Vítejte! Přihlásit se Vytvořit nový profil

Rozšířené vyhledávání

auto

Autor kenad 
roman_s
Re: auto
01. 10. 2006 21:25
atnarfus napsal(a):
-------------------------------------------------------
> to: LOVA
> Přesně jsi to trefil.
> Felda byla ve své době jediný dostupný kombík,
> stejně jako je dneska Fabka. Kolik automobilek
> dělá kombíka do 300 000Kč? To je samej sedan, nebo
> prcek bez kufru.

jenom pro zajímavost

ASTRA CLASSIC..............5dv............4dv..........Caravan
1.4 16V (66 kW/90 k) ...284 900 ..299 900 ...309 000
1.6 16V (76 kW/103k) ...304 900 ..319 900 ...329 000
1.7 CDTI (59 kW/80 k) ..344 900 ..359 900 ...369 000

takže s těma cenama kombíků to zas není tak hrozné. Hledal jsem na internetu jan chvilku a určitě by bylo možné najít víc příkladů. Pro neznalé Caravan = kombi

roman
roman_s
Re: auto
02. 10. 2006 11:40
Pro srovnání ještě výběr cen modelu Škoda Fabia COMBI. Včera bohužel nefungovaly stránky škodovky.
Jako zdroj my posloužila následující adresa.
[www.skoda-auto.com]

Model Motory Cena
Classic 1.2 47 kW 5-stup. mech. 295 900,-
1.4 55 kW 4-stup. automat 375 900,-
1.4 59 kW 5-stup. mech. 325 900,-
1.4 TDI 51 kW 5-stup. mech. 365 900,-
1.4 TDI 59 kW 5-stup. mech. 380 900,-
Ambiente 1.2 47 kW 5-stup. mech. 317 900,-
1.4 55 kW 4-stup. automat 397 900,-
1.4 59 kW 5-stup. mech. 347 900,-
1.4 74 kW 5-stup. mech. 368 900,-
2.0 85 kW 5-stup. mech. 403 900,-
1.4 TDI 51 kW 5-stup. mech. 387 900,-
1.4 TDI 59 kW 5-stup. mech. 402 900,-
1.9 TDI 74 kW 5-stup. mech. 428 900,-
Elegance 1.2 47 kW 5-stup. mech. 357 900,-
1.4 55 kW 4-stup. automat 437 900,-
1.4 59 kW 5-stup. mech. 387 900,-
1.4 74 kW 5-stup. mech. 407 900,-
2.0 85 kW 5-stup. mech. 442 900,-
1.4 TDI 51 kW 5-stup. mech. 427 900,-
1.4 TDI 59 kW 5-stup. mech. 442 900,-
1.9 TDI 74 kW 5-stup. mech. 467 900,-

roman
Re: auto
03. 10. 2006 11:09
Zrovna koukám na www.opel.cz a nejlevnější Astra Classic Caravan je za 349k
Netvrdím, že je to moc. Rozhodně je lepší padesát tisíc připlatit a koupit si auto o půl třídy lepší. Nicméně nejlevnější kombík je prostě zatím pořád škodovka. V dobách Feldy to býval rozdíl daleko větší. Felda kombík stála 260k a ostatní kombíky půl mega.
roman_s
Re: auto
03. 10. 2006 16:36
koukni na následující stránku, opravdu je tam za těch 309.000 Kč

[web.opel.cz]

