže řidiči...pozor nestavět ve vánicích na delší dobu auta čelem do těsné blízko stráně ...ze které fičí... (před pár lety na tom samém parkovacím místě a přes Vánoce, když jsem nejezdil...mi sníh udělal to samé i s Ibizou...sníh na baterce a ani ťuk...po třetí se to snad už nestane...
...všem dobré starty...smiling smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Bessy (08. 01. 2009 12:16).
avatar Re: auto
08. 01. 2009 12:37
Bessy, chce to pořádný auto s kastlíkem na baterku a můžeš parkovat, kde chceš spinning smiley sticking its tongue out
Re: auto
08. 01. 2009 12:48
a nebo mit baterii pod sedackou ridice jako mam ja:-) ....co ti frantici nevymysli.
Re: auto
08. 01. 2009 13:33
Já si dosud myslel, že jediné auto s baterkou pod sedadlem řidiče je P V3S a P S5T ! thumbs up smiley
Re: auto
08. 01. 2009 13:41
Nevím čím jezdí StandaM,ale já Renaultem Master a baterka také pěkně v kabině pod podlahou.
Re: auto
08. 01. 2009 14:00
Jezdím taky Renault Master L1H2P2 2,8 dTi 84kW r.6/2000 a baterka pod kapotou.
Re: auto
08. 01. 2009 14:18
jezdim Citroen Picasso 2.0 HDI r.v. 2003 uz se jim asi pod kapotu nevesla.
avatar Re: auto
08. 01. 2009 20:03
Tak nevím, co to vozím za autobaterii, ale v Dacii se jmenuje RÓM BAT smiling bouncing smiley
Re: auto
08. 01. 2009 23:16
Mrknete na vysledky drinking smiley spolehlivosti
Re: auto
09. 01. 2009 14:10
Mirusi mám Mastra 1/2006,ale jen 1,9,třímistnou. Baterka je pod podlahou. Bohužel teď týden stál a nechce chytnout. Chytl na první krtnutí,ale hned zdechl a pak nic. Volal jsem na info do srvisu a prý asi nafta,ale zatím jsem nikdy neměl problém s naftou. Tak jsem zvědavý co z toho vyleze. V létě mi asi nic jiného nezbyde než se sním vydat do Chorvatska. Moc se mi sním nechce,ale na druhou stranu si říkám,že to může být dobrý zážitek. No uvidíme. Ale touha po moři je silná.
avatar Re: auto
10. 01. 2009 08:42
zdar

dneska jsem tankoval diesel a pistole se nedala držet v ruce
bylo tady okolo minus patnáct, nafta skoro netekla,
po protečení několika litru se roztekla, tzn co bylo v hadici a stojanu bylo hooodně zmrzlé,
šel jsem za obsluhou a ptám na kolik je nafta, a nevěděla,
tak volám majitele a ptám se na kolik je nafta, včera jsem měl u baráku -19!!!
a říká mi na -22, ale myslím že kolem 20 je už špatná......
používám aditivum do nafty, a neměl jsem nikdy problém se studeným startem.
je to investice 100 kč do 0.5l lahvičky která je na 500 litru nafty....
myslím že jsem tady o tom už někde psal...si ted uvědomuji...

bob
avatar Re: auto
10. 01. 2009 14:40
včera Passat zase trucoval...tak nakonec dostal novou baterku 72 Ah (byla tam původně 66 Ah)...do nafty aditivum v množství...jak píše Bioubi
a startuje " jen to hvízdá..." ještě vymyslím nějaký kryt na kontakty...smiling smiley
...P.S. s tou cenou PH nečekali na příští tyden...ale už od včerejška leze na horu...



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Bessy (10. 01. 2009 14:44).
Re: auto
10. 01. 2009 16:47
Ono vůbec pro start v zimě není důležité kolik má baterie Ah ale kolik je shopna dodat A. Není dobré dávat silnější baterii než je předepsaná výrobcem. A za třetí není baterie jako baterie chce to dávat to co prostě funguje ne jenom se dívat na cenu baterií. Já nic jiného než VARTU (Silver Dynamic) do auta nikdy nedám.
avatar Re: auto
10. 01. 2009 16:51
Mám Vartu 6 let v Octavii 1.9.DTI a bez problémů.smileys with beer
avatar Re: auto
10. 01. 2009 16:52
Tome proč jen vartu,máš s ostatnímy špatné zkušenosti ?smileys with beer
Re: auto
10. 01. 2009 19:07
Ani nevím jako značku baterie mám,ale je na ní doživotní zárukathumbs up..................................a až dožije tak se koupí jináthumbs up smiley
Re: auto
10. 01. 2009 20:40
Větší baterka má většinou i větší startovací proud a samozřejmě má větší kapacitu. Bohužel startovací proud na baterky si snad každý výrobce píše podle své vlastní normy a tak je dost obtížné je porovnávat.
Větší baterka ničemu nevadí. Když se tam vejde a nevadí že víc stojí, tak proč jí tam nedat. Nesmysly, jako že jí nebude auto dostatečně dobíjet a pod. to pouštějte jedním uchem tam a druhým ven.
I když nebude ta větší baterka mít větší startovací proud, tak vydrží o něco déle točit starterem. Zvlášť když už bude stará, tak je každá ta amperhodina navíc dobrá.

Dnes jsem zkoušel manželky auto. Jezdí jenom dva kiláky do školky a zpět. Schválně jsem šel ráno v -17 zkusit její auto nastartovat. Na první škrtnutí. Benzín údajně tuhne při -150.
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 229
Zaznamenaný počet uživatelů: 62 během dne 19. 01. 2012
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.