roman
Re: auto
03. 10. 2006 18:35
maji v tom nějaký zmatek, když mrkneš do toho PDF tak tam je za 350k
v každém případě kombíka nižší střední třídy za tyhle prachy, to je super
Re: auto
22. 05. 2007 09:00
Jak vidím nejsou škodovky příliš v kurzu, přesto mohu nabídnout Felicii combi 1,3 LPG BRC, KLIMATIZACE+ všechno co od takového auta očekáváte včetně spolehlivosti a příznivé ekonomiky, více na E-mail.
Tom
Re: auto
22. 05. 2007 12:56
Jééé nazdár Trabi smileys with beer Tak co? Jedeš zase na mácháč? smiling smiley Koukám, že půjdeš do nového stroje. yawning smiley
Re: auto
22. 05. 2007 18:19
Trabant 1,1 není nic spolehlivější, je sice malý problém s homologací ale co by člověk pro značku neudělal.
Jinak na Korfu loni také nebylo špatně ani na promenádě lordů v Nice jsem se necítil špatně, ale Čiovo je Čiovo, na to Ty si nedáš máknout......
Re: auto
23. 05. 2007 05:40
ahoj jel sem sice s felicii jinak je to skoro totez a kamarad s favoritem a sebou jsme meli za ND. hadicku od benzinu,lanko od spojky,a plynu a tesneni podhlavou a specialni vec co se naleje do chladice kdyzje deravi tak hoto ucpe ale nevim jak jse to jmenuje
Re: auto
25. 05. 2007 10:04
Ahoj,
Letos poprvé pojedu na Korčulu s jiným autem než Formánkem a to Micinou. Jinak každoročně (cca 14x) formánkem, závady asi 3x defekt, 1x přehřátí, jinak nic.
Hodně bude záležet jak s ním jezdíš normálně, pokud ročně 1000 km na nákup, tak asi bych se asi bál, ale pokud s ním jezdíš jako já denně do práce, měsíčně cca 2500km, pak OK!! Loňskou dovolenou zvládl bez problémů a to měl najeto dle záznamu 213 568 km při zahájení cesty.
A co doporučuji, udělat si samostatné zapínání ventilátoru (na 100% se vyplatí) a sebou určitě směs destilky a fidexu, jednak se tak rychle neohřeje jak samotná destilka, a z ostatních ND na tu opravu co si sám troufneš. Klíňák určitě, sprej na opravu pneu taky, dobrá věc než ve dvě ráno ve Slovinsku vyhazovat kufr a měnit rezervu, pokud jedeš s dětma není o co stát. A nářadí na opravu včetne heveru na okraj kufru, (při použití spreje je nutno kolo nazvedout a pak otáčet), a stejně ti přeji abys to nepotřeboval.
Jinak není třeba se cesty bát, servisů je dost, pokud si dost věcí opravíš sám víš na co si troufneš pak není co řešit.
Dej vědět jaká byla dovča.
Ahoj Radek
Re: auto
25. 05. 2007 13:48
Samostatné zapínání ventilátoru chlazení ve Formánkovi mám a je to super.Zapojil jsem do okruhu Ledku (imitace alarmu), takže při rychlosti nad 100km/h začne blikat,motorek (dynamko) začne díky proudění vzduchu vyrábět el.proud.Mám tak kontrolu, že ventilátor je OK. Často se stává, že motorek pokud se nepoužívá zarezne a když je potom potřeba, tak se netočí a je nebezpečí přehřátí motoru atd. Mirus.
Re: auto
25. 05. 2007 19:29
Dovča byla super,ale to bylo v roce 2006,ale jak jsem již psal favorita jsem vyměnil za fábku.Tak se všichni mějte!!
Re: auto
07. 06. 2007 09:08
Favorita jsem před několika málo lety rovněž vlastnil. Jestli ho máte v dobrém stavu a pravidelně se o něj staráte, tak bych se cesty vůbec nebál.
D33
Re: auto
07. 06. 2007 10:08
Do roku 2005 jsem jezdil každý rok Fáčkem (r.v. 1990 ) vždy až na nějaké drobnosti co jsem rozdejchal sám v pohodě to u té Fábie co mám tedˇ toho už moc kutil nerozdejchá. Navív ke konci to mělo cenu do 15 tisíc takže žadné pojištění a obrazně řečeno při fatálním průseru šoupnout do moře a přijet autobusem.
avatar Re: auto
07. 06. 2007 10:18
Myslím že nikdo nenajede více kilometrů do Chorvatska jako třeba běžně za měsíc.Tak nejde o nic mimořádného.Pouze by jsem doporučil přidat vypínač ke spínači ventilátoru na chladiči.Ten běžně moc neběhá a když by bylo potřeba tak nesepne.Je tedy v extrémech spustit ventilátor vypínačem aby jste předešli uvaření motoru.smileys with beer
Re: auto
07. 06. 2007 10:46
Kdo nemá zkušenosti z autam, nechte si ho zkontrolovat v servisu a nedejte na rady. Jak to čtu rvu si vlasy....
Pokud si někdo budete dělat ten přídavný vypínač na ventilátor. Pokud nemáte zkušenosti nesahejte do toho. V nejhorším případě vám může auto i shořet.
4 Mirus- nepochopil jsem systém zapojení. Motorek přece nevyrádí proud, zřejmě tam máte dynamo ,ale pak nevím čím poháníte vrtuly.
Re: auto
07. 06. 2007 14:29
Pokud budete motůrkem točit (což v tomto případě asi vykoná nápor vzduchu na vrtuli) tak bude vyrábět elektriku. Vždyť elektromotor a dynamo jsou si hodně podobné. Pokud jde o vrtání se v elektrice tak toho bych se taky moc nebál. Akorát je potřeba preciznost, izolace, průchodky a podobně.
Re: auto
07. 06. 2007 20:39
Elektromotor je elektrický točivý stroj, měnící elektrickou energii na mechanickou práci. Opačnou přeměnu, tedy změnu mechanické práce na elektrickou energii, provádí generátor kupř. dynamo, či alternátor. Často bývají tato zařízení velmi podobná či zcela identická ( až na některé drobné konstrukční detaily ).
Re: auto
07. 06. 2007 20:44
ano dobre sa hovori
lenze neviem na co mi je indikacia ze sa toci velntilator 'prudom vzduchu' pri 100KmzaH

ked ja by som skor potreboval indikaciu tocenia vtedy, ked stojim, resp pomaly sa pohybujem v kolone thumbs up smiley

Za druhe, pri prehrievani motora treba pustit co najsilnejsie kurenie (fukanie naplno, kurenie naplno) pretoze aj toto je velmi velky pomocnik pri ochladzovanie motora (vzduch sa nasava zvonka, otepluje sa a vchadza do auta) tym padom je jasne ze nasavanim vonkajsieho vzduchu sa motor ochladzuje
cize ak to bude s vami uz is ku kritickej situacii, pusitite to kurenie naplno, vyhnete sa zavareniu motora
Re: auto
07. 06. 2007 20:52
Dobrá rada nad zlato

To bych teda chtěl zažít, jet pomalu v koloně 35 ve stínu a pustit topení naplnothumbs upthumbs upthumbs up smiley
Re: auto
07. 06. 2007 21:04
Tak to jsem už zažil. Rok 1985, škoda 105, v autě žena a 2 dorůstající děcka a za autem nákl. přívěs cca 350 kg. V kopcích přes Bosnu stále zařazená dvojka a topení puštěno naplno. Ještě že v tu dobu nikdo nic nevěděl o nějaké dehydrataci, dle dnešních měřítek jsme už byli po smrti. Paráda.
Re: auto
07. 06. 2007 22:42
Red-Hawko a funguje to i když máš v autě klimatronic?
Re: auto
08. 06. 2007 06:15
To: cloudyman
Na Climatronicu namačkáš 105 stupňů a on topí a topí yawning smiley

To: Red-Hawko
Samozřejmě, že topení pomáhá chlazení motoru. Ale neni to nasáváním venkovního vzduchu. Je to tím, že vzduch v topení se zahřívá ve výměníku od chladící kapaliny. Výkon topení je několik kW a tak když to vohulíš naplno, tak odebíráš pomocí topení značné množství tepla chladící kapalině a tedy i motoru. Taktika je to při přehřívání motoru dobrá a účinná.
Re: auto
08. 06. 2007 07:33
Erasmus1 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Kdo nemá zkušenosti z autam, nechte si ho
> zkontrolovat v servisu a nedejte na rady. Jak to
> čtu rvu si vlasy....
> Pokud si někdo budete dělat ten přídavný vypínač
> na ventilátor. Pokud nemáte zkušenosti nesahejte
> do toho. V nejhorším případě vám může auto i
> shořet.
> 4 Mirus- nepochopil jsem systém zapojení. Motorek
> přece nevyrádí proud, zřejmě tam máte dynamo ,ale
> pak nevím čím poháníte vrtuly.

Každý takový motorek je stejná konstrukce jako dynamo (alternator je trochu odlišný):pokud otáčím - vyrábí proud, pokud přivádím proud na svorkovnici, tak se otáčí.
TO: Red-Hawko ten vypínač i s kontrolkou zapnutí tam mám. Pří rychlosti nad 100km kontrolka bliká (nápor vzduchu), vím že motorek je OK /není zarezlý-zadřený) a pokud jej zapnu já nebo teplotní čidlo, bude se otáčet a chladit.Zapojení je úplně jednoduché. Mirus.
Re: auto
08. 06. 2007 10:10
Přípojit si spínač k větráku zvládne snad každý. Sice nevím, na co je to dobrý, ale nic složitého na tom neni. Nejlepší je spínač připojit paralelně k termostatu na chladiči. Nemusíš hledat na kterou pojistku to připojit ...
Re: auto
08. 06. 2007 10:49
Přesně tak to mám,jedná se prakticky o přemostění dvou kontaktů termospínače (na chladiči) přes vypínač a LEDku na palubovce. Proč? Při prvním sepnutí spínače dochází k určité prodlevě a to stačí k tomu, aby se chlad. okruh natlakoval a došlo k poškození hadic nebo chladiče. V případě poruchy spínače se motorek zapne ručně a není potřeba kontakty přemosťovat drátkem (hrozí opaření). Už jsem to v kolonách mnohokrát použil a ocenil. Mirus.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Mirus (08. 06. 2007 10:50).
Re: auto
08. 06. 2007 14:49
Nikdy jsem s větrákem neměl problém, tak tohle neřeším. S přetlakem v systému se počítá a přetlak zvyšuje bod varu vody. Běžně je přetlak v chladícím systému až 0.1MPa.
Auta většinou vaří díky poruše termostatu na chladiči, to můžeš preventivně řešit tím spínačem. Lepší ale je si ho před cestou vyzkoušet, že spíná.
filip
Re: auto
08. 06. 2007 16:03
Zdravím, když jsem měl Formana, tak se stávalo, že už vařil aniž by ještě sepnul ventilátor a bylo to praslým víčkem resp. ventilkem nádržky na chl.kapalinu, protože termospínač spíná až okolo 90st.C a pokud není systém přetlakovaný, začne vařit při klasických 100st.C
Re: auto
08. 06. 2007 17:38
Jo, funkční víčko je nutnost. Třeba u Felicie spíná větrák při více než 100st. Když je víčko povolené, nebo nefungují ventilky, tak se voda vaří dříve, než se sepne větrák.
D33
Re: auto
08. 06. 2007 17:43
Ano mám vyzkoušený kolikrát je potřeba sepnout větrák cestou přes Znojmo do Pořeče.Jednou jsem začal vařit když A celníci při pseudo stávce podle předpisů (kontrola pasů kufr a otevřít vlek) takže i kolem 24 hodiny cca. půl hoďka a odešel termospínač v přetíženém Fáčku zadni 2 sedadla doma 3 kola na střeše a nakladní vlek.Před přechodem nouzově kancl svorka přímo do termospínače (z papíru o rezervaci v HR) potom drát k volantu. A zapínal jsem až na přechodu A-SLO u OMW v Mariboru a při placení na dálnici ve SLO a na přechodu Kaštel (SLO-HR).
Promiňte, ale nemůžete přidávat odpovědi na toto téma. Toto téma bylo již uzavřeno.

Přihlášení uživatelé

Hosté: 234
Zaznamenaný počet hostů: 1075 během dne 01. 11. 2018
Nevkládejte prosím nabídky zprostředkování ubytování a odkazy na komerčně zaměřené stránky. Všechny tyto příspěvky budou smazány. Pokud chcete někoho upozornit na výhodné ubytování, můžete použít e-mail. Provozovatel fóra neodpovídá za obsah příspěvků a nenese za ně žádnou odpovědnost